Maar het is geen etnische religieuze scheideingslijn Ofzo, genoeg soennieten die CHP stemmen en vice versa.quote:
Ja vind ik ook.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:07 schreef zarGon het volgende:
De uitslagen komen sneller binnen dan ik had verwacht.
onzin. Die linkse democraten wonnen in 1999 de verkiezingen waarna Turkije bankroet ging.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:11 schreef Boldface het volgende:
Even die stemwijzer gedaan. Ik kwam bij de Linkse Democraten uit, maar daar stemt haast niemand op, zie ik. Geeft te denken over wat voor een conservatief land het is.
Moet deze uitslag worden uitgelegd als een vergroting van de afstand tot de EU?
Er is een fanboy gearriveerdquote:
Atheïsten en branden?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:18 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Hahaha ik vind het zooo leuk om de CHP atheisten te zien branden
AKP
Dus?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:18 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Ja, waarvan de fractie voorzitter Armeense roots heeft
figuurlijkquote:Op zondag 12 juni 2011 19:19 schreef Dutchnative het volgende:
A
[..]
Atheïsten en branden?
Wat heb ik gemist?
Ah, op die manier.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:19 schreef Nederturk het volgende:
[..]
figuurlijk
Branden van binnen, omdat Erdogan weer heerst
Je zet echt een heel goed beeld neer hier van de AKP.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:18 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Hahaha ik vind het zooo leuk om de CHP atheisten te zien branden
AKP
Goh, dat dat nou een reden zou zijn om er niet op te stemmenquote:Op zondag 12 juni 2011 19:18 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Als jij zo naief bent om een persoon met Armeense roots te vertrouwen is dat jou probleem, maar de meerderheid van Turkije doet dat niet!quote:
Zou jij op een Moslim stemmen als die jouw denkbeeld steunt?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:21 schreef Holograph het volgende:
[..]
Goh, dat dat nou een reden zou zijn om er niet op te stemmen
Jij vind waarschijnlijk de Marokkaanse roots van Aboutaleb ook een goede reden om hem burgemeesterschap te ontzeggen.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:18 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Als je weet dat Armeense mensen de Turken willen wurgen is dat niet betrouwbaar neequote:Op zondag 12 juni 2011 19:21 schreef Holograph het volgende:
[..]
Goh, dat dat nou een reden zou zijn om er niet op te stemmen
Waarom zou je dat niet doen?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:21 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Als jij zo naief bent om een persoon met Armeense roots te vertrouwen is dat jou probleem, maar de meerderheid van Turkije doet dat niet!
quote:Iemand die 50% van Turkije uitmaakt voor ''hersenloos'' als premier? Man denk eens na. AKP is de enige partij die de problemen met Koerden definitief kan oplossen.
Dat kan je niet vergelijken met de Armeense kwestie. Marokkanen geloven er niet in dat er ooit een Marokkaanse genocide heeft plaatsgevonden door Nederlanders. Armeniers welquote:Op zondag 12 juni 2011 19:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jij vind waarschijnlijk de Marokkaanse roots van Aboutaleb ook een goede reden om hem burgemeesterschap te ontzeggen.
Je geeft geen antwoordquote:Op zondag 12 juni 2011 19:24 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Zouden grieken/armenen een Turkse premier kiezen? Nee.
Ik merk dat je Nederland met Turkije vergelijkt en gebaseerd daarop je conclusies trekt. Vind je AKP conservatief? De rest is nog conservatiever. Vind je het vreemd dat één partij zo hoog scoort? Dat is zeer zeker niet ongewoon in Turkije. Vaak scoren twee partijen hoog.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:11 schreef Boldface het volgende:
Even die stemwijzer gedaan. Ik kwam bij de Linkse Democraten uit, maar daar stemt haast niemand op, zie ik. Geeft te denken over wat voor een conservatief land het is.
Moet deze uitslag worden uitgelegd als een vergroting van de afstand tot de EU?
Ik beoordeel mensen niet op hun afkomst of godsdienst. Dat is voor marginale hersenlozen weggelegd inderdaad.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:21 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Als jij zo naief bent om een persoon met Armeense roots te vertrouwen is dat jou probleem, maar de meerderheid van Turkije doet dat niet!
Iemand die 50% van Turkije uitmaakt voor ''hersenloos'' als premier? Man denk eens na. AKP is de enige partij die de problemen met Koerden definitief kan oplossen.
Dat dit in sommige landen nog aan de orde isquote:Each religious belief should be given equal treatment in high school textbooks
Ik kan wel mijn hoofd tegen de muur slaan zo dom is dit.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:26 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Simpele antwoord: Een Armeen is niet te vertrouwen voor Turken
Ah, diepgewortelde haat?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:26 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Simpele antwoord: Een Armeen is niet te vertrouwen voor Turken
Klinkt meer als Grijze wolven dan AKPquote:Op zondag 12 juni 2011 19:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik kan wel mijn hoofd tegen de muur slaan zo dom is dit.
Het stempel 'conservatief' baseer ik op de plaats die de AKP krijgt in de matrix van die stemwijzer. Een behoorlijk eind naar rechts en naar conservatief.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:25 schreef zarGon het volgende:
Ik merk dat je Nederland met Turkije vergelijkt en gebaseerd daarop je conclusies trekt. Vind je AKP conservatief? De rest is nog conservatiever. Vind je het vreemd dat een partij (of twee partijen) zo hoog scoren? Dat is zeer zeker niet ongewoon in Turkije.
Je kwam uit op DSP? De partij die eind jaren '90 en begin jaren 2000 aan de top zaten in Turkije, tijdens de economische crisis. Ja tof, die fossielen.
Als het een Christen was met een andere nationaliteit, zou ik dit niet noemen, maar een Armeen als premier in Turkije zorgt voor chaos anno 2011 dat weet jij zelf ook wel. Daarnaast is dit nog een onbelangrijke reden. Komop dude wees eerlijk. Kilicdaroglu heeeft 0.0% eigenschappen van een premier.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik beoordeel mensen niet op hun afkomst of godsdienst. Dat is voor marginale hersenlozen weggelegd inderdaad.
Maar om terug te komen op jouw punt , hij heeft dat niet gezegd. Hij zegt zelf in zijn verkiezingsspotje dat hij Turkije niet wil indelen in AKP'ers en CHP'ers. Of Turken en Koerden en Armeniërs. Of Alevieten en Soennieten.
We wonen samen in dit land zeg jij.
Ik ben geen CHP fan maar door mensen zoals jij en argumenten zoals dit begint mijn hekel aan AKP'ers toe te nemen. Gelukkig zijn veel niet zo.
Haat? nee. Ik heb zelf een half Rus half Armeense vriend. Iedereen is welkom bij mij zolang je mij niet haat. Armenen haten Turken en zo'n volk is gewoon niet te vertrouwen. Zou jij iemand vertrouwen die jou haat? Ik niet.quote:
Nederland is een coalitieland, Turkije niet. En zo'n matrix stelt weinig voor in Turkije. Het laat zien wat er niet is. Die andere partijen zien er dan misschien wel beter uit op papier, in de praktijk voeren ze niets uit.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:28 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het stempel 'conservatief' baseer ik op de plaats die de AKP krijgt in de matrix van die stemwijzer. Een behoorlijk eind naar rechts en naar conservatief.
Ik zeg niet de DSP een goede partij is; evenmin ben ik op de hoogte van precieze politieke geschiedenis. Het valt mij gewoon op dat Turken niet liberaal stemmen en massaal voor de AKP kiezen; een absolute meerderheid mogelijk.
Probeer je voor te stellen dat het CDA in Nederland zo'n 75 zetels haalt...
Ah, elke Armeen haat de Turken en elke Armeen is niet te vertrouwenquote:Op zondag 12 juni 2011 19:31 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Haat? nee. Ik heb zelf een half Rus half Armeense vriend. Iedereen is welkom bij mij zolang je mij niet haat. Armenen haten Turken en zo'n volk is gewoon niet te vertrouwen. Zou jij iemand vertrouwen die jou haat? Ik niet.
Dat zeg ik niet. Je kan nooit weten wat zijn bedoelingen zijn. Je kan nooit weten wat hij van binnen wil en voelt. En ik hou niet van risico's.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:32 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ah, elke Armeen haat de Turken en elke Armeen is niet te vertrouwen
Dat hij een 'Armeen' is is dan ook uit iemands duim gezogen. Hij is een Zaza aleviet uit Tunceli.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:29 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Als het een Christen was met een andere nationaliteit, zou ik dit niet noemen, maar een Armeen als premier in Turkije zorgt voor chaos anno 2011 dat weet jij zelf ook wel. Daarnaast is dit nog een onbelangrijke reden. Komop dude wees eerlijk. Kilicdaroglu heeeft 0.0% eigenschappen van een premier.
Ik zıt ın Istanbulquote:Op zondag 12 juni 2011 19:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Is die ı sarcastisch bedoeld of zit je nu in Turkije?.
Op die manier.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:33 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Je kan nooit weten wat zijn bedoelingen zijn. Je kan nooit weten wat hij van binnen wil en voelt. En ik hou niet van risico's.
quote:Daarnaast is Erdogan zoiezo een betere Premier. Dankzij Erdogan is er een economische boost in Turkije de afgelopen jaren.
Jaja zelfde als werknemer die geen Turken aanneemt want je kan nooit weten.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:33 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Je kan nooit weten wat zijn bedoelingen zijn. Je kan nooit weten wat hij van binnen wil en voelt. En ik hou niet van risico's.
Daarnaast is Erdogan zoiezo een betere Premier. Dankzij Erdogan is er een economische boost in Turkije de afgelopen jaren.
Zo wat een grote verrassing zeg.quote:
. Toen Erdogan in 2002 premier werd kreeg hij een ROTZOOI land en heeft het tot nu toe aardig verbeterd. in een democratie krijgt het volk een leider die ze verdienen. Erdoganquote:Op zondag 12 juni 2011 19:34 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat hij een 'Armeen' is is dan ook uit iemands duim gezogen. Hij is een Zaza aleviet uit Tunceli.
Armeense roots zou best kunnen, miljoen en Turken hebben Armeense roots.
Ken je Adile Nasit? Die lieve dame uit veel Turkse films? Haar moeder was ook een Armeen.
Dat jij dit een argument vindt laat alleen zien hoe makkelijk jij te manipuleren bent met haat.
Laat Erdogan eerst de 60 journalisten vrijlaten en dan praten we verder.
Een partij die (al lang) aan het uitsterven is. DSP stelt niets meer voor sinds 2002.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:35 schreef Dutchnative het volgende:
Ik kom bij de Demokratik Sol Parti uit.
Oke.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:37 schreef Nederturk het volgende:
[..]
. Toen Erdogan in 2002 premier werd kreeg hij een ROTZOOI land en heeft het tot nu toe aardig verbeterd. in een democratie krijgt het volk een leider die ze verdienen. Erdogan
Dus?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een partij die (al lang) aan het uitsterven is. DSP stelt niets meer voor sinds 2002..
Ja hij is een Aleviet(die ik zelf persoonlijk ook niet echt mag, maar geen haat), maar hij heeft een Armeense voorouder. Ik weet niet meer precies waar ik het had gekeken, maar Kilicdaroglu had het zelf ook gezegd en zei dat hij dacht dat iedereen dit al wistquote:Op zondag 12 juni 2011 19:36 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jaja zelfde als werknemer die geen Turken aanneemt want je kan nooit weten.
Verder zoals ik al zei is hij geen Armeen, dat is verzonnen door mensen die de domme massa willen manipuleren. Zelfs Erdogan heeft zoiets nooit ter sprake gebracht.
Ben niet zo bekend met de Turkse politiekquote:Op zondag 12 juni 2011 19:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een partij die (al lang) aan het uitsterven is. DSP stelt niets meer voor sinds 2002..
Stem gewoon AKPquote:Op zondag 12 juni 2011 19:40 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ben niet zo bekend met de Turkse politiek
misschien heb jij ook Armeense voorouders. Lekker boeiend.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:39 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Ja hij is een Aleviet(die ik zelf persoonlijk ook niet echt mag, maar geen haat), maar hij heeft een Armeense voorouder. Ik weet niet meer precies waar ik het had gekeken, maar Kilicdaroglu had het zelf ook gezegd en zei dat hij dacht dat iedereen dit al wist
Baykal vond ik al veel beter dan deze blooperexpert
Uiteraard, anders-> weggegooide stem.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus als je in Turkije zou leven, je op CHP zou stemmen. That's all.
Nope, dat had ik jaren terug aan mijn ouders gevraagd nadat ik erachter kwam dat er in Turkije heel weinig ''bloedturken'' waren. Ik heb een echte Turkse stamquote:Op zondag 12 juni 2011 19:41 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
misschien heb jij ook Armeense voorouders. Lekker boeiend.
Okéquote:Op zondag 12 juni 2011 19:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus als je in Turkije zou leven, je op CHP zou stemmen. That's all.
Zo gefeliciteerd man, ik zou echt blij zijn hiermee. Het voegt zoveel toe aan je leven.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:42 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Nope, dat had ik jaren terug aan mijn ouders gevraagd nadat ik erachter kwam dat er in Turkije heel weinig ''bloedturken'' waren. Ik heb een echte Turkse stam
Hoe oud ben je? Ik schat je onder de 20 in.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:42 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Nope, dat had ik jaren terug aan mijn ouders gevraagd nadat ik erachter kwam dat er in Turkije heel weinig ''bloedturken'' waren. Ik heb een echte Turkse stam
19quote:Op zondag 12 juni 2011 19:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Ik schat je onder de 20 in.
Ik heb geen haat tegen de bevolkingen in Turkije. Alleen vertrouw ik Armenen niet, thats it.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:45 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zo gefeliciteerd man, ik zou echt blij zijn hiermee. Het voegt zoveel toe aan je leven.
Toen ik het vroeg kreeg ik te horen dat ik een beetje Koerdisch (overgrootmoeder) ben, maar het kon me weinig boeien.
Ben jij ook al zo'n CHP-stemmer danquote:Op zondag 12 juni 2011 19:49 schreef zarGon het volgende:
Mijn god, een MHP-meneer en zijn statements nu op tv. Huilie.
BOEHOOEOEOEOEOE..
Je vertrouwt een bepaalde groep niet.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:47 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Ik heb geen haat tegen de bevolkingen in Turkije. Alleen vertrouw ik Armenen niet, thats it.
Een groep die beweert dat de Turken een genocide hebben gepleegt op hun. Nee die vertrouw ik niet.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je vertrouwt een bepaalde groep niet.
Dit jaquote:Op zondag 12 juni 2011 19:49 schreef zarGon het volgende:
Mijn god, een MHP-meneer en zijn statements nu op tv. Huilie.
BOEHOOEOEOEOEOE..
Wat een nutteloze vraag.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Ik schat je onder de 20 in.
Ah, 'een groep' beweert dat.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:51 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Een groep die beweert dat de Turken een genocide hebben gepleegt op hun. Nee die vertrouw ik niet.
quote:Op zondag 12 juni 2011 19:51 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Is geen conclusie, ik vraag het gewoon
Dat is geen vraag.quote:
Je weet dat dit gegeneraliseerde onzin is?quote:
quote:Op zondag 12 juni 2011 19:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij vertoont gedrag dat typisch is voor een bepaalde leeftijdsgroep.
Ja ik generaliseer, maar niemand kan mij vertellen dat de grootste deel van de armenen niet in de genocide geloven/willen geloven.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:53 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je weet dat dit gegeneraliseerde onzin is?
Als ik ernaast had gezeten, had ik je gelijk gegeven. Ik spreek je over een jaar of 3, wanneer je mening iets doordachter en genuanceerder is.quote:
BDP of AKP dusquote:Op zondag 12 juni 2011 19:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Dat is geen vraag.
En nee, ik ben geen CHP-stemmer.
Ik dacht dat je het aan mij vroegquote:Op zondag 12 juni 2011 19:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij vertoont gedrag dat typisch is voor een bepaalde leeftijdsgroep.
Jij kan het tegenovergestelde ook niet bewijzen.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:54 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Ja ik generaliseer, maar niemand kan mij vertellen dat de grootste deel van de armenen niet in de genocide geloven/willen geloven.
Ik ben geen kind. Ik geloof er gewoon in dat CHP of MHP Turkije naar de afgrond zullen helpen vooral op economisch gebied.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als ik ernaast had gezeten, had ik je gelijk gegeven. Ik spreek je over een jaar of 3, wanneer je mening iets doordachter en genuanceerder is.
Er staan vast wel ergens gegevens over de mening van de Armenen over de genocide, maar daar ga ik niet op zoek om jou te overtuigen. Ik ben nooit een Armeen tegengekomen die de Turken niet haat.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:55 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jij kan het tegenovergestelde ook niet bewijzen.
Hmm ja weet jij toevallig hoe dat werkt? Hoe kun je minder zetels krijgen als je meer stemmen hebt ? weirdquote:Op zondag 12 juni 2011 19:56 schreef De_Nuance het volgende:
AKP krijgt meer stemmen maar minder zetels, blijft grappig systeem.
Ah, Ik heb nooit een slimme Groninger ontmoet. Groningers zijn dom.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:58 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Er staan vast wel ergens gegevens over de mening van de Armenen over de genocide, maar daar ga ik niet op zoek om jou te overtuigen. Ik ben nooit een Armeen tegengekomen die de Turken niet haat.
Appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:59 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ah, Ik heb nooit een slimme Groninger ontmoet. Groningers zijn dom.
Ik gebruik dezelfde logica.quote:
Misschien omdat het niet in je benepen wereldbeeld past, kom je nooit zo`n Armeen tegen...quote:Op zondag 12 juni 2011 19:58 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Ik ben nooit een Armeen tegengekomen die de Turken niet haat.
Die heeft alle belang bij de CHP lijkt mequote:Op zondag 12 juni 2011 20:47 schreef Morendo het volgende:
Wat zou Tarkan gestemd hebben, vraag ik me opeens af.......
Een reden is dat er nauwelijks stemmen verloren zijn gegaan aan partijen die de kiesdrempel niet gehaald hebben.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:59 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Hmm ja weet jij toevallig hoe dat werkt? Hoe kun je minder zetels krijgen als je meer stemmen hebt ? weird
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |