Was het iets dat je in elke klas zag, of slechts in een gedeelte van de klassen?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou het ook willen ontmoedigen, maar meer dan dat kun je niet doen. Kinderen zijn gewoon ontzettend bruut tegen elkaar.
Een tijdje geleden had ik een bijbaan in het voortgezet onderwijs als persoonlijk assistent voor leraren. Daar merkte ik wel op dat het pesten op het vwo een stuk gemener gaat dan op het vmbo. Leerlingen op het vwo zijn geniepig, zoeken grenzen op en weten het gepeste kind via steken onder water kapot te krijgen. Leerlingen op het vmbo zijn gewoon lomp en klappen erop. Je snapt wel dat ik met dat eerstgenoemde meer problemen heb dan met dat laatste.
Ik zal mijn observaties voortaan voorzien van een disclaimer.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef Reya het volgende:
Ik ben het eens met Monidique. Dergelijke observaties zijn, zelfs bij mensen die normaliter beter weten, makkelijk onderhevig aan onzuiverheden gerelateerd aan selectieve perceptie.
Bij generalisaties zou ik dat zeker doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zal mijn observaties voortaan voorzien van een disclaimer.
Uiteraard maar een gedeelte. Al was het een vrij groot gedeelte, met als gevolg dat het me opviel. Al kunnen mijn statistische onvolkomenheden me hier parten spelen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Was het iets dat je in elke klas zag, of slechts in een gedeelte van de klassen?
Mensen die een ander pesten vanwege een bril zijn slecht in het normaal oplossen van een conflictsituatie, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:20 schreef Monolith het volgende:
Valt me trouwens ook vaak op dat mensen die vroeger veel gepest zijn op latere leeftijd ook erg veel moeite hebben om conflictsituaties op een normale manier op te lossen.
Ik denk dat pesten een veel grotere impact heeft op het leven van degene die gepest wordt dan op dat van de pester(s).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Mensen die een ander pesten vanwege een bril zijn slecht in het normaal oplossen van een conflictsituatie, zou ik zeggen.
Zou me niets verbazen als hij vroeger gepest werd op school.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:39 schreef Reya het volgende:
Ik zou zeggen dat Muammar Khadaffi slecht is in het oplossen van conflictsituaties.
Zou het?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat pesten een veel grotere impact heeft op het leven van degene die gepest wordt dan op dat van de pester(s).
In tegendeel, van alle dictators die de "andere oplossing" kozen, is hij de enige die nog zit.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:39 schreef Reya het volgende:
Ik zou zeggen dat Muammar Khadaffi slecht is in het oplossen van conflictsituaties.
Je mag in dit topic niet meer zomaar conclusies trekken.quote:
Ik heb twee afleveringen van dat programma gezien en daar kwam dat heel sterk naar voren. De helft was al vergeten wat voor erge dingen ze een ander hebben aangedaan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat pesten een veel grotere impact heeft op het leven van degene die gepest wordt dan op dat van de pester(s).
Zelfs uw loze borrelpraat tussendoor zal onderhevig zijn aan de kritische analyse van een team van experts.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je mag in dit topic niet meer zomaar conclusies trekken.
Pest hem nou niet zoquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zelfs uw loze borrelpraat tussendoor zal onderhevig zijn aan de kritische analyse van een team van experts.
Alle dictators behalve Ben Ali en Moebarak zitten er nog.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In tegendeel, van alle dictators die de "andere oplossing" kozen, is hij de enige die nog zit.
Toch knap.
Er is iets goed misgegaan na de dekolonisatiequote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alle dictators behalve Ben Ali en Moebarak zitten er nog.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef Reya het volgende:
Ik ben het eens met Monidique. Dergelijke observaties zijn, zelfs bij mensen die normaliter beter weten, makkelijk onderhevig aan onzuiverheden gerelateerd aan selectieve perceptie.
Wat er mis is gegaan na de dekolonisatie is wat ervoor misging, de kolonisatie.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Er is iets goed misgegaan na de dekolonisatie
Van de dictator?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat er mis is gegaan na de dekolonisatie is wat ervoor misging, de kolonisatie.
Tienduizend delen later zal ik pas beseffen wat voor leed ik je heb toegebracht in het POLCAFE#2057.quote:
Gaat niet op. Mensen zijn namelijk zelf beesten/dierenquote:
En dan ga je op FOK!tv aan de schandpaal.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tienduizend delen later zal ik pas beseffen wat voor leed ik je heb toegebracht in het POLCAFE#2057.
huh?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:00 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Gaat niet op. Mensen zijn namelijk zelf beesten/dieren
Mensen zijn dierenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |