kijk dat is heel mooi, even je rust zoeken. En genieten van wat je leuk vindt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:48 schreef Spacekitten het volgende:
Hmm, dacht dat het wel meeviel, hoeveel ik t over mijn werk had, maar je hebt gelijk. Hetis gewoon de reorganisatie die nu in gang is gezet, zorgt voor veel onrust en besefte me vandaag eigenlijk pas dat ik daar totaal niet tegen kan, op t werk of in de stad, drukte kan ik gewoon ff niet aan... De vakantie is vandaag geregeld en nu mag ik de leuke dingen uitzoeken als musea
Heb mezelf verwend, was alleen vanavond en had lekker gekookt met een glaasje wijn en nu ff hangen en flauwe series kijken
Haha! Ja we hebben nou eenmaal niet alle wijsheid in pacht.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:59 schreef Spacekitten het volgende:
Sorry dat ik niet reageer op de andere verhalen, ik vind dat echt heel moeilijk, weet nooit zo goed wat te zeggen
ja moeilijk... Want dat 'niet willen' zal toch overheersen. Maar, je zou het kunnen proberen en misschien is het wel een leuk uitje... Voelt het dan misschien toch wel goed dat je t toch hebt gedaan.. Is het een dag of meteen een heel weekend ofzo?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:56 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Haha! Ja we hebben nou eenmaal niet alle wijsheid in pacht.
Gewoon lekker je verhaal kwijt is al een enorme opluchting natuurlijk!
Ik heb volgende week een personeelsuitje. En ik zit heel erg in tweestrijd.
Ik WIL echt niet mee!!! Ik vind dat zo eng. Maar mensen om me heen zeggen dat het goed voor me is om toch mee te gaan. Om een keertje niet uit angst te handelen.
Ik weet dat het waar is. Maar ik vind het echt eng. Ze willen ook niet zeggen wat we gaan doen.
Waardoor het nog enger is! Vandaag moet ik doorgeven of ik wel of niet meega. En ik weet het echt nog niet:'(
En is het niet mogelijk om later alsnog af te zeggen? Verder moet je doen wat je het beste vindt, en kijk ook naar wat voor soort uitje het is..het is nogal een verschil tussen ergens eten en een tocht door het bos maken. En kijk gewoon of je je als het even teveel wordt jezelf kan afzonderen..en maak daarna een keuze!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:56 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Haha! Ja we hebben nou eenmaal niet alle wijsheid in pacht.
Gewoon lekker je verhaal kwijt is al een enorme opluchting natuurlijk!
Ik heb volgende week een personeelsuitje. En ik zit heel erg in tweestrijd.
Ik WIL echt niet mee!!! Ik vind dat zo eng. Maar mensen om me heen zeggen dat het goed voor me is om toch mee te gaan. Om een keertje niet uit angst te handelen.
Ik weet dat het waar is. Maar ik vind het echt eng. Ze willen ook niet zeggen wat we gaan doen.
Waardoor het nog enger is! Vandaag moet ik doorgeven of ik wel of niet meega. En ik weet het echt nog niet:'(
Ze willen dus niet zeggen wat we gaan doenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:56 schreef cafpow het volgende:
[..]
En is het niet mogelijk om later alsnog af te zeggen? Verder moet je doen wat je het beste vindt, en kijk ook naar wat voor soort uitje het is..het is nogal een verschil tussen ergens eten en een tocht door het bos maken. En kijk gewoon of je je als het even teveel wordt jezelf kan afzonderen..en maak daarna een keuze!
Zowieso kies voor jezelf, neit wat anderen zeggen of willen!
Kun je dat anders niet aangeven, zodat jij misschien het wel alvast weet? voor je keuze?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:24 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ze willen dus niet zeggen wat we gaan doenAnders zou de beslissing makkelijker zijn.
Ik denk dat ik niet mee ga...
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:31 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik vind het jammer dat problemen als depressie, angst en psychotische klachten nog niet erg serieus worden genomen in Nederland. Als je tegen iemand vertelt dat je een van deze dingen hebt voel je je vaak niet begrepen. Als je echter vertelt dat je je arm hebt gebroken, vind iedereen het ineens sneu voor je en krijg je veel meer steun, omdat dat iets is dat 'tastbaar' en 'zichtbaar' is.
Ik heb mij zelf ook jaren lang rot gevoeld en je komt er echt alleen uit als je er goed over kunt praten met iemand, maar vooral zelf ook de energie hebt om er écht wat mee te gaan doen. Iemand anders gaat je depressie niet wegnemen, dat zul je echt zelf moeten doen. Wegkwijnen in je eigen verdriet heeft geen zin en werkt alleen maar averechts. Praat er dus over, zoek hulp (als je je arm gebroken hebt ga je toch ook naar de dokter? I know, kort door de bocht) en kijk naar de dingen die wél positief zijn in je leven ipv alle negatieve dingen.
Daarom wil ik even melden dat als jullie je er voor inzetten het ook met jullie wel goed komt
Ze weten op mijn werk dat ik depressief ben. Daar praat ik niet over.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:40 schreef Spacekitten het volgende:
[..]
Kun je dat anders niet aangeven, zodat jij misschien het wel alvast weet? voor je keuze?
Klopt helaas, maar het kan helpen te begrijpen dat veel mensen dat soort problemen ontzettend eng vinden, vooral als ze van binnen het gevoel hebben dat ze op dat gebied zelf eigenlijk ook wat werk te verzetten hebben, dan kan het confronterend en beangstigend zijn om een ander door over te horen, ernaar luisteren zou namelijk betekenen dat voor henzelf ook minder wegstoppen. Je voor het leed van een ander afsluiten is een vorm van je voor jezelf afsluiten en dat kan je iemand eigenlijk niet kwalijk nemen, tis een vorm van coping, en dat is iets waar je nooit zomaar iemand uit mag willen halen, dat zou niemand fijn vindenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:31 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik vind het jammer dat problemen als depressie, angst en psychotische klachten nog niet erg serieus worden genomen in Nederland. Als je tegen iemand vertelt dat je een van deze dingen hebt voel je je vaak niet begrepen.
Ik snap dat je graag wilt dat alles sneller gaat, maar 't is al goed dat je inziet dat zoiets niet binnen één week klaar isquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:42 schreef MissVanity het volgende:
[..]Gelukkig doen we dat. En ikzelf heb ook wel echt vertrouwen erin. (Niet altijd...)
Ik wil alleen altijd dat dingen sneller gaan. Ik haat wachten.
Maar dit is een langdurig proces. Dus ik moet veel geduld hebben.
En soms als ik geen vooruitgang boek of me weer heel slecht voel wil ik ook geen hulp.
Vandaar dat ik al zoveel jaren kamp met depressie... Stomme, domme missy
Het is inderdaad moeilijk om iemand écht te helpen, zonder daar zelf aan onder door te gaan. Ik ga zelf werken in de psychiatrie binnenkort en je moet twee muurtjes hebben. Enerzijds is het belangrijk om naar iemand te luisteren, empatisch te zijn, begrip te tonen en als het nodig is eens een arm of hand aanreiken om te kunnen troosten. Anderzijds is er dat tweede muurtje dat er voor zorgt dat het me niet persoonlijk raakt. Er komen namelijk soms verhalen voorbij die je best aan kunnen trekkenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:46 schreef Canillas het volgende:
[..]
Daarom is het zoals je zegt heel belangrijk iemand te vinden waarmee je kan praten over jezelf op een manier die jou echt helpt, iemand die niet bang is voor de dingen waar jij mee zit
Goeie tip! Dat ga ik maar eens doen. Wie weet helpt het.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:54 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Ik snap dat je graag wilt dat alles sneller gaat, maar 't is al goed dat je inziet dat zoiets niet binnen één week klaar isEn wat is de 'vooruitgang' dan ook weer hé waar je het over hebt. Je hoeft niet in een keer van alles te kunnen genieten. Het kan al helpen om elke dag drie dingen op te schrijven die goed zijn gegaan of waar je je goed bij hebt gevoeld. Als je je dan minder voelt lees je dit boekje eens terug. En dingen die goed gaan hoeven niet uitgebreid te zijn. Al schrijf je op dat je hebt genoten van een dagje shoppen, dat je een complimentje van iemand hebt gekregen dat je goed deed of dat je een nachtje goed hebt geslapen. Het onthouden van die dingen is belangrijker dan het onthouden dat je zojuist zes nachten slecht hebt geslapen
Maar ga zo door, je komt er wel
[..]
Het is inderdaad moeilijk om iemand écht te helpen, zonder daar zelf aan onder door te gaan. Ik ga zelf werken in de psychiatrie binnenkort en je moet twee muurtjes hebben. Enerzijds is het belangrijk om naar iemand te luisteren, empatisch te zijn, begrip te tonen en als het nodig is eens een arm of hand aanreiken om te kunnen troosten. Anderzijds is er dat tweede muurtje dat er voor zorgt dat het me niet persoonlijk raakt. Er komen namelijk soms verhalen voorbij die je best aan kunnen trekkenDe valkuil van die muurtjes is echter weer dat je zelf ook je gevoelens af gaat sluiten voor de omgeving
Het is toch (hopelijk) niet zo dat je alle oude vrienden kwijt bent? Je zou toch nog geregeld met hen kunnen afspreken?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:20 schreef Mishu het volgende:
Ik heb alles mee maar ik voel me niet gelukkig. Ik heb geen vriendenkring waar ik liefde/geluk uit kan halen momenteel (ik ben begonnen in een nieuwe stad). De mensen die ik wel spreek, dat is allemaal anders dan de vriendschappen die ik had.
Ze vinden me allemaal leuk en aardig maar toch heb ik het gevoel dat ze niet op me zitten te wachten. Ik heb constant het gevoel dat ik me opdring aan mensen.
Ik denk dat de meeste mensen er wel begrip voor hebben. Het juist wel waarderen dat je zo nu en dan terug reist om iets met hen te doen.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:43 schreef Mishu het volgende:
Ja op zich zou ik mijn oude vrienden kunnen opzoeken maar zodra je ergens anders woont merk je meteen dat het toch wat anders aanvoelt. Ik heb nu echt mijn leven hier en om dan de hele tijd terug te reizen, tja. Het voelt ook scheef naar mijn vrienden toe. Je ziet ze nooit en af en toe kon je even langs. Je kan ook niet meer altijd enzo, dan is er hier weer wat leukers.
tja, het is een lastige situatie. Maar je zult toch vooral geduld moeten hebben, want vrienden maken gaat niet zo 1,2,3. Vooral als je een iets diepere vriendschap zoekt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:43 schreef Mishu het volgende:
Ja op zich zou ik mijn oude vrienden kunnen opzoeken maar zodra je ergens anders woont merk je meteen dat het toch wat anders aanvoelt. Ik heb nu echt mijn leven hier en om dan de hele tijd terug te reizen, tja. Het voelt ook scheef naar mijn vrienden toe. Je ziet ze nooit en af en toe kon je even langs. Je kan ook niet meer altijd enzo, dan is er hier weer wat leukers.
Gelukkig hoef je ook niet te kiezen. Dat je in je nieuwe stad ook vrienden wilt, is alleen maar goed, maar die andere mensen zijn niet voor niets vrienden. In principe moet je daar zuinig op zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:08 schreef Mishu het volgende:
Ja op zich wel. Maar ik voel me dus ook schuldig omdat ik stiekem verlang naar nieuwe vriendenDie anders zijn en misschien beter bij me passen (qua hier je leven willen leiden enzo). Je woonplaats zegt ook wel iets over je vind ik.
leuk, verlate verjaardagscadeau's..cadeau's zijn altijd welkom, toch?quote:Op maandag 27 juni 2011 14:39 schreef MissVanity het volgende:
Ik heb een goed weekend gehad
Nu wel moeEn hoofdpijn.
Maar het was een supergezellig weekend!
Gister zijn mijn ouders wezen fonduen. En zaterdag de pleegouders van mijn vriend.
Heb ook nog verlate verjaardagscadeautjes gehad![]()
Hoe was jullie weekend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |