Als je nou ooit serieus zelfmoord overwogen hebt, en je hebt het toch niet gedaan...wat was de reden dat je het toch niet deed? Of wat waren de redenen, als het er meerdere zijn.
Ik vraag dus niet naar een "doel van het menselijk bestaan" ofzo, dit is geen "waarom zijn wij op aarde"-vraag, nee, gewoon, hele kleine misschien heel concrete dingen, die voor mensen de omslag betekenden.
Ben benieuwd!
Ik ben bang dat ik dan misschien nog geen rust heb.
Ik kan geen goede manier bedenken.
Voel me schuldig ten opzichte van degene die me zou vinden.
quote:daar d8 ik niet eens bij na.. alleen wat er met tinka zou gebeuren.. ben daarna gelijk naar mijn ma gegaan en heb gezegd wat er ook met me gebeurt wil ik dat je tinka houd, gebruik mijn geld ervoor een zorg voor een verzorger.. maar doe haar nooit weg dat heb ze me na die k*tperiode pas beloofd wist ze zeker dat ik het niet zou doen..
Op 19 augustus 2000 18:17 schreef sweetie het volgende:
ik heb wel is overwogen om het te doen
maar ik ben iemand die altijd gaat nadenken over alles wat ik doet
en zelfmoord is geen oplossing
ik maak de mensen die van mij houden ongelukkig
ik wil nog een keer trouwen en kinderen krijgen
en de wereld zien
ik ben benieuwd wat de toekomst brengt
en ik heb er denk ik het lef niet voor om het te doen
maar ik heb echt een paar keer op de rand gestaan van wel en niet doen
1. Kvonnut te egoïstisch
2. Kdurf nieteens een daadwerkelijke poging te doen
3. Ben bang dat het niet helemaal lukt en ergens verminkt enzo in 'n ziekenhuis beland
....
* Als een ander het kan redden, waarom ik dan niet?
* Kijk naar mensen die het gedaan hebben en kijk naar de familie. Dit heeft een grote impact, daar wil je toch niet verantwoordelijk voor zijn?
* T'is zonde van alles wat ik al wel heb opgebouwd. Waarom dat weggeven als ik er verder niks meer mee doe? Gewoon doorgaan!
Ik heb het nooit serieus overwogen, maar het idee dat de wereld doordraait, terwijl ik dan niet meer kan deelnemen. Vooral de leuke dingen dan. dat vrienden nog gewoon naar bijvoorbeeld (muziek is voor mij erg belangrijk) concerten kunnen gaan en ik niet meer. Dat soort dingen... Maar dat kan ook komen omdat voor mij het leven nog wel de moeite waard is op zich!
groetjes
Catkin
quote:Ik onderschrijf de redenen van vork voor de hele 100 % .
Op 19 augustus 2000 18:36 schreef Vork het volgende:1. Kvonnut te egoïstisch
2. Kdurf nieteens een daadwerkelijke poging te doen
3. Ben bang dat het niet helemaal lukt en ergens verminkt enzo in 'n ziekenhuis beland....
Daarnaast heb ik in de loop v.d. tijd een tweetal criteria opgesteld die moeten kloppen voordat ik het ook daadwerkelijk zou kunnen doen. Waaronder het zeker zijn dat no one cares.. en zo lang m'n ma leeft zal dat dus nog wel even duren
Al jaaaaaaaren verder geen last meer van (lang leve de paradox dat het leven niet serieus genoeg is om er zelf een einde aan te maken).
quote:Dit is niet zozeer kritiek alleen mijn mening, maar ik denk niet dat het laf is. Er moet heel wat geberuen voordat je besluit uit het leven te stappen en ik denk niet dat dat een makkelijke keuze is!
Op 22 augustus 2000 12:10 schreef F-fact het volgende:
Ik vind zelfmoord laf.....
Ik weet dat ik nu het risico loop om helemaal bedolven te worden onder de kritiek, maar ik meen het wel degelijk. Misschien komt het doordat ik nog nooit in een situatie terecht ben gekomen waarbij ik dacht: ik wou dat ik dood was. Ik kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen die in hele diepe problemen zitten de enige uitweg lijkt, maar ik blijf het een laf besluit vinden. "Lopen tot de zon komt" is mijn overtuiging!!!
quote:"Lopen tot de zon opkomt" kan voor sommige ook betekende om uit het leven te stappen.
Op 22 augustus 2000 12:10 schreef F-fact het volgende:
Ik vind zelfmoord laf.....
Ik weet dat ik nu het risico loop om helemaal bedolven te worden onder de kritiek, maar ik meen het wel degelijk. Misschien komt het doordat ik nog nooit in een situatie terecht ben gekomen waarbij ik dacht: ik wou dat ik dood was. Ik kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen die in hele diepe problemen zitten de enige uitweg lijkt, maar ik blijf het een laf besluit vinden. "Lopen tot de zon komt" is mijn overtuiging!!!
Beetje onwetende mening. Het is jouw mening, maar ben het er absoluut niet mee eens.
Ik had ook nog nooit over zelfmoord nagedacht, maar als het dichtbij gebeurt, ga je er over nadenken. En heb ook veel erover gelezen.
En 1 ding is mij duidelijk geworden: zelfmoord is absoluut niet laf en geen uitvlucht, sommige mensen kunnen niet meer en willen ook niet meer. Het is voor iedereen een keuze om dan door te gaan, hulp te zoeken of uit het leven te stappen.
Wat iemand ook doet, het is zijn/haar keuze en een keuze die iemand maakt is altijd de juiste omdat diegene 'm zelf heeft gemaakt (Dit laatste stukje komt een lied van Van Dik Hout)
ook wel tegenover mizjelf... kon het niet dragen, het schuldgevoel dat ik kreeg, de teleurstelling die het zou geven...
[Dit bericht is gewijzigd door hel& op 22-08-2000 14:43]
quote:Het is absoluut 100% een onwetende mening, maar dat had ik al aangegeven. Heb 1 geval van zelfmoord meegemaakt in mijn naaste omgeving (familie) en dat was dus WEL een hele laffe uitweg, misschien komt het daardoor dat ik er zo over denk.
Op 22 augustus 2000 13:38 schreef Isje1 het volgende:
"Lopen tot de zon opkomt" kan voor sommige ook betekende om uit het leven te stappen.Beetje onwetende mening. Het is jouw mening, maar ben het er absoluut niet mee eens.
Ik had ook nog nooit over zelfmoord nagedacht, maar als het dichtbij gebeurt, ga je er over nadenken. En heb ook veel erover gelezen.
En 1 ding is mij duidelijk geworden: zelfmoord is absoluut niet laf en geen uitvlucht, sommige mensen kunnen niet meer en willen ook niet meer. Het is voor iedereen een keuze om dan door te gaan, hulp te zoeken of uit het leven te stappen.
Wat iemand ook doet, het is zijn/haar keuze en een keuze die iemand maakt is altijd de juiste omdat diegene 'm zelf heeft gemaakt (Dit laatste stukje komt een lied van Van Dik Hout)
Ik dwaal ff af. Toen ik klein was keek ik wel eens naar sprookjesfilms, en soms leek het voor de prins echt heel onmogelijk om bij de prinses te komen of om de boze tovenaar te verslaan. En soms was zijn hele familie al dood of veranderd in een lelijke pad. Soms ging ie dan wel eens in het midden van de film, in het donker met kraaien cirkelend om zijn hoofd bij de pakken neerzitten. Ik werd dan altijd boos, nou, kom op, waarom geeft ie het nou op! Juist als er verder niks meer is is de overwinning van het goede over het kwade belangrijk. The grand sceme of things, begrijp je. Maar goed, ik draaf door
Eigenlijk moet iedereen dat voor zichzelf bepalen. Als je er echt geen been meer inziet dan is het misschien een oplossing. Voor mij zal het nooit zo zijn, dat weet ik zeker. Zodra ik als een plantje moet leven mogen ze de stekker eruit trekken, maar dat is het enige vergelijkbare wat ik me kan voorstellen
quote:Daar heb je gelijk in. Je kan idd "beter" een paar pillen innemen en in een rustige omgeving inslapen. Dan loop je ook de kans dat iemand je vindt en het leven voor diegene zal absoluut niet meer hetzelfde zijn, maar voor de trein springen... nee. Dat kun je iemand niet aan doen.
Op 22 augustus 2000 17:08 schreef F-fact het volgende:
... ik vind het alleen zo gemeen dat je door zelfmoord ook vaak een hoop anderen met problemen opzadelt.
Een goede bekende van mij werkte in de trein en was net even bij de bestuurder toen er iemand voor de trein sprong.... geloof me, als je zoiets hebt meegemaakt vergeet je het niet zo snel.....
quote:Op een vroege zomerochtend met je blote voeten op het
nee, gewoon, hele kleine misschien heel concrete dingen, die voor mensen de omslag betekenden.
The Gentleman.
Bertrand Russell
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |