Doe ook maar een lading regen, kunnen ze daar wel gebruiken.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:47 schreef Falco het volgende:
Vanuit Duitsland gaan er weer onweersbuien richting Enschede toe.
Enschede, onweershoofdstad van Nederland
Dat het ook maar hier over Maastricht trekt. Vooralsnog alleen gedonder..quote:Op zondag 5 juni 2011 15:04 schreef Evenveel het volgende:
Het meeste lijkt hier over Heerlen te trekken
Het enigste wat ik je kan vertellen is dat Estofex voor oa heel Nederland een level 1 heeft afgegeven, wat dat verder op uit draait weet ik ook niet.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:05 schreef RiKe het volgende:
Ik verwacht dat de randstad weer geen ruk gaat meemaken vandaag.
Kan iemand mij a.u.b. ongelijk geven met passend resultaat?
Je zal vooral zien dat buien zich nu ontwikkelen langs de huidige lijn, in de outflow boundary van een uitstervende bui. Het zijn vooral type multicell buien, enigszins georganiseerd, maar shear is niet optimaal.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:09 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Het enigste wat ik je kan vertellen is dat Estofex voor oa heel Nederland een level 1 heeft afgegeven, wat dat verder op uit draait weet ik ook niet.
Het KNMI heet itt gisteren nu voor heel Nederland een waarschuwing mbt onweerbuien.
De radars zijn ook lastig te volgen, aangezien onweersbuien plots kunnen onstaan.
Wacht het gewoon af, dat doe ik ook.
Oke, dank je voor de uitleg!quote:Op zondag 5 juni 2011 15:16 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je zal vooral zien dat buien zich nu ontwikkelen langs de huidige lijn, in de outflow boundary van een uitstervende bui. Het zijn vooral type multicell buien, enigszins georganiseerd, maar shear is niet optimaal.
In de gebieden waar het nu nog warm is (oostgrens en zuidgrens) kan je ook voor de lijn nog ontwikkeling krijgen doordat er net genoeg forcering is de deeltjes op te doen stijgen. Door de hoge temperaturen is er daar maar weinig voor nodig. Maar het meeste verwacht ik van die lijn en als ik het dan mag inschatten voor omgeving Randstad zie ik dat niet heel positief, vanwege de slechte timing en het dichttrekken van de lucht door hoge bewolking (van de buien).
Inderdaad, het is echt ontzettend plakkerig. Echt vies weer.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:05 schreef Magnificat het volgende:
Het is hier in de achterhoek inmiddels vreselijk benauwd aan het worden. Bij minimale activiteit loopt het zweet van je af!
Ben erg benieuwd naar wat er komen gaat, hoop niet dat de buien te erg gedeactiveerd zijn als ze hier arriveren.
Inderdaad, moet nu alleen nog dweilenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:28 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hier ook, ik doe het dan ook maar in etappes.
1 van de 2 zal minder "uitsterven" om het zo maar te zeggen. Ik denk dat dat ook is wat je nu ziet. De buien in Limburg groeien aan de oostkant aan en sterven in het westen/noorden uit. De buien boven W-Duitsland groeien ook aan het westen aan. Grootste kansen voor stevig onweer en flinke regenval zou ik nu geven voor het oosten van Nederland, vanaf zo'n beetje Noord-Limburg. Zuid Limburg pist naast de pot.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:26 schreef Magnificat het volgende:
Er komt vanuit het zuiden een actief gebied NLD binnen en vanuit DLD, als die 2 actieve gebieden elkaar raken, vormt het zich dan toch 1 heel groot actief gebied?
Of heeft dat verder geen invloed op de activiteit?
Vertekent beeld, het trekt wel door maar de activatie vind plaats aan de achterkant (t.o.v. Nederland). Dit i.t.t. de buien boven West-Duitsland, die aan de voorkant aangroeien (in de richting van Ned. dus).quote:Op zondag 5 juni 2011 15:33 schreef ZaZoe het volgende:
Wat blijft dat front daar lang hangen in zuid-Limburg, schuift maar erg langzaam naar het noorden.
Ah, wederom een hele duidelijke uitleg. Dank je!quote:Op zondag 5 juni 2011 15:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
1 van de 2 zal minder "uitsterven" om het zo maar te zeggen. Ik denk dat dat ook is wat je nu ziet. De buien in Limburg groeien aan de oostkant aan en sterven in het westen/noorden uit. De buien boven W-Duitsland groeien ook aan het westen aan. Grootste kansen voor stevig onweer en flinke regenval zou ik nu geven voor het oosten van Nederland, vanaf zo'n beetje Noord-Limburg. Zuid Limburg pist naast de pot.
http://weerstation-roermond.nl/wxradar.phpquote:Op zondag 5 juni 2011 15:42 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Ah, wederom een hele duidelijke uitleg. Dank je!
Ik dacht stiekem zelf dat het een hele grote actieve bui zou worden![]()
Btw hoe kom je aan deze wijsheid?
Ja op de radar kon ik dat ook zien.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:47 schreef -CRASH- het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://weerstation-roermond.nl/wxradar.php
Denk niet veel, hoogstens een regenbuitjequote:Op zondag 5 juni 2011 15:05 schreef RiKe het volgende:
Ik verwacht dat de randstad weer geen ruk gaat meemaken vandaag.
Kan iemand mij a.u.b. ongelijk geven met passend resultaat?
Het is mijn werkquote:Op zondag 5 juni 2011 15:49 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Ja op de radar kon ik dat ook zien.
Bedoelde eigenlijk meer de kennis van zijn eerdere reactie.
Hij zal toch ook naar computer verwachtingen moeten kijken.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:49 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Ja op de radar kon ik dat ook zien.
Bedoelde eigenlijk meer de kennis van zijn eerdere reactie.
12 km hoogtequote:Op zondag 5 juni 2011 15:38 schreef Fredo55 het volgende:
wtf die bui in Drenthe ontwikkeld zich wel snel.
aargh, ik zit precies tussen die twee rode vlekken inquote:Op zondag 5 juni 2011 15:47 schreef -CRASH- het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://weerstation-roermond.nl/wxradar.php
Dat kan juist een voordeel zijn als je de bliksem wilt gaan fotograferenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
aargh, ik zit precies tussen die twee rode vlekken in
Waar zie je dat? Gewoon buienradar?quote:Op zondag 5 juni 2011 15:38 schreef Fredo55 het volgende:
wtf die bui in Drenthe ontwikkeld zich wel snel.
Idd, ik hoorde het ook, terwijl de zon hier nog schijntquote:Op zondag 5 juni 2011 16:00 schreef Frutsel het volgende:
Eerste onweerroffels hier in het oosten van twente
idd, echt donkere wolken zie je nog niet... grijs en grauw... maar goed, wat meer water is niet slecht voor de tuin enzo. Nu nog een tuinman ritselen die mijn onkruid eens gaat opruimenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Idd, ik hoorde het ook, terwijl de zon hier nog schijnt
Dat doe je van tevoren.. op het moment is het slechts nowcasten. Aan de hand van fysische parameters maak je een verwachting van wat voor type onweer je kan verwachten. Dat is hetgeen je in je achterhoofd neemt bij het nowcasten.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hij zal toch ook naar computer verwachtingen moeten kijken.
Jawel dus, dat heb ik een uur terug nog gedaanquote:Op zondag 5 juni 2011 16:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Zoiets wat nu 'spontaan' in Drenthe ontstaat, dat is toch niet echt te voorspellen?
In Leek niks aan de hand vooralsnog
Zeker. In de winter iets minder relaxed i.v.m. gladheidsdiensten e.d. Maar ach, het hoort erbijquote:Op zondag 5 juni 2011 15:54 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Ah dat verklaart een hoop! Interessante job hoor
Idd, die wolken zijn al duidelijk zichtbaar op de satellietfoto van 11:45UTC:quote:Op zondag 5 juni 2011 16:01 schreef INViCTuS het volgende:
Er komt vanuit Duitsland nog veel meer voor oost NL aan
Ga eens snel fietsen dan.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef Rabieluh het volgende:
Om het onweer richting zeeland te stimuleren zal ik zo even naar de supermarkt fietsen. Onweer komt immers altijd als het me niet uitkomt en nooit als ik het wil.
Nee precies.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jawel dus, dat heb ik een uur terug nog gedaan
Maar als je een dag van tevoren bedoelt, dan niet nee.
Oke.... maar nowcasten is via de computer (Nowcasting Pro 6) ookwel mogelijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:04 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat doe je van tevoren.. op het moment is het slechts nowcasten. Aan de hand van fysische parameters maak je een verwachting van wat voor type onweer je kan verwachten. Dat is hetgeen je in je achterhoofd neemt bij het nowcasten.
Als ik ga graven in m'n fotoarchief dan kom ik ze alle drie wel tegenquote:Heel basic gezegd heb je 3 types onweer: single cell, multicell en supercell.
Single cell is een onweersbui zonder enige stroming in de atmosfeer. De daalstroom (vallende regendruppels) zullen de stijgstroom afsnijden en de bui is na 30-50 minuten weer uitgestorven.
Bij een multi cell is er wel enige stroming in de atmosfeer. Er ontstaan dan meerdere cellen, die naast elkaar in verschillende staat van toestand verkeren. De aangroei van nieuwe cellen is vaak in de outflow van een oude cell. Dit is wat je nu ziet op de radar. Multicells kunnen bij voldoende shear (windschering) ontwikkelen tot een squall line (buienlijn) met daarin zogenaamde "bow-echoes", dat zijn gebieden waarin op 2km hoogte vanwege een aantal (fysische) redenen meer wind staat. Je ziet dan "bogen" verschijnen in de squall line en bij die bogen kunnen fikse windstoten voorkomen (denk aan Vethuizen, 14 juli 2010 met die camping).
Als laatste heb je de supercells, dat zijn eigenlijk single cells die in een omgeving ontwikkelen waar veel windschering is. Er ontstaat dan een aparte stijg- en daalstroom binnen de bui, waardoor het geval zichzelf lang in stand kan houden. Dit is het type bui waarbij de meest gevaarlijke tornado's voorkomen. Er zijn ook windstoten en hagel mogelijk overigens.
Voor meer info staat er iig veel leesbaars op wiki.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thunderstorm
Kun je nu bijvoorbeeld al iets voorspellen wat er de komende uren evt. spontaan kan opkomen, net zoals nu in Drenthe gebeurde.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jawel dus, dat heb ik een uur terug nog gedaan
Maar als je een dag van tevoren bedoelt, dan niet nee.
Kleine kans op regen vermoed ikquote:Op zondag 5 juni 2011 16:35 schreef Guanabana het volgende:
Iemand een voorspelling of enig idee of het nog gaat regenen in omgeving Den Haag (laat op de avond?)
Want dan weet ik of ik met de fiets kan ja of nee.
Check buienradar man, die lijn komt recht op Groningen afquote:Op zondag 5 juni 2011 16:36 schreef QBay het volgende:
Nog droog in Groningen...vanmiddag zelfs nog in de zon gezeten! Denk niet dat we hier nog regen gaan zien.
Ten zuidoosten van de stad wordt het al lekker donkerquote:Op zondag 5 juni 2011 16:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Check buienradar man, die lijn komt recht op Groningen af
ja en die gaat hier net langsquote:Op zondag 5 juni 2011 16:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Volgens de verwachting van Buienradar gaat hij over Haren...dat is niet midden in de stad van Groningenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
In Groningen nog niet. Ik moet eigenlijk nog avondeten kopen. Zal wel weer een snackbar wordenquote:
Doe eens fotoquote:Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja en die gaat hier net langs
Inktzwarte lucht nu in het noordoosten...
Wedden dat die lijn precies over Groningen-stad gaat?quote:Op zondag 5 juni 2011 16:42 schreef QBay het volgende:
[..]
Volgens de verwachting van Buienradar gaat hij over Haren...dat is niet midden in de stad van Groningen.
Dat kan.. het zuiden zal geen spektakel krijgen. De hoge bewolking, die behoort bij de buien die boven België ontstaan zijn, zorgt voor een temperend effect op temperatuur, daardoor is er minder energie beschikbaar voor evt. aangroei. Hier en daar wel wat onweer en regen, maar de komende uren geen zware gevallen. Het oosten en noordoosten hebben de beste papieren. In het noordoosten gaat het zo al los en de lijn die daar overtrekt ligt parallel aan de stromingsrichting, dus veel wateroverlast. In het oosten (achterhoek e.d.) is er nog behoorlijk wat zon met hoge temps, dus ook daar straks nog aangroei en lokale overlast door regenval (trage treksnelheid).quote:Op zondag 5 juni 2011 16:34 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Kun je nu bijvoorbeeld al iets voorspellen wat er de komende uren evt. spontaan kan opkomen, net zoals nu in Drenthe gebeurde.
Ah, kijk eens aan wat een servicequote:Op zondag 5 juni 2011 16:43 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat kan.. het zuiden zal geen spektakel krijgen. De hoge bewolking, die behoort bij de buien die boven België ontstaan zijn, zorgt voor een temperend effect op temperatuur, daardoor is er minder energie beschikbaar voor evt. aangroei. Hier en daar wel wat onweer en regen, maar de komende uren geen zware gevallen. Het oosten en noordoosten hebben de beste papieren. In het noordoosten gaat het zo al los en de lijn die daar overtrekt ligt parallel aan de stromingsrichting, dus veel wateroverlast. In het oosten (achterhoek e.d.) is er nog behoorlijk wat zon met hoge temps, dus ook daar straks nog aangroei en lokale overlast door regenval (trage treksnelheid).
Het midden en westen komen er denk ik bekaaid vanaf. Wellicht dat we later vandaag nog wat meekrijgen van die buien boven N-Frankrijk, maar door dagelijkse gang (afkoeling) zal de activiteit wel afnemen, dus heb er niet teveel hoop op
Ja mooi he, hoe de rode gebieden zich om Twente heenbuigenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja en die gaat hier net langs
Inktzwarte lucht nu in het noordoosten...
Zou wel willen, maar heb geen digicam en kabeltje van me telefoon ligt in de laptoptas die niet hier isquote:Op zondag 5 juni 2011 16:43 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Doe eens foto
In N-België lijkt alles op te lossen
Als ik nu zo kijk ben ik bang dat het ten Noorden van de stad zal langstrekken.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:42 schreef QBay het volgende:
[..]
Volgens de verwachting van Buienradar gaat hij over Haren...dat is niet midden in de stad van Groningen.
Misschien moeten we nog iets meer geduld hebben. Er zit nog een flink gebied achter. Hopelijk activeert dat nogquote:Op zondag 5 juni 2011 16:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja mooi he, hoe de rode gebieden zich om Twente heenbuigen
Jammerquote:Op zondag 5 juni 2011 16:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou wel willen, maar heb geen digicam en kabeltje van me telefoon ligt in de laptoptas die niet hier is
Hebben ze eens wat water..... is dat ook weer niet goedquote:Op zondag 5 juni 2011 16:59 schreef Frutsel het volgende:
Was best gezellig in Nijkerk als ik dat zo lees
De lucht breekt hier (1km vanuit hartje centrum Groningen) weer open, het was donker maar geen drup gevallenquote:Op zondag 5 juni 2011 16:57 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Het gaat hier zometeen los in Groningen als het goed is
Soms begint het gedonder pas als het weer lichter wordt.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:06 schreef QBay het volgende:
[..]
De lucht breekt hier (1km vanuit hartje centrum Groningen) weer open, het was donker maar geen drup gevallen.
Das een goeiequote:Op zondag 5 juni 2011 16:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bijna jarig, misschien maar een digicam vragen
25 graden hier en 16 in het westenquote:Op zondag 5 juni 2011 17:03 schreef Magnificat het volgende:
In de achterhoek begint het dicht te trekken, echt donkere buien nog niet te zien.
Overigens geeft de therometer nu 28.5 graden aan, en dat is te merken.
Dat was vanochtend inderdaad, ging er heel erg hard aan toe wat betreft neerslag.. mijn straat stond ook blank(en mijn straat is opgebroken, bestaat nu enkel uit zand!!)Ik hoop dat het straks weer goed losgaat, dan kan ik hier eens een HD filmpje postenquote:
En 10km verder in Bunschoten was het niet eens de moeitequote:Op zondag 5 juni 2011 16:59 schreef Frutsel het volgende:
Was best gezellig in Nijkerk als ik dat zo lees
quote:Op zondag 5 juni 2011 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat was vanochtend inderdaad, ging er heel erg hard aan toe wat betreft neerslag.. mijn straat stond ook blank(en mijn straat is opgebroken, bestaat nu enkel uit zand!!)Ik hoop dat het straks weer goed losgaat, dan kan ik hier eens een HD filmpje posten_
Ja dat is natuurlijk gewoon bullshitquote:Op zondag 5 juni 2011 17:16 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Latest news.... En dan eronder: Ernstig noodweer in Arnhem
Zat daar ook veel hagel bij?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk gewoon bullshitmaar het regende wel veel en langdurig.
Dat was idd wel te zien ja. Toch wel apart, dat het daar overstroomt en wegspoeld, en hier niks is. Dat dat kan in Nederlandquote:Op zondag 5 juni 2011 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk gewoon bullshitmaar het regende wel veel en langdurig.
Ik hoorde zelf een heel klein beetje hagel, dus ik denk dat dat wel meeviel.quote:
Ja geniaal is dat eigenlijk. Nijkerk heeft er ook last van zo te zienquote:Op zondag 5 juni 2011 17:18 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat was idd wel te zien ja. Toch wel apart, dat het daar overstroomt en wegspoeld, en hier niks is. Dat dat kan in Nederland
Blame it on the alcoholquote:Op zondag 5 juni 2011 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoorde zelf een heel klein beetje hagel, dus ik denk dat dat wel meeviel.
[..]
Ja geniaal is dat eigenlijk. Nijkerk heeft er ook last van zo te zien![]()
Ik stond ook wel even te kijken toen ik met mijn slaperige kop de gordijnen opzij deed om een mooi kanaal te zien waar voorheen m'n straat lag
Zo hee. Vanochtend was het hier 15 graden en nu net bijna 21, na ong. een uurtje een strak blauwe lucht. Nu begint er weer bewolking te komen.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:03 schreef Magnificat het volgende:
In de achterhoek begint het dicht te trekken, echt donkere buien nog niet te zien.
Overigens geeft de therometer nu 28.5 graden aan, en dat is te merken.
Is wel een tussen de huizen gemeten waarde he. Daar hangt ie nou eenmaal.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:37 schreef eymey het volgende:
[..]
Zo hee. Vanochtend was het hier 15 graden en nu net bijna 21, na ong. een uurtje een strak blauwe lucht. Nu begint er weer bewolking te komen.
Mja, vanochtend hier veel regen en onweer. Was ook niet helemaal verwacht volgens mij. Nu gaat er niet zoveel meer gebeuren denk ik. Die onweersbuien blijven allemaal een beetje op een plek hangen.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:44 schreef Magnificat het volgende:
KNMI heeft de tijden mbt onweerswaarschuwing uitgebreid naar 01.00 vannacht
Weet niet hoe geloofwaardig dat allemaal is.
Zou natuurlijk kunnen dat het "noodweer" wat later arriveerd dan verwacht.
Ik mag het hopen..quote:Op zondag 5 juni 2011 17:51 schreef Fredo55 het volgende:
Zo, die bui bij Brussel gaat al activerend over Zeeland heen.
Ik geloof er nog wel in! Alleen pas later vanavond of begin van de nacht.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:54 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
[..]
Mja, vanochtend hier veel regen en onweer. Was ook niet helemaal verwacht volgens mij. Nu gaat er niet zoveel meer gebeuren denk ik. Die onweersbuien blijven allemaal een beetje op een plek hangen.
Idd alleen maar regen. Er zitten nog wel wat kanshebbers in het verschiet, hoop dat dat nog wat gaat worden, zal dan wel veel later komen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik zo op buienradar kijk blijft alles een beetje hangen en de zooi die wel opschuift kakt volledig in.
Nederland [ afbeelding ]
Limburg heeft nog kansquote:Op zondag 5 juni 2011 18:08 schreef Drassss het volgende:
Nog even geduld hebben tot 8/9u. Als er dan niks echt het land is ingetrokken vrees ik dat alleen Groningen/Drenthe iets gaan krijgen vandaag. ( Oke Arnhem vanochtend )
Ben extra lang wezen fietsen om het uit te lokken.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:51 schreef Fredo55 het volgende:
Misschien nog een extra rondje voor de zekerheid?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:18 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ben extra lang wezen fietsen om het uit te lokken.
Waarquote:Op zondag 5 juni 2011 18:18 schreef horned_reaper het volgende:
Alles gaat echt helemaal stuk hier!
Enorme slagregens.... rukwinden..... en onafgebroken flitsen en donders.
Wat een weer!
Lucky bastardquote:Op zondag 5 juni 2011 18:18 schreef horned_reaper het volgende:
Alles gaat echt helemaal stuk hier!
Enorme slagregens.... rukwinden..... en onafgebroken flitsen en donders.
Wat een weer!
Om vervolgens Den Haag aan te doen?quote:Op zondag 5 juni 2011 17:51 schreef Fredo55 het volgende:
quote:Op zondag 5 juni 2011 18:59 schreef Timmos het volgende:
[sarcasme]Jeuj, we zijn weer groen![/sarcasme]
[ afbeelding ]
Wat een teleurstellende dag..![]()
![]()
Het kleurt inderdaad weer wat donkerder op buienradar...quote:Op zondag 5 juni 2011 19:11 schreef DemonRage het volgende:
Boven België is de fut er nog niet uit. Misschien ontstaat daar nog wel wat meer.
Soms, kans op, mogelijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:20 schreef Hoerekots het volgende:
Vandaag en morgen: In het oosten soms stevige onweersbuien, met kans op hagel en veel regen
Het is half tot zwaar bewolkt en in de oostelijke helft van het land is er vanavond nog kans op enkele onweersbuien, mogelijk met hagel, windstoten en veel neerslag. Elders in het land blijft het overwegend droog. De wind is noordelijk en zwak tot matig, rond kracht 3. In het Waddengebied staat eerst een vrij krachtige tot krachtige noordoostenwind, 5 tot 6 Bft. De wind neemt vanavond geleidelijk verder af.
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Je gaat dus menen dat we vanavond en vannacht een ultiem broeierige plaknacht gaan krijgen?![]()
Hier in Leek kon ik ze ook tellen, keek ik naar buiten richting Drenthe, was het pikzwart..quote:Op zondag 5 juni 2011 19:58 schreef MaLo het volgende:
Een paar druppeltjes in Oldenzaal zojuist. Met de nadruk op Een Paar
Inderdaad, de droogte duurt voort.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:59 schreef Timmos het volgende:
[sarcasme]Jeuj, we zijn weer groen![/sarcasme]
[ afbeelding ]
Wat een teleurstellende dag..![]()
![]()
Vanochtend ook niet?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:40 schreef agenda het volgende:
Zon en 22 graden hier geen regen van betekenis gehad vandaag.
(Omgeving Tilburg)
Hier binnen is het nog slechts 25 gradenquote:Op zondag 5 juni 2011 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Gadver wat is het weer smerig warm op mijn kamer, nog steeds 22 graden hier..
Nee, dat niet! Had er wel wat meer van verwacht.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:53 schreef agenda het volgende:
[..]
ok het heeft geregend vanmorgen,maar niet super veel.
Yep dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:03 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Nee, dat niet! Had er wel wat meer van verwacht.
Vorig jaar was dat ook al zo, en dit jaar dus weer.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:41 schreef kermit71 het volgende:
Ik begrijp niet waarom ik iedere keer weer hoopvol op onweer zit te wachten![]()
Hoe kan het dat het Westen in 2009 de ene na de andere onweersbui kreeg en dat we dit jaar iedere keer alles aan ons voorbij zien gaan?
Ik denk niet dat die lijn het zuiden gaat halen.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:45 schreef zoem het volgende:
Nou... er vormt zich toch weer een mooie buienlijn onder in Belgie, er is nog (schrale) hoop
Ik heb de hoop al opgegevenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:45 schreef zoem het volgende:
Nou... er vormt zich toch weer een mooie buienlijn onder in Belgie, er is nog (schrale) hoop
Vanochtend heel veel. Rest van de dag droog met af en toe wat zon.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:55 schreef Schuifpui het volgende:
De reeks is hard gegaan, heeft het ergens geregend ofzo?
Hier in het westen niets van meegekregen iig.
quote:Op zondag 5 juni 2011 21:49 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik heb de hoop al opgegeven, die onweersbui west van Brussel loste ook in het niets op aan het begin van de avond. Dus waarom zou deze het wel overleven.
![]()
Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Actuele weerfoto:
[ afbeelding ]
helaas nu niet gezienquote:Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef Drassss het volgende:
Mooi om te zien die rode lucht, veel vocht aanwezig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |