maar ze zullen bij gebrek aan zuurstof wel steeds meer functies moeten stilleggen waarbij iedere vorm van bewustzijn meestal als eerste gaat waardoor het dier feitelijk verdoofd isquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:33 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen je hersenen nog relatief lang blijven werken zonder bloed.
Zelfs dan lijkt het mij prima om een rund eerst te verdoven voordat de keel wordt doorgesneden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:39 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar ze zullen bij gebrek aan zuurstof wel steeds meer functies moeten stilleggen waarbij iedere vorm van bewustzijn meestal als eerste gaat waardoor het dier feitelijk verdoofd is
wat zie jij als verdoving?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:41 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Zelfs dan lijkt het mij prima om een rund eerst te verdoven voordat de keel wordt doorgesneden.
Zo ver ik weet is dit ook niet in strijd met het kosjere/halal slachten. Dus waarom niet?
Pin op hoofd bij koeien bijvoorbeeld. Werkt ook voor schapen en geiten.quote:
niks werkt zo verdovend als een hersentraumaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:34 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Pin op hoofd bij koeien bijvoorbeeld. Werkt ook voor schapen en geiten.
Die verdoving is dus niet toegestaan als je koosjer of halal wil slachten omdat de dier dood is voordat je de dier kan slachten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:34 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Pin op hoofd bij koeien bijvoorbeeld. Werkt ook voor schapen en geiten.
Zo ver ik weet sterft het dier niet door die pin op het hoofd. Hij raakt bewusteloos.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Die verdoving is dus niet toegestaan als je koosjer of halal wil slachten omdat de dier dood is voordat je de dier kan slachten.
Zo ver ik weet, is de definitie van dood verplaatst binnen de geneeskunde van "hart klopt niet" naar "hersenen werken niet".quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:15 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Zo ver ik weet sterft het dier niet door die pin op het hoofd. Hij raakt bewusteloos.
Hart blijft zo ver ik weet nog kloppen.
er is een verschil in Nederland tussen halal en halalquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:17 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Die verdoving is dus niet toegestaan als je koosjer of halal wil slachten omdat de dier dood is voordat je de dier kan slachten.
wat betekend dat het dier niet (altijd) dood isquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:15 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Zo ver ik weet sterft het dier niet door die pin op het hoofd. Hij raakt bewusteloos.
Hart blijft zo ver ik weet nog kloppen.
Als het waar is wat je vertelt, dan zijn de moslims in Nederland niet op de hoogte van wat voor soort vlees ze krijgen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:22 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
er is een verschil in Nederland tussen halal en halal![]()
en schijnbaar is 80% van het halal vlees nog steeds halal als er een pin door de kop is geramd.
Iets met bepaalde flexibiliteit in de religieuze regels als islamitische regels niet in overeenstemming zijn met het land waar moslims in wonen
Ik vind juist dat je dan de dier gedood hebt voordat je de dier geslacht hebt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:25 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
wat betekend dat het dier niet (altijd) dood is
maar slechts verlamd
Ik heb liever dat de vleesconsumptie ongeveer met 50% omlaag wordt gehaald en dat de dieren ouderwets op de land kunnen leven voordat ze geslacht worden voor het vlees.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:13 schreef Murvgeslagen het volgende:
Gisteren een stuk in de krant (AD) met een interview met Marianne Thieme (PvdD) over hallal en kosher slachten. Zij gaf aan dat wij dieren moeten slachten met zo min mogelijk lijden. De ontwikkeling van de mens geeft dus grotere verantwoording.
Op welke manier kijken jullie hier tegen aan, zijn dit terechte morele bezwaren tegen Hallal slachten?
Sterker nog, die worden levend gevild om de vis zo vers mogelijk te houden...quote:
Waar veel indonesiers compleet van over hun nek gingen, omdat er weinig islamitisch aan was.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:53 schreef Oud_student het volgende:
Was pas nog een filmpje op TV hoe er in Indonesie, een moslimland, wordt geslacht.
Dat was genoeg voor Australie om de export van levend vee te stoppen.
Ik vraag mij af of de Partij voor de Dieren anti moslim is ?
Deze manier van slacht is 1 van de mooiste, dat is zo gruwelijk snel, in 1 klap wordt het gevoelscentrum uitgeschakelt, gelijk gaat het dier neer.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:05 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Weten wij exact wat een dier ervaart die een pin in zijn kop krijgt geschoten? En hoe lang die ervaring duurt?
En de beelden die ik er van gezien heb, gaat het bij paarden een stuk vlotter dan bij koeienquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Deze manier van slacht is 1 van de mooiste, dat is zo gruwelijk snel, in 1 klap wordt het gevoelscentrum uitgeschakelt, gelijk gaat het dier neer.
Maar helaas alleen geschikt voor enkele diersoorten, varkens, kippen, schapen en ander spul gaat dat niet mee, wordt gebruikt voor paarden en koeien.
Ik vind van wel. Met technische vooruitgang en voortschrijdend inzicht komen ook grotere verantwoordelijkheden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:13 schreef Murvgeslagen het volgende:
Gisteren een stuk in de krant (AD) met een interview met Marianne Thieme (PvdD) over hallal en kosher slachten. Zij gaf aan dat wij dieren moeten slachten met zo min mogelijk lijden. De ontwikkeling van de mens geeft dus grotere verantwoording.
Op welke manier kijken jullie hier tegen aan, zijn dit terechte morele bezwaren tegen Hallal slachten?
Er was zelfs een land dat nl halal vlees niet meer importeert omdat het niet halal genoeg is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:03 schreef naatje_1 het volgende:
Nog iets wat hypocriet is aan verdoofd slachten:
De machines waarmee men verdoofd wilt slachten, hoe zijn die gemaakt denk je? Waar we aan de ene kant het leiden van dieren zoveel mogelijk willen verzachten, in zijn voor een goede natuur, maken we machines om deze dieren verdoofd te slachten. Die machines zijn echter met middelen gemaakt, die we als primitieve mensen niet hadden.
Pas in deze tijd zijn die machines ontstaan. Uit welke onderdelen bestaan deze machines? Waar komen die onderdelen vandaan? Bijna al die machines komen uit China. Hoe worden die daar gemaakt? In een fabriek, maar hoe denk je dat die fabriek te werk gaat? Ze zijn in ieder geval milieuvervuilend bezig. Dus aan de ene kant willen we dat dieren kunnen leven in een goede natuur en zo min mogelijk leiden, maar aan de andere kant, de middelen om ze verdoofd te slachten, gaat ten koste van een goede natuur.
Nee, dan liever de gewone, oude, primitieve slacht. Als je die nou eens gaat onderzoeken, op welke manier het dier het minste zal lijden, dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat het vlees wat koosjer is, op de beste en minst pijnlijke natuurlijke manier is geslacht.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:03 schreef naatje_1 het volgende:
Nog iets wat hypocriet is aan verdoofd slachten:
De machines waarmee men verdoofd wilt slachten, hoe zijn die gemaakt denk je? Waar we aan de ene kant het leiden van dieren zoveel mogelijk willen verzachten, in zijn voor een goede natuur, maken we machines om deze dieren verdoofd te slachten. Die machines zijn echter met middelen gemaakt, die we als primitieve mensen niet hadden.
Pas in deze tijd zijn die machines ontstaan. Uit welke onderdelen bestaan deze machines? Waar komen die onderdelen vandaan? Bijna al die machines komen uit China. Hoe worden die daar gemaakt? In een fabriek, maar hoe denk je dat die fabriek te werk gaat? Ze zijn in ieder geval milieuvervuilend bezig. Dus aan de ene kant willen we dat dieren kunnen leven in een goede natuur en zo min mogelijk leiden, maar aan de andere kant, de middelen om ze verdoofd te slachten, gaat ten koste van een goede natuur.
Nee, dan liever de gewone, oude, primitieve slacht. Als je die nou eens gaat onderzoeken, op welke manier het dier het minste zal lijden, dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat het vlees wat koosjer is, op de beste en minst pijnlijke natuurlijke manier is geslacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |