quote:Op zondag 5 juni 2011 10:09 schreef eriksd het volgende:
Ik haat circussen. Net als clowns overigens.
Daarnaast: gesol met dieren
Two wrongs make a right?quote:Op zondag 5 juni 2011 12:15 schreef Voorschrift het volgende:
Propaganda topic of wat?
Jammer dat sommige dieren mishandeld worden, maar zie geen reden om daarmee circusdieren te verbieden of iets dergelijks. Zoals Bolkesteijn ook al terecht aanhaalt, genoeg poedels die ook door hun baasjes worden opgehangen, huisdieren ook maar verbieden?
Leef jij onder een steen? Er is afdoende onafhankelijk onderzoek gedaan waaruit blijkt dat wilde circusdieren enorm lijden.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:28 schreef nikk het volgende:
Stichting wilde dieren de tent uit.
Lekker objectief ook allemaal. Sowieso, wat is een circus zonder dieren?
Stel duidelijke regels mbt de dierenwelzijn dan. Verbieden van zulke zaken behoort meer tot het terrein van de fundamentalisten van de PvdD.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Two wrongs make a right?
[..]
Leef jij onder een steen? Er is afdoende onafhankelijk onderzoek gedaan waaruit blijkt dat wilde circusdieren enorm lijden.
Waarom zouden wij dat als zogenaamd beschaafd land toe staan?
Heb je de OP een beetje gelezen? Iets er van?quote:Op zondag 5 juni 2011 12:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Stel duidelijke regels mbt de dierenwelzijn dan. Verbieden van zulke zaken behoort meer tot het terrein van de fundamentalisten van de PvdD.
Het enige dierwaardige alternatief is een compleet verbod op wilde dieren in het circus. Voor de gedomesticeerde dieren zou je inderdaad duidelijke regels m.b.t. tot welzijn in kunnen voeren?quote:Op zondag 5 juni 2011 12:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Stel duidelijke regels mbt de dierenwelzijn dan.
Wat een onzin.quote:Verbieden van zulke zaken behoort meer tot het terrein van de fundamentalisten van de PvdD.
Agreed. Maar nogmaals, er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar deze materie en daar komt duidelijk uit naar voren dat wilde circusdieren enorm lijden (ongeacht de wijze waar op ze an sich behandeld worden)quote:Sowieso, het is erg makkelijk om dan met filmpjes uit 1991 te komen die gemaakt zijn in Roemenië ofzo.
Inderdaadquote:Op zondag 5 juni 2011 11:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Huisdieren zijn mij al tijden een doorn in het oog.
Wat niet eigenlijk? Dierenleed voor een beetje menselijk plezierquote:
Want het is zielig voor een kat dat hij ergens woont?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad. En de ergsten zijn dan degenen die die het circus heel zielig vinden maar zelf thuis wel drie katten, een hond en twee cavia's hebben
Ja, zo'n totaal doorgefokt beestje buiten zijn natuurlijke omgeving houden lijkt mij nogal zielig.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want het is zielig voor een kat dat hij ergens woont?
Nu lul je echt gewoon dom uit je nekquote:Op zondag 5 juni 2011 13:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, zo'n totaal doorgefokt beestje buiten zijn natuurlijke omgeving houden lijkt mij nogal zielig.
Ja, je kat heeft bij jou thuis alles om zich op een gezonde en natuurlijke manier te kunnen ontplooien.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu lul je echt gewoon dom uit je nek
Katten zijn gedomesticeerd, du_ke.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, je kat heeft bij jou thuis alles om zich op een gezonde en natuurlijke manier te kunnen ontplooien.
En lekker door de bami.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:45 schreef Tem het volgende:
Katten zijn leuk met hun staart in het stopcontact.
Hoe ver je die beestjes ook doorfokt, ze raken nooit hun jachtinstinct en dergelijke volledig kwijt.quote:
Welnee, voor sommige mensen zijn dieren evenredig aan mensen, vraag me niet waarom, maar ze bestaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu lul je echt gewoon dom uit je nek
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe ver je die beestjes ook doorfokt, ze raken nooit hun jachtinstinct en dergelijke volledig kwijt.
En een leeuw in een kooi is wel mishandeling?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:52 schreef Gulo het volgende:
Wat een onwetendheid wordt hier weer ten toon gespreid.
Verdiep je eens in het verschil tussen gedomesticeerde en niet-gedomesticeerde dieren.
Mits een hond onder de juiste omstandigheden gehouden wordt zie ik niet in wat hier mishandeling aan zou zijn.
(ik laat praktijken als doorfokken, het aankleden van honden etc. dan uiteraard buiten beschouwing)
Ik heb zelf overigens geen huisdier, maar ik vind het echt een gotspe om mensen met huisdieren gelijk te stellen aan circussen waarde wilde dieren gehouden worden.
Chique is het niet. Laat een leeuw dan een beetje rondlopen in een stukje bos. Zoals in Burgers Zoo zegmaar.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En een leeuw in een kooi is wel mishandeling?
Ach normaal zijn die territoria ook hectare's groot, Burgers Zoo is voor die dieren net zo goed een veredelde kooi. Maar goed, onze ouderen sluiten we ook op in kleine hokjes en gooien eenmaal per dag tafeltje dekje onder de deur door, circusdieren hebben het net zo goed.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Chique is het niet. Laat een leeuw dan een beetje rondlopen in een stukje bos. Zoals in Burgers Zoo zegmaar.
Ach, het interesseert mij allemaal niet bijzonder veel. Vind het circus gewoon zwaar achterlijk. Vermaak voor semi-gehandicapte klapmongolen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach normaal zijn die territoria ook hectare's groot, Burgers Zoo is voor die dieren net zo goed een veredelde kooi. Maar goed, onze ouderen sluiten we ook op in kleine hokjes en gooien eenmaal per dag tafeltje dekje onder de deur door, circusdieren hebben het net zo goed.
Ja, omdat het een niet gedomesticeerd dier is. Like duh.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En een leeuw in een kooi is wel mishandeling?
Oh eens, ik kom er ook nooit, maar ik vind niet dat circusdieren verboden moeten worden.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het interesseert mij allemaal niet bijzonder veel. Vind het circus gewoon zwaar achterlijk. Vermaak voor semi-gehandicapte klapmongolen.
So what?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, omdat het een niet gedomesticeerd dier is. Like duh.
Het brengt onherroepelijk zware stress en daarmee intens leiden met zich mee. Dit in tegenstelling tot gedomesticeerde dieren.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
So what?
Net alsof je niet gedomesticeerde dieren niet goed kan behandelen in gevangenschap.
Ja, en tonnen vermaak aan "semi-gehandicape klapmongolen" en een inkomstenbron voor een grote groep onrendabelen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het brengt onherroepelijk zware stress en daarmee intens leiden met zich mee. Dit in tegenstelling tot gedomesticeerde dieren.
Er zijn in Nederland miljoenen gedomesticeerde dieren die intens lijden.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het brengt onherroepelijk zware stress en daarmee intens leiden met zich mee. Dit in tegenstelling tot gedomesticeerde dieren.
Correct. Wat wil je daarmee zeggen? Two wrongs make a right?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland miljoenen gedomesticeerde dieren die intens lijden.
De katten van mijn ouwelui hebben het goed naar hun zin.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat denk je maar.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De katten van mijn ouwelui hebben het goed naar hun zin.
Goed naar hun zin hebben of berusting in hun eenzijdige en uitzichtloze bestaan?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De katten van mijn ouwelui hebben het goed naar hun zin.
Kun je daar voorbeelden van noemen?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Honder die geschopt worden door hun baasjes, katten die opgesloten zijn in een klein appartement, doorgefokte soorten die daardoor allerlei gezondheidsproblemen hebben, dieren in te kleine hokken zonder afleiding etc etc etc. Hierover kan je een middag lang met opsommen blijven doorgaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Kun je daar voorbeelden van noemen?
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach normaal zijn die territoria ook hectare's groot, Burgers Zoo is voor die dieren net zo goed een veredelde kooi. Maar goed, onze ouderen sluiten we ook op in kleine hokjes en gooien eenmaal per dag tafeltje dekje onder de deur door, circusdieren hebben het net zo goed.
Je bent niet consistent bezigquote:Op zondag 5 juni 2011 13:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, voor sommige mensen zijn dieren evenredig aan mensen, vraag me niet waarom, maar ze bestaan.
Heul wel, ik kan altijd nog pleiten voor betere zorg.quote:
Nee hoor, vergelijken is niks mis mee, op eenzelfde voetstuk zetten en ze evenredig noemen ben ik wel op tegen.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:46 schreef eriksd het volgende:
Dan nog vergelijk je mensen met dieren, iets waar je tegen bent meen ik.
Maar dat dieren worden mishandeld en misbruikt vindt je ''wel jammer'' maar zal je verder aanquote:Op zondag 5 juni 2011 14:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee hoor, vergelijken is niks mis mee, op eenzelfde voetstuk zetten en ze evenredig noemen ben ik wel op tegen.
Wat vind je dan van huisdieren?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dat dieren worden mishandeld en misbruikt vindt je ''wel jammer'' maar zal je verder aan
je reet roesten dus.
Lekkere jongen ben jij dan zeg
Ja ach, wat dierenvrienden vaak mishandeling en misbruik vinden vind ik natuurlijk, dus wat dat betreft zullen we het nooit eens worden, ik noem maar een nertsenfokkerij of vlees eten.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dat dieren worden mishandeld en misbruikt vindt je ''wel jammer'' maar zal je verder aan
je reet roesten dus.
Lekkere jongen ben jij dan zeg
Nou, ik moet eerlijk bekennen ik heb 2 katten gehad, beide uit het asiel gehaald, niemandquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |