quote:
Op vrijdag 19 augustus 2011 13:38 schreef DeeBee het volgende:Als het lastig was om te doen was het natuurlijk geen rustig tempo!

Naar je lichaam luisteren ook in plaats van naar cijfertjes te kijken...

Je 5k PR is 13.8 km / u en nu loop je 3x zo lang qua tijd en loop je 11.3 km / u, dat is dus nog steeds erg hard en niet zo heel ver onder je max. denk ik dus...

Zelf loop ik 14.5/15 km / u qua 'PR' op een uur rennen, maar duurzame 'ontspannen' / extensieve trainingen gaan zo 12 km / h, soms 13. Niet dat dat zaligmakend is maar let op je gevoel er ook bij!

Ik heb gisteren het meeste afgezien in tijden, halve piramide interval: 1 mile (1600m) in 6:24, 2 mins rust, 1 mile 6:14, 2 mins rust, 1 mile 6:04.
Laatste mile uiteindelijk net te traag, want zat echt flink aan m'n max maar wel erg goede interval... Nu even paar dagen herstellen.

Zit wat in, een lastige loop is inderdaad geen gemakkelijke loop
Maar ik denk dat het lastige 'm niet zozeer in het tempo zat, want ik was niet buiten adem. Ik denk dat ik het tempo ook nog wel langer vol had kunnen houden.
Waarschijnlijk had ik vooral last van spieren die niet erg gewend zijn om langere tijd te lopen. Al had ik wel van die compressiesokken aan, dat scheelt.
Maar het lopen ging gewoon zwaarder, kon niet echt licht lopen. Al heb ik het idee dat ik ook altijd meer last van m'n benen krijg als ik rustiger loop. Misschien loop ik dan sowieso minder soepel.
Komende tijd houd ik het denk ik bij loopjes van rond het uur. De duur opbouwen kan wel als een uur lopen me makkelijker afgaat.
Heb een jaar geleden een 10 km wedstrijd gelopen in 49.50. Wel een zwaar parcours (duinen, strand enzo), maar daar houd ik wel van. Denk dat ik op de weg niet veel sneller zou lopen.
Afgerond liep ik toen dus 50 minuten op 5 minuten per kilomter. 12 km per uur. Wel behoorlijk moe daarna. Nu heb ik tien minuten langer gelopen, maar ook rustiger.
Ga deze week ook zo'n piramide training doen. Als vervanging van de training met de loopgroep (kan ik niet op tijd zijn, dus dan maar voor mezelf een training doen. Op dinsdag, extra dagje rust na de survivaltraining is ook wel lekker)
[ Bericht 1% gewijzigd door pietkanarie op 19-08-2011 17:58:22 ]