Omdat je zo ontzettend overdreven reageert met allerlei ? ! zo van 'wtf omfgbbq dat meen je niet'. Nou, als er best wel serieuzer gekeurd mag worden, dan snap je dat di ekeuring soms een wassen neus is, en als dat zo is hoef je toch niet zo overdreven verbaasd te reageren?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet mee eens, er mag best wat serieuzer gekeurd worden bij het UWV.
Snap niet waarom je dit nou ineens aan haalt...tis wel alsof je onder de gordel probeert te zeggen alsof ik ooit heb beweerd dat het wel tot de puntjes geregeld is haha!
Dus je was niet volledig arbeidsongeschikt? Je had dus nog reële opties om te werken? En je werkt nu dus ook neem ik aan? Dan is dat niet meer dan terecht lijkt me.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh nou, die keuring is een wassen neus. Heb ik ook al eerder aangegeven. Ik ben ook gekeurd ooit, werd X % afgekeurd. De regels veranderden, want ze moesten bezuinigen. Aan mijn situatie verandert helemaal niks, maar ik moest opnieuw gekeurd worden en bam! het % was ineens een stuk lager, want immers, hoe lager het percentage, hoe 'geschikter' ik ben om te werken, des te minder hoeven zij aan mij uit te keren.
Maar bij een gelijkblijvende situatie verschillende beoordelingen vanuit bezuinigingsoogpunt is natuurlijk debiel. Nog een reden om die hele regeling op de schop te gooien.
Dan wel met het verschil dan een psycholoog hem meerdere keren irl spreekt en beschikt over allerlei achtergrondinformatie.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
Jij zou echt heel zuur zitten te kijken als ik dat nou net WEL gestudeerd had, of dat er iemand in dit topic meeleest die dat wel is en dat hem dan ook bepaalde dingen opvallen![]()
Dan laat die gast het toch lekker zelf vertellen!quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
Jij zou echt heel zuur zitten te kijken als ik dat nou net WEL gestudeerd had, of dat er iemand in dit topic meeleest die dat wel is en dat hem dan ook bepaalde dingen opvallen![]()
Achie, je kunt ook geen dag zonder negatief te gaan zitten doen he?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
blijf jij nog even op de commode zitten en opgefokt reageren omdat je commentaar van een onbekende op een forum op internet niet kunt handelen, dan ga ik in de auto stappen en naar huis rijden, goed?
Houd nou eens gewoon op! Zie je nou echt niet dat je de hele discussie alleen maar loopt te zuigen terwijl andere mensen (waaronder coolguy, of je het nou met hem eens bent of niet) proberen een normaal gesprek te voeren.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grapjas? Je vind toch zelf dat je beter kunt diagnostiseren dan een volledig opgeleide psycholoog?
Je hebt alleen een beetje grote woorden voor zo'n klein mannetje.
Ik stel gewoon een vraag en meneer CoolGuy gaat meteen negatief lopen doen?!?
CoolGuy heeft het over mensen die hier niet eens komen! En dan maar naar mij weizen terwijl hij me helemaal niet kent? Tssss...
Lezen jullie nou echt niet? Nee, ik was niet arbeidsongeschikt. Ik had reeele opties om te werken inderdaad. Toen de regels veranderden werd ik nogmaals gekeurd, en oh verbazing, ineens had ik nog meer reele opties om te werken. Dat is inderdaad volledig terecht dat ik nu werk (officieel 40 uur, maar stiekem wat meerquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus je was niet volledig arbeidsongeschikt? Je had dus nog reële opties om te werken? En je werkt nu dus ook neem ik aan? Dan is dat niet meer dan terecht lijkt me.
Overdreven? Je bent notabene zelf degene die steeds met die rare negatieve steriotypen komt CoolGuy.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat je zo ontzettend overdreven reageert met allerlei ? ! zo van 'wtf omfgbbq dat meen je niet'. Nou, als er best wel serieuzer gekeurd mag worden, dan snap je dat di ekeuring soms een wassen neus is, en als dat zo is hoef je toch niet zo overdreven verbaasd te reageren?
Maar wat de Wajong doet is zeggen "Jij kunt niet voetballen, ga maar langs de kant zitten" ipv zeggen "Komop! Je kunt het wel! Meedoen is belangrijker dan winnen!"quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Er zijn dus ook mensen die die instelling niet hebben, die doen in feite niets fout, die zijn gewoon anders dan jij.
Als ik kijk naar kinderen bij mn dochters in de klas: De een huilt als hij valt en wil even langs de kant zitten bij het voetbal, de ander rent met bloedende knie vrolijk verder. Met beide is niets mis.
Waarschijnlijk zullen de kinderen die langs de kant gaan zitten minder kans hebben om door te breken (ik heb ook weleens horen zeggen dat je kinderen moet hebben die niet tegen hun verlies kunnen, dat die het verst kunnen komen in de voetbalwereld) maar dat wil niet zeggen dat er iets mis is met de instelling van: even zitten en bijkomen.
Dat is puur hoe je er tegenaan kijkt.
Sommige mensen hebben die instelling nou eenmaal niet, die kun je niet daarop gaan veroordelen.
Oh ja. IK ben negatief natuurlijkquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan laat die gast het toch lekker zelf vertellen!
Leuk dat je hebt gestudeerd, maar je gaat weer off topic, tenzij jij psychologie hebt gestudeerd en sinds kort blijkbaar wel door m'n ethernetkabel gediagnostiseerd kan worden...nee? Lul dan ook niet zo slap haha, je kent me niet eens
[..]
Achie, je kunt ook geen dag zonder negatief te gaan zitten doen he?
Zal je aard wel zijn of zo
Als je gewoon een gedeelte kan werken moet je een gedeelte werken. Dat is wat anders dan mensen die volledig niet meer in staat zijn om te werken of dat nou een mentale of fysieke oorzaak heeft. En volgens de nu geldende regels hoeveel procent ben je dan arbeidsongeschikt?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lezen jullie nou echt niet? Nee, ik was niet arbeidsongeschikt. Ik had reeele opties om te werken inderdaad. Toen de regels veranderden werd ik nogmaals gekeurd, en oh verbazing, ineens had ik nog meer reele opties om te werken. Dat is inderdaad volledig terecht dat ik nu werk (officieel 40 uur, maar stiekem wat meer). Sterker nog, ik vind het niet terecht dat ik recht heb op die wajong uitkering, want dat heb ik wel, volgens de nu geldende regels.
Ik heb, toen ik die uitkering kreeg (en dat is jaren geleden) ook gewoon vakantie werk gedaan. Dat werd op elkaar in mindering gebracht, dus ik hoefde dat vakantiewerk niet te doen, want wat ik daarmee verdiende werd in mindering gebracht op die uitkering. Als ik op mn kont was blijven zitten had ik die uitkering ook gekregen, maar ik mag graag werken.
Daarvoor weet ik er niet genoeg van af en mijn tante had geen wajongquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar wat de Wajong doet is zeggen "Jij kunt niet voetballen, ga maar langs de kant zitten" ipv zeggen "Komop! Je kunt het wel! Meedoen is belangrijker dan winnen!"
Ik heb CoolGuy een hele normale vraag gesteld, namelijk deze:quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
Houd nou eens gewoon op! Zie je nou echt niet dat je de hele discussie alleen maar loopt te zuigen terwijl andere mensen (waaronder coolguy, of je het nou met hem eens bent of niet) proberen een normaal gesprek te voeren.
Hij heeft een punt als hij zegt dat er mensen misbruik van maken en jij hebt een punt als je zegt dat het niet de bedoeling was dat dit topic daarover ging. Echter gaat het daar dus al een hele tijd over en zou je kunnen proberen je daarbij neer te leggen.
Ik dnek dat werk goed kan zijn voor de eigenwaarde van mensen en dat thuis zitten daar juist heel erg slecht voor kan zijn. Ik dnek ook dat er 'milieus'? zijn waarin thuis zitten en een uitkering krijgen (wat voor uitkering dan ook) als normaal wordt gezien. Voor deze mensen maakt het ws niet zoveel uit wat voor uitkering ze hebben, en heeft hun eigenwaarde niets met werk te maken. Ik denk (en hoop) alleen wel dat dit niet zo'n grote groep is als mensen vaak schijnen te denken.
en krijg vervolgens dit antwoord terug:quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens, over welk groepje heb jij het dan?
Sorrie hoor, maar als je met CoolGuy alleen wilt chatten, is een forum geen geschikte plaatsquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:18 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, je bent er ook weer. Die eerste quote is niet van mij, dat weet je he? Nee, er zijn er wel meer hier die het daar over hebben. nee, die kan ik niet met zekerheid aanwijzen, maar ik heb wel dat gevoel bij sommige users ja.
Die bij jou een gevoelige snaar raken. Herken je je er in ja? dan snap ik ook wel waarom je zo opgefokt reageert.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Overdreven? Je bent notabene zelf degene die steeds met die rare negatieve steriotypen komt CoolGuy.
Yep, klein voorbeeldje (let op vetgedrukte):quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ja. IK ben negatief natuurlijkNiet jij
Vooral niet jij
daar heb je 't weer. Vooral naar anderen wijzen, niet naar jezelf kijken. Ik ben niet negatief nee. Als ik dat was had ik nu nog steeds die uitkering en zat ik de hele dag thuis. Maar dat doe ik dus niet.
Ik zeg gewoon iets wat jij niet wil horen. Dat leg jij uit als negatief, en dat snap ik wel, want het alternatief is dat je zegt dat ik iets zeg waarvan jij stiekem ook wel weet dat het waar is, en dat wil je niet.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:33 schreef CoolGuy het volgende:
Maar goed, blijf jij nog even op de commode zitten en opgefokt reageren omdat je commentaar van een onbekende op een forum op internet niet kunt handelen, dan ga ik in de auto stappen en naar huis rijden, goed?
Moet voor jou wel herkenbaar zijn, zodra ik je een vraag stel kun je niet eens meer normaal reageren maar kom je met je achjes en oweetjes....goh, je lijkt wel 1 van die klagers en zeikerds waar jij het steeds over hebtquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die bij jou een gevoelige snaar raken. Herken je je er in ja? dan snap ik ook wel waarom je zo opgefokt reageert.
je doet dit met opzet. Wat ben je toch een ontzettende kleuter. Lees eens terug. Dit was niet de eerste keer dat je me de vraag stelde over welke groep ik bedoelde. In eerdere topics deed je dat ook en toen heb ik ook al antwoord gegeven. Ik gaf je ook nu weer antwoord, maar je quote lekker selectief om je punt kracht bij te zetten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb CoolGuy een hele normale vraag gesteld, namelijk deze:
[..]
en krijg vervolgens dit antwoord terug:
[..]
Sorrie hoor, maar als je met CoolGuy alleen wilt chatten, is een forum geen geschikte plaats
En als hij normaal had geantwoord, was er niets aan de hand geweest!
maar dat gedeelte van dat antwoord waarin ik aangeef dat ik denk dat jij bij die groep hoort, daar reageer je wel op. Hoe kun je daar nou op reageren als die opmerking in dezelfde post staat als het antwoord op jouw vraag...dat antwoord dat ik volgens jou niet heb gegevenquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
lees terug zou ik zeggen. Over die groep die zonder vangnet veel meer blijken te kunnen dan ze met vangnet zeggen/denken/toe willen geven. Dat heb ik al heel vaak aangegeven, en dat weet jij ook wel. En ik denk dat er van die mensen die hier reageren in die groep vallen die zonder vangnet meer kunnen dan ze zelf denken/zeggen/toe willen geven.
En ik denk dat jij bovenaan die groep staat.
Wat nou afleidingsmanoeuvreIk reageer toch gewoon inhoudelijk, jij zit niet op een kast, jij zit op een commode. Kolere zeg eej.
Vaak kan een baan helpen bij het krijgen van een gevoel van eigenwaarde.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
P.s., ik snap nog steeds niet wat "Er moet toch wel een baantje voor je zijn" nou met de eigenwaarde van wajongers te maken heeft?...
Dan quote je toch zelf het hele gedeelte? Ik doe dat alleen maar om ruimte te sparen hoor, het typevakje is namelijk nogal kleinquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
je doet dit met opzet. Wat ben je toch een ontzettende kleuter. Lees eens terug. Dit was niet de eerste keer dat je me de vraag stelde over welke groep ik bedoelde. In eerdere topics deed je dat ook en toen heb ik ook al antwoord gegeven. Ik gaf je ook nu weer antwoord, maar je quote lekker selectief om je punt kracht bij te zetten.
Je quote met opzet niet het antwoord dat ik op die vraag gaf, want als je dat doet, dan kun je niet meer als een slachtoffertje roepen dat ik geen antwoord gaf, wat ik dus wel gaf.
[..]
maar dat gedeelte van dat antwoord waarin ik aangeef dat ik denk dat jij bij die groep hoort, daar reageer je wel op. Hoe kun je daar nou op reageren als die opmerking in dezelfde post staat als het antwoord op jouw vraag...dat antwoord dat ik volgens jou niet heb gegeven?
read it and weep Magnetronkoffiequote:Op donderdag 9 juni 2011 17:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Houd nou eens gewoon op! Zie je nou echt niet dat je de hele discussie alleen maar loopt te zuigen terwijl andere mensen (waaronder coolguy, of je het nou met hem eens bent of niet) proberen een normaal gesprek te voeren.
Hij heeft een punt als hij zegt dat er mensen misbruik van maken en jij hebt een punt als je zegt dat het niet de bedoeling was dat dit topic daarover ging. Echter gaat het daar dus al een hele tijd over en zou je kunnen proberen je daarbij neer te leggen.
En nog steeds he... je maakt jezelf belachelijk. Waarin je wat doet, dat jezelf beweert dat je je een slachtofferrolletje aan meet?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan quote je toch zelf het hele gedeelte? Ik doe dat alleen maar om ruimte te sparen hoor, het typevakje is namelijk nogal klein
Dat jij nou zo graag mij het slachtoffer rolletje probeert aan te praten is gewoon een zwaktebod, want dat heb ik zelf helemaan niet beweerd. Zoek anders maar effe een quoteje op waarin ik dat doe joh
Ik ontwijk tenminste geen vragen zoals jij dat doet CoolGuy!
Liever reageer ik op een normalere manier dat je voor me suggereert. Ik heb al tal keren gezegd dat als je de UWV keurders hun werk slecht vind doen, dat hier komen klagen geen enkele zin gaat hebbenquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
read it and weep Magnetronkoffie![]()
Mensen, ik ga naar huus, tabee
Dat mag je vindenquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:55 schreef CoolGuy het volgende:
Waarin je wat doet, dat jezelf beweert dat je je een slachtofferrolletje aan meet?
...maar dat neemt niet weg dat je dat wel doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |