abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97831162
TimeJumper, dat is dus ook een van de vragen die ik voor vanmiddag op papier heb gezet. Ik heb nu nog werk, maar dat duurt ook nog maar 3 weken. Daarna ga ik de WW in. Ik hoop uiteraard snel weer een baan te vinden, maar of dat ook lukt (want welk bedrijf neemt er nou nog een zwangere vrouw aan die over 4 maanden met zwangerschapsverlof gaat?) is ook maar de vraag. Toch wil ik mijn frummel inschrijven voor 2 dagen per week. Dat zullen dan de maandag en woensdag zijn omdat we alle andere dagen in de week opvang kunnen regelen bij ouders/schoonouders. Op die manier weten we zeker dat er tegen die tijd opvang is. En afzeggen kan altijd nog toch? Dus ik zou, als ik jou was, toch maar eens rond gaan kijken in je omgeving.

Misschien is een gastoudergezin (of zoiets) iets voor je? Dat is vaak wat flexibeler hoor ik in mijn omgeving.

Oh en Evenstar, wat fijn dat je weer zelf eet *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:47:54 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97831253
Over kinderopvang, het is vanaf 2012 niet meer zo dat je zelf bepaalt hoeveel dagen opvang je wilt.
Je mag zoveel uren aanvragen als het aantal uur dat degene met de minste werkuren werkt.
Als een van de partners thuiszit mag je volgens mij dus geen kinderopvang aanvragen. Volgens mij staat er op de site van de belastingdienst meer over.
pi_97831283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:47 schreef Aventura het volgende:
Over kinderopvang, het is vanaf 2012 niet meer zo dat je zelf bepaalt hoeveel dagen opvang je wilt.
Je mag zoveel uren aanvragen als het aantal uur dat degene met de minste werkuren werkt.
Als een van de partners thuiszit mag je dus geen kinderopvang aanvragen. Volgens mij staat er op de site van de belastingdienst meer over.
Je mag het wel aanvragen, alleen krijg je maximaal over 130% van het aantal contracturen van de minstwerkende ouder belastingvoordeel. Alle extra uren komen voor de volle 100% uit je eigen zak.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:51:24 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97831342
Oh ja, zo zat het. Beetje kort door de bocht gedacht ook, ik formuleerde het alsof de overheid bepaalt of je kov 'mag'.
Iedereen 'mag' het, het gaat er natuurlijk om wie welk deel ervan betaalt :)

In ons geval vind ik het best ingewikkeld aangezien mijn vriend zzp'er is en onregelmatig werkt.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:59:28 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97831551
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:51 schreef Aventura het volgende:
Oh ja, zo zat het. Beetje kort door de bocht gedacht ook, ik formuleerde het alsof de overheid bepaalt of je kov 'mag'.
Iedereen 'mag' het, het gaat er natuurlijk om wie welk deel ervan betaalt :)

In ons geval vind ik het best ingewikkeld aangezien mijn vriend zzp'er is en onregelmatig werkt.
Pssst... Je man! ;)
pi_97831556
_O-
pi_97831581
Hier zitten wij dus ook mee te vogelen...
Ik werk op therapeutische basis, maar wel vaak de helft meer dan in mijn contract vermeld staat.
Deze uren zullen voorlopig ook niet contractueel vastgelegd worden. Heel complex verhaal, dat ga ik hier niet uit de doeken doen.
De uren dat onze piranha naar het KDV/gastouder zou gaan zijn dus meer als contractueel overeengekomen is met mijn werkgever.
Nu hebben we een beetje zitten rekenen etc, maar het lijkt erop dat ALS ik zou blijven werken, ik mijn gehele salaris naar het KDV kan brengen. Dus bij ons gaan we ons nog even beraden 'what to do', want ik ben toch al veel thuis door mijn beperking, en ik weet niet of ik mijn werk nou verschrikkelijk zou missen.
Oh ja, en oma's inschakelen is hier geen optie.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:19:55 #158
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97832125
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:59 schreef Brighteyes het volgende:

Pssst... Je man! ;)
:D

Het moet nog wennen.

@ggb, lastige situatie, helaas wel een voorbeeld van hoe deze regeling (een negatieve) invloed heeft op de arbeidsparticipatie.
Maar dat is niet voor hier, er is een ander topic over hier in OUD zag ik
pi_97832418
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:19 schreef Aventura het volgende:
@ggb, lastige situatie, helaas wel een voorbeeld van hoe deze regeling (een negatieve) invloed heeft op de arbeidsparticipatie.
Maar dat is niet voor hier, er is een ander topic over hier in OUD zag ik
Die was ik al aan het zoeken, maar ik kon em niet vinden (of ik zoek weer niet goed genoeg :@ )

*edit* Gevonden...
2012: nieuwe regels kinderopvangtoeslag
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:57:35 #160
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97833328
Inderdaad Summerbreeze ik zie me nu eigenlijk ook niet aan het werk komen. Maar ja, we zullen het beste er maar van hopen ;)
Ik ga bij de verschillende kinderdagverblijven dan maar alvast info aanvragen en aan de hand daarvan inschrijven of niet.

Net terug van de verloskundige, deze keer helaas geen echofoto maar wel naar het hartje geluisterd wat gelukkig nog goed klopt na dat naaldengedoe van die vruchtwaterpunctie. :{
Even nog gediscusseerd of ik op mijn "oude dag" echt naar een gynaecoloog moet of dat ik bij de verloskundigepraktijk kan blijven.
Vooralsnog moeten we ons blijkbaar aan protocollen houden :9
Dus ik kijk het effe aan maar als het me niet bevalt ga ik gewoon weer terug hoor :P

Zo en nou effe *O* *O* *O* *O* *O* *O* zodat "alles" goed loskomt bij Juud en Mefke :9 *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_97833580
Voor de mensen die naar een verloskundige gaan; Hoevaak krijgen jullie een echo?
Dat is toch maar 3 keer ofzo? Termijn, 20 wk/SEO en dan een liggingsecho?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97833606
offi maar 2

termijn en SEO

maar had een vroege echo

en liggings, is iets nieuws geloof ik he?
pi_97833705
Standaard krijg je 2 echo's dacht ik, de termijnecho en de SEO. Maar bij twijfel meer. Je kunt idd ook nog liggingsecho's krijgen, groeiecho's (als je buik te groot of te klein lijkt), extra termijnecho's als 't niet duidelijk genoeg is wanneer je uitgerekend bent, of echo's na bloedverlies oid. Ik heb er nu 5 gehad dacht ik.. 2x termijnecho, 1x guo, 2x groeiecho. Vandaag trouwens 37 weken precies. :)
pi_97833709
Ja, dat schijnt nu standaard te zijn geloof ik.

Maar ik geen flauw idee. Ik heb er al 5 gehad O+
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:21:30 #165
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97833982
Door al die miskramen die ik heb gehad, kreeg ik er elke week 1. Dus ik heb er nu zo'n 6 gehad en 1 bij de gynaecoloog. En ik ben nog máár 16 weken.
Maar nu het toch blijkbaar goed gaat, is het met elke week een echo wel afgelopen denk ik :9
Was wel fijn en leuk hoor, zouden ze eigenlijk bij iedereen moeten doen :9
Rayen 2½ jaar!
pi_97834068
cyntiaa gefeliciteerd
Mefke succs in het z-huis
aventura aan de nesteldrang komt goed meid in en uit blijven ademen
evenstar mag bijna naar huis wat fijn
pi_97834086
Nog niks... ze mag donderdag weer langskomen bij de verloskundige.
pi_97834104
Hoeveel miskramen heb je gehad timejumper? -O-
pi_97834117
nestldrang is hier ook al flink bezig, hele keuken gesopt op mn vrije dag verdorie, straks maar eens de eetkamertafel leegruimen (is nogal mn hobby'smijttdaarmaarop'tafel)
pi_97834161
Hier ook standaard 2. Termijn en de 20 wk. Onze vlos heeft nu ook voor mensen met een bepaald bmi een groeiecho met 30 weken.
Moet zeggen dat ze niet niet moeilijk doen om een echo meer of minder omdat ze zelf in de praktijk echo's kunnen maken. Dus als ze een keer tijd overhebben willen z enog wel eens even keertje extra kijken!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:31:27 #171
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97834243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:26 schreef Vlindur het volgende:
Hoeveel miskramen heb je gehad timejumper? -O-
5, en altijd tussen de 8 en 10 weken ging het mis. Daarna meestal zo'n 2 weken wachten voordat mijn lichaam het afstootte. Ik ben "allergisch" voor ziekenhuizen en allerlei ingrepen dus weg laten halen zag ik helemaal niet zitten.
Maarrrrrr aangezien ik nu al op 16 weken zit ziet het er goed uit *O*

Kleurdoos als je nesteldrang na al dat geschoonmaak nog niet kwijt ben, ik heb hier ook nog een keuken :9
Rayen 2½ jaar!
pi_97834350
He jakkes TJ, vijf miskramen -O- dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten (wat een rare uitdrukking eigenlijk!? :? ) Fijn dat alles er nu goed uitziet! *O*

Ik ben vanmorgen weer goedgekeurd :s) Kind was lekker eigenwijs en wilde niet lang genoeg op één plek blijven hangen om naar t hartje te laten luisteren, dus na tien minuten aanklooien (oh daar is ie! tsjoeketsjoeketsjo-PLOP en weg issie weer :') ) even de echodinges erop gezet, hebben we toch heel even mogen spieken O+

Ohja en 't moest natuurlijk een keer gebeuren hè. Dat de verwijssticker op het 20-wk-echo-formulier door een vervangster werd uitgeprint en dat 't dan die van m'n stiefdochter blijkt te zijn ipv mij. </soapserie>
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:46:12 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_97834623
Autsj in :{.
Fijn dat alles goed was, voel je je ook wat beter?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_97834700
Autsj? Wrom?
De hele situatie is zo bizar dat ik er alleen nog maar om kan lachen hoor :D

Ik voel me al een stuk beter, moeheid en het gevoel dat ik mezelf niet ben zijn al flink weggetrokken. Alleen houdt nu dus m'n bekken ermee op, dus vanmiddag intake bij de fysio.

Oh en ik had nog niet gejuicht voor jou! Wat heerlijk dat 't zo goed gaat nu! *O* Bijna naar huis! Bijna naar je meiske! <3 Gaat 't goed met haar? Is ze nog steeds bij d'r oma en opa?
pi_97834821
Ja zo weinig echo's eigenlijk maar ?
ik heb er al 3 gehad, en krijg er nog meer bij dee gynaecoloog om in de gaten te houden of allebei de baby;s voldoende groeien.
En wil ff delen dat ik gister ten huwelijk ben gevraagd *O*
Niet dat t iets met zwangerschap te maken heeft maar toch *) *)
eh kd ik zit in een verhuizing, dus als je zo graag wat te doen wilt hebben ??? :6
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:53:33 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_97834840
Ze is nu met mijn mama in mijn huis :)

En fijn dat t beter aan t worden is ! Had je bij willow ook last van je bekken?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_97835243
Wat naar TimeJumper. Dan is het inderdaad wel heel erg fijn dat je zoveel echo's hebt gehad!

MissJones! Van harte! gaan jullie trouwen als je zwanger bent of wacht je tot de kleine er is?

En met Rienk heb ik niet aan nesteldrang gedaan en ik hoop er nu mooi weer onderuit te komen :+
pi_97835305
Gefeliciteerd miss jones! *O*
Evenstar, das wel prettig denk ik, dan kun je haar vast ook vaker zien of niet?
Ik had bij Willow pas helemaal op 't eind wat last. Nooit fysiotherapie gehad ofzo. Dat het nu al zo vroeg begint was voor mij genoeg reden om heel snel aan de bel te trekken...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:08:16 #179
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97835317
Miss-jones gefeliciteerd!!!
Evenstar, wat fijn dat het beter met je gaat, wat een opluchting zal dat zijn, dat het zich maar mag voorzetten in positieve zin. ;)
TJ, wat een verhaal heb jij al achter de rug en wat een groot geluk dat het nu goed gaat met je en met het kleine mupke.

Over de aanval op Mefke, want zo zag ik het wel een beetje...
Ik ben mans genoeg om zelf eruit te ventileren wat van Mefke haar berichten op mij van toepassing is en wat niet. En zij ziet dingen soms iets 'donkerder' dan dat het wellicht is, so what...dat is haar manier van redeneren. Plus dat zij weet hoe het is om over tijd te lopen en last van gerommel te hebben.
Ik vind het nogal apart dat dan een modje van buitenaf even tuttut komt roepen hier, dat kan ik namelijk ook prima zelf, mocht het al nodig zijn.

Ik heb overleg gehad met mijn VK, zij heeft goede hoop dat het vanzelf op gang zal komen en aangezien ik al iets eerder ben gestript dan 41 weken wil ze graag wachten tot donderdag, vooral omdat zowel zij als wij graag de natuur zijn gang laten gaan. Donderdag bedenken we dan weer verder hoe of wat als het dan nog niet op gang komt.
Vanaf 41 en 2 dagen (dat is vrijdag) zou ik op controle en gesprek kunnen in het ziekenhuis, maar het ziekenhuis is niet happig op ingrijpen, dus in mijn geval zullen ze niet veel doen tot bijv maandag of dinsdag.

So be it, vervelend maar waar. En het beleid zal niet voor niets zo zijn...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:09:02 #180
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_97835344
Miss, gefeliciteerd!! ^)

Innepin, handig zo'n sticker! :')

Bij onz praktijk krijg je standaard 5 echo's! *O* Vroege echo, termijnbepaling, 20 weken, groeiecho en liggingsecho.

TJ, fijn dat het hartje goed klopte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:14:19 #181
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97835495
Ja meiden aan het verleden denk ik nu maar niet meer, tijd voor de toekomst *O*

MissJones Gefeliciteerd ^) *O* *O* *O* *O*
Ga je tijdens de zwangerschap trouwen of erna? Tijdens gaat bij jou denk ik ook heel goed met zo'n klein buikje :9 moeten jullie niet gaan wachten tot die "explodeert" ;) of misschien juist wel ;)
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:23:06 #182
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_97835811
MissJones proficiat! Wat leuk voor jullie! ^) Wanneer is de grote dag?
Juud :Y ben het helemaal met je eens, maar voelde het niet als mijn plek om er wat van te zeggen. Ik hoop dat je Mef hiermee hebt overtuigd dat ze lekker moet blijven posten. Mef, laat je nou niet wegjagen a.u.b.!

Bij ons ook alleen termijn en SEO. Groei -en liggingsecho alleen bij indicatie. Ook de controles zijn vrij sober vind ik, er zit echt heel lang tussen telkens. De controles zijn rond de:

16 weken
23 weken
27 weken
31 weken
34 weken
36 weken
38 weken

Vanaf 38 tot 42 weken elke week.
Gelukkig voel ik mijn meisje O+ goed, dus dan maak je je ook wat minder snel zorgen denk ik.

PS: Innepin, had je al gelezen van de nieuwste Willow?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_97835900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:23 schreef __Isis__ het volgende:

PS: Innepin, had je al gelezen van de nieuwste Willow?
Huuuu?
pi_97835966
Thanks dames

Nee we gaan pas volgend jaar trouwen
in de winter ! hopelijk met veel sneeuw ! precies de datum heb ik nog niet omdat ik al wel de trouw locatie weet, want heb altijd gezegd dat ik daar wil trouwen, maar eerst kijken of ze dan plek hebben.

Nieuwste Willow, dochter van pink of niet ?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:28:28 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97835995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:08 schreef Juud79 het volgende:
*knip*
Over de aanval op Mefke, want zo zag ik het wel een beetje...
Ik ben mans genoeg om zelf eruit te ventileren wat van Mefke haar berichten op mij van toepassing is en wat niet. En zij ziet dingen soms iets 'donkerder' dan dat het wellicht is, so what...dat is haar manier van redeneren. Plus dat zij weet hoe het is om over tijd te lopen en last van gerommel te hebben.
Ik vind het nogal apart dat dan een modje van buitenaf even tuttut komt roepen hier, dat kan ik namelijk ook prima zelf, mocht het al nodig zijn.
*knip*
Ik vergeet nogal eens dat ik ook blauw ben, maar dat wat ik vanmorgen zei, zei ik puur vanuit mezelf als mede-user van FOK en van OUD. Als het echt niet had gemogen wat ze zei, dan had ik wel gaan editten of op een andere manier met het strenge vingertje gaan zwaaien.
En dat 'van buitenaf' snap ik helemaal niet zo. Mag je hier alleen maar dingen zeggen als je zelf zwanger bent? Want dat is dan een nieuwe regel waar ik nog niks vanaf wist...
Daarnaast ben ik zelf met 41+2 en 40+6 bevallen, dus ik weet ook hoe het is om overtijd te lopen en wat last te hebben van gerommel... Sterker nog, mijn vliezen braken en het duurde daarna nog 60 uur voor mijn tweede er was...

Tevens had ik ook echt niet de behoefte jou te gaan verdedigen, integendeel, je wekt nergens de indruk dat dat nodig is.
Ik vond puur en alleen Mefke's aannames storend. Als dat niet gezegd mag worden omdat het anders een aanval is, tsja, daar kan ik niks anders op zeggen dan 'het is een forum, het is het internet, als je niet wil dat mensen reageren op wat je zegt, moet je ook niks zeggen'.

quote:
Ik heb overleg gehad met mijn VK, zij heeft goede hoop dat het vanzelf op gang zal komen en aangezien ik al iets eerder ben gestript dan 41 weken wil ze graag wachten tot donderdag, vooral omdat zowel zij als wij graag de natuur zijn gang laten gaan. Donderdag bedenken we dan weer verder hoe of wat als het dan nog niet op gang komt.
Vanaf 41 en 2 dagen (dat is vrijdag) zou ik op controle en gesprek kunnen in het ziekenhuis, maar het ziekenhuis is niet happig op ingrijpen, dus in mijn geval zullen ze niet veel doen tot bijv maandag of dinsdag.

So be it, vervelend maar waar. En het beleid zal niet voor niets zo zijn...
Ik hoop ook voor je dat het gewoon vanzelf op gang komt. Het gemiddelde van 40 weken komt toch ergens vandaan en daar waar mensen (veel) te vroeg bevallen moeten er helaas ook een paar zijn die laat bevallen.
Maar idd liever natuurlijk dan met allerlei poespas. :Y
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:30:20 #186
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_97836047
Gefeiliciteerd missJones!

Hier ook maar 2 echo's standaard. Al krijg ik er wel 3 waarschijnlijk. Ik wil met 37 een groeiecho, om te kijken hoe groot het koppie is. Is dat groter of gelijk als die van Chris, dan wil ik in het ZKH bevallen, anders hopelijk thuis.. De VK begreep dat ook wel. Ze zei dat zo'n groei/liggingsecho ook wel vaker werd gedaan.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:34:54 #187
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_97836218
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:25 schreef innepin het volgende:

[..]

Huuuu?
Dochter van Pink inderdaad... Willow Sage Hart. Mooie combi ook Willow Sage.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:35:34 #188
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_97836246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook maar 2 echo's standaard. Al krijg ik er wel 3 waarschijnlijk. Ik wil met 37 een groeiecho, om te kijken hoe groot het koppie is. Is dat groter of gelijk als die van Chris, dan wil ik in het ZKH bevallen, anders hopelijk thuis.. De VK begreep dat ook wel. Ze zei dat zo'n groei/liggingsecho ook wel vaker werd gedaan.
En wordt deze dan vergoed?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:36:23 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97836281
Heb ik idd ook gevraagd bij Oscar Deepfreeze.
Sasha zat natuurlijk flink klem en brak zijn sleutelbeen tijdens de bevalling, dus ik wilde gewoon van te voren weten of ik weer zo'n flinke zou gaan baren.
Volgens de vk was het maar een 7-pondertje, maar dat zei ze bij Sasha ook. ;)
Gelukkig begreep ze het idd en mocht ik idd voor een groei-echo gaan.
Die zei 8 pond en het was net als bij Sasha 9. :D
pi_97836304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:34 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Dochter van Pink inderdaad... Willow Sage Hart. Mooie combi ook Willow Sage.
Oh, wat grappig! Leuk, vind het wel bij ze passen. Ik vind "wilg salie" zo samen net ff té hippie-ig (onze Willow heeft een oerhollandsche 2e naam :P ) maar toch, grappig :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:38:56 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97836376
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:06 schreef Vlindur het volgende:
Voor de mensen die naar een verloskundige gaan; Hoevaak krijgen jullie een echo?
Dat is toch maar 3 keer ofzo? Termijn, 20 wk/SEO en dan een liggingsecho?
4 hier :)
termijn
SEO
groei (bij 30 weken)
ligging (bij 35 weken)

mag dus volgende week voor de groei-echo :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:43:41 #192
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_97836553
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:37 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik vind "wilg salie" zo samen net ff té hippie-ig
_O-
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_97836704
2 tot 4 keer dus gemiddeld. Ik heb 30 juni weer controle (en dan dus echo) en de week erna op 6 juli de SEO.

Ik gok dat ik voorlopig elke 3/4 weken op controle moet. Aan het einde elke 2 weken naar elke week.

Ik krijg steeds een echo omdat ze bij mij moeten kijken of de baby's lever, nieren en vruchtwater nog allemaal voldoende zijn. Wordt dat minder wijst het er op dat hij/zij ziek wordt/is.
Ook moet ik elke keer bloedprikken. 2 tot 3 buizen vol om te kijken naar de waardes. Bang voor naalden ben ik niet meer. Maar fijn is het niet!
pi_97837267
Hoi meiden, lees wel mee maar heb door wat dingen weinig behoefte nog te updaten hier.
Ik mag dus uit de lijst.

Mefke en Juud, ik duim voor jullie!
pi_97837365
Uhm even denken wat ik allemaal heb gelezen:
- mefke en juud succes en sterkte en ik hoop snel met baby jullie hier weer te spotten!
- evenstar die zich beter voelt en naar huis mag, dat is wel supernieuws! *O* benieuwd hoe het nu kwam als je dat nog wil vertellen.
- miss die gaat trouwen ook ^) *O*
- en verder voor ieder die ik vergeten ben ook een :*

Hier vandaag 18 weken, klinkt al heel wat :D Met baby gaat alles goed, maar zelf nog wel last van overgeven, vandaag ook weer. Maar rond 11-12 uur is de misselijkheid altijd wel weg. Vandaag een beetje een offday, want ook heel moe. Ik hoop echt dat die misselijkheid en moeheid nog wel minder gaan worden... al die mensen zeggen, joh vanaf 12 weken verdwijnt alles als sneeuw voor de zon! Ik: uhmm ben al 18 weken hoor.. :') Maar zolang met kindje alles goed gaat ben ik tevreden O+

Hier nu 4 echo's gehad. En over 2 weken de 20-wk echo... Spannend!
pi_97837407
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:00 schreef Sannne het volgende:
Hoi meiden, lees wel mee maar heb door wat dingen weinig behoefte nog te updaten hier.
Ik mag dus uit de lijst.

Mefke en Juud, ik duim voor jullie!
Wel alles goed met jou en je baby Sannne?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:21:53 #197
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_97838127
BE, ik had met 37 weken een echo, omdat Chris niet wilde indalen. Toen bleek dat zijn hoofd op 90-95 zat (van de 100), boven de 95 was niet normaal. Dus dat zou gewoon moeten passen.. Jammer van die totaalruptuur daarna (ook door snelheid bevalling en vacuumpomp). Chris was net geen 8 pond, maar met een flink hoofd..
Opzich ben ik daar niet weer bang voor, maar wel dat als nr2 ook lastig gaat ik alsnog naar het ziekenhuis moet. Nu stonden er zomaar 5 kundige mensen rond mijn bed toen het even lastig werd.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:29:55 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97838467
Je kiest niet sws voor een ziekenhuisbevalling dan?
Bij mij was thuis geloof ik sws geen optie, idd ook vanwege klemzittend kind met vacuum enzo.
pi_97838600
ik heb t idee dat veel mensen elkaar hier onnodig bang maken en het meest raar vind ik dat iedereen zichzelf een uitzondering op de regel vindt.
als je met 42 wk nog niet bevallen bent, dan snap ik dat je vindt dat ze moet ingrijpen, verder is je kindje er blijkbaar nog niet aan toe en dient het zichzelf wel aan wanneer wel.
als je toch al maandenlang of wekenlang op je kiezen moet bijten, dan kunnen die 4 extra dagen ook nog wel, toch?
t lijkt wel of 'wij vrouwen' steeds minder kunnen hebben ofzo.
of tís gewoon de nieuwe club, bij mijn vorige zwangerschap liepen er niet zoveel zeikerds rond :P
en ging bijna iedereen vrolijk overtijd
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:36:23 #200
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_97838720
Zijn dit goede verhalen voor in Z&G :P
Mijn voorkeur gaat toch naar huis. In principe mag dat ook gewoon, omdat ik geen gevolgen van de vorige bevalling heb overgehouden. Chris zat ook niet klem, maar zijn hartslag viel weg tijdens de weeen, daardoor moest hij rap eruit met de vacuum.
In mijn achterhoofd heb ik ook dat mijn zusje een veel kleiner hoofd had dat mij. En mijn man een kleiner geboortegewicht&hoofd had. Dus ik hoef niet perse weer zo'n grote te krijgen. Misschien is het straks rond de 50-60. Dan kies ik waarschijnlijk toch voor het "veilige" thuis ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')