De n900 was defect en nokia wil het toestel niet repareren. Nokia wou eerst een N8 als vervangend toestel geven, daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan.quote:
E7 wilde ik in eerste instantie ook, maar de release was naar mijn zin te laat. Toen ben ik dus maar voor de C7 gegaan. Ook een prima toestel!!quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
De n900 was defect en nokia wil het toestel niet repareren. Nokia wou eerst een N8 als vervangend toestel geven, daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan.
Ik kan de E7 wel verkopen, en dan de N900 kopen. maar ach ik vind dit ook een prima toestel
Gave app: http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-sleeping-screen
Fixedquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:10 schreef san-34 het volgende:
De recorder op de N8 neemt op in MP4 formaat, weet iemand hoe ik dit omkan zetten naar WAV?
MP4 kun je kan ik niet bewerken namelijk.
sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ik snap dat ik een converter nodig heb, maar ik heb er al 5 gedownload en geen 1 wil hem openen?quote:
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:22 schreef san-34 het volgende:
[..]
sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ik snap dat ik een converter nodig heb, maar ik heb er al 5 gedownload en geen 1 wil hem openen?
Moet je ff een extra file downloaden in Nokia Beta Lab.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:58 schreef Tegan het volgende:
Het is briljant, alleen werkt het nog niet voor Nederlands?
Scherm is volgens mij ook net iets te klein om het goed te gebruiken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:56 schreef Surf_Bunny het volgende:
swype was er bij mij ook weer erg snel af het lijkt heel makkelijk maar t werkt voor geen meter
Waar vind ik dat, want ik had al gezochtquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Moet je ff een extra file downloaden in Nokia Beta Lab.
Dat is de fun bubble. Die geeft aan: afgelegde afstand, huidige snelheid en hoogste snelheid.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:25 schreef Surf_Bunny het volgende:
zijn er hier meer mensen die de bubbles Hebben van nokia beta labs? Er is namelijk 1 bubble bij en ik heb geen idee wat het is of doet.
Het zijn 3 getallen reeksen boven elkaar.
Groen, rood, wit en de bovenste en onderste tellen. De middelste blijft gelijk? Iemand enig idee?
Die ga ik eens bekijken, bedankt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:47 schreef Surf_Bunny het volgende:
als je van fotografie houdt is molome echt geweldig
Angry birds en shazam kende (en heb) ik al, de rest zal ik eens gaan bekijken.quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zal ik ook maar weer het lijstje posten dan?
Haal Sleeping Screen, Situations, 3D World Gaze, Play To, Nokia Drop en Bubbles uit Betalabs.
http://betalabs.nokia.com/apps
Uit Ovi Store:
Big Screen, Teletekst, IM for Nokia, Youtube Downloader, Shazam, Battery Monitor, Whatsapp, Upcode, Phonelocator Text, Phonelocator Periodic, Nokia Panorama, Buienradar, Mobile Documents, Nokia Internet Radio, Data Counter Widget, Notes Wall, Nokia Trailers, Pano Wallpaper, Layar
Games uit Ovi Store:
Angry Birds (Normal, Seasons, Rio), Catan, AntSnes en de gratis zomergames. Leuk om mee te beginnen denk ik zo.
Ik heb zelf gekozen voor de N8 vanwege de camera (12 MP), slot voor geheugenkaart en geen uitschuifbaar toetsenbord (die dingen gaan bij mij altijd kapot).quote:Op zondag 10 juli 2011 00:27 schreef Dr.Pringles het volgende:
Las pas dat verschillende modellen in prijs verlaagd worden waaronder de N8.
Maar weet nog steeds niet welke ik moet nemen, de N8 of E7.
De N9 zit er ook echt dik uit.
Wanneer komt die uit?
Ah, je zit ook op GoT zo te zienquote:Op maandag 18 juli 2011 23:52 schreef junkiexp het volgende:
De microfoon lijkt niet goed om te kunnen gaan met hoge volumes, meer mensen die dit ervaren hebben ?
Ik heb het afgelopen weekend dit filmpje gemaakt :
Ik heb nergens last van met oordopjes van Philips en Sony. Zal wel daaraan liggen denk ik, of je hebt gevoelige orenquote:Op woensdag 27 juli 2011 10:59 schreef Surf_Bunny het volgende:
als ik muziek luister via de bijgeleverde oordopjes word de muziek enorm verdraaid. Met de instellingen kun je dit wel iets aanpassen maar t slaat nog steeds helemaal nergens op. Hebben jullie dit ook? Is het te verhelpen met nieuwe oordopjes of een andere muziekspeler downloaden als App?
Waar heb je dat ding vandaan ?quote:
Zat in reviewpakket X7. Samen met een Nokia-heuptasje en een flesje Spa blauwquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Waar heb je dat ding vandaan ?
Wel cool![]()
![]()
Tips voor apps staan in dit topic. Accu doet het prima, elke avond even opladen. Album art haal ik van Bol of Amazon en plak ik met id3tag. Wat betreft flac en m4a, geen idee. Wie gebruikt dat in hemelsnaam?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:20 schreef PiRANiA het volgende:
Hoi. Ik heb nu ook een N8 (gekregen).
1 Wat zijn goeie tips voor dit ding?
2 Hoe zit het bij jullie met de accu?
3 Hoe zoeken jullie album art voor in de muziekplayer?
4 Klopt het dat hij geen flac en m4a afspeelt?
http://tcrn.ch/nchvHvquote:Despite the fact that the company has a newly adopted OS in the works with Windows Phone 7, Nokia has always promised to continue supporting Symbian, its first OS. That said, owners of the Nokia N8, C7, C6-01 and E7 will get to download the Symbian Anna software update starting today. The update includes improvements to the browser and maps, along with new icons.
De update is al uit voor enkele productcodesquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:09 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://tcrn.ch/nchvHv
Er komt een update aan, alleen nog even wachten.
Dus hoe regel ik hem? Via device updates krijg ik 'no updates available'. OVI suite is voor mij geen optie.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
De update is al uit voor enkele productcodes
Nokia firmware updaterquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dus hoe regel ik hem? Via device updates krijg ik 'no updates available'. OVI suite is voor mij geen optie.
Ik ben NOGAL onbekend met m'n N8, waar vind ik de firmware updater?quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nokia firmware updater(of is dat ook geen optie?)
http://www.nokia.nl/suppo(...)ware-update-apparaatquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik ben NOGAL onbekend met m'n N8, waar vind ik de firmware updater?
"De nieuwste software-release voor de Nokia N8 is 014.002"quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
http://www.nokia.nl/suppo(...)ware-update-apparaat
-N8 selecteren
-onderaan de pagina. nokia software updater
Duurt maximaal nog 2 a 3 weken dan. En als je niet kan wachten dan kan je de productcode wijzigen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:45 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
"De nieuwste software-release voor de Nokia N8 is 014.002"
Die heb ik al. Misschien loopt de site achter. Anders wacht ik wel even af.
Thanks. Ik wacht evenquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Duurt maximaal nog 2 a 3 weken dan. En als je niet kan wachten dan kan je de productcode wijzigen.
of (maar dat weet ik niet zeker)
Phoenix en Navifirm downloaden en je telefoon handmatig flashen (dit doen ze ook bij een Nokia Care Point). Dit heb ik wel moeten doen omdat mijn telefoon niet automatisch opnieuw opstartte tijdens het flashen via ovi en nsu
Batterij er even uit en in doenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:32 schreef PiRANiA het volgende:
What the fuck is dit dan? M'n N8 gaat niet meer aan.
Als 2 uur geprobeerd aan de normale lader, nu aan USB.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Batterij er even uit en in doen
Even tijdje aan het stroom laten ?
das mooi kut danquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Als 2 uur geprobeerd aan de normale lader, nu aan USB.
Geen oplaad-indicator, NIETS.
Ik sync mijn kalender met oulook via een kabeltjequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:52 schreef PiRANiA het volgende:
Syncen jullie google calendar? Via Mail for Exchange?
Wat verwacht jij van een mobiel?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:54 schreef Klonk het volgende:
E7 mist toch wat mulitmedia mogelijkheden?
Er is geen betere cameratelefoon dan een N8.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:36 schreef Klonk het volgende:
Goeie cam, goeie fm radio en muziekspeler, de rest is niet zo heel belangrijk voor mij, toetsenbord volkomen onbelangrijk
Overwegen... ja... maar ik ben bezig om uit de cloud te bewegen, om dan een googletelefoon te kopen... Gaat dan weer de verkeerde kant opquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:24 schreef sanger het volgende:
Ik zie hier alleen maar fanboysBen ik de enige hier die overweegt juist over te stappen op Android?
Ken ik allebei nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er is één haar op mijn hoofd die er aan denkt om over te stappen. En dat is vanwege Xperia Play en PlayStation Suite. Puur voor gaming dus
N8 gaat toch ook naar Belle?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zou ff wachten op de Belle-toestellen dan. Die zijn sneller.
ik heb het gedaan, heb ik nu spijt van als haren op mijn hoofd, ben voor het eerst van mijn leven blij dat een telefoon kapot is, kan ik weer lekker terug naar Symbianquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:24 schreef sanger het volgende:
Ik zie hier alleen maar fanboysBen ik de enige hier die overweegt juist over te stappen op Android?
Ja, maar die heeft een 680Mhz CPU, de drie nieuwen een 1Ghz.quote:
ah, crap da's waar ookquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, maar die heeft een 680Mhz CPU, de drie nieuwen een 1Ghz.
en met een beetje mazzel gaat de N8 wat in prijs omlaagquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens zou ik alsnog een N8 halen vanwege de camera. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren.
Dat is de reden waarom ik hem net besteld hebt. Heb op vakantie geen zin om met een fototoestel rond te zeulen en een spiegelreflexcamera vind ik overdreven toerist-achtig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens zou ik alsnog een N8 halen vanwege de camera. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren.
Hm okay. Misschien hield ik mijn hand voor de microfoon. Neemt hij op met dezelfde microfoon als bellen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee, totaal niet. Ik film zelf ook regelmatig en dat geluid is vrijwel altijd prima:
Dat zou heel best kunnen jaquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als het goed is neemt hij met twee mics op. De ene is het gaatje waar je ook in praat tijdens het telefoneren, de andere volgens mij bij de speakers onder de cameralens. Ik hou mijn telefoon overigens goed vast om resonantie tegen te gaan. Of dat helpt weet ik niet, maar voor mijn gevoel in ieder geval wel
Ik denk daarnaast dat omgevingsruis en afstand tot speakers en volume ook invloedrijk zijn.
Ja ik heb er ook last van, stond toch een meter of 25 bij de speakers vandaan en het geluid stond niet bizar hard :quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:26 schreef PiRANiA het volgende:
Beeld is prima, geluid niet al te best... Herkennen mensen dit?
WATWAT.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:08 schreef junkiexp het volgende:
Nieuwe versie van Whatsapp met splitscreen is wel erg relaxt trouwens !!!!
Dat is mede afhankelijk van welke productcode je hebt. Telefoons die je via je provider hebt krijgen de update later aangezien de providers 'm vaak nog aanpassen met logo's enzo.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:29 schreef PiRANiA het volgende:
Hmmmmm je zou anna moeten kunnen krijgen via wifi maar dat lukt mij dus niet.
Ik zie de update wel bij 'software updates'. Daar staat 'N8-00 Device Update' met een regel er onder 'Use your PC to update'.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is mede afhankelijk van welke productcode je hebt. Telefoons die je via je provider hebt krijgen de update later aangezien de providers 'm vaak nog aanpassen met logo's enzo.
Ik heb Anna al twee weken nu ofzo.
Ik krijg eigenlijk vrijwel nooit updates, alleen van nokiasoftware (here and now, ovi en bepaalde themes)quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:43 schreef Tegan het volgende:
Nouja, ik kan hem dus niet updaten (en andere dingen wel), en ik heb helemaal geen splitscreen denk ik.
Done.quote:Op maandag 29 augustus 2011 19:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
http://www.whatsapp.com/nokia
Met je telefoon naartoe en je hebt altijd de nieuwste versie.
Dat had ik ook, connecten duurt ff.quote:
inderdaadquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:56 schreef Tegan het volgende:
Is die 'N8-00 Device software' Anna? Ik kan die alleen updaten via de pc zegt hij.
Komt vanzelfquote:
Inderdaad. Met een link naar een site. En op die site staat dat het via wifi ook kanquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:56 schreef Tegan het volgende:
Is die 'N8-00 Device software' Anna? Ik kan die alleen updaten via de pc zegt hij.
Ik druk ook eerst op het groen v-tje om daarna te enteren maar dat is niet meer nodigquote:Op maandag 29 augustus 2011 23:06 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik wil steeds klikken voor ik typ.
Waarom kan het nu niet zonder dat stomme Ovi Suite!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:11 schreef PiRANiA het volgende:
Update staat er bij mij ook op. Windowslaptop moeten lenen.
Hmmm... Vaag, ik heb gewoon alles via de updater gedaan...quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:27 schreef Tegan het volgende:
Nou nee dat kan niet. Bij mij zegt hij upgrade via pc.
Ik heb de mijne ook gewoon via het mobiele netwerk gedownload...quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:04 schreef Tegan het volgende:
Ik denk omdat ik niet op een wifi-netwerk zit. Maar ik ben te lui om die theorie te testen. Toch is het stom als dat de reden zou zijn, want dat mag ik toch zelf weten!
Ik had precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:27 schreef Tegan het volgende:
Plaatjes ter verduidelijking.
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:11 schreef PiRANiA het volgende:
Update staat er bij mij ook op. Windowslaptop moeten lenen.
quote:
quote:Another simple method to update to Symbian Anna involves firing up the dialer on the handset and typing *#0000#, which will get you straight to the Device update screen. Users should hit Options, and then Check for updates to verify whether the new OS flavor was made available for their devices as well.
SD-kaart niet neem ik aan?quote:Op zondag 4 september 2011 22:29 schreef Tegan het volgende:
Volume beneden knop, camera knop en menu knop ingedrukt houden tot hij trilt. Dan wachten tot hij opnieuw opstart. Maar dan ben je ALLES kwijt!
Haal je die er toch even uitquote:Op zondag 4 september 2011 22:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
SD-kaart niet neem ik aan?
Ik ga het maar eens proberen morgen denk.
http://mynokiablog.com/20(...)st-after-hard-reset/quote:Op maandag 5 september 2011 18:46 schreef PiRANiA het volgende:
Wat is dit nou.
Harde reset gedaan. OVI store weg.
Geluktquote:Op maandag 5 september 2011 20:49 schreef Tegan het volgende:
[..]
http://mynokiablog.com/20(...)st-after-hard-reset/
Soft reset? En daarna opnieuw dat configuratiesmsje opslaanquote:Op woensdag 7 september 2011 13:30 schreef san-34 het volgende:
ik heb alles al geprobeerd bij instellingen maar niets werkt, HELP
Niet alleen de nieuwe, maar ALLE telefoons die draaien op Belle:quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:58 schreef PiRANiA het volgende:
Microsoft gaat diverse apps gratis weggeven aan bezitters van de nieuwste Nokia-smartphones, die later dit jaar uitkomen. De zakelijke apps draaien op de Symbian Belle-toestellen.
Microsoft wil met deze vriendelijke geste van Microsoft Nokia meer armslag geven in de concurrentiestrijd met andere leveranciers, totdat de eerste smartphones met Windows Phone 7 Mango op de markt verschijnen.
http://bit.ly/os6Eb9
quote:Microsoft Apps will be delivered via software update over the air or via PC download and will function on the Nokia N8, Nokia C7, Nokia C6-01, Nokia E7, Nokia E6, Nokia X7, Nokia 700, Nokia 701, Nokia 600 and Nokia Oro.
Eind dit jaar gaan we naar Belle. Als ik het goed hebquote:Op vrijdag 9 september 2011 12:11 schreef Tegan het volgende:
Wij draaien toch op Anna en niet Belle? [/noob]
Symbian heeft qua CPU ook helemaal niet veel nodig. (een kleine upgrade is wel gewenst). Het is dat Android zo dorstig is voor CPU anders hadden we die hele hype helemaal niet gehad.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:25 schreef drumstickNL het volgende:
De zwarte ziet er leuk uit maar de zwakke CPU houd me tegen.
Heb ik soms ook. Denk dat het een Whatsapp-probleem is, niet zozeer een telefoon-probleem. Mail komt bijv wel gewoon binnen.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:28 schreef Triggershot het volgende:
Mijn whatsapp haalt alleen messages binnen als ik ze zelf ook stuur, dat triggert een actieve verbinding. Maar haalt zelf uren lang niet binnen.. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Wifi is constant connected.
Dat.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb ik soms ook. Denk dat het een Whatsapp-probleem is, niet zozeer een telefoon-probleem. Mail komt bijv wel gewoon binnen.
Soms? Ik heb het alleen maar.. Mail word wel binnengehaald idd, maar bij whatsapp moet ik echt zelf iets sturen waarna ik dan pas alles binnen haal. wat ik stuur komt wel direct binnen..quote:Op woensdag 14 september 2011 23:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb ik soms ook. Denk dat het een Whatsapp-probleem is, niet zozeer een telefoon-probleem. Mail komt bijv wel gewoon binnen.
Da's apart. Heb je de laatste versie? En ingesteld dat cell vóór wifi gaat?quote:Op woensdag 14 september 2011 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Soms? Ik heb het alleen maar.. Mail word wel binnengehaald idd, maar bij whatsapp moet ik echt zelf iets sturen waarna ik dan pas alles binnen haal. wat ik stuur komt wel direct binnen..
Had het probleem ook, whatsapp opnieuw installeren verhielp het probleemquote:Op woensdag 14 september 2011 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Soms? Ik heb het alleen maar.. Mail word wel binnengehaald idd, maar bij whatsapp moet ik echt zelf iets sturen waarna ik dan pas alles binnen haal. wat ik stuur komt wel direct binnen..
Jup en jup.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Da's apart. Heb je de laatste versie? En ingesteld dat cell vóór wifi gaat?
via ovi of whatsapp.com?quote:Op woensdag 14 september 2011 23:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Had het probleem ook, whatsapp opnieuw installeren verhielp het probleem
Oh ja dat ook, als ik wil gaan browsen vraagtie welke connection ik wil terwijl wifi actief isquote:
Is ook een setting toch? Ask for accesspoint ofzo?quote:Op woensdag 14 september 2011 23:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh ja dat ook, als ik wil gaan browsen vraagtie welke connection ik wil terwijl wifi actief is?
Jawel, maar is dat de bedoeling als ik al connected ben?quote:Op woensdag 14 september 2011 23:36 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Is ook een setting toch? Ask for accesspoint ofzo?
ff checken.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:36 schreef PiRANiA het volgende:
Connect priority: cellular, Wifi
ask to join: off
Heb ik dan.
Jup heb ik ook.quote:Op woensdag 14 september 2011 23:36 schreef PiRANiA het volgende:
Connect priority: cellular, Wifi
ask to join: off
Heb ik dan.
Ja en ja.quote:Op donderdag 15 september 2011 08:54 schreef hugsy33 het volgende:
werkt ovi winkel en mail exchange bij jullie wel met Anna?
Welke provider?quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:16 schreef hugsy33 het volgende:
ik krijg telkens conn. Failed, connection unavailable te zien. Terwijl alle andere dingen op internet wel werke, ik heb alle mogelijke instellingen al geprobeerd volgens mij maar niets werkt???
hehe iddquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:20 schreef Tegan het volgende:
Nog meer mensen die Shazam kwijt waren na de update naar Anna? Hij staat dus blijkbaar nu in de map 'Music'. Die heb ik mooi even teruggeschopt naar 'Applications'.
Te laatquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Iemand interesse in één of meerdere screenprotectors ? over de prijs worden we het wel eens
Belle inderdaad, maar is die firmware al te downloaden dan?quote:Op maandag 5 december 2011 13:20 schreef Tegan het volgende:
Wat is die nieuwe device update die nu available is? Belle?
Hmm oke beter, is het niet toevallig Annaquote:Op maandag 5 december 2011 14:04 schreef Tegan het volgende:
Mja, ik heb hem sinds een half uur ofzo.
De updates zijn op alfabetische volgordequote:Op maandag 5 december 2011 14:23 schreef EDMAN- het volgende:
Ik heb Anna.. is dat voor of na? Apparaat vind geen updates nu
Bel even naar *#0000# en wat staat er bij release?quote:Op maandag 5 december 2011 14:30 schreef Tegan het volgende:
Trouwens he. Ik denk niet dat het Belle is. Maar gewoon een tussenupdate...
Ik had al zo'n donkerbruin vermoedenquote:Op maandag 5 december 2011 14:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
De updates zijn op alfabetische volgorde
Ja dat werkt super makkelijk, 1 keer instellen en als je dan iets in je agenda plaats wordt het gesynct met het andere apparaat.quote:Op maandag 5 december 2011 18:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga binnenkort mijn telefoon resetten om C: wat op te schonen enzo. Dit is mijn lijstje met apps dat ik meeneem/opnieuw installeer:
Angry Birds (+ Seasons, + Rio)
Laatste versie Nokia Maps (via Beta Labs)
Laatste versie Whatsapp (via Whatsapp-site zelf)
Teletekst
Shazam
Buienradar (al heb ik liever een alternatief, iemand een tip?)
Screensnap
Nokia Drop (via Beta Labs)
Sleeping Screen (via Beta Labs)
Contact Bots (via Beta Labs)
Upcode (alternatieven voor het scannen van barcodes/QR-codes welkom)
Data Counter
Notes Wall
Battery Monitor 2
Mobile Documents
Big Screen
De N8-cameraupdate (via Beta Labs)
Periodic Phone Locator
HP iPrint
Play To (via Beta Labs)
Heeft iemand nog andere apps die je MOET hebben?
Daarnaast wil ik mijn agenda beter gaan gebruiken. Op mijn PC wil ik het gaan bijhouden in Outlook, is dat gemakkelijk te synchroniseren?
Die had ik ookal jaquote:Op maandag 5 december 2011 18:56 schreef junkiexp het volgende:
Nieuwe update Whatsapp trouwens, eindelijk met smileys
Je kan een webDAV-map aanmaken en die als map mounten. Is standaardfunctionaliteit.quote:Op maandag 5 december 2011 19:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Die had ik ookal ja.
Ik zoek nog een goede app om shared mappen te kunnen lezen als ik op mijn thuisnetwerk zit.
Dat klinkt goed. Ook enig idee hoe ik dat instel?quote:Op maandag 5 december 2011 18:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja dat werkt super makkelijk, 1 keer instellen en als je dan iets in je agenda plaats wordt het gesynct met het andere apparaat.
Ook herinneringen worden overgenomen.
In outlook hoef je niks in stellen, je het aangeven bij de sync opties in Nokia Suite.quote:Op maandag 5 december 2011 20:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Ook enig idee hoe ik dat instel?
Dat klinkt helemaal handigquote:Op maandag 5 december 2011 20:11 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In outlook hoef je niks in stellen, je het aangeven bij de sync opties in Nokia Suite.
Ik ben standaard in huis verbonden via BT dus alles gaat automatisch.
yesss ik ga gelijk updatenquote:Op maandag 5 december 2011 18:56 schreef junkiexp het volgende:
Nieuwe update Whatsapp trouwens, eindelijk met smileys
Hm. Ik wil eigenlijk niet dat overal ter wereld op het internet opvraagbaar is. Gewoon alleen als je toch al op het thuisnetwerk zit (de mappen deel ik al).quote:Op maandag 5 december 2011 20:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je kan een webDAV-map aanmaken en die als map mounten. Is standaardfunctionaliteit.
Stel je je server in om alleen IP's op je eigen netmask te accepteren?quote:Op maandag 5 december 2011 20:14 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hm. Ik wil eigenlijk niet dat overal ter wereld op het internet opvraagbaar is. Gewoon alleen als je toch al op het thuisnetwerk zit (de mappen deel ik al).
Ik wel, wij zitten altijd in een groupschat met 12 mensen en die gebruiken ze volop en je ziet dan alleen witte vlakjes.quote:Op maandag 5 december 2011 20:15 schreef Tegan het volgende:
Ik miste er overigens niets aan, die smileys bij Whatsapp.
Ja goede workaroundquote:Op maandag 5 december 2011 20:16 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Stel je je server in om alleen IP's op je eigen netmask te accepteren?.
Tuurlijk welquote:Op maandag 5 december 2011 20:18 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ja goede workaround. Wat ik wil kan dus niet
.
Groepschat met 12 man. *huuuuuuuuu* Ik kon drie man al niet aanquote:Op maandag 5 december 2011 20:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik wel, wij zitten altijd in een groupschat met 12 mensen en die gebruiken ze volop en je ziet dan alleen witte vlakjes.
haha is lachen joh, beetje kutten als je niks te doen hebt.quote:Op maandag 5 december 2011 20:21 schreef Tegan het volgende:
[..]
Groepschat met 12 man. *huuuuuuuuu* Ik kon drie man al niet aan.
Ik heb met mijn privé email adres een google calender aangemaakt. En op mn mobiel exchange mail ingesteld voor de google calender. En op de pc voor outlook een programma (google sync) om te zorgen dat outlook de kalender bijwerkt van internet. Alles dus zonder kabelquote:Op maandag 5 december 2011 18:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarnaast wil ik mijn agenda beter gaan gebruiken. Op mijn PC wil ik het gaan bijhouden in Outlook, is dat gemakkelijk te synchroniseren?
Hoe heb je dat gedaanquote:Op woensdag 7 december 2011 23:25 schreef Dr.Pringles het volgende:
Net Symbian Belle geflasht. Ziet er mooi uit, reageert lekker snel..mooie animaties en handige notificatiemenu.
Na lang twijfelen een tutorial gevolgd. En met behulp van Phoenix de firmware flashen.quote:
En heb je een link van de werkende tutorialquote:Op woensdag 7 december 2011 23:58 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Na lang twijfelen een tutorial gevolgd. En met behulp van Phoenix de firmware flashen.
Dankje.quote:Op donderdag 8 december 2011 00:09 schreef Dr.Pringles het volgende:
Heb ik een aantal keren gekeken.
En hier heb je een document.
http://www.multiupload.com/I28HX2FGQD
Daar moet hij het volgens mij ook op doen. Heb je Anna al?quote:Op donderdag 8 december 2011 00:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dankje.
Ik heb een E7, maar daar vinden we vast wel op
Jepquote:Op donderdag 8 december 2011 00:13 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Daar moet hij het volgens mij ook op doen. Heb je Anna al?
Naja mocht het je toch niet bevallen of mocht er iets niet goed gaan, dan kan je de telefoon altijd weer terug flashen naar de stabiele firmwarequote:Op donderdag 8 december 2011 01:37 schreef Tegan het volgende:
Ik draai liever geen beta-versie op mijn phone, dus ik wacht wel.
quote:This is great stuff, and overcomes the last silly criticism that owners of other platforms had for using Android, or iPhone.
The N8 now has:
* MUCH better hardware than anything else out there in every respect
* The world's best mobile OS in Symbian (much more efficient and powerful than Android, iPhone and all the rest)
* The key new thing: a user interface EASILY on par with Android and iPhone and better in some ways.
Tja, kan jij het snellerquote:Op donderdag 8 december 2011 07:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
*zucht
Waarom moet alles zo lang duren?
Zag dat je ook gereageerd had op Tweakers. Je moet boven in de searchbalk 'belle flash' intikken. En op pagina 1 staat er een tutorial.quote:Op donderdag 8 december 2011 02:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Loading secondary boot code: 14912 bytes
Secondary boot loaded
Core file DeviceType 0x01 does not match any Flash Descriptors.
No CmtAlgorithm server file found for this phone.
ERROR: Failed to set phone to flashmode
Morgen maar weer proberen
Er gaat iets nog niet goed met het flashen van de custom firmware. kreeg de volgende melding uiteindelijk op de pc.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:39 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Zag dat je ook gereageerd had op Tweakers. Je moet boven in de searchbalk 'belle flash' intikken. En op pagina 1 staat er een tutorial.
Hij kan dan geen verbinding meer maken. Ik heb inmiddels de stabiele Firmware er weer op staan. Want de telefoon deed helemaal niks meerquote:Flashing started
Creating product data items list
Product data items list created
Backup not required
Flashing phone
Initializing
Scanning image files...
Waiting for USB device...
Loading secondary boot code: 15168 bytes
Secondary boot loaded
BB Asic Index is: 00
Asic ID is: 000000030000022600010007600C192102031104
EM Asic ID is: 00001040
EM Asic ID is: 00001030
Public ID is: 2800020BDED50344319545511641C9444E9A5172
Asic Mode ID: 00
Hash: 916F75217F32081248B15C38DFC8E81B
ROM ID: E693EF0DAC22615B
Device type is: 05
Device Index is: 00
Manufacturer code: 0000
Device ID: 0000
Extended device ID: 0000
Revision ID: 0000
Device type is: 04
Manufacturer code: FFFF
Device type is: 00
Device type is: 00
Device Index is: 01
Device ID: 0001
Device type is: 03
Manufacturer code: 00EC
Device ID: 0068
Revision ID: 0131
Loading update server code: 868528 bytes
Update server loaded
Asic CMT: Start programming 288244 KB...
Asic CMT: Programming data sent: 0%
Asic CMT: Programming data sent: 10%
Asic CMT: Programming data sent: 20%
Asic CMT: Programming data sent: 30%
Asic CMT: Programming data sent: 40%
Asic CMT: Programming data sent: 50%
Asic CMT: Programming data sent: 60%
Asic CMT: Programming data sent: 70%
Asic CMT: Programming data sent: 80%
Asic CMT: Programming data sent: 90%
Asic CMT: Programming data sent: 100%
Programming complete
Asic CMT: Verifying communication to device...
Waiting for communication response: 25
Waiting for communication response: 24
Waiting for communication response: 23
Waiting for communication response: 22
Waiting for communication response: 21
Waiting for communication response: 20
Waiting for communication response: 19
Waiting for communication response: 18
Waiting for communication response: 17
Waiting for communication response: 16
Waiting for communication response: 15
Waiting for communication response: 14
Waiting for communication response: 13
Waiting for communication response: 12
Waiting for communication response: 11
Waiting for communication response: 10
Waiting for communication response: 9
Waiting for communication response: 8
Waiting for communication response: 7
Waiting for communication response: 6
Waiting for communication response: 5
Waiting for communication response: 4
Waiting for communication response: 3
Waiting for communication response: 2
Waiting for communication response: 1"
Oh, waiting for device kreeg ik ook..toen had ik de usb eruit gehaald en voor 8 seconden de power button ingehouden. Daarna startte ie Belle op.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Er gaat iets nog niet goed met het flashen van de custom firmware. kreeg de volgende melding uiteindelijk op de pc.
[..]
Hij kan dan geen verbinding meer maken. Ik heb inmiddels de stabiele Firmware er weer op staan. Want de telefoon deed helemaal niks meer
Als hij wel of niet flasht, geen idee.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:02 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
Oh, waiting for device kreeg ik ook..toen had ik de usb eruit gehaald en voor 8 seconden de power button ingehouden. Daarna startte ie Belle op.
Hij flasht bij jou niet?
wat is notification pull down?quote:Op donderdag 8 december 2011 08:21 schreef Tegan het volgende:
http://www.allaboutsymbia(...)software_update_.php
Geen echte changelog maar toch.
Die "notification pull-down" lijkt me echt fijn. Dat is een van de dingen die je echt mist op de N8 itt vergelijkbare Androids en de iPhone.
Zoals de eerste comment lichtelijk overdreven zegt.
[..]
N9quote:Op donderdag 8 december 2011 19:40 schreef Xaobotnik het volgende:
Iemand hier die bekend is met de ins en out van een opvolger? Die zal toch niet al te lang op zich laten wachten?
N9 is dik, maar zeker geen N8 opvolger. Feitelijk heb ik het over een toestel met alle camera-mogelijkheden zoals in de N8 plus wat gadgets als de FM-transmitter. Dat zijn zaken die niet eens ondersteund worden in Windows Phone, en voorlopig komt dat ook niet. Dus het lijkt me sterk dat het niet weer een Symbian toestel wordt.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
N9. Maar eigenlijk een van die nieuwe Windows Phone modellen.
http://tweakers.net/nieuw(...)-toestellen-aan.html
Windows Phone werkt als een zonnetje. Alles zo soepel. Een simpele app als Teletekst start in een seconde op incl verbinding terwijl het op mijn N8 meerdere seconden duurt. Het kantelen van je telefoon gaat ook heel soepel en de browser is 100 keer sneller en beter. Een vaste back-knop werkt ook ideaal.quote:
Ik vind het toetsenbord enorm fijn werken, nu kun je snel zonder fouten typen. Oke eerlijk gezegd heb ik nog nooit op het scherm getypt in landscape mode.quote:Op donderdag 8 december 2011 19:21 schreef Tegan het volgende:
Is dat toetsenbord fijn van de E7 MarkoAlmelo? Eigenlijk zou dit gewoon het N8/E7-topic moeten worden. Het is basically dezelfde telefoon.
Jaa dat zal het inderdaad zijn, mijn vorige toestel was de N900, dus ook met een toetsenbord. Mijn volgende toestel word een Windows Phonequote:Op donderdag 8 december 2011 22:35 schreef Tegan het volgende:
Mja lastig. Ik zweerde bij echte toetsen, totdat ik een hele tijd met de N8 bezig was, en nu maakt het me helemaal niet uit. Je moet even wennen aan de gevoeligheid van het scherm.
En ik heb nog nooit met een qwerty-toetsenbord op een telefoon gewerkt dusja. Zelfde verhaal.
Meego is ook anders dan Symbian, dus een beetje vreemd om het met zijn tweeën apart van de andere OS' te zien. En Meego wordt ook doorgezet maar de verhalen zijn wisselend. De laatste verhalen zijn dat de interface van Meego/Maemo 6 uit de N9 wordt overgenomen in een ander OS dat een doorontwikkeling op basis van linux, genaamd Meltemi. Symbian moet kennelijk met de tijd verdwijnen,quote:Op donderdag 8 december 2011 20:16 schreef Tegan het volgende:
Het lijkt me wel zeker dat het geen Symbian wordt gezien er geen Symbian toestellen meer komen die beter zijn dan de N8.
N9 is zeker de enige waardige N8-opvolger. Zonder naar Windows Phone, Android, iOS, whatever te gaan.
Waar zeg ik dat er geen nieuwe Symbians meer komen die beter zijn dan de N8? Ik neem aan dat de opvolger van de N8 dat toch iig zal zijn?quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:41 schreef Tegan het volgende:
Je spreek jezelf tegen. Hoe kan je een nieuwe Symbian nemen als er geen nieuwe Symbians meer komen die beter zijn dan de N8, en dat je enige twee eisen zijn.
http://lmgtfy.com/?q=calibrate+Nokia+N8+displayquote:Op zondag 11 december 2011 20:10 schreef hugsy33 het volgende:
Niemand die weet hoe je kan kalibreren? Word er knettergek van
Die optie zit er volgens mij ook niet in.quote:Op zondag 11 december 2011 21:09 schreef hugsy33 het volgende:
Dat klinkt logisch maar dit is alles dat ik heb onder touch input,ook onder opties staat niks
[ afbeelding ]
Dat zeg ik. Die opvolger komt dus niet.quote:Op zondag 11 december 2011 19:55 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat er geen nieuwe Symbians meer komen die beter zijn dan de N8? Ik neem aan dat de opvolger van de N8 dat toch iig zal zijn?
Die geruchten zijn oud. En van voor Elop aankondigde te kappen met Symbian. En dat was mijn punt. Nokia en Symbian zijn twee aparte begrippen he.quote:De N8 heeft als zijn primaire sellingpoint de camera. Het is de beste camera die op een telefoon te verkrijgen is, tot op de dag van vandaag. Elk toestel dat geen camera heeft met Xenonflits kan daar niet een opvolger van zijn. De N9 is dat derhalve dus niet. Vind Nokia overigens ook niet. De naam lijkt (volgens de geruchten) de Nokia 8-01 of 801 te gaan worden.
Dat punt verzin je. De aankondiging van Windows Phone icm Nokia dateert van februari. Toen was de N8 maar een paar maanden uit. De geruchten zijn van halverwege November. En Elop heeft nooit gezegd dat ze zouden stoppen met Symbian. Het zou bewaard worden voor low-end toestellen. Maar aangezien WP7 ook voor trage toestellen klaargemaakt wordt en ook Meego, in welke vorm dan ook, vraag ik me af in hoeverre men dat zal aanhouden.quote:Op maandag 12 december 2011 00:25 schreef Tegan het volgende:
Die geruchten zijn oud. En van voor Elop aankondigde te kappen met Symbian. En dat was mijn punt. Nokia en Symbian zijn twee aparte begrippen he.
Dat is irritant op zijn zachts gezegd, voor mensen met jou probleem. Nu moet ik zeggen dat ik dergelijk issues sowieso nooit heb gehad met capacitieve toestellen. Ik ben bang dat je een Nokia Service Point ervoor zal moeten aanspreken.quote:Op zondag 11 december 2011 21:09 schreef hugsy33 het volgende:
Dat klinkt logisch maar dit is alles dat ik heb onder touch input,ook onder opties staat niks
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |