abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2011 @ 20:42:01 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105352314
Ik wil inderdaad een N8-achtige telefoon die op WP loopt volgend jaar. In sept/okt kan ik mijn abo weer verlengen namelijk. Dat wil zeggen: een dikke camera, FM-transmitter, NFC en een alu-behuizing.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_105352488
Ik ga nog even een jaartje wachten op de ontwikkelingen :).
  donderdag 8 december 2011 @ 20:46:24 #278
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105352551
Ik dus ook :+ Al weet ik wel dat ik sowieso naar WP ga. Ik heb nu een Lumia om te reviewen en allemachtig wat prachtig!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_105352675
Ik twijfel dus echt heel erg. Ik wil eigenlijk geen WP. Maar ook geen iOS of Android. Ik wacht gewoon even af en lees dan een hoop reviews enzo :). Misschien komt er toch nog iets interessants met Meego ofzo.

Sowieso heb ik deze telefoon pas acht maanden ofzo, dus ik wil er nog minstens anderhalf jaar mee doen :).
pi_105352770
Wat is er zo prachtig aan de Lumia?
  donderdag 8 december 2011 @ 20:55:59 #281
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105353077
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:50 schreef Tegan het volgende:
Wat is er zo prachtig aan de Lumia?
Windows Phone werkt als een zonnetje. Alles zo soepel. Een simpele app als Teletekst start in een seconde op incl verbinding terwijl het op mijn N8 meerdere seconden duurt. Het kantelen van je telefoon gaat ook heel soepel en de browser is 100 keer sneller en beter. Een vaste back-knop werkt ook ideaal.

Het meest interessant vind ik echter de integratie met Xbox en later Windows 8. Ik zie wel wat in die volledige Metro-layout voor alles. Daarnaast games en Xbox Live :9~
pi_105354067
Klinkt ok.

Het gaat sowieso kut worden met een nieuw OS na vijf jaar Symbian.
pi_105354443
@ diegene die hierboven begon over een nieuwe Symbian.

Dit is de enige aangekondigde Symbian die nog moet komen.

http://tweakers.net/nieuw(...)mbian-belle-aan.html

Symbian wordt low-end en Windows Phone high-end.
pi_105357763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:21 schreef Tegan het volgende:
Is dat toetsenbord fijn van de E7 MarkoAlmelo? Eigenlijk zou dit gewoon het N8/E7-topic moeten worden. Het is basically dezelfde telefoon :).
Ik vind het toetsenbord enorm fijn werken, nu kun je snel zonder fouten typen. Oke eerlijk gezegd heb ik nog nooit op het scherm getypt in landscape mode. :)
pi_105358048
Mja lastig. Ik zweerde bij echte toetsen, totdat ik een hele tijd met de N8 bezig was, en nu maakt het me helemaal niet uit. Je moet even wennen aan de gevoeligheid van het scherm.

En ik heb nog nooit met een qwerty-toetsenbord op een telefoon gewerkt dusja :P. Zelfde verhaal.
pi_105358115
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:35 schreef Tegan het volgende:
Mja lastig. Ik zweerde bij echte toetsen, totdat ik een hele tijd met de N8 bezig was, en nu maakt het me helemaal niet uit. Je moet even wennen aan de gevoeligheid van het scherm.

En ik heb nog nooit met een qwerty-toetsenbord op een telefoon gewerkt dusja :P. Zelfde verhaal.
Jaa dat zal het inderdaad zijn, mijn vorige toestel was de N900, dus ook met een toetsenbord. Mijn volgende toestel word een Windows Phone :)

Heb m gister in de handen gehad bij de MediaMarkt, wat een fijn toestel _O_
pi_105358667
Vandaag liep mijn N8 vast tijdens een inkomende oproep.
De beltoon heeft dus 5 minuten in herhaling staan spelen.
Het touchscreen reageerde ook helemaal nergens mee op, ik was echt ten einde raad _O-

Uiteindelijk de powerknop 15 seconden ingeduwd en toen ging de N8 uit, daarna opnieuw opgestart en weer een vastloper.
Daarna weer opnieuw opgestart en alles lijkt weer stabiel.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_105379400
http://www.dealextreme.co(...)-5800i-x6-n900-71287

Iemand ervaring met deze?

Me vorige accu op ebay werd gloeiend heet :X
pi_105380332
Weet iemand hoe je bij de n8 je touchscreen kan kalibreren?

Hij is heel scheef en kan het niet vinden ;(
pi_105403217
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:16 schreef Tegan het volgende:
Het lijkt me wel zeker dat het geen Symbian wordt gezien er geen Symbian toestellen meer komen die beter zijn dan de N8 :+ .

N9 is zeker de enige waardige N8-opvolger :). Zonder naar Windows Phone, Android, iOS, whatever te gaan.
Meego is ook anders dan Symbian, dus een beetje vreemd om het met zijn tweeën apart van de andere OS' te zien. En Meego wordt ook doorgezet maar de verhalen zijn wisselend. De laatste verhalen zijn dat de interface van Meego/Maemo 6 uit de N9 wordt overgenomen in een ander OS dat een doorontwikkeling op basis van linux, genaamd Meltemi. Symbian moet kennelijk met de tijd verdwijnen,

Overigens kan de opvolger van de N8 alleen maar een opvolger zijn als het soortgelijke functionaliteit heeft, en dan beter. De N9 is het dus niet. De camera (en dan vooral de flitser) is minder, en hij heeft geen FM-transmitter.

Overigens heb ik al een redelijk betrouwbare bevestiging dat het zeer waarschijnlijk wederom een Symbian toestel gaat worden. Dit om het simpele gegeven dat WP7 de specs gewoon niet aankan op het moment.

Ik weet het niet. Symbian is toch een aflopende zaak. Hoewel het kwa mogelijkheden nog steeds mijn favoriete OS is, wil je toch de beschikking hebben over de mogelijkheid om moderne apps te installeren. En de resolutie van het scherm zie ik ook niet flinke stappen nemen.
pi_105404006
Je spreek jezelf tegen. Hoe kan je een nieuwe Symbian nemen als er geen nieuwe Symbians meer komen die beter zijn dan de N8, en dat je enige twee eisen zijn.

En ik sluit ze niet apart, maar er is geen 'opvolger' in de letterlijke betekenis. Meego en Symbian delen QT als framework. Ze zijn zusjes. Andere OS'en staan er weer een stapje verder vanaf.

Er gaat misschien wel een opvolger zijn met een ander OS. Maar dat is meer een vervanger dan een opvolger :).
  zondag 11 december 2011 @ 19:55:25 #292
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_105465589
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 00:41 schreef Tegan het volgende:
Je spreek jezelf tegen. Hoe kan je een nieuwe Symbian nemen als er geen nieuwe Symbians meer komen die beter zijn dan de N8, en dat je enige twee eisen zijn.
Waar zeg ik dat er geen nieuwe Symbians meer komen die beter zijn dan de N8? Ik neem aan dat de opvolger van de N8 dat toch iig zal zijn?
De N8 heeft als zijn primaire sellingpoint de camera. Het is de beste camera die op een telefoon te verkrijgen is, tot op de dag van vandaag. Elk toestel dat geen camera heeft met Xenonflits kan daar niet een opvolger van zijn. De N9 is dat derhalve dus niet. Vind Nokia overigens ook niet. De naam lijkt (volgens de geruchten) de Nokia 8-01 of 801 te gaan worden.
pi_105466232
Niemand die weet hoe je kan kalibreren? Word er knettergek van :(
  zondag 11 december 2011 @ 20:45:28 #294
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_105468107
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:10 schreef hugsy33 het volgende:
Niemand die weet hoe je kan kalibreren? Word er knettergek van :(
http://lmgtfy.com/?q=calibrate+Nokia+N8+display
(settings>Phone>Touch Input>Touch screen calibration)
pi_105469507
Dat klinkt logisch maar dit is alles dat ik heb onder touch input,ook onder opties staat niks
pi_105476100
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:09 schreef hugsy33 het volgende:
Dat klinkt logisch maar dit is alles dat ik heb onder touch input,ook onder opties staat niks
[ afbeelding ]
Die optie zit er volgens mij ook niet in.
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
pi_105479237
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 19:55 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat er geen nieuwe Symbians meer komen die beter zijn dan de N8? Ik neem aan dat de opvolger van de N8 dat toch iig zal zijn?
Dat zeg ik. Die opvolger komt dus niet.
quote:
De N8 heeft als zijn primaire sellingpoint de camera. Het is de beste camera die op een telefoon te verkrijgen is, tot op de dag van vandaag. Elk toestel dat geen camera heeft met Xenonflits kan daar niet een opvolger van zijn. De N9 is dat derhalve dus niet. Vind Nokia overigens ook niet. De naam lijkt (volgens de geruchten) de Nokia 8-01 of 801 te gaan worden.
Die geruchten zijn oud. En van voor Elop aankondigde te kappen met Symbian. En dat was mijn punt. Nokia en Symbian zijn twee aparte begrippen he.
pi_105505505
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 00:25 schreef Tegan het volgende:

Die geruchten zijn oud. En van voor Elop aankondigde te kappen met Symbian. En dat was mijn punt. Nokia en Symbian zijn twee aparte begrippen he.
Dat punt verzin je. De aankondiging van Windows Phone icm Nokia dateert van februari. Toen was de N8 maar een paar maanden uit. De geruchten zijn van halverwege November. En Elop heeft nooit gezegd dat ze zouden stoppen met Symbian. Het zou bewaard worden voor low-end toestellen. Maar aangezien WP7 ook voor trage toestellen klaargemaakt wordt en ook Meego, in welke vorm dan ook, vraag ik me af in hoeverre men dat zal aanhouden.
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:09 schreef hugsy33 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is irritant op zijn zachts gezegd, voor mensen met jou probleem. Nu moet ik zeggen dat ik dergelijk issues sowieso nooit heb gehad met capacitieve toestellen. Ik ben bang dat je een Nokia Service Point ervoor zal moeten aanspreken.
pi_105509070
Mijn N8 geeft wel eens een bepaalde melding over een back up status en dan wordt mij theme niet geladen.
Alles menu's, achtergronden e.d. zijn dan ook zwart.

Meer mensen last van ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_105509370
Ben je toevallig iets aan het doen met de kabel op je pc?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')