D'66 wilde dit doen, die wil al een aantal jaar de woningmarkt hervormen (lees, hra eruit flikkeren, eindelijk) en wilde het pensioenstelsel op een eerlijke manier hervormen. Het resultaat was dat het prijsschieten was voor andere partijen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:13 schreef Don_Gurgen het volgende:
Zou er geen markt zijn voor een 'jongere' partij? En dan bedoel ik niet zo'n kansloos lijst nul verhaal waar het alleen maar om studiefinanciering en stemrecht voor 16-jarige gaat. Maar een partij die zich oprecht druk maakt over het betaalbaar houden van de sociale zekerheid voor de komende decennia. Die zich niet krampachtig vasthoud aan een verouderd systeem of blind kiest voor liberalisering, maar die zich focused op de belangen van de jonge professionals en aankomende werkenden (studenten, mensen met een beroepsopleiding ed.)? Het label jongere partij is dan ook niet echt correct en sluit ook niet aan bij de doelgroep die ik bedoel. Ik zou dan denken aan 18-35 jaar oid. Voor mijn gevoel moet daar (ondanks de vergrijzing) toch echt een deel van het electoraat zitten die zich door geen van de huidige partijen echt vertegenwoordigd ziet. Dus geen grootste partij, maar wellicht 2 zetels. Als de PvdD dit kan realiseren, waarom dan een dergelijke partij niet? Dan komen issues die in dit topic worden besproken ook makkelijker op de agenda? Zou iemand daar iets voor voelen?
Ik zou actief lid worden van een dergelijke partij als jij hier beschrijft. Hell, ik zou mezelf verkiesbaar stellen, maar eerst maar eens even mijn studie afronden...quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:13 schreef Don_Gurgen het volgende:
Zou er geen markt zijn voor een 'jongere' partij? En dan bedoel ik niet zo'n kansloos lijst nul verhaal waar het alleen maar om studiefinanciering en stemrecht voor 16-jarige gaat. Maar een partij die zich oprecht druk maakt over het betaalbaar houden van de sociale zekerheid voor de komende decennia. Die zich niet krampachtig vasthoud aan een verouderd systeem of blind kiest voor liberalisering, maar die zich focused op de belangen van de jonge professionals en aankomende werkenden (studenten, mensen met een beroepsopleiding ed.)? Het label jongere partij is dan ook niet echt correct en sluit ook niet aan bij de doelgroep die ik bedoel. Ik zou dan denken aan 18-35 jaar oid. Voor mijn gevoel moet daar (ondanks de vergrijzing) toch echt een deel van het electoraat zitten die zich door geen van de huidige partijen echt vertegenwoordigd ziet. Dus geen grootste partij, maar wellicht 2 zetels. Als de PvdD dit kan realiseren, waarom dan een dergelijke partij niet? Dan komen issues die in dit topic worden besproken ook makkelijker op de agenda? Zou iemand daar iets voor voelen?
Dat is meer voor het pensioenentopic.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
http://brandpunt.kro.nl/s(...)ocken_-_presentatie/
Yep, wij jongeren laten ons naaien door de ´babyboomers` (een iets bredere groep).
Het wordt tijd dat de jongeren eens een eigen partij oprichten en dat wij jongeren allemaal op die jongerenpartij stemmen, dat is blijkbaar de enige manier om te voorkomen dat we premie afbetalen voor anderen hun pensioen terwijl we er nauwelijks iets voor terugkrijgen.
Vergelijking: stel dat je een banktegoed van ¤3600 hebt (geen rente, geen kosten voor de rekening) en elke maand geef je ¤10 meer uit dan dat je krijgt dan is na 30 jaar je banktegoed verdampt. Zoiets is er nu afgesproken voor de pensioenen.
Je hebt gelijk, ik neem mijn woorden terugquote:Op maandag 27 juni 2011 15:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Beiden.
Doordat wij jongeren ondervertegenwoordigd zijn in de politiek en in de politieke aanhangsels (FNV bijv.) worden wij genaaid met die pensioenen (meer premie betalen dan dat we ooit terugkrijgen). Leg mij eens uit waarom dat niet naadloos aansluit bij dit topic.
Dit dusquote:Op maandag 27 juni 2011 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
Jongeren zijn minder bezig met politiek en zijn dus ook niet bezig met vakbonden. Sowieso heb je dat als 40-minner weinig van te verwachten.
Er zitten eigenlijk ook te weinig jongeren in de Tweede Kamer. Volgens mij zit er haast niemand onder de 30.
Ja, en de ene die er zit is een randdebiel Dibi.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:56 schreef Elfletterig het volgende:
Jongeren zijn minder bezig met politiek en zijn dus ook niet bezig met vakbonden. Sowieso heb je dat als 40-minner weinig van te verwachten.
Er zitten eigenlijk ook te weinig jongeren in de Tweede Kamer. Volgens mij zit er haast niemand onder de 30.
Dibi is 30, en van de twintigers zijn er vier SP of PVV, plus Klaver van GroenLinksquote:Op maandag 27 juni 2011 15:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en de ene die er zit is een randdebiel Dibi.
Uitzondering bevestigd dus de regel dat ze maar beter weg kunnen blijven.
Klopt dus niet. Jammer dat mensen nooit feiten checken voordat ze onzin neerplempen. Speciaal voor jou:quote:Op maandag 27 juni 2011 15:58 schreef Voorschrift het volgende:
Ja, en de ene die er zit is een randdebiel Dibi.
Uitzondering bevestigd dus de regel dat ze maar beter weg kunnen blijven.
Ja, springt er wat uit of?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt dus niet. Jammer dat mensen nooit feiten checken voordat ze onzin neerplempen. Speciaal voor jou:
Farshad Bashir (SP) 23
Jesse Klaver (GL) 25
Manja Smits (SP) 26
Léon de Jong (PVV) 28
Johan Driessen (PVV) 29
Tofik Dibi (GL) 30
Klaas Dijkhoff (VVD) 30
Nine Kooiman (SP) 30
Sander de Rouwe (CDA) 30
Bron: Tweedekamer.nl
Is tegen versoepeling ontslagrecht en verhoging pensioenleeftijdquote:
Zit wel bij partij die wat voor jongeren wil doenquote:Jesse Klaver (GL) 25
Is tegen versoepeling ontslagrecht en verhoging pensioenleeftijdquote:Manja Smits (SP) 26
Is tegen versoepeling ontslagrecht en verhoging pensioenleeftijdquote:Léon de Jong (PVV) 28
Is tegen versoepeling ontslagrecht en verhoging pensioenleeftijdquote:Johan Driessen (PVV) 29
Zit wel bij partij die wat voor jongeren wil doenquote:Tofik Dibi (GL) 30
Is tegen versoepeling ontslagrecht en verhoging pensioenleeftijdquote:Klaas Dijkhoff (VVD) 30
Zit wel bij partij die wat voor jongeren wil doen, gegijzeld door partij die tegen versoepeling ontslagrecht en verhoging pensioenleeftijd is.
Nine Kooiman (SP) 30
Zit wel bij partij die wat voor jongeren wil doen, gegijzeld door partij die tegen versoepeling ontslagrecht en verhoging pensioenleeftijd is.quote:Sander de Rouwe (CDA) 30
Los van de vraag of ik hun politieke opvattingen deel, lijken Jesse Klaver, Tofik Dibi en Sander de Rouwe mij best capabele politici. En toevallig legde ik de grens even bij 30. Ik had ook 35 kunnen zeggen.quote:
De belangen van jongeren kunnen prima gediend worden door niet-jongeren, zie niet in waarom of je daar aan zou moeten twijfelen.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Los van de vraag of ik hun politieke opvattingen deel, lijken Jesse Klaver, Tofik Dibi en Sander de Rouwe mij best capabele politici. En toevallig legde ik de grens even bij 30. Ik had ook 35 kunnen zeggen.
Maar nog los van de kwaliteiten: vind je ook niet dat de volksvertegenwoordig ook enigszins een afspiegeling van de bevolking moet zijn? Los van politieke kleur: de belangen van jongeren moeten toch ook worden gediend?
Ik ben met je eens dat het ook door niet-jongeren kan, maar het probleem is dat het niet gebeurt, wie er ook momenteel zit.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De belangen van jongeren kunnen prima gediend worden door niet-jongeren, zie niet in waarom of je daar aan zou moeten twijfelen.
Dat is een ander probleem dan daadwerkelijk de leeftijd van de vertegenwoordigers. Laat we wel wezen, wanneer je er iemand van net over de 20 neerzet of jonger dan kan je daar toch geen landsbelang aan vastknopen? Ik kan 't me wel voorstellen dat niemand mij een staatssecretarisschap gaat zitten toevertrouwen als 23 jarige.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het ook door niet-jongeren kan, maar het probleem is dat het niet gebeurt, wie er ook momenteel zit.
Klopt, het is alleen een groot probleem dat wij jongeren ons niet meer zo duidelijk organiseren als in de jaren 60-80. De vakbonden en ondernemersbonden verpesten de arbeidsmarkt voor jong en oud, om kleine deelbelangen veilig te stellen, dit is op lange termijn nog funester dan nu.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is een ander probleem dan daadwerkelijk de leeftijd van de vertegenwoordigers. Laat we wel wezen, wanneer je er iemand van net over de 20 neerzet of jonger dan kan je daar toch geen landsbelang aan vastknopen? Ik kan 't me wel voorstellen dat niemand mij een staatssecretarisschap gaat zitten toevertrouwen als 23 jarige.
Het probleem is niet alleen dat jongeren zich niet organiseren, het probleem is ook dat ze zich amper nog in politiek verdiepen. Ze zijn dan ook niet in staat om goed te herkennen welke partijen werkelijk oog hebben voor de belangen van jongeren en welke partijen de babyboomers op plaats 1 hebben staan.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:16 schreef JoaC het volgende:
Klopt, het is alleen een groot probleem dat wij jongeren ons niet meer zo duidelijk organiseren als in de jaren 60-80. De vakbonden en ondernemersbonden verpesten de arbeidsmarkt voor jong en oud, om kleine deelbelangen veilig te stellen, dit is op lange termijn nog funester dan nu.
Ik weet niet, wanneer ik met de gemiddelde jongere er over praat komen ze nooit verder dan "Meer stufi! meer uitkeringen! meer zorg! minder school!". Nouja, laat het dan maar over aan de eerder genoemde "oudjes".quote:Op maandag 27 juni 2011 16:16 schreef JoaC het volgende:
[..]
Klopt, het is alleen een groot probleem dat wij jongeren ons niet meer zo duidelijk organiseren als in de jaren 60-80. De vakbonden en ondernemersbonden verpesten de arbeidsmarkt voor jong en oud, om kleine deelbelangen veilig te stellen, dit is op lange termijn nog funester dan nu.
Waar studeer je / spreek je jongeren?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik weet niet, wanneer ik met de gemiddelde jongere er over praat komen ze nooit verder dan "Meer stufi! meer uitkeringen! meer zorg! minder school!". Nouja, laat het dan maar over aan de eerder genoemde "oudjes".
Gewoon op de Universiteit of anders Hogeschool.quote:
Studeer je in Groningen?quote:Op maandag 27 juni 2011 16:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gewoon op de Universiteit of anders Hogeschool.
Van de rest hoef je niet bar veel meer te verwachten, het standaard antwoord is toch PvdA/SP.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |