Ninja-Edit.quote:
Geef het door pizza shoarma gaat voor.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:17 schreef Snuf. het volgende:
Sorry dat ik zomaar vertrok maar mijn pizza shoarma stond voor de deur
Hoezo?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ohja, zo christelijk zijn ze niet eens. Allemaal schijnheilig gedoe daar. Walgelijk gewoon.
Hihiquote:Op zondag 5 juni 2011 19:17 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Geef het door pizza shoarma gaat voor.
Wat hoezo?quote:
Boeiend. Christelijk of niet, zolang er maar wordt onderwezen.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat hoezo?Die hele school. Al die Volendammers gaan misschien maar één keer naar de kerk, en dat is met Kerstmis. Of als er iemand sterft.
Mensen die christelijk (of gelovig) zijn omdat het zogenaamd 'de norm' isquote:Op zondag 5 juni 2011 19:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ohja, zo christelijk zijn ze niet eens. Allemaal schijnheilig gedoe daar. Walgelijk gewoon.
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Boeiend. Christelijk of niet, zolang er maar wordt onderwezen.
Eens.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:19 schreef koekjestrommel1 het volgende:
IMO christelijk en anders 'geloofsonderwijs' afschaffen.
Sowieso.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:19 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Waar moeten kindjes met geloof dan heen?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:19 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Doe doe doequote:Op zondag 5 juni 2011 19:19 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik heb nu eigenlijk geen zin in een discussie. Maar ik heb wel altijd de neiging om me erin te mengen.
Ik trek me terug, heb er geen zin in.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:19 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik heb nu eigenlijk geen zin in een discussie. Maar ik heb wel altijd de neiging om me erin te mengen.
openbare school?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Waar moeten kindjes met geloof dan heen?
[..]
Doe doe doe
Naar school?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Naar een neutrale schoolquote:Op zondag 5 juni 2011 19:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
[..]
Doe doe doe
mijn pa geeft les op een gristelijke school, terwijl hij zelf niet gelooft. Waarom dan überhaupt zo'n domme school.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:21 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik zit zelf ook op een christelijke school, maar daar wordt in de praktijk niet zoveel aan gedaan... de eerste drie jaar hadden we godsdienstles, maar dat ging ook over andere religies.
Nee.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:22 schreef Snuf. het volgende:
zullen we meeten op 25 juni bij de eerste training van Sparta
Maar kerstverhalen naspelen is leuk voor de basisschool. Moet kunnen.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:22 schreef Dastan het volgende:
Levensbeschouwing of godsdienst als vak is prima. Maar gezamenlijk bidden en kerstverhalen naspelen is pure onzin.
Sowieso is drama een leuk vak!quote:Op zondag 5 juni 2011 19:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar kerstverhalen naspelen is leuk voor de basisschool. Moet kunnen.
GA WEG CONFRONTEER ME ER NIET MEEquote:
Maar moet je dan ook bidden enzo? Of alleen de gelovigen?quote:Op zondag 5 juni 2011 19:23 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Omdat de school gymnasium aanbood, Koekjestrommel. En leuker was.
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ben een dramaqueen.Dus ik weet uit ervaring dat het een leuk 'vak' is.
Ik heb hetquote:
Laat ze maar sprookjes naspelen. Zoals Hans en Grietje. Heeft dezelfde moralistische waarde.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar kerstverhalen naspelen is leuk voor de basisschool. Moet kunnen.
Niets van dat alles. En ook geen kerstverhalen naspelen of zo. Alleen die lessen levensbeschouwing de eerste drie jaarquote:Op zondag 5 juni 2011 19:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Maar moet je dan ook bidden enzo? Of alleen de gelovigen?
Boeiend of het nou een sprookje is, of een kerstverhaaltje, het is en het blijft leuk voor die kinders.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:24 schreef Dastan het volgende:
[..]
Laat ze maar sprookjes naspelen. Zoals Hans en Grietje. Heeft dezelfde moralistische waarde.
Nee, het is indoctrinatie.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Boeiend of het nou een sprookje is, of een kerstverhaaltje, het is en het blijft leuk voor die kinders.
goede post.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
GristenenMoslims
Protestanten
Geloof
Zo.
Doe het niet inderdaad.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:26 schreef Etsu het volgende:
In discussie gaan met Dastan.Waar begin ik aan.
Jawel, ben nog geen enkele christen tegengekomen die ik kan waarderen.quote:
Mensen.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
GristenenMoslims
Protestanten
Geloof
Zo.
Discussie op zijn tijd is leuk en de 'kwaliteit' van het topic gaat ook een beetje omhoog. Beter dan constant nergens over praten.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef Etsu het volgende:
Ieder zijn eigen mening. Is de discussie hiermee volwaardig afgesloten?
Prima verwoord. Maar helaas denken daar sommige mensen anders over.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Iedereen moet gewoon doen wat hij leuk vindt, zolang het mag, zolang hij/zij er anderen niet mee lastigvalt en zolang hij/zij anderen niet allerlei dingen wil verbieden vanuit zijn/haar overtuiging
lever daar maar 5 minuten van je pauze voor in.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:28 schreef yosander het volgende:
Ik zit ook op een christelijke school. Wel godsdienst gehad t/m de vijfde (en de eerste periode in de zesde), maar dat ging een periode over het christendom. Andere wereldgodsdiensten kregen evenveel aandacht. Bevatte ook een deel filosofie.
Natuurlijk hadden we paas- en kerstvieringen, maar op de bezinning na (elk 4e uur, vijf minuten) was het verder niet te merken dat het een christelijke school is.
Sommige docenten vinden die bezinning ook nergens op slaan en zeggen dan: 'doe dat maar in je vrije tijd'. Geef ze groot gelijk.
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Discussie op zijn tijd is leuk en de 'kwaliteit' van het topic gaat ook een beetje omhoog. Beter dan constant nergens over praten.
Ja, maar niet over geloof.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Discussie op zijn tijd is leuk en de 'kwaliteit' van het topic gaat ook een beetje omhoog. Beter dan constant nergens over praten.
Nee, vierde uur duurt ook gewoon 50 minuten. (1e en 7e t/m 9e duren 'maar' 45 minutenquote:Op zondag 5 juni 2011 19:29 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
lever daar maar 5 minuten van je pauze voor in.
Christenen vallen mij altijd lastig met hun voldane houding over hun eigen leventje - 'ik heb het allemaal voor elkaar, want ik geloof in een god - en hun afkeuring tegenover zogenaamde 'zonden' die ik bega. Christelijke Nederlanders doen dat allemaal. Ik denk de calvinistische grondslag van de Nederlanden. 'Wat zullen de buren wel niet denken', maar bovenal hun neus optrekken bij 'minderwaardigen', ofwel, mensen die niet leven zoals 'het boek' voorschrijft. Die arrogantie en genoegzaamheid over het eigen leven doet me walgen.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Iedereen moet gewoon doen wat hij leuk vindt, zolang het mag, zolang hij/zij er anderen niet mee lastigvalt en zolang hij/zij anderen niet allerlei dingen wil verbieden vanuit zijn/haar overtuiging
Alsof je dan meteen kunt concluderen dat alle christenen niet te waarderen zijn... dat lijkt mij toch behoorlijk overhaast. Maar goed, als jij die conclusie wilt trekken, moet je dat vooral doen.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:26 schreef Dastan het volgende:
Jawel, ben nog geen enkele christen tegengekomen die ik kan waarderen.
Dus die overhaaste generalisatie is niet overhaast.
Kwantumfysica?quote:
Ik overtreed de wetten der argumentatie, helaas, maar ach, rationaliteit is ook een bitch hoor.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:30 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Alsof je dan meteen kunt concluderen dat alle christenen niet te waarderen zijn... dat lijkt mij toch behoorlijk overhaast. Maar goed, als jij die conclusie wilt trekken, moet je dat vooral doen.
Zelf weten.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat vind je van mensen die niet monogaam zijn?
Walgelijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat vind je van mensen die niet monogaam zijn?
Hm, opvallend. Als dat echt zo is, snap ik goed dat je er wel een beetje moe van wordt, ja. Desalniettemin kun je dan nog steeds niet zeggen dat alle christenen zo zijn, lijkt mij.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:30 schreef Dastan het volgende:
[..]
Christenen vallen mij altijd lastig met hun voldane houding over hun eigen leventje - 'ik heb het allemaal voor elkaar, want ik geloof in een god - en hun afkeuring tegenover zogenaamde 'zonden' die ik bega. Christelijke Nederlanders doen dat allemaal. Ik denk de calvinistische grondslag van de Nederlanden. 'Wat zullen de buren wel niet denken', maar bovenal hun neus optrekken bij 'minderwaardigen', ofwel, mensen die niet leven zoals 'het boek' voorschrijft. Die arrogantie en genoegzaamheid over het eigen leven doet me walgen.
Garpje, ben er zelf nauwelijks thuis in.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
He bah ik had geen scheikunde/natuurkundeshizzle man man man.
Verwerpelijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat vinden jullie ervan dat de tijd zo snel gaat?
Tijd is relatief.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat vinden jullie ervan dat de tijd zo snel gaat?
Douchsequote:Op zondag 5 juni 2011 19:33 schreef Etsu het volgende:
Ik heb geen kracht meer om te tikken. Dus ik ga een warme douche nemen.
Tot ziens.
Inpaksequote:Op zondag 5 juni 2011 19:33 schreef yosander het volgende:
[..]
Garpje, ben er zelf nauwelijks thuis in.
Ga ondertussen mijn koffer inpakken gr gr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |