SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
De OP vind je hierHe said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
Idd, zonder gekheid.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof veel psychologen een soort van checklistje hebben met wat vragen om af te vinken en dat er dan al vrij snel als diagnose 'autisme' uit komt.
Zij dus nietquote:Op maandag 6 juni 2011 22:07 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik ben net terug van een midweekje Praag, maar de vrouwen waren daar juist heel iel en eerder cup B/C?
lastig onderwerpquote:Op maandag 6 juni 2011 22:07 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar dat autisme vandaan komt, het lijkt wel of iedereen autistisch is.
Kan best zijn dat het bij je geconstateerd is, maar ik ben bang dat dit soort dingen nogal makkelijk op iemands hoofd geplakt wordt.
Nee joh gewoon laten zoquote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef rhubarbje het volgende:
jezus, ik kom ook ff wat zeggengooi hem meteen dicht
TT zuigt sorry maar ik zat helemaal niet in het verhaal verder en zo
Geeft niet, onze TT waren ook in een vlaag bedachtquote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef rhubarbje het volgende:
jezus, ik kom ook ff wat zeggengooi hem meteen dicht
TT zuigt sorry maar ik zat helemaal niet in het verhaal verder en zo
Dat doe sommige huisartsen ook met iemand die depressieve klachten heeft. Compleet fout natuurlijkquote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef Crutch het volgende:
[..]
Idd, zonder gekheid.
Het aantal autisten is de laatste generatie(s) enorm gestegen.
Waar ik me zorgen om maak ik dat ze je dan ook zomaar medicijnen voorschrijven.
Kenmerk van autisme is wel dat zij moeilijk hebben met ruim omschreven begrippen en spreekwoorden. Dat zie ik dan ook wel terug bij vooral tijnbrein. Dyna18 heeft dan andere dingen weer denk ik.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:07 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar dat autisme vandaan komt, het lijkt wel of iedereen autistisch is.
Kan best zijn dat het bij je geconstateerd is, maar ik ben bang dat dit soort dingen nogal makkelijk op iemands hoofd geplakt wordt.
Ja, zou kunnen, maar contact met mensen is iets anders dan je aan een recept houden.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:10 schreef rhubarbje het volgende:
Maar iemand met een autistische stoornis kan dat toch redelijk goed geleerd worden?
Het gaat niet van nature maar je kunt het er best 'inrammen' (dat bedoel ik niet onaardig maar ik kwam zo snel niet op een ander woord)
Iemand (met autisme o.a.) die bijv. totaal in de war raakt van dingen na elkaar moeten doen en daarom niet kan koken omdat hij telkens vergeet de aardappels van het vuur te halen omdat het boontjes staat te doppen kan dat ook geleerd worden zo ver ik weet
In nederland heeft dat ook te maken met het Persoons Gebonden Budgetquote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef Crutch het volgende:
[..]
Idd, zonder gekheid.
Het aantal autisten is de laatste generatie(s) enorm gestegen.
Waar ik me zorgen om maak ik dat ze je dan ook zomaar medicijnen voorschrijven.
Moeten ze maar even een brainscan maken, dan weet je het verder zeker.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:07 schreef Crutch het volgende:
[..]
ASS(autisme spectrum stoornis) is met zo'n scan aan te tonenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Moeten ze maar even een brainscan maken, dan weet je het verder zeker.
Dat valt toch te zien in het brein of ben ik in de war met iets anders?
Bij mij hebben ze dus Asperger vastgesteld, weer een andere richting die ook onder Autisme valt.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kenmerk van autisme is wel dat zij moeilijk hebben met ruim omschreven begrippen en spreekwoorden. Dat zie ik dan ook wel terug bij vooral tijnbrein. Dyna18 heeft dan andere dingen weer denk ik.
PDD-NOS is dan ook geen autisme, maar aan autisme verwante stoornissen, waarbij sommige autistische kenmerken ontbreken en andere weer aanwezig zijn..
Natuurlijk maar bepaalde dingen zijn prima te oefenen en zo. Mensen zijn over het algemeen een stuk voorspelbaarder dan ze zelf denken.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:13 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen, maar contact met mensen is iets anders dan je aan een recept houden.
Ik heb een Asperger jongen in mn kennissenkring en hem lukt het wel meiden te versieren. Maar ook niet altijd, en snel intiem worden is voor hem ook moeilijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:16 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Bij mij hebben ze dus Asperger vastgesteld, weer een andere richting die ook onder Autisme valt.
Mensen die zwaar Asperger hebben, hebben veel moeite met non-verbale communicatie, lichaamstaal, het aanvoelen van anderen en het inleven in de ander.
Gelukkig heb ik niet een hele zware variant.
Hoe is het hem gelukt om dat aan te leren?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik heb een Asperger jongen in mn kennissenkring en hem lukt het wel meiden te versieren. Maar ook niet altijd, en snel intiem worden is voor hem ook moeilijk.
Maar dan kom je weer op dat verhaal van het stappenplan uit het vorige deel. Je kan zo iemand prima een lijst met heel erg strak afgebakende stappen geven en het gaat perfect. Ik ben ook iemand die liever dingen heel erg concreet en logisch wil aanpakken.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:10 schreef rhubarbje het volgende:
Maar iemand met een autistische stoornis kan dat toch redelijk goed geleerd worden?
Het gaat niet van nature maar je kunt het er best 'inrammen' (dat bedoel ik niet onaardig maar ik kwam zo snel niet op een ander woord)
Iemand (met autisme o.a.) die bijv. totaal in de war raakt van dingen na elkaar moeten doen en daarom niet kan koken omdat hij telkens vergeet de aardappels van het vuur te halen omdat het boontjes staat te doppen kan dat ook geleerd worden zo ver ik weet
Vrouwen zijn vele malen ingewikkelder en moeilijker. Vooral omdat vrouwen volgens mij vaak meer gevoelsmatig en op intuïtie enzo handelen, terwijl mannen al snel heel erg simpel en logisch denken.quote:
Creatief zijn is ook niet echt mijn ding. Ik haatte vakken/dingen op de middelbare school waarbij je moest improviseren of fantaseren. Ik doe soms wel creatieve dingen; ik schrijf lyrics en doe af en toe grafisch ontwerp. Ik doe die dingen echter vrijwel volledig door regels (en dan vooral "standaarden") te volgen en door elementen te kopiëren. Compleet vanuit niets creatief zijn is iets wat voor mij echt onmogelijk is. Feitelijk doe ik gewoon heel goed elementen na en probeer dan te combineren.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:05 schreef Godshand het volgende:
Op zich is het niet heel lastig. Beetje creatief zijn (ben ik ook niet altijd). En tsja, creativiteit is ook al niet wiskundig
Maarreh, ook moeite vrienden te maken en met mannen te babbelen? Op zich is het niet veel verschillend dan dat, je moet alleen weten welke gespreksonderwerpen je moet mijden...
Tuurlijk mij lukt het ook om in contact te komen met mensen. Alleen het blijft wel moeilijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik heb een Asperger jongen in mn kennissenkring en hem lukt het wel meiden te versieren. Maar ook niet altijd, en snel intiem worden is voor hem ook moeilijk.
Geloof via een cursus van het GGZ instituut waar hij onder behandeling was.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:18 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hoe is het hem gelukt om dat aan te leren?
Tuurlijk wel, wat is dat nu voor onzin. Je kan echt wel iemand zo coachen dat hij/zij in contact kan komen met andere.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar dan kom je weer op dat verhaal van het stappenplan uit het vorige deel. Je kan zo iemand prima een lijst met heel erg strak afgebakende stappen geven en het gaat perfect. Ik ben ook iemand die liever dingen heel erg concreet en logisch wil aanpakken.
Er is geen stappenplan om een meisje te versieren en succesvol een relatie te hebben; je kan wel een stappenplan maken om te koken. Meisjes gedragen zicht TE ingewikkeld om in een stappenplan te vatten.
Daarom gaat je voorbeeld voor versieren niet op
Dat geldt voor bijna iedereenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geloof via een cursus van het GGZ instituut waar hij onder behandeling was.
En ook duizend keer op zn bek gaan.
Daar heb je ook wel weer gelijk in.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Natuurlijk maar bepaalde dingen zijn prima te oefenen en zo. Mensen zijn over het algemeen een stuk voorspelbaarder dan ze zelf denken.
dingen als smalltalk en mensen aan kijken is trainbaar
Maar toch geef je Straw gelijk.quote:
Ik snap wat je bedoeld maar de basis van versieren is natuurlijk sociaal contact. Als dat al niet goed wil lukken is versieren natuurlijk als willen rennen zonder dat je goed kunt lopen.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:19 schreef benzin het volgende:
[..]
Maar dan kom je weer op dat verhaal van het stappenplan uit het vorige deel. Je kan zo iemand prima een lijst met heel erg strak afgebakende stappen geven en het gaat perfect. Ik ben ook iemand die liever dingen heel erg concreet en logisch wil aanpakken.
Er is geen stappenplan om een meisje te versieren en succesvol een relatie te hebben; je kan wel een stappenplan maken om te koken. Meisjes gedragen zicht TE ingewikkeld om in een stappenplan te vatten.
Daarom gaat je voorbeeld voor versieren niet op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |