nja, wellicht zijn andere mensen minder open en maken zich ook zorgen? dan is dit stukje topic toch ook waardevolquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:25 schreef poemojn het volgende:
Als je je daar zorgen over maakt kun je haar toch ook een PB sturen?
En dat moet in een PB omdat? Ze schrijft het vrijwillig hier op en krijgt daar een reactie op en daar ga ik dan niet omheen zitten draaien of mee zitten praten als het tegen mijn eigen gevoel in gaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:25 schreef poemojn het volgende:
Ze gooit het zelf toch ook "open en bloot" op het forum? Waarom zou je er dan niet "open en bloot" op mogen reageren en over discussieren?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:25 schreef poemojn het volgende:
"wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten?"quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:30 schreef simmu het volgende:
[..]
![]()
het lijkt mij gewoon ook zinvol dat dit onderwerp nu hier openlijk besproken wordt. dat helpt imho beter dan haar post negeren, danwel enkel verwijten maken. dus ik denk dat deze hele discussie met iedereen die meespreekt alleen maar for the better is zeg maar![]()
ik kan me zo ook voorstellen dat djmo zelf zo onzeker als de pest is geworden. laten we wel wezen; toen jan geboren werd was daar een heel gedoetje met jeugdzorg, waar ze al slechte ervaringen mee had. dan zou ik persoonlijk ook niet open en zelfreflecterend alles tegemoet treden denk ikhoe hard dat nu juist nodig is ook.
Ja maar als er op het kdv geopperd wordt dat Jan mischien wel slecht ziet omdat hij mis knipt zit ze bijna gelijk bij de oogarts. Dan denk ik dat je toch oogkleppen ophebt wat bepaalde dingen aan gaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:41 schreef debuurvrouw het volgende:
de arts oppert iets, DJMO veegt het van tafel. En ik snap dat. Het moet toch verdorie niet meevallen om zó je best te doen en het zo goed te doen en dan misschien onder ogen moeten komen dat jouw gedrag van vroeger misschien wel doorwerkt in het nu.
mee eens inderdaad!!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Komop, het zijn keuzes die je zelf maakt he, neem dan ook de verantwoordelijkheid ervoor achteraf
Zo waar! Dat geldt gewoon voor het hele leven. Je bent zelf verantwoordelijk voor je doen en laten.
De norm die ik noemde is een zogenaamde minimum-spreeknorm, dat wil zeggen dat 90% van de kinderen het op die leeftijd kan. Dat kunnen hele simpele zinnetjes zijn, zoals 'al klaar' of 'is op' of 'papa weg'. Als een kind dat niet doet betekent het helemaal niet direct dat er een probleem is, maar is het wel goed om even een oogje in het zeil te houden. Volgens protocol moet de cb-arts dat ook doen (door een extra consult in te lassen met 2,5 jaar) maar het kan ook zijn dat zo'n arts wel ziet dat het wel goed komt, of er wel op vertrouwt dat de ouders aan de bel trekken.quote:Lennon zei toen hij 2 was nog echt geen tweewoordzinnetjes, maar onze cb-arts (is onze huisarts) vond het geen probleem. Lennon zei wel een aantal andere woordjes en dat vond hij prima, kwam vanzelf wel. en zo is het ook gebleken Is zo'n norm ook niet een beetje een gemiddelde? Elk kind volgt toch ook niet hetzelfde lijntje vwb ontwikkeling.
Dat deden wij altijd bij de hond.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:49 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb elin net pindakaas gegeven, ze zit nu met r vingers in r mond, een poging te doen t van r tong te schrapen, een beetje huilend![]()
<-- kutmoeder
Okay, duidelijk. Ik ken trouwens niet zoveel kinderen die op hun 2e al tweewoordenzinnetjes maken. Misschien komt het dat mijn beeld daardoor wat vertroebeld is. In onze familie zijn ze bijna allemaal laat met praten en is het altijd goed gekomen uiteindelijk. Maar natuurlijk hebben wij het ook wel in de gaten gehouden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:38 schreef Jore het volgende:
Zo, even achter de pc. Ik ga nog even verder rijden op mijn taalstokpaardje, Diaan schreef dit:
[..]
De norm die ik noemde is een zogenaamde minimum-spreeknorm, dat wil zeggen dat 90% van de kinderen het op die leeftijd kan. Dat kunnen hele simpele zinnetjes zijn, zoals 'al klaar' of 'is op' of 'papa weg'. Als een kind dat niet doet betekent het helemaal niet direct dat er een probleem is, maar is het wel goed om even een oogje in het zeil te houden. Volgens protocol moet de cb-arts dat ook doen (door een extra consult in te lassen met 2,5 jaar) maar het kan ook zijn dat zo'n arts wel ziet dat het wel goed komt, of er wel op vertrouwt dat de ouders aan de bel trekken.
Uiteraard ontwikkelt ieder kind zich in zijn/haar eigen tempo maar ik vind het een beetje makkelijk om de norm daarom maar aan de kant te schuiven. De kinderarts van DJMO vond dat het over drie maanden wel beter moest gaan, ik ben het daarin met haar eens en dat heb ik geprobeerd te onderbouwen.
Het is dus zeker géén gemiddelde.
Ik vind dat ook zo heerlijk om te zien als ze lekker zelf spelen Grijs! En wat lekker dat ze nog 's middags slaapt zeg.
Als ze 4 jaar zijn en naar de kleuterschool gaan, zijn de verschillen al bijna weg.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:35 schreef Kleurdoos het volgende:
anyway, ik bedacht net dat het zo grappig is dat al die kleine dreumesjes uit t dreumestopic, later ook gewoon 18 zijn, net als elin dan is..en dat er dan geen verschil meer zit in wat ze 'kunnen'
en dat t nu een wereld van verschil is, die paar maandjes
Nu ga ik twijfelen... 't is in elk geval geen ADHD...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:35 schreef Kleurdoos het volgende:
weet je zeker dat t rustig spelen is, en ze niet 1 of andere stoornis heeft?
Op fok is alles een verrassing hihi.
dat was mijn punt ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja maar als er op het kdv geopperd wordt dat Jan mischien wel slecht ziet omdat hij mis knipt zit ze bijna gelijk bij de oogarts. Dan denk ik dat je toch oogkleppen ophebt wat bepaalde dingen aan gaat.
En natuurlijk kan ik me voorstellen dat het heel vervelend is om geconfronteerd te worden met dingen die mischien wel het gevolg zijn van iets wat je in het verleden niet zo goed hebt aangepakt.
Maar ben dan wel zo volwassen om dit soort dingen niet gepikeerd van de tafel te schuiven en er realistisch naar te kijken om te voorkomen dat er mischien nog meer schade wordt aangebracht door het te negeren.
Komop, het zijn keuzes die je zelf maakt he, neem dan ook de verantwoordelijkheid ervoor achteraf
En die persoonlijke afkeur komt zomaar uit de lucht vallen???quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:42 schreef DJMO het volgende:
ik heb niets van tafel geveegd! Dat is het hem nou juist .. het enige waar ik me aan stoorde is dat de persoonlijke afkeur van de arts naar voren komt elk gesprek weer. maar 't is best, ik ben voeden
ja, stom hè. vind ik ook iedere keer. zoals nu zit ik ook weer te wachten op de uitslagen. het gaat altijd goed, maar toch.quote:
doe niet zo raar, jouw kind hoeft toch volgend jaar nog niet naar school?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:18 schreef k_i_m het volgende:
Volgend jaar moet ze al naar school anders. Het is om te kijken wat haar niveau is, de uitslagen geven ze ook aan de school straks, als ik me niet vergis
.
Je bent geen hypochonder, je bent iemand die in mijn ogen probeerd alle anderacht op je te vestigen met allerlei dingen die nooit erg positief zijn. Je gooit je hele hebben en houwen op internet, maar het vervolgens gek vindt als er mensen zijn die een bepaald beeld van je hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:39 schreef DJMO het volgende:
jezus christis, ik ben even naar de KNO en er is half topic volgeluld over me(of niet, weinig zin om alles terug te lezen). Enfin, om er nog even op terug te komen: wat books zegt, is misschien ten dele waar. Aan de andere kant, zowel ik, als mijn ouders, en dochter hebben een bril. Bij het consultatiebureau werd een jaar (!) geleden al gezegd dat ze zijn ogen extra in de gaten wilde houden hierom. Is het dan heel vreemd dat ik me zorgen maak om zo'n opmerking van de PSZ die er bovendien op getraind zijn om dat soort problemen vroegtijdig te onderkennen?
en verder, Jan mankeert uiterlijk misschien niets en gek is hij ook niet, maar wie ben ik om te zeggen dat hij geen KIDD heeft? Wie ben ik om te weigeren een manueel therapeut te bezoeken en te kijken of hij er baat bij heeft? Als dit niets uithaalt kan ik altijd nog met een gedragsdeskundige gaan praten. Voor nu werd ik er op gewezen dat Jan wel erg veel leek op haar zoontje .. toen ze hem beschreef qua gedrag was het alsof ze over Jan zat te praten. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat mijn kind kerngezond is en niets mankeert. Welke ouder vind het fijn om toe te geven dat zijn of haar kind misschien wel iets mankeert maar wat niet zichtbaar is, en het daardoor des te moeilijker te accepteren is?
Ja, ik ben (nog steeds) onzeker, en zal dat waarschijnlijk nog wel een tijd blijven ook. En juist daarom wil ik alles uit de kast halen en tot op de bodem gaan om uit te sluiten dat hij bepaalde dingen heeft of juist niet heeft. soit, dan maar een hypochonder in jullie ogen.
t begint al bij de vlokkentestquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:13 schreef Estrys het volgende:
Mijn lief kon zijn veters niet strikken toen ik hem leerde kennen. Gezakt voor zijn strikdiploma![]()
Krijgen ze al op zo'n jonge leeftijd toetsen? Ze moeten tegenwoordig al beginnen met presteren in de baarmoeder of niet?
ja je hebt gelijk....waar maak ik me ook druk omquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:32 schreef k_i_m het volgende:
Chill bla, zonde van je energie. iedereen weet dat het verspilde moeite is omdat mevrouw gewoon weer andere mensen opzoekt die het wel met haar eens zijn.
De maatschappij is tegen haar, en zo zal het ook altijd wel blijven als ze zelf niet wil veranderen.
Wat goed!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:35 schreef LovelyLady het volgende:
[me=LovelyLady] stormt binnen met het nieuws dat Koen de rits van zijn eigen jas kan dicht doen
[/me]
Ik was flabbergasted dacht dat dit pas op latere leeftijd kwam
woei!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:35 schreef LovelyLady het volgende:
[me=LovelyLady] stormt binnen met het nieuws dat Koen de rits van zijn eigen jas kan dicht doen
[/me]
Ik was flabbergasted dacht dat dit pas op latere leeftijd kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |