abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69239702
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:23 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Daar moet ik eigenlijk wel mn mond over houden, ik heb nog geen 1 concert van de monkeys gezien (gênant, ik weet het ). Maar ik ben ook nog maar 15. Lowlands wordt dan ook mijn eerste keer bij deze jongens . Maar ik heb rage against the machine overleeft waar ik ook vooraan stond ( ). Gelukkig waren er genoeg zachte bierbuiken van lompe 30 a 40-jarige kerels waar ik tegen aan werd geduwd. Verder kan ik wel prima tegen een stootje dus ik ga ook echt proberen vooraan te staan bij lowlands.
Ik heb ze une fois gezien op Pinkpop en toen was ik ook 15
Wat me ook opvalt is dat ik soms het gevoel krijg dat ik niet naar Arctic Monkeys mag luisteren omdat ik mijn haar niet in 100 lelijke kleuren verf, geen lippiercing heb en niet in pauperkleding loop. "Ohhhhh jij kent zeker alleen maar When the sun goes down en je wilt zeker met Alex trouwen he [oké, dit zou ik natuurlijk niet afslaan], deze fase gaat wel weer over " Ik word ook nooit naar waarde geschat

Ik kan R&P-topics volschrijven over hoe moeilijk het is fan van deze band te zijn, maar nu ga ik The Fire And The Thud opzetten
I would go along with someone like you
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:05:05 #52
192683 AMDB
Visionair.
pi_69239978
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:57 schreef Liefste. het volgende:

[..]

Ik heb ze une fois gezien op Pinkpop en toen was ik ook 15
Wat me ook opvalt is dat ik soms het gevoel krijg dat ik niet naar Arctic Monkeys mag luisteren omdat ik mijn haar niet in 100 lelijke kleuren verf, geen lippiercing heb en niet in pauperkleding loop. "Ohhhhh jij kent zeker alleen maar When the sun goes down en je wilt zeker met Alex trouwen he [oké, dit zou ik natuurlijk niet afslaan], deze fase gaat wel weer over " Ik word ook nooit naar waarde geschat

Ik kan R&P-topics volschrijven over hoe moeilijk het is fan van deze band te zijn, maar nu ga ik The Fire And The Thud opzetten
In mijn beleving zijn AM fans vaak normaler dan de Indie Hipsters die jij beschrijft, maar die ontmoet ik dan ook eigenlijk nooit. Een buurman van m'n ouders, vindt AM ook geweldig. Ook leuk om er met mensen over te praten waar je absoluut niet van verwacht dat ze fan zijn.
pi_69240723
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Vind je? Denk persoonlijk dat liedjes als "Fluorescent Adolescent", "Brianstorm" en "Dancefloor" beschouwd kunnen worden als een paar van de key tracks van dit decennium. En na verloop van tijd zullen zelfs de meest verzuurde kleinkunst-muziek luisteraars moeten toegeven dat liedjes als "505" en "Do Me A Favour" kleine meesterwerkjes zijn.

Al is zelfs dat allemaal subjectief te noemen. Kijk, ik vind zelf een liedje als "Despair In The Departure Lounge" of "Too Much To Ask" één van de best geschreven liedjes van de afgelopen 10 jaar, maar het is te obscuur om als klassieker te kunnen bestempelen.
Misschien in jou kring van mensen?
Maar als je naar een random school gaat en je vraagt Brianstorm hebben ze geen idee waar je het over hebt.

En dat was bij 'The Beatles' en 'Elvis Presley' ofzo wel anders
pi_69240801
Mijn opleiding zit vol met hipsters die stuk voor stuk in IBISGOTD passen (er zitten er dan ook 3 a 4), maar de meesten weten AM niet op waarde te schatte, ze zien het meer als 1 van de vele bandjes in het bekende rijtje.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_69241340
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:46 schreef tim. het volgende:

[..]

Haha, hier ook om de vijf minuten FOK!ken .

Binnenkort zal de nieuwe store wel open gaan.
(Wel een hele slechte tvp )
Ja, die is dicht omdat dat bedrijf failliet is .
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien in jou kring van mensen?
Maar als je naar een random school gaat en je vraagt Brianstorm hebben ze geen idee waar je het over hebt.

En dat was bij 'The Beatles' en 'Elvis Presley' ofzo wel anders
Dat is een beetje het heikele punt. Een Beatlemania zal nooit meer gebeuren. Men is te veel gewend. En op dat gebied is er dus ook geen vergelijkingsmateriaal, want The Beatles (en McCartney en Lennon solo) zijn onovertroffen. Daar komt bij, de gemiddelde scholier geeft geen fuck meer om muziek, het heeft niet meer dan entertainment-waarde. Die weten niet meer over The Beatles dan dat de drummer Mick Jagger heette, en dat hun grootste hit "Hound Dog" was . Dus ik vind dat niet representatief. Ik bedoel, wat beschouwt men als klassieker uit de jaren '00? En hoe veel gemiddelde scholieren kennen die klassiekers?
pi_69241493
Trouwens, die sessie die Zane Lowe maandagavond uitzond was erg tof. "Dancing Shoes" en "Fake Tales" in hun allereerste BBC-sessie uit juli 2005. Had het al lang niet meer gehoord, en leuk om de 19-jarige Alex weer eens te horen .
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:10:32 #57
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69242497
Tvp, nieuwe album klinkt goed de eerste keer.
2000 light years from home
pi_69242762
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik bedoel, wat beschouwt men als klassieker uit de jaren '00? En hoe veel gemiddelde scholieren kennen die klassiekers?
Je zou bijv seven nation army een 'klassieker' kunnen noemen. En die kent elke scholier wel. Zo zijn er nog wel een paar die iets meer een klassieker zijn dan brianstorm en zo. Maar je hebt wel gelijk eigenlijk.
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:19:51 #59
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69242891
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:16 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Je zou bijv seven nation army een 'klassieker' kunnen noemen. En die kent elke scholier wel. Zo zijn er nog wel een paar die iets meer een klassieker zijn dan brianstorm en zo. Maar je hebt wel gelijk eigenlijk.
Seven Nation Army is zo'n klassieker wel ja. Clocks van Coldplay misschien ook.
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:31:13 #60
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_69243311
Tof artikel in de NME, en Jamie is en blijft baas met z'n baard en lange haar
pi_69243472
Hhheeehhhh, ik zit net 1 of andere fake tales van lang geleden te kijken, schreeuwt ie in een keer louder louder marching powder. Ik dacht dat ie dat alleen deed bij the nettles. Of deed ie dat altijd al?

woensdag 20 mei 2009 @ 22:42:39 #62
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69243779
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:35 schreef hallo-daar het volgende:
Hhheeehhhh, ik zit net 1 of andere fake tales van lang geleden te kijken, schreeuwt ie in een keer louder louder marching powder. Ik dacht dat ie dat alleen deed bij the nettles. Of deed ie dat altijd al?

Grappig. Waar slaat het eigenlijk op, weet iemand dat al?
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:50:08 #63
192683 AMDB
Visionair.
pi_69244070
quote:

Volgens mij doet hij dat al heel lang, waar het vandaan komt weet ik ook niet.
  woensdag 20 mei 2009 @ 22:56:31 #64
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69244328
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:42 schreef Liefste. het volgende:

[..]

Ik ben echt bang dat het kut gaat worden !
Tevens merk ik dat er echt geen respect is voor Arctic Monkeys, veel mensen hebben zoiets van: 'omg Arctic Monkeys, 13-in-een-dozijn-bandje, waarom luister je dat?' En ik kan ook niet uitleggen waarom ze zo briljant zijn... maar ze zijn het wel.

Amen.
Hmm, ik vind het wel meevallen. Volgens mij vinden heel veel mensen AM tof, ook zonder echt alle nummers mee te kunnen zingen. Het stigma van een dertien-in-een-dozijn-Brits-bandje zullen ze wel nooit helemaal kwijtraken, vermoed ik.
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 19:32 schreef Liefste. het volgende:

[..]

Ja maar dan is de schoonheid eraf !
Ik wil gewoon vol spanning wachten op mijn downloadje, mijn kamer verdonkeren en naakt op bed de nieuwste tonen van de Aapjes tot mij door laten dringen...

Nee. Geen idee wat het is, maar ik hou van compacte albums ipv alles bij elkaar moeten scharrelen
Eensch, ik vind het al zonde om YouTube-filmpjes te kijken, hoe goed de opnames ook zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69245340
Misschien is Alex toch wel aan de drugs
pi_69247126
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:16 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Klopt, maar 'de grote meute' bepaald geen classics. In '66 dacht men ook voor een half jaar dat Herman's Hermits The Beatles zouden overtreffen, totdat ze wakker werden. Willem Duys zag in '63 meer in The Spotnicks dan in The Beatles voor z'n show. De VPRO vernietigde unieke beelden van Jimi Hendrix in Nederland, omdat ze niet dachten dat het genoeg historische waarde had. De tijd zal het moeten laten blijken.

Dat een liedje populair is, zegt helemaal niets. Iedereen kent die walgelijke kitsch van een Marco Borsato, maar denk je dat hij de geschiedenis in gaat als noemenswaardige artiest? Ik zei het al eerder, zoiets kristalliseert zich uit. Voor mij is de definitie van een classic album, een album wat tijdloos is. En vooralsnog zijn Arctic Monkeys op de goede weg.
pi_69247366
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hmm, ik vind het wel meevallen. Volgens mij vinden heel veel mensen AM tof, ook zonder echt alle nummers mee te kunnen zingen. Het stigma van een dertien-in-een-dozijn-Brits-bandje zullen ze wel nooit helemaal kwijtraken, vermoed ik. [..]
De grap is dat het geen fuck uitmaakt. Het schaadt ze echt niet dat een groep onwetenden zich niet verdiept in hun muziek, en zo een heleboel mist. Kijk, ik ga niet eens uitleggen waarom deze band de moeite waard is, of waarom ik denk dat Alex Turner een veelzijdige songwriter is. Het kan zo zijn dat het je smaak niet is. Maar bepaalde mensen willen het (letterlijk) toch niet horen, en dan denk ik: Prima. That's your loss.
pi_69247601
quote:

quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Grappig. Waar slaat het eigenlijk op, weet iemand dat al?
Wat een fantastische opname is dat toch. Op het hoogtepunt van de hype, in een zaal vol met uitzinnige Engelsen. Samen met We Are Scientists, en een dronken Alex. Over die zin: Alex roept dat al sinds de allereerste optredens af en toe na de zin: "And all the weekend rockstars are in the toilets/Practicing their lines." Snappie?

Ik vond dat echt fantastisch toen hij het herintroduceerde in de pauze in "Nettles", en het ook nog eens in de HMH deed .
pi_69247670
Aisumasen, nou jij er toch bent. Bij 2:59 bouwt er toch best wel een climax op:

pi_69247755
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:16 schreef hallo-daar het volgende:
Aisumasen, nou jij er toch bent. Bij 2:59 bouwt er toch best wel een climax op:

Dat is exact het moment wat ik bedoelde met anti-climax. Dat laatste refrein spettert (live nog) niet. En om nog even op iets anders terug te komen :
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:51 schreef hallo-daar het volgende:
Ik kom er daarnet achter dat het nieuwe liedje van Britney Spears ('If You Seek Amy') hetzelfde akoordenschema heeft als old yellow bricks. Helemaal niet eens zo bijzonder maar ik moest het even kwijt
A, E, F, D

Edit: D ipv C
Grappig dat je dat opmerkt, was ook het eerste waar ik aan dacht. Iemand heeft er zelfs een mash-up van gemaakt . Al werkt-ie niet op alle punten even goed...

pi_69247948
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:19 schreef Aisumasen het volgende:

Grappig dat je dat opmerkt, was ook het eerste waar ik aan dacht. Iemand heeft er zelfs een mash-up van gemaakt . Al werkt-ie niet op alle punten even goed...

Fuck me (ook nog een leuk weetje, als je dat nog niet door had ), heeft gewoon een ander ritme en dan gaat dat gewoon niet samen
pi_69248007
Dat stelt gelijk de hypocrisie van de Amerikaanse media aan de kaak. Mensen worden ontslagen als er een "fuck" tussendoor glipt op de radio, maar als Britney haar jonge fans verteld dat iedereen haar wil neuken, kraait er geen haan naar. Ze gebruikt immers niet letterlijk "het woord".

Ritme is op het grootste vlak hetzelfde, maar hij is niet zo lekker gesynct.
pi_69258114
Volgens mij pakt ook de Batman Begins/Dark Knight soundtrack (en dan het hoofdthema) diezelfde noten/akkoorden als Old Yellow Bricks, alleen in een ander ritme uiteraard.
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:33:21 #74
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_69258637
Hoeveel nummers er wel niet gemaakt zijn met dat akkoordenschema..
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:48:09 #75
230345 conobram
is neit lam
pi_69259104
Behind-the-scenes on the Arctic Monkeys cover shoot in New York
http://www.nme.com/photos(...)-new-york/126491/6/1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')