Dat is dus een van de problemen die ik altijd zie bij sommige mensen die heel goed in exacte vakken, en daarbij dan mensen met een cultuurpakket gaan afkraken, maar zelf amper Duits of Frans kunnen spreken. Deze mensen vinden dit soms gewoon lastiger, maar door veel oefening kun je het alsnog redelijk leren beheersen. Onderwijsniveau zegt trouwens niets over hoe goed je deze talen beheerst. Het gaat vooral om je motivatie en om hoe vaak je ze oefent. De reden dat ik zo vaak negens haalde voor Duits, ligt puur aan het feit dat we zoveel televisiekanalen in het Duits ontvangen en mijn interesse om een taal goed te leren beheersen. Helaas zien sommige van deze mensen het belang niet in van deze talen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:20 schreef Leevancleef het volgende:
De kwaliteit van het VWO is wel ver onder de maat... Hoeveel mensen zijn er wel niet op de uni die geen Frans of Duits kunnen lezen? Waar zijn die zes jaar dan aan verspild?
Terechte klacht.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Disposable het volgende:
Nu ik 24 ben, kan ik goed terugkijken en zien wat voor onzin ik allemaal heb geleerd op de middelbare school.
Onzin als:
-Aardrijkskunde
-Geschiedenis
-Tekenen
-Muziek
-Handvaardigheid
-CKV (alhoewel dat best leuk was)
-Frans (gore kuttaal)
En nog meer vakken die ik even niet kan opnoemen.
Andersom geldt dat ook, het nut van Nederlands heb ik nooit kunnen bevatten met die zelfstandig naamwoord en lijdend onderwerp en shitnu ik toch wel beetje taalnazi ben controleer ik dat vaker.
Waarom leren ze ons niets nuttigs in de meest gevoelige en leergierige tijd van ons leven?
Waar zijn vakken als filosofie, ethiek, sociale vaardigheden (in de vorm van groepsgesprekken/drama) en algemene kennis? Iedere tiener weet hoe je een iPhone moet gebruiken, hoeveel kunnen hun eigen voedsel maken?
Bij mij op school zaten er een boel autisten die alles met negens haalden maar compleet contactgestoord en wereldvreemd was. Hoe kan dat?
En als men weet dat 90% op school nutteloos is in het bedrijfsleven, dan zou men met 8 uur les per week genoeg moeten hebben. Daarentegen moeten leerlingen compleet nutteloze troep leren.
Middelbare school soberso![]()
![]()
![]()
antiklacht: 3 maanden vakantie na examens
Doen!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:54 schreef Paxcon het volgende:
Oke. Ik zal even een aantekening maken zodat ik het niet vergeet.
Of gasten die vakken herkansten om tienen te halen (terwijl die cijfers niet eens op je diploma kwamen) want ''élk vak is superbelangrijk in je leven en later zal je er ERG veel aan hebben!''quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:44 schreef Bonzoo het volgende:
Ik ergerde me altijd keihard op het VWO aan die kutautisten die school serieus namen en voor elk vak een inzet van 100% gaven. Zelf deed ik vrijwel niks en ben toch geslaagd.
Hierbij één voorbeeld:
VWO 5:
Dit jaar hadden we profielwerkstuk, ik dat hele ding gemaakt en hij was voldoende 6,3 of 6.4 als ik het me goed herinner.
Bleef wel zitten dat jaar.
Het jaar erna moest je opeens pws maken met zijn tweeën. Aangezien ik er al een had kon dus iemand bij mij komen en hoefde hij niks te doen, moesten we alleen een logboek verzinnen. Alleen bestond mijn klas dus uit autistjes en wou niemand dat.
Ja sad fucks,quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:07 schreef Disposable het volgende:
[..]
Of gasten die vakken herkansten om tienen te halen (terwijl die cijfers niet eens op je diploma kwamen) want ''élk vak is superbelangrijk in je leven en later zal je er ERG veel aan hebben!''
Die gasten hebben nu zelfs vertraging met hun vervolgstudie waar ze met moeite zessen voor halen, talk about reversed karmaDenk dat veel FOK!kertjes dat ook hebben gezien de reacties hier...
Je hebt er heel veel aan gehad: basiskennis (veel meer dan je denkt), inzicht, abstractie, probleemoplossend vermogen, enz.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:55 schreef Disposable het volgende:
[..]
Ah kijk dan kan ik het bevatten
Maar leer je dan soberso niet alles vanaf de basis? Ik deed werktuigbouwkunde en had niets aan het N&T pakket op wat basiswiskunde na, had na mijn 15e al kunnen beginnen
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Disposable het volgende:
<knip>ik toch wel beetje taalnazi ben</knip>
<knip>soberso </knip>
Nutteloze voorstellen? Dat zijn de enige dingen die je ooit zal gebruiken in het echte leven gastquote:Op woensdag 8 juni 2011 07:42 schreef polariteit het volgende:
Deels terechte en deels onterechte klacht:
-Aardrijkskunde en geschiedenis is best nuttig. Het is namelijk altijd handig om te weten waar je bent en naartoe wilt; en het is ook handig om te weten waarom je de moffen moet haten
-Tekenen/muziek/handvaardigheid: snapte ik idd nooit het nut van.
-CKV, wat is dat? Bestond volgens mij nog niet toen ik op school zat.
-Frans: tsja, gelukkig heb ik dit maar 1 jaar gehad... heb het wijselijk laten vallen toen ik het met spaans begon te verwarren
Maar aan de andere kant, wat moet je in godsnaam met die nutteloze voorstellen die jij doet? Waarom moet ik filosoferen? Wat heb ik met ethiek te schaften? Wat moet ik in godsnaam met sociale vaardigheden?
Ohja, het feit dat ik toentertijd door Wikipedia over de politionele acties heb geleerd en nooit door mijn school.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:17 schreef DrTan het volgende:
Inderdaad, bij geschiedenis allemaal propaganda over hoe goed Nederland wel niet was. Met Thorbecke en andere helden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |