Die pensioenlasten vielen best mee inderdaad.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah, het probleem van GM ligt dus niet bij de veel te hoge loon- en pensioen lasten, waardeloze kwaliteit en incourante modellen, maar bij de waardeloze financiele producten.
Goed om te weten.
Waarom?quote:
Exact. De goede wordt afgestraft en de slechte wordt beloond. Oftewel Piet de profiterende wordt beloond en de hardwerkende Jan wordt afgestraft. Links in een notendop.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het gevolg van overheidsinterventie is dat goede bedrijven betalen om slechte bedrijven in leven te houden. Je probeert, net zoals Obama, de crisis te overspenden, maar dit resulteert enkel in hogere lasten of een hogere staatsschuld.
Verschrikkelijk. Concurrentievervalsing.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:08 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Sterker nog, als jij besluit een auto te kopen van een buitenlands merk moet je ook nog eens extra belasting betalen om het huismerk van steun te voorzien.
Per saldo is die Toyota of BMW dan wel erg duur.
Dat zullen ze ook vast doen maar is het hetzelfde kwaliteit werk? Is het een even hoogwaardige studie?quote:
Mee oneens maar laat ik met jouw gedachtegang mee gaan.quote:[..]
Daarom: privaat onderwijs.
Onderwijs richt zich op de vraag van het bedrijfsleven. Het bedrijfsleven is nauw betrokken bij de wijze van inrichting van het studieprogramma. Op deze manier kan je je makkelijk omscholen of bijscholen als werk in sector A tegenvalt.
En kunnen pretstudie als kunstgeschiedenis ook meteen de deur uit.
Wat denk je. Als ze klaar zijn met hun studie zien wij er weinig meer van terug. Bovendien zijn we dan enkel een opleidingsinstituut ipv dat we meespelen in de Champions League.quote:
Hier stopt het dan.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. De goede wordt afgestraft en de slechte wordt beloond. Oftewel Piet de profiterende wordt beloond en de hardwerkende Jan wordt afgestraft. Links in een notendop.
Ah, dat is het enige?quote:Op zondag 12 juni 2011 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die pensioenlasten vielen best mee inderdaad.
De leiding van een bedrijf (oftewel Piet) is de laatste voor wie je zo'n reddingsactie zou doenquote:Op zondag 12 juni 2011 22:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. De goede wordt afgestraft en de slechte wordt beloond. Oftewel Piet de profiterende wordt beloond en de hardwerkende Jan wordt afgestraft. Links in een notendop.
Wat ik een paar pagina's terug al zei: je bent zelf verantwoordelijk om werk te vinden naar gelang van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Meer niet.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zullen ze ook vast doen maar is het hetzelfde kwaliteit werk? Is het een even hoogwaardige studie?
Als je niet op past zit je in een negatieve spiraal naar beneden. Daarom kan het redden van een bedrijf zeer pragmatisch zijn.
Hoe wil jij dat beschermen? Door te subsidieren?quote:Mee oneens maar laat ik met jouw gedachtegang mee gaan.
"Onderwijs richt zich op de vraag van het bedrijfsleven".
Als dat bedrijfsleven nu toevallig van samenstelling verandert, wat dan? Soms kan het dan lonend zijn om hoogwaardige arbeid te beschermen.
Nou dan. Dus failliet laten gaan.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De leiding van een bedrijf (oftewel Piet) is de laatste voor wie je zo'n reddingsactie zou doen
Dat mag jij vinden, je hebt de dealen met het aanbod. En als dat aanbod niet meer bestaat uit een vliegtuigfabrikant maar uit een afvalverwerkingsbedrijf, dan heb je een probleem. En voor die problemen hebben we de overheid.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat ik een paar pagina's terug al zei: je bent zelf verantwoordelijk om werk te vinden naar gelang van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Meer niet.
Dat risico loop je met meer beroepen, we hebben er ook minder aan dan Italianen en Grieken dat we archeologen opleiden, we lopen het risico met een scala aan alphas mensen op te leiden die elders als tolk gaan werken en als we toch tot die extentie gaan doorredeneren, zullen journalisten of international trade managers ook een verhoogde kans op uitzending lopen dan de opleiding waterbouwkundige - of toch niet?quote:Op zondag 12 juni 2011 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat denk je. Als ze klaar zijn met hun studie zien wij er weinig meer van terug. Bovendien zijn we dan enkel een opleidingsinstituut ipv dat we meespelen in de Champions League.
Korte teentjes?quote:
Je bedoelt dat we moeten blijven investeren in defensie om zo'n prachtig innovatief bedrijf als Thales te behouden?quote:Op zondag 12 juni 2011 22:14 schreef Klopkoek het volgende:
Als dat bedrijfsleven nu toevallig van samenstelling verandert, wat dan? Soms kan het dan lonend zijn om hoogwaardige arbeid te beschermen.
De leiding is per definitie een Piet?quote:Op zondag 12 juni 2011 22:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De leiding van een bedrijf (oftewel Piet) is de laatste voor wie je zo'n reddingsactie zou doen
Aanbod is niet statisch zoals jij wellicht insueert, maar dynamisch. Aanbod verandert continu. Het is aan jouw de taak om die veranderingen te volgen en hierop in te spelen. De werknemers richten zich automatisch op andere sectoren of andere regio's met dezelfde sector.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, je hebt de dealen met het aanbod. En als dat aanbod niet meer bestaat uit een vliegtuigfabrikant maar uit een afvalverwerkingsbedrijf, dan heb je een probleem. En voor die problemen hebben we de overheid.
Ik suggereer dat juist helemaal niet. Dat aanbod is echter wel gerelateerd aan de aanwezige kennis in een maatschappij. Je kunt in een negatieve spiraal terecht komen.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Aanbod is niet statisch zoals jij wellicht insueert, maar dynamisch. Aanbod verandert continu. Het is aan jouw de taak om die veranderingen te volgen en hierop in te spelen. De werknemers richten zich automatisch op andere sectoren of andere regio's met dezelfde sector.
Ja, en dus? Je hebt je te onderwerpen aan het aanbod, wat je eigen verantwoordelijkheid is. Of je creeert zelf aanbod door te gaan ondernemen.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik suggereer dat juist helemaal niet. Dat aanbod is echter wel gerelateerd aan de aanwezige kennis in een maatschappij. Je kunt in een negatieve spiraal terecht komen.
Dit soort bedrijven hebben vaak een hele lange geschiedenis in een regio en zijn dus niet 1/2/3 vervangbaar op korte termijn.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou dan. Dus failliet laten gaan.
In een initiele situatie waren die werknemers ook elders werkzaam. Toen kwam bedrijf A en trok werknemers aan; deze werknemers kregen dus een gunst. Indien bedrijf A failliet gaat, raken deze mensen die baan kwijt en verdwijnt dus enkel die gunst. Men gaat weer terug naar de initiele situatie. Meer verandert er niet.
Maar als je dat wilt starten in Nederland moet die kennis er wel zijn!!!!!!!!quote:Op zondag 12 juni 2011 22:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, en dus? Je hebt je te onderwerpen aan het aanbod, wat je eigen verantwoordelijkheid is. Of je creeert zelf aanbod door te gaan ondernemen.
Als ze niet vervangbaar zijn, betekent dat het niet rendabel is om er 1 op te richten. Waarom dan onrendabele zaken in stand houden?quote:Op zondag 12 juni 2011 22:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit soort bedrijven hebben vaak een hele lange geschiedenis in een regio en zijn dus niet 1/2/3 vervangbaar op korte termijn.
In die zin geld dat je in 1% van de gevallen anders moet kiezen
Welke kennis? Vliegbouwtechnici? Als ik zo'n bedrijf wil starten dan kies ik een regio (of dat nou in Nederland of een ander land is) waar dergelijke technici met voldoende kwaliteit aanwezig zijn. Op deze manier vestigen bedrijfsactiviteiten zich daar waar het rendabel is om 1. het bedrijf te laten vestigen 2. waar kennis en bedrijf (vraag en aanbod dus) elkaar ontmoeten.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar als je dat wilt starten in Nederland moet die kennis er wel zijn!!!!!!!!
1. Als er vraag is naar betaalbaar onderwijs, dan zal de markt dat leveren. Als het zelfs in de sloppenwijken van Afrika mogelijk is (link), dan kan het zeker in Nederland. Ook onder de allerarmsten hier. Desnoods geven we daar subsidie aan, als ik compromis zou sluiten. Sowieso moet je je realiseren dat gratis onderwijs niet bestaat. Je betaald het wel, maar dan via de belastingdienst.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het marktmechanisme zoals ik het in jouw posts heb gezien, gaat er vanuit dat er niks door de overheid wordt gesubsidieerd, overal moet een markt voor zijn en je zorgt zelf maar(als particulier en bedrijf) dat je goed in de markt past.
Echter, ik vraag me af of:
1. De prijs die we daarvoor moeten betalen niet veel te groot is, bijvoorbeeld in het onderwijs. Mocht er daar een 'onderneming' falen, dan wordt de toekomst van mensen buiten hun rug om geruïneerd.
2. De consument altijd alles zelf wel kan controleren.
Die negatieve spiraal kan voorkomen als je alle vormen van kennis of desinvesteringen je land uit laat vloeien. Volgens mij zijn er in Nederland nog voldoende levensvatbare branches en geospecifieke economische activiteiten, kijkende naar mainports, de hollandse handelsmentaliteit en hoogwaardige tuin- en akkerbouw.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik suggereer dat juist helemaal niet. Dat aanbod is echter wel gerelateerd aan de aanwezige kennis in een maatschappij. Je kunt in een negatieve spiraal terecht komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |