En voetbal. Ik voel een rechtzaak aankomen.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je moet beseffen dat ik ook zeker niet voor allerlei subsidies ben, ook niet in de cultuursector (subsidies werken vaak maar slecht). De argumentatie die Zijlstra echter gebruikt om z'n eigen domheid recht te breien vind ik simpelweg lachwekkend.
Daarbij snap ik nog steeds niet waarom de bioscopen worden ontzien van het BTW-tarief 19%. Dat kan ik als niets anders uitleggen dan dat Henk en Ingrid die naar Superman deel zoveel willen blijkbaar de nieuwe culturele elite zijn geworden.
Mijn overburen zijn expats; als ze al thuis zijn, drinken ze in hun hoekje hun eenzaamheid weg, of vragen ze zich af hoe ze hun geld ooit zullen kunnen besteden.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:04 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Hm, ik zou me niet graag naakt op mijn balcon parisien vertonen; de Temmetjes wonen op een steenworp afstand. Dergelijk exhibitionisme blijft zelden onbestraft.
Regeren is juist veel meer dan boekhouden.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:26 schreef Nautilus. het volgende:
Je weet niet of hij een intellectueel lichtgewicht is, dat is jouw aanname omdat hij van thrillers houdt. Regeren is boekhouden en Zijlstra is een goede boekhouder.
Hier in de buurt woont een Iraans gezin. Saillant detail is dat er altijd licht brand.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Mijn overburen zijn expats; als ze al thuis zijn, drinken ze in hun hoekje hun eenzaamheid weg, of vragen ze zich af hoe ze hun geld ooit zullen kunnen besteden.
Cultuur en ratio gaan niet samen.Ratio is de doodsteek voor cultuur.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:31 schreef Reya het volgende:
Halbe Zijlstra doet me overigens denken aan het ventje dat niet met zijn klasgenoten mee mag naar de discotheek, en daarom maar kinderen van vier klassen later gat terroriseren. Dat laat onverlet dat voor een aantal van zijn plannen zeker een rationale is in te denken.
Uw zoektocht naar een broodheer heeft nog geen vrucht geworpen?quote:Op maandag 13 juni 2011 19:31 schreef TitusPullo het volgende:
U oppert dan niet, het vergaarde kapitaal te besteden aan de bekostiging van een vorsing van de stelling-Pirenne?
Dat zou impliceren dat men zonder enige clou een cheque zou moeten uitschrijven; een weinig aanlokkelijk perspectief.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Cultuur en ratio gaan niet samen.Ratio is de doodsteek voor cultuur.
Dan zou de wetenschap ook ten dode opgeschreven zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Cultuur en ratio gaan niet samen.Ratio is de doodsteek voor cultuur.
Al mijn pogen was ijdel.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Uw zoektocht naar een broodheer heeft nog geen vrucht geworpen?
Bezuinigen door mensen die er verstand van hebben. Niet door een boekhouder.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat zou impliceren dat men zonder enige clou een cheque zou moeten uitschrijven; een weinig aanlokkelijk perspectief.
Absoluut. En er mag ook best worden bezuinigd. Veel culturele instellingen zijn er te lang blindelings vanuit gegaan dat de overheid de rol van suikeroom op zich neemt. Nu worden ze uitgedaagd om wat creatiever om te springen met de beschikbare middelen. Ken verschillende organisaties die het cultureel ondernemerschap hebben omarmd.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:31 schreef Reya het volgende:
Halbe Zijlstra doet me overigens denken aan het ventje dat niet met zijn klasgenoten mee mag naar de discotheek, en daarom maar kinderen van vier klassen later gat terroriseren. Dat laat onverlet dat voor een aantal van zijn plannen zeker een rationale is in te denken.
Dingen als het Oerol festival worden al jaren gesponsored door het bedrijfsleven, alleen is er ook subsidie nodig. Just met dat soort evenementen laat je mensen kennis maken met cultuur die dat anders niet doen. Op een gegeven moment slaat de weegschaal door en ben je een commerciele happening waardoor het karakter van zo'n festival verdwijnt. Doodzonde.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Absoluut. En er mag ook best worden bezuinigd. Veel culturele instellingen zijn er te lang blindelings vanuit gegaan dat de overheid de rol van suikeroom op zich neemt. Nu worden ze uitgedaagd om wat creatiever om te springen met de beschikbare middelen. Ken verschillende organisaties die het cultureel ondernemerschap hebben omarmd.
Neemt niet weg dat het bezuinigingspakket erg groot is en Zijlstra een vervelende houding aanneemt.
Regeren is dan ook geen boekhouden. Hooguit een onderdeel.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Bezuinigen door mensen die er verstand van hebben. Niet door een boekhouder.
Mee eens. Maar je mag de culturele sector best een prikkel geven. Dat betekent echter niet dat subsidie niet langer nodig is.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Dingen als het Oerol festival worden al jaren gesponsored door het bedrijfsleven, alleen is er ook subsidie nodig. Just met dat soort evenementen laat je mensen kennis maken met cultuur die dat anders niet doen. Op een gegeven moment slaat de weegschaal door en ben je een commerciele happening waardoor het karakter van zo'n festival verdwijnt. Doodzonde.
Behalve Engels zijn dat Frans en Duits (geen van beide volmaakt in passieve of actieve vorm). Ik ken een beetje Latijn, wat terstond mijn voornemen aan bedenking onderhevig maakt.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Welke talen vormen een voor u werkbaar medium?
Het is vooral slechte PR voor kabinet Rutte. Er was meer begrip geweest als je een ander type persoon de bezuinigingen had uit laten voeren.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef Nautilus. het volgende:
Het is nogal makkelijk om Zijlstra verantwoordelijk te houden voor wetsvoorstellen die door Plasterk bij de Tweede Kamer zijn ingediend. Ik wist dat het zou gebeuren, daar niet van, en het maakt sommige voorstellen niet minder walgelijk, maar begin dan niet met diskwalificaties op basis van zijn hobby's of voorkomen. Plasterk was een kunstkenner, blijkbaar, en het enige waar dat toe geleid heeft is vriendjespolitiek.
wetenschap heeft een zeer hoog ratiogehaltequote:Op maandag 13 juni 2011 19:33 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dan zou de wetenschap ook ten dode opgeschreven zijn.
Dat betwijfel ik. Al dan niet bewust onaangenaam overkomen kan in zekere situaties baten genereren.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is vooral slechte PR voor kabinet Rutte. Er was meer begrip geweest als je een ander type persoon de bezuinigingen had uit laten voeren.
Dit nodigt uit tot een snedige opmerking aangaande de geschiedkunde.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
wetenschap heeft een zeer hoog ratiogehalte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |