Ik kan me wel inleven alleen ik ben af en toe wat hard. Jij kan je niet inleven in mensen die zich niet kunnen inleven in bepaalde rare situaties. Wat logisch is. Punt uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is toch niet de eerste keer....het is gewoon iets wat voor mij vaststaat dat jij je niet kan inleven in voor jou onbekende situaties of bewegingsredenen van mensen. Ik bedoel dat niet als aanval, maar het zorgt er vaak voor dat je uitspraken doet die nogal ignorant lijken.
[..]
Oke, er was even wat uitleg voor nodig maar we zijn er....
Nee ik heb het zelf kunnen oplossen. Als ik dat niet had gekund dan waarschijnlijk wel.
Als het alleen bij bepaalde rare situaties zo was zou ik je gelijk moeten geven, maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:32 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ik kan me wel inleven alleen ik ben af en toe wat hard. Jij kan je niet inleven in mensen die zich niet kunnen inleven in bepaalde rare situaties. Wat logisch is. Punt uit.
Nogmaals. Je kent me niet, moeder Teresa.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het alleen bij bepaalde rare situaties zo was zou ik je gelijk moeten geven, maar dat is niet zo.
Maar dat maakt voor de discussie verder weinig uit dus ik zal er maar over ophouden.
Jij mij ook niet, maar we hebben wel een bepaald oordeel/beeld van elkaar, toch? Zoals je zelf al aangeeft, met je moeder teresa.quote:
Ik wil nog even opmerken dat er ook drugs zijn - xtc bijvoorbeeld - die puur psychologisch verslavend zijn en nauwelijks lichamelijk. En toch hebben enorm veel mensen daar dag in dag uit gigantisch veel last van.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:23 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik geloof er gewoon niet zo in dat het daadwerkelijk een ''verslaving'' is. Bij een verslaving aan iets als nicotine, alcohol of drugs stelt het lichaam zich daadwerkelijk afhankelijk van deze middelen. Maar het is echt niet zo dat TS ontwenningsverschijnselen krijgt als ze niet snijd. ''O help ik ben nog niet gesneden vandaag''Nee dus.
dank je voor je nuttige bijdragen iig 14.gifquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:29 schreef n8n het volgende:
Ik hou het voor gezien, prettig dat TS hulp gaat krijgen, met het wel of niet onwetend zijn van anderen ben ik weer klaar voor vandaag
het is ook vrij gezond om niet te kunnen begrijpen dat andere mensen aan zelfbeschadiging doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef Mpj het volgende:
[..]
Das waar maar ik kan me wel inleven, maar niet in dit soort dingen. Ik ben ook lange tijd onzeker geweest (soms nog wel) en het is nooit in me op gekomen om te gaan snijden.
Overigens heb ik ook mishandeling meegemaakt vroeger, daar heb ik ook wel even last van gehad, maar ook nooit de neiging gehad om te snijden en dat soort dingen. Zou niet eens durven.
Daar kan ik inkomen, maar dat je dingen roept als waarom druk je dan niet door als je snijdt en dat men het alleen voor aandacht doet is gewoon dom.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
het is ook vrij gezond om niet te kunnen begrijpen dat andere mensen aan zelfbeschadiging doen.
Dat is dus niet waar, vaak ben in een soort trance waarbij je continu leeg voelt en dan snij je om weer gevoel te hebben dat je leeft. Er komen soort endorfine vrij, dus het fabeltje van snijden en dat je niet wilt leven klopt dus niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:31 schreef Mpj het volgende:
Waarom nou verdraaien, ik denk (nogmaals) dat het meerendeel het wel voor de aandacht doet maar heus niet iedereen, wat ik ook duidelijk heb aangegevenEn het leek mij, dat als je jezelf snijdt, je dan simpelweg niet wilt leven. Hoe kan ik weten dat je het doet om controle over je leven te hebben, het leek/lijkt mij geheel onlogisch.
Afijn.
Dat weet ik nu ook wel. Maar dat dacht ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:33 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar, vaak ben in een soort trance waarbij je continu leeg voelt en dan snij je om weer gevoel te hebben dat je leeft. Er komen soort endorfine vrij, dus het fabeltje van snijden en dat je niet wilt leven klopt dus niet.
Spreek misschie meer van onvermogen om je in te leven.. Maar dat derzijde.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
het is ook vrij gezond om niet te kunnen begrijpen dat andere mensen aan zelfbeschadiging doen.
Heb je weer wat geleerd op Fok!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:35 schreef Mpj het volgende:
[..]
Dat weet ik nu ook wel. Maar dat dacht ik.
Wat jij natuurlijk ook weet is dat er geen vaste reden is waarom mensen aan zelfbeschadiging doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:33 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar, vaak ben in een soort trance waarbij je continu leeg voelt en dan snij je om weer gevoel te hebben dat je leeft. Er komen soort endorfine vrij, dus het fabeltje van snijden en dat je niet wilt leven klopt dus niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt ook zelf controle hebben over andere dingen zonder jezelf kapot te maken. Ook wel typisch dat mensen die snijden zichzelf vaak lelijk noemen etc(in mijn ervaring), terwijl snijden je er niet mooier op maakt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:24 schreef Re het volgende:
Het hoeft niet eens te zijn om andere pijn te laten verdwijnen, kan ook juist zijn om iets te voelen waar je zelf de controle over hebt en tsja, waarom beginnen mensen ermee is natuurlijk een belangrijke vraag maar dat er iets verkeerd zit is wel duidelijk
ik bedoel te zeggen dat vergelijkingen trekken dat andere mensen vechten voor hun leven terwijl iemand zich snijdt oorzakelijk onjuist zijn en dan ook nogal dom overkomenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:04 schreef chloekebab het volgende:
[..]
Oke. Ik denk dat iedereen dat doet die een beetje geld heeft. Het is hier geen probleem in Nederland. Ik steun die landen. Ik sponsor ik doneer geld. Ik weet niet wat je probleem is.
ik denk dat je wat ziektes door elkaar haaltquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf controle hebben over andere dingen zonder jezelf kapot te maken. Ook wel typisch dat mensen die snijden zichzelf vaak lelijk noemen etc(in mijn ervaring), terwijl snijden je er niet mooier op maakt.
Zou kunnen? Ik praat nu uit ervaringen met andere mensen, geen idee wat die allemaal voor 'aandoeningen' die hadden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:59 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat je wat ziektes door elkaar haalt
Snijden maakt inderdaad niet mooier, maar als het voor je gevoel toch niet veel erger kan dan maken die extra krassen ook weinig uit lijkt me. Snijden zou ik toch niet kunnen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf controle hebben over andere dingen zonder jezelf kapot te maken. Ook wel typisch dat mensen die snijden zichzelf vaak lelijk noemen etc(in mijn ervaring), terwijl snijden je er niet mooier op maakt.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:31 schreef Mpj het volgende:
Waarom nou verdraaien, ik denk (nogmaals) dat het meerendeel het wel voor de aandacht doet maar heus niet iedereen, wat ik ook duidelijk heb aangegevenEn het leek mij, dat als je jezelf snijdt, je dan simpelweg niet wilt leven. Hoe kan ik weten dat je het doet om controle over je leven te hebben, dat leek/lijkt mij geheel onlogisch.
Afijn.
Wat kleingeestig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:45 schreef Sam-x het volgende:
Praat erover, en stop ermee. Andere mensen vechten voor hun leven, en jij wilt het weggooien?
quote:
Precies, ga fietsen of ga autorijden, dan heb je toch ook in feite controle over iets of jezelf. Eigenlijk met alles wat je doet, heb je controle over jezelf...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Dat ga je dus leren bij therapie , leren gezond om te gaan met emoties en andere uitlaatkleppen te zoeken die beter voor je zijn. Het is behoorlijk wat werk maar het uiteindelijk waard.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:09 schreef Mpj het volgende:
Nou TS, het ga je goed.. Komt sowieso wel goed als je de juiste hulp krijgt, denk ik.
[..]
![]()
![]()
[..]
Precies, ga fietsen of ga autorijden, dan heb je toch ook in feite controle over iets of jezelf. Eigenlijk met alles wat je doet, heb je controle over jezelf...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |