Ik zal nog eens aan je denken terwijl ik m'n status verander gebruikmakende van Britse spelling zodat m'n Sloveense, Britse en Thaise toehoordertjes ook een beetje kunnen volgen wat er in m'n leven aan de gang is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:04 schreef Ikbenserieus het volgende:
Veramerikanisering heet dat.
Nederlanders schamen zich steeds meer voor hun landje. En Amerika is stoer, dus doen ze dat maar na.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:30 schreef Stuurver het volgende:
TS is kwaad omdat hij niet is uitgenodigd voor de barbecue
Where have you it over man, mine English is perfect.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nog erger zijn mensen die Engels gebruiken terwijl ze het grammaticaal niet beheersen
Oh god, wat voelt meneer zich aangevallen en wil even laten zijn dat hij 1 op de 100 is die wel gerechtvaardigd Duits/Frans bij talen zou mogen invullen als hij FB zou hebben. Poeh poeh. Goed dat je het even post.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik spreek het anders dagelijks (Frans, Engels en Duits) naast Nederlands en heb er ook geen 'graad' in (en ook maar 2 jaar gevolgd)..... mag ik het bij aanschaf van een eventueel profiel op Facebook dan wel invullen?
quote:Op zondag 5 juni 2011 03:19 schreef MacorgaZ het volgende:
Dit inderdaad.
Toevallig hebben ze tussen de 100 vrienden 2 Duitsers, dus dan MOET alles in het Engels natuurlijk, stel je toch eens voor dat die 2 mensen niet zouden begrijpen wat voor onzinnige shit je zo graag wil delen.
Ik heb je een reactie gegeven in je eigen topic.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:27 schreef Merkie het volgende:
Nederlanders die Engels met elkaar praten op Facebook
Evolueren is iets anders dan laten verdwijnen doordat anderen het interessant vinden om buitenlandse woorden te gebruiken voor zaken waar we gewoon goede Nederlandse woorden voor hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:51 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
niet snappen dat de taal evolueert
omdat facebook internationaal is misschien¿ Meerdendeel van de mensen die ik op fb heb komt uit het buitenland. Want daar is facebook immers voor gemaakt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:28 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Waar de fuck slaat dat op?
Je bent een Nederlander, waarschijnlijk is 99% van je Facebookvrienden ook gewoon Nederlandstalig, maar toch maak je je statusupdates in het Engels
"Back from school, now having a sandwich"
"Nice weather today, how about a bbq tonight?"
Echt, wat bezielt deze mensen?
omdat facebook internationaal is. Heel de wereld kan er gebruik van maken daar waar hyves alleen in NL is.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:09 schreef Eenskijken het volgende:
waarom is hyves nu verlaten door iedereen? waarom ging iedereen opeens naar facebook?
Omdat hyves voor paupers of kids isquote:Op maandag 6 juni 2011 10:09 schreef Eenskijken het volgende:
waarom is hyves nu verlaten door iedereen? waarom ging iedereen opeens naar facebook?
Teveel tokkies. En daarbij heeft het gewoon geen enkel nut zowel Facebook als Hyves te hebben. En aangezien een flink aantal van de mensen met wie ik contact wil houden (al is het infrequent) alleen Facebook hebben, is die keuze makkelijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:09 schreef Eenskijken het volgende:
en hvyes hivquote:
Ik gok dat de helft van mijn fb-vrienden de Nederlandse taal niet machtig is. Daarom doe ik updates regelmatig in het Engels. Of het moet iets typisch Nederlands zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:28 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Waar de fuck slaat dat op?
Je bent een Nederlander, waarschijnlijk is 99% van je Facebookvrienden ook gewoon Nederlandstalig, maar toch maak je je statusupdates in het Engels
"Back from school, now having a sandwich"
"Nice weather today, how about a bbq tonight?"
Echt, wat bezielt deze mensen?
En dan dragen ze meestal zo'n brilquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:50 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Oja zijn trouwens ook meestal van die types die op de foto gaat met hun starbucks bekertje en dan twitteren dat ze vanavond sushi gaan eten
wat een levenloze blik echtquote:Op maandag 6 juni 2011 10:28 schreef Chai het volgende:
[..]
En dan dragen ze meestal zo'n bril
[ afbeelding ]
of deze:quote:Op maandag 6 juni 2011 10:28 schreef Chai het volgende:
[..]
En dan dragen ze meestal zo'n bril
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 juni 2011 10:33 schreef Chai het volgende:
Nee echt zo'n bril met een dikke zwarte montuur die de indruk moet wekken dat de drager intellectueel en creatief is.
Ja, want het is ook heel bijzonder dat je mensen in het buitenland kentquote:Op maandag 6 juni 2011 10:40 schreef Chai het volgende:
Trouwens al die mensen die nu stoer gaan lopen doen met hun internationale kennissenkring.
Dat is niet wat TS bedoelt hoor, maar ja blijkbaar wil iedereen dat toch graag even komen melden.
--quote:Op maandag 6 juni 2011 10:40 schreef Chai het volgende:
Trouwens al die mensen die nu stoer gaan lopen doen met hun internationale kennissenkring.
Dat is niet wat TS bedoelt hoor,
Dat zeg ik toch ook niet? TS heeft het alleen niet over jullie.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, want het is ook heel bijzonder dat je mensen in het buitenland kent
Uhm stoertje ... Dat is wel wat TS bedoelt. Om die buitenlandse vrienden op de hoogte te houden, update ik regelmatig in het Engels. Dat jouw vriendenclub geen grenzen overschrijdt ...quote:Op maandag 6 juni 2011 10:40 schreef Chai het volgende:
Dat is niet wat TS bedoelt hoor, maar ja blijkbaar wil iedereen dat toch graag even komen melden.
Ik kreeg het idee dat je post sloeg op mensen die hier aanvoeren dat ze als reden dat FB hun voorkeur heeft dat ze vrienden buiten NL hebben. Ik vind het sowieso een onzinverhaal, ik kan me niet voorstellen dat mensen 'stoer' doen met buitenlandse Facebook vrienden, die heeft ongeveer iedereen.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:44 schreef Chai het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet? TS heeft het alleen niet over jullie.
Inderdaad. Bovendien; wat boeit het dat iemand dat in het Engels doet, alsof je daar last van hebt. Als je statusupdates van bepaalde personen irritant vindt; knikker ze er dan gewoon uit. Heb ik ook wel eens gedaan door.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:44 schreef Copycat het volgende:
Uhm stoertje ... Dat is wel wat TS bedoelt. Om die buitenlandse vrienden op de hoogte te houden, update ik regelmatig in het Engels. Dat jouw vriendenclub geen grenzen overschrijdt ...
Nee, want dat is gegrond. Alleen TS heeft het over mensen die alles in het Engels doen voor een paar buitenlandse kennisjes waar ze toch nooit meer contact mee hebben.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm stoertje ... Dat is wel wat TS bedoelt. Om die buitenlandse vrienden op de hoogte te houden, update ik regelmatig in het Engels. Dat jouw vriendenclub geen grenzen overschrijdt ...
Ja hebben alle 18-jarige broekies dat?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik kreeg het idee dat je post sloeg op mensen die hier aanvoeren dat ze als reden dat FB hun voorkeur heeft dat ze vrienden buiten NL hebben. Ik vind het sowieso een onzinverhaal, ik kan me niet voorstellen dat mensen 'stoer' doen met buitenlandse Facebook vrienden, die heeft ongeveer iedereen.
Dat haal ik niet uit die OP. Aannames wel.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef Chai het volgende:
Nee, want dat is gegrond. Alleen TS heeft het over mensen die alles in het Engels doen voor een paar buitenlandse kennisjes waar ze toch nooit meer contact mee hebben.
Chai zal in september voor het eerst in het studentenleven belanden en gelijk gepuneerd worden door een spaanse exchange student tijdens de UIT-dagen. Hierna zal opeens heel volwassen zijn en ook voortaan in het engels haar kommer en kwel delen. Zo niet, dan krijgt ze een biertje van mij, hoogstwaarschijnlijk in Utrecht af te halen.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee, want dat is gegrond. Alleen TS heeft het over mensen die alles in het Engels doen voor een paar buitenlandse kennisjes waar ze toch nooit meer contact mee hebben.
Juist de (gamende) 18-jarige broekies. Heck, toen ik 18 was, 13 jaar geleden, heb ik een Nieuw Zeelandse leren kennen via een chatsite en toen had je nog geen Facebook e.d.quote:
En al hebben ze er 2 en doen het daarom in het Engels, hoezo heb je daar over te zeiken? Alsof je daar last van hebt ofzo. Je maakt je wel heel erg druk over een compleet nonissue.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:46 schreef Chai het volgende:
Als je er voor de rest geen contact meer mee hebt vind ik dat wel een beetje nutteloos, maar verder boeit mij dat niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:49 schreef Catbert het volgende:
[..]
En al hebben ze er 2 en doen het daarom in het Engels, hoezo heb je daar over te zeiken? Alsof je daar last van hebt ofzo. Je maakt je wel heel erg druk over een compleet nonissue.
Je bent wel van de ongefundeerde aannames, hè?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:51 schreef Chai het volgende:
Als je er voor de rest geen contact meer mee hebt vind ik dat wel een beetje nutteloos, maar verder boeit mij dat niet.
Uhm, "stoertje", jouw argumenten zijn anders ook ongefundeerd.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bent wel van de ongefundeerde aannames, hè?
What's on your mind?
Discussing the language I'm updating in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |