abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97796876
Zoals de TT zegt. Geef je er je ziel en zaligheid voor of heb jij je relatie eigenlijk op een relatief lager pitje staan. Gaat je relatie voor alles? Of zijn er dingen die je voor laat gaan?

Tevens, hoe kapot ben je mocht het stuklopen? Zeer benieuwd!
No woman no cry
  maandag 6 juni 2011 @ 18:39:30 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_97796970
Ts begint:::
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 18:40:12 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_97797002
Ik heb geen relatie, dus kan je helaas niet van een antwoord voorzien.

Oh ja en TS begint inderdaad ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 6 juni 2011 @ 18:40:24 #4
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_97797021
Dat ligt aan de persoon met wie ik een relatie heb, en hoe goed het op dat moment gaat ;)
Als 'de tegenpartij' er voor wil gaan, ga ik er ook voor..

tevens: ts begint :)
26"
Fading slowly.
pi_97797117
Ik zou alles voor haar opgeven. En als het op een eind zou lopen zou ik er door zitten. Ik heb namelijk dromen aan haar opgehangen, een toekomst voor ogen en in mijn inzicht is ze mijn ware. Misschien niet zo slim, maar ik wil ergens in geloven!
No woman no cry
pi_97797491
Ik heb een relatie (ongeveer maandje of 2), maar mijn familie gaat sowieso voor haar. Ook geef ik niet al mijn liefde en zaligheid aangezien ik, als het ooit uitgaat, geen zin heb in hele erge liefdesverdriet (twee keer meegemaakt en dat wil ik nooit weer). Dan kan ik mezelf beter 'n beetje beschermen.

Betekent overigens niet dat ik niet voor haar ga, want heb natuurlijk wel dingen voor haar over.. maar ik ga me niet 100% hechten.
pi_97797697
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:48 schreef Mpj het volgende:
Ik heb een relatie (ongeveer maandje of 2), maar mijn familie gaat sowieso voor haar. Ook geef ik niet al mijn liefde en zaligheid aangezien ik, als het ooit uitgaat, geen zin heb in hele erge liefdesverdriet (twee keer meegemaakt en dat wil ik nooit weer). Dan kan ik mezelf beter 'n beetje beschermen.

Betekent overigens niet dat ik niet voor haar ga, want heb natuurlijk wel dingen voor haar over.. maar ik ga me niet 100% hechten.
Maar dan kan je naar mijn mening geen goede relatie meer aangaan. Je beschermt jezelf door je niet volledig te hechten zeg je, dus als je moeder belt of je wilt komen, en je vriendin ga je naar je moeder? Bij wijze van dan he? Dat zou ik echt niet kunnen, ik ben in het verleden ook meermaals gekwetst. Maar toch geef ik ze allemaal een eerlijke kans, waarom niet? What doesn't kill you makes you stronger, en ik heb nu echt het gevoel de ware gevonden te hebben.
No woman no cry
  maandag 6 juni 2011 @ 19:10:58 #8
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_97798929
in dit topic wordt wanhoop gemeten.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_97798980
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:51 schreef nohansienokraaij het volgende:

[..]

Maar dan kan je naar mijn mening geen goede relatie meer aangaan. Je beschermt jezelf door je niet volledig te hechten zeg je, dus als je moeder belt of je wilt komen, en je vriendin ga je naar je moeder? Bij wijze van dan he? Dat zou ik echt niet kunnen, ik ben in het verleden ook meermaals gekwetst. Maar toch geef ik ze allemaal een eerlijke kans, waarom niet? What doesn't kill you makes you stronger, en ik heb nu echt het gevoel de ware gevonden te hebben.
Ik bescherm mezelf inderdaad omdat ik simpelweg geen zin heb in hele erge liefdesverdriet (mocht het ooit uitgaan, mocht ik ooit gedumpt worden of wat dan ook). Ik heb daarvan geleerd en ik hoef dat gevoel nooit meer. Bij mij duurt het wel jaren voordat ik iemand helemaal vergeet namelijk. Dan kan ik me beter niet volledig hechten, dat neemt niet weg dat ik geen leuke tijd met haar heb of niet van haar houd. Ik ben gewoon wat voorzichtiger.

Mijn familie is belangrijker, mijn moeder, vader, zusjes, broertjes, ik heb veel aan mijn familie, ze kennen mij door en door, ik weet dat ik echt op ze kan rekenen e.d. Tja, is gewoon anders dan een vriendin.

Jij hebt gewoon meer vertrouwen..
pi_97798991
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:10 schreef Garisson72 het volgende:
in dit topic wordt wanhoop gemeten.
pi_97799064
Bij mijn eerste relatie heb ik wel alles gegeven, hij stond na mijn familie op nummer 1, nu het uit is gegaan ben ik voorzichtiger en zal een man niet zo snel meer op nummer 1 zetten, je moet jezelf nooit helemaal aan iemand geven vind ik.
pi_97799189
Ik zie niet echt hoe je dat kan tegenhouden, je heel erg gaan hechten aan je relatie.

Als je helemaal hotel de botel bent gaat dat toch vanzelf? Tenminste, dan wil ik mezelf er ook helemaal aan overgeven. Dan ga ik mijn gevoel niet tegenhouden, ik hecht me vanzelf aan die persoon.

Maar eens met iedereen hier. Ik hechtte me heel erg aan hem en nu het over is.. Ik kan zonder hem natuurlijk. Maar het is lastig omdat ik me er zo aan hechtte. Hij deed dat veel minder merkte ik, ook omdat hij al zo gekwetst was in zijn vorige relatie. Dat is niet fijn om te voelen eerlijk gezegd.

Dus ik ga ook wat voorzichtiger de volgende keer te werk .. dit niet weer. :+
  maandag 6 juni 2011 @ 19:21:37 #13
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_97799587
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:13 schreef Sofia90 het volgende:
Bij mijn eerste relatie heb ik wel alles gegeven, hij stond na mijn familie op nummer 1, nu het uit is gegaan ben ik voorzichtiger en zal een man niet zo snel meer op nummer 1 zetten, je moet jezelf nooit helemaal aan iemand geven vind ik.
Als je wel de juiste vindt, dan zal hij wel op nummer 1 terechtkomen, zelfs nog vóór je familie. Je kunt van te voren sowieso nooit voorspellen of je je nog een keer helemaal zult geven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 6 juni 2011 @ 19:23:05 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_97799680
Overigens, ik ben nu 5 jaar getrouwd. Op een gegeven moment hecht je je zo aan de ander dat je je gewoon geen leven zonder haar of hem kunt voorstellen. Ik denk dat dit vanzelf gaat wanneer je met iemand samenleeft.

(Dan moet de relatie ook wel goed zijn natuurlijk)
  maandag 6 juni 2011 @ 19:27:22 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_97800006
Bij mij staat mijn man op nr1 dan pas familie en vrienden, ik heb zelfs geen contact meer met mijn eigen ouders door keuzes die ik gemaakt heb, ik zou het zo weer doen. Ik stop mijn ziel en zaligheid met liefde in deze relatie. Heb ik bij mijn vorige relaties nooit gedaan, waarschijnlijk omdat ik diep van binnen wist dat het uiteindelijk snel over zou zijn..
Be happy with the little things in life
pi_97800267
Ik ken ook wel van die mensen, die gaan dan ineens geen contact meer hebben met vrienden enzovoort door een partner. Zulke mensen kan ik echt niet mee, dan ben je toch niet een echte vriend of vriendin vind ik.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:31:02 #17
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_97800268
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:41 schreef nohansienokraaij het volgende:
Ik zou alles voor haar opgeven. En als het op een eind zou lopen zou ik er door zitten. Ik heb namelijk dromen aan haar opgehangen, een toekomst voor ogen en in mijn inzicht is ze mijn ware. Misschien niet zo slim, maar ik wil ergens in geloven!
Mooi gezegd!! Zo denk ik er ook over.

(Schat als je meeleest dan weet je het nu :*)
pi_97801261
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:21 schreef Strani het volgende:

[..]

Als je wel de juiste vindt, dan zal hij wel op nummer 1 terechtkomen, zelfs nog vóór je familie. Je kunt van te voren sowieso nooit voorspellen of je je nog een keer helemaal zult geven.
Nee dat klopt, maar ik zeg ook dat ik het niet meer zo snel zou doen als hoe dat bij mijn vorige relatie ging... vertrouwen moet ook groeien. Ik zou graag iemand vinden die mijn nummer 1 kan worden maar je moet er altijd rekening mee houden dat het uit kan gaan en daarom je eigen dingen houden, zoals vriendinnen en hobby's, ik zou ook niet zo snel samenwonen bijvoorbeeld, als je zoveel op elkaar lip zit en het gaat botsen zit je daar weer mee.
pi_97801326
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:31 schreef Mpj het volgende:
Ik ken ook wel van die mensen, die gaan dan ineens geen contact meer hebben met vrienden enzovoort door een partner. Zulke mensen kan ik echt niet mee, dan ben je toch niet een echte vriend of vriendin vind ik.
Inderdaad. Alsof het leven enkel om het vinden van een partner draait.
pi_97803232
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:45 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Inderdaad. Alsof het leven enkel om het vinden van een partner draait.
:') Dit is sarcastisch bedoeld hoop ik?
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_97803396
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:13 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

En ik hoop dat dit sarcastisch is :')
pi_97804092
quote:

[..]

Nee.

Jouw leven is een beetje treurig dan als je enkel zoekt naar een vriendje. Ja, het is zeker belangrijk en ik wil niet alleen eindigen ofzo. Maar er is zo veel meer belangrijks. Familie, vrienden, reizen, iets betekenen voor anderen en de wereld, werk, passies etc. etc.

Ik vind dat echt een vreemde levenshouding. Je wordt geboren en je doel is een partner vinden.. :N
  maandag 6 juni 2011 @ 20:44:36 #23
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_97805448
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:45 schreef Sofia90 het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar ik zeg ook dat ik het niet meer zo snel zou doen als hoe dat bij mijn vorige relatie ging... vertrouwen moet ook groeien. Ik zou graag iemand vinden die mijn nummer 1 kan worden maar je moet er altijd rekening mee houden dat het uit kan gaan en daarom je eigen dingen houden, zoals vriendinnen en hobby's, ik zou ook niet zo snel samenwonen bijvoorbeeld, als je zoveel op elkaar lip zit en het gaat botsen zit je daar weer mee.
Ja, maar dat (je eigen dingen houden) moet je vooral doen omdat je altijd je eigen persoon blijft, zelfs in de allerbeste relatie.
pi_97805772
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:24 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Nee.

Jouw leven is een beetje treurig dan als je enkel zoekt naar een vriendje. Ja, het is zeker belangrijk en ik wil niet alleen eindigen ofzo. Maar er is zo veel meer belangrijks. Familie, vrienden, reizen, iets betekenen voor anderen en de wereld, werk, passies etc. etc.

Ik vind dat echt een vreemde levenshouding. Je wordt geboren en je doel is een partner vinden.. :N
O+
pi_97810737
Eerst was ik zo van ik ga het gewoon proberen maar niet meteen open maar na een tijdje voelde hst toch fijn dus ik werd echt open (dat had ik nog nooit gedaan) echt ik deelde alles ik voelde me fijn en opeens was het uit en toen werd ik gewoon aan de kant gezet zonder uitleg dus was een relatie van 2 jaar in 1e kapot. Ik zit er nu nog sreeds heel erg mee en het is 5 maanden geleden. Dus in mijn volgende relatie ga ik uitkijken met hoe snel ik me open stel voor dat meisje
pi_97811425
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:49 schreef Mpj het volgende:

[..]

O+
^)
  maandag 6 juni 2011 @ 22:11:03 #27
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97812404
quote:

[..]

lol :P nee dat is serieus. Het vinden van een partner moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling waarvoor je alles omgooit, iedereen verwaarloosd en als het dan misloopt je op je knieen terug moet om te kijken of je na jaren lang negeren nog vrienden over hebt die je eigenlijk niet verdient.

Dus hoeveel hecht je aan een relatie? Veel, mits deze in mijn leven past, en niet mijn leven wordt, als het al naar dat laatste geval zou gaan neigen zou ik er tijdig mee stoppen en er dus weinig waarde aan hechten
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_97812672
Tsja, binnen een relatie is het altijd schipperen tussen eigen belang, het belang van de ander en het belang van jullie samen. Hoe langer je bij elkaar bent, hoe dichter deze belangen bij elkaar komen te liggen en hoe minder moeilijk het is om je eigen belang zo af en toe eens aan de kant te schuiven. Maar 'je ziel en zaligheid opgeven' klinkt alsof je dit voortdurend doet.

Om antwoord te geven op de OP: ik hecht veel aan mijn relatie, maar zal er niet mijn ziel en zaligheid voor opgeven. Mensen die dat wel zouden doen moeten zichzelf maar eens afvragen of dat een gezonde houding binnen een relatie is. Mijn antwoord is 'nee'. Het betekent namelijk dat je partner alles kan maken en je als een schoothondje zult volgen.
pi_97816190
Ex waar ik maar 8 maanden samen mee was ( 1e relatie ) voelde uiteinderlijk verbazingwekkend ''close'', en stond zeker op gelijke hoogte voor mij als mijn directe familie...

Dat had ik daarvoor ook nooit verwacht dat iemand waar je nog maar zo kort mee bent zo snel in rangorde kan stijgen om het zo maar even te zeggen...

Denk anderzijds wel dat ik daar in de toekomst een stuk voorzichtiger mee ga zijn... Moet het inderdaad zien als aanvulling op je leven, niet als invulling zoals veel mensen een relatie helaas gebruiken...

Het valt me ook op in mijn omgeving dat de mensen die al het langst in eenzelfde relatie zitten, vaak ook mensen zijn die buiten hun relatie niet zo veel hebben ( uitzonderingen daargelaten ).. Ik heb altijd het idee dat die mensen niet eens meer uit hun verkering durven te stappen, omdat ze simpelweg gewoon niets anders hebben...
Verschrikkelijk om op een verjaardag te zitten met een stel van 22 die al 8 jaar samen zijn en zich gedragen tegen elkaar als een gepensioneerd koppel...
pi_97818615
Ja, die heb je ook nog. Niet uit de relatie durven stappen omdat je niemand anders (meer) hebt. Ken er wel een paar. Ik ken nu ook een meisje (moslima), vriendin van mijn zusje, is 21 jaar en is een maand geleden getrouwd. Ik vind 't jong, maar oké. Die mag nu gewoon niet eens meer met haar vriendinnen omgaan van haar man. Is toch te bizar voor woorden, op een gegeven moment houdt ze dus niemand over en kan ze ook geen kant meer op.. Zit je dan ook je hele leven aan vast.. :{
  maandag 6 juni 2011 @ 23:30:44 #31
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_97818767
je ziel en zaligheid in een relatie geven houdt in mijn ogen niet in dat je meteen een sloof bent en dat mijn partner alles kan maken en ik maar gehoorzaam volg. Wij doen vooral nog ieder ons eigen ding, en dat moeten we echt zo houden, we hebben allebei echt onze ruimte nodig. Dat houdt hier in dat als ik een weekend moet werken hij dat heerlijk vind en andersom vind ik het heerlijk als ik vrij ben om het huis voor mezelf te hebben. Maar he ieder zijn ding, ik denk ook dat iedereen op zijn eigen manier een relatie beleefd, van intens naar het gevoel o ja het hoort zo.. De een stort zich in een relatie en geeft alles, de ander doet het rustig aan en heeft een soort muurtje en geeft zich niet gauw bloot. En het kan ook nog eens per relatie verschillen..

O ja dat mijn man op nr 1 staat, houdt ook niet in dat mijn vrienden mij niet meer zien of mij alleen samen met mijn man zien, ik ga gerust zonder man naar mijn vrienden en andersom ook
Be happy with the little things in life
pi_97819151
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:28 schreef Mpj het volgende:
Ja, die heb je ook nog. Niet uit de relatie durven stappen omdat je niemand anders (meer) hebt. Ken er wel een paar. Ik ken nu ook een meisje (moslima), vriendin van mijn zusje, is 21 jaar en is een maand geleden getrouwd. Ik vind 't jong, maar oké. Die mag nu gewoon niet eens meer met haar vriendinnen omgaan van haar man. Is toch te bizar voor woorden, op een gegeven moment houdt ze dus niemand over en kan ze ook geen kant meer op.. Zit je dan ook je hele leven aan vast.. :{
Ohh verschrikkelijk inderdaad ik krijg al kippenvel bij het idee alleen al dat mensen daar met open ogen inlopen..

De jongen waarmee mijn ex voor mij ging had haar gedumpt na 2 jaar relatie, om na een maand met een ander meisje te gaan waar hij al een beetje mee bezig was tijdens die relatie ( niet echt vreemdgaan maar sms - en etc )

Daar is hij nu ookalweer bijna 2 jaar mee samen en dit is toegegeven veel meer zijn typ.. Het is best een aardige sociale kerel, maar hij heeft gewoon geen vrienden. Alles wat hij onderneemt is met zijn vader, zijn vriendin, of met zijn zusje en haar vriend...
Hij maakte het pas uit met zijn ex, zodra hij zeker wist dat hij met die nieuwe meid kon krijgen... Want tja wat als je eerst je oude schoenen weggooit en vervolgens blijken die nieuwe al verkocht :P
Vreselijk
pi_97837186
Heb nu een half jaar relatie en hij is enorm belangrijk voor mij. Maar mijn familie is even belangrijk en ik hou van zowel mijn vriend, als mijn familie. En daarnaast doe ik nog dingen met vrienden al word dat natuurlijk automatisch minder als je een relatie hebt. Maar qua gevoelens geef ik me totaal aan m over, dat wel. Is mijn eerste relatie...en tja, als je naar de statistieken kijkt heeft iemand bijna nooit maar 1 relatie gehad die het meteen end-game is ; maar als je wilt slagen voor een goede relatie moet je je wel helemaal geven ; zelfs als de kans er is dat je achteraf enorm veel liefdesverdriet krijgt ( wat ik zal hebben mocht het uitgaat ), want als je je niet helemaal geeft heeft het sowieso geen kans tot slagen of veel minder in ieder geval. Als je je helemaal geeft heb je tenminste een grotere kans :) ( als het van beide kanten komt )
pi_97837840
Ik vind een relatie toch wel een hoge inzet waard. Zelf snap ik niet dat iemand van relatie naar relatie hopt als ware je eerst de ene vuilniszak in de container dumpt en vervolgens de volgende. Ik ben niet zo van het "bij 't 1e pluimpje rook zo snel mogelijk wegrennen", al zijn er natuurlijk wel grenzen.

Ben er zelf altijd wel kapot van als een relatie stuk loopt, maar dat hoort er denk ik gewoon bij. Voor mij is dat in elk geval geen reden om me niet meer open te stellen, al heb ik natuurlijk wel tijd nodig om over een breuk heen te komen ;)
pi_97838536
quote:

[..]

Nee.

Ik vind het een beetje dom om te stellen dat zoiets natuurlijks als een partner vinden, geen primair levensdoel kan zijn. Het getuigd van weinig persoonlijkheid, maar het is niet zo dat het heel eigenaardig is als iemand leeft voor het vinden van een partner.

Laat mensen lekker zelf bepalen waar ze gelukkig van worden, al is dat de hele dag putjesscheppen.
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_97838606
Ik ben trouwens wel zo iemand die naast zijn relatie eigenlijk niemand heeft. Maar ik probeer mij niet te verliezen in mijn relatie, want als het ooit mis gaat is het ook goed mis.
pi_97839513
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:33 schreef Pipo1234 het volgende:
Ik ben trouwens wel zo iemand die naast zijn relatie eigenlijk niemand heeft. Maar ik probeer mij niet te verliezen in mijn relatie, want als het ooit mis gaat is het ook goed mis.
Dat verklaart je opmerking dan meteen. Je mist wel wat in leven.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:03:33 #38
37769 erodome
Zweefteef
pi_97839864
Ik hecht heel veel waarde aan mijn relatie, hij staat samen met mijn kind op nummer 1.
Is logisch, we zijn al zolang samen, we zijn een gezin.

Mocht het ooit eindigen dan ben ik kapot, als ik er nu over nadenk zo denk ik niet dat ik aan een nieuwe relatie begin, maarja, dat is denken vanuit een alles is goed samen en we hebben een goed leven samen.

In die relatie is mezelf kunnen zijn belangerijk, hebben we ook echt wel dingen naast elkaar, zijn er ook anderen die belangerijk zijn voor ons en alles erop en eraan, maar anders zou het ook geen goede relatie zijn waar ik veel waarde aan hecht ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_97840468
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:55 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Dat verklaart je opmerking dan meteen. Je mist wel wat in leven.
:')
pi_97840628
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:37 schreef nohansienokraaij het volgende:
[knip= algemene vraag]
Hoeveel hecht jij je aan je relatie? :?

Kan de mod niet even dit aanvullen met: Hoeveel waarde hecht jij je aan je relatie? :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_97841025
quote:

[..]

Nee.

Sowieso raar dat jij bepaald wat voor andere mensen belangrijk is. Laat mensen het inderdaad zelf bepalen?
Alsof over 100 jaar nog belangrijk is wat je gedaan hebt. Dan doe ik liever waar ik blij van wordt dan dat het in geschiedenisboeken komt te staan en iedereen weet van mijn bestaan.
Collectible solid silver personalised..
pi_97841072
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:36 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Sowieso raar dat jij bepaald wat voor andere mensen belangrijk is. Laat mensen het inderdaad zelf bepalen?
Alsof over 100 jaar nog belangrijk is wat je gedaan hebt. Dan doe ik liever waar ik blij van wordt dan dat het in geschiedenisboeken komt te staan en iedereen weet van mijn bestaan.
Dit is precies wat ik denk. Liever een zinnig bestaan waar je van geniet, dan een bestaan wat algemeen geaccepteerd wordt en je eigenlijk geen zin in hebt.
pi_97841295
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:37 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik denk. Liever een zinnig bestaan waar je van geniet, dan een bestaan wat algemeen geaccepteerd wordt en je eigenlijk geen zin in hebt.
Precies :)
Al die regels, al dat standaard gezeik.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:53:06 #44
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97844339
Ik heb nu 9 maanden een relatie, maar ken haar al veel langer. En ik zou er (lees: bijna) alles voor doen, tot ik het gevoel krijg dat ik de enige ben die de moeite doet, dan ben ik er ook klaar mee en laat ik alles van haar kant komen. Maar ik zou echt kapot zijn als mijn relatie nu kapot gaat.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:57:08 #45
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_97844555
Dat 'alles voor iemand doen' is natuurlijk ook alleen beeldspraak. Als mijn vrouw me vraagt of ik voor haar iemand wil vermoorden zal ik daar toch eerst even een goed gesprek over willen hebben. En dan snel een andere vrouw zoeken.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 19:14:44 #46
314860 Alouette
Queen of Chevron
pi_97850930
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:53 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb nu 9 maanden een relatie, maar ken haar al veel langer. En ik zou er (lees: bijna) alles voor doen, tot ik het gevoel krijg dat ik de enige ben die de moeite doet, dan ben ik er ook klaar mee en laat ik alles van haar kant komen. Maar ik zou echt kapot zijn als mijn relatie nu kapot gaat.
Dat heb ik ook. Ik doe er veel voor en ben bereid er nog meer voor te doen. Gelukkig komt dat ook van zijn kant en niet alleen van de mijne, anders zou het voor mij snel klaar zijn. Hij betekent heel veel voor me en als het uit zou gaan zou ik er zeker een tijd kapot van zijn. Maar dit betekent niet dat ik alles zou laten vallen voor hem (dat is naar mijn mening ook niet gezond), ik spreek ook nog gewoon af met mijn vriendinnen en doe ook veel dingen met mijn familie.
pi_97865379
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:36 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Waar heb je het over man? Waar staat dat ik dat bepaal? Doe wat je zelf wil en ik geef enkel mijn mening, mag ik het nog wel een eenduidig bestaan vinden. :')

Alsof ik het over geschiedenis boeken heb. Ik heb over lekker genieten van het leven en daar staat een partner voor mij los van. Dat kan er uiteraard ook bij maar er is zo veel meer dan dat. Ik word niet blij van enkel mijn partner ofzo. Concerten, reizen, met vrienden dingen doen daar word ik ook blij van.
pi_97865715
Geen hand vol maar een land vol.
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:58:22 #49
314372 Goddelijker
pi_97865762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:14 schreef Alouette het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Ik doe er veel voor en ben bereid er nog meer voor te doen. Gelukkig komt dat ook van zijn kant en niet alleen van de mijne, anders zou het voor mij snel klaar zijn. Hij betekent heel veel voor me en als het uit zou gaan zou ik er zeker een tijd kapot van zijn. Maar dit betekent niet dat ik alles zou laten vallen voor hem (dat is naar mijn mening ook niet gezond), ik spreek ook nog gewoon af met mijn vriendinnen en doe ook veel dingen met mijn familie.
Hier precies hetzelfde. :)
Een relatie waarbij je niet "alles" voor elkaar over hebt, klopt ergens niet.
pi_97865996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:20 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

:')
Kun je me wel :') maar als je niks hebt naast je relatie.. beetje saai lijkt me. Er is nog zo veel anders leuks. Geen vrienden, geen hobbies, geen activiteiten? Dat kan ik me niet eens voorstellen. Naar mijn mening nogal een leeg bestaan, alsof je alleen maar zit te wachten tot partner je leven komt opvrolijken. Alsof je enkel van je partner blij word. Daar word je partner niet blij van.

[ Bericht 1% gewijzigd door LuxorBeetroots op 07-06-2011 23:33:59 ]
  woensdag 8 juni 2011 @ 03:42:32 #51
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_97874644
'Love like you've never been hurt'

Ik heb in mijn achterhoofd een waakvlammetje staan,
maar mijn relatie gaat in theorie voor op zowat alles.

Mocht mijn lief dat daarentegen effectief van mij eisen dan was het serieuze boel. O-)

Makes sense?

Ik hou mij bijvoorbeeld in als ik een leuke jongen heb ontmoet met wie ik een klik heb, ik vraag zijn mening bij alles wat iets of wat belangrijk is, ik zorg ervoor dat we elkaar niet teveel maar ook niet te weinig zien, etc. Een relatie daar steek je werk in om ze gezond te houden.

De liefde van je leven gaat wel voor op heel wat zaken. Mocht deze relatie stukgaan dan denk ik wel dat je minstens een halfjaar de stukken mag bijeenrapen. Of het echt goed komt daarna... hm. Ik ben op die leeftijd dat je iets wilt hebben opgebouwd met iemand om daarna een leven samen uit te stippelen, ik ben verliefd geworden op iemand waar ik vanaf dag 1 van de relatie iets in zag dat veel verder reikte dan gewoon een koppel zijn. Als ik erna een ander zou ontmoeten zou het meer settelen zijn dan echt het leven leiden waar ik luidop van droom. Damn right I'd be a heartbroken mess als dit zou mislukken.
pi_97881218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:52 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Waar heb je het over man? Waar staat dat ik dat bepaal? Doe wat je zelf wil en ik geef enkel mijn mening, mag ik het nog wel een eenduidig bestaan vinden. :')

Alsof ik het over geschiedenis boeken heb. Ik heb over lekker genieten van het leven en daar staat een partner voor mij los van. Dat kan er uiteraard ook bij maar er is zo veel meer dan dat. Ik word niet blij van enkel mijn partner ofzo. Concerten, reizen, met vrienden dingen doen daar word ik ook blij van.

Jij zegt dat het treurig is als je leven enkel om een partner draait, nee dat vind jij. Dat bedoel ik dus :).

Natuurlijk is er meer belangrijk dan enkel een partner, maar hij/zij kan wel heel belangrijk voor je zijn, dat je liever bij hem of haar bent dan dat je gaat reizen etc.
Zou jij bijvoorbeeld je baan opgeven voor hem/haar?
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:32:14 #53
314372 Goddelijker
pi_97882298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:03 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Jij zegt dat het treurig is als je leven enkel om een partner draait, nee dat vind jij. Dat bedoel ik dus :).

Natuurlijk is er meer belangrijk dan enkel een partner, maar hij/zij kan wel heel belangrijk voor je zijn, dat je liever bij hem of haar bent dan dat je gaat reizen etc.
En wat is de achterliggende gedachte er achter? Wat is de reden waarom je hem zou moeten opgeven voor hem/haar?
pi_97883188
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:32 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En wat is de achterliggende gedachte er achter? Wat is de reden waarom je hem zou moeten opgeven voor hem/haar?
Dat kan van alles zijn, wat ik bedoel: Stel je moet 1 van de 2 kiezen, wie is dan belangrijker?

Ik denk niet dat je in zo'n situatie diegene zo makkelijk kan opgeven dan.
pi_97883717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:03 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Tuurlijk, liefde is ook een belangrijk onderdeel van je leven. Dat ontken ik niet maar het is voor mij simpelweg raar als mensen zeggen dat het hun missie is en dat ze niks anders hebben.

Kijk, weet je, ik weet niet hoe oud jij bent maar ik ben nog erg jong. Vanzelfsprekend dat een partner in mijn leven dus nog niet zo ontzettend belangrijk is als wanneer je al weer eind twintig bent of in een ander soort levensfase. Dan word het steeds belangrijker denk ik. Relaties gaan op jonge leeftijd ook veel vaker stuk omdat mensen andere dingen boven hun relatie stellen.

Dus ik heb nog geen baan. Maar ik zou mijn studie niet opgeven voor mijn partner, dan kies ik zeker weten voor mijn studie. En heel veel studenten met mij. Ik had het daar laatst over met een vriendin die écht in een kleffe vaste veel bij elkaar zijn relatie zit, werkelijk waar soulmates. Die zou toch voor haar studie kiezen omdat ze dat wil doen in het leven, ze zou niet weten wat ze anders zou moeten.

Makkelijk is die keuze niet maar zo 'aan het begin van je leven', de periode waarin ik nu zit waarin je je leven vorm aan het geven bent, is voor mij mijn studie prioriteit. :) Sowieso vind ik dat veel te risicovol om zoiets op te geven voor iemand terwijl er op mijn leeftijd nog grote kans is dat we uit elkaar gaan.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:15:57 #56
314372 Goddelijker
pi_97883811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:58 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Dat kan van alles zijn, wat ik bedoel: Stel je moet 1 van de 2 kiezen, wie is dan belangrijker?

Ik denk niet dat je in zo'n situatie diegene zo makkelijk kan opgeven dan.
Ik hoop dat ik die keuze niet hoef te maken, want ik zou er echt slapeloze nachten van hebben.
Al zou de keus op dit moment niet zo heel moeilijk zijn... Ligt ook een beetje aan hoe je werk je bevalt en hoe goed de relatie is.
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 juni 2011 @ 13:20:30 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97883986
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:03 schreef erodome het volgende:
Ik hecht heel veel waarde aan mijn relatie, hij staat samen met mijn kind op nummer 1.
Is logisch, we zijn al zolang samen, we zijn een gezin.

Mocht het ooit eindigen dan ben ik kapot, als ik er nu over nadenk zo denk ik niet dat ik aan een nieuwe relatie begin, maarja, dat is denken vanuit een alles is goed samen en we hebben een goed leven samen.

In die relatie is mezelf kunnen zijn belangerijk, hebben we ook echt wel dingen naast elkaar, zijn er ook anderen die belangerijk zijn voor ons en alles erop en eraan, maar anders zou het ook geen goede relatie zijn waar ik veel waarde aan hecht ;)
dit omschrijft het wel zo ongeveer O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:26:32 #58
343702 kippiedippie
JeWeetTogZelf
pi_97884216
Ik heb er van geleerd om me niet meer helemaal open te stellen, zo word je toch iets minder gekwetst. Als de ander wel echt alles geeft, dan ben ik ook bereid om dat te doen.

Bij mij hebben een stel 'vrienden' me laten vallen, omdat ik een vriend heb nu. Ik heb vaak zat gevraagd of we wat leuks wouden doen, maar hun wouden dat niet.. Mijn vriend was er dan geeneens bij. En dan hebben hun een relatie en dan negeren ze mij compleet.

Denk dat sommige mensen gewoon niet echt relatie mensen zijn en altijd zullen 'feesten'.
pi_97904880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 03:42 schreef Waiting_tables_in_Paris het volgende:

Ik hou mij bijvoorbeeld in als ik een leuke jongen heb ontmoet met wie ik een klik heb, ik vraag zijn mening bij alles wat iets of wat belangrijk is, ik zorg ervoor dat we elkaar niet teveel maar ook niet te weinig zien, etc. Een relatie daar steek je werk in om ze gezond te houden.

De liefde van je leven gaat wel voor op heel wat zaken. Mocht deze relatie stukgaan dan denk ik wel dat je minstens een halfjaar de stukken mag bijeenrapen. Of het echt goed komt daarna... hm. Ik ben op die leeftijd dat je iets wilt hebben opgebouwd met iemand om daarna een leven samen uit te stippelen, ik ben verliefd geworden op iemand waar ik vanaf dag 1 van de relatie iets in zag dat veel verder reikte dan gewoon een koppel zijn. Als ik erna een ander zou ontmoeten zou het meer settelen zijn dan echt het leven leiden waar ik luidop van droom. Damn right I'd be a heartbroken mess als dit zou mislukken.
Dit beschrijft ongeveer wat ik wilde zeggen!
mijn vriend staat samen met mijn familie op de eerste plek!
S. 2014
J. 2016
pi_97970551
Ik hecht mij er teveel aan heb ik het idee.

Het liefst heb ik een "us against the world" feeling bij een relatie. Helaas werkt dat meestal niet zo.

En tsja, die hamer komt best hard aan als dat gevoel kapot gaat.. (nog voordat het echt uit is)
Shit happens.
pi_97972705
Ik heb naast mijn vriend geen leven. :')
pi_97973317
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:41 schreef nohansienokraaij het volgende:
Ik heb namelijk dromen aan haar opgehangen [...] Misschien niet zo slim, maar ik wil ergens in geloven!
Je doet net of het elkaar uitsluit.

Ik heb op een gegeven moment besloten: slim zijn en ergens in geloven, dat sluit elkaar niet uit. Het is het slimst om in jezelf te geloven. En je kunt natuurlijk hopen dat je geliefde met je mee gaat in jouw droom.

Wat jij doet, is dromen aan een ander ophangen. Dan leg je verantwoordelijkheden bij die ander. En die wil dat misschien niet.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_97974033
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:02 schreef LuxorBeetroots het volgende:

[..]

Kun je me wel :') maar als je niks hebt naast je relatie.. beetje saai lijkt me. Er is nog zo veel anders leuks. Geen vrienden, geen hobbies, geen activiteiten? Dat kan ik me niet eens voorstellen. Naar mijn mening nogal een leeg bestaan, alsof je alleen maar zit te wachten tot partner je leven komt opvrolijken. Alsof je enkel van je partner blij word. Daar word je partner niet blij van.
Nouja dat is dus de grap. Ik heb het altijd druk met van alles en nog wat en mijn relatie komt voor mij op de tweede plaats. Ik ben gewoon niet zo'n sociaal mens.

Laat ik het zo zeggen: De hele wereld kan om mij heen vergaan en ik merk er niks van.
pi_98240576
Veel te veel. Maar dat komt ook doordat dit mijn eerste echte liefde is. Wereld voor me opengegaan.

Jammer genoeg vrees ik/weet ik heel diep van binnen dat dit eindig is en dat ik nooit meer iemand tegen zal komen waar ik zulke gevoelens voor heb. En ja, ik weet dat de algemene opvatting is dat je het altijd zo ziet... Maar dit is echt een heel ander verhaal dan alle voorgaande relaties of welk sociaal contact dan ook.

Kort gezegd heb ik mezelf dus weer in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd, maar heb in ieder geval een hoop geleerd over mezelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')