abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97858473
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:05 schreef n8n het volgende:

[..]

Iedereen gaat anders met problemen om en ook iedereen ervaart andere gebeurtenissen als een trauma. Je zegt dat je het niet voor kan stellen, wellicht een gebrek aan inlevingsvermogen
Das waar maar ik kan me wel inleven, maar niet in dit soort dingen. Ik ben ook lange tijd onzeker geweest (soms nog wel) en het is nooit in me op gekomen om te gaan snijden.

Overigens heb ik ook mishandeling meegemaakt vroeger, daar heb ik ook wel even last van gehad, maar ook nooit de neiging gehad om te snijden en dat soort dingen. Zou niet eens durven.
pi_97858489
Even vanuit biologisch oogpunt... je lichaam maakt endorfine aan wanneer je pijn hebt. Endorfine werkt verdovend en werkt in dat opzicht praktisch hetzelfde als heroïne en opium. Ongeacht de aanleiding zit TS dus met een serieus verslavingsprobleem..

Maar goed, ik vind alle drugsgebruikers even triest, of het nu kunstmatig of lichaamseigen is. Zoek hulp is dus het advies.. maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik. Wellicht toch nog een informatieve bijdrage, ik heb niet alles gelezen :+
pi_97858493
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn punt was dat je ook te veel kan relativeren en dat wat Sam-x zei dus niet echt een geldig argument is.

Het was dus geen verwijt naar jou of iemand anders. :)
Oh,ik ben nogal chagerijnig de laatste tijd. Maar op mijn fobo staan al die plaatjes enzo van eten. Overstressed :')
what's worth living without u :s
pi_97858496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:05 schreef Mpj het volgende:

[..]

Mss ben ik op dit moment wel in die positie, dat ik me minderwaardig voel! Niet zo snel oordelen. O+
En ook niet iedereen in dezelfde situatie gaat daar hetzelfde mee om.
pi_97858554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef VanHelsing het volgende:
Even vanuit biologisch oogpunt... je lichaam maakt endorfine aan wanneer je pijn hebt. Endorfine werkt verdovend en werkt in dat opzicht praktisch hetzelfde als heroïne en opium. Ongeacht de aanleiding zit TS dus met een serieus verslavingsprobleem..

Maar goed, ik vind alle drugsgebruikers even triest, of het nu kunstmatig of lichaamseigen is. Zoek hulp is dus het advies.. maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik. Wellicht toch nog een informatieve bijdrage, ik heb niet alles gelezen :+
Slimme jongen. oO<
pi_97858571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef VanHelsing het volgende:

quote:
Verslavend effect

Mensen die automutileren kunnen hier moeilijk mee stoppen. Bij het pijnigen van het eigen lichaam komt het verslavende hormoon endorfine vrij. Endorfine is een natuurlijke pijnstiller maar kan ook zorgen voor een gevoel van geluk of euforie. De gewoonte om te automutileren ontstaat vaak geleidelijk en is moeilijk te doorbreken. Deskundige hulpverlening bij dit probleem is sterk aan te raden, maar het is niet altijd mogelijk degene die automutileert te bewegen deze hulp te aanvaarden.

Het ontwikkelen van een geestelijke verslaving komt vaak voor bij automutilisten. De drang tot automutilatie wordt getriggerd door de lichamelijke verslaving aan endorfine maar ook vooral door geestelijke verslaving aan emoties die worden opgewekt of worden onderdrukt tijdens de automutilatie.
pi_97858648
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Oh, in dat geval; geen dank voor het schrijven van een samenvatting :+
pi_97858684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef chloekebab het volgende:

[..]

Je doet wel een beetje overdreven,als je in haar positie zóu staan,dan zou je niet zo flauw doen over het feit dat wij problemen hebben en dat jij er gewoon een beetje om loopt te lachen.
Zou je het leuk vinden als je ouders overlijden ;ik noem maar een voorbeeld; en wij zouden zeggen : Ja,en je moet niet zo snel oordelen,je bent een emo dat je dit en dat doet.
Ik lach niet, vind ook helemaal niks grappig, vind het oprecht naar voor je, maar je oordeelt zelf net zo hard naar mij toe aangezien je niks over mij weet. Overigens heb ik je nooit een emo genoemd, maar je gaf wel de aanleiding in dit topic met je punk en metal, zo raar zijn die reacties dus ook weer niet.

Succes ermee.
pi_97858699
Ik heb niet het hele topic meer doorgelezen, maar hoe kom je uiteindelijk zo ver om jezelf te gaan snijden? Voelt het echt als een 'uitweg'?

Anders inderdaad gewoon iemand opzoeken die er verstand van heeft, die zullen wel weten hoe ze hier goed mee om kunnen gaan om je verder te helpen. ;)
pi_97858750
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:12 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ik lach niet, vind ook helemaal niks grappig, vind het oprecht naar voor je, maar je oordeelt zelf net zo hard naar mij toe aangezien je niks over mij weet. Overigens heb ik je nooit een emo genoemd, maar je gaf wel de aanleiding in dit topic met je punk en metal, zo raar zijn die reacties dus ook weer niet.

Succes ermee.
Niet iedereen die Punk en Metal leuk vind is meteen een emo.
Toch bedankt dat je me succes wenst.
pi_97858775
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:12 schreef Rodawa het volgende:
Ik heb niet het hele topic meer doorgelezen, maar hoe kom je uiteindelijk zo ver om jezelf te gaan snijden? Voelt het echt als een 'uitweg'?

Anders inderdaad gewoon iemand opzoeken die er verstand van heeft, die zullen wel weten hoe ze hier goed mee om kunnen gaan om je verder te helpen. ;)
Het is meer vluchten van de pijn en de buitenwereld.
pi_97858804
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:13 schreef chloekebab het volgende:

[..]

Niet iedereen die Punk en Metal leuk vind is meteen een emo.
Zeg ik niet. Je kan ervan uitgaan dat je hier op FOK! door die uitspraak over punk en metal al helemaal zulke reacties krijgt.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:14:45 #263
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97858805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef Mpj het volgende:

[..]

Das waar maar ik kan me wel inleven, maar niet in dit soort dingen. Ik ben ook lange tijd onzeker geweest (soms nog wel) en het is nooit in me op gekomen om te gaan snijden.

Overigens heb ik ook mishandeling meegemaakt vroeger, daar heb ik ook wel even last van gehad, maar ook nooit de neiging gehad om te snijden en dat soort dingen. Zou niet eens durven.
Het het geval dat deze vorm van automutilatie bijna nooit voorkomt bij mannen. Het kunnen begrijpen is ook niet makkelijk, als je op het punt komt dat je gaat snijden is dat voor deze mensen op dat moment heel logisch.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_97858823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef chloekebab het volgende:

[..]

Slimme jongen. oO<
Soms wel :+ Sterkte ermee.. :+
pi_97858845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:15 schreef VanHelsing het volgende:

[..]

Soms wel :+ Sterkte ermee.. :+
Danke Schön.
pi_97858866
Maar ik ga want ik heb morgen een presentatie die ik in het duits moet houden,ga douchen enso.
pi_97858922
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:14 schreef n8n het volgende:

[..]

Het het geval dat deze vorm van automutilatie bijna nooit voorkomt bij mannen. Het kunnen begrijpen is ook niet makkelijk, als je op het punt komt dat je gaat snijden is dat voor deze mensen op dat moment heel logisch.
Dus, zo raar is het niet dat ik het niet begrijp.
pi_97858930
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:03 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ik oordeel niet hard, ik denk simpelweg dat de meeste mensen die snijden, dat doen voor aandacht.

Ik kan dan ook niet begrijpen dat je je eigen haar eruit gaat trekken omdat je je minderwaardig voelt. Ik snap de clue daar niet van. Maar ik kan me best voorstellen dat je je soms machteloos voelt.

Ik kan TS enigzins begrijpen ivm met haar moeder, zo ook andere gevallen die trauma's hebben door mishandeling, verkrachting of wat dan ook, maar niet dat mensen het doen om kleine dingen zoals minderwaardigheid.
Het is meer een soort extreem balen van jezelf. Althans bij mij.

Ik vond mezelf dan zo lelijk en had een bepaalde zelfhaat waardoor het goed voelde zulke dingen te doen, naast dat de pijn ook rustgevend werkte. Normaal kan ik niet bepaald goed tegen pijn, maar dus wel als ik er zelf controle over heb.

Bij mij is de voornaamste trigger mijn huidprobleem geweest denk ik. En de daarbij horende ongelukkigheid, faalangst en gevoelens van minderwaardigheid. Zo zeldzaam is het niet dat mensen die niet blij zijn met zichzelf, die pijn eerder opzoeken. Door zelfwalging, of de andere redenen die op wiki staan:

quote:
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand automutileert:

zichzelf willen straffen;
het kwijt raken van spanningen;
het omzetten van geestelijke pijn naar lichamelijke pijn;
het gebruiken van pijn om andere (onaangename) zaken te vergeten;
bewust of onbewust je omgeving manipuleren;
als onderdeel van initiatie-rituelen bij sommige volkeren;
om te bewijzen dat je tegen pijn kunt;
om jezelf een machtsgevoel geven doordat je zelf kan bepalen wanneer je pijn voelt en wanneer niet;
om het lege gevoel van binnen op te vullen;
om gevoelens te uiten die niet op een andere manier geuit kunnen worden;
uit zelfbescherming, dus om erger te voorkomen;
als uiting van agressie, de patiënt wordt er rustig van;
als minachting van het eigen lichaam;
bij depressiviteit;
voor aandacht.
Vaak een combinatie van verschillende redenen. Een schadelijker dan de ander.

Maar goed, dat het niet gezond is en misschien je zelfbeeld alleen maar versterkt maakt dat het niet normaal is inderdaad. Oh, en als je gevoelens van minderwaardigheid 'klein' noemt dan begrijp je ook niet helemaal wat zulke gevoelens met iemand kunnen doen. Iedereen voelt zich wel eens minderwaardig, maar dat is denk ik niet hoe je het moet zien. Meer een chronisch gevoel van minderwaardigheid en zelfhaat.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:18:42 #269
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97859044
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef Mpj het volgende:

[..]

Dus, zo raar is het niet dat ik het niet begrijp.
Klopt, vind het alleen vervelend als men uit onbegrip oordelend spreekt zonder moeite te doen om het wel te begrijpen. Wellicht ook 'overdreven' gecounterd maar dat komt in mijn geval door de regelmatig voorkomende simpele zieltjes op fok! bij elke gedraging die afwijkt van 'de norm'.

Vind het als laatste ook niet raar dat iemand het niet begrijpt, en met een gebrek inlevingsvermogen bedoel ik niet een algeheel gebrek daar aan (want dat is niet mogelijk)

[ Bericht 12% gewijzigd door n8n op 07-06-2011 21:24:55 ]
pi_97859156
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:05 schreef n8n het volgende:

[..]

Iedereen gaat anders met problemen om en ook iedereen ervaart andere gebeurtenissen als een trauma. Je zegt dat je het niet voor kan stellen, wellicht een gebrek aan inlevingsvermogen
Gebrek aan inlevingsvermogen inderdaad. Kan hij ook niets aan doen, maar het zou een stuk minder storend zijn als hij dan wat meer open stond voor de belevenissen van anderen.
pi_97859432
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gebrek aan inlevingsvermogen inderdaad. Kan hij ook niets aan doen, maar het zou een stuk minder storend zijn als hij dan wat meer open stond voor de belevenissen van anderen.
Geen gebrek, het is normaal dat ik het niet begrijp. Ik sta sowieso open voor verhalen, waaruit kan jij nou weer zien dat ik niet opensta voor belevenissen van anderen, moeder Teresa? Sta ik juist wel.

Ik heb je verhaal gelezen en ik begrijp dat minderwaardigheidscomplex, jezelf lelijk vinden, onzekerheid je leven kan beperken, dat je daardoor depressief wordt, rot gevoel hebt over alles/met name jezelf, en dat je dan zulke rare dingen bij jezelf gaat doen (ik snap het!!); maar alsnog vind ik het raar. Snap je. Maar ik vraag me af of je er ooit professionele hulp voor hebt gezocht?
pi_97859591
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef Mpj het volgende:

[..]

Geen gebrek, het is normaal dat ik het niet begrijp. Ik sta sowieso open voor verhalen, waaruit kan jij nou weer zien dat ik niet opensta voor belevenissen van anderen, moeder Teresa? Sta ik juist wel.
Dit is toch niet de eerste keer....het is gewoon iets wat voor mij vaststaat dat jij je niet kan inleven in voor jou onbekende situaties of beweegredenen van mensen. Ik bedoel dat niet als aanval, maar het zorgt er vaak voor dat je uitspraken doet die nogal ignorant lijken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef Mpj het volgende:

Ik heb je verhaal gelezen en ik begrijp dat minderwaardigheidscomplex, jezelf lelijk vinden, onzekerheid je leven kan beperken, dat je daardoor depressief wordt, rot gevoel hebt over alles/met name jezelf, en dat je dan zulke rare dingen bij jezelf gaat doen (ik snap het!!); maar alsnog vind ik het raar. Snap je. Maar ik vraag me af of je er ooit professionele hulp voor hebt gezocht?
Oke, er was even wat uitleg voor nodig maar we zijn er.... :P
Nee ik heb het zelf kunnen oplossen. Als ik dat niet had gekund dan waarschijnlijk wel.
pi_97859620
Uhh zelf kan ik heel goed begrijpen voor mensen die het niet hebben gedaan, dat ze het niet begrijpen hoor.
En ik zou er sowieso professionele hulp voor zoeken , voor mezelf ben ik op die manier er ook uit gekomen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:29:41 #274
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97859666
Ik hou het voor gezien, prettig dat TS hulp gaat krijgen, met het wel of niet onwetend zijn van anderen ben ik weer klaar voor vandaag :+
pi_97859747
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:29 schreef n8n het volgende:
Ik hou het voor gezien, prettig dat TS hulp gaat krijgen, met het wel of niet onwetend zijn van anderen ben ik weer klaar voor vandaag :+
Daar sluit ik me wel bij aan eigenlijk. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')