abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68565614
quote:
The View From...The Studio

As you know the band are out in New York with producer James Ford, continuing work on the 3rd album. Here are some photos that give you an insight into how things are going.

Aha! Zoals verwacht dus wederom met James Ford achter de knoppen. Voor de rest geen nieuws...
Ze zijn trouwens alweer een paar weekjes terug in Engeland, en Alex is zoals bekend ondertussen alweer teruggevlogen naar NYC.
pi_68580207

Ok, wtf . Jamie . Dan zijn ze waarschijnlijk alweer terug in New York om te mixen, denk ik.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:38:48 #203
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_68580898
Hahaha, ik dacht al bij die foto's; is dat nou Jamie? Maar het staat hem eigenlijk best tof! Het maakt hem heel anders, dat dan weer wel.
pi_68600420
Ja, hij is opeens zo'n vijf jaar ouder, maar staat hem indd wel !
En James Ford: I'm alive! hahah geniaal toen ie passed out was
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:01:43 #205
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_68604295
Hoe oud is James Ford eigenlijk? Ik denk steeds dat hij 40+ is (zo vind ik hem er ook uit zien), maar aan de andere kant is hij wel bij alle feestjes en andere ongein.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 22:55:17 #206
161207 jakkop
rennen!
pi_68606082
Joost van Bellen is ook bij alle feestjes.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68641455
Waarom releasen bands nooit dingen in de zomer eigenlijk? Tot nu toe is me dat nooit opgevallen maar inderdaad, ik kan geen band opnoemen die dat ooit heeft gedaan. Heeft dat te maken met het feit dat iedereen op vakantie is en niks volgt behalve het weer?
  maandag 4 mei 2009 @ 00:46:26 #208
161207 jakkop
rennen!
pi_68642586
In de zomer ligt de hele wereld gewoon op z'n gat.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68643143
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:46 schreef jakkop het volgende:
In de zomer ligt de hele wereld gewoon op z'n gat.
Het dominante noorderlijke werelddeel cq het Westen ja
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_68644192
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:53 schreef tim. het volgende:

[..]

[..]

Hij doet maar wat 'ie wil. Ik zou wel willen dat hij in Sheffield bleef en weer eens schreef zoals in 2005 (een paar nummertjes maar).
Ach ja, New York-Londen is ook maar 7 uur, en hij zal vast wel weten wat hij doet . Nummers zoals in 2005 zou in deze fase een beetje onnatuurlijk zijn. Hij is nu eenmaal geen verlegen schooljongen meer die tegen meisjes opkijkt en met z'n vrienden naar de plaatselijke pub gaat, maar een rockster met miljoenen op de bank met een supermodel als vriendin waarmee hij alle jetset-feestjes af gaat.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:37 schreef Xrenity het volgende:
Leuke album 1 referentie

Maarre, Alex is dus een zak ofzo?
Alex naar New York zou natuurlijk wel desastreus zijn voor de band denk ik. Dat werkt niet met zo'n oceaan ertussen.
Als hij daadwerkelijk permanent in Amerika gaat wonen, zou dat niet ten goede komen van de band. Denk sowieso niet dat deze band in 2020 nog bij elkaar is.

En inderdaad, dat is vast een referentie aan Alex. Ik geloof dat hij de enige is die nadat hij Andy de band uit zette, niet meer 'gespot' is op feestjes met hem. Jamie, en vooral Matt, zijn op veel (recentere) foto's met Andy te zien.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:15 schreef AMDB het volgende:
Nouja, die verkiezing dus (geen zin om een nieuw topic te openen alleen voor de uitslag). Hij eindigt met stemmen in het topic in 20-20, maar ik had nog niet gestemd. Omdat ik het ook heel erg moeilijk vind om te stemmen, laat ik het lekker zo.

Een gelijk spel dus
Bedankt voor het organiseren!
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:01 schreef Haunter het volgende:
Hoe oud is James Ford eigenlijk? Ik denk steeds dat hij 40+ is (zo vind ik hem er ook uit zien), maar aan de andere kant is hij wel bij alle feestjes en andere ongein.
Goede vraag, weet het zelf ook niet. Ik schat 'em zelf eind 20.
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:10 schreef hallo-daar het volgende:
Waarom releasen bands nooit dingen in de zomer eigenlijk? Tot nu toe is me dat nooit opgevallen maar inderdaad, ik kan geen band opnoemen die dat ooit heeft gedaan. Heeft dat te maken met het feit dat iedereen op vakantie is en niks volgt behalve het weer?
Ik heb het al een aantal keer gezegd in dit topic, maar het is simpelweg omdat er dan het minste geld te verdienen valt. Zomer: iedereen op vakantie, veel kleinere groep om je album (in de cruciale eerste week) te kopen. Promotie-optredens, zelfde verhaal. TV-programma's zijn gestopt, radio-DJ's zijn op vakantie, magazines stoppen of hebben niets om over te schrijven. En in september, wanneer alle nieuwe grote albums uitkomen, ben je vergeten. Hoe wil je dan een album promoten?

Er moet een buzz te creëren vallen, iedereen moet weten wanneer het album uit is, er moeten spannende dingen gebeuren om een album in de kijker te spelen ("uitlekken" van tracks, exclusief promotie-optreden in belangrijkste afneem-landen, single-release bij groot bij de doelgroep passend radio-station, etc.). Dat is allemaal vrijwel onmogelijk en/of zinloos in de zomermaanden.

Mooiste momenten om een album uit te brengen zijn januari, april en september. Na oktober komen belangrijke albums ook niet meer uit, want dan is een album binnen 2 maanden alweer 'oud / een album uit vorig jaar'. Ken genoeg albums die volledig overkeken zijn (en commercieel geflopt zijn) doordat ze in november uitkwamen. Dan tilt een platenmaatschappij het liever over het jaar heen. Het heeft allemaal met 'plaatsing' te maken.

Kijk maar naar het debuutalbum van Arctic Monkeys. Dat hadden ze al op het (tot dan toe) hoogtepunt van de hype kunnen uitbrengen in de zomer van 2005. Iedereen heeft het er over, iedereen wil ze hebben, snel een plaat opnemen, snel uitbrengen, meegaan in de hype... Maar ze hebben rustig aan gedaan, de kat uit de boom gekeken, zich exclusief gehouden, niet te snel te groot willen worden. Het album lag al maanden klaar, maar kwam in januari 2006 uit. Nieuw jaar, nieuwe band, debuutalbum, en zo hebben ze een nog veel groter hoogtepunt gecreëerd.

Naja, genoeg over dat. In ieder geval weet ik zeker dat ze al maanden in gedachten hebben welke kant ze op wilden gaan. Dat gaat niet over één nacht ijs.
pi_68652150
Slim, en logisch. Hoe zouden ze denken over de 4 nieuwe liederen van de Australië-tour; beschouwen ze die al als oud of is er nog een kans dat die het album halen? Dat zou namelijk betekenen dat ongeveer 1/3 dan 'bekend' is door liedjes van 8 maand oud, plus nog een singel. Zou jammer zijn, vind ik zelf. Alhoewel, die liedjes worden wel gewaardeerd door velen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:33:20 #212
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68699264
tvp
pi_68716077
Aisumasen wordt de officiele Nederlandse Arctic Monkeys biografie schrijver.
pi_68721601
Onvermijdelijk ja. Op zn minst de fan met het gebroken hart die geïnterviewd wordt als de band over tig jaar stopt.
What Would Goku Do
pi_68725451
Which reminds me, wie uit dit topic liep gister met een rood AM shirt in de AH in het centrum van Nijmegen
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 6 mei 2009 @ 17:27:11 #216
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68737423
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 01:03 schreef El_jefe07 het volgende:
Aisumasen wordt de officiele Nederlandse Arctic Monkeys biografie schrijver.
Idd.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_68742128
Weet niet of deze al bekend was, wel een goeie opname van Crying Lightning, met lyrics erbij voor de liefhebber
pi_68745990
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:24 schreef Xrenity het volgende:
Weet niet of deze al bekend was, wel een goeie opname van Crying Lightning, met lyrics erbij voor de liefhebber

Dat foutje op 3:23 van Jamie blijf ik me aan ergeren. Bij alle versies die niet te luisteren zijn verneukt ie het niet. Typisch hij eigenlijk; hele makkelijke loopjes verneuken
  donderdag 7 mei 2009 @ 09:24:30 #220
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_68761344
august release ... 3rd studio album ... let the speculation begin
5:23 PM May 5th from Twittelator

Een twitter van de Arctic Monkeys-twittersite!
pi_68770858
Toch wel begin augustus he, ik wil alle nieuwe nummers uit mijn hoofd kennen voor ze op Lowlands staan
What Would Goku Do
pi_68779543
Is Twitter een betrouwbare bron? Ja toch?
pi_68791425
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:53 schreef hallo-daar het volgende:

Is Google een betrouwbare bron?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68793039
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 22:55 schreef jakkop het volgende:
Joost van Bellen is ook bij alle feestjes.
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:55 schreef jakkop het volgende:

[..]

Is Google een betrouwbare bron?
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:53 schreef hallo-daar het volgende:
In dit geval is het niet betrouwbaar, Arctic Monkeys hebben geen officieel Twitter-account. Mistaken, je bedoelt toch het account 'arcticmonkeys'?
Stay on my arm, you little charmer
pi_68793665
Wat is je punt precies?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68794204
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:48 schreef jakkop het volgende:
Wat is je punt precies?
Ik werd er moe van dat je twee keer niet direct antwoord gaf op een vraag.

Ontopic:
Waar kan ik de kwalitatief beste rips van "Crying Lightning" en "Red Right Hand" vinden? The Sheriff zou die laatste trouwens nog een keer uploaden..
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:01:35 #227
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_68815027
Nou, ik vond het ook al behoooorlijk krom om een album in augustus uit te brengen.
Single in juli enzo.

Maar nu ik hoor dat-ie niet officieel is, klopt het voor mij ook weer!
pi_68917960
Uit The Daily Star van afgelopen zaterdag, onder een kopje "new albums":
quote:
Arctic Monkeys will release their third album on August 24, I can exclusively reveal. The Monkeys, who've been working with Queens Of The Stone Age frontman Josh Homme, 36, on the record, are tying it in with their only festival appearance of the year. The band will headline Reading and Leeds, as I also told you first.
Plausibel. Maar dan moet er wel vrij spoedig een aankondiging komen.
  maandag 11 mei 2009 @ 20:50:41 #229
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68918178
Zou mooi zijn .
2000 light years from home
  maandag 11 mei 2009 @ 20:56:15 #230
192683 AMDB
Visionair.
pi_68918359
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:45 schreef Aisumasen het volgende:
Uit The Daily Star van afgelopen zaterdag, onder een kopje "new albums":
[..]

Plausibel. Maar dan moet er wel vrij spoedig een aankondiging komen.
"their only festival appearance of the year"

maandag 11 mei 2009 @ 20:57:56 #231
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68918404
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:56 schreef AMDB het volgende:

[..]

"their only festival appearance of the year"

Dat snap ik ook niet helemaal, temeer omdat hij het een regel later erover heeft dat AM twee festivals headlinet .
  maandag 11 mei 2009 @ 21:04:03 #232
53267 TC03
pi_68918593
Was wel te verwachten dat het na de zomer zou gebeuren. De datum staat alvast in mijn geheugen gegrift.
pi_68918598
Reading/Leeds is één festival, hun enige festival-performance in Engeland dit jaar .
  maandag 11 mei 2009 @ 21:11:03 #234
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68918826
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:04 schreef Aisumasen het volgende:
Reading/Leeds is één festival, hun enige festival-performance in Engeland dit jaar .
Ah, bleek niet echt uit de tekst maar dat zal wel ja.
  maandag 11 mei 2009 @ 21:15:17 #235
192683 AMDB
Visionair.
pi_68918965
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:04 schreef Aisumasen het volgende:
Dat had ik ook al stiekem begrepen, maar ik hoopte dat ze ook weer niet zo arrogant zouden zijn daar in Engeland
pi_68938508
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Maar dan moet er wel vrij spoedig een aankondiging komen.
Maandag. Wandelgangen. Hoestende man in regenjas.
pi_68938884
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Maandag. Wandelgangen. Hoestende man in regenjas.
Dat zou zeer tof zijn .

Want heel gek, ik luister anno 2009 nog nauwelijks Arctic Monkeys . In 2008 heb ik met name FWN nog grijs gedraaid+DVD+LSTP, maar dit jaar komt het er niet zo van. Ik vind ze wel goed, maar het stamt uit een vervlogen tijd. Het jongetje wat ik toen was (ik ben ongeveer net zo oud als Alex) is toch wel wat verandert ook qua muzieksmaak. Hopelijk trekken ze die lijn ook door op het derde album .
pi_68945446

Plus: Arctic Monkeys: Next album lyrics stolen ?
pi_68975398
quote:
Arctic Monkeys new album "Out before Leeds and Reading" - DiS exclusive

DiS shared a few words with Arctic Monkeys drummer Matt Helders yesterday in relation to Sheffield's new Tramlines festival (think: Dot To Dot or Live At Leeds, only free) which takes place between July 24th-26th.

More news on that coming shortly, but while we were there we asked him a few questions about the band's third record - recorded partly with Queens Of The Stone Age frontman Josh Homme.

Here's what he had to say about the eagerly anticipated release...

Tell us about the third Arctic Monkeys album - is it all finished now?

It's all recorded now, yeah. We're about halfway through mixing it at the moment. I'm not sure about a release date, it'll probably be sometime in August before Leeds and Reading. Nothing's definite, though, it all depends on when we do the artwork and pick a title. And we've not finalised the tracklisting yet, we're mixing quite a few and then narrowing it down - so it also depends on how long we take doing that. We'll probably do it in the next week or so, sort it all out.

You did some sessions at Josh Homme's studio, how much of that stuff has made it onto the album?

It's looking like being half that, and half with James Ford. It works together, though, it's not like a double sided thing. It seems to sit together quite well, you can't tell what was done where.

How was working with Josh? He's been a fan of yours for a while...

We were all massive [Queens Of The Stone Age] fans before we were even a band, and to work with someone like that is just amazing. He's produced a lot of their stuff, and nothing's a chore for him - like if you do a song four times and then want to change a drum, he'll do it. He sees how important things like that are, and he knows about good sounds, too.

He's reputed to be something of a fiery figure, did you experience any of that?

Not really, no. He always had an authority over us, in a way, but he never got angry with us or anything. He's a really nice guy, really funny as well.

In terms of the sound of the record, have you pursued the heavier direction of the second album or gone on a different tangent?

Bits of it are in [Favourite Worst Nightmare's] direction, but there's some quite melodic things as well. It's not, like a 'heavy' album, though there are elements of that. I don't want to give anything away because we haven't decided on the tracklisting yet, but the songs we've been playing live recently, like 'Crying Lightning' and 'Dangerous Animals', I reckon they'll all make it on there.

http://www.drownedinsound.com/news/4136821?ticker
pi_68975676
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:01 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Plus: Arctic Monkeys: Next album lyrics stolen ?
Uit de nieuwe NME:
quote:
Arctic Monkeys: 'Someone nicked all our new lyrics'
Alex Turner reveals how bag snatch almost derailed album number three

Alex Turner has told NME that the Arctic Monkeys' next album was almost scuppered after his bag was stolen. The band are currently finishing their third album in New York with producer James Ford, after sessions last year with Queens Of The Stone Age's Josh Homme. However, the Sheffield group's singer revealed he had a bag stolen which contained all his lyrical ideas for the new record.

"I got my bag robbed, like, six months ago and I lost this notebook," Turner explained. "I lost loads. [It was all in] this brown book with a picture of a fox on it. I felt then that there was an idea of something coming together but then it went." Despite initially fearing he would have to go back to the drawing board lyrically, the singer discovered the theft actually proved a blessing in disguise.

"I went the morning after [it was stolen] and brought a couple of Moleskines and sat around for a couple of hours trying to remember it all," recalled Turner. "But I found the whole process made me write more things, complete things that I wouldn't have otherwise." The band have since been able to get on with the album, although the missing book hasn't resurfaced.

"Has anyone seen it? Return it!" declared drummer Matt Helders. "Imagine if you find that in a secondhand shop."
En volgende week hebben ze de front cover:

pi_68976152
Je zult dat boek maar vinden .

Goed nieuws dus, ik wil en hoop dat het AM optreden op LL geen FF optreden wordt net zoals vorig jaar .
  woensdag 13 mei 2009 @ 14:41:24 #242
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_68979369
Hahaha, ik blijf me verbazen over Jamie's nieuwe look. Hij lijkt echt 10 jaar ouder met z'n baardje.
pi_68980615
Damn, augustus duurt nog zo lang
What Would Goku Do
pi_68981074
pi_68982648
Turner ziet er wel uit als een wandelend lijk zeg, niet normaal. Flink doorgesnoven.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68983973
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:17 schreef jakkop het volgende:
Turner ziet er wel uit als een wandelend lijk zeg, niet normaal. Flink doorgesnoven.
Dat zeker! Zou ook maar zo kunnen lijken door z'n lange haar natuurlijk.

Wel lachen, ik ben vanzelfsprekend ook langs de Electric Lady Studios geweest toen ik in New York was. Ik had begrepen dat ze in een studio in Williamsburg opnamen, maar als ze echt in de Electric Lady Studios hebben opgenomen, ben ik in die week váák in de buurt geweest .
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:04:19 #247
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68984213
Hoe is het met het drank en drugs gebruik van de bandleden?
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:06:05 #248
192683 AMDB
Visionair.
pi_68984279
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:04 schreef Cavalier1 het volgende:
De beste muziek werd gemaakt onder de invloed van LSD.

'Nuff said
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:07:47 #249
192683 AMDB
Visionair.
pi_68984332
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 14:41 schreef Haunter het volgende:
Hahaha, ik blijf me verbazen over Jamie's nieuwe look. Hij lijkt echt 10 jaar ouder met z'n baardje.
Als iemand me zou vertellen dat ihij 40 was had ik dat eerder geloofd dan in de 20 Als ik 'm niet zou kennen dan. Herkennen blijft nu nog wel lastig. Moet echt moeite doen z'n gezicht te onderscheiden.

p.s. We gaan echt weer als een Go Kart!
pi_68984519
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:04 schreef Cavalier1 het volgende:
Ik denk altijd maar zo: Mochten ze (en artiesten in het algemeen) aan de drugs zijn, zouden ze het touren en de roem fysiek en mentaal nooit volhouden. Dat heeft de geschiedenis al vaak genoeg uitgewezen. En mocht het wél zo zijn, kunnen we een "Be Here Now"-tje verwachten in augustus...

En cigarettes en alcohol...? Sja . Gasten staan er wel om bekend dat ze van een afterparty houden . En wie niet...
pi_68984925
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:07 schreef AMDB het volgende:

[..]

p.s. We gaan echt weer als een Go Kart!
Yeah! De berichten blijven ook maar komen. En maandag zal dat natuurlijk niet minder zijn. Ah, daar komt er weer één uit de telex rollen:
quote:
Arctic Monkeys wrap up new album
By Georgie Rogers

Rock group Arctic Monkeys have revealed their third record is almost finished, with the songs recorded and the mixing process at the half-way stage. Drummer Matt Helders said the album was "nearly" ready, although he admitted: "We haven't picked titles or anything."

"It's just a case of tying it up now, picking what order everything's in." The four-piece have been working with Queens Of The Stone Age frontman Josh Homme on the record, which they hope to release this August.

Festival curated

Meanwhile, Helders has announced he is organising a free music festival in Sheffield, called Tramlines, which will take place in venues across the "steel city" from 24-26 July. He is putting on the event alongside Jon McClure from Reverend and the Makers and up-and-coming DJ, Toddla T. No bands have been confirmed for the festival so far - because, Helders joked: "they've not got back to us yet". "It's not unorganised in any way," he told BBC 6 Music. "It's just I don't really want to mention anyone until they are definitely nailed on for it because it will jinx it."

Arctic Monkeys will not be playing at Tramlines because of other commitments, but Helders discussed the band's other festival plans. "We're doing a few in Eastern Europe and stuff not necessarily in England," he explained. "Before Leeds And Reading, there's a few in Poland and Serbia and all that. We've never been out there, so it's a good chance to warm up over there."
Video-interview met Matt: http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/8047446.stm
pi_68985396
Stille hint dat ze wellicht ook op Sziget zullen spelen?
pi_68985981
En dan is er deze foto... Wat moeten we hier nu weer mee aan?

woensdag 13 mei 2009 @ 18:29:47 #254
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_68986916
Lelijk shirt zeg.
pi_68987902
Trouwens, dezelfde hoestende man in regenjas wist al langere tijd geleden te vertellen dat ze in oktober eerst door Amerika touren, waarna ze in november Europa aandoen. Zal me trouwens niets verbazen als ze deze tour in grote hallen spelen in plaats van clubs.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:06:14 #256
192683 AMDB
Visionair.
pi_68988097
Een tour, daar heb ik weer zin in. Ik krijg weer helemaal de AM kriebels.

*zet b-kantjes op*
pi_68990224
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:06 schreef AMDB het volgende:
Een tour, daar heb ik weer zin in. Ik krijg weer helemaal de AM kriebels.

*zet b-kantjes op*
Ik heb tijdens de afwas de dvd weer eens opgezet na dit nieuws .
pi_68990241
Heel veel groter dan de HMH moeten ze niet hebben imo. Anders moet ik er zo vroeg zijn.
What Would Goku Do
pi_69003404
Thnx guys voor alles zo goed te volgen! Jullie zijn mn AM nieuws site;)

Wat is btw mis met die pic? Ziet er een beetje sjappie uit maar voor de rest ok toch?

Momenteel 505 aan het luisteren toch nog steeds 1 van den beste!
pi_69033494
nieuwe site aaaaaaaaaaaaaaight

ziet er wat minder gewoontjes uit dan eerst: http://www.arcticmonkeys.com/
pi_69034452
De site is nu wel een beetje aan de drukke kant, zeg maar. Klein beetje irritant. De artwork ziet er wel vet uit (er is niks echt veranderd vergeleken met dat van een paar maand geleden tot nu, maar toch) . Vind het zelf wel de leukste artwork tot nu toe. Die van de wpsiatwin tijd vond ik een beetje te 'hip'. De artwork van FWN was ook vet maar hoe 'arctic monkeys' was geschreven heb ik altijd een beetje 'het kan beter' gevonden. Hoe het nu is vind ik erg vet, ook dat je de aapjes ziet (lekker duister en shaduw-achtig). Ik heb wel een kleine moeite met zien wie, wie nou is. Matt kan je prima herkennen en volgens mij is die knaap daarnaast Jamie, toch weet ik dat ook niet zeker
pi_69061503
Dat 'drukke' van de site is bij mij al gewend geraakt en ik vind het niet meer irritant.
En er is weer een nieuwe View From!!

http://www.arcticmonkeys.com/blog.php

(ik weet tot mijn grote spijt/schaamte niet hoe je zo'n filmpje moet plaatsen hier)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:52:27 #263
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69061645
Gewoon het YouTube-linkje kopiëren?

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 15 mei 2009 @ 16:57:18 #264
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69061794
Nummers van liedjes die nog niet bekend waren:
- Secret Door
- Propeller
pi_69062045
Tof man, John Ashton als 'part of the group'. Dacht al zoiets toen ik 'em zag meespelen in één de vorige filmpjes in de oefenruimte. Ben het meest benieuwd naar de tweede song die ze spelen. Wow... En die song-titels op de achtergrond zijn ook komisch.
pi_69063236
http://www.arcticmonkeys.com/
Zojuist in de email Nieuwe website.

Oh en daarbij:
23 Lowlands Festival, Holland

Was nog niet bekend toch?

/edit
Wel dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door Xrenity op 15-05-2009 17:57:53 ]
  vrijdag 15 mei 2009 @ 17:58:26 #267
161207 jakkop
rennen!
pi_69063438
Toen ik quickquote deed stond er opeens een edit
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_69066330
Check ook de laatste zin in de nieuwe nieuwsbrief: "For all exclusive pre-orders, live announcements and release dates, visit www.arcticmonkeys.com."

Ben benieuwd of ook de tracklist maandag al bekend wordt gemaakt. Of de tour, of de single...
pi_69069827
tvp
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:09:30 #270
230345 conobram
is neit lam
pi_69069876
Zo ik heb heel wat nieuws gemist de week dat ik in Berlijn zat zo te zien

*begint met lezen*
pi_69072023
De jongens moeten toch maar eens beter opletten wie er met hun studio-tapes aan de haal gaan . Viel vorig jaar al het hele "Favourite Worst Nightmare"-album instrumentaal al in de handen van de bootleggers, en lekte er één demo van dat album uit, heb ik hier nog 5 demo's van dat album . De songs wijken niet al te veel af van de versies die uiteindelijk op het album terecht zijn gekomen, maar interessant is het zeker. Het vetste is om "Brianstorm" te horen in deze demo-vorm, dan merk je dat ze de immense sound van het album gewoon in één take hebben weten te produceren.

• Teddy Picker [2006 Demo]
  • Do Me A Favour [2006 Demo]
  • Brianstorm [2006 Demo]
  • Balaclava [2006 Demo]
  • Fluorescent Adolescent [2006 Demo]

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 15-05-2009 23:10:40 ]
  • pi_69072606
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 22:10 schreef Aisumasen het volgende:
    De jongens moeten toch maar eens beter opletten wie er met hun studio-tapes aan de haal gaan . Viel vorig jaar al het hele "Favourite Worst Nightmare"-album instrumentaal al in de handen van de bootleggers, en lekte er één demo van dat album uit, heb ik hier nog 5 demo's van dat album . De songs wijken niet al te veel af van de versies die uiteindelijk op het album terecht zijn gekomen, maar interessant is het zeker. Het vetste is om "Brianstorm" te horen in deze demo-vorm, dan merk je dat ze de immense sound van het album gewoon in één take hebben weten te produceren.

• Teddy Picker [2006 Demo]
  • Do Me A Favour [2006 Demo]
  • Brianstorm [2006 Demo]
  • Balaclava [2006 Demo]
  • Fluorescent Adolescent [2006 Demo]
  • The Bad Thing [2006 Demo]
  • Hebbuh !

edit: Gevonden!

[ Bericht 0% gewijzigd door tim. op 15-05-2009 22:34:31 ]
      vrijdag 15 mei 2009 @ 22:47:28 #273
    161207 jakkop
    rennen!
    pi_69073477
    Hier ook aub .
      vrijdag 15 mei 2009 @ 23:09:47 #275
    161207 jakkop
    rennen!
    pi_69073857
    Hmm, ik heb het idee dat ze the bad thing behoorlijk vertieft hebben. Ik vond het altijd een kutnummer, maar die demo is stukken beter. Jammer dat de potentie van die demo niet gehaald is.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_69074038
    De demo van "The Bad Thing" is al eind 2007 verspreid, en hoort dus ook niet bij deze partij. Aangezien die song als enige totaal anders klinkt dan de album-versie, zet het me aan het denken of deze opnames niet een soort van radio-performance is, aangezien ook de 'strong language' gefilterd is. Daarom is het jammer dat we de bron niet weten. Toch weet ik wel zeker dat deze opnames vóór de definitieve album-opnames zijn opgenomen, door de kleine veranderingen, en het feit dat bijvoorbeeld de Teddy Picker-solo er nog niet helemaal lekker in zit.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 23:15:19 #277
    53267 TC03
    pi_69074039
    The Bad Thing vond ik lange tijd ook bagger, maar de laatste tijd zet ik het volume toch stiekem een tikje harder als hij voorbij komt.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 23:17:10 #278
    161207 jakkop
    rennen!
    pi_69074098
    In brianstorm zijn die riffjes wel veel vetter zeg Ik neem aan dat iedereen wel snapt wat ik met "die riffjes" bedoel.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_69082942
    Het tweede nummer op The view from the birthday boy klinkt echt heel goed , vooral de drums ( die natuurlijk prominent aanwezig zijn)
    pi_69132416
    Lol, iemand heeft zijn best gedaan om "Pretty Visitors" te faken...

zondag 17 mei 2009 @ 21:48:30 #281
    109614 Haunter
    Frusciantastic
    pi_69132566
    Hehehe.

Ik mag ook niet hopen dat de uiteindelijk plaat zo crappy klinkt.
    pi_69132610
    Zou inderdaad zonde zijn als Matt vervangen is door een houterige drumcomputer .
      maandag 18 mei 2009 @ 02:44:09 #283
    53267 TC03
    pi_69139571
    Morgen (maandag) is toch de kleine grote dag waarop we een officieel teken van leven krijgen?
    pi_69158390
    17:00 geweest in Engeland... Ik zie een officiële aankondiging vandaag niet meer gebeuren. Maar er kan nog altijd een korte mededeling worden gedaan, bijvoorbeeld in het radio-programma van AM-vriendje Zane Lowe. Zal niet de eerste keer zijn, en ook z'n Twitter-account is opvallend te noemen. (Spot de AM-hint.)

Ach ja, overmorgen hebben we het exclusieve NME-nieuws over het album .
    pi_69158876
    Ik zie hem niet

Zie wel dat er een arcticmonkeys twitter account is dat protected is? Maar eens een follow request naar sturen
    pi_69159020
    Het gaat om z'n biografie: "What came first? The chicken or the dickhead?". Die Arctic Monkeys-Twitter is fake.
    pi_69159281
    Die moest ik even googlen
    pi_69159410
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 18:10 schreef Aisumasen het volgende:
    [..] Ach ja, overmorgen hebben we het exclusieve NME-nieuws over het album .
    quote:
    In this week's NME... (18/05/09)

In a world exclusive, we take a special trip to New York City and spend 24 hours locked-up in the studio with Arctic Monkeys to witness the making of their third album.
    Zie je wel !
    pi_69162842
    Zane Lowe zendt straks in ieder geval een sessie uit 2005 van ze uit. Kan zelf niet luisteren, maar misschien laat-ie nog iets los over het derde album.
    pi_69171122
    Ik kom er daarnet achter dat het nieuwe liedje van Britney Spears ('If You Seek Amy') hetzelfde akoordenschema heeft als old yellow bricks. Helemaal niet eens zo bijzonder maar ik moest het even kwijt
    A, E, F, D

Edit: D ipv C
    pi_69172901
    Maar kunnen ze het niet gewoon wat eerder uitbrengen dan? Juni is prima
    What Would Goku Do
    pi_69189078
    Als ik jullie geruchten vertel, en het achteraf anders blijkt te lopen, vind ik ook wel zo tof om het vervolg te melden . Aangezien ik niet verwacht dat mijn 'klokkenluider' ( ) hier kan/zal meelezen, kan ik wel zeggen dat het één van de Franse fansite-jongens is. Af en toe heb ik contact met hem, en hij heeft soms een leuk exclusief nieuwtje te melden.

Zo meldde hij al aan het begin van het jaar dat de band op Reading/Leeds zou staan, wat verder ook niet zo verwonderlijk was. Anyhow, dezelfde bron die hem het Reading/Leeds-nieuws wist te vermelden wist vorige week 100% zeker dat er maandag een aankondiging zou komen, en later de week exclusief nieuws in de NME. Nu blijkt dat laatste inderdaad waar te zijn (zie hieronder), maar het eerste is zoals we weten niet gebeurd.

Hier laten wij het natuurlijk niet bij zitten! Ik heb even gemaild met de manager, maar die hebben mij (vanzelfsprekend) afgewimpeld met een: "We kunnen die informatie nog niet geven, we sturen het je als we nieuws hebben". Maar ik las al dat de Franse vrienden iets verder waren gekomen, die weten ondertussen (van de manager) dat er géén release-aankondiging in het NME-artikel staat, maar dat de eerste de beste mogelijkheid (mogelijk volgende week) wordt aangegrepen om de release-datum én de tourdata bekend te maken.

In ieder geval kan het nu niet lang meer duren . Over één jaar, wanneer het album alweer oud is, gaan we lachen om deze geruchten en analyses .

pi_69189726
    Maar de release datum is dus wel gewoon eind augustus?
    pi_69208745
    quote:
    Arctic Monkeys premiere new songs online

Arctic Monkeys have premiered snippets from two new songs set for inclusion on their forthcoming third album in a new online video.

The snippets of the tracks arrive in the latest of drummer Matt Helders' video diaries, coming in the form of footage of the Sheffield band during recording sessions for the album.

To watch the footage click on the video below.

Also in the video Helders reveals that he is set to see Girls Aloud live soon, and that new friend P. Diddy may be heading to the UK to party with them when they headline the Reading And Leeds Festivals in August.

Meanwhile, the new issue of NME (out May 20 nationwide) features a world exclusive in-studio interview with Arctic Monkeys, in which they reveal all about the recording of their new album.
    http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/44765

dinsdag 19 mei 2009 @ 23:07:52 #295
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_69209075
    O ja.
    Ik had een ander filmpje hier wel 'ns gezien. Ik dacht dat deze nieuw was.
      woensdag 20 mei 2009 @ 00:37:16 #297
    53267 TC03
    pi_69211699
    Ik ben bang dat het derde album de torenhoge verwachtingen nooit zal kunnen waarmaken.
    pi_69211844
    Ik denk ook dat het een "Be Here Now"-tje wordt. Geroemd door de fans, verguisd door de pers.
    pi_69225580
    Het exclusieve NME-interview:

woensdag 20 mei 2009 @ 15:08:31 #300
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_69227497
    Spannend, ik kan nu echt niet meer wachten! Nog nooit zo in spanning gezeten voor een album
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')