Ja, omdat het een niet gedomesticeerd dier is. Like duh.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En een leeuw in een kooi is wel mishandeling?
Oh eens, ik kom er ook nooit, maar ik vind niet dat circusdieren verboden moeten worden.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het interesseert mij allemaal niet bijzonder veel. Vind het circus gewoon zwaar achterlijk. Vermaak voor semi-gehandicapte klapmongolen.
So what?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja, omdat het een niet gedomesticeerd dier is. Like duh.
Het brengt onherroepelijk zware stress en daarmee intens leiden met zich mee. Dit in tegenstelling tot gedomesticeerde dieren.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
So what?
Net alsof je niet gedomesticeerde dieren niet goed kan behandelen in gevangenschap.
Ja, en tonnen vermaak aan "semi-gehandicape klapmongolen" en een inkomstenbron voor een grote groep onrendabelen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het brengt onherroepelijk zware stress en daarmee intens leiden met zich mee. Dit in tegenstelling tot gedomesticeerde dieren.
Er zijn in Nederland miljoenen gedomesticeerde dieren die intens lijden.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:58 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het brengt onherroepelijk zware stress en daarmee intens leiden met zich mee. Dit in tegenstelling tot gedomesticeerde dieren.
Correct. Wat wil je daarmee zeggen? Two wrongs make a right?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland miljoenen gedomesticeerde dieren die intens lijden.
De katten van mijn ouwelui hebben het goed naar hun zin.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat denk je maar.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De katten van mijn ouwelui hebben het goed naar hun zin.
Goed naar hun zin hebben of berusting in hun eenzijdige en uitzichtloze bestaan?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De katten van mijn ouwelui hebben het goed naar hun zin.
Kun je daar voorbeelden van noemen?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Honder die geschopt worden door hun baasjes, katten die opgesloten zijn in een klein appartement, doorgefokte soorten die daardoor allerlei gezondheidsproblemen hebben, dieren in te kleine hokken zonder afleiding etc etc etc. Hierover kan je een middag lang met opsommen blijven doorgaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Kun je daar voorbeelden van noemen?
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach normaal zijn die territoria ook hectare's groot, Burgers Zoo is voor die dieren net zo goed een veredelde kooi. Maar goed, onze ouderen sluiten we ook op in kleine hokjes en gooien eenmaal per dag tafeltje dekje onder de deur door, circusdieren hebben het net zo goed.
Je bent niet consistent bezigquote:Op zondag 5 juni 2011 13:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, voor sommige mensen zijn dieren evenredig aan mensen, vraag me niet waarom, maar ze bestaan.
Heul wel, ik kan altijd nog pleiten voor betere zorg.quote:
Nee hoor, vergelijken is niks mis mee, op eenzelfde voetstuk zetten en ze evenredig noemen ben ik wel op tegen.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:46 schreef eriksd het volgende:
Dan nog vergelijk je mensen met dieren, iets waar je tegen bent meen ik.
Maar dat dieren worden mishandeld en misbruikt vindt je ''wel jammer'' maar zal je verder aanquote:Op zondag 5 juni 2011 14:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee hoor, vergelijken is niks mis mee, op eenzelfde voetstuk zetten en ze evenredig noemen ben ik wel op tegen.
Wat vind je dan van huisdieren?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dat dieren worden mishandeld en misbruikt vindt je ''wel jammer'' maar zal je verder aan
je reet roesten dus.
Lekkere jongen ben jij dan zeg
Ja ach, wat dierenvrienden vaak mishandeling en misbruik vinden vind ik natuurlijk, dus wat dat betreft zullen we het nooit eens worden, ik noem maar een nertsenfokkerij of vlees eten.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dat dieren worden mishandeld en misbruikt vindt je ''wel jammer'' maar zal je verder aan
je reet roesten dus.
Lekkere jongen ben jij dan zeg
Nou, ik moet eerlijk bekennen ik heb 2 katten gehad, beide uit het asiel gehaald, niemandquote:
Gast, waar ben je nu mee bezig? Dit is niet relevant voor het topic. Al zou de door jou geponeerde stelling dat het houden van huisdieren ook een vorm van dierenmishandeling is, dan leidt dit alleen maar af van dit topic. Dit topic gaat hier helemaal niet over.quote:
Dus?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe ver je die beestjes ook doorfokt, ze raken nooit hun jachtinstinct en dergelijke volledig kwijt.
Ja. Via Internet explorer trouwens, want via firefox werkte het niet bij mij.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Heb je al getekend ?
http://wildedierendetentuit.nl/home/onderteken-de-petitie
Dus...quote:
Top !quote:Op zondag 5 juni 2011 15:12 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ja. Via Internet explorer trouwens, want via firefox werkte het niet bij mij.
quote:Op zondag 5 juni 2011 15:15 schreef eriksd het volgende:
Wat weinigen van jullie weten is dat de neef van Bleker zelf in het circuswezen actief is: zoek maar eens op A.N.U.S. Bleker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |