quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Waarom kan hij ACR wel met z'n Whatever-stem zingen en zingt hij Mardy Bum met z'n SIAS-stem? Vreemd.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
"And this one... is just for you..."
Alex Turner - 11/06/11, Don Valley Bowl, Sheffield
En dat ook nog eens in 6 jaar.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
NUMMER 1... 82,424 exemplaren.
[ afbeelding ]
Heb de huisvrouwen onderschat (en ehhh, één release over het hoofd gezien), in Nederland komt-ie binnen op 6, wat alsnog een goede indicator is van de nog altijd aannemende populariteit van de band in dit land. Kan het aantal exemplaren niet goed inschatten, aangezien Adele nog altijd ferm bovenaan staat, en zelfs deze week met het zesdubbele aantal van wat AM verkocht heeft in Nederland.
Hmm, okéquote:Op maandag 13 juni 2011 15:16 schreef Aisumasen het volgende:
Omdat "Mardy Bum" een compleet nieuw arrangement had (compromis?) en "A Certain Romance" zonder fratsen klonk alsof het weer eventjes 2005 was.
Nee, de Don Valley Bowl-shirts waren lame. Maar die details volgen nog.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:16 schreef Kijana het volgende:
Hebben ze nu trouwens voor elk land een apart t-shirt gemaakt?
"Mardy Bum" is 5 jaar geleden van de setlist geschrapt, en kwam toen hier en daar terug in 2007, geen enkele keer in Nederland sinds Lowlands 2006. "A Certain Romance" is altijd hun vaste afsluiter geweest, totdat ze in de herfst van 2007 voor een eerst een toegift deden en we ook die niet meer terugzagen. Is toen nog een tijdje weer terug geweest, zelfs in een ingekorte versie (!) in het midden van de set (!), en wel weer op de vaste plek voor de speciale optredens in Engeland helemaal aan het eind van de FWN-tournee, maar daarna was het echt voorbij.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hmm, oké. Dit is volgens mij de eerste keer in 4 jaar dat ze ACR live gespeeld hebben toch? In de HMH in december 2007 deden ze hem niet en daarna hebben ze hem volgens mij ook nooit meer gedaan.
Goede kwaliteit en awesome sfeertjequote:Op maandag 13 juni 2011 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, dit is het ding:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:26 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Goede kwaliteit en awesome sfeertje
Kwam er nu wel of geen dvd?
quote:
Volledig terecht uiteraardquote:
Maarja, dan moet je wel in de gelegenheid zijn om te gaan, en niet op vakantie zijn op dat momentquote:Op maandag 13 juni 2011 16:24 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Volledig terecht uiteraard
Aan de andere kant: dan had je ook gewoon moeten gaanZelfs ik als gematigde fan was er
![]()
Dat is een kwestie van plannen en regelenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:31 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Maarja, dan moet je wel in de gelegenheid zijn om te gaan, en niet op vakantie zijn op dat moment
Maarja het wordt een beetje lastig als je je examenreis al hebt geboekt.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van plannen en regelenIk ken wel meer mensen die eigenlijk niet in de gelegenheid waren, maar er toch bij waren
Het laatste wat je weet is die allereerste set van maand terug? Respect. Maar dan zal ik maar niet al te vaak spieken dus.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:55 schreef hallo-daar het volgende:
"Jealosy in technicolor" was in de context van het nieuwe album beter geweest.
Ik ben zo hardcore, ik heb nog geen één comment uit dit topic gelezen en ik weet dus nog steeds niets over setlist-verrassingen die eventueel ook in Paradiso worden tentoongesteld.
Jah inderdaad, die was eigenlijk beter geweest.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:55 schreef hallo-daar het volgende:
"Jealosy in technicolor" was in de context van het nieuwe album beter geweest.
Ik ben zo hardcore, ik heb nog geen één comment uit dit topic gelezen en ik weet dus nog steeds niets over setlist-verrassingen die eventueel ook in Paradiso worden tentoongesteld.
En Mark "The Sheriff" Bull bevestigt ook dat er video-opnames zijn gemaakt. Maar niet voor een DVD. Ik zei het eens, en ik zei het nogmaals, maar met de aanwezige camera's is er geen kans dat er bruikbaar DVD-materiaal is gemaakt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ok, dit is het ding:
FocusCreeps, de makers van de eerste 2 SIAS-clips en de studio-beelden hebben vorige week na het AM-optreden in LA de clip voor "Shalalala" geschoten. Daarna zijn ze naar Sheffield gevlogen om"het thuisconcert van Arctic Monkeys te schieten" (citaat). Dit is van het weekend ook bevestigd door de manager van Arctic Monkeys.
Bij de FOH (front-of-house) stond een grote TV-camera, voor de overzichtsbeelden op de grote schermen achterin, en de visuals op het scherm achter het podium. Dit was te vergelijken met de beelden die te zien waren tijdens de "Humbug"-tournee. Sterker nog, ze gebruikten exact dezelfde automatisch bestuurbare camera's. Van die ronde bollen, gepositioneerd naast de monitor bij elk bandlid. Dit zijn de enige soort camera's die ik gezien tijdens beide avonden.
Mocht er van deze show, op dit moment, met deze sfeer, en deze setlist géén registratie komen, hebben ze een verkeerde beslissing gemaakt.
edit: Oh, de camera bij de FOH was er trouwens ook voor de beelden op TV, welke toestemming hadden gekregen voor een snippet "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair".
Jammerquote:Op maandag 13 juni 2011 17:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En Mark "The Sheriff" Bull bevestigt ook dat er video-opnames zijn gemaakt. Maar niet voor een DVD. Ik zei het eens, en ik zei het nogmaals, maar met de aanwezige camera's is er geen kans dat er bruikbaar DVD-materiaal is gemaakt.
Er is alsnog hoop op het een en ander, want de FocusCreeps-crew komt natuurlijk niet voor niets overvliegen. Misschien heeft het iets te maken met de aankomende videoclip, of met een ander soort document, aangezien zij tijdens het hele proces aanwezig zijn geweest. We zullen moeten afwachten.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:43 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Jammer. Ik had zeker weten zo'n dvd gekocht.
MrSectretdoor is mijn heldquote:Op maandag 13 juni 2011 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
Dit is vrij frappant om terug te lezen, als je weet wat hij kort na die post tegen me zei: "I'm playing whatever Alex is telling me to play". Met een grijns.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..] "Give me a D minor"... John Ashton deed wat de baas vroeg. [..]
Beterquote:Op maandag 13 juni 2011 19:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dit is vrij frappant om terug te lezen, als je weet wat hij kort na die post tegen me zei: "I'm playing whatever Alex is telling me to play". Met een grijns.
Hij is trouwens terug aan boord. Maar nog niet voor de aankomende kleinere zalen, gok ik.
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:11 schreef Merkie het volgende:
"You don't know what you're running away from..."
quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Echt grappig, ik vond precies op dat moment al dat ik de afgelopen week te veel quotes heb moeten opzoeken, maar verwonderde mij dat het ineens zo makkelijk gaat. Dus nee, maar die google.fok.nl is een mooi alternatief voor de al járen niet meer werkende standaard search. [..]
Hij volgt de opleiding tot FOK! admin.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:18 schreef Merkie het volgende:
Hoe vind jij een post van twee jaar oud binnen twee seconden terug?
Die zou ik ook zó graag willen hebben!quote:Op maandag 13 juni 2011 19:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Beter
haha jamie gewoon een arctic monkeys shirt aan
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:28 schreef MilanILF het volgende:
Don't Sit Down klinkt vreemd bij Le Grand Journal. Wat langzamer?
Huh?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:23 schreef Aisumasen het volgende:
Ohhhh... De Fransen... Waar was dat toneelstukje in het andere gedeelte van die show voor nodig? En ook nog voor het oog van de band, hun blikken spreken boekdelen. Kan wel door de grond zakken, en ik ben niet eens de veroorzaker van die gênante vertoning.
Ja echt tenenkrommend slecht.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:48 schreef AMDB het volgende:
OMG, dat filmpje![]()
![]()
Zijn dat van die mislukte tv-personalities die alles wat ze doen supergrappig vinden? Beetje de Ruben Nicolai's van Frankrijk?
Ik zit er ook aan te denken ja. Ik ben er nooit geweest maar volgens mij is het een soort Ahoy. Eigenlijk wil ik ze helemaal niet in zo'n grote locatie zien...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef Jacobuspower het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die O2 Londen overwegen?
Heb op zich wel zin in een weekendje Londen en ik wil ze toch nog een keer meemaken in hun thuisland. Ook zit er wel een erg groot gat tussen de gig in Londen en de volgende![]()
![]()
Ook zijn vliegtickets vrij goedkoop en moet je opzich wel een goedkoop hotel kunnen vinden, hmm..
In de mail las ik trouwens niks over checken van de creditcard enzo (zoals bij Don Valley), zullen ze dat dan ook niet doen, of is dat normaal in Engeland?
En is er wel eens iemand in de O2 geweest? Is het een beetje de moeite waard?
Yep, ben het serieus aan het overwegenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef Jacobuspower het volgende:
Jah die grote locatie is wat minder, maar ja in Engeland hebben dat soort arena's volgens mij wel een veel betere sfeer.Ik ga er ook maar eens goed over nadenken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:49 schreef sander26 het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken ja. Ik ben er nooit geweest maar volgens mij is het een soort Ahoy. Eigenlijk wil ik ze helemaal niet in zo'n grote locatie zien...
20.000 mensen, dus ja, best groot.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:46 schreef maan. het volgende:
Wanneer is het? Lijkt me ook wel gaaf maar O2 is dat niet verschrikkelijk groot?
4x? Welke nog meer dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:51 schreef Piles het volgende:
[..]
20.000 mensen, dus ja, best groot.
Ik twijfel nog, ga ze deze maand 4x zien, en vind het dan wel even genoeg denk ik.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:04 schreef Arn0 het volgende:
http://www.canalplus.fr/c(...)rnal.html?vid=477852
La Suite 2
is dat al vrijwel zeker dan? Denk dat ik pas na Paradisoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:56 schreef Merkie het volgende:
Waarom zou je dat doen? Ze treden misschien nog wel 2x op in HMH. Het is best leuk hoor, om AM in Engeland te zijn, maar om nou voor een generieke arena-show die je nog meerdere keren in de buurt kan zien naar Engeland te vliegen... Dan moet je geld teveel hebben. Ik twijfel zelfs of ik wel naar HMH ga in het najaar.
Niet zeker, maar kan niet missen lijkt me zo. Er zal gewoon een flinke Europese tour komen in het najaar van 2011 en begin 2012 denk ik. De optredens van nu zijn allemaal om de gaten tijdens de festivals op te vullen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:04 schreef Xrenity het volgende:
[..]
is dat al vrijwel zeker dan? Denk dat ik pas na Paradiso
Ze gaan voor de Arenaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:20 schreef Aisumasen het volgende:
Als ze zo op stoom zijn als afgelopen weekend mogen we blij zijn als we ze nog in de Ahoy' kunnen zien. Ik dacht steeds: Nu zijn we ze écht kwijt.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef Jacobuspower het volgende:
Heb op zich wel zin in een weekendje Londen en ik wil ze toch nog een keer meemaken in hun thuisland. Ook zit er wel een erg groot gat tussen de gig in Londen en de volgende![]()
![]()
Ook zijn vliegtickets vrij goedkoop en moet je opzich wel een goedkoop hotel kunnen vinden, hmm..
In de mail las ik trouwens niks over checken van de creditcard enzo (zoals bij Don Valley), zullen ze dat dan ook niet doen, of is dat normaal in Engeland?
En is er wel eens iemand in de O2 geweest? Is het een beetje de moeite waard?
Werchterquote:
Is er haat tegen dat nummer?quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:34 schreef Merkie het volgende:
The Bad Thing. Ik snap echt de haat niet. Gewoon een puik nummer.
Neequote:Op woensdag 15 juni 2011 11:51 schreef AMDB het volgende:
De haat tegen The Bad Thing is 100% terecht. Dé smet op FWN (samen met Only Ones Who Know).
Denk dat ik toch even afwacht wat het leven mij brengt tegen die tijd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:56 schreef Arn0 het volgende:
Heeft er nu nog iemand hier een ticket voor de O2 arena gekocht?
Pre-sale. Geen mailtje ontvangen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:04 schreef RabbitHeart het volgende:
Hoe komen jullie aan tickets? Via de fansite?
Ik ben geen lid van de fansitequote:
Daarom ga ik niet, heb het niet zo op anthems.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:03 schreef Arn0 het volgende:
The Vaccines voorprogramma voor de Engelse tour dus. Leuk.
Doe mij dan maar The Doors als voorprogramma. Moet Jim wel even uit de dood opstaan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:13 schreef Griebus het volgende:
Doe dan maar DeWolff als voorprogramma in Paradiso
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker
By hook or by crook, I'll be last in this book.
Yes please.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:13 schreef Griebus het volgende:
Veel plezier, laat wat horen als je er echt vanaf wilquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:50 schreef MCH het volgende:
Bepakt en bezakt voor het Hurricane festival alwaar Arctic Monkeys zondag act de présence zullen geven. Afhankelijk van de uberheid van dat optreden zal ik bepalen of ik mijn kaartjes voor Paradiso ga verkopen.
Bij the Black Keys gezien... Leuk, maar het truukje wordt snel oud.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:13 schreef Griebus het volgende:
Het truukje van coole muziek wordt nooit oud.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:19 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Bij the Black Keys gezien... Leuk, maar het truukje wordt snel oud.
Dit is de opbouw van ieder DeWolff nummer live:quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het truukje van coole muziek wordt nooit oud.
Nogal ja.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:26 schreef neilpad het volgende:
Vond EODM eigk wel vet in de HMH de laatste keer.
Hehe ik moest lachenquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:45 schreef Merkie het volgende:
@2:11 "The first of its kind t... spleh".
Ironisch. Zeggen dat DeWolff en truukje doet en dan zeggen dat EoDM vet is.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:27 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dit is de opbouw van ieder DeWolff nummer live:
Riffje
Riffje steeds harder
Riffje heel rustig
Riffje hard
Riffje rustig
Evt psychedelisch stukje
Riff hard
Riff zacht
Opbouw naar hard
Einde (riff hard)
Sorry
EoDM was idd erg vet
Graagquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:13 schreef Griebus het volgende:
Je hebt truukjes en truukjesquote:Op donderdag 16 juni 2011 08:26 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ironisch. Zeggen dat DeWolff en truukje doet en dan zeggen dat EoDM vet is.
Can you dig it?
Whaha ik zag mezelf in dat filmpje!quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:45 schreef Merkie het volgende:
@2:11 "The first of its kind t... spleh".
Ik zie alleen maar donkere achterhoofden, knapquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:51 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Whaha ik zag mezelf in dat filmpje!
Fak yeah!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:13 schreef Griebus het volgende:
Wees maar blij dat je de papieren versie niet hebt gelezen!quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:42 schreef AMDB het volgende:
[..]
Interview van LiveXS in Parijs met de heren, nog vrij leuk geworden al zeg ik het zelf:
Ik heb rood haarquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:42 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar donkere achterhoofden, knap![]()
Interview van LiveXS in Parijs met de heren, nog vrij leuk geworden al zeg ik het zelf:
http://www.livexs.nl/2011(...)uit-een-ander-leven/
Zoiets las ik ook in het vorige topic. Ik heb de papieren versie van het blad en daarin staat het interview waarnaar AMDB linktequote:Op donderdag 16 juni 2011 14:54 schreef sander26 het volgende:
[..]
Wees maar blij dat je de papieren versie niet hebt gelezen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:16 schreef Jacobuspower het volgende:
Setlist in ParijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:16 schreef Jacobuspower het volgende:
Setlist in ParijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jah volgens mij wel. Ook in Bijna elk nummer zit wel een spelfout of rare schrijfwijze. Snap niet helemaal wat het nut er van isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:35 schreef AMDB het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo geschiedde. Ik geloof binnen een half uur! Twee data in de O2 Arena, beide zo goed als uitverkocht. Ik ben trots.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:52 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En als ze deze 20.000 kaarten heel snel uitverkopen, zal er misschien wel een data bijkomen, maar toch écht niet in een kleine zaal. [..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie. Daar. Maar dus toch nu al wel. Ook wel logisch, sinds hij weer onderdeel van de crew is, waarom niet op 2 nummertjes toetsen spelen? Tijdens de "Humbug"-tournee vond ik het vooral irritant als hij de gitaar-solo's van Alex overnam.
Heb net het interview opnieuw gelezen. Achteraf valt het wel mee en is het nog best een aardig interview. het zijn voornamelijk citaten en "feiten" die nogal vrij geïnterpreteerd worden en dat extra stukje over waarom het uit is gegaan tussen Alex en zijn ex. Ik vind dat een beetje raar en nietszeggend.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:53 schreef tim. het volgende:
[..]
Zoiets las ik ook in het vorige topic. Ik heb de papieren versie van het blad en daarin staat het interview waarnaar AMDB linkte. Ik vond het ook een aardig interview. Vanwaar die klachten?
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:29 schreef Aisumasen het volgende:
Naja, fuck dat, het gaat me er meer om dat ik geen zin heb dat ik volgende week de setlist al kan dromen, want...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevallig gedaan na het overpeinzen van de schrikbarende uitvoering van "Leave Before The Lights Come On" uit die tijdquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:49 schreef Merkie het volgende:
Ik keek net ff wat filmpjes van de 2009 optredens op dat Tsjechische festival, en man, wat was dat slecht. Zelfs This House Is A Circus is raar.
Toevallig wel jaquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:53 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Toevallig gedaan na het overpeinzen van de schrikbarende uitvoering van "Leave Before The Lights Come On" uit die tijd? En sja, "Humbug"-periode hè. Het is vergeten en vergeven. Ze zijn TERUG.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:58 schreef Arn0 het volgende:
Dat Poolse optreden waar de elektriciteit uitvalt en Alex gewoon blijft voortdoen
De eerste avond ook toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:41 schreef Aisumasen het volgende:
Best een aangename verrassing, het is ook een parel van een nummer. Miles droeg het op de tweede avond in Sheffield al aan hem op, wat gezien de context van het nummer hier en daar wat gefronste wenkbrauwen opleverde.
Ik heb niet zo op Mr Kane gelet. Vond het een beetje saaiquote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..][quote]Op zaterdag 18 juni 2011 00:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, "Hey Bulldog". Of het was andersom. Maar ik geloof van niet. Arn0?
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:09 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Ik heb niet zo op Mr Kane gelet. Vond het een beetje saai.
Ik had in eerste instantie "Telepathy" gepost, waar ik het gewoon bij had moeten laten, want dat was 'em. Denk ik.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:11 schreef Arn0 het volgende:
Zeker weten dat hij Hey Bulldog niet heeft opgedragen aan Alex, toch zeker niet op de eerste avond. Dat was inderdaad een trager nummer, Colour Of The Trap klopt wel ja denk ik.
Op de tweede avond heeft hij volgens mij echt niet Hey Bulldog (of een ander nummer) opgedragen aan Alex? Maar kan er naast zitten..
Het scheelde natuurlijk dat ik geen van zijn liedjes kon, en ik was het staan een beetje zat en wilde alleen nog maar de Arctic Monkeys horenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
. Het is dat Arctic Monkeys sinds deze tour hun live-spirit weer terughebben, maar anders had ik gezegd dat ik meer uitzie naar Miles Kane as. dinsdag dan naar Arctic Monkeys op woensdag en donderdag.
Haha, dat herinner ik me niet meer maar zal je maar gelijk geven voor je weer oude quotes gaat oprakelenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:19 schreef Aisumasen het volgende:
...en dat was toen je hem net had ontdekt vorig jaar wel héél anders.
Maar niet eens even de moeite nemen om een link naar Colour of the Trap cover te posten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:18 schreef Arn0 het volgende:
Alex heeft gisteren een akoestische sessie gespeeld, twee nummers: Suck It And See en.. Colour Of The Trap. Jawel, een Miles Kane cover.
Dat was bij mij toch net zoquote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:19 schreef Aisumasen het volgende:
...en dat was toen je hem net had ontdekt vorig jaar wel héél anders.
Ja..Maar.. Ik heb schrik van de modjesquote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Maar niet eens even de moeite nemen om een link naar Colour of the Trap cover te posten.
Ga lekker naar AMUS
Inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:03 schreef Arn0 het volgende:
Weet nog wel toen dat ik TLSP ontdekte ik het best lastig vond om beide stemmen te onderscheiden
Mooie tijden waren datquote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:03 schreef Arn0 het volgende:
Weet nog wel toen dat ik TLSP ontdekte ik het best lastig vond om beide stemmen te onderscheiden
Je kan het hem ook niet kwalijk nemen dat hij toen nog niet geboren wasquote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voor Arn0 als het goed is veel later dan voor ons.
Oh, ik dacht dat ze toen nog geen internet hadden in België, maar dat kan ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Je kan het hem ook niet kwalijk nemen dat hij toen nog niet geboren was
Snap wat je bedoelt, maar aangezien het een samenwerkingsverband is betekent het natuurlijk niet automatisch dat degene die iets zingt het ook geschreven heeft...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad.Vroeger vroeg ik me ook af welke nummers van Alex waren, nu niet meer. Sinds ik de lyrics plugin van Winamp heb niet meer, ik zie het nu meteen. Alle nummers met weinig tekst en veel herhalingen zijn van Miles, de rest is van Alex.
Neen. Bazennummerquote:Op zaterdag 18 juni 2011 02:42 schreef Merkie het volgende:
Volgende week![]()
![]()
. Ben ik trouwens de enige die Reckless Serenade steeds opnieuw draait puur om het stukje vanaf 2:05
?
Ik kijk juist naar de lyrics en niet naar wie het zingt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt, maar aangezien het een samenwerkingsverband is betekent het natuurlijk niet automatisch dat degene die iets zingt het ook geschreven heeft...
De verschillende meningen over dit album blijven grappig inderdaad, dat zijn juist mijn 2 ultieme favorieten. Vaak zo dat die mensen dan "That's Were You're Wrong" als favoriet hebben, welke ik weer totaal niet trek.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:10 schreef Gitaarmat het volgende:
Mindere nummers:
The Hellcat Spangled Shalalalalaalalaalala
All my own stunts
Voor de rest kan ik ze non-stop blijven luisteren. Hij is beter dan Humbug
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:41 schreef Aisumasen het volgende:
Z'n gitaar lijkt alleen wel gestemd door Jamie, wat een tweede luisterbeurt voor mij onmogelijk gaat maken.
Niets mis met dissonante tonen of iets wat niet kaarsrecht is. Sfeer, compositie en karakter boven techniek. Maar dit is gewoon een amateuristische blunder, wat door merg en been gaat, en ook op geen manier zou kunnen passen bij dit liedje.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:47 schreef tim. het volgende:
[..]
Maar kan je daar écht niet tegen? Dan valt er toch veel mooie muziek af, zoals de klassieker "Bee Thousand" van Guided By Voices.
Door die stomme treinen moet ik helaas al weer vroeg door vrees ikquote:Op zondag 19 juni 2011 16:06 schreef Jacobuspower het volgende:
Ik ben op zich wel in voor een meeting. Maar we moeten iig na afloop naar Weber/Lux, is ook lekker dichtbij
Hoezo datquote:Op zondag 19 juni 2011 16:06 schreef Jacobuspower het volgende:
Ik ben op zich wel in voor een meeting. Maar we moeten iig na afloop naar Weber/Lux, is ook lekker dichtbij
quote:
Haha, daar gaat het me ook niet echt om. Maar ze draaien daar sowieso goede muziek, dus dat is altijd leuk mee genomen. Volgens mij is er nu trouwens geen officiële afterparty. In 2009 hadden ze dat ook niet toch? Dat is wel mooi, dan hebben ze die nacht en de dag daarna genoeg tijd om van de Hollandse sigaretten te genieten, hoeven ze dat niet die avond zelf te doenquote:Op zondag 19 juni 2011 16:37 schreef Aisumasen het volgende:
Als je ze echt wil ontmoeten, ga dan gewoon vanaf het middaguur bij de Paradiso-zijkant staan. Dan zijn ze ook nog eens in hun 'fan-modus'. Officiële afterparty kom je toch niet in, mocht die er weer zijn zoals in 2007. Ze waren eens op een druilerige dinsdagavond in de Lux, denk dat ze nu wel uitkijken. Maar ze blijven sowieso nog wel een nachtje in Amsterdam, dat is zeker. De dag na de Melkweg werd Alex nog waterfietsend door de grachten gespot door een kennis van me, toen hadden ze promo in Amsterdam.
"Been watching cowboy filmsquote:Op zondag 19 juni 2011 17:00 schreef Gitaarmat het volgende:
oke, ik neem die post terug.![]()
All my own stunts is vrij geniaal.![]()
When there's people like....quote:
Ik heb het niet eens echt geprobeerdquote:Op zondag 19 juni 2011 21:58 schreef Piles het volgende:
Heeeeel misschien heb ik nog een kaartje over voor Paradiso... Is nogal moeilijk om iemand mee te krijgen blijkbaar
Sommigen wonen in A'dam?quote:Op zondag 19 juni 2011 22:20 schreef Arn0 het volgende:
Maar voor de mensen die erna nog wat gaan drinken: hoe regelen jullie dat met treinen etc?
quote:Op zondag 19 juni 2011 23:03 schreef Kijana het volgende:
Wie van jullie gaan hier trouwens naar Miles Kane dinsdag?
Kaartjes voor dinsdag en donderdag hier.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:03 schreef Kijana het volgende:
Wie van jullie gaan hier trouwens naar Miles Kane dinsdag?
Blijft tof. En ik heb hem live gehoordquote:Op zondag 19 juni 2011 22:06 schreef AMDB het volgende:
En dan kom je ook weer hier langs tijdens YT video's kijken:
Ik wil 'n studioversie![]()
AISU DOE EENS UPLOADEN
Ja klopt.. en zijn vader is muziekleraar, wat Alex' muzikaliteit vast geen kwaad doet.quote:Op maandag 20 juni 2011 03:26 schreef febster het volgende:
Was de moeder van Alex Turner geen Duits lerares? Ik meen dat ergens in een interview gelezen te hebben...
maan., er zijn een paar kaarten voor Miles Kane vrijgekomen, go grab 'em!quote:Op maandag 20 juni 2011 12:58 schreef maan. het volgende:
Meet misschien.. Laat maar weten waar dan kijk ik wel! Ik ben sowieso alleen dus misschien wel relaxt voor mij om met jullie naar binnen te gaan;)
Haha, in dit geval grappig dat je het zegt omdat het ook al deze ochtend in het Miles Kane-topic gepost werd, maar ik het idee kreeg dat je dat niet had gelezenquote:Op maandag 20 juni 2011 14:20 schreef maan. het volgende:
Gelukt.. Vraag me toch af hoe je dat allemaal zo snel weet altijd..
Twitter is ideaal voor dat soort dingenquote:Op maandag 20 juni 2011 14:20 schreef maan. het volgende:
Gelukt.. Vraag me toch af hoe je dat allemaal zo snel weet altijd..
Als je de 'full throttle tourist experience' wil doen, moet je die Irish Pub op de hoek richting de Melkweg nemenquote:Op maandag 20 juni 2011 16:08 schreef AMDB het volgende:
[..]
Iemand die een toffe kroeg nabij Leidseplein kent? Ben zelf niet zo bekend daar
Genoeg kroegen in de buurt van Leidseplein natuurlijk, ligt er een beetje aan wat voor cafe je wil.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:08 schreef AMDB het volgende:
[..]
Iemand die een toffe kroeg nabij Leidseplein kent? Ben zelf niet zo bekend daar
Ok dan! Hierbij ben je aangenomen als vervangend vice-voorzitter!quote:Op maandag 20 juni 2011 16:20 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Deze versie van Only Ones who know is trouwens zo ontzettend mooi:
Door deze versie ben ik het nummer pas echt gaan waarderen
Jij komt toch ookquote:Op maandag 20 juni 2011 16:19 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Als je de 'full throttle tourist experience' wil doen, moet je die Irish Pub op de hoek richting de Melkweg nemen.
Hehe, wie hier is de vice-voorzitter danquote:Op maandag 20 juni 2011 16:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ok dan! Hierbij ben je aangenomen als vervangend vice-voorzitter!
Wij gaan elkaar sowieso zien, en met mij krijg je Arno er gratis bij in het meet and greet-pakket. Ding is alleen, ik ben die dag afhankelijk van wat mijn gezelschap gaat doen. Plus ik weet niet hoe laat ik terug ben uit Keulen, etc. Dus regel jij alles, en ik duik wel een keertje op die donderdag.quote:
Ik heb je een PM gestuurd.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:05 schreef AM88 het volgende:
Na een lange tijd meelezen mijzelf maar eens geregistreerd hier, en wel om de volgende reden: ik heb 2 tickets voor AM@Paradiso waar ik helaas helaas zelf geen gebruik van kan maken.![]()
![]()
Als er hier mensen zijn die nog 1 of 2 tickets willen hebben (uiteraard tegen de normale prijs) dan hoor ik het graag. Heb er eventueel ook nog 1 Paradiso maandlidmaatschap bij, mocht je dat nodig hebben!
Ik ben heel benieuwdquote:Op maandag 20 juni 2011 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
En ja, ik heb al een tijdje aan Sheffield-verslag klaarstaan. Maar er is zo veel gebeurd, en het zijn zo...veel...woorden. Het leest als een verslag van een fucking snoepreisje. Ok, dat was het dan ook gewoon, dus zal vanavond kijken wat ik voor jullie kan doen.
Gewoon posten?quote:Op maandag 20 juni 2011 16:51 schreef Aisumasen het volgende:
En ja, ik heb al een tijdje aan Sheffield-verslag klaarstaan. Maar er is zo veel gebeurd, en het zijn zo...veel...woorden. Het leest als een verslag van een fucking snoepreisje. Ok, dat was het dan ook gewoon, dus zal vanavond kijken wat ik voor jullie kan doen.
Even 28 alinea's schrappen over welk bandlid welke beweging op welk moment deed. En die alinea over hoe minderjarige Arno er voor zorgde dat een groep van 10 man bijna werd opgepakt tijdens het uitgaan lijkt me ook niet echt relevant.quote:
+1 voor die opmerkingen over muziek die niet kaarsrecht is etc. Net pas het nummer beluisterd, wel heel vals inderdaad, al vind ik zo'n valse gitaar wel mooi bij dat stuk na 2:10. Die opmerking over Jamie: grappig, maar is hij serieus zo slordig?quote:Op zondag 19 juni 2011 01:19 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Niets mis met dissonante tonen of iets wat niet kaarsrecht is. Sfeer, compositie en karakter boven techniek. Maar dit is gewoon een amateuristische blunder, wat door merg en been gaat, en ook op geen manier zou kunnen passen bij dit liedje.
Het is een te mooie uitvoering om links te laten liggen, dus ik zal er doorheen moeten. De mastering-problemen op "Suck It And See" zijn net zo ergelijk, maar daarvoor geldt hetzelfde: de liedjes gaan nog altijd boven de technische aspecten, en ik laat mij het luisterplezier er niet helemaal door verpesten.
quote:Op maandag 20 juni 2011 19:35 schreef Jacobuspower het volgende:
De Festivalsetlist die ze nu hebben is trouwens wel echt een killer setlist zeg. Ik denk dat de festivalgangers behoorlijk tevreden zullen zijn met zo'n setlist. Als je de setlist ziet denk ik ook dat de reacties op Lowlands heel wat positiever zullen zijn.
http://www.setlist.fm/set(...)ermany-33d308cd.htmlWacht toch nog effe tot na Keulen met het checken van setlists, maar dat is waar ik net tijdens het doorlopen van mijn Sheffield-verslag ook steeds aan dacht: wat een briljante strategie in 2009, en wat gaan ze hard verrassen op Lowlands dit jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handel. In Arctic Monkeys-troep. Arno neemt veel af. Wacht op het moment dat hij een CreditCard neemt, daarna kan ik met pensioen.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:34 schreef AMDB het volgende:
Soms vraag ik me weleens af waar je het geld vandaan haalt:O
Ik wil je pinguin.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Handel. In Arctic Monkeys-troep. Arno neemt veel af. Wacht op het moment dat hij een CreditCard neemt, daarna kan ik met pensioen.
Toch was het te kort.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:02 schreef conobram het volgende:
Jezus hoe kun je zo'n verhaal lullen over een concert, dat kunnen ze zelfs bij 3voor12 niet...
Eens. Waar is het gedeelte waarin de gouden 'never meet a Monkey'-regel doorbroken werd door de schrijver? En wat gebeurde er op dag 2? En waar lezen we over Arno en de gewillige Sheffieldse deernes?quote:
Sinds 2008. Hoezo?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:09 schreef tim. het volgende:
RabbitHeart, jij woont in Sheffield toch? Ook in 2005 of 2006?
Matig stukje eigenlijk jaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:58 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Eens. Waar is het gedeelte waarin de gouden 'never meet a Monkey'-regel doorbroken werd door de schrijver? En wat gebeurde er op dag 2? En waar lezen we over Arno en de gewillige Sheffieldse deernes?
Ik weet niet waar je woont. Maar de beste optie is eigenlijk om gewoon naar Paradiso te gaan en daar een kaartje te regelen. Er staan altijd genoeg mensen die van hun kaartjes af moeten en dus betaal je gewoon de kostprijs.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:33 schreef neilpad het volgende:
Holy shihat wat een verslag Aisu![]()
Kut zeg, ik wil nu zo graag naar Paradiso.
Uiteraard was ik weer te laat voor die kaartjes die iemand hier vanmiddag beschikbaar had. Lag nog te slapen na een all nighter voorbereiding op me tentamen.
Ik zit er echt aan te denken om gewoon maar wat extra te betalen ofzo op marktplaats, terwijl ik eigenlijk niet eens het geld heb om de normale prijs te betalen.
Heb wel officieel vakantie nu, dus zal de financiën morgen eens goed doorlichten.
Ja, jammer, ik was in de veronderstelling dat het allemaal wel via opper-meeter Arn0 geregeld zou worden, maar we hadden natuurlijk ook niets afgesproken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:01 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik vind het balen dat ik jullie niet heb ontmoet in Sheffield, Piles, Aisumasen en Arn0. [..]
Ja, dit. En zoek goed op Twitter en Marktplaats, en reageer snel. Dat gaat echt nog wel goedkomen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:38 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont. Maar de beste optie is eigenlijk om gewoon naar Paradiso te gaan en daar een kaartje te regelen. Er staan altijd genoeg mensen die van hun kaartjes af moeten en dus betaal je gewoon de kostprijs.
Ik was dan benieuwd of je iets had meegekregen van de hype in die jaren, op straat en zoquote:
Mja... ik zat zaterdagochtend om 9 uur al weer in de trein richting het vliegveldquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, jammer, ik was in de veronderstelling dat het allemaal wel via opper-meeter Arn0 geregeld zou worden, maar we hadden natuurlijk ook niets afgesproken.
Ikquote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:46 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik was dan benieuwd of je iets had meegekregen van de hype in die jaren, op straat en zo. Is die stad niet schitterend door zijn grauwe saaiheid? Ik lees daar niks over, hmm, matig verslag eigenlijk
!!1
quote:Op maandag 20 juni 2011 22:21 schreef lienelien het volgende:
Zo, ik heb me ook even door de wall of text heengewerkt.![]()
Aisu, impliceer je nou steeds dat Alex en Miles een stelletje zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |