Je mag het wel aanvragen, alleen krijg je maximaal over 130% van het aantal contracturen van de minstwerkende ouder belastingvoordeel. Alle extra uren komen voor de volle 100% uit je eigen zak.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:47 schreef Aventura het volgende:
Over kinderopvang, het is vanaf 2012 niet meer zo dat je zelf bepaalt hoeveel dagen opvang je wilt.
Je mag zoveel uren aanvragen als het aantal uur dat degene met de minste werkuren werkt.
Als een van de partners thuiszit mag je dus geen kinderopvang aanvragen. Volgens mij staat er op de site van de belastingdienst meer over.
Pssst... Je man!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:51 schreef Aventura het volgende:
Oh ja, zo zat het. Beetje kort door de bocht gedacht ook, ik formuleerde het alsof de overheid bepaalt of je kov 'mag'.
Iedereen 'mag' het, het gaat er natuurlijk om wie welk deel ervan betaalt
In ons geval vind ik het best ingewikkeld aangezien mijn vriend zzp'er is en onregelmatig werkt.
quote:
Die was ik al aan het zoeken, maar ik kon em niet vinden (of ik zoek weer niet goed genoegquote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:19 schreef Aventura het volgende:
@ggb, lastige situatie, helaas wel een voorbeeld van hoe deze regeling (een negatieve) invloed heeft op de arbeidsparticipatie.
Maar dat is niet voor hier, er is een ander topic over hier in OUD zag ik
5, en altijd tussen de 8 en 10 weken ging het mis. Daarna meestal zo'n 2 weken wachten voordat mijn lichaam het afstootte. Ik ben "allergisch" voor ziekenhuizen en allerlei ingrepen dus weg laten halen zag ik helemaal niet zitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:26 schreef Vlindur het volgende:
Hoeveel miskramen heb je gehad timejumper?
Huuuu?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:23 schreef __Isis__ het volgende:
PS: Innepin, had je al gelezen van de nieuwste Willow?
Ik vergeet nogal eens dat ik ook blauw ben, maar dat wat ik vanmorgen zei, zei ik puur vanuit mezelf als mede-user van FOK en van OUD. Als het echt niet had gemogen wat ze zei, dan had ik wel gaan editten of op een andere manier met het strenge vingertje gaan zwaaien.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:08 schreef Juud79 het volgende:
*knip*
Over de aanval op Mefke, want zo zag ik het wel een beetje...
Ik ben mans genoeg om zelf eruit te ventileren wat van Mefke haar berichten op mij van toepassing is en wat niet. En zij ziet dingen soms iets 'donkerder' dan dat het wellicht is, so what...dat is haar manier van redeneren. Plus dat zij weet hoe het is om over tijd te lopen en last van gerommel te hebben.
Ik vind het nogal apart dat dan een modje van buitenaf even tuttut komt roepen hier, dat kan ik namelijk ook prima zelf, mocht het al nodig zijn.
*knip*
Ik hoop ook voor je dat het gewoon vanzelf op gang komt. Het gemiddelde van 40 weken komt toch ergens vandaan en daar waar mensen (veel) te vroeg bevallen moeten er helaas ook een paar zijn die laat bevallen.quote:Ik heb overleg gehad met mijn VK, zij heeft goede hoop dat het vanzelf op gang zal komen en aangezien ik al iets eerder ben gestript dan 41 weken wil ze graag wachten tot donderdag, vooral omdat zowel zij als wij graag de natuur zijn gang laten gaan. Donderdag bedenken we dan weer verder hoe of wat als het dan nog niet op gang komt.
Vanaf 41 en 2 dagen (dat is vrijdag) zou ik op controle en gesprek kunnen in het ziekenhuis, maar het ziekenhuis is niet happig op ingrijpen, dus in mijn geval zullen ze niet veel doen tot bijv maandag of dinsdag.
So be it, vervelend maar waar. En het beleid zal niet voor niets zo zijn...
Dochter van Pink inderdaad... Willow Sage Hart. Mooie combi ook Willow Sage.quote:
En wordt deze dan vergoed?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook maar 2 echo's standaard. Al krijg ik er wel 3 waarschijnlijk. Ik wil met 37 een groeiecho, om te kijken hoe groot het koppie is. Is dat groter of gelijk als die van Chris, dan wil ik in het ZKH bevallen, anders hopelijk thuis.. De VK begreep dat ook wel. Ze zei dat zo'n groei/liggingsecho ook wel vaker werd gedaan.
Oh, wat grappig! Leuk, vind het wel bij ze passen. Ik vind "wilg salie" zo samen net ff té hippie-ig (onze Willow heeft een oerhollandsche 2e naamquote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:34 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Dochter van Pink inderdaad... Willow Sage Hart. Mooie combi ook Willow Sage.
4 hierquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:06 schreef Vlindur het volgende:
Voor de mensen die naar een verloskundige gaan; Hoevaak krijgen jullie een echo?
Dat is toch maar 3 keer ofzo? Termijn, 20 wk/SEO en dan een liggingsecho?
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:37 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik vind "wilg salie" zo samen net ff té hippie-ig
Wel alles goed met jou en je baby Sannne?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:00 schreef Sannne het volgende:
Hoi meiden, lees wel mee maar heb door wat dingen weinig behoefte nog te updaten hier.
Ik mag dus uit de lijst.
Mefke en Juud, ik duim voor jullie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |