Oke man.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kost enkel meer geld en de goede leerlingen vervelen zich te pletter, waardoor hun motivatie afneemt.
Maak het bijwonen van lessen cijfergerelateerd. Stel: 3 uur Engels p/w staat op het programma. Degenen die goede cijfers halen, wonen 1 of 2 uur p/w bij. De leerlingen die moeite hebben (bijv. lager dan een 7 of 8 halen) moeten de 3 uur p/w bijwonen. Zo krijgen de zwakke leerlingen extra aandacht door kleinere klassen.
Tevens vormt het ook een motivatie om goed je best te doen en hoge cijfers te halen. Immers, als je hoge cijfers haalt, hoef je minder lessen bij te wonen en houd je minder vrije tijd over.
Voor wie dubbelzinnig denkt....quote:Als je de grootte en de potentie van de economie als maatstraf zou nemen
Oei, herverdeling en overheidsinefficientiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten zijn naschoolse studieklasjes gratis.
Ik heb een vrije dag en heb simpelweg geen zin jouw fantasierijke gebral.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tjsa, als je het er niet mee eens bent, kan je ook argumenten opwerpen.
Waarom reageer je er dan op als je het toch enkel fantasie vindt?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb een vrije dag en heb simpelweg geen zin jouw fantasierijke gebral.
Eensch, hier hoef je geen tijd en moeite aan te besteden, een reactie ter kennisneming is ruim voldoende.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb een vrije dag en heb simpelweg geen zin jouw fantasierijke gebral.
Ik gaf je de kans om tot inkeer te komen nadat je spijbelgedrag propageerde, maar helaas verloor je jezelf weer eens in je wilde gedachtekronkels.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom reageer je er dan op als je het toch enkel fantasie vindt?
Negeer het gewoon als je er niet mee om kan.
Correct. Laat die gastjes er maar zelf voor op draaien. Elke dag spijbelen is ¤ 100,00.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
Spijbelgedrag is niet anders dan werkweigering.
En we moeten stakers ook boetes opleggenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. Laat die gastjes er maar zelf voor op draaien. Elke dag spijbelen is ¤ 100,00.
Ben je even geen vakkenvuller? Betaal je het maar na je schoolperiode wanneer je een baantje hebt.
Dat zal ze leren.
Bij werkweigering is er een arbeidsovereenkomst. Over het algemeen tekent men geen leerovereenkomst.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
Spijbelgedrag is niet anders dan werkweigering.
Ik vind dat staken ook verboden moet worden
Sja, wat jij wilde gedachtenkronkels noemt, vindt een ander weer niet. We verschillen van mening, en daardoor is juist een discussieforum geschikt om beargumenteerd van gedachten te wisselen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik gaf je de kans om tot inkeer te komen nadat je spijbelgedrag propageerde, maar helaas verloor je jezelf weer eens in je wilde gedachtekronkels.
Ik teken ook geen leefovereenkomst met de Nederlandse staat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij werkweigering is er een arbeidsovereenkomst. Over het algemeen tekent men geen leerovereenkomst.
Leerplicht.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij werkweigering is er een arbeidsovereenkomst. Over het algemeen tekent men geen leerovereenkomst.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En we moeten stakers ook boetes opleggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, richt het op eigen verantwoordelijkheid. Spijbelen? Het wordt niet geadviseerd, maar het is niet verboden. Als jij toch je diploma haalt, heb je aan de eisen voldaan. Haal je niet je diploma, dan betaal je al je kosten incl. rente terug.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct. Laat die gastjes er maar zelf voor op draaien. Elke dag spijbelen is ¤ 100,00.
Ben je even geen vakkenvuller? Betaal je het maar na je schoolperiode wanneer je een baantje hebt.
Dat zal ze leren.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Beter. Maar ik geloof in een tweede kans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
Een soort langscholiersboete?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, richt het op eigen verantwoordelijkheid. Spijbelen? Het wordt niet geadviseerd, maar het is niet verboden. Als jij toch je diploma haalt, heb je aan de eisen voldaan. Haal je niet je diploma, dan betaal je al je kosten incl. rente terug.
Heb jij een leefplicht?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik teken ook geen leefovereenkomst met de Nederlandse staat.
Toch moet het van ze.
Komt hij weer aan met zn terugbetalenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, richt het op eigen verantwoordelijkheid. Spijbelen? Het wordt niet geadviseerd, maar het is niet verboden. Als jij toch je diploma haalt, heb je aan de eisen voldaan. Haal je niet je diploma, dan betaal je al je kosten incl. rente terug.
De zwakkeren moeten wel worden ontzien. Als een zwakkere leerling meer tijd nodig heeft, dan moet het hem op de middelbare school niets kosten. Echter, als een leerling spijbelt en toch lage cijfers haalt (met andere woorden: niet de middelen aanneemt die het krijgt aangereikt), dan draait het zelf op voor de kosten. Eigen verantwoordelijkheid stimuleren.quote:
Ik mag geen zelfmoord plegen.quote:
Eerst verplichten naar school te gaan en daar voor te betalen en daarna verplichten ze geld te betalen als ze niet gaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zal ze leren.
Tuurlijk wel, de vervuiler betaald. En hij kiest blijkbaar een niveau dat te hoog ligt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De zwakkeren moeten wel worden ontzien. Als een zwakkere leerling meer tijd nodig heeft, dan moet het hem op de middelbare school niets kosten. Echter, als een leerling spijbelt en toch lage cijfers haalt (met andere woorden: niet de middelen aanneemt die het krijgt aangereikt), dan draait het zelf op voor de kosten. Eigen verantwoordelijkheid stimuleren.
Ik ben ook voor leerplicht. Maar waarom moet een goede leerling in bepaalde vakken 40 uur per week op school spenderen, als hij maar 20 uur nodig heeft? De goede leerling zal zich alleen te pletter vervelen en als gevolg daarvan irritant gedrag vertonen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt hij weer aan met zn terugbetalenWe hebben het over kinderen, ZW. Die houd je maar lekker op school.
Je mag prima zelfmoord plegen hoor, niemand die het je verbiedt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mag geen zelfmoord plegen.
Ik mag geen belasting ontduiken.
Net of een puber verantwoordelijke keuzes maken. Of dwingt de leerkracht de scholier weg te blijven?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben ook voor leerplicht. Maar waarom moet een goede leerling in bepaalde vakken 40 uur per week op school spenderen, als hij maar 20 uur nodig heeft? De goede leerling zal zich alleen te pletter vervelen en als gevolg daarvan irritant gedrag vertonen.
Laat hem 20 uur lessen volgen als hij goede cijfers haalt, en besteed de overige 20 uur aan zwakke leerlingen die op deze manier extra aandacht verkrijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |