quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:41 schreef rene90 het volgende:
Ik zal binnenkort inventariseren wie daar aan mee willen doen, dus bij deze, kan je mij een PM sturen als je je rijbewijs al hebt en graag mee wilt, of nog een paar weken moet maar wel interesse hebt en de mogelijkheid tot een motor. Kan ik even kijken op wat voor groep we uitkomen.
Stuur rene90 een PM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Anne op 11-06-2011 10:15:18 ]
De definitie van 'opstelstrook' kan hier op twee manieren geïnterpreteerd worden - de voorsoorteerstrook of dat ding voor fietsers wat dwars over de rijbaan ligt. Ik ga uit van B, omdat de definitie van 'opstelstrook' met deze foto duidelijk moet zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:01 schreef thenxero het volgende:
Ligt het aan mij of is dit een ontiegelijk vage vraagstelling?
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad het "juiste" antwoord. Maar de fietsopstelstrook zou je ook bij de rijbaan kunnen rekenen en andersom kan je de opstelstrook ook interpreteren als de opstelstrook voor de auto's.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:07 schreef Dekatria het volgende:
Uit vorig topic:
[..]
De definitie van 'opstelstrook' kan hier op twee manieren geïnterpreteerd worden - de voorsoorteerstrook of dat ding voor fietsers wat dwars over de rijbaan ligt. Ik ga uit van B, omdat de definitie van 'opstelstrook' met deze foto duidelijk moet zijn.
Of er is iets mis met je kabel, al is dat minder waarschijnlijk...quote:Op maandag 6 juni 2011 19:42 schreef ArnosL het volgende:
En die vraag over remmen is C, de remblokken moeten dan vervangen worden.
In het theorieboek staat dat je dan de remblokken moet vervangen, dus dan zou ik dat maar als antwoord aanhouden.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Of er is iets mis met je kabel, al is dat minder waarschijnlijk...
Ik had een boek van smit verkeersopleidingen uit 2008quote:Op maandag 6 juni 2011 18:02 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Echt? Kut... Ik heb een theorieboek van veka-best uit 2009... is zo'n boek echt zooo snel achterhaald? pfff..
Tegenwoordig hebben alle voorremmen (en achterremmen ook dacht ik) schijfremmen en hebben dus geen kabels meer. Kabels heb je bij trommelremmen en die kom je in ieder geval bij iets oudere motoren nog wel achter tegen. En bij nog oudere motoren ook voorquote:Op maandag 6 juni 2011 19:04 schreef thenxero het volgende:
En nog een andere vraag:
Als de hendel bij het inknijpen van de voorrem bijna het stuur raakt, dan moet u:
A - de remvloeistof bijvullen
B - de kabel vernieuwen
C - de remblokken vernieuwen
Dat kan toch zowel B als C zijn
D lucht in de leidingenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik had een boek van smit verkeersopleidingen uit 2008
[..]
Tegenwoordig hebben alle voorremmen (en achterremmen ook dacht ik) schijfremmen en hebben dus geen kabels meer. Kabels heb je bij trommelremmen en die kom je in ieder geval bij iets oudere motoren nog wel achter tegen. En bij nog oudere motoren ook voor
Dat kan ook allemaal ja, maar hier werden alleen die 3 opties gegeven (heb diezelfde oefenvraag ook gehad)quote:Op maandag 6 juni 2011 20:14 schreef densmee het volgende:
[..]
D lucht in de leidingen
E rubber leiding bolt op omdat karkas kapot is
F enz enz
zolang je remvloeistof zn werk doet hoef je deze niet te vervangen. Weet niet wie jou deze onzin heeft verteldquote:Op maandag 6 juni 2011 19:56 schreef ArnosL het volgende:
Kun je ook zien aan je remvloeistof. Als dat op het minimum zit zijn je remblokken ook op, daarom moet je remblokken en remvloeistof tegelijk vervangen.
dit heb ik ook geleerd van mijn instructeurquote:Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef nero7 het volgende:
[..]
zolang je remvloeistof zn werk doet hoef je deze niet te vervangen. Weet niet wie jou deze onzin heeft verteld
17de ofzo, staat in mn agenda, geen zin om het nu op te zoeken :pquote:Op maandag 6 juni 2011 22:40 schreef cyberterrorist het volgende:
[..]
dit heb ik ook geleerd van mijn instructeur![]()
ps: wanneer heb je AVD examen nero?
M'n instructeur, als de remvloeistof op z'n minimum is, zijn volgens hem ook vrijwel altijd de remblokken opquote:Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef nero7 het volgende:
[..]
zolang je remvloeistof zn werk doet hoef je deze niet te vervangen. Weet niet wie jou deze onzin heeft verteld
kleurstof zegt veel als die geel is, is het normaal tijd om te vervangen.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:00 schreef menmulder het volgende:
Het kan toch vrij handig zijn om eens in de 2 jaar je remvloeistof te vervangen, dat is ook de vervangingstermijn bij een auto. Dit omdat er vocht in kan komen en hierdoor de werking een stuk minder kan zijn.
En als het zwart is?quote:Op maandag 6 juni 2011 23:05 schreef densmee het volgende:
[..]
kleurstof zegt veel als die geel is, is het normaal tijd om te vervangen.
Dat heb ik ook al een keer gedaanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:14 schreef DarkNoize het volgende:
Zaterdag bij de les trouwens een keer terug geschakeld zonder de koppeling te gebruiken, vraag me niet hoe of waarom![]()
Maar ging best soepel
Damn dat is wel heel slecht dan, dat het er bij mij niet in staat... Heb nog teruggezocht, maar nee echt nietquote:Op maandag 6 juni 2011 20:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik had een boek van smit verkeersopleidingen uit 2008
Achja, in elk theorieboek mist wel iets.. Volgens mij is er geen enkel theorieboek waar echt alles in staat dat gevraagd kan worden. Dus daarom gewoon oefenexamens! En niet alleen die bij dat boek horen of van hetzelfde bedrijf, die gaan natuurlijk geen dingen vragen die ze niet behandelen..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Damn dat is wel heel slecht dan, dat het er bij mij niet in staat... Heb nog teruggezocht, maar nee echt niet
Wij moeten vanmiddag met zijn achten, op twee motoren. Ik heb wel geluk dat ik dus als laatste les en als eerste examen heb. Nadeel is wel dat als ik zak ik eerst nog moet wachten tot alle andere klaar zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:38 schreef Tankiej het volgende:
Voor dat soort officiële dingen gewoon op de website van het CBR kijken, staat precies op wat je mee moet nemen. Staat overigens ook op dat printje van je reservering
http://cbr.nl/4445.pp
Inderdaad, eerst weer even inkomen en dan examen. Zo doen alle rijscholen het volgens mij
Al moest ik bij mijn examen nog 1,25 uur wachten voordat ik mocht.. We waren met z'n vieren van dezelfde rijschool en moesten ook allemaal op dezelfde motor examen doen. En ik was pas als laatste
Hij had nog nooit een leerling gehad die nog geen autorijbewijs had?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:06 schreef Thrilled het volgende:
Mijn ID-kaart is ook gewoon een legitimatie dus als ik die mee zou nemen was er geen probleem. Bij mijn AVB moest ik dan ook die ID weer meenemen, samen met het theorie-certificaat. Zo had hij het ook nog niet bekeken dus ik was blij dat ik niet 2 keer een nieuw rijbewijs moest aanvragen.
Succes vanmiddagquote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wij moeten vanmiddag met zijn achten, op twee motoren. Ik heb wel geluk dat ik dus als laatste les en als eerste examen heb. Nadeel is wel dat als ik zak ik eerst nog moet wachten tot alle andere klaar zijnMaargoed daar gaan we maar niet vanuit
Bedankt mensen!
Zou fijn zijn! Zeker aangezien ik nog geen enkele les in de regen heb gereden. Het lijkt me niet ideaal om dat tijdens je examen voor het eerst te moeten doenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:33 schreef knack het volgende:
[..]
Succes vanmiddagIk hoop voor je dat het nog een beetje droog blijft vandaag.
Inderdaad, daar houden ze wel rekening meequote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:43 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb ook op een natte baan AVB gedaan, niks aan de hand. Alleen je remweg is wat langer, maar dat weten zij natuurlijk ook.
Je mag er alleen niet op staan omdat het een doorgetrokken streep is. anders wel hoor.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:14 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het "juiste" antwoord. Maar de fietsopstelstrook zou je ook bij de rijbaan kunnen rekenen en andersom kan je de opstelstrook ook interpreteren als de opstelstrook voor de auto's.
Ik weet heus wel dat je niet op die rode fietsersopstelstrook mag gaan staan, maar met deze antwoorden kon ik alle kanten op. Echt belachelijk.
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:38 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
woei vanmiddag AVB gehaald![]()
precisiestop comlpeet verprutst, maar de rest ging prima
Gefeliciteerd, ga je ook mee met de newbie ritquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:47 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
dank jullie wel![]()
een oudleerling was jaloers over mijn langzame slalom, blijkbaar was hij niet gewend om iemand daar makkelijk doorheen te zien fietsen..
binnenkort maar eens gaan beginnen met de openbare weg onveilig maken
zijn er al meer details?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:05 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, ga je ook mee met de newbie rit?
Wanneer is die dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:05 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nee, het lastige is dat er natuurlijk nog veel lessers zijn. Ik zal binnenkort inventariseren wie daar aan mee willen doen, dus bij deze, kan je mij een PM sturen als je je rijbewijs al hebt en graag mee wilt, of nog een paar weken moet maar wel interesse hebt en de mogelijkheid tot een motor. Kan ik even kijken op wat voor groep we uitkomen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt vast goed, succes!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:34 schreef mark_dabomb het volgende:
de zenuwen beginnen wel een beetje op te borrelen. Morgen om 10:45 is het zo ver....Van te voren nog een uurtje les en dan moet het maar gebeuren! Anders moet ik denk ik dik een maand wachten want het zal wel druk zijn bij het CBR....naast het feit dat het je dan zo weer 400 euro kost.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef Bananico het volgende:
Ik heb mijn AVD gister gehaald @ Rijschool van Buuren in Zwolle. Ben ook al bezig om een motor te kopen
Theorie 23 februari
Eerste les 2 maart
AVB 6 april
AVD 6 juni
Al met al heb ik in totaal 21 uur les gehad, alles in een keer gehaaldEn nog nooit in m'n leven op een brommer/scooter gereden :p
Succes iedereen die nog bezig is!!
....
Ik zit nu denk ik op 16 lessen of zoiets. AVB in 8 lessen en nu dus ook 8 voor AVD. Goed man in een keer halen! Kreeg je nog opmerkingen of was je rit foutloos? Lang onderweg geweest?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef Bananico het volgende:
Ik heb mijn AVD gister gehaald @ Rijschool van Buuren in Zwolle. Ben ook al bezig om een motor te kopen
Theorie 23 februari
Eerste les 2 maart
AVB 6 april
AVD 6 juni
Al met al heb ik in totaal 21 uur les gehad, alles in een keer gehaaldEn nog nooit in m'n leven op een brommer/scooter gereden :p
@Mark_dabomb,
Mijn zenuwen waren ook niet meer te houden gister en de week ervoor :p Ik heb misschien makkelijk praten nu, maar probeer je rust te vinden tijdens de rit. Eet een banaan van tevoren, tijdens het uurtje les van tevoren op je gevoel rijden en tijdens je examen niet te veel nadenken en alles goed willen doen. Een fout wordt je vergeven, als je maar snel en correct weer oppakt! Niet treuzelen, lekker doorrijden. Goed blijven kijken, laten zien dat je kijkt... Maar dat weet je natuurlijk allemaal al wel... Heel veel succes!!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef Bananico het volgende:
Theorie 23 februari
Eerste les 2 maart
AVB 6 april
AVD 6 juni
@Mark_dabomb,
Mijn zenuwen waren ook niet meer te houden gister en de week ervoor :p Ik heb misschien makkelijk praten nu, maar probeer je rust te vinden tijdens de rit. Eet een banaan van tevoren, tijdens het uurtje les van tevoren op je gevoel rijden en tijdens je examen niet te veel nadenken en alles goed willen doen. Een fout wordt je vergeven, als je maar snel en correct weer oppakt! Niet treuzelen, lekker doorrijden. Goed blijven kijken, laten zien dat je kijkt... Maar dat weet je natuurlijk allemaal al wel... Heel veel succes!!
Gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef Bananico het volgende:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:41 schreef rene90 het volgende:
Nee, het lastige is dat er natuurlijk nog veel lessers zijn. Ik zal binnenkort inventariseren wie daar aan mee willen doen, dus bij deze, kan je mij een PM sturen als je je rijbewijs al hebt en graag mee wilt, of nog een paar weken moet maar wel interesse hebt en de mogelijkheid tot een motor. Kan ik even kijken op wat voor groep we uitkomen.Ik zet het wel even in de OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop voor het eind van Augustus klaar te zijn, maar zeker is dat allerminst. Hangt er dus maar net vanaf.
De rit was niet helemaal foutloos, ik bleef iets te lang achter een gemeentekarretje hangen die afsloeg. Ik bleef achter hem, terwijl ik via het fietspad had moeten inhalen, bleek acheteraf. Verder kreeg ik geen commentaarquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:47 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Ik zit nu denk ik op 16 lessen of zoiets. AVB in 8 lessen en nu dus ook 8 voor AVD. Goed man in een keer halen! Kreeg je nog opmerkingen of was je rit foutloos? Lang onderweg geweest?
Waren lessen van 60 minutenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:55 schreef ArnosL het volgende:
21 uur, dat kunnen ook lessen zijn van anderhalf uur
ik gok van nee, als ik eind juli nog niet op kan, moet ik sowieso een maand wachten ivm vakantie etc. en dan wil ik daarna ook nog eerst een motor ergens weten op de kop te tikken (de gsx-r van vriendlief lijkt me niet helemaal geschikt voor mij, al zit ie wel lekkerquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:05 schreef rene90 het volgende:
[..]
Naar het dorp of de stad waar het examencentrum zit bedoelt iequote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:24 schreef mark_dabomb het volgende:
voor AVD naar een oefenterrein? Ik trek gewoon met een wheelie weg van de rijschool en dan rijden we een uur
Dat bedoel ik niet alleen, dat zei ik ookquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:25 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Naar het dorp of de stad waar het examencentrum zit bedoelt ie
quote:
quote:
Gefeliciteerd & succes!quote:
http://www.bijzondereverrichting.nl/motor/bravok/quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Iemand toevallig een handig overzichtje van BRAVOK? Ik denk dat ik het meeste wel weet maarwil niks missen natuurlijk!
-B van Borsten, voel je goed in je rug met een chick achteropquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Iemand toevallig een handig overzichtje van BRAVOK? Ik denk dat ik het meeste wel weet maarwil niks missen natuurlijk!
Niet in de praktijk proberen, maar een man snapt vast de humor beterquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:33 schreef ArnosL het volgende:
Als je een leuke vrouwelijke examinator hebt kun je het proberen, bij een man zou ik het niet proberen
Achja, ik ben té behulpzaam somsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:32 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
...
Edit, wat ik eigenlijk wilde zeggen: is Google of terug lezen te moeilijk??
Hangt ook van de examinator af hè. Lijkt me duidelijk. Sommigen vinden anaal echt een instant zakpuntje.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:32 schreef HeetBoven het volgende:
-B van Borsten, voel je goed in je rug met een chick achterop
-R van Rukken, zou kunnen als je passagier bereid is
-A van Anale sex, voor de Homo's onder ons
-V van Vingeren, gaat alleen goed met links, want met rechts moet je gas houden
-O van Orgasme, jij of zij, zie R of V
-K van Klaar, nu weer lekker verder rijden.
waar moet de A dan voor staan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hangt ook van de examinator af hè. Lijkt me duidelijk. Sommigen vinden anaal echt een instant zakpuntje.
Oke logischquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:19 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
ik gok van nee, als ik eind juli nog niet op kan, moet ik sowieso een maand wachten ivm vakantie etc. en dan wil ik daarna ook nog eerst een motor ergens weten op de kop te tikken (de gsx-r van vriendlief lijkt me niet helemaal geschikt voor mij, al zit ie wel lekker) en daar een beetje meer bekend mee raken voordat ik lange ritten ga maken
Dankje.quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:50 schreef Tankiej het volgende:
Succes morgen![]()
En inderdaad, sommige vragen zijn echt heel raar
Waar je vooral op moet letten is, vragen als bijv. 'Mag je hier inhalen?'. Vaak is er dan wel een onderbroken streep en mag het in dat opzicht, maar dan rijd de motor dicht achter zijn/haar voorganger en kan je niks zien. Dan moet je nee antwoorden want het is gevaarlijk
Netjes man! En dit was je AVD? dus je gaat nu voor een motor kijken of wat zijn je plannen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:30 schreef mark_dabomb het volgende:
GeslaagdSupergoede rit gehad en geen enkele opmerking van de examinator. bedankt iedereen en ik probeer natuurlijk ook bij de newbie rit te zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |