Ah PDD-NOS verklaart een hoop. Maar dan heb je toch ook tips gehad hoe mee om te gaan?quote:
Ik begin steeds maar het loopt niet lekker. Een lang verhaal moet lekker lezen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:53 schreef Crutch het volgende:
[..]
Je maakt er wel een boekwerk van, lijkt 't.
Tuurlijkquote:Op maandag 6 juni 2011 21:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah PDD-NOS verklaart een hoop. Maar dan heb je toch ook tips gehad hoe mee om te gaan?
Ik bedoel dat je gewoon moet proberen en af en toe genadeloos op je bek gaan.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Euh nofi ofzo maar het is dus echt een kwestie van sommige dingen op sociaal gebied niet snappen en niet kunnen. Je kan wel zeggen doe er iets aan maar dat gaat dus niet. Althans niet op een niveau wat je denkt. Ik kan de theorie wel leren maar echt toepassen zal nooit gaan.
Of dat er niets overblijft van je ego, in het meest negatieve geval.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:58 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je gewoon moet proberen en af en toe genadeloos op je bek gaan.
Maar zorg wel dat je ervan leert. Een ezel...
Wordt een heel werkstuk lijkt wel...quote:Op maandag 6 juni 2011 21:52 schreef MeraViglioSa het volgende:
Okee, laatste poging, verhaal staat hopelijk voor 12 uur nog online
Damn, ik gooi alvast wat worstenbroodjes in de oven.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:56 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik begin steeds maar het loopt niet lekker. Een lang verhaal moet lekker lezen.
Je moet er ook geen versier-rampage van maken he?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of dat er niets overblijft van je ego, in het meest negatieve geval.
Vandaar ook dat ik toch maar eens wat ga proberen met die collega. Alleen ik wel wil wat zeker heden inbouwen dat niet het hele bedrijf het weet bvquote:Op maandag 6 juni 2011 21:58 schreef Crutch het volgende:
[..]
Straw heeft een puntquote:Op maandag 6 juni 2011 22:01 schreef Crutch het volgende:
[..]
Je moet er ook geen versier-rampage van maken he?![]()
Wat contact maken, wat flirten en af en toe eens een gewaagde opmerking, maar niet per se allemaal tegelijk.
Inderdaad, sommige uitdrukkingen zijn voor iemand met autisme gewoon weg te onduidelijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Euh nofi ofzo maar het is dus echt een kwestie van sommige dingen op sociaal gebied niet snappen en niet kunnen. Je kan wel zeggen doe er iets aan maar dat gaat dus niet. Althans niet op een niveau wat je denkt. Ik kan de theorie wel leren maar echt toepassen zal nooit gaan.
Hij wou een collega aanspreken, toch? Ik zou niet graag op m'n bek gaan op de werkplek, aangezien je bijna gaat denken dat iedereen het dan snel al weet.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:58 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hmm, oke. Ik ga even nadenken.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ik toch maar eens wat ga proberen met die collega. Alleen ik wel wil wat zeker heden inbouwen dat niet het hele bedrijf het weet bv
Ik kan het niet beter verwoorden.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:02 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Inderdaad, sommige uitdrukkingen zijn voor iemand met autisme gewoon weg te onduidelijk.
Bijv. de uitdrukking "wees sociaal", voor iemand die niet goed sociale situaties snapt, is het dan volstrek onduidelijk wat er van hem verwacht wordt.
Of nog zoiets, "je moet gewoon wat slap ouwehoeren met een meisje en dan krijg je haar vanzelf". Het is volstrekt onduidelijk hoe je dan moet praten en wat je precies moet zeggen.
Als je dan doorvraagt krijg je vaak het antwoord, gewoon doen of op je gevoel afgaan. Daarmee wordt het nog steeds niet duidelijker voor iemand die moeite heeft dit soort zaken te snappen.
Dat zei ik ook.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:03 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Hij wou een collega aanspreken, toch? Ik zou niet graag op m'n bek gaan op de werkplek, aangezien je bijna gaat denken dat iedereen het dan snel al weet.
Nee, dan liever bij een wildvreemde vrouw die je geen 2e keer meer gaat zien. Dan maakt het geen snars uit.
Donker haar, Tsjechisch, stevig gebouwd en grote borsten. Verder hoe ze als persoon is weet ik niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:03 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hmm, oke. Ik ga even nadenken.
Als jij haar voor ons kunt beschrijven, wat je van haar weet. (Mag ook via DM als je bang bent dat ze heel misschien meeleest)
Misschien kunnen anderen meedenken (behalve briefjes schrijven)
Sorry.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:56 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik begin steeds maar het loopt niet lekker. Een lang verhaal moet lekker lezen.
Zo jij hebt er veel vertrouwen inquote:Op maandag 6 juni 2011 22:06 schreef Supersoep het volgende:
[..]
High five dan.
Dus onze Tijn gaat er op af. Onbevreesd, onbevangen.
Ik ben net terug van een midweekje Praag, maar de vrouwen waren daar juist heel iel en eerder cup B/C?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
Donker haar, Tsjechisch, stevig gebouwd en grote borsten.
Desnoods hang je een verhaal op dat je graag naar Tsjechië op vakantie wilt en vraag je wat dingen over Tsjechië. Dan kom je al gauw op dingen als uit welk deel van Tsjechië ze komt, wat daar te doen is, hoe het haar hier bevalt, wat ze zoal in het weekend doet, etc...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Donker haar, Tsjechisch, stevig gebouwd en grote borsten. Verder hoe ze als persoon is weet ik niet.
Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je erover denkt naar Tsjechië op vakantie te gaan, en of zij nog tips voor je heeft.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Donker haar, Tsjechisch, stevig gebouwd en grote borsten. Verder hoe ze als persoon is weet ik niet.
Ik vraag me af waar dat autisme vandaan komt, het lijkt wel of iedereen autistisch is.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:02 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Inderdaad, sommige uitdrukkingen zijn voor iemand met autisme gewoon weg te onduidelijk.
Bijv. de uitdrukking "wees sociaal", voor iemand die niet goed sociale situaties snapt, is het dan volstrek onduidelijk wat er van hem verwacht wordt.
Of nog zoiets, "je moet gewoon wat slap ouwehoeren met een meisje en dan krijg je haar vanzelf". Het is volstrekt onduidelijk hoe je dan moet praten en wat je precies moet zeggen.
Als je dan doorvraagt krijg je vaak het antwoord, gewoon doen of op je gevoel afgaan. Daarmee wordt het nog steeds niet duidelijker voor iemand die moeite heeft dit soort zaken te snappen.
quote:Op maandag 6 juni 2011 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof veel psychologen een soort van checklistje hebben met wat vragen om af te vinken en dat er dan al vrij snel als diagnose 'autisme' uit komt.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:07 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar dat autisme vandaan komt, het lijkt wel of iedereen autistisch is.
Kan best zijn dat het bij je geconstateerd is, maar ik ben bang dat dit soort dingen nogal makkelijk op iemands hoofd geplakt wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |