abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97953529
volgens onderstaand stuk in het AD twijfelt de achterban.
wat denk u?
twas niet eens in het journaal te zien/horen?
waarom niet? ik vindt het nogal opmerkelijk van een oud voorzitter.

PvdA twijfelt openlijk over leiderschap Job Cohen

Van ’Obama in de polder’ tot verguisde brekebeenPvdA-leider Job Cohen.
UPDATE Binnen de PvdA groeit de onvrede over het functioneren van partijleider Job Cohen. Ex-voorzitter Michiel van Hulten spreekt zich als eerste PvdA-prominent tegen het AD openlijk uit voor het vertrek van Cohen. 'Ik zie het niet meer goed komen met hem.'

Het lijkt een eeuwigheid geleden dat Cohen als verlosser werd binnengehaald. Commentatoren spraken eensgezind van een meesterzet van de PvdA: een vlekkeloze machtsoverdracht van Wouter Bos naar Job Cohen. Maar daarna volgde een rommelige campagne, matige debatten, verloren verkiezingen en de komst van het kabinet-Rutte. En Cohen? Die transformeerde van een bejubelde 'Obama in de polder' tot een verguisde brekebeen.

'Heilige Job'
Volgens Van Hulten leeft de twijfel over het optreden van Cohen ook onder andere PvdA'ers. 'Maar niemand durft het hardop te zeggen.'
Hans Crombag, emeritus hoogleraar rechtspsychologie uit Maastricht en een oude vriend van Cohen: 'Hij schoot eerst omhoog als de Heilige Job en hij is met even grote snelheid weer afgedaald.'

'Vergissing'
Nogal wat PvdA-Kamerleden en partijprominenten willen niet reageren, of alleen anoniem. Maar ook de eerste openlijke twijfels over het leiderschap van Cohen zijn er. Oud-partijvoorzitter Michiel van Hulten was ruim een jaar geleden nog enthousiast over het aantreden van Cohen. Nu spreekt hij van 'een vergissing'. 'Een politicus moet inspireren en vergezichten schetsen. Wat wil Cohen met Nederland? Geen flauw idee."

Nieuwe leider
Van Hulten constateert dat ook andere PvdA'ers twijfels hebben. ,,Ik heb daar in Oslo bijna alle aanwezige PvdA'ers gesproken en iedereen dacht: 'Dit gaat niet goed.' Maar niemand durft het hardop te zeggen, terwijl er best mensen zijn die denken dat ze het beter kunnen. Laat die dan ook de moed hebben om op te staan. Ik zie het niet meer goed komen met Cohen. Ik denk dat de PvdA op zoek moet naar een nieuwe leider.'
(Redactie)
09/06/11 06u29

Poll: Cohen is en blijft een brekebeen.
eens
oneens
kwee nie
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:56:33 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_97953604
quote:
PvdA twijfelt openlijk over leiderschap Job Cohen
quote:
'Maar niemand durft het hardop te zeggen.'
:?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:59:29 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97953748
Ik vind dat er wel een mes in zijn rug gestoken wordt. Eerst volledig uitzinnig en lyrisch over Cohen met die campagne van "Yes we Cohen", alsof hij de nieuwe Obama was die alles in Nederland op sociaal-democratische wijze wel eventjes goed zou maken.

En nu? Wat heeft Cohen precies fout gedaan? Maar eerst worden er vanuit zijn eigen achterban de dolken anoniem in zijn rug geplant en langzamerhand, als dat steeds veiliger lijkt, ook aarzelend niet meer anoniem.
The End Times are wild
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:07:05 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97954150
Wat een suffe poll weer

Het je niets originelers?
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:12:52 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97954490
Maar ik snap niet dat die rechtse lui hier zo blij mee zijn. Als ze Cohen dumpen wordt hij misschien wel door een veel sterkere leider opgevolgd en wordt de PvdA straks weer groter.

Als ze vertrouwen hadden gehad in Cohen was die kans een stuk kleiner.
pi_97954499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef LXIV het volgende:
En nu? Wat heeft Cohen precies fout gedaan? Maar eerst worden er vanuit zijn eigen achterban de dolken anoniem in zijn rug geplant en langzamerhand, als dat steeds veiliger lijkt, ook aarzelend niet meer anoniem.
Eigenlijk niet eens zo veel. Vanuit een zeer objectief perspectief vind ik het zelfs wel sneu voor hem. Maar dat perspectief houd ik nooit al te lang vol als we het over de PvdA hebben.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_97954571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:12 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik snap niet dat die rechtse lui hier zo blij mee zijn. Als ze Cohen dumpen wordt hij misschien wel door een veel sterkere leider opgevolgd en wordt de PvdA straks weer groter.

Als ze vertrouwen hadden gehad in Cohen was die kans een stuk kleiner.
Dan moet je op de FP kijken. De meeste 'rechtse lui' roepen daar vooral dat hij nog heel lang de PvdA moet blijven l(e)i(j)den.
Seculier-Fundamentalistisch
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:19:34 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_97954841
Laat hem maar lekker zitten hoor :Y
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:21:23 #9
pi_97954935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef LXIV het volgende:

En nu? Wat heeft Cohen precies fout gedaan?
Niets. Ze hadden hem aangesteld als toekomstig premier, maar ze kwamen niet in het kabinet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_97955015
Cohen als leider is een zegen voor het land!
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:23:15 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97955056
Maargoed "brekebeen" Cohen's carriere valt natuurlijk in het niet bij die van gtotep
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:24:04 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_97955108
Ook erg dom en arrogant om die vent naar voren te schuiven alsof het Jezus is. Ze leren het nooit daar bij de PvdA.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:26:31 #13
pi_97955252
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:22 schreef BlackFrancis het volgende:
Cohen als leider is een zegen voor het land!
Stuk beter dan de verfrissend heldere Rutte:
"Nee, die beslissing draai ik niet terug. "
"Nee, dat zeg ik niet. "
"Nee, dat gaan we niet doen"

terwijl hij voor een paar belangrijke zaken afhankelijk is van oppositie partijen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:26:33 #14
177885 JoaC
Het is patat
pi_97955254
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')