RPG | woensdag 8 juni 2011 @ 17:11 |
![]() Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i (in bestelling) 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318is • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • lezzer, X3 • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door RPG op 09-06-2011 13:05:49 ] | |
RPG | woensdag 8 juni 2011 @ 17:12 |
Ik blijf elke keer laatste poster zijn. Dit begint overdreven te worden ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 17:18 |
Tuurlijk ziet de Z8 er mooi uit ![]() Oh mijn E21 320/6 is weg, ik heb nu een E23 732i (7-serie) | |
Hyperdude | woensdag 8 juni 2011 @ 17:18 |
Iemand nog een drift bakkie? ![]() http://auto-diversen.mark(...)-apk-race-drift.html | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 17:22 |
Grappig, die verschillende achterlichten ![]() ![]() | |
RPG | woensdag 8 juni 2011 @ 17:22 |
Ik neem aan dat je e46 gebleven is ? Dus heb ik je maar 2x in de OP gezet ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 17:31 |
Yep. Ik heb trouwens ooit de volgorde van die OP zo gemaakt dat het in de volgorde van oud naar jong staat ![]() | |
RPG | woensdag 8 juni 2011 @ 17:33 |
Fixed ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 8 juni 2011 @ 17:37 |
Niemand hier met een 8-serie? ![]() ![]() ![]() Wat zijn eigenlijk de typische 'kwaaltjes' van zo'n 8, zijn er ook kinderziektes e.d.? | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 17:38 |
![]() Nee niemand een 8-serie, dus je kan de eerste zijn opa ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 8 juni 2011 @ 17:39 |
Ik ben nog wel op zoek naar iets anders.. Het blijft een ontzettend mooie coupé imho. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 8 juni 2011 @ 17:43 |
Ik vind die achterkant echt gruwelijk ![]() | |
D. | woensdag 8 juni 2011 @ 18:17 |
De bestuurders ![]() | |
Hyperdude | woensdag 8 juni 2011 @ 18:24 |
Als je mazzel hebt ligt er nog ergens een kilootje Boliviaans marcheerpoeder onder de zitting van de achterbank. Of een stuk arm met een vette Rolex er nog omheen onder het reservewiel. ![]() | |
Rizkant | woensdag 8 juni 2011 @ 18:41 |
Zo ... Ff retourtje Schweizz gedaan... En we zijn weer 2blz en een nieuw topic verder... | |
Turquaz52 | woensdag 8 juni 2011 @ 20:31 |
Hier in de buurt staat een dikke Z8 ![]() ![]() ![]() Echt een te vette bak ![]() ![]() en oh ja, MORGEN BMW TERUUUUUUUUGGGGGGGGGGG ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 juni 2011 @ 20:51 |
Heb je iedereen in de wijde omtrek al gewaarschuwd? | |
MadMarky | woensdag 8 juni 2011 @ 23:45 |
Foto's van afgelopen weekend![]() ![]() Weekendje Ardennen met wat vrienden. Slecht asfalt daaro maar leuke wegen ![]() | |
Mikkie | donderdag 9 juni 2011 @ 01:12 |
Heerlijke wegen om te rijden inderdaad. Je Z3 lijkt wel scheel te kijken op de laatste foto trouwens ![]() | |
Opa_vertelt | donderdag 9 juni 2011 @ 09:13 |
Heb je hem terug kunnen kopen via zo'n domeinen 'veiling' of op een andere manier? | |
lezzer | donderdag 9 juni 2011 @ 09:21 |
Ja, mag er voor mij nog een X3 bij in de lijst? De 525i blijft natuurlijk staan ![]() | |
Catch22- | donderdag 9 juni 2011 @ 09:32 |
zal wel niemand op geboden worden. 'Te koop: omgebouwde, onafgewerkte, ongekeurde BMW zonder kenteken' | |
Opa_vertelt | donderdag 9 juni 2011 @ 09:34 |
Ik vroeg het eigenlijk omdat ik hem niet tussen de kavels van de afgelopen maanden zag staan. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2011 @ 10:01 |
Heb je alleen gezocht bij auto's, of ook bij oude metalen? | |
Catch22- | donderdag 9 juni 2011 @ 10:36 |
Ga je hem nu wel juist op kenteken zetten Turq? | |
Opa_vertelt | donderdag 9 juni 2011 @ 10:37 |
Ik moest lachen ![]() | |
TommyGun | donderdag 9 juni 2011 @ 13:02 |
En je krijgt criminelen achter je aan die hun auto terug willen. | |
RPG | donderdag 9 juni 2011 @ 13:06 |
Done | |
Turquaz52 | donderdag 9 juni 2011 @ 19:02 |
![]() ![]() Yeahoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ![]() ![]() ![]() heerlijk, alsof zij geen 6 maanden heeft stil gestaan, maar 6 nachtjes.. Boooohh op de snelweg een paar volle pulls getrokken, heerlijk als je van 80 naar 160 gaat in een moment ![]() ![]() Ik heb haar gemist, gelijk binnen 2 weken ff M3 bumperset scoren en polyester zijschermen.. Kanker sleepdienst is niet zo netjes met de auto omgegaan, kanker flikkers... 150km teruggereden van domeinen naar Venlo, zonder een enkel kik. ![]() ![]() Pure Love ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 9 juni 2011 @ 19:04 |
En hij stond -nog- niet te koop als oud ijzer, scheelde wel weinig (nog 1 weekje). Ik moest stalling + sleepkosten betalen álá 575,- euri's. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 9 juni 2011 @ 19:21 |
Lekker. Maar doe nou maar rustig in dat ding, straks word je weer opgepakt. | |
FalleNk810i | donderdag 9 juni 2011 @ 19:23 |
Congratz Turq, maak er wat moois van ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 9 juni 2011 @ 20:36 |
Een zwarte dag voor de rest van de verkeersdeelnemers... [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 20:37:00 ] | |
MadMarky | donderdag 9 juni 2011 @ 21:37 |
En oja, m'n E36/8 Z3 3.0 coupe mag ook wel in de OP ![]() | |
Catch22- | donderdag 9 juni 2011 @ 22:16 |
Heb je hem nu wel verzekerd? | |
Hyperdude | donderdag 9 juni 2011 @ 22:53 |
Cool bakkie ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 10 juni 2011 @ 00:34 |
hater | |
Herr.Flick | vrijdag 10 juni 2011 @ 00:36 |
Update: Laswerk bijna afgerond, kleppendeksel en distributiekap gestraald en terug gemonteerd, velgen zijn binnen gekomen (borbet A), en nog een hele hoop kleine reutemeteut gedaan.. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2011 @ 00:39 |
He Flick, werkt de E28 ook met vacuümballen voor de blower? | |
piekartz87 | vrijdag 10 juni 2011 @ 00:45 |
mijn 2de e30 heeft nog maar een dagje schuurwerk nodig en dan in de verf. alleen heeft het nu niet meer veel haast omdat ik bezig ben met motorrijbewijs. heb al een mooie yamaha fzr600 op het oog. bmw motoren zijn helaas een beetje prijzig.. | |
gebrokenglas | vrijdag 10 juni 2011 @ 09:08 |
Bijzonder blijf ik het vinden dat een BMW rijder anders behandeld wordt in het verkeer dan de Dacia-rijder, of de KIA-rijder. Heb je een grote dikke bak, dan is het geen enkel probleem om vanachter een vrachtwagen in de stroom op de linkerbaan in te voegen. Maar heb je een keer een leenauto mee (van het kaliber Fiat, Fox, Arosa, Kia Pikanto), vergeet het dan maar. Met geen mogelijkheid kom je ertussen. Bij een kruising met meerdere auto's rijdt de BMW rijder altijd door en neemt gewoon voorrang. Doet de Opel rijder dat, wordt 'ie direct gelabeled als asociaal tokkie. | |
Herr.Flick | vrijdag 10 juni 2011 @ 10:42 |
Nee, ik ben tot nu toe geen bal tegengekomen! ![]() | |
Mikkie | vrijdag 10 juni 2011 @ 15:54 |
Nee, inderdaad, de standaard BMW chauffeur staat bekend als een nette kerel die zich altijd aan de regels houdt en die je graag voorrang geeft ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 10 juni 2011 @ 16:23 |
En terecht... Bmw dwingt gwn respect af | |
Herr.Flick | vrijdag 10 juni 2011 @ 16:35 |
Respect verdien je.. dat kun je niet afdwingen! ![]() | |
Catch22- | vrijdag 10 juni 2011 @ 16:42 |
gaat er nog iemand naar de BMW promotiedag volgende week? http://www.bmwpromotiedag.nl/ Ik ga met mijn baas (en zijn e92 335i) | |
mitchelll0181 | vrijdag 10 juni 2011 @ 16:51 |
en dat verdien je door bmw te rijden ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2011 @ 17:05 |
Ik geef altijd voorrang aan oude BMW's ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 10 juni 2011 @ 17:22 |
En weer zonder moeite een jaartje APK erbij vandaag. ![]() ![]() Ik zal ff een doekje over de dash halen ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 10 juni 2011 @ 17:24 |
Wat weinig toeren, 600rpm maar? | |
Hyperdude | vrijdag 10 juni 2011 @ 17:26 |
Hij staat stil, hè! ![]() 330i stationair; klopt wel. | |
Hyperdude | vrijdag 10 juni 2011 @ 17:29 |
Bij een dikke bak kan je nog hoop hebben op: 1. Dat er gas bijgegeven wordt, om de snelheid aan te passen aan de heersende snelheid in de linker baan. 2. Dat de auto ook iets nuttigs doet, versnellen bv., met het eventuele signaal van de voet van de bestuurder aan de motor. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2011 @ 17:41 |
Mijn 318ci staat ook zo laag ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 10 juni 2011 @ 17:59 |
Haha, de bimmer gaat minimaal een half jaar pitten denk ik.. ![]() Thanks Gozer, ik doe mijn best, maar eerst ff technisch in orde maken voor de RDW omkeuring naar 6 cilinder ![]() zij is altijd verzekerd geweest;) check maar @ RDW.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 10 juni 2011 @ 18:02 |
ff de omgeving weggepaint.. geen zin in ander gezeik.. ![]() | |
Mikkie | vrijdag 10 juni 2011 @ 18:24 |
Bwehehehe, ik zie al waar dat ding staat ![]() Kijk aan, respect! Zo ver ben ik met m'n dieseltje nog lang niet ![]() ![]() Dat verschil merk ik wel ja. Mensen rotten eerder op van de linkerbaan als ik eraan kom en je bent ergens sneller voorbij (zowel op de snelweg bij gas bijgeven als provinciaal bij inhalen). Dat was in het verleden wel anders ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2011 @ 18:24 |
Haha ja een 318i met 325i motor en 316i badge ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 10 juni 2011 @ 19:04 |
900rpm, zowel koud als warm. 320d. En ja, klopt, een picanto is niet vlot op snelheid en je stagneert the flow als je met die snelheid naar links gaat. Maarja, je wilt toch niet een half uur achter die kutbus moeten blijven voortkuieren of wel dan? ![]() | |
Mikkie | vrijdag 10 juni 2011 @ 19:18 |
Klopt helemaal. Ben zo blij dat ik wat klasses vooruit gegaan ben ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2011 @ 19:53 |
Uiteraard, je gaat geen BMW kopen als je niks om autorijden geeft. Vandaag ook weer even rondje rijden in de 732i.... wat een bak. Mensen liepen weer traag links te rijden dus ik ging er links en rechts langs... ziet er wel leuk uit denk ik, zo'n schip heen en weer golven. Het is alleen wel steeds wennen als je van zo'n oude auto weer naar een nieuwe stapt. Alles gaat dan zo soepel en licht. De eerste paar straten lijkt het wel alsof ik m'n rijbewijs net heb, zo abrupt rem ik ![]() Nou zal de 732i ook wel wat lichter gaan remmen als ik de hoofdremcilinder vervangen heb, die krijg ik morgen op de sharknose meeting. Gaat er nog iemand heen? | |
Turquaz52 | vrijdag 10 juni 2011 @ 20:34 |
Ik ga niet vragen waar op een openbare forum waar 'iedereen' mee leest, pm gaat ook niet gebeuren want ik ben niet het enige die dat ook meeleest, dus tja, ![]() ![]() [mierenneukersmode]correctie, een 318i met 525i motor en 316i compact badge[/mierenneukersmode] ![]() Ik had me scheef gezocht voor een 318i logo op de sloop, maare volgens mij geilt elke 316i rijder daar op, dus dan maare een 316i logo, is best vet als je op eens met 200+ een ander dikke bak inhaalt ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2011 @ 20:38 |
Mwah, als je lang door trapt met die 316i kan je (op de teller) de 200 ook nog wel aanraken. Het is leuker als je vol gas bij het stoplicht weg rijdt, dat verwachten ze niet ![]() | |
Opa_vertelt | vrijdag 10 juni 2011 @ 20:50 |
Leuk dat je je auto terug hebt kunnen krijgen/kopen/whatever Turq! ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 10 juni 2011 @ 21:15 |
Dat is zowiezoo te vet voor woorden.. ![]() ![]() Thanks man, dat vind ik ook! ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 10 juni 2011 @ 21:15 |
waar is mijn project topic ook alweer gebleven..? ![]() | |
Opa_vertelt | vrijdag 10 juni 2011 @ 21:17 |
[PROJECT] BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 2 | |
YoshiBignose | vrijdag 10 juni 2011 @ 21:36 |
315i bestaat niet eens ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 10 juni 2011 @ 22:27 |
Dan maak ik daar wel een i van ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 10 juni 2011 @ 23:49 |
Of zet er een PSA logo op: TDCi ![]() | |
Mikkie | zaterdag 11 juni 2011 @ 02:57 |
Maar 315i, dan snapt iedereen die iets van auto's weet dat het niet klopt. Met een 316i kun je nog wat verbaasde blikken krijgen ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 11 juni 2011 @ 09:55 |
Of die hele typeaanduiding eraf halen... Gewoon een egale klep. | |
Hyperdude | zaterdag 11 juni 2011 @ 10:03 |
Of frats een 310 logo in elkaar. NB. als je een beetje vlot inhaalt, ziet de gepasseerde zo'n logootje heel niet. ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 11 juni 2011 @ 10:19 |
Is wel een paar keer voorgekomen... Zit je rustig genietend van de landelijke Duitse omgeving een beetje voort te kuieren met 130, komt er een gigantische rappe bak voorbij geblazen.. WOEM! Je krijgt gewoon een rukwind mee... ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 11 juni 2011 @ 12:16 |
dus dat. . ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 11 juni 2011 @ 12:40 |
neahh.. 316i logo blijft er op zitten ![]() is grappig, cleanen doe ik wel ooit een keer samen met het BMW logo.. | |
Bowny | zaterdag 11 juni 2011 @ 12:45 |
Ik zag vandaag een kamperkneus met z'n A4......op de plek waar normaal de motoraanduiding staat, had ie een "?" geplakt ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 11 juni 2011 @ 13:12 |
TDCI is toch dat diesel blok van Ford..? | |
Mikkie | zaterdag 11 juni 2011 @ 13:20 |
Jup. En de TDdi. PSA-blokken zijn die HDI's. | |
gebrokenglas | zaterdag 11 juni 2011 @ 13:46 |
Aiiii ja klopt.... TDCi zijn die Duratorq motoren. Dacht ik eens een intelligente opmerking te kunnen maken om te laten weten dat ik ook het eea weet, maak ik zo'n blunder... ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 11 juni 2011 @ 13:50 |
En DCi (paps Grand Scenic 1.9) | |
Turquaz52 | zaterdag 11 juni 2011 @ 13:51 |
Ik vergeef het je ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 11 juni 2011 @ 13:51 |
Renault is geen PSA Maar, voor zover mogelijk, nog k*tter. ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/PSA_Peugeot_Citro%C3%ABn [ Bericht 34% gewijzigd door Hyperdude op 11-06-2011 14:20:01 ] | |
Turquaz52 | zaterdag 11 juni 2011 @ 14:02 |
Peugeot, Citroen en Renault zijn toch 1 groep of niet? Ik dacht namelijk van wel altijd..?? En kutter dan citroen kan ik renault niet plaatsen eerlijk gezegd ![]() Daarom: BMW FTW! ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 juni 2011 @ 15:59 |
Leuke topic dit. Wie weet leer ik hier nog iets. Heb zelf een 316 sedan en 316 coupe. De eerste wil ik verkopen, de tweede zit in een opknap fase ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 11 juni 2011 @ 16:53 |
Mijn 323ti houdt soms in bij het optrekken en ik wil de brandstoffilter vervangen. Op internet zie ik allemaal how-to-tjes van het vervangen voor een E36 coupe of sedan maar hoe zit het met een compact? Site naar DIY e36 brandstoffilter Op de foto is te zien dat de brandstoffilter net achter de dorpel onder een plastic kapje zit: ![]() Bij mijn auto is de onderkant van de dorpel gelijk aan de vloer van mijn auto en zie ik er dus niets achter. Waar zit de brandstoffilter? ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 11 juni 2011 @ 17:33 |
Niet vergeten; het is een halve E30 ![]() iig. kan het filter op het schutbord of op de bodemplaat zijn gemonteerd. Hebbie hier wat aan? ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 11 juni 2011 @ 17:37 |
Mocht dat het niet zijn lmm vervangen | |
Mikkie | zaterdag 11 juni 2011 @ 17:53 |
Duratec, maar inderdaad ![]() Is dat geen ingeleende motor dan? Want in principe valt Renault niet onder PSA. | |
Gokhan03 | zaterdag 11 juni 2011 @ 18:17 |
Ik ga hem dan nog wel uitlezen maar het inhouden is goed te merken bij een koud blok. Bougies had ik al vervangen maar dat mocht niet baten. Ik heb de brandstoffilter gevonden. Hij zit gewoon op de plek waar hij hoort te zitten volgens de foto. Ik heb net mijn auto omhoog gekrikt en toen was het zichtbaar ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 11 juni 2011 @ 18:17 |
Echt een stel mooie wagens daar op de sharknose meeting hoor ![]() ![]() Ook daar nog ff 16" velgen gekocht, want de oude zijn toch wel heel lelijk. Nu nog ff banden erbij zoeken. Zal dus ongeveer zo staan (maar dan niet zo mooi verlaagd): ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 11 juni 2011 @ 18:32 |
Had ik ook... schokken, vermogen verlies en trapsgewijs steeds meer tot hij goed warm is.. lmm was de schuldige bij mij ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 11 juni 2011 @ 19:22 |
Mijn brandstof filter lag onder mijn auto waar jij het liet zien Gokhan, nu (met andere motor) hangt hij op mijn motorsteun. Of er langs iig. (originele bevestigingsplek v.d. M50 blok) x | |
tha_rizzo | zondag 12 juni 2011 @ 16:29 |
Jij geweest? Dan heb je ook vast heel wat e28jes gezien. ![]() | |
gebrokenglas | zondag 12 juni 2011 @ 16:55 |
Ja. benzine = duratec, diesel = duratorq. ![]() | |
Hyperdude | zondag 12 juni 2011 @ 16:59 |
Maakt het uit, joh? Is allemaal marketing bullshit. Morgen rijdt er ergens een Golf TDI'tje weer eens iemand in de weg op de linkerbaan, omdat ie denkt dat ie snel is omdat een TDI immers Le Mans heeft gewonnen. ![]() | |
Mikkie | zondag 12 juni 2011 @ 16:59 |
Dawissiknie ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2011 @ 17:44 |
Je best veel en ook dikke M5's. En B7 turbo ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door YoshiBignose op 12-06-2011 17:59:23 ] | |
Raadsman | zondag 12 juni 2011 @ 21:56 |
Wat vinden jullie van een BWM 5 serie uit 2004-2007? Zijn daar bepaalde algemene problemen mee, met dit type model? Wil deze auto eigenlijk morgen gaan halen. Valt ook binnen het budget van 9k. Anders haal ik wel een Audi. http://auto.marktplaats.n(...)DXjPd&fta_ind=1&fs=1 http://auto.marktplaats.n(...)ekTX&fta_ind=18&fs=1 | |
Gokhan03 | zondag 12 juni 2011 @ 22:02 |
Net even de brandstoffilter vervangen. Had mijn auto op de dorpelkrik en een schaarkrik van een vriend van me. Binnen een uurtje vervangen maar heb nog niet kunnen testen of het schokken verdwenen is. De vorige filter is uit augustus 2003 | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:06 |
Hoi ik heb mijn eerste BMW en ik ben er verliefd op. ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2011 @ 22:22 |
Vroem vroem vroem, was ook mijn eerste, maar uit 1991 zelfs. Garage zal wel 300 á 400 rekenen. Bij achmed misschien de helft. En zelf zou je het ook nog wel kunnen doen, onderdelen zijn niet heel erg duur. Foto's? | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:22 |
Het is wel een M40 toch? ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2011 @ 22:23 |
Ja tot 1993. Flutmotor, maar je moet het er maar mee doen ![]() | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:28 |
Dat valt mij nog wel mee dan ![]() ![]() | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:30 |
Ik ben iemand die zijn auto zo goed mogelijk laat onderhouden voor zover het financieel mogelijk is voor mij ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2011 @ 22:30 |
![]() Maar als je dan toch gaat spuiten wel meteen ff bumpers meenemen ![]() ![]() | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:34 |
Het zijn leerlingen die eraan gaan werken dan ![]() ![]() | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:35 |
Wat ook wel echt vet relaxt is, is dat er bedrading ligt voor audio. Goed weggewerkt ook. Dus heb alleen nog een versterkertje nodig en 2 fatsoenlijke speakers voor en ik ben klaar. Ligt nog een subwoofer ergens hier ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2011 @ 22:37 |
Er zaten dus standaard geen speakers in? Wel heel erg kaal, wees blij dat de bedrading er al wel lag dan ![]() Ik weet niet of het slim is om je auto te laten spuiten door leerlingen ![]() | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:41 |
Je zou moeten zien wat die gasten kunnen. Zitten zelfs paar tussen die echt vette dingen airbrushen. ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2011 @ 22:47 |
Wat kost een hele auto spuiten dan ongeveer? | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:50 |
Dan weet ik nog niet. Wordt pas na de zomervakantie. Mijn leraar zit ertussen dus verwacht wel dat het niet heel veel gaat kosten ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2011 @ 22:55 |
Kan je niet een auto van mij daar inleveren dan, zeg je maar dat het jouwe is ![]() | |
VisserHenk | zondag 12 juni 2011 @ 22:55 |
![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 12 juni 2011 @ 23:19 |
Ik betaal je 500 euro als je mijn auto opnieuw wit spuit! ![]() Maar dan ook goed. | |
Mikkie | zondag 12 juni 2011 @ 23:41 |
Ik neem aan dat je een grap maakt? ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 12 juni 2011 @ 23:58 |
Ik zou zeggen ga in beide eens rijden ![]() | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 00:03 |
Ik zou zelf voor de Beemer gaan. Meer vermogen en achterwielaandrijving en mooier ![]() | |
Bowny | maandag 13 juni 2011 @ 00:16 |
De prijs van die 5 serie stinkt.... | |
Gokhan03 | maandag 13 juni 2011 @ 00:43 |
tevens de km stand | |
Mikkie | maandag 13 juni 2011 @ 00:45 |
Stinken? Ze slaan nergens op. | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 08:26 |
Volgens mij moet ik hier nu ook rondzwerven ![]() BMW 535iA e28 | |
Hyperdude | maandag 13 juni 2011 @ 08:39 |
![]() Kost dat nou zo'n privé tankwagen inhuren? ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 08:42 |
Dikke wagen. LPI zie ik... nice ![]() | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 08:58 |
Hoe zie je nou of er LPI in zit ![]() Roestvrij, hele bodem is vorig jaar aangepakt. | |
gebrokenglas | maandag 13 juni 2011 @ 09:03 |
Wat is LPI? ![]() | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 09:04 |
Gas maar dan direct geinjecteerd per cilinder (eigen injector) ipv een verdamper. | |
Hyperdude | maandag 13 juni 2011 @ 09:05 |
LPG maar dan anders ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Lpg_(brandstof) | |
gebrokenglas | maandag 13 juni 2011 @ 09:15 |
Da's wel mooi dat zo'n oudere motor dat aankan. Betere prestaties en minder kans op pingen. Dat het verbruik hoger is, is dan wel weer raar. Je zou verwachten dat ook dat juist afneemt. | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 09:26 |
Dat is ook juist niet zo volgens mij. Ook merk nu geen verschil in vermogen (nou ja, bijna niet) en het overschakelen is zeer soepel. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 09:27 |
Ik las het in een ander topic van je ![]() ![]() | |
gebrokenglas | maandag 13 juni 2011 @ 09:31 |
Is dit die auto met dat idle toerentalprobleem? Auto geeft zelf gas vanaf 1000 toeren naar 1200/1300 | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 09:32 |
Dat lijkt me toch vrij duidelijk of niet? ![]() | |
gebrokenglas | maandag 13 juni 2011 @ 09:38 |
ja. | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 09:47 |
Das inderdaad deze! wordt nog een leuk avontuur dat op te lossen ![]() e23 is echt een slagschip, ik vind dit veel meer een rijdersauto met een nog klein beetje sportieve inborst. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 10:10 |
Je hebt ook wel gelijk. Vooral met die 3.5 liter motor is dat echt wel gruwelijk lijkt me. Vriend van me heeft de 528i en dat gaat al hard. Toch is een E21 leuker om mee te knallen door de straten en een E23 lekkerder om in te cruisen ![]() Jammer dat je een automaat hebt aan de ene kant, dat vertraagt wel een hoop. | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 10:19 |
moah, valt wel mee hoor. Het cruised wel lekker comfortabel. Voor deze prijs rij ik supergoedkoop een luxe bak met voldoende pit en een heerlijke sound.Dit ding houdt zijn waarde wel en wordt denk ik nog alleen maar meer waard (LPI, blijvend belastingvrij, relatief weinig gelopen, goed onderhouden). | |
Gokhan03 | maandag 13 juni 2011 @ 10:23 |
Leuk als je bij het stoplicht naast een prius of aygo staat en even gas geeft ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 10:25 |
Ja je schrijft zeker niet meer af op oude BMW's als je maar wel goed blijft onderhouden. Geen gaten onder de deuren? Krikpunten en bij veerpoten ook hard? | |
Tarado | maandag 13 juni 2011 @ 10:37 |
![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 10:42 |
Nou dat LPI werkt wel goed hoor... en toch lachen om voor 80 cent te tanken. Ik word echt zo verdrietig als ik m'n 732i sta te tanken (kan 100 liter in ![]() | |
Tarado | maandag 13 juni 2011 @ 11:14 |
Gisteren 155euro getankt dus ik weet er alles van ![]() | |
gebrokenglas | maandag 13 juni 2011 @ 11:24 |
Inderdaad, de prijzen zijn schokkend. Elke 2 weken weer 100 euro aftikken. In de auto van het vrouwtje past iets meer dan 30 liter benzine, maar da's ook dik 50 euro trouwens. Voor dat kutding. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 11:39 |
Maar als je dan er in rond rijdt is het wel elke cent waard toch ![]() | |
Gokhan03 | maandag 13 juni 2011 @ 11:41 |
Ja maar jij rijdt dan ook heel lang met zo'n tank. Ik gok dat je 1x in de maand of 3 keer per 2 maanden tankt? Ik tank altijd 25 liter.(tussen de 39 en 42 euro). Aangezien ik ook student ben rijd ik ook niet zo vaak en tank ik meestal 1 keer inde week maar soms ook 2 keer(25 liter). | |
Mikkie | maandag 13 juni 2011 @ 11:48 |
Ik snap dat nooit, mensen die niet gewoon vol tanken. Betekent dat, dat je gevoelig bent voor het psychologische effect dat je minder of zuiniger gaat rijden als je tank bijna leeg is? Dan kan ik er nog iets van begrijpen; anders niet. Of je nou één keer in de week 50 liter tankt of twee keer 25, betalen moet je toch. Ik tank mijn auto altijd tot de rand toe vol, zodat ik zo weinig mogelijk hoef te tanken. Ik studeer ook hoor, maar de km's die ik rij moeten toch betaald worden en daarvoor maakt het geen drol uit wanneer ik tank en dus afreken. | |
Tarado | maandag 13 juni 2011 @ 11:50 |
Absoluut ![]() | |
gebrokenglas | maandag 13 juni 2011 @ 11:50 |
't is ook beter als de tank vol zit, ivm water dat condenseert in een halfvolle tank. Om die reden worden vrachtwagens 's avonds ook altijd met een volle tank weggezet. | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 11:51 |
Ik probeer ook zo vaak mogelijk vol te tanken. Als ik denk dat ik de maand misschien niet doorkom tank ik wel wat rustiger. | |
Gokhan03 | maandag 13 juni 2011 @ 11:51 |
Het is nou eenmaal zo dat als je tank bijna leeg is, dat je dan vaker nadenkt of je daadwerkelijk weg moet of dat je de auto echt nodig hebt en niet met de gedachte dat je toch genoeg benzine hebt. Ik tank zelf niet vol omdat het in een keer veel geld kost en ik de mogelijkheid heb om mijn geld op mijn rekening te houden dan in mijn tank. Tevens scheelt dit ook gewicht alhoewel ik niet weet hoeveel dit uitmaakt.. edit: Ik probeer hem altijd leeg te rijden(totdat hij echt op 0~20 km resterend blijft) zodat alle kleine troepdelen niet blijven drijven. | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 12:03 |
Nee de kleine troep komt zo juist in je filter, pomp en uiteindelijk motor. Ik gooi hem ook altijd vol, wat heb ik aan een halve tank? Kun je nog vaker naar de pomp. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 12:06 |
Ik tank m'n E46 wel altijd vol, maar als je een 100l tank vol vult heb je toch weer 100 kg extra in de auto hoor. Dus een hoger verbruik... Bovendien rij ik minder in m'n 2e auto dus hoeft de tank ook niet vol vind ik dan ![]() De E23 is leeg 1550 kg. Met 4 mensen erin bijna 1900 kg en dan nog een volle tank zit je op de 2000 kg. Probeer dan de 1 op 8 nog maar te halen ![]() | |
Turquaz52 | maandag 13 juni 2011 @ 12:08 |
Ik herriner mij nog dagen dat ik eens in de 2-3 dagen 100 euro vol tankte met V-Power Racing 100.. Achteraf wel spijt natuurlijk, want je verdient er helemaal niks mee. Een leuke bal misschien.. Daar heb ik er nu nog 10 van thuis liggen.. ![]() Vol tanken zit er niet altijd in, niet iedereen heeft het zelfde financiele situatie.. ![]() | |
Tarado | maandag 13 juni 2011 @ 12:12 |
Ik tank één keer in de week gewoon omdat ik het prettig vind dat ik als ik ergens heen moet dan niet eerst hoef te tanken, de ene keer is dat een hoog bedrag de andere keer wat minder | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 12:21 |
Benzine weegt geen kilo de liter, dat is water ![]() Benzine weegt ~0,74kg de liter. | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 12:22 |
Twee keer in de week 25 euro of een keer 50. Als je dat op zo'n korte termijn niet kan bolwerken moet je je financieele situatie beter stroomlijnen ipv autorijden imo ![]() | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 12:23 |
Edit: kut quote ipv edit ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 12:25 |
Ooooh dat scheelt wel wat dan. | |
Hyperdude | maandag 13 juni 2011 @ 12:29 |
Ik gooi 'm altijd vol. Hoef ik minder vaak te tanken. Tank meestal als er nog 100-200 km te gaan is en ik een "goedkope" pomp zie. NB. gisteren nog 98 getankt voor ¤1,20 ![]() | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 12:32 |
Same here. Als ik woon werk doe rijdt ik hem meestal wel aardig leeg, tenzij ik een langere rit voor de boeg heb. Ik tank nooit langs de snelweg (15ct duurder ![]() | |
Mikkie | maandag 13 juni 2011 @ 12:40 |
Als ik denk dat ik de maand niet doorkom, ga ik kijken of ik misschien die grote rit kan afzeggen of een feestje cancel. Maar gelukkig hangt het daar bij mij niet op en heb ik sowieso al flinke vaste lasten waar niks op te bezuinigen is. Zo bewust tank ik echt niet. Ik rij als ik rijden nuttig/nodig vind en anders fiets ik. Als de keuze bij mij aankomt op die paar liters peut doe ik m'n auto wel weg. Het gewicht scheelt weinig. Die dertig kilo meer of minder scheelt zo weinig dat je het in je verbruik niet gaat merken. Dat komt pas vanaf 100kg ofzo. Dat dus. Ik diesel en die heb je om wat km's te maken. Nu maak ik er niet belachelijk veel, maar het voordeel is wel dat ik bij doorsnee verkeer meer dan 1.000km uit een tank haal, dus ik hoef niet zo vaak langs de pomp ![]() Mja goed, 100kg scheelt een hoop en dat kost je misschien een paar tienden liters per 100km, ook niet echt de moeite vind ik. Althans, ik vind het gebruiksgemak van een volle tank en lekker door blijven rijden ruim opwegen tegen het eventuele gewichtsnadeel. Want of je nou 50 of 100kg bij je hebt, dat doet 't 'm ook niet. En een volle bepakking is altijd slecht voor het verbruik van een auto, dan maken die paar kilo's toch ook niet meer uit? Ik vind dat gewoon geneuk in de marge, eerlijk gezegd ![]() Van een auto die je weinig gebruikt snap ik het. Maar dan wel als je 'm écht weinig gebruikt, een paar duizend km per jaar hooguit: benzinekwaliteit verslechtert gedurende de tijd. Mja, ik vraag me dan vaak af wat mensen met een benzineslurper doen, als ze de brandstof met moeite kunnen betalen. Dan gaat er ergens iets fout met je prioriteiten, denk ik ![]() Dat dus ![]() Langs de snelweg doe ik alleen als het echt niet anders kan. Normaal gesproken eigenlijk altijd een goedkope, eventueel onbemande pomp hier in de buurt of op m'n woon-werk route. Voor echt lange ritten (500+km) tank ik 'm meestal vooraf wel vol (tenzij ik weet dat de brandstof op de plek van bestemming goedkoop is), anders rij ik gewoon altijd lekker door en zie ik wel wanneer het lampje gaat branden ![]() | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 12:44 |
Overal knoeperdhard ![]() | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 12:47 |
Ik woon in Amsterdam en werk in leiden ![]() | |
Hyperdude | maandag 13 juni 2011 @ 12:50 |
Altijd nog beter dan andersom. ![]() | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 13:01 |
Autorijden kost gewoon geld, rij je een 6 in lijn van BMW weet je dat je maximaal 1 op 8 kan rijden en dus pretty much bezine aftikt. Ik betaal nu 63 cent voor een litertje LPG. Ik rij dus omgerekend bijna 1 op 20 ![]() | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 13:01 |
Ja inderdaad. Ik zie altijd mijn tegenrichting stilstaan ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 13:14 |
Je hebt ook gelijk ![]() ![]() Dat zie je echt zelden, zeker mooi. Dan was het er zeker wel eentje van de hogere prijsklasse? Of heb je er zelf nog veel aan gesleuteld? | |
ZwartmetSuiker | maandag 13 juni 2011 @ 13:14 |
Waar? ![]() | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 13:25 |
Eens met Mikkie. Als je wil besparen maakt het niet veel uit of je 200kg bepakking of 0kg bij hebt. Ook maakt het niet uit of je 5 cent duurder/goedkoper tankt. Want een keer extra gas geven en je voordeel is weg. | |
Turquaz52 | maandag 13 juni 2011 @ 13:27 |
Hoe voller de tank hoe zwaarder je rechter voet.. Dat is bij mij gewoon een feit ![]() Maar als me tank leeg is of nog een kwart, dan wil ik het meeste er uit halen.. Hoezo? Ik heb destijds om de 2 a 3 dagen 100 euro benzine getankt. Ook niet eens van dat goedkope gerij maar het duurste wat je op straat kunt kopen.. Ook standaard een flesje injector cleaner er bij ala 10,-. Een tank beurt van 110 euro. Asjeblieft, dankjewel.. Nu zit het er gewoon niet in, ik ben te gefocust om mijn auto nu in zo'n dusdanige staat te brengen dat ik uitgerekend +/- 300-500 euro de week voor kwijt ben.. Alleen al 200 euro voor het front morgen.. Laat staan mijn (eventuele) Lederen Modena interieur.. Mijn hele inkomen gaat lidearecta naar mijn auto en andere vaste lasten. ![]() Vol tanken zit er zowiezo niet in, er zit 20 liter nog in en dat zal nog 18 liter ofzo blijven als ik haar weer ga berijden.. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 13:29 |
Nou en? Dat betekent niet dat je geen geld kan besparen. Ik kan tanken bij BP of bij Firezone dat scheelt me op een volle tank 3 euro. Dat is toch weer een broodje. M'n rijstijl verandert er toch niet door. Ik ben weleens gaan eten bij een duur restaurant en toen hebben we 1 auto bij een gratis parkeerplek gezet en toen met 1 auto dus daarheen gereden, omdat parkeren daar 4 euro per uur kost. Ondertussen waren we 600 euro kwijt aan eten, maar het gaat om het principe. ![]() | |
Tarado | maandag 13 juni 2011 @ 13:30 |
dat was niet in NL lijkt me | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 13:32 |
Dus je gaat op allerlei wijzen besparen op brandstof, maar koopt wel veel te dure broodjes voor 3 euro ![]() Ik wil alleen maar zeggen dat je beter continue 100km/u kan gaan rijden dan de goedkoopste pomp zoeken (of met een half volle tank rijden), want dat levert pas écht wat op. | |
Hyperdude | maandag 13 juni 2011 @ 13:33 |
Samnaun ![]() http://maps.google.nl/map(...)42,0.263844&t=h&z=13 | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 13:35 |
Ninja edit. Wie was dat? Je vrouwtje? ![]() | |
Tarado | maandag 13 juni 2011 @ 13:36 |
Wel lekker goedkoop maar om daar nu wekelijks heen te rijden om te tanken ![]() | |
Mikkie | maandag 13 juni 2011 @ 13:37 |
Het is inderdaad wel erg schraal als je een Zeven rijdt, maar vervolgens 20 kilo minder tankt om verbruik te besparen ![]() Wat ik probeer is zoveel mogelijk plezier te halen uit de euro's die ik aan de overheid geef. Een keertje goed boenderen kost wat extra verbruik, maar levert wel plezier op. Dat heb ik liever dan een bon voor foutparkeren ![]() Jup. Laatste lange buitenlandrit 1:13 gescoord met m'n diesel, puur omdat ik constant heb lopen knallen. Had ook rustig aan kunnen doen, dan had ik met 3 man + bepakking makkelijk 1:15 of beter gehaald. Dat gaat bij mij sowieso niet op. Ik rij zoals ik rij, het lampje gaat vanzelf branden en dan ga ik tanken. Ik heb zo al eens echt gemoeten na 850km, maar ook wel eens na 1.000km met nog 150km te gaan volgens de BC. Mja, als je een auto wil opknappen kan ik me er iets bij voorstellen. Maar wat ik niet begrijp zijn mensen die een grote, benzineslurpende auto rijden, maar ondertussen moeite hebben om de brandstof te betalen. Dan moet je dus iets aan je prioriteiten gaan doen: kleiner rijden, zuiniger rijden, minder km's maken etc. Jij kiest er nu voor om het niet aan rijden, maar aan optische zaken te besteden. Prima, maar dan moet je niet emmeren dat je de brandstof niet kan betalen. Je wíl het niet betalen, want je kiest om je geld ergens anders aan te besteden. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 13:50 |
ALS IK CONTINU HONDERD WIL GAAN RIJDEN DAN KOCHT IK WEL EEN DACIA. Ik probeer niet op allerlei wijzen brandstof besparen, het kost geen moeite om bij de firezone te tanken ipv de bp. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet. | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 13:55 |
Je houd jezelf voor de gek! ![]() | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 13:56 |
AUto had ik voor iets meer dan 4k maar dan wel met nieuwe LPI installatie, nieuwe gereviseerde kop en een hele hoop andere nieuwe delen. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 14:02 |
Oh dat valt reuze mee. ![]() | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 14:06 |
Ach ja, ik ga hem gewoon is een tijdje rijden en wie weet gaat hij dan wel weer weg ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 14:09 |
Heb je nog wat foto's? | |
Mikkie | maandag 13 juni 2011 @ 14:11 |
Dat valt goed mee inderdaad, 4k! En wat Yoshi zegt: fuck het verbruik. Zeker leuk voor de portemonnee als het meevalt hoor. En ja, tijdens drukte zet ik de auto ook gewoon op de cruise want jakkeren levert je dan toch niks op qua tijd. Als het rustig is, gaat echter het gas op de plank ![]() ![]() Als je een beetje geluk hebt, kunt onderhandelen en niet te veel hoeft te investeren in onderhoud, is dat vaak een prima manier om auto te rijden. 10 à 20k rijden, niet te veel uitgeven en met amper afschrijving verkopen. Da's goed te doen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 14:17 |
Yep, toen ik vroeger dagelijks naar m'n werk reed in de E46 reed ik ook gewoon met de rest mee (traag dus meestal). Maar gisteravond reed ik terug naar huis op een rustige A7 en dan ga ik echt niet in de cruise control hoor ![]() ![]() Nog bijna iemand aangetikt dat wel... ik ging denk ik 170 ofzo, die ging ineens naar links terwijl hij me allang heeft zien aankomen (hij reed al een tijdje achter die auto aan), maar ging hij ook nog eens remmen. Klootzak ![]() ![]() | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 14:41 |
Foto's met nieuwe 16"BBS en: http://img10.imageshack.us/img10/6801/dsc06836yt.jpg (copy/paste deze link) http://img641.imageshack.us/img641/1319/dsc06835w.jpg (copy/paste deze link) Waarom werken deze plaatjes niet? | |
Hyperdude | maandag 13 juni 2011 @ 14:44 |
Imageshack doet het niet op Fok | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 14:44 |
www.imgur.com | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 14:45 |
Hey cool, die velgen heb ik binnenkort ook op mn E23 ![]() Waarom staat er maar 136kw op kenteken? Dat zou een 528i betekenen... deze hoort toch 218 pk te hebben? Er staat wel 535i ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door YoshiBignose op 13-06-2011 14:52:31 ] | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 15:17 |
Ik wil een armsteun. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 15:34 |
Die mis ik ook wel in mijn 7 ![]() ![]() http://www.focalprice.com(...)ey_Chain_Silver.html Heb nog wel een armsteun van een E36 coupe liggen, zwart leer. | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 15:36 |
Die dingen zijn zo weg denk ik ![]() | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 15:36 |
Die dopjes zijn wel echt vet ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 15:57 |
Koop ik 4 setjes voor de zekerheid haha. Volgens mij past het bij sedan/coupe ik zie alleen nu dat het alleen de armsteun is en niet dat mechanisme eronder. Dus ik denk, als jij nu geen armsteun hebt, dat je er dan niks aan hebt. Het is alleen handig als je oude verrot of versleten is. Als je bijv. naar deze advertentie kijkt: http://link.marktplaats.nl/456388621 zie je dat hele metalen ding erachter die heb ik niet. | |
mark_dabomb | maandag 13 juni 2011 @ 16:19 |
dit is een versie met katalysator en dus helaas niet de 218 pk. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 16:20 |
Oooh verschilt dat zoveel? Pfff ![]() | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 16:24 |
Mijn teller unit laat mijn km stand niet zo goed zien. Is dit makkelijk op te lossen? | |
Gokhan03 | maandag 13 juni 2011 @ 16:25 |
Bij mij hier is de Firezone duurder dan de shell(bemande pomp) en ik rij simpelweg meer kilometers bij shell vergeleken met BP en pompen zoals Firepower. | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 16:30 |
Waar staat het lettertje m voor op mijn automaat schakelaar? | |
Turquaz52 | maandag 13 juni 2011 @ 16:50 |
Manual, kun je zelf schakelen tussen de 1-2-3, of 2-3-4. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 13 juni 2011 @ 16:51 |
welk bmw heb je? ik kan er wel eentje fixxen voor je als je wilt morgen? ![]() | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 16:56 |
Oh ok thanks. E36 316 sedan. | |
Gokhan03 | maandag 13 juni 2011 @ 16:56 |
Net bij gamma wat gereedschap geweld gekocht. Een doppenset die ik nu eindelijk heb en een schroefmachine voor kleine dingetjes. Werd steeds pissig als ik ergens niet bij kon en naar de garage van mn neef moest rijden ![]() En mn auto houdt nog steeds in. Dit is goed te merken op een rechte weg wanneer ik met dezelfde toerental rij. Dus ik denk dat mijn lmm het loodje heeft gelegd. Of anders de lamdasonde maar ik ga mn auto volgens week wel uitlezen. | |
Turquaz52 | maandag 13 juni 2011 @ 17:16 |
Wat wil je er voor geven en wil je stof of leer..? (dit is incl. middenconsole, want alleen steun heb je weinig aan) en voor de rest: Back to the future ![]() ![]() ![]() | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 17:53 |
Stof. Hoeveel ik ervoor wil geven? Zo goedkoop mogelijk ![]() ![]() | |
Rizkant | maandag 13 juni 2011 @ 19:35 |
yup.... Ik sta er ook, met mijn eigen wagen... | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 19:43 |
Eerder back to the nineties met zo'n resolutie ![]() | |
Raadsman | maandag 13 juni 2011 @ 20:03 |
Krijg je niet plaatsvervangende schaamte als je hiermee durft te rijden, en wanneer je de deuren open doet? Wat een slappe SLS aftreksel. [ Bericht 1% gewijzigd door Raadsman op 14-06-2011 01:30:05 ] | |
Alicey | maandag 13 juni 2011 @ 20:14 |
Tijd is ook geld, dus dat valt tegen. ![]() | |
Alicey | maandag 13 juni 2011 @ 20:15 |
Bedoel je dat het display het niet helemaal doet? Daar is niet eenvoudig iets aan te doen.. | |
VisserHenk | maandag 13 juni 2011 @ 20:43 |
Display doet het wel maar is heel moeilijk af telezen. | |
Alicey | maandag 13 juni 2011 @ 21:17 |
Wat is precies het probleem? Zijn er digits die weg vallen, is het te donker, of ... ? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 13 juni 2011 @ 21:36 |
lampje kapoet als je geluk hebt, zo niet LCD overleden.. Ik zou het geld maar alvast aan de kant houden, morgen hoor je meer van me ![]() PM maar als je serieus bent. Morgen ben ik op het sloop en dan neem ik dat dan ook gelijk mee.. ![]() | |
gebrokenglas | maandag 13 juni 2011 @ 22:00 |
Je banden op 2.7 bar zetten scheelt ook weer. En Het Nieuwe Rijden natuurlijk... Slecht voor je motor maar vooreerst zuinig voor je portemonnee, dus besparingen op korte termijn. Ik heb standaard altijd de airco uit. Als het buiten 16 graden is, kun je echt prima je interieur wel koel krijgen hoor. | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 22:02 |
Hey stelletje sloebers, ik had het over geld besparen uit principe maar niet door triest rijgedrag ![]() | |
Gokhan03 | maandag 13 juni 2011 @ 22:05 |
Of je nou je airco aan hebt of je ramen open maakt geen fuck uit voor je verbruik. Als je je ramen open hebt staan dan zorgt dat ook weer voor een hoger verbruik. Tenzij je airco uit hebt en ramen dicht. Dan verbruikt een auto minder | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 22:07 |
Onder de 50 km/u verbruikt open ramen minder dan airco ![]() Bij 16 graden heb ik ook geen raam open hoor, soms in begin eventjes misschien. Maar goed m'n airco is ook nog steeds stuk dus veel keus heb ik ook niet ![]() | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 22:07 |
Ik heb de airco ook lang niet altijd aan. Alleen om de auto te koelen als hij warm is van in de zon staan of het plak weer is waardoor je een zweetrug krijgt ![]() Rijdt liever met raampje open (zolangs snelheid <100 is). | |
gebrokenglas | maandag 13 juni 2011 @ 22:11 |
Door voorzichtig rijden haal ik bijna de 1 op 19, oftewel dik 1000 kilometer op een volle tank. Rustig optrekken, en rustig op de snelweg rijden, iets onder de 120 op de teller. Lekker relaxt rijden is dat. En hoofdschudden naar al die jakkeraars die bumper aan bumper over de linkerbaan voortjagen en jakkeren, en maar stressen en doen, in de ochtendspits...... Bij het stoplicht zie ik ze altijd weer terug. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 22:23 |
Stressen? Nee man, door de bochten knallen, links rechts inhalen, 200 over de snelweg. Dat is lachen ![]() ![]() En geloof me, je ziet mij dan niet meer terug bij het stoplicht hoor ![]() | |
Turquaz52 | maandag 13 juni 2011 @ 22:28 |
Jij reed 318 toch? Dan kan het goed zijn dat de andere auto's dan allang op hun bestemming zijn aangekomen.. ![]()
| |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 22:43 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 juni 2011 @ 22:58 |
Wat heeft dit te maken met een SLK? Volgens mij weet jij niet hoe een SLK er uit ziet. | |
daNpy | maandag 13 juni 2011 @ 23:00 |
![]() Bedoelt ie. En nu heb ik een MB in het BMW topic gezet ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 juni 2011 @ 23:38 |
Ik vond nog een foto van m'n E23 op de sharknose meeting ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 13 juni 2011 @ 23:38 |
Vet ![]() ![]() Edit: toch niet. Ik heb geen paypal en ga 't niet alleen hiervoor aanschaffen ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 14 juni 2011 @ 00:10 |
Heb ze ook besteld ![]() | |
Mikkie | dinsdag 14 juni 2011 @ 00:16 |
Is er niet iemand die voor mij een paar setjes mee wil bestellen om ze vervolgens door te sturen? ![]() | |
Raadsman | dinsdag 14 juni 2011 @ 01:22 |
Mercedes SLS, een typefout. De bouwvorm van de deuren op die BMW is een regelrechte kopie van het bovengenoemde model. [ Bericht 2% gewijzigd door Raadsman op 14-06-2011 01:28:50 ] | |
gebrokenglas | dinsdag 14 juni 2011 @ 07:04 |
't is een prachtige bak. A nice find. | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juni 2011 @ 09:39 |
Dankje ![]() Ja ik heb ook 2 setjes voor jou besteld. | |
mark_dabomb | dinsdag 14 juni 2011 @ 09:40 |
Leuk ding hoor Yoshi. Gaat er nog LPG in komen? | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juni 2011 @ 09:45 |
Hmmm ik denk het niet. Ik ga er niet zo heel veel in rijden. Als ik LPG inbouw dan denk ik dat ik er juist wel vaker in zal rijden, maar ik mag van de oldtimerverzekering maar 10.000 per jaar. Nou zal je met 10.000 per jaar het ook al in 2 jaar ongeveer eruit hebben, maar als ik grof geschat 1 op 8 rijd en met LPG 1 op 6 dan is het verbruik eigenlijk vrijwel hetzelfde met m'n E46 318ci (1 op 11). Bovendien kan ik het niet maken om bij een klant aan te komen in een 7-serie ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 14 juni 2011 @ 10:02 |
Hahah destijds met mijn E39 dacht ik ooh wat maakt het uit. Ik ga ook wel eens langs bij klanten voor websites en dan stonden ze echt te kijken naar mijn auto met de vraag "Oh issie van jou?" ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juni 2011 @ 10:05 |
Ja, maar goed dat is bij m'n E46 eigenlijk ook al het geval. Oldtimers hebben de meeste mensen nog wel respect voor (m'n E46 vinden sommige al aso) maar als je natuurlijk beide hebt dan kan een klant wel denken "hey heb ik dat betaald" haha. | |
Mikkie | dinsdag 14 juni 2011 @ 10:09 |
Held ![]() Laat maar weten als je ze binnen hebt, dan maak ik 't geld naar je over ![]() | |
Catch22- | dinsdag 14 juni 2011 @ 10:19 |
Want? Een klassieker doet het wel goed, getuigt van enige stijl en is een leuke ijsbreker (meestal) | |
mark_dabomb | dinsdag 14 juni 2011 @ 10:31 |
gewoon gas erin plempen a 1000 euro, dat zie je terug in de waarde van je auto als hij weggaat. | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:22 |
Dat is waar, maar als ze al weten dat je een E46 hebt? Nou ja, ik ben inderdaad ook weleens met de E21 gegaan... Volgens mij kost dat toch wel richting de 1500 en of je dat echt terug gaat zien in de waarde weet ik niet. Dan zou de koper misschien liever zelf gas in willen bouwen, wetende dat het goed is gebeurd. Ik zou het ook in polen kunnen hebben laten inbouwen of zelf ![]() | |
Catch22- | dinsdag 14 juni 2011 @ 11:25 |
Als je met een 'rijk uitgevoerde' nieuwe Dacia Logan aan komt kijken ze je toch ook niet raar aan? Jouw 2 wagens kosten nog niet de helft van een nieuwe Logan. | |
Herr.Flick | dinsdag 14 juni 2011 @ 12:32 |
Gas.. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juni 2011 @ 13:10 |
Logica is bij mensen niet altijd te begrijpen, bij BMW denken ze al gauw aan duur, ook al is het al een 10 jaar oude. Nou ja, maandelijks en met onderhoud ben je natuurlijk al gauw meer kwijt dan een Dacia. Maar uh... zo'n Dacia Logan kost toch 10.000 euro? Denk je dat mijn E46 en E23 samen nog geen 5.000 kosten? Geen gas in jouw E28 dus? ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 14 juni 2011 @ 13:14 |
Maar na 10 jaar rijdt die dacia niet meer omdat hij dan gewoon "op" is | |
Herr.Flick | dinsdag 14 juni 2011 @ 13:16 |
![]()
| |
YoshiBignose | dinsdag 14 juni 2011 @ 13:20 |
Oh had je een 524td ![]() | |
mark_dabomb | dinsdag 14 juni 2011 @ 13:42 |
Al een reserve cilinderkop op de plank liggen ![]() | |
Mikkie | dinsdag 14 juni 2011 @ 13:58 |
True. Iedereen denkt ook dat ik een vet dure auto rij, terwijl het eigenlijk wel meevalt. Autorijden wordt sowieso duur als je flinke km's maakt, alleen realiseert niet iedereen zicht dat ![]() Overigens blijft het raar, dat je afgerekend wordt op je wagenpark ofzo. Dat de klant dan denkt dat ie teveel betaalt. Hij moet gewoon betalen wat ie het waard vindt, simpel. En waar jij je geld vervolgens aan uitgeeft is jouw probleem. Er zijn vast wel mensen die een dikke Vijf rijden van een paar jaar oud maar ondertussen in een krot van een rijtjeshuis wonen, omdat ze een leuke auto belangrijker vinden. Wie ben je dan als klant om daar iets van te vinden? Je kunt het ook omdraaien natuurlijk: iemand die een dikke bak rijdt, verdient kennelijk voldoende en levert dus goed werk, als mensen dat ervoor willen betalen. Als je overpriced bent, kun je namelijk geen clientèle behouden, en dus ook die auto niet blijven rijden ![]() | |
Catch22- | dinsdag 14 juni 2011 @ 14:13 |
Full optional kom je wel op t dubbele ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juni 2011 @ 14:38 |
Vind ik ook, maar het gaat er niet om wat je zelf vindt maar wat andere mensen vinden. Ik zou nooit iemand afkeuren op basis van welke auto hij rijdt, tenzij het een Fiat Multipla is, maar er zijn mensen die dat misschien wel doen. Uit ervaring in ieder geval zie je mensen toch soms verbaasd kijken naar m'n BMW. Dacia Logan Executive Highline ![]() ![]() | |
Catch22- | dinsdag 14 juni 2011 @ 15:02 |
oke... Dat valt me tegen. Die 7 was nog vrij duur zeker? | |
Herr.Flick | dinsdag 14 juni 2011 @ 16:07 |
Ach.. die heb je bij alle ouwe 6 pitter beemers nodig, als de kop niet scheurt dan zijn de zittingen wel naar de klote. ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 14 juni 2011 @ 17:27 |
Of je auto opzettelijk om de hoek parkeren zodat je klant niet ziet dat je een mooie BMW rijdt... | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juni 2011 @ 17:28 |
Idd niet goedkoop. De E32 en E38 zijn goedkoper te vinden, maar daar betaal je je maandelijks scheel, dat is het voordeel van de E23 (ik betaal nu alleen 10 euro per maand verzekering). Van onder is er ook erg weinig roest, dat scheelt ook. Nou ja, er zitten zeker wel plekjes tussen (binnenkort even e.e.a. tectyleren), maar dat kan ook niet anders na 31 jaar. Het is nu nog wel bij te houden, in tegen stelling tot m'n E21 die wel erg aan het rotten was bij de krikpunten en op veel meer plekken ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 14 juni 2011 @ 19:01 |
Patsen met een Dacia Logan vs BMW ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 14 juni 2011 @ 22:15 |
't is gewoon Renault, zoeen Dacia... En die vind jij ook goed want had je je pa niet zo'n ding aangesmeerd? ![]() | |
amenth | dinsdag 14 juni 2011 @ 22:23 |
wat vinden jullie van bmw 1m ? | |
Turquaz52 | dinsdag 14 juni 2011 @ 22:35 |
Tja, alleen paps Renault kost ietsjes meer, rijdt ietsjes beter, is ietsjes luxer, oogt ietsjes beter en is ietsjes representatiever dan een Dacia Loganus..
| |
Mikkie | dinsdag 14 juni 2011 @ 23:31 |
True. Ik hoef met m'n auto niet representatief te zijn ofzo, maar de reacties op m'n werk hoe ik in Jezusnaam een BMW kon betalen waren niet van de lucht ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 15 juni 2011 @ 00:21 |
Ach ja. Toen ik destijds m'n SLK kocht, kocht een collega toevallig net een Corsa. Die Corsa was splinternieuw, mijn SLK zeven jaar oud. Ze kostten ongeveer hetzelfde, maar zij kreeg nooit te horen dat ze in zo'n dikke bak reed... [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2011 00:22:24 ] | |
TommyGun | woensdag 15 juni 2011 @ 08:02 |
Ik ben juist aangespoord door m'n baas. Gaat 'ie nog last van krijgen als er nog meer kapot gaat aan m'n waggel ![]() | |
Catch22- | woensdag 15 juni 2011 @ 09:22 |
't is echt heerlijk hoe erg jij het niet snapt. | |
Gokhan03 | woensdag 15 juni 2011 @ 09:57 |
Langzamerhand ben ik bezig mijn compact te fixen. Probleem 1: Kabelbreuk in de rechterdeur dat cv soms niet werkt maar wel elec ramen. Wanneer ik een beetje ga spelen met de kabel dan doet hij het weer maar soms valt hij weg. Is dit een makkelijk te fixen? Probleem 2: Achterruitensproeier spuit geen water maar je hoort het motortje. Is er een plek waar ik moet controleren waar de slang kapot zou zijn? | |
Maharbal | woensdag 15 juni 2011 @ 10:31 |
Hangt ook van de werkomgeving/branche af denk ik. Ik kreeg in het begin grappende reacties hoe een broekie zoals ik in een dergelijk slurpende BMW kon rijden (komt nog eens bij dat dat ding simpelweg niet oogt als een auto van 9 jaar), maar dat was grappend. Één van de partners hier is helemaal pro BMW (rijdt zelf 535i GT), en vindt mijn auto dus fantastisch. Paar van de andere partners geven geen drol om auto's, terwijl die toch een sloot geld verdienen en wel iets leuks kunnen rijden (één rijdt Renault Espace, 'als het me maar van A naar B vervoert en ik ruimte heb' ...op lpg....brrrrrrrr). De ander zit nog te twijfelen tussen een gloednieuwe A6 of A7. Veel opmerkingen zul je hier niet ontvangen, ook niet van klanten. Er zijn klanten met kneitersdure auto's, die vinden dat alleen maar mooi. Er zijn ook klanten met normale auto's, en die zien de gewone auto's ook wel geparkeerd, dus dat heft mooi op ![]() Nogmaals, hangt denk ik ook van de branche af. Mensen die hier binnenlopen weten gewoon dat 't geld gaat kosten ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 15 juni 2011 @ 10:34 |
Kabelbreuk is gewoonweg zoeken, maar weet je zeker dat het een breuk is ipv een haperende vc motor? Bij de ruitensproeier is vaak het kopje zelf het probleem, dit is nl het smalste deel, wat wel eens wil helpen is de slang eraf halen en tegen de draad in spuiten met een compressor/luchtspuit, anders gewoon een nieuwe halen bij de dealer. | |
Catch22- | woensdag 15 juni 2011 @ 10:37 |
Dat van A naar B komen is met een Espace op LPG ook maar afwachten ![]() | |
Maharbal | woensdag 15 juni 2011 @ 10:39 |
Dat probeer ik 'm ook altijd duidelijk te maken. Kijken wanneer hij toegeeft aangezien ik elke keer weer vraag of hij dat barrel al heeft ingeruild ![]() Mompelde iets over slooppremie ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 15 juni 2011 @ 10:40 |
Espace is een geweldige wagen, niet de kwaliteit.. maar de ruimte!!! ![]() | |
Maharbal | woensdag 15 juni 2011 @ 10:46 |
Ruimte is inderdaad iets om naar huis over te schrijven (het enige ook). De kwaliteit, afwerking, materialen, rij-eigenschappen en wegligging zijn allemaal ruk.....Frans. | |
Mikkie | woensdag 15 juni 2011 @ 10:53 |
True, maar het is maar net waar je iets om geeft. Kennissen van me hebben ook zo'n kreng, die willen vooral ruimte ivm de familie. Dat de rij-eigenschappen en het interieur minder zijn, valt ze niet eens op. Van de week in een Tucson gereden, dat schakelt ook alsof je in een bak stroop zit te roeren, je moet de versnelling maar gokken. Ik vond het helemaal niks, maar die mensen waren er weg van. Het is maar net wat je wil. Ik ben blij met m'n Bimmer ![]() Dat scheelt wel, ja. Ik werk niet echt in een goedverdienende sector, dus dan heb je die reacties van 'BMW ![]() ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 15 juni 2011 @ 10:56 |
Duidelijk uit je verhaal te lezen dat je nooit zo'n auto gereden hebt, of je had toen echt str*nt in je ogen! Maar da's niet erg, dat mag zelfs.. maar zo'n 6 pitter espace rijd als de tierelier, over smaak valt niet te twisten, maar dat heeft weinig met kwaliteit og wegligging te maken. Je moet zo'n espace ook niet willen vergelijken met een 1-3-5-7 serie, simpelweg omdat dit een hele andere auto is, maar ik vind bijv. een espace beter rijden dan een standaard x5 ![]() | |
Catch22- | woensdag 15 juni 2011 @ 11:09 |
rijdt als een tierelier en dat heeft niets met wegligging te maken? Wel eens in een 6+ jaar oude Renault gezeten? Als je die dan even vergelijkt met een even oude BMW zie je wel dat de bouwkwaliteit toch wat minder is. | |
Maharbal | woensdag 15 juni 2011 @ 11:14 |
Je aanname hierin is onjuist. Ik heb 4 jaar lang alle denkbare leaseauto's wel gereden (ik werkte (in)direct voor leasemaatschappijen), duizenden kilometers per merk en model. Daar zit ook een hoop Renault (waaronder Espace) tussen, en nee ik had geen stront in m'n ogen. Ik ben gewoon betere kwaliteit, wegligging en rij-eigenschappen gewend. Zoals gemeld is het net strontroeren in de versnellingsbak, je hebt 0.0 gevoel in het stuurwiel, je voelt gewoon geen contact met de weg. Dat ding is overdreven belabberd geveerd ('comfortabel' noemen de mensen dat die geen idee hebben wat nou fatsoenlijke vering is). En dan heb ik het nog niet eens over de overdaad aan plastic, slechte afwerking en de talloze storingen die die dingen bijna af-fabriek al hebben. Over smaak valt niet te twisten, maar ik heb liever auto's die wel goed rijden. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit iets Frans gereden dat mij wel beviel. edit: en dan vergelijk ik het niet eens met BMW's. Ook al is het niet helemaal mijn ding, de Opels en Fords reden wel (iets) beter, en waren (soms) beter afgewerkt. Ook lang niet altijd om naar huis over te schrijven, maar beter dan de Renaults/Citroens (die laatste beter dan de eerste) waar ik in heb gereden. M'n oude 20+ jaar oude E30 reed vele malen beter, had een betere wegligging en was beter afgewerkt dan de gemiddelde nieuwe (Renault) Espace. [ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 15-06-2011 11:20:04 ] | |
Alicey | woensdag 15 juni 2011 @ 11:30 |
Logisch, een X5 is dan ook een tractor. ![]() | |
TommyGun | woensdag 15 juni 2011 @ 11:32 |
Update van mijn Bimmer @ http://www.bimmerportal.nl/post323487.html#p323487 | |
Catch22- | woensdag 15 juni 2011 @ 11:37 |
zon antenne had ik ook, werk wel goed opzich. wat doet die clutchstop precies? | |
Alicey | woensdag 15 juni 2011 @ 11:46 |
Wat ik er uit begrijp de koppeling wat strakker afstellen. | |
rycemasta | woensdag 15 juni 2011 @ 12:17 |
Op zich doet het niets met de koppeling zelf, maar beperkt het de slag van het koppelingspedaal. Vanaf het moment van ontkoppelen kun je een bepaalde hoeveelheid van de resterende slag tot ''ongebruikt'' rekenen. Die afstand haal je er dan uit door een clutch stop te gebruiken. | |
Herr.Flick | woensdag 15 juni 2011 @ 13:03 |
Het zijn 2 kompleet verschillende voertuigen die een ander doel voor ogen hebben, de espace is niet bedoelt om er in je eentje sportief mee te rijden, de e30 is ook niet gebouwd om met 4 volwassenen door de stad volgepakt met bagage over vele drempels te rijden.. Kwaliteit.. tja.. wat moet ik daar als monteur over zeggen. Elektronisch gezien heb je zeker een punt, en van bepaalde espace-en gingen de automaatbakken ook vaker stuk. Maar denk vooral niet dat het in 'kamp beieren' veel anders is, want ook hier schort het nog wel eens aan de deutsche grundlichkeit en lijkt het er wel eens op dat ze daar ook met de franse slag werken. Ik heb zelf diverse bmw's gereden en in eigendom gehad, zowel de 4 als de 2 wiel versie, en ik kan je met zekerheid vertellen dat het nogwel eens mis gaat, ook met splinternieuwe aangeschafte versies. Maar het gaat tenslotte toch om het plezier wat je met een auto/motor/boot/ect beleeft, zo heb ik hier ook een oude renault 19 cabrio, en hier beleven we veel plezier mee, de kids vinden dit een top wagentje (mag niet weg van hun). Zelf heb ik ook een 'zwak' voor de ellende uit beieren, maar heilig verklaren zal ik ze zeker niet doen, er zijn zoveel andere leuke type's/merken, zelfs uit frankrijk! ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 15 juni 2011 @ 13:15 |
Grande Espace... die is echt huge. Maar ook best wel prijzig hoor met zo'n V6 erin. Kan me best voorstellen dat de kwaliteit wel goed moet zijn, maar frans vergelijken met duits is natuurlijk helemaal geen vergelijking ![]() | |
Maharbal | woensdag 15 juni 2011 @ 13:20 |
Ik viel je niet persoonlijk aan, noch verklaar ik BMW heilig. Die dingen staan ook wel bij de garage. Ik had het puur over de rij-eigenschappen, kwaliteit, beleving etc. Nee natuurlijk is de E30 niet bedoeld om 4 mensen te vervoeren zoals de Espace daar wel voor bedoeld is, maar het was meer om aan te geven dat de afwerking in de (veel nieuwere) Espace veel te wensen overlaat. Het is een kwestie van smaak, maar Frans heeft mij nooit echt kunnen bekoren. Ik hecht veel waarde aan rij-eigenschappen, beleving, uitstraling etc. Ook die verschilt in rij-eigenschappen, afwerking en beleving niet echt van de 'gewone' Espace. | |
Catch22- | woensdag 15 juni 2011 @ 13:22 |
het zijn gewoon kutauto's die overal kut in zijn, behalve in het vervoeren van veel mensen oke? | |
TommyGun | woensdag 15 juni 2011 @ 13:36 |
Correct ![]() OK dan hoop ik dat ik daarmee genoeg signaal heb voor m'n nodige portie traffic info ![]() | |
Mikkie | woensdag 15 juni 2011 @ 17:52 |
![]() ![]() | |
VisserHenk | woensdag 15 juni 2011 @ 21:04 |
Whehe, mijn broer wilde een tijdje terug zijn Focus inruilen voor een Peugeot 206 ![]() ![]() ![]() ![]() | |
piekartz87 | woensdag 15 juni 2011 @ 21:45 |
je moet een Citroën ook niet willen rijden als een bmw kwam ik ooit achter ![]() ik stapte uit mijn e30 in een Citroën picasso. de eerste de beste bocht stuiterde ik bijna de bocht uit. ik ging niet eens hard. er zaten wat hobbels in de weg, dankzij de "comfortabele" vering stuiterde ik echt bijna de bocht uit voor mijn gevoel. Ik rij vaak over landweggetjes, dus doe mij maar een bmw | |
gebrokenglas | woensdag 15 juni 2011 @ 22:17 |
Je kunt in elk geval relaxt de benen strekken en de stoel standje comfortabel zetten, wachtend op de ANWB. | |
Hyperdude | woensdag 15 juni 2011 @ 22:28 |
Vreemd eigenlijk dat Reno zo´n waardeloze auto´s maakt voor op de weg. Ze kunnen echt wel wat daaro ![]() | |
Tarado | woensdag 15 juni 2011 @ 22:39 |
Inderdaad, ook nooit begrepen dat ze na de eerste Alpine weinig moois en goeds hebben gemaakt al vond ik die Renault 5 Turbo toen (begin jaren 80) ook wel gaaf
[ Bericht 4% gewijzigd door Tarado op 15-06-2011 23:01:45 ] | |
Turquaz52 | woensdag 15 juni 2011 @ 22:59 |
Opgebokt met alle andere merken behalve BMW in dit topic, posten doe je maar in een spoiler tag zoals ik het deed.. ![]() | |
Tarado | woensdag 15 juni 2011 @ 23:02 |
Hoe bedoel je? ![]() | |
Hyperdude | woensdag 15 juni 2011 @ 23:05 |
Deal. Als jij je slettebakken in de daarvoor bestemde projectopics houdt. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 15 juni 2011 @ 23:05 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 15 juni 2011 @ 23:05 |
KPD? | |
Hyperdude | woensdag 15 juni 2011 @ 23:07 |
KPD, was da? Kapot Politie Domeinen? ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 15 juni 2011 @ 23:26 |
![]() Ik doelde meer op Keiharde Porno voor Danny.. omdat ze een slet is genaamd Sibel.. | |
Herr.Flick | woensdag 15 juni 2011 @ 23:39 |
Kun je met de bmw ook! (behalve de benen lekker strekken en stoeltje op comfortabel zetten dan) ![]() Update aan de e28: Laswerk loopt eindelijk op zijn eind, en met een beetje mazzel zijn we morgenavond klaar met lassen. Rechts achter bij de dorpel moet een nieuw stuk in aan de binnenkant, de buitenzijde is gewoon netjes. Daarna zsm chassis kaal maken, en dan gaat ie richting spuiter. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 16 juni 2011 @ 00:44 |
Ik heb ook 206 gereden, als lease-autootje. Prima ding, reed lekker, was nooit iets mis mee. ![]() Nou ja, de onoverzichtelijke koets. Diverse mensen gesproken die er een deuk in hadden gereden, door ergens een paaltje ofzo mee te pikken met een van de spatborden. Heb zelf ook op de eerste dag dat ik ermee reed het voorspatbord langs een betonnen kolom geschuurd. Enige schade die ik ooit gehad heb. | |
TommyGun | donderdag 16 juni 2011 @ 08:58 |
Even wat anders (dan dat Franse gelul hiero): http://www.bmwme.nl/officieel-de-bmw-5-serie-m5-f10/ ![]() ![]() ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 16 juni 2011 @ 09:17 |
Teveel 'tronic' voor mij.. ![]() | |
lezzer | donderdag 16 juni 2011 @ 09:20 |
![]() | |
YoshiBignose | donderdag 16 juni 2011 @ 09:21 |
Ik vind hem eerlijk gezegd wel een beetje saai... |