Doe ook maar een lading regen, kunnen ze daar wel gebruiken.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:47 schreef Falco het volgende:
Vanuit Duitsland gaan er weer onweersbuien richting Enschede toe.
Enschede, onweershoofdstad van Nederland
Dat het ook maar hier over Maastricht trekt. Vooralsnog alleen gedonder..quote:Op zondag 5 juni 2011 15:04 schreef Evenveel het volgende:
Het meeste lijkt hier over Heerlen te trekken
Het enigste wat ik je kan vertellen is dat Estofex voor oa heel Nederland een level 1 heeft afgegeven, wat dat verder op uit draait weet ik ook niet.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:05 schreef RiKe het volgende:
Ik verwacht dat de randstad weer geen ruk gaat meemaken vandaag.
Kan iemand mij a.u.b. ongelijk geven met passend resultaat?
Je zal vooral zien dat buien zich nu ontwikkelen langs de huidige lijn, in de outflow boundary van een uitstervende bui. Het zijn vooral type multicell buien, enigszins georganiseerd, maar shear is niet optimaal.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:09 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Het enigste wat ik je kan vertellen is dat Estofex voor oa heel Nederland een level 1 heeft afgegeven, wat dat verder op uit draait weet ik ook niet.
Het KNMI heet itt gisteren nu voor heel Nederland een waarschuwing mbt onweerbuien.
De radars zijn ook lastig te volgen, aangezien onweersbuien plots kunnen onstaan.
Wacht het gewoon af, dat doe ik ook.
Oke, dank je voor de uitleg!quote:Op zondag 5 juni 2011 15:16 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je zal vooral zien dat buien zich nu ontwikkelen langs de huidige lijn, in de outflow boundary van een uitstervende bui. Het zijn vooral type multicell buien, enigszins georganiseerd, maar shear is niet optimaal.
In de gebieden waar het nu nog warm is (oostgrens en zuidgrens) kan je ook voor de lijn nog ontwikkeling krijgen doordat er net genoeg forcering is de deeltjes op te doen stijgen. Door de hoge temperaturen is er daar maar weinig voor nodig. Maar het meeste verwacht ik van die lijn en als ik het dan mag inschatten voor omgeving Randstad zie ik dat niet heel positief, vanwege de slechte timing en het dichttrekken van de lucht door hoge bewolking (van de buien).
Inderdaad, het is echt ontzettend plakkerig. Echt vies weer.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:05 schreef Magnificat het volgende:
Het is hier in de achterhoek inmiddels vreselijk benauwd aan het worden. Bij minimale activiteit loopt het zweet van je af!
Ben erg benieuwd naar wat er komen gaat, hoop niet dat de buien te erg gedeactiveerd zijn als ze hier arriveren.
Inderdaad, moet nu alleen nog dweilenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:28 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hier ook, ik doe het dan ook maar in etappes.
1 van de 2 zal minder "uitsterven" om het zo maar te zeggen. Ik denk dat dat ook is wat je nu ziet. De buien in Limburg groeien aan de oostkant aan en sterven in het westen/noorden uit. De buien boven W-Duitsland groeien ook aan het westen aan. Grootste kansen voor stevig onweer en flinke regenval zou ik nu geven voor het oosten van Nederland, vanaf zo'n beetje Noord-Limburg. Zuid Limburg pist naast de pot.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:26 schreef Magnificat het volgende:
Er komt vanuit het zuiden een actief gebied NLD binnen en vanuit DLD, als die 2 actieve gebieden elkaar raken, vormt het zich dan toch 1 heel groot actief gebied?
Of heeft dat verder geen invloed op de activiteit?
Vertekent beeld, het trekt wel door maar de activatie vind plaats aan de achterkant (t.o.v. Nederland). Dit i.t.t. de buien boven West-Duitsland, die aan de voorkant aangroeien (in de richting van Ned. dus).quote:Op zondag 5 juni 2011 15:33 schreef ZaZoe het volgende:
Wat blijft dat front daar lang hangen in zuid-Limburg, schuift maar erg langzaam naar het noorden.
Ah, wederom een hele duidelijke uitleg. Dank je!quote:Op zondag 5 juni 2011 15:36 schreef maniack28 het volgende:
[..]
1 van de 2 zal minder "uitsterven" om het zo maar te zeggen. Ik denk dat dat ook is wat je nu ziet. De buien in Limburg groeien aan de oostkant aan en sterven in het westen/noorden uit. De buien boven W-Duitsland groeien ook aan het westen aan. Grootste kansen voor stevig onweer en flinke regenval zou ik nu geven voor het oosten van Nederland, vanaf zo'n beetje Noord-Limburg. Zuid Limburg pist naast de pot.
http://weerstation-roermond.nl/wxradar.phpquote:Op zondag 5 juni 2011 15:42 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Ah, wederom een hele duidelijke uitleg. Dank je!
Ik dacht stiekem zelf dat het een hele grote actieve bui zou worden![]()
Btw hoe kom je aan deze wijsheid?
Ja op de radar kon ik dat ook zien.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:47 schreef -CRASH- het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://weerstation-roermond.nl/wxradar.php
Denk niet veel, hoogstens een regenbuitjequote:Op zondag 5 juni 2011 15:05 schreef RiKe het volgende:
Ik verwacht dat de randstad weer geen ruk gaat meemaken vandaag.
Kan iemand mij a.u.b. ongelijk geven met passend resultaat?
Het is mijn werkquote:Op zondag 5 juni 2011 15:49 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Ja op de radar kon ik dat ook zien.
Bedoelde eigenlijk meer de kennis van zijn eerdere reactie.
Hij zal toch ook naar computer verwachtingen moeten kijken.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:49 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Ja op de radar kon ik dat ook zien.
Bedoelde eigenlijk meer de kennis van zijn eerdere reactie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |