abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69243472
Hhheeehhhh, ik zit net 1 of andere fake tales van lang geleden te kijken, schreeuwt ie in een keer louder louder marching powder. Ik dacht dat ie dat alleen deed bij the nettles. Of deed ie dat altijd al?

woensdag 20 mei 2009 @ 22:42:39 #62
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69243779
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:35 schreef hallo-daar het volgende:
Hhheeehhhh, ik zit net 1 of andere fake tales van lang geleden te kijken, schreeuwt ie in een keer louder louder marching powder. Ik dacht dat ie dat alleen deed bij the nettles. Of deed ie dat altijd al?

Grappig. Waar slaat het eigenlijk op, weet iemand dat al?
2000 light years from home
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:50:08 #63
192683 AMDB
Visionair.
pi_69244070
quote:

Volgens mij doet hij dat al heel lang, waar het vandaan komt weet ik ook niet.
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:56:31 #64
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69244328
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:42 schreef Liefste. het volgende:

[..]

Ik ben echt bang dat het kut gaat worden !
Tevens merk ik dat er echt geen respect is voor Arctic Monkeys, veel mensen hebben zoiets van: 'omg Arctic Monkeys, 13-in-een-dozijn-bandje, waarom luister je dat?' En ik kan ook niet uitleggen waarom ze zo briljant zijn... maar ze zijn het wel.

Amen.
Hmm, ik vind het wel meevallen. Volgens mij vinden heel veel mensen AM tof, ook zonder echt alle nummers mee te kunnen zingen. Het stigma van een dertien-in-een-dozijn-Brits-bandje zullen ze wel nooit helemaal kwijtraken, vermoed ik.
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:32 schreef Liefste. het volgende:

[..]

Ja maar dan is de schoonheid eraf !
Ik wil gewoon vol spanning wachten op mijn downloadje, mijn kamer verdonkeren en naakt op bed de nieuwste tonen van de Aapjes tot mij door laten dringen...

Nee. Geen idee wat het is, maar ik hou van compacte albums ipv alles bij elkaar moeten scharrelen
Eensch, ik vind het al zonde om YouTube-filmpjes te kijken, hoe goed de opnames ook zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69245340
Misschien is Alex toch wel aan de drugs
pi_69247126
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:16 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Je zou bijv seven nation army een 'klassieker' kunnen noemen. En die kent elke scholier wel. Zo zijn er nog wel een paar die iets meer een klassieker zijn dan brianstorm en zo. Maar je hebt wel gelijk eigenlijk.
Klopt, maar 'de grote meute' bepaald geen classics. In '66 dacht men ook voor een half jaar dat Herman's Hermits The Beatles zouden overtreffen, totdat ze wakker werden. Willem Duys zag in '63 meer in The Spotnicks dan in The Beatles voor z'n show. De VPRO vernietigde unieke beelden van Jimi Hendrix in Nederland, omdat ze niet dachten dat het genoeg historische waarde had. De tijd zal het moeten laten blijken.

Dat een liedje populair is, zegt helemaal niets. Iedereen kent die walgelijke kitsch van een Marco Borsato, maar denk je dat hij de geschiedenis in gaat als noemenswaardige artiest? Ik zei het al eerder, zoiets kristalliseert zich uit. Voor mij is de definitie van een classic album, een album wat tijdloos is. En vooralsnog zijn Arctic Monkeys op de goede weg.
pi_69247366
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hmm, ik vind het wel meevallen. Volgens mij vinden heel veel mensen AM tof, ook zonder echt alle nummers mee te kunnen zingen. Het stigma van een dertien-in-een-dozijn-Brits-bandje zullen ze wel nooit helemaal kwijtraken, vermoed ik. [..]
De grap is dat het geen fuck uitmaakt. Het schaadt ze echt niet dat een groep onwetenden zich niet verdiept in hun muziek, en zo een heleboel mist. Kijk, ik ga niet eens uitleggen waarom deze band de moeite waard is, of waarom ik denk dat Alex Turner een veelzijdige songwriter is. Het kan zo zijn dat het je smaak niet is. Maar bepaalde mensen willen het (letterlijk) toch niet horen, en dan denk ik: Prima. That's your loss.
pi_69247601
quote:

quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Grappig. Waar slaat het eigenlijk op, weet iemand dat al?
Wat een fantastische opname is dat toch. Op het hoogtepunt van de hype, in een zaal vol met uitzinnige Engelsen. Samen met We Are Scientists, en een dronken Alex. Over die zin: Alex roept dat al sinds de allereerste optredens af en toe na de zin: "And all the weekend rockstars are in the toilets/Practicing their lines." Snappie?

Ik vond dat echt fantastisch toen hij het herintroduceerde in de pauze in "Nettles", en het ook nog eens in de HMH deed .
pi_69247670
Aisumasen, nou jij er toch bent. Bij 2:59 bouwt er toch best wel een climax op:

pi_69247755
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:16 schreef hallo-daar het volgende:
Aisumasen, nou jij er toch bent. Bij 2:59 bouwt er toch best wel een climax op:

Dat is exact het moment wat ik bedoelde met anti-climax. Dat laatste refrein spettert (live nog) niet. En om nog even op iets anders terug te komen :
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:51 schreef hallo-daar het volgende:
Ik kom er daarnet achter dat het nieuwe liedje van Britney Spears ('If You Seek Amy') hetzelfde akoordenschema heeft als old yellow bricks. Helemaal niet eens zo bijzonder maar ik moest het even kwijt
A, E, F, D

Edit: D ipv C
Grappig dat je dat opmerkt, was ook het eerste waar ik aan dacht. Iemand heeft er zelfs een mash-up van gemaakt . Al werkt-ie niet op alle punten even goed...

pi_69247948
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:19 schreef Aisumasen het volgende:

Grappig dat je dat opmerkt, was ook het eerste waar ik aan dacht. Iemand heeft er zelfs een mash-up van gemaakt . Al werkt-ie niet op alle punten even goed...

Fuck me (ook nog een leuk weetje, als je dat nog niet door had ), heeft gewoon een ander ritme en dan gaat dat gewoon niet samen
pi_69248007
Dat stelt gelijk de hypocrisie van de Amerikaanse media aan de kaak. Mensen worden ontslagen als er een "fuck" tussendoor glipt op de radio, maar als Britney haar jonge fans verteld dat iedereen haar wil neuken, kraait er geen haan naar. Ze gebruikt immers niet letterlijk "het woord".

Ritme is op het grootste vlak hetzelfde, maar hij is niet zo lekker gesynct.
pi_69258114
Volgens mij pakt ook de Batman Begins/Dark Knight soundtrack (en dan het hoofdthema) diezelfde noten/akkoorden als Old Yellow Bricks, alleen in een ander ritme uiteraard.
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:33:21 #74
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_69258637
Hoeveel nummers er wel niet gemaakt zijn met dat akkoordenschema..
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:48:09 #75
230345 conobram
is neit lam
pi_69259104
Behind-the-scenes on the Arctic Monkeys cover shoot in New York
http://www.nme.com/photos(...)-new-york/126491/6/1
pi_69266224
Ik bedenk mij ineens dat, nu John Ashton vast live-bandlid is geworden, dat live leuke dingen kan gaan opleveren. "505" en "Plastic Tramp" bijvoorbeeld.
pi_69266783
505 live zou idd heerlijk zijn .

(verkapte tvp)
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_69266868
Ben benieuwd naar de festival-setlist. Aangezien het album nog niet uit is verwacht ik niet dat ze meer dan 3 nieuwe tracks spelen, dus hoop dat de rest een beetje afwisselend wordt opgevuld.
pi_69269673
Ik hoop vooral op Mardy Bum
What Would Goku Do
pi_69273588
This House is a Circus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')