abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100892407
Je moet niet door de grenzen van je comfortzone knallen nee, je moet er continu met beleid tegenaan duwen ;)
pi_100932756
Had de duurloop even verplaatst naar vandaag, net terug. Vond het niet zo makkelijk, ik heb teruggekeken in mijn online trainingslogboek (handig dat je alles terug kan kijken) dat mijn laatste loop van (meer dan) een uur alweer een half jaar geleden is.

Heb in dat uur 11,3 km gelopen. Rustig tempo dus, maar vond het toch nog lastig om dat een uur lang te doen. Al ging het de laatste twintig minuten makkelijker dan de eerste veertig minuten.
Zondag en maandag weer intervaltrainingen (waarschijnlijk) en dan vrijdag een duurloop van een uur of 1:05...
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_100936643
Als het lastig was om te doen was het natuurlijk geen rustig tempo! :D

Naar je lichaam luisteren ook in plaats van naar cijfertjes te kijken... :) Je 5k PR is 13.8 km / u en nu loop je 3x zo lang qua tijd en loop je 11.3 km / u, dat is dus nog steeds erg hard en niet zo heel ver onder je max. denk ik dus... :P Zelf loop ik 14.5/15 km / u qua 'PR' op een uur rennen, maar duurzame 'ontspannen' / extensieve trainingen gaan zo 12 km / h, soms 13. Niet dat dat zaligmakend is maar let op je gevoel er ook bij! ;)

Ik heb gisteren het meeste afgezien in tijden, halve piramide interval: 1 mile (1600m) in 6:24, 2 mins rust, 1 mile 6:14, 2 mins rust, 1 mile 6:04.

Laatste mile uiteindelijk net te traag, want zat echt flink aan m'n max maar wel erg goede interval... Nu even paar dagen herstellen. :)
Jack does it in real time...
pi_100937323
van 4'20"/km naar 5'18"/km vind ik toch een aardig verschil. Ik loop mijn duurlopen op ~5'35"/km terwijl mijn snelste 10k-wedstrijdtempo van dit jaar 4'45"/km is ...

Wat is dat met die km/h? o|O We zijn toch geen wielrenners hier? :P
pi_100937553
Ik denk ook nooit in km / h maar ik blame de GPS-horloges... :P

Ja maar het is niet op dezelfde afstand / duur he knnth? ;) die 4:20 lukt alleen tijdens 1/3e van de tijd van die duurloop, dus dat is niet een 10k-pace of 15k-pace qua PR en dan vind ik het wel erg weinig... Maar ik zeg ook alleen wat ik vind, maar 'rustig en ontspannen' was het waarschijnlijk niet...

Jij 'verliest' 50 s / km op een 10k-pace, is alweer anders... Plus ik heb het idee dat jij vele malen harder moet kunnen op de 10k als ik zie hoe serieus je je techniek en training aanpakt... :P
pi_100938341
Mijn PR is 43'57" en ik denk ook wel dat ik daar volgende maand weer bij in de buurt ga komen. Die 47'35" was zwaar ondertraind na een hardlooploze winter :)
pi_100938503
Gewoon 42:42 van maken of zo! 8-)

Na het nadenken over mijn dramaraces bij de Damloop is die IJ-tunnel wel een boosdoener ook denk. :D Een kleine kilometer naar beneden direct na de start en daarna omhoog zorgt ervoor dat je al een heel snel een keer boven je omslag komt en zelden meer ontspanning kan houden. Mijn target voor dit jaar: minder hard starten, rustig aan op de rest van die lange weg en langzaamaan tempo weer oppakken en dit keer niet na 10k al door m'n energie heen zijn... _O-

Heb er wel weer zin in, wel weer toe aan een wedstrijd. Halve in Leiden eind mei was de laatste... :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:02:30 #283
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_100943796
Welke wedstrijden heb je (al) op het programma staan? :)

Ik ben bij de 4mijl in Groningen, halve van Amsterdam tot dusver en mogelijk komt er nog wat meer bij. Rekent iedereen hier altijd zo veel :? Bij interval trainingen is het wel nuttig, maar bij duurlopen of wedstrijden moet je gewoon op gevoel naar mijn idee. Houd het ook leuker omdat je niet elke keer achter op schema loopt. Dit zie je wel aan het eind van de rit.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_100944636
Ik reken 1x, gooi alles in m'n Forerunner en loop --zolang dat ding niet te lang piept-- zonder na te denken :)

Ik houd gewoon erg van uitzoeken, uitrekenen, schema's enz :) En zo'n FR maakt dat je tijdens het hardlopen er weer juist niet aan hoeft te denken ...
pi_100945340
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:38 schreef DeeBee het volgende:
Als het lastig was om te doen was het natuurlijk geen rustig tempo! :D

Naar je lichaam luisteren ook in plaats van naar cijfertjes te kijken... :) Je 5k PR is 13.8 km / u en nu loop je 3x zo lang qua tijd en loop je 11.3 km / u, dat is dus nog steeds erg hard en niet zo heel ver onder je max. denk ik dus... :P Zelf loop ik 14.5/15 km / u qua 'PR' op een uur rennen, maar duurzame 'ontspannen' / extensieve trainingen gaan zo 12 km / h, soms 13. Niet dat dat zaligmakend is maar let op je gevoel er ook bij! ;)

Ik heb gisteren het meeste afgezien in tijden, halve piramide interval: 1 mile (1600m) in 6:24, 2 mins rust, 1 mile 6:14, 2 mins rust, 1 mile 6:04.

Laatste mile uiteindelijk net te traag, want zat echt flink aan m'n max maar wel erg goede interval... Nu even paar dagen herstellen. :)
Zit wat in, een lastige loop is inderdaad geen gemakkelijke loop :Y
Maar ik denk dat het lastige 'm niet zozeer in het tempo zat, want ik was niet buiten adem. Ik denk dat ik het tempo ook nog wel langer vol had kunnen houden.

Waarschijnlijk had ik vooral last van spieren die niet erg gewend zijn om langere tijd te lopen. Al had ik wel van die compressiesokken aan, dat scheelt.
Maar het lopen ging gewoon zwaarder, kon niet echt licht lopen. Al heb ik het idee dat ik ook altijd meer last van m'n benen krijg als ik rustiger loop. Misschien loop ik dan sowieso minder soepel.

Komende tijd houd ik het denk ik bij loopjes van rond het uur. De duur opbouwen kan wel als een uur lopen me makkelijker afgaat.

Heb een jaar geleden een 10 km wedstrijd gelopen in 49.50. Wel een zwaar parcours (duinen, strand enzo), maar daar houd ik wel van. Denk dat ik op de weg niet veel sneller zou lopen.
Afgerond liep ik toen dus 50 minuten op 5 minuten per kilomter. 12 km per uur. Wel behoorlijk moe daarna. Nu heb ik tien minuten langer gelopen, maar ook rustiger.

Ga deze week ook zo'n piramide training doen. Als vervanging van de training met de loopgroep (kan ik niet op tijd zijn, dus dan maar voor mezelf een training doen. Op dinsdag, extra dagje rust na de survivaltraining is ook wel lekker)

[ Bericht 1% gewijzigd door pietkanarie op 19-08-2011 17:58:22 ]
I believe i can fly!
pi_100945619
Zelf reken ik trouwens wel graag. Maar als ik merk dat het frustrerend wordt (ik wil nog wel eens achter lopen op mijn eigen, enthousiaste schema ;) ) dan laat ik het horloge ook wel eens een tijdje thuis. Gewoon lekker op gevoel lopen, dan forceer je jezelf ook minder snel.
Maar als ik een horloge om heb loop ik automatisch niet meer echt op gevoel. Ik zeg vaak tegen mezelf: "kijk nou eens niet op dat horloge" en toch doe ik het steeds weer.
Moet het horloge dus echt thuis laten wil ik niet gaan rekenen.

Slechte eigenschap soms }:|

[ Bericht 34% gewijzigd door pietkanarie op 19-08-2011 18:24:09 ]
I believe i can fly!
pi_100946487
dat was de quoteknop i.p.v editknop
I believe i can fly!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:22:12 #288
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100946538
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:55 schreef pietkanarie het volgende:
Zelf reken ik trouwens wel graag. Maar als ik merk dat het frustrerend wordt (ik wil nog wel eens achter lopen op mijn eigen, enthousiaste schema ;) ) dan laat ik het horloge ook wel eens een tijdje thuis. Gewoon lekker op gevoel lopen, dan forceer je jezelf ook minder snel.
Ik loop al jaren zonder horloge, alleen bij wedstrijden :D
The line is a dot to you!
pi_100946725
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:22 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik loop al jaren zonder horloge, alleen bij wedstrijden :D
Misschien is dat eigenlijk best goed ja! Maar bij een wedstrijd is een horloge inderdaad handig.
Had eens een wedstrijd en was mijn horloge vergeten. Ik dacht: ik kan toch niet zonder horloge!! :( Dus heb toen een (veel te groot, niet-digitaal) horloge geleend. Heel wat moeite gedaan om dat horloge om m'n pols te laten passen. Zo kon ik in ieder geval globaal zien op welk schema ik liep.
I believe i can fly!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:30:13 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100946777
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:28 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Misschien is dat eigenlijk best goed ja! Maar bij een wedstrijd is een horloge inderdaad handig.
Had eens een wedstrijd en was mijn horloge vergeten. Ik dacht: ik kan toch niet zonder horloge!! :( Dus heb toen een (veel te groot, niet-digitaal) horloge geleend. Heel wat moeite gedaan om dat horloge om m'n pols te laten passen. Zo kon ik in ieder geval globaal zien op welk schema ik liep.
Ik heb ook wel eens een wedstrijd gelopen zonder horloge, toch gevaarlijk omdat je snel te hard loopt :D
pi_100946871
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:30 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens een wedstrijd gelopen zonder horloge, toch gevaarlijk omdat je snel te hard loopt :D
Ook vergeten? Of wilde je het bewust eens proberen?
Als ik zie dat de eerste kilomter te hard gaat, neem ik altijd gas terug ja. Want ook al voelt het op dat moment nog lekker, als je te snelle tijden ziet op de kilomterpunten weet je al dat je dat nooit nog vier kilometer gaat volhouden.
I believe i can fly!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:48:20 #292
34586 kepler
No bounce, no play
pi_100947378
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Ook vergeten? Of wilde je het bewust eens proberen?
Als ik zie dat de eerste kilomter te hard gaat, neem ik altijd gas terug ja. Want ook al voelt het op dat moment nog lekker, als je te snelle tijden ziet op de kilomterpunten weet je al dat je dat nooit nog vier kilometer gaat volhouden.
Ik was hem kwijt geloof ik :D Maar tijdens de wedstrijd weet ik welke tijd ik wil lopen (op basis van traininge, totale tijd hou ik wel bij), en dan is het handig om elke km je tempo bij te houden inderdaad. Zorgt voor een mooie constante race :)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 01:53:44 #293
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_100963261
Ik raak juist altijd in de stress als ik wel een horloge heb :P zonder horloge ga ik lekker overal aanhaken en kijken of ik het vol kan houden. Zo ja, door naar sneller groepje, zo nee, tandje langzamer. Heeft altijd een goede uitwerking gehad tot dusver :)
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 07:30:01 #294
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100965034
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:34 schreef kepler het volgende:
Telt 2x in de week volleybaltraining ook als krachttraining? :D
Of het als krachttraining telt weet ik niet, maar je spieren worden op een andere manier gebruikt en daar heb je zeker baat bij. Maar je zal er niet zwakker door worden :)

Over de discussie over lopen met horloges. Ik loop met Endomondo, echter kijk ik niet op het display tijdens het lopen. Dat doe ik puur op gevoel. In de trainingen krijg ik feedback vanuit de app, dat zet ik uit tijdens wedstrijden omdat ik dan juist niet opgenaaid wil worden door km-tijden, maar gewoon m'n race wil lopen en dan kijk ik achteraf wel hoe dat verlopen is. Tot nu toe werkt dat fantastisch aangezien ik in m'n trainingen lekker kan bijschakelen en m'n wedstrijden gewoon tot het gaatje kan gaan zonder me druk te maken over m'n eindtijd. Dat heb ik daarvoor al gedaan ;)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_100966882
Hier nog mensen uit de buurt van Arnhem? Binnenkort een aantal mooie loopjes hier in de buurt!

7 september Rozendaalse veldloop, 12 km onverhard door de bossen en hei http://www.bedriegertjesl(...)icle&id=71&Itemid=86
11 september Bridge to Bridge
25 september Postbankloop, 15 km heuvels en inclusief de gevreesde Muur van Aalbers 8-)

De veldloop en Posbankloop ga ik zeker doen. BtB en Posbankloop zijn helaas tijdens Formule 1... Keuzes maken... BtB sla ik daarom maar ff over.

Rozendaalseveldloop hoop ik binnen het uur te kunnen lopen, is een erg zware. Posbankloop heb ik 3 jaar geleden in 1.17 gedaan, ik hoop nu rond de 1.10 uit te komen.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:33:57 #296
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100967441
Hoe lang is de btb loop?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_100967820
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:33 schreef slacker_nl het volgende:
Hoe lang is de btb loop?
10 EM (16.09km)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:00:30 #298
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_100969522
Mmnn, das net iets te lang.
pi_100995818
5k gelopen vanochtend. PR was 22'05", doel was 21'59"

Resultaat = 4'12" / 4'15" / 4'19" / 4'17" / 4'14" = 21'16" *O*
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:47:05 #300
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_100995932
Lekker! Ruim dus ook.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')