abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98166124
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:33 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen je hersenen nog relatief lang blijven werken zonder bloed.
maar ze zullen bij gebrek aan zuurstof wel steeds meer functies moeten stilleggen waarbij iedere vorm van bewustzijn meestal als eerste gaat waardoor het dier feitelijk verdoofd is ):O
pi_98166189
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:39 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar ze zullen bij gebrek aan zuurstof wel steeds meer functies moeten stilleggen waarbij iedere vorm van bewustzijn meestal als eerste gaat waardoor het dier feitelijk verdoofd is ):O
Zelfs dan lijkt het mij prima om een rund eerst te verdoven voordat de keel wordt doorgesneden.

Zo ver ik weet is dit ook niet in strijd met het kosjere/halal slachten. Dus waarom niet?
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_98166240
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:41 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Zelfs dan lijkt het mij prima om een rund eerst te verdoven voordat de keel wordt doorgesneden.

Zo ver ik weet is dit ook niet in strijd met het kosjere/halal slachten. Dus waarom niet?
wat zie jij als verdoving?
pi_98168757
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:42 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

wat zie jij als verdoving?
Pin op hoofd bij koeien bijvoorbeeld. Werkt ook voor schapen en geiten.
pi_98170024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:34 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

niks werkt zo verdovend als een hersentrauma :s)
pi_98178957
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:34 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Die verdoving is dus niet toegestaan als je koosjer of halal wil slachten omdat de dier dood is voordat je de dier kan slachten.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_98182725
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:17 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Die verdoving is dus niet toegestaan als je koosjer of halal wil slachten omdat de dier dood is voordat je de dier kan slachten.
Zo ver ik weet sterft het dier niet door die pin op het hoofd. Hij raakt bewusteloos.
Hart blijft zo ver ik weet nog kloppen.
pi_98185207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:15 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Zo ver ik weet sterft het dier niet door die pin op het hoofd. Hij raakt bewusteloos.
Zo ver ik weet, is de definitie van dood verplaatst binnen de geneeskunde van "hart klopt niet" naar "hersenen werken niet".

Binnen de Islamitische wetgeving moet de dier instaat zijn om weer tot bewustzijn te komen na de verdoving. Die van de Joodse weet ik niet (zal vast wel strenger zijn).
pi_98191118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:17 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

er is een verschil in Nederland tussen halal en halal :P
en schijnbaar is 80% van het halal vlees nog steeds halal als er een pin door de kop is geramd.
Iets met bepaalde flexibiliteit in de religieuze regels als islamitische regels niet in overeenstemming zijn met het land waar moslims in wonen
pi_98191177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:15 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

wat betekend dat het dier niet (altijd) dood is
maar slechts verlamd O+
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:13:18 #86
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_98192296
Gisteren een stuk in de krant (AD) met een interview met Marianne Thieme (PvdD) over hallal en kosher slachten. Zij gaf aan dat wij dieren moeten slachten met zo min mogelijk lijden. De ontwikkeling van de mens geeft dus grotere verantwoording.

Op welke manier kijken jullie hier tegen aan, zijn dit terechte morele bezwaren tegen Hallal slachten?
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_98197016
quote:
3s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:22 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

er is een verschil in Nederland tussen halal en halal :P
en schijnbaar is 80% van het halal vlees nog steeds halal als er een pin door de kop is geramd.
Iets met bepaalde flexibiliteit in de religieuze regels als islamitische regels niet in overeenstemming zijn met het land waar moslims in wonen
Als het waar is wat je vertelt, dan zijn de moslims in Nederland niet op de hoogte van wat voor soort vlees ze krijgen.
pi_98197038
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:25 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

wat betekend dat het dier niet (altijd) dood is
maar slechts verlamd O+
Ik vind juist dat je dan de dier gedood hebt voordat je de dier geslacht hebt.
pi_98197172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:13 schreef Murvgeslagen het volgende:
Gisteren een stuk in de krant (AD) met een interview met Marianne Thieme (PvdD) over hallal en kosher slachten. Zij gaf aan dat wij dieren moeten slachten met zo min mogelijk lijden. De ontwikkeling van de mens geeft dus grotere verantwoording.

Op welke manier kijken jullie hier tegen aan, zijn dit terechte morele bezwaren tegen Hallal slachten?
Ik heb liever dat de vleesconsumptie ongeveer met 50% omlaag wordt gehaald en dat de dieren ouderwets op de land kunnen leven voordat ze geslacht worden voor het vlees.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:58:41 #90
223370 Ceminon
Aaarrgghhh
pi_98200162
Vertel dat maar eens tegen de gemiddelde shit-for-brains Henk en Ingrid die vleesvrije dagen voor kuthippies vinden en het liefst elke dag vettige hamburgers in hun gezicht schuiven.
"The discovery of truth is prevented more effectively, not by the false appearance things present and which mislead into error, not directly by weakness of the reasoning powers, but by preconceived opinion, by prejudice."
- Schopenhauer
pi_98200448
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:48 schreef ABombali het volgende:
Vissen worden ook onverdoofd geslacht
Sterker nog, die worden levend gevild om de vis zo vers mogelijk te houden...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98200697
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:53 schreef Oud_student het volgende:
Was pas nog een filmpje op TV hoe er in Indonesie, een moslimland, wordt geslacht.
Dat was genoeg voor Australie om de export van levend vee te stoppen.
Ik vraag mij af of de Partij voor de Dieren anti moslim is ?
Waar veel indonesiers compleet van over hun nek gingen, omdat er weinig islamitisch aan was.

Slechte slacht is altijd gruwelijk, weleens een kip in de machine zien hangen die niet met de kop door die bak water onder stroom ging, die niet stilhing en waarvan een deel wordt afgehakt ipv de kop eraf?
Weleens een varken gezien die bijkwam tijdens het afbranden van de haren?
Weleens gezien hoe het eraan toegaat bij de zeldzame keren dat de pin bij een rund niet goed gezet wordt?

Weleens in een slachterij geweest waar ze haast hebben, waar stieren die uitglijden op de gladde vloeren vol geschopt worden om ze overeind te jagen?
Weleens de kippenveger gezien?

De discussie over verdoofd onverdoofd slachten wordt vervuild omdat mensen vaak niet eens weten hoe reguliere slacht gaat, ze denken dat dat allemaal heel netjes en zacht gaat, maar dat is verre van waar.
Slachten gaat nooit leuk worden, hoe je het ook doet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98200840
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:05 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Weten wij exact wat een dier ervaart die een pin in zijn kop krijgt geschoten? En hoe lang die ervaring duurt?
Deze manier van slacht is 1 van de mooiste, dat is zo gruwelijk snel, in 1 klap wordt het gevoelscentrum uitgeschakelt, gelijk gaat het dier neer.

Maar helaas alleen geschikt voor enkele diersoorten, varkens, kippen, schapen en ander spul gaat dat niet mee, wordt gebruikt voor paarden en koeien.
pi_98200878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Deze manier van slacht is 1 van de mooiste, dat is zo gruwelijk snel, in 1 klap wordt het gevoelscentrum uitgeschakelt, gelijk gaat het dier neer.

Maar helaas alleen geschikt voor enkele diersoorten, varkens, kippen, schapen en ander spul gaat dat niet mee, wordt gebruikt voor paarden en koeien.
En de beelden die ik er van gezien heb, gaat het bij paarden een stuk vlotter dan bij koeien :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_98201295
Bij paarden gaat het echt heel snel he, het is echt bam neer...
Ik denk dat mijn paarden aan het eind van hun leven een noodslacht krijgen, bij het gewone spuitje heb ik toch al teveel paarden gezien die knokte tegen de verdoving, die bang waren en alles op alles zette om overeind te blijven.
Maarja, ook daar ken ik verhalen die wel goed gingen, maar bij de slacht, mits je erbij bent, heb ik nog nooit van ellende gehoort.
pi_98202174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:13 schreef Murvgeslagen het volgende:

Ik vind van wel. Met technische vooruitgang en voortschrijdend inzicht komen ook grotere verantwoordelijkheden.

Ik hou het ook nog best voor mogelijk dat het doorsnijden van de hals een humanere manier van slachten is dan in de tijd van de Profeet gebruikelijk was en dat de lat anno 2011 best hoger gelegd mag worden,
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:03:07 #97
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_98217146
Nog iets wat hypocriet is aan verdoofd slachten:

De machines waarmee men verdoofd wilt slachten, hoe zijn die gemaakt denk je? Waar we aan de ene kant het leiden van dieren zoveel mogelijk willen verzachten, in zijn voor een goede natuur, maken we machines om deze dieren verdoofd te slachten. Die machines zijn echter met middelen gemaakt, die we als primitieve mensen niet hadden.

Pas in deze tijd zijn die machines ontstaan. Uit welke onderdelen bestaan deze machines? Waar komen die onderdelen vandaan? Bijna al die machines komen uit China. Hoe worden die daar gemaakt? In een fabriek, maar hoe denk je dat die fabriek te werk gaat? Ze zijn in ieder geval milieuvervuilend bezig. Dus aan de ene kant willen we dat dieren kunnen leven in een goede natuur en zo min mogelijk leiden, maar aan de andere kant, de middelen om ze verdoofd te slachten, gaat ten koste van een goede natuur.

Nee, dan liever de gewone, oude, primitieve slacht. Als je die nou eens gaat onderzoeken, op welke manier het dier het minste zal lijden, dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat het vlees wat koosjer is, op de beste en minst pijnlijke natuurlijke manier is geslacht.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_98217309
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:03 schreef naatje_1 het volgende:

De machines waarmee men verdoofd wilt slachten, hoe zijn die gemaakt denk je? Waar we aan de ene kant het leiden van dieren zoveel mogelijk willen verzachten, in zijn voor een goede natuur, maken we machines om deze dieren verdoofd te slachten. Die machines zijn echter met middelen gemaakt, die we als primitieve mensen niet hadden.

Pas in deze tijd zijn die machines ontstaan. Uit welke onderdelen bestaan deze machines? Waar komen die onderdelen vandaan? Bijna al die machines komen uit China. Hoe worden die daar gemaakt? In een fabriek, maar hoe denk je dat die fabriek te werk gaat? Ze zijn in ieder geval milieuvervuilend bezig. Dus aan de ene kant willen we dat dieren kunnen leven in een goede natuur en zo min mogelijk leiden, maar aan de andere kant, de middelen om ze verdoofd te slachten, gaat ten koste van een goede natuur.

Nee, dan liever de gewone, oude, primitieve slacht. Als je die nou eens gaat onderzoeken, op welke manier het dier het minste zal lijden, dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat het vlees wat koosjer is, op de beste en minst pijnlijke natuurlijke manier is geslacht.
Er was zelfs een land dat nl halal vlees niet meer importeert omdat het niet halal genoeg is.

Ik ben voor een zo humaan mogelijke slachting. Verdoving kan daar een onderdeel van zijn.
pi_98217322
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:03 schreef naatje_1 het volgende:

Wat een onzin.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:09:27 #100
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_98217467
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Wat een onzin.
onderbouwd ook, dat dit onzin is. Hoezo is dit onzin?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')