Tja, een vriend van mij heeft als bezorger gewerkt voor een zonnebanken dealer. (En dan de duurdere typen).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:21 schreef pberends het volgende:
Wie vindt het ook opmerkelijk dat als je op Funda kijkt naar huizen boven een half miljoen dat je vaak apparatuur tegenkomt wat niet bepaald bij het budget van het huis past?
Ik heb dan het vaak over extreem kleine LCD-schermen als tv in de woonkamer, of zelfs die van ouwe beeldpuisten, of PC's van meer dan 10 jaar oud.
Wtf is de deal met dat? Woon je godverdomme in een huis van een half miljoen of meer, probeer dan ook een klein beetje geld uit te geven om bij de tijd te blijven. Van die duizenden euro's aan hypotheekrenteaftrek in het jaar mag je toch wel wat meer verwachten.
Pearle al geprobeerd?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:41 schreef mvdejong het volgende:
(ik mag dan niet in een huis van een halfje wonen, maar ik heb een Loewe Vitros staan, en nog geen LCD-TV gezien die daar qua beeld-kwaliteit in de buurt komt).rekken.
http://link.marktplaats.nl/448819204quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:41 schreef mvdejong het volgende:
ik heb een Loewe Vitros staan, en nog geen LCD-TV gezien die daar qua beeld-kwaliteit in de buurt komt).
Dat is voor het meubel, de tv is gratis.quote:
Best kans dat het huis al 2 jaar of 3 jaar te koop staat en dat ze al een 1,5 jaar een 46 inch 400 herz LED player in huis hebben staanquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:21 schreef pberends het volgende:
Wie vindt het ook opmerkelijk dat als je op Funda kijkt naar huizen boven een half miljoen dat je vaak apparatuur tegenkomt wat niet bepaald bij het budget van het huis past?
Ik heb dan het vaak over extreem kleine LCD-schermen als tv in de woonkamer, of zelfs die van ouwe beeldpuisten, of PC's van meer dan 10 jaar oud.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:41 schreef mvdejong het volgende:
maar ik heb een Loewe Vitros staan, en nog geen LCD-TV gezien die daar qua beeld-kwaliteit in de buurt komt).
Mijn CRT doet het nog steeds.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:28 schreef LXIV het volgende:
DISCLAIMER: Schrijver heeft zelf HD-LCD, blu-ray etc, maar pas gekocht toen de CRT stuk was
Zou die van mij het nog steeds doen, dan had ik hem ook nog. Er was blikseminslag in de buurt, toen deed hij het niet meer. Toen ging ik hem repareren, en toen ik de stekker er weer in stak hoorde ik een luide *PENG*.quote:
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:28 schreef LXIV het volgende:
DISCLAIMER: Schrijver heeft zelf HD-LCD, blu-ray etc, maar pas gekocht toen de CRT stuk was
Hetzelfde is ook het geval met mijn geluidsinstallatie, kwaliteit uit eind jaren 70, begin jaren 80.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou die van mij het nog steeds doen, dan had ik hem ook nog. Er was blikseminslag in de buurt, toen deed hij het niet meer. Toen ging ik hem repareren, en toen ik de stekker er weer in stak hoorde ik een luide *PENG*.
Daarna voor het eerst sinds jaren naar een televisiewinkel geweest. Stonden daar niet eens meer 'gewone' televisies!
Ik ook niet!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:23 schreef pberends het volgende:
[..].
Ik heb dan ook geen huis van een half miljoen of meer helaas.
Ik vind het vele malen stijlvoller om een CRT te hebben staan die indertijd top of the bill was en ook de rest van de woning uitgerust met kwaliteitsspullen (die gewoon een eeuwigheid meegaan en dus vaak ook na 20 jaar niet of nauwelijks aan vervanging toe zijn), dan in een klein kuthuisje een 65" hangen die dan voor de obligate lack salontafel staat, met daarachter de eerste de beste afgrijselijke bank van de Ikea, spuitwerk op de muren, laminaat van de gamma en een lamp van massive.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:21 schreef pberends het volgende:
En je ex dan?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:23 schreef pberends het volgende:
[..].
Ik heb dan ook geen huis van een half miljoen of meer helaas.
Die herken je aan een grote boekenkast in de woonkamer.quote:Op zondag 5 juni 2011 01:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat zijn van die mensen die boeken lezen, naar de radio luisteren en klassieke concerten bezoeken.
Of in de studeerkamer.quote:Op zondag 5 juni 2011 01:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die herken je aan een grote boekenkast in de woonkamer.
Dat kan ik onderschrijven. Ik heb in mijn studentijd bijgeklust als "PC reparateur" (In die tijd was dat nog een redelijke business jaquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, een vriend van mij heeft als bezorger gewerkt voor een zonnebanken dealer. (En dan de duurdere typen).
Juist bij de mensen die niets extra te makken hebben, kreeg hij de beste fooi. En bij de 'villa's' was het vaak helemaal niets. Die mensen zitten nu eenmaal vaak op de centen.
Moeten die mensen toch lekker zelf weten? Ik zal nooit andere TV kopen omdat iemand anders dat wil. Een nieuwe zuinige CV-ketel lijkt mij veel belangrijker. Je brengt je eigen TV maar mee..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:21 schreef pberends het volgende:
Wtf is de deal met dat? Woon je godverdomme in een huis van een half miljoen of meer, probeer dan ook een klein beetje geld uit te geven om bij de tijd te blijven. Van die duizenden euro's aan hypotheekrenteaftrek in het jaar mag je toch wel wat meer verwachten.
quote:
En flink genaaid worden door de ozb.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
![]()
Ontopic: er zijn natuurlijk ook nog veel mensen die ooit een goedkoop huis kochten, daar al 300 jaar in wonen, en er verder niets aan kunnen doen dat hun huis nu een half miljoen "waard" is. Tenzij ze steeds hun hypotheek verhogen voor nieuwe TV's, is hun inkomen niet zo hard gestegen als de "waarde" van hun huisje.
Jij draait zoveel uren in een week dat je amper tijd hebt om TV te kijken.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:31 schreef draaijer het volgende:
Wij hebben een huis in een duurdere categorie dan wat TS omschrijft en ik kan je vertellen dat wij overal van die kleine 26 inch LCD tv's hebben. Waarom? Omdat ik het een tokkie beeld vind als je een grote tv in je woonkamer hebt. Alsof je niks te bespreken hebt met elkaar.
Een tv is voor mij geen prioriteit. Auto's geef ik meer aan uit.. aanzienlijk meer
Ja, ik lach me ook dood aan mensen die per se het nieuwste van het nieuwste willen hebben, omdat dat "natuurlijk" beter is, en dan een tijd zichzelf proberen wijs te maken dat ze er niet op achteruit gegaan zijn.quote:
Je weet dat die Loewe tv waar jij zo hoog over van de toren blaast aan de binnenkant zeer waarschijnlijk gewoon een Panasonic tv is?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef mvdejong het volgende:
Ja, ik lach me ook dood aan mensen die per se het nieuwste van het nieuwste willen hebben, omdat dat "natuurlijk" beter is, en dan een tijd zichzelf proberen wijs te maken dat ze er niet op achteruit gegaan zijn.
Ik vind het veelquote:Op zondag 5 juni 2011 13:20 schreef Evenveel het volgende:
Haha een half miljoen voor een huis veel vinden
Als je had opgelet had je gezien dat dat niet is waar ik om lach.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ja, ik lach me ook dood aan mensen die per se het nieuwste van het nieuwste willen hebben, omdat dat "natuurlijk" beter is, en dan een tijd zichzelf proberen wijs te maken dat ze er niet op achteruit gegaan zijn.
Is iets anders dan mensen die zich geen goede nieuwe televisie kunnen veroorloven en zichzelf dus wijsmaken dat hun oude meuk beter is.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ach is net waar je smaak ligt, de een rijd graag in een porsche SUV, voor de burenquote:Op zondag 5 juni 2011 17:28 schreef Dromer het volgende:
[..]
Is iets anders dan mensen die zich geen goede nieuwe televisie kunnen veroorloven en zichzelf dus wijsmaken dat hun oude meuk beter is.
Je weet dat het menselijk oog vanaf 60/100 hz geen verschil meer ziet? :")quote:Op zondag 5 juni 2011 17:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ach is net waar je smaak ligt, de een rijd graag in een porsche SUV, voor de burenen kijkt voetballen op een barrel TV, en de ander koopt graag een goed stuk techniek binnen.
zoals dit
400 herz LED LG
Zo te zien hebben ze dan ook je derde verdieping gejat.quote:
Ach een Porsche Cayenne mag ook niet harder dan 50 km per uur in stad en 120 km op de snelweg, is ongeveer het zelfde, alleen ik pronk niet voor de buren maar voor me zelfquote:Op zondag 5 juni 2011 18:15 schreef kort het volgende:
[..]
Je weet dat het menselijk oog vanaf 60/100 hz geen verschil meer ziet? :")
Nog veel erger: zolang films op 23,976 Hz worden opgenomen, zie je bij veel scenes haarscherp de frames verspringen...quote:Op zondag 5 juni 2011 18:15 schreef kort het volgende:
[..]
Je weet dat het menselijk oog vanaf 60/100 hz geen verschil meer ziet? :")
Hoezo nog veel erger? Je bevestigd zijn stelling. Toch?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Nog veel erger: zolang films op 23,976 Hz worden opgenomen, zie je bij veel scenes haarscherp de frames verspringen...
Je vergelijkt hier een Porsche Cayenne met bv. een Fiat Panda. Die mogen beide even hard. Het verschil in comfort laat je gemakshalve maar achterwege...quote:Op zondag 5 juni 2011 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
Ach een Porsche Cayenne mag ook niet harder dan 50 km per uur in stad en 120 km op de snelweg, is ongeveer het zelfde, alleen ik pronk niet voor de buren maar voor me zelf
Daarom heb ik nog old school een windows media center aangesloten op de tv etc. Alles wat ik wil zien (is echt heel weinig) neem ik op en kijk ik wanneer ik tijd en zin heb. Journaal kijk ik via mijn Apple TVquote:Op zondag 5 juni 2011 13:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij draait zoveel uren in een week dat je amper tijd hebt om TV te kijken.
Dus ik begrijp het wel.
Jouw keuze. Er zijn ook genoeg geitewollensokken figuren die hun kinderen naar een antroposofische school sturen.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:01 schreef draaijer het volgende:
Daarom heb ik nog old school een windows media center aangesloten op de tv etc. Alles wat ik wil zien (is echt heel weinig) neem ik op en kijk ik wanneer ik tijd en zin heb. Journaal kijk ik via mijn Apple TV
Daar koopt NL af en toe een schilderij vanquote:Op zondag 5 juni 2011 20:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jouw keuze. Er zijn ook genoeg geitewollensokken figuren die hun kinderen naar een antroposofische school sturen.
Wat moet gemiddeld NL daarmee?
Als jij er blij mee bent, so be it.
Zoals gezegd: Als jij daar blij mee bent...quote:Op zondag 5 juni 2011 20:29 schreef draaijer het volgende:
Daar koopt NL af en toe een schilderij van
Plasma hoort nergens thuis. Behalve in een 'net Wassenaars vrijstaand woonhuis.'.......quote:Op zondag 5 juni 2011 21:34 schreef intoxicated het volgende:
Een dikke 48" plasma hoort toch in een sociale huurwoning thuis, met 18% rente op jaarbasis bij de Wehkamp. Niet in een net Wassenaars vrijstaand woonhuis.
QFTquote:Op zondag 5 juni 2011 21:34 schreef intoxicated het volgende:
Een dikke 48" plasma hoort toch in een sociale huurwoning thuis, met 18% rente op jaarbasis bij de Wehkamp. Niet in een net Wassenaars vrijstaand woonhuis.
Dat is dan weer jammer... Ik had van jou beter verwacht.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:00 schreef LXIV het volgende:
Bovendien heb ik geloof ik al eens gepost dat iemands IQ omgekeerd evenredig is met de diagonaal van zijn beeldbuis.
Ja man. En die mensen gaan ook wel eens op vakantie, Of naar de Efteling. Ze gaan ook wel eens uit eten. Of naar de bioscoop. Of bowlen. Of poolen. Of naar het cafe. Of gewoon een kopje koffie drinken ergens....quote:Op zondag 5 juni 2011 22:19 schreef intoxicated het volgende:
Zonder gekheid... ik kan een grote LCD best waarderen, maar ik vind het zo ongepast dat mensen die van de bijstand leven ze ook kopen
Die hebben genoeg tijd om voor de tv te hangen dus een grote tv is dan wel een pre voor hen.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:19 schreef intoxicated het volgende:
Zonder gekheid... ik kan een grote LCD best waarderen, maar ik vind het zo ongepast dat mensen die van de bijstand leven ze ook kopen
Wie?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:37 schreef intoxicated het volgende:
Misschien moeten ze maar gaan werken voor die luxe.
Een LCD van 37"/42" is even duur als een crt van 28"/32" 5/10 jaar terug. Dus zo vreemd is het niet.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:19 schreef intoxicated het volgende:
lol daar woon ik, ik merk het ook aan de mensen hier.. Ben zelf echter geen gierquote:Op zondag 5 juni 2011 10:17 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat kan ik onderschrijven. Ik heb in mijn studentijd bijgeklust als "PC reparateur" (In die tijd was dat nog een redelijke business ja). Als je de PC van een oud vrouwtje die van een schamel AOW-tje leefde repareerde kreeg je zo 20 gulden fooi.
Als je dan in de villawijk (Berg en Bos, Apeldoorn) kwam, gingen ze nog mekkeren over een klus die in 3 kwartier klaar was, terwijl ik altijd minimaal één uur rekende (en daarna per kwartier).
Dan wilden ze minder betalen... 5 gulden bezuinigen enzo
Jij leest niet zo goed.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:11 schreef xenobinol het volgende:
Als je werkelijk gelooft dat je oude maar dure CRT stijlvol is zoals DS4 en gelooft dat alleen wajongers een 50" plasme thuis hebben staan moet je misschien even naar de winkel toe gaan en kijken hoe fantastisch zo'n apparaat in werkelijkheid is.
Heel simpel, in veel gevallen staan die spullen al ergens anders en deze spullen staan er voor de foto`s / beeld geven van de inrichting etcquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:21 schreef pberends het volgende:
De afstand van je bank/stoel tot de TV is 6 meter?quote:Voor de nieuwe woning is overigens bij ons een 55" Samsung (D8000) voorzien. Grote woonkamer vraagt om een grote tv (en 55" is dan weer meer dan zat, ging eigenlijk voor een 52").
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |