wat de neuk is nou een master+wat is vrijetijdsmangement+waarom zijn er zoveel studies te doen die mij niks zeggenquote:
Gastquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:42 schreef Disposable het volgende:
[..]
extreemlinks
Jij bent zeker zo iemand die denkt dat ie 3 ton na zijn vervolgstudie kan verdienen en daarom VVD stemt en opschept met zinnen die je hoort uit RTL Z?
Wacht maar tot je het echte leven leert kennen...
Dit, TS is graftokkie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:29 schreef Appelknaller het volgende:
Geschiedenis en Aardrijkskunde onzin noemen
Wiskunde is wat anders als rekenen, als je wiskunde niet snapt, zul je aan alle kanten genaaid worden, worden de meeste mensen uberhaupt al, omdat ze de meeste zaken niet snappen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:37 schreef VenusDeMilo het volgende:
Rekenmachines hebben allemaal een gebruiksaanwijzing.
de middelbare school dus? xdquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:41 schreef Queque het volgende:
[..]
Mwah de basis is wel goed, en meestal wel handig.
Maar waar sinus en de algebra begint kan je beter ophouden.
Rechts conservatief.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gast![]()
![]()
![]()
Ik ben 38, heb een baan op HBO/WO niveau, heb minimaal gebruik gemaakt van studie financiering (1 jaartje inwonend, totaal zo rond de 1200 gulden) , verdiep redelijk in zwaardere economische onderwerpen, en dan ga je mij de les lezen? Daarnaast, denken dat VVD rechts is![]()
![]()
Hahaha, dit. Je leert heel hard voor een toets, haalt een 8 en een week later alles weer vergeten..quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:42 schreef VenusDeMilo het volgende:
Ik heb wiskunde A1 met een 7,5 gehaald. Ik kende al die formules uit mijn hoofd. Het jaar erop ben ik ze allemaal weer vergeten.
En vermenigvuldigen, optellen enaftrekken
gaat gewoon uit mijn hoofd.
O, dus jij bent van de type op de leeftijd waar je duizenden guldens per maand aan studiefinanciering kreeg, nu binnen bent en alle schuld geeft aan Links omdat je anderen niets gunt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gast![]()
![]()
![]()
Ik ben 38, heb een baan op HBO/WO niveau, heb minimaal gebruik gemaakt van studie financiering (1 jaartje inwonend, totaal zo rond de 1200 gulden) , verdiep redelijk in zwaardere economische onderwerpen, en dan ga je mij de les lezen? Daarnaast, denken dat VVD rechts is![]()
![]()
Geschiedenis en aardrijkskunde zijn geen onzin, maar de manier waarop ik het op de middelbare school kreeg was wel degelijk onzin. Nationalistische onzin van de vaderlandse geschiedenis, en het uit je kop leren van plaatsen die je dan op een blinde kaart moest aanwijzen om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:29 schreef Appelknaller het volgende:
Ik wou dat ik voor iedere Nederlander die niet kan rekenen een euro kreeg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wiskunde is wat anders als rekenen, als je wiskunde niet snapt, zul je aan alle kanten genaaid worden, worden de meeste mensen uberhaupt al, omdat ze de meeste zaken niet snappen.
Voorbeeld: Iemand die ik sprak, had het over hypotheekrentes, en dat ze vaste hypotheek rente van 3 naar 4.5 was gegaan, toen zei ik: dat dat best een fors verschil is, waarop deze persoon zei, och die 1.5 procent die ik nu meer betaal, dat maakt toch niet zoveel uit![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt. NG en NT met Economie.quote:
Hahaha, ik ook NG-T met geschiedenis, maatschappij2, zonder CKV en toen ging ik naar de kunstacademie..quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Disposable het volgende:
Nu ik 24 ben, kan ik goed terugkijken en zien wat voor onzin ik allemaal heb geleerd op de middelbare school.
Onzin als:
-Aardrijkskunde
-Geschiedenis
-Tekenen
-Muziek
-Handvaardigheid
-CKV (alhoewel dat best leuk was)
-Frans (gore kuttaal)
En nog meer vakken die ik even niet kan opnoemen.
Andersom geldt dat ook, het nut van Nederlands heb ik nooit kunnen bevatten met die zelfstandig naamwoord en lijdend onderwerp en shitnu ik toch wel beetje taalnazi ben controleer ik dat vaker.
Waarom leren ze ons niets nuttigs in de meest gevoelige en leergierige tijd van ons leven?
Waar zijn vakken als filosofie, ethiek, sociale vaardigheden (in de vorm van groepsgesprekken/drama) en algemene kennis? Iedere tiener weet hoe je een iPhone moet gebruiken, hoeveel kunnen hun eigen voedsel maken?
Bij mij op school zaten er een boel autisten die alles met negens haalden maar compleet contactgestoord en wereldvreemd was. Hoe kan dat?
En als men weet dat 90% op school nutteloos is in het bedrijfsleven, dan zou men met 8 uur les per week genoeg moeten hebben. Daarentegen moeten leerlingen compleet nutteloze troep leren.
Middelbare school soberso![]()
![]()
![]()
antiklacht: 3 maanden vakantie na examens
Zo goed, ze doet het gewoon uit haar hoofd, ze hoef er niet eens meer bij na te denken, zo vaak doet ze hetquote:
Lezen, ik had het niet over per maand, maar per jaar. Ik meen dat ik destijds iets van 140 gulden per maand kreeg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:27 schreef Disposable het volgende:
[..]
O, dus jij bent van de type op de leeftijd waar je duizenden guldens per maand aan studiefinanciering kreeg, nu binnen bent en alle schuld geeft aan Links omdat je anderen niets gunt?![]()
quote:Waar zijn vakken als filosofie, ethiek, sociale vaardigheden (in de vorm van groepsgesprekken/drama) en algemene kennis? Iedere tiener weet hoe je een iPhone moet gebruiken, hoeveel kunnen hun eigen voedsel maken?
En spotprentenquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:13 schreef DrTan het volgende:
Wat wel echt pure aids is, is dat je bij geschiedenis niet eens meer geacht wordt de jaartallen e.d. te kennen en andere belangrijke kennis, maar dat je een papiertje krijgt met zogenaamde 'bronnen' die je dan moet uitleggen en shit
Ja, maar iedereen haalt nu die proefwerken gewoon door even 10 minuten in het boek plaatjes te kijken en een beetje door te lezen, en dan gewoon wat halfgebakken antwoorden neer te zettenquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:17 schreef KrokanteKrab het volgende:
[..]
En spotprenten. Maar bedenk wel, het begrijpen van begrippen is veel logischer om te leren dan jaartallen aangezien je jaartallen zo in je hoofd kan proppen en het begrijpen van begrippen toch wat handiger is mocht je een geschiedenis studie overwegen.
Nou ik denk ook dat algemene kennis en een interesse in geschiedenis zwaarder wegen dan dat vele blokken waar jij voor pleit. Alhoewel een uitdaging meer niet eens zo heel gek is voor de boven vernoemde groep.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:20 schreef DrTan het volgende:
[..]
Ja, maar iedereen haalt nu die proefwerken gewoon door even 10 minuten in het boek plaatjes te kijken en een beetje door te lezen, en dan gewoon wat halfgebakken antwoorden neer te zetten
Idd. Mensen die Monster kabels kopen bij de media markt bijvoorbeeldquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:27 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Stukje algemene vaardigheden en kennis
Dat is bij de meeste Nederlanders ver te zoeken tegenwoordig
Mensen die niet weten waarom het in de winter donkerder is dan in de zomer.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:28 schreef DrTan het volgende:
[..]
Idd. Mensen die Monster kabels kopen bij de media markt bijvoorbeeld__!!
Ik heb laatst een doos met monster kabels opgestuurd naar de kinderen in Afrika. Nu kunnen zij ook genieten van Full HD tv en ik kan mezelf in de spiegel kijken!quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:28 schreef DrTan het volgende:
[..]
Idd. Mensen die Monster kabels kopen bij de media markt bijvoorbeeld__!!
Dat is juist beter, wat heb je er nou aan om de precieze jaartallen te weten? Als je het een beetje globaal weet in welke periode en de juiste volgorde dan is dat wel genoeg.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:13 schreef DrTan het volgende:
Wat wel echt pure aids is, is dat je bij geschiedenis niet eens meer geacht wordt de jaartallen e.d. te kennen en andere belangrijke kennis, maar dat je een papiertje krijgt met zogenaamde 'bronnen' die je dan moet uitleggen en shit
Omdat filosofie wel op middelbare scholen wordt gegeven, kwestie van goede school kiezen..quote:Op zondag 19 juni 2011 17:15 schreef TippieTop het volgende:
Ik heb werkelijk aan geen enkel vak wat gehad, alleen wat Engels en Nederlands, verder geen moer
Waarom geen filosofie op middelbare school maar wel muziek en tekenen?
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:29 schreef Appelknaller het volgende:
Vaak alleen op het vwo geloof ik en soms havo.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:16 schreef Shinji-Ono het volgende:
[..]
Omdat filosofie wel op middelbare scholen wordt gegeven, kwestie van goede school kiezen..
Aangezien god niet bestaat kan hij deel uit maken van een lege verzameling, net zo goed dat de keizer van frankrijk een baard heeft.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik zat op de Christelijke Scholengemeenschap, en kreeg dus ook godsdienstles. Wat daarin allemaal voor onzin werd verteld. Dan zei die domineeknakker dus iets als " God is overal".
Dan vroeg ik: "dus ook bij ons in de tuin?". "Ja Berend, dus ook bij jullie in de tuin", werd er dan zuchtend geantwoord. Waarop ik zei: "maar we hebben helemaal geen tuin!". Wat een kul allemaal zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |