abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:18:28 #1
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97658940
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier

  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:24:41 #2
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97659147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:03 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Verklaar je (tot aller lering ende vermaak) nader,ajb
Ff snel dan

Voor:
Vaak energie en enthousiasme als een dolle, kan ik heel erg van genieten.
Bijna altijd zin om iets te ondernemen.
Met dank aan hyperfocus, maak ik wel carrière als een malle
Maak makkelijk contact met mensen

Tegen:
Door dezelfde hyperfocus wel belangrijke andere zaken laten liggen
Hoop mensen kunnen niet zo goed met mij omgaan.
Ik kan niet altijd even goed met "normale" mensen omgaan/begrijpen
Soort van bindingsangst
Druk, druk druk
Kan niet wachten (nergens op)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:31:58 #3
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97659396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:16 schreef Aristoo het volgende:
Iemand hier daarbij ook bipolair en hooggevoelig/hoogbegaafd?
Weet ik niet, ga binnenkort wel wat testen doen op dat gebied.

Moest laatst wel een "HBO assessmenttest" doen voor een nieuwe functie (ik ben 18 jaar geleden van de LTS af getrapt) Scoorde daar "boven gemiddeld", maar die uitslag vertelde mij verder niet zoveel. :)
En, niet om te overdrijven, tijdens die test had ik een concentratie van ongeveer 2.8 sec. Ik zou hem nog wel eens willen doen :)
pi_97667850
Kut kut kut kut kut kut kut dubbele plannen ook altijd.
Had ik een vriendin beloofd om met haar samen te gaan eten morgen avond, compleet vergeten, plan ik een zeiluitje met andere vrienden voor morgen middag. Noway dat we optijd thuis gaan zijn. FML. Even kijken of ik iets kan regelen -.-
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97688499
quote:
Sorry hier alleenADHD en bipolair.. Helaas niet ook nog eens hoogbegaafd
@Seasushi. "Helaas" zou je hier ook kunnen vervangen door gelukkig..Hoogbegaafdheid doet een behoorlijke aanslag op je geduld (anderen te traag van begrip) en aanpassingsvermogen. Ook is het behoorlijk eenzaam. Ik ken niemand die me echt het 'begrepen gevoel' weet te geven. Heb wel veel vrienden, maar geen soulmate aan wie ik dingen kwijt kan...

[ Bericht 19% gewijzigd door Aristoo op 04-06-2011 07:04:47 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:57:27 #6
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97693310
Iemand toevallig ervaring met Nervovit Forte?
pi_97704046
Weet iemand welke ADD-medicijnen vergoed worden door welke verzekeringen? Ritalin wordt vergoed door mijn verzekering (Univé). Concerta niet. Zouden dextro-amfetamine en Adderall vergoed worden?
pi_97742411
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 06:36 schreef Aristoo het volgende:

[..]

@Seasushi. "Helaas" zou je hier ook kunnen vervangen door gelukkig..Hoogbegaafdheid doet een behoorlijke aanslag op je geduld (anderen te traag van begrip) en aanpassingsvermogen. Ook is het behoorlijk eenzaam. Ik ken niemand die me echt het 'begrepen gevoel' weet te geven. Heb wel veel vrienden, maar geen soulmate aan wie ik dingen kwijt kan...
"Helaas" was ook cynisch bedoeld.. 2 stempels op mijn hoofd is wel genoeg. Al moet ik zeggen dat vooral in de manische perioden iedereen te traag en dom is in mijn ogen. ;(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 5 juni 2011 @ 16:58:00 #9
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97742807
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:48 schreef seasushi het volgende:

[..]

"Helaas" was ook cynisch bedoeld.. 2 stempels op mijn hoofd is wel genoeg. Al moet ik zeggen dat vooral in de manische perioden iedereen te traag en dom is in mijn ogen. ;(
En hoe zit het met de eenzaamheid? Daar heb ik nog het meest last van.
pi_97743305
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:58 schreef Aristoo het volgende:

[..]

En hoe zit het met de eenzaamheid? Daar heb ik nog het meest last van.
Euhhhh... Ik heb geen soulmate. Volgens mij de meeste mensen niet. Ik voel me al begrepen als vrienden mij met rust laten als het nodig is, en me in mijn waarde laten. Ik geloof dat het te ver gaat om van anderen te verwachten dat ze al mijn gedachtenkronkels kunnen volgen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 5 juni 2011 @ 18:21:14 #11
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97746648
Mijn ervaring is dat als men de tijd neemt om naar je te luisteren het met die kronkels wel meevalt.
Een goede vriend/vriendin (soulmate was wellicht een overdreven term) doet dat, zodat je je ei kwijt kunt. Zelfs in een manie waarin je berstensvol met 'eieren' zit, en je zo snel gaat dat men doodmoe van je wordt...Als ze gaan gapen weet ik dan genoeg, tijd om te zwijgen, de hersens zijn moe weet ik dan. Kan niet verwachten dat ze een continu hyperactief persoon bijhouden, als ze hun best maar doen. En daar ontbreekt het m.i. vaak aan i.v.m. intellectuele luiheid. Wou soms dat ik me wat minder 'bewust' was van dingen, en mezelf, en ook 'oogkleppen' op had. Hele grote.Aan de andere kant weer niet...
Toch is het niet alsof ik hierover in de knoop zit met mezelf. Zit ondanks/dankzij de 'stempels' lekker in mijn vel en heb bepaald geen minderwaardigheidscomplex. Snap je cynische "helaas" dan ook niet. Zo laat (m.i.) je jezelf niet in je (volledige) ' waarde'...
Hoe handel jij b.t.w. je bipolairiteit?
pi_97747975
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:21 schreef Aristoo het volgende:
Snap je cynische "helaas" dan ook niet. Zo laat (m.i.) je jezelf niet in je (volledige) ' waarde'...
Hoe handel jij b.t.w. je bipolairiteit?
Met mijn "waarde"is niks mis. Wel hoe mijn omgeving soms tegen mij aankijkt. Vooral omdat ik geen zin meer heb in het gesprek/uitleg/verdediging hierover. Óók tegen goede vrienden.
Hoe ik met mijn bipolariteit omga is wellicht te veel off topic
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 5 juni 2011 @ 20:12:40 #13
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97753165
" Hoe ik met mijn bipolariteit omga is wellicht te veel off topic"
On topic als je ook ADHD hebt.
" Óók tegen goede vrienden.."
Mag je een beetje jezelf zijn van ze of moet je je vaak inhouden?
Doe je aan (zelf)medicatie?
Vragen,vragen.....
pi_97753602
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:12 schreef Aristoo het volgende:
" Hoe ik met mijn bipolariteit omga is wellicht te veel off topic"
On topic als je ook ADHD hebt.
" Óók tegen goede vrienden.."
Mag je een beetje jezelf zijn van ze of moet je je vaak inhouden?
Doe je aan (zelf)medicatie?
Vragen,vragen.....
Doe maar een pm dan.. Is niet relevant voor dit topic allemaal
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 5 juni 2011 @ 20:58:17 #15
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97756319
Ik realiseer me dat het allemaal vrij persoonlijk wordt...(doe mij anders maar een PM dan)
Maar ik denk dat andere forumleden het niet irrelevant zullen vinden. Psychologische aandoeningen overlappen elkaar qua symptomatiek/problematiek en behandeling dan ook behoorlijk..

[ Bericht 0% gewijzigd door Aristoo op 06-06-2011 05:37:00 ]
pi_97764299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:38 schreef Johannes_VIII het volgende:
Weet iemand welke ADD-medicijnen vergoed worden door welke verzekeringen? Ritalin wordt vergoed door mijn verzekering (Univé). Concerta niet. Zouden dextro-amfetamine en Adderall vergoed worden?
staat het in de lijst van geneesmiddelen van de overheid dan ja, ( polisvoorwaarden checken)
strattera bij fbto met een max van 500 euro
rest staat op die lijst, welke verzekeringsmaarschappij heb je?
pi_97764348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:24 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ff snel dan

Voor:
Vaak energie en enthousiasme als een dolle, kan ik heel erg van genieten.
Bijna altijd zin om iets te ondernemen.
Met dank aan hyperfocus, maak ik wel carrière als een malle
Maak makkelijk contact met mensen

Tegen:
Door dezelfde hyperfocus wel belangrijke andere zaken laten liggen
Hoop mensen kunnen niet zo goed met mij omgaan.
Ik kan niet altijd even goed met "normale" mensen omgaan/begrijpen
Soort van bindingsangst
Druk, druk druk
Kan niet wachten (nergens op)
DIT is precies mijn leven !

gymnasium gedaan 4 jaar, in de derde blijven zitten, derde over gedaan, kon door naar gym 4 maar ben naar vwo 4 gegaan, daar zit ik nu in

al heb ik wel de nodige problemen ( niet qua cijfers, maar qua aanwezigheid etc etc)
  zondag 5 juni 2011 @ 23:53:16 #18
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97767514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:16 schreef Aristoo het volgende:
Iemand hier daarbij ook bipolair en hooggevoelig/hoogbegaafd?
Ik ben hoogbegaafd en heb adhd. Voor mij is dat eerste juist mijn "redding". Door (met veel pijn en moeite) op plaatsen terecht te komen waar je je niet volgens een heel strak schema en sterke regeltjes moet gedragen, heb ik maar weinig last van mijn adhd. Heb ooit een MBO-opleiding gedaan waarbij ik veel meer moeite had dan de WO opleiding die ik nu doe, puur omdat ik nooit dingen op tijd inleverde, veel te veel vergat etc.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97774551
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:53 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben hoogbegaafd en heb adhd. Voor mij is dat eerste juist mijn "redding". Door (met veel pijn en moeite) op plaatsen terecht te komen waar je je niet volgens een heel strak schema en sterke regeltjes moet gedragen, heb ik maar weinig last van mijn adhd. Heb ooit een MBO-opleiding gedaan waarbij ik veel meer moeite had dan de WO opleiding die ik nu doe, puur omdat ik nooit dingen op tijd inleverde, veel te veel vergat etc.
Door op plekken terecht te komen waar je je niet gestructureerd hoeft te zijn had je geen last van je adhd.. maar je mbo opleiding is moeilijker dan je wo opleiding? Dat klopt niet.
Ik kwam eigenlijk alleen op school als ik iets leuk vond...
  maandag 6 juni 2011 @ 10:44:11 #20
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97777627
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 07:42 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Door op plekken terecht te komen waar je je niet gestructureerd hoeft te zijn had je geen last van je adhd.. maar je mbo opleiding is moeilijker dan je wo opleiding? Dat klopt niet.
Ik kwam eigenlijk alleen op school als ik iets leuk vond...
Dat leg ik daarna juist uit. Op het MBO is het heel massaal en heel erg volgens de regels en schemas werken. Daar ging ik de mist in omdat ik die dingen niet op tijd af had of vergat, etc.

Hier heb je veel meer vrijheid en wordt er minder getoetst of je wel bepaalde regeltjes kunt volgen en of je binnen een bepaald keurslijf past maar wordt je veel meer beoordeeld op inzicht en dat soort zaken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97777910
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat leg ik daarna juist uit. Op het MBO is het heel massaal en heel erg volgens de regels en schemas werken. Daar ging ik de mist in omdat ik die dingen niet op tijd af had of vergat, etc.

Hier heb je veel meer vrijheid en wordt er minder getoetst of je wel bepaalde regeltjes kunt volgen en of je binnen een bepaald keurslijf past maar wordt je veel meer beoordeeld op inzicht en dat soort zaken.
Ik begrijp hem. Maar had je op het MBO dan meer last van je adhd of van de adhd en daarom de opleiding? Ik ben aan twee hbo studios begonnen en juist de onregelmatige lessen en weet ik veel wat zorgde ervoor dat ik alles vergat nooit boeken heb gekocht en weet ik veel wat allemaal.. Aan het niveau lag het in ieder geval niet dat ik er mee gestopt ben
  maandag 6 juni 2011 @ 11:10:00 #22
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97778382
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:54 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik begrijp hem. Maar had je op het MBO dan meer last van je adhd of van de adhd en daarom de opleiding? Ik ben aan twee hbo studios begonnen en juist de onregelmatige lessen en weet ik veel wat zorgde ervoor dat ik alles vergat nooit boeken heb gekocht en weet ik veel wat allemaal.. Aan het niveau lag het in ieder geval niet dat ik er mee gestopt ben
Goeie vraag, dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik denk dat de adhd hetzelfde was maar door een optelling van zowel gebrek aan uitdaging + continu afgerekend worden op hoe goed je dingen organiseert (i.p.v. hoe goed je dingen begreep) ik er vele meer last van had.

Ook nu hier merk ik dat ik vaak punten laat liggen bij zaken die voor andere mensen juist inkoppertjes zijn (bepaalde dingen op bepaalde tijden doen, je goed en netjes aan sommige schrijfregels houden etc) maar dat ik op andere vlakken juist weer beter ben en die eerdere zaken ophef.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97778876
Ik ben niet hoogbegaafd, maar mijn intelligentie heeft er wel voor gezorgd dat mijn adhd nooit naar boven is gekomen. Op de basisschool hielden ze me geprikkeld door me gewoon vooruit te laten werken en dingen uit hogere jaren te maken. Toen ik daarna naar het VWO ging heeft het me een beetje gered, omdat ik eigenlijk nooit iets in orde had.
Op de kunstacademie heb je er helaas vrij weinig aan. De theorie was ver beneden mijn niveau en de praktijk eigenlijk erboven. En dan heb je daar zo ontzettend veel vrijheid dat ik uiteindelijk toch door de mand ben gevallen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Robophatt op 06-06-2011 13:19:32 ]
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97780711
Ik vind de term hoogbegaafdheid sowieso vrij nietszeggend. Het lijkt vooral op te duiken in situaties waarin het negatieve gevolgen heeft, waardoor het meer een excuus lijkt. Het probleem ligt aan anderen, niet aan mij want ik ben hoogbegaafd dus anderen begrijpen me niet

Natuurlijk gebeurt dit ook in zekere zin met o.a AD(H)D en andere bijzonderheden (afwijkingen klinkt zo naar :') ), maar ik heb de indruk dat dit met hoogbegaafdheid nog vaker gebeurt. Er zijn vast mensen die oprecht hoogbegaafd zijn (door onderzoek vastgesteld) en hier last van hebben, alleen ik word zo moe van ouders die hun kinderen als hoogbegaafd bestempelden omdat ze niet volgens wens presteren.

En nu stop ik voordat ik nog verder offtopic ga (of woedende hoogbegaafden over me heen krijg :+ )
  maandag 6 juni 2011 @ 12:22:05 #25
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97780825
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:18 schreef Horchata het volgende:
Ik vind de term hoogbegaafdheid sowieso vrij nietszeggend. Het lijkt vooral op te duiken in situaties waarin het negatieve gevolgen heeft, waardoor het meer een excuus lijkt. Het probleem ligt aan anderen, niet aan mij want ik ben hoogbegaafd dus anderen begrijpen me niet

Natuurlijk gebeurt dit ook in zekere zin met o.a AD(H)D en andere bijzonderheden (afwijkingen klinkt zo naar :') ), maar ik heb de indruk dat dit met hoogbegaafdheid nog vaker gebeurt. Er zijn vast mensen die oprecht hoogbegaafd zijn (door onderzoek vastgesteld) en hier last van hebben, alleen ik word zo moe van ouders die hun kinderen als hoogbegaafd bestempelden omdat ze niet volgens wens presteren.

En nu stop ik voordat ik nog verder offtopic ga (of woedende hoogbegaafden over me heen krijg :+ )
Nee hoor ik ben het helemaal met je eens. De grens van hoogbegaafdheid is ook erg laag. Logischerwijs zou ongeveer 25% van alle universiteits-studenten hoogbegaafd moeten zijn, terwijl die probleemgevallen een enkeling zijn. Maar diegenen waarbij het goed gaat hoor je nooit waardoor er een of ander stigma over hoogbegaafdheid bestaat dat waarschijnlijk helemaal niet terecht is.

Oh ja ook OT, sorry :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 6 juni 2011 @ 12:25:28 #26
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_97780932
Oh ja, was dit topic helemaal vergeten. Ah wel, anywho ik ben weer terug.
Hallo, ik ben raistlin6 en ik heb ADD en gebruik daarvoor dexamphetamine, maar om een onverklaarbare reden wil ik geen melatonine slikken, dus ben ik ook vaak 's nachts online te vinden. (hallo raistlin6) Hallo. :)
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  maandag 6 juni 2011 @ 12:32:15 #27
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97781120
en je hebt een tovernaarsnaam
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 6 juni 2011 @ 12:36:17 #28
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_97781256
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:32 schreef oompaloompa het volgende:
en je hebt een tovernaarsnaam
Dat komt er inderdaad ook nog eens bij, kun je nagaan!
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_97786983
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:25 schreef raistlin6 het volgende:
Oh ja, was dit topic helemaal vergeten. Ah wel, anywho ik ben weer terug.
Hallo, ik ben raistlin6 en ik heb ADD en gebruik daarvoor dexamphetamine, maar om een onverklaarbare reden wil ik geen melatonine slikken, dus ben ik ook vaak 's nachts online te vinden. (hallo raistlin6) Hallo. :)
Goh, dat wist ik niet.. maar het was mij wel al opgevallen dat jij een echte nachtbraker bent.
(of iig altijd erg vroeg wakker). Schopt dat niet je leven in de war of heb je gewoon weinig slaap nodig?
-weg-
  maandag 6 juni 2011 @ 16:00:56 #30
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97789118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:24 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ff snel dan

Voor:
Vaak energie en enthousiasme als een dolle, kan ik heel erg van genieten.
Bijna altijd zin om iets te ondernemen.
Met dank aan hyperfocus, maak ik wel carrière als een malle
Maak makkelijk contact met mensen

Tegen:
Door dezelfde hyperfocus wel belangrijke andere zaken laten liggen
Hoop mensen kunnen niet zo goed met mij omgaan.
Ik kan niet altijd even goed met "normale" mensen omgaan/begrijpen
Soort van bindingsangst
Druk, druk druk
Kan niet wachten (nergens op)
Hoe werkt dat?
  maandag 6 juni 2011 @ 16:03:00 #31
338880 haan33
Studerende Boy
pi_97789220
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:00 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Hoe werkt dat?
ik heb het ook, adhd'ers zijn moeilijk te begrijpen
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  maandag 6 juni 2011 @ 16:37:03 #32
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97791074
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:00 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Hoe werkt dat?
O.a. laatste relatie mee verneukt, op het moment dat het "echter" word een onverklaarbare
"paniek" in het kopje, kan het zelf allemaal beter maar zelf en alleen doen.

Zie het allemaal niet werken (dat zijn dan hele rare gedachtekronkels), en lijkt mij dan beter om te stoppen. In geval met mijn ex heb ik eerst haar er van overtuigd dat het beter was uit elkaar te gaan, helaas had ik mijzelf binnen 24 uur bedacht. Alleen was dat te laat :(

In het algemeen, moeite met mensen " toe" te laten, grote moeite om hulp aan te nemen bij problemen, dat soort dingen
  maandag 6 juni 2011 @ 16:38:51 #33
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97791161
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:59 schreef dan13lv het volgende:

[..]

DIT is precies mijn leven !

gymnasium gedaan 4 jaar, in de derde blijven zitten, derde over gedaan, kon door naar gym 4 maar ben naar vwo 4 gegaan, daar zit ik nu in

al heb ik wel de nodige problemen ( niet qua cijfers, maar qua aanwezigheid etc etc)
Tja, het is een feest van herkenbaarheid als je er eenmaal achter bent :) Ik heb eerst jaren gedacht dat ik de enigste was ;)
pi_97795978
Ik krijg de afgelopen tijd beetje het idee dat ik naast die ADD misschien ook wel wat depressieve trekjes heb......... :( Sommige dingen willen gewoon niet echt . Ik blijft het moeilijk vinden om mezelf aan het werk te zetten.
pi_97817730
Vandaag overgestapt van Concerta naar Dexamfetamine en merk al gelijk positieve verbetering zoals normaal kunnen eten en geen vieze smaak in me mond. Met Concerta zat ik op 36mg per dag en met Dex slik ik 3x5mg is dit ongeveer dezelfde dosis?
pi_97817883
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat leg ik daarna juist uit. Op het MBO is het heel massaal en heel erg volgens de regels en schemas werken. Daar ging ik de mist in omdat ik die dingen niet op tijd af had of vergat, etc.

Hier heb je veel meer vrijheid en wordt er minder getoetst of je wel bepaalde regeltjes kunt volgen en of je binnen een bepaald keurslijf past maar wordt je veel meer beoordeeld op inzicht en dat soort zaken.
Heb het juist andersom, mbo ging prima maar op mijn hbo heb ik geen lessen en alles zelf standig doen werkt lastig. Terwijl ik me minor direct had gehaald.
pi_97836402
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:15 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag overgestapt van Concerta naar Dexamfetamine en merk al gelijk positieve verbetering zoals normaal kunnen eten en geen vieze smaak in me mond. Met Concerta zat ik op 36mg per dag en met Dex slik ik 3x5mg is dit ongeveer dezelfde dosis?
De positieve effecten wel hetzelfde? Het lukt me na een half jaar eindelijk een beetje om gewoon wat (geforceerd :P) te eten :) Verder vind ik het wel top spul hoor dat concerta.

Volgens mij ben ik trouwens mn recept voor de komende 3 maanden kwijtgeraakt :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:28:58 #38
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97838434
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:17 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Heb het juist andersom, mbo ging prima maar op mijn hbo heb ik geen lessen en alles zelf standig doen werkt lastig. Terwijl ik me minor direct had gehaald.
Het ligt misschien meer aan de onderwijsstijl dan het niveau?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97841173
Ik heb de laatste tijd ontzettende kaakkramp van de Concerta, meer mensen ervaring mee?
pi_97841482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef Horchata het volgende:
Ik heb de laatste tijd ontzettende kaakkramp van de Concerta, meer mensen ervaring mee?
Wel toen ik coke had gebruikt terwijl ik dat nog nooit gehad had...... Misschien een beetje teveel van alles toen =/
pi_97843908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:49 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Wel toen ik coke had gebruikt terwijl ik dat nog nooit gehad had...... Misschien een beetje teveel van alles toen =/
Hmm, bij mij is er geen coke in het spel :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:08:45 #42
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97845034
Bij ritalin kreeg ik soms kramp in mijn linkerkuit. Dus zal ook wel mogelijk zijn bij concerta.
pi_97846401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:44 schreef Horchata het volgende:

[..]

Hmm, bij mij is er geen coke in het spel :')
Hm tja.. van drugs krijg je sowieso wat vreemde lichaamstrekjes. Dat methylfenidaat beter is dan coke wil dan ook niet zeggen dat je helemaal geen bijverschijnselen zult hebben.

Heb je er veel last van dan?
pi_97846616
met dex heb ik altijd last van kaakkrampen, en een stijve kaak en een droge mond
beetje xtc achtig maar dan minder ..
pi_97846789
Wat was ik blij met mijn werk vandaag moest veel lopen oa, en mijn concentratie was ver te zoeken.

Trouwens ook grappig zegt een collega hoe kan je nu ADHD hebben dat is toch een kinderziekte?
Was een serieuze vraag ook nog bleek achteraf.

Ik lachte erom en zei kinderen worden ook groot :)
pi_97866788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:41 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Heb je er veel last van dan?
Best wel, m'n tanden zijn volgens de tandarts licht beschadigd en de binnenkant van m'n wangen zitten vol wondjes. Blijkbaar ben ik nogal aan het knarsen in m'n slaap ;(
pi_97876743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:17 schreef Horchata het volgende:

[..]

Best wel, m'n tanden zijn volgens de tandarts licht beschadigd en de binnenkant van m'n wangen zitten vol wondjes. Blijkbaar ben ik nogal aan het knarsen in m'n slaap ;(
Hm dat is wel kut...! Ik werd vanmorgen aan de andere kant van mn kamer waker, helemaal in de dekens gewikkeld in een hoekje op de grond :{ Weet niet wat ik uitgespookt heb
pi_97877843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:39 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hm dat is wel kut...! Ik werd vanmorgen aan de andere kant van mn kamer waker, helemaal in de dekens gewikkeld in een hoekje op de grond :{ Weet niet wat ik uitgespookt heb
Klinkt als een wilde nacht _O-
pi_97884373
Aardig gek inderdaad ja!

Mensen. Ik heb nieuws! Morgen heb ik mn rijtest bij het CBR! Dus om te kijken of ik niet als een mongool rij icm met die medicijnen :') Nu alleen mn auto nog even netjes maken want ik moet met mn eigen auto komen :P godverdomme, verplicht opruimen!
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:31:09 #50
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97886866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:30 schreef Fes1-2 het volgende:
Aardig gek inderdaad ja!

Mensen. Ik heb nieuws! Morgen heb ik mn rijtest bij het CBR! Dus om te kijken of ik niet als een mongool rij icm met die medicijnen :') Nu alleen mn auto nog even netjes maken want ik moet met mn eigen auto komen :P godverdomme, verplicht opruimen!
Succes :)
pi_97925489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:30 schreef Fes1-2 het volgende:
Aardig gek inderdaad ja!

Mensen. Ik heb nieuws! Morgen heb ik mn rijtest bij het CBR! Dus om te kijken of ik niet als een mongool rij icm met die medicijnen :') Nu alleen mn auto nog even netjes maken want ik moet met mn eigen auto komen :P godverdomme, verplicht opruimen!
vergeet de cockpitspray niet.
Succes en hopelijk feestje daarna
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97925519
Is dat van die nieuwe autolucht? Dat vind ik altijd zo verschrikkelijk meuren :')
Maar bedankt! We gaan er zo mee beginnen :P Ik hoop trouwens wel dat die vent een beetje chill is... vraag me af omdat ik dan in mn eigen auto rij ik ook gewoon een peukie mag roken :D
pi_97925564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:15 schreef Fes1-2 het volgende:
Is dat van die nieuwe autolucht? Dat vind ik altijd zo verschrikkelijk meuren :')
Maar bedankt! We gaan er zo mee beginnen :P Ik hoop trouwens wel dat die vent een beetje chill is... vraag me af omdat ik dan in mn eigen auto rij ik ook gewoon een peukie mag roken :D
Die gore autolucht ja
Ik zou dat sigaretje maar ff vergeten. Kan hij gaan zeiken dat je niet met 2 handen aan het stuur zit, of afgeleid kan raken doordat je je as wil aftippen enz.
Even je best doen om de ideale examenkandidaatspelen en daarna 3 tegelijk opsteken ( steek ik er ook een op, op je gezondheid ;) )
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97925772
Terwijl ik jou post zit te lezen herinner ik me even dat ik de brief van het CBR thuis heb laten liggen... die ik mee moest nemen dus..

KUT!

Maar het is geen examen he gewoon een rijtest :P Dus hij kijkt alleen of ik normaal kan autorijden en geen gevaarlijke dingen doe.. Ik vind de hele test dus ook een beetje :') Maar gezellig dat je met me mee doet! 15.00u begin ik

Ik gaat maar even naar het cbr bellen.. Maar eerst naar de jumbo peuken halen :)
pi_97926814
ben ik weer! jippie mn gangrenovatie is op een intercom hoorn en 1 plintje na eindelijk af.
Ik kan weer gaan soppen in huis.
Maandag groot feest buiten op de parking om mijn dochter haar 4e verjaardag te vieren en mijn 38e verjaardag.
Meeste boodschappen al in huis en erg effectief gedaan mag ik wel zeggen.
Er komt weer wat ruimte in mn chaosbrein.
Door diverse mazzeltjes heb ik mn adhd testen sneller gehad dan ze laatst zeiden en vrijdag mag ik al op voor diagnosegesprek, spannend!!!!

Fes succes vandaag man!
pi_97940744
Fes 1-2 alweer terug?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97944339
Opleiding gevonden :D!
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:46:13 #58
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97945556
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:15 schreef Robophatt het volgende:
Opleiding gevonden :D!
Wat ga je doen?
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:46:46 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97945576
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wil niet lullig overkomen, maar dat heb ik eerder gehoord. Hoop dat je het (weer) fout hebt...

Maar kut blijft het wel.
Vlaakje heeft weer gelijk :@
Hij kon wéér niet zonder me en ik kom hem niet weerstaan...zucht....

Ik ben wel heel blij, maar ook bang dat het nóg een keer gebeurt. Volgens mij ga ik ons op relatietherapie sturen ofzo. Relatietherapie voor ADHD-ers dan haha ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97945631
aaargh net wat morgen zo belangrijk voor me is geen oppas. dus gaan ze beide maar mee en met ds in wachtkamer zitten onder begeleiding van mn chauffeur.
Hopelijk gaat dat goed.
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:06:50 #61
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_97946361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vlaakje heeft weer gelijk :@
Hij kon wéér niet zonder me en ik kom hem niet weerstaan...zucht....

Ik ben wel heel blij, maar ook bang dat het nóg een keer gebeurt. Volgens mij ga ik ons op relatietherapie sturen ofzo. Relatietherapie voor ADHD-ers dan haha ;)
:D Ik heb het verhaal verder niet gevolgd of zo, misschien dat ik het nog terug ga lezen, ik kijk wel. Maar relatietherapie voor ADHD'ers is best gebruikelijk hoor. Nu heb ik dat gelukkig niet nodig, omdat ik een heel lief, geduldig en begripvol vriendinnetje heb, maar het werd wel als standaard iets aangeboden bij PSYQ adhd-polie toen ik daar in behandeling kwam.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:27:56 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97947202
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:06 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

:D Ik heb het verhaal verder niet gevolgd of zo, misschien dat ik het nog terug ga lezen, ik kijk wel. Maar relatietherapie voor ADHD'ers is best gebruikelijk hoor. Nu heb ik dat gelukkig niet nodig, omdat ik een heel lief, geduldig en begripvol vriendinnetje heb, maar het werd wel als standaard iets aangeboden bij PSYQ adhd-polie toen ik daar in behandeling kwam.
Oh, das wel grappig dat ze dat meteen aanboden. Vriendje en ik zijn daar allebei in behandeling, maar t is ons niet zozeer aangeboden. Het onderwerp is wel eens gevallen in onze gesprekken bi PsyQ. Althans bij mijn gesprekken.

Fijn dat jullie relatie zo goed gaat :) :)
Op zich zijn wij ook wel lief, geduldig en begripvol met elkaar, maar we zijn ook erg snel gekwetst en maken alles zwaar. vandaag zei ik ook weer iets tegen hem, niet doorhebbend dat het best wel eens lomp kon overkomen, en dan klapt hij meteen dicht. Kan hij niets aan doen, maar een paar van dit soort gebeurtenissen achter elkaar en het vertrouwen krijgt weer een flinke deuk..

om je teruglezen te besparen:
vriendje en ik zijn 2 jaar samen, in het begin is het een paar keer uitgeweest (1x door mij, 3x door hem), weer bij elkaar gekomen omdat we ontzettend gek op elkaar zijn. Vorig jaar november op proef gaan samenwonen in zijn huis. Dat kostte zoveel moeite en gaf zoveel gedoe dat we er eigenlijk allebei bijna aan onderdoor gingen en hij maakte het 2 weken terug uit. Ik zal al wel aankomen dat ie weer terug zou willen en dat was dus ook zo. Maar niet weer samenwonen en niet al te zeer proberen om het zwaar te maken met van die relatie-verwachtingspatronen, want daar kunnen we niet zo goed tegen.

Dus.... lastig ;) maar mja we zijn wel nog steeds gek op elkaar. Dit is mijn langste en meest serieuze relatie nu toe (oh wacht ik ging het geen relatie meer noemen) en heb gewoon zo'n gevoel van dit is hem voor mij. alleen het gaat nogal lastig dus ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97952537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:46 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Wat ga je doen?
Docent Beeldende Vormen in Tilburg. Heb al 3 jaar kunstacademie gedaan, dus ik kan waarschijnlijk instromen in 3e jaar deeltijd.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97971913
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:00 schreef seasushi het volgende:
Fes 1-2 alweer terug?
Ik heb het gehaald.. had ook niet anders verwacht want ik heb echt het idee dat ik nog beter rij met die medicijnen... Maar $%& wat een super klote procedure. Ik had al 3 alinea's klaar staan als klachtenbrief maar ik denk dat ik er nog maar een kantje bij ga schrijven. Echt NIET tevreden over hoe dat allemaal gaat daarzo... Hoop niet dat deze hele pleuris straks op nummer 1 staat in google maar goed, toch wel even de behoefte om mn verhaal te doen.

Eerst word me verteld dat ik daar zit omdat ik medicatie gebruik ivm ADHD en ik eigenlijk geen auto mag besturen :{ ... Die man geeft zn mening dat het met medicatie wel beter moet gaan e.d. maar omdat het toch een psychische stoornis is :{ :{ :{ was ik nu aanwezig op het cbr om een rijtest te doen :{ :{ Ik geef nog even aan dat ik geen ADHD maar ADD heb en dat ik geloof dat de symptomen van een ADD-er echt heel anders zijn dan die van ADHD maar het was gewoon een of ander subtype.. Ok wat jij wil man.

Goed. Ik was met mn eigen auto dus die vent erbij en ik probeer constant een beetje een gesprek gaande te houden.. 20 minuten rijden met iemand die niks anders doet dan jou in de gaten houden is toch al geen fijn gevoel? Beetje lullen dus dacht ik maar alles kwam van mijn kant.. Gezellig he :D Ergens een keer zijn aanwijzingen niet goed opgevolgd maar daar ontstond geen gevaarlijke situatie door. Verder foutloos en vlot gereden zoals ik ook gewoon rij...
Komen we terug daarzo: "In principe ben je wel rijgeschikt." Dus nou dat is fijn om te horen. "Je was alleen wel de hele tijd met andere dingen bezig, heb je je medicatie wel ingenomen?". WTF :{ :{ :{ Ja tuurlijk heb ik mn medicatie genomen.. Vraag ik waar ik de hele tijd mee bezig was dan? "Ja je vroeg de hele tijd van alles aan me en zeker met ADHD moet je je toch alleen op het autorijden concentreren. Zeker voor de nieuwe rijbewijzen die je wilt gaan halen moet je dat echt nog even goed oefenen." FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!
Ik denk dat die vent geluk had dat ik mn medicatie had ingenomen en dat ik rustig tot tien kon tellen me realiserend dat ik het gehaald had en mn reactie *stotter stotter....* "laat maar :') " was in plaats van een scheldoffensief te beginnen maar what the fuck wat had die vent het verdiend! ARGH. Ik heb hem nauwelijks aangekeken in de auto omdat ik gewoon met de weg bezig was maar goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed. Ik heb het gehaald.
pi_97971963
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:05 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik heb het gehaald.. had ook niet anders verwacht want ik heb echt het idee dat ik nog beter rij met die medicijnen... Maar $%& wat een super klote procedure. Ik had al 3 alinea's klaar staan als klachtenbrief maar ik denk dat ik er nog maar een kantje bij ga schrijven. Echt NIET tevreden over hoe dat allemaal gaat daarzo... Hoop niet dat deze hele pleuris straks op nummer 1 staat in google maar goed, toch wel even de behoefte om mn verhaal te doen.

Eerst word me verteld dat ik daar zit omdat ik medicatie gebruik ivm ADHD en ik eigenlijk geen auto mag besturen :{ ... Die man geeft zn mening dat het met medicatie wel beter moet gaan e.d. maar omdat het toch een psychische stoornis is :{ :{ :{ was ik nu aanwezig op het cbr om een rijtest te doen :{ :{ Ik geef nog even aan dat ik geen ADHD maar ADD heb en dat ik geloof dat de symptomen van een ADD-er echt heel anders zijn dan die van ADHD maar het was gewoon een of ander subtype.. Ok wat jij wil man.

Goed. Ik was met mn eigen auto dus die vent erbij en ik probeer constant een beetje een gesprek gaande te houden.. 20 minuten rijden met iemand die niks anders doet dan jou in de gaten houden is toch al geen fijn gevoel? Beetje lullen dus dacht ik maar alles kwam van mijn kant.. Gezellig he :D Ergens een keer zijn aanwijzingen niet goed opgevolgd maar daar ontstond geen gevaarlijke situatie door. Verder foutloos en vlot gereden zoals ik ook gewoon rij...
Komen we terug daarzo: "In principe ben je wel rijgeschikt." Dus nou dat is fijn om te horen. "Je was alleen wel de hele tijd met andere dingen bezig, heb je je medicatie wel ingenomen?". WTF :{ :{ :{ Ja tuurlijk heb ik mn medicatie genomen.. Vraag ik waar ik de hele tijd mee bezig was dan? "Ja je vroeg de hele tijd van alles aan me en zeker met ADHD moet je je toch alleen op het autorijden concentreren. Zeker voor de nieuwe rijbewijzen die je wilt gaan halen moet je dat echt nog even goed oefenen." FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!
Ik denk dat die vent geluk had dat ik mn medicatie had ingenomen en dat ik rustig tot tien kon tellen me realiserend dat ik het gehaald had en mn reactie *stotter stotter....* "laat maar :') " was in plaats van een scheldoffensief te beginnen maar what the fuck wat had die vent het verdiend! ARGH. Ik heb hem nauwelijks aangekeken in de auto omdat ik gewoon met de weg bezig was maar goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed. Ik heb het gehaald.
De tering -O-
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:09:40 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97972024
Wat een gezeik zeg! Pffffff......
Naja, binnen is binnen zullen we maar zeggen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97972151
Ja idd! Mja.. Stomme is dat ik dan s'avonds nog aan mezelf ga twijfelen ook of ik niet impulsiever was geworden van die medicijnen of weet ik veel... :'( Houden jullie allemaal stevig je lippen op elkaar met het auto rijden als je je medicijnen gebruikt hebt? =/ Ik heb juist het idee dat ik een stuk relaxter ben gaan praten vooral omdat ik mn aandacht kan verdelen.
pi_97973424
Hulde aan Fes dat hij tot 10 heeft kunnen tellen! _O_ En in ieder geval uiterlijk boven het gezeik van het CBR heeft gestaan.

Geen twijfels. laat je niet in de war brengen door iemand die van te voren eigenlijk zijn mening al klaar had zonder juiste kennis daarover.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97973675
Danku danku!
Het is trouwens nog niet klaar... Er zit nog een kleine kans (minikansje) in dat ik ook voor mn A rijbewijs een rijtest moet gaan doen omdat er iets mis is gegaan met de eigen verklaring voor mn A rijbewijs.. Dit was dus alleen voor BE :( Moet nu snel een nieuwe eigen verklaring indienen...
Vastgeroest kutsysteem is het.. Wordt een flinke klacht als het me lukt om hem af te typen en op te sturen :P
pi_97978157
+1 voor FES goed gedaan man! die BE is in elk geval in tha pocket! en je hebt je weten te beheersen tov minkukel eerste klas.

Moccht je voor A ook opmoeten gewoon van te voren al zeggen, de vorige keer kreeg ik commentaar dat ik teveel zou praten terwijl ik beleefd wilde zijn zou u willen beoordelen op mijn totale rijden aub?

Ik kom net van de psych af met mn diagnose.
ADHD niks verrassends dus, wel even slikken zo zwart op wit.
Scoorde 9 van de 9 op concentratiegedeelte en 8 van 9 op hyperactieve gedeelte.
Recept meegekregen voor methyl en gelijk afgehaald.
Ik begin morgen met 30 mg per dag en over week ga ik door naar 45 mg per dag en over 6 weken weer naar de psych.
ben wel blij dat ipv de gemiddelde 16!!! weken ik de boel rond heb in 2 weken dankzij afgezegde afspraken van anderen.
Nu nog hopen en bidden dat de methyl goed werkt en eindelijk eens rust!
pi_97978638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:05 schreef missyB het volgende:
+1 voor FES goed gedaan man! die BE is in elk geval in tha pocket! en je hebt je weten te beheersen tov minkukel eerste klas.

Moccht je voor A ook opmoeten gewoon van te voren al zeggen, de vorige keer kreeg ik commentaar dat ik teveel zou praten terwijl ik beleefd wilde zijn zou u willen beoordelen op mijn totale rijden aub?

Ik kom net van de psych af met mn diagnose.
ADHD niks verrassends dus, wel even slikken zo zwart op wit.
Scoorde 9 van de 9 op concentratiegedeelte en 8 van 9 op hyperactieve gedeelte.
Recept meegekregen voor methyl en gelijk afgehaald.
Ik begin morgen met 30 mg per dag en over week ga ik door naar 45 mg per dag en over 6 weken weer naar de psych.
ben wel blij dat ipv de gemiddelde 16!!! weken ik de boel rond heb in 2 weken dankzij afgezegde afspraken van anderen.
Nu nog hopen en bidden dat de methyl goed werkt en eindelijk eens rust!
Fijn om te horen! Wel goed de bijwerkingen in de gaten houden!

Maar uhm.. E bij B moet ik nog voor afrijden hoor.. Dit was alleen een rijtest om te kijken of ik wel voertuigen mag besturen omdat ik zo verdraaid eerlijk ben geweest om bij een van de vragen JA in te vullen op mn medische verklaring.. :'( Oftewel voor mn medische rijgeschiktheid.
pi_97978736
ooooooh dan begreep ik dat verkeerd.
dan is het in elk geval horde 1 genomen op weg naar!

enne eerlijk duurt altijd het langst, tis nu even vagina maar op lange termijn wel beter.
dat je gewoon zeker weet dat je het goed doet op de weg ondanks adhd, meds etc
pi_98027619
vanochtend dus gestart met methyl.
De eerste pil deed me goed, ik liep op straat en bedacht me opeens dat mn hoofd stilstond!
fijne ervaring.
maar nu pil 2 is ander verhaal.
Mijn hoofd is nog steeds rustig maar mn lijf daarentegen, ik voel me zo nerveus en gejaagd van binnen in mijn lijf.
Nu weet ik dat dat 1 van de bijwerkingen kan zijn maar ik ervaar het toch als heel erg naar tot beverig aan toe.
iemand die dat herkent en me even een hart onder de riem kan steken?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:20:50 #74
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_98032417
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:11 schreef missyB het volgende:
vanochtend dus gestart met methyl.
De eerste pil deed me goed, ik liep op straat en bedacht me opeens dat mn hoofd stilstond!
fijne ervaring.
maar nu pil 2 is ander verhaal.
Mijn hoofd is nog steeds rustig maar mn lijf daarentegen, ik voel me zo nerveus en gejaagd van binnen in mijn lijf.
Nu weet ik dat dat 1 van de bijwerkingen kan zijn maar ik ervaar het toch als heel erg naar tot beverig aan toe.
iemand die dat herkent en me even een hart onder de riem kan steken?
Herkent!
In het begin moet je lichaam eraan wennen, als dat het is gaat het vanzelf over. Maar het kan ook zijn dat je iets te hoog gedoseerd zit, dan 2e pilletje gewoon ietsje later. Bij de ene persoon werkt het langer dan bij een ander. Bij mij werkt het bijvoorbeeld net iets minder lang dan gemeld in bijsluiter. Ik slik dexamphetamine, maar qua dit punt geldt het voor allebei hetzelfde.
Uurtje later proberen die tweede zou ik doen, als je dan in een rebound komt, dan in plaats van een uur later een half uur later. Als dat allemaal niks uitmaakt zal het wennen zijn denk ik, maar dan kun je voor de zekerheid de doc even raadplegen, maar ik ga ervan uit dat je het oplost door die tweede later te nemen.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_98032498
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:20 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Herkent!
In het begin moet je lichaam eraan wennen, als dat het is gaat het vanzelf over. Maar het kan ook zijn dat je iets te hoog gedoseerd zit, dan 2e pilletje gewoon ietsje later. Bij de ene persoon werkt het langer dan bij een ander. Bij mij werkt het bijvoorbeeld net iets minder lang dan gemeld in bijsluiter. Ik slik dexamphetamine, maar qua dit punt geldt het voor allebei hetzelfde.
Uurtje later proberen die tweede zou ik doen, als je dan in een rebound komt, dan in plaats van een uur later een half uur later. Als dat allemaal niks uitmaakt zal het wennen zijn denk ik, maar dan kun je voor de zekerheid de doc even raadplegen, maar ik ga ervan uit dat je het oplost door die tweede later te nemen.
het gebeurde juist bij de tweede pil.
Ik vermoed te snel na de eerste.
Ik had wat uitgeslapen vanochtend en nam dus pas om kwart voor 10 de eerste en de tweede om 1 uur om zo weer even op de goede tijen uit te kunnen komen.
Heb nu de laatste om 5 uur genomen en voel me nu prima, dat nerveuze is dus nu weg.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:25:05 #76
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_98032555
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:23 schreef missyB het volgende:

[..]

het gebeurde juist bij de tweede pil.
Ik vermoed te snel na de eerste.
Ik had wat uitgeslapen vanochtend en nam dus pas om kwart voor 10 de eerste en de tweede om 1 uur om zo weer even op de goede tijen uit te kunnen komen.
Heb nu de laatste om 5 uur genomen en voel me nu prima, dat nerveuze is dus nu weg.
Ik had het idd ook over de tweede. Maar dan is het dus idd die tweede ietsje later nemen. Als je nou na 4 uur in een rebound terecht zou komen, dan kun je ook nog een klein beetje terug qua tijd ertussen. Maar chill dat het zo goed opgelost is dan.
Geniet ervan! Voor mij was de grootste openbaring die eerste dag dat ik tijdens een serie of film kijken niet door van alles werd afgeleid.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_98036831
Wow missyB, heb jij je medicatie nu al? Ik heb 12 augustus pas de eerste afspraak met de psychiater over medicate. Duurt echt lang.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_98055368
Er viel iemand uit en werd ik gebeld of ik die afspraken wilde, daaar zei ik geen nee tegen!
Dus ben in 2 weken 3 maal geweest en in totaal iets van 6,5 uur aan vragenlijsten en gesprekken gehad.en dus sinds vrijdag diagnose en recept mee.
Vraag anders eens of ze je willen bellen als er iemand uitvalt.
Normaliter had ik ook in totaal 16 weken moeten wachten.
  zondag 12 juni 2011 @ 09:46:00 #79
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98055543
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 09:26 schreef missyB het volgende:
Er viel iemand uit en werd ik gebeld of ik die afspraken wilde, daaar zei ik geen nee tegen!
Dus ben in 2 weken 3 maal geweest en in totaal iets van 6,5 uur aan vragenlijsten en gesprekken gehad.en dus sinds vrijdag diagnose en recept mee.
Vraag anders eens of ze je willen bellen als er iemand uitvalt.
Normaliter had ik ook in totaal 16 weken moeten wachten.
Echt tof! Ik ben toen ook gebeld om tussendoor te komen toen iemand uitviel. Maar ik had mn diagnose al, dat scheelde sowieso al
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98147751
Hmmmmmmmmm......

Vraagje voor de ADD-ers en misschien ook de ADHD-ers.. Maar voelen jullie je ook daadwerkelijk beter als je lekker geforceerd staat te springen en huppelen in plaats van rustig loopt wanneer je met allerlei niet interessante taken bezig bent? Ik moet me nu concentreren op bloedsaai werk en probeer mezelf zo een beetje af te leiden :P Het komt er op neer dat het wel werkt!
Misschien moet ik sochtends maar is gaan hardlopen voor ik naar mn werk ga.. jammer dat uit bed komen alleen zo verdaaid lastig is. Ik ben nooit moe als ik wakker loop maar de neiging om te blijven liggen is altijd zo groot haha

Fijne week allemaal!
En een kusje van fes die zich nu lekker goed voelt na een dip van een uur en lekker rondstuitert genietend van saaie werkzaamheden en het zonnetje buiten en 3fm op de radio!
pi_98147854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:41 schreef Fes1-2 het volgende:
Hmmmmmmmmm......

Vraagje voor de ADD-ers en misschien ook de ADHD-ers.. Maar voelen jullie je ook daadwerkelijk beter als je lekker geforceerd staat te springen en huppelen in plaats van rustig loopt wanneer je met allerlei niet interessante taken bezig bent? Ik moet me nu concentreren op bloedsaai werk en probeer mezelf zo een beetje af te leiden :P Het komt er op neer dat het wel werkt!

Ik doe dat onbewust... ik zit dan vreselijk te tappen met mijn ene voet op mijn andere voet, daar heb ik ook een hele plek van die niet meer weggaat :') Of/en op pennen kauwen, of klikken.
Maar ik weet eigenlijk niet of ik me daar beter door voel. Als het echt oer en oersaai is dan lukt concentreren gewoon echt niet.

Ik kom net bij de huisarts vandaan en ga vanaf vandaag voor de 3e (of is het nu 4e?) keer weer beginnen met Ritalin. Ik kan blijkbaar niet zonder.

En ik klim vanmiddag op mijn fiets en dan ga ik een heel eind fietsen. ^O^
-weg-
pi_98151391
Ik doe het ook wel onbewust.. En zit inderdaad ook altijd met pennen in mn mond... of paperclips of batterijen en in heel sommige gevallen met een halve random reader ........

Maar als ik dan doodsaai mn tijd aan het verdoen ben continu denkend aan alles wat nog op mn to do list staat helpt het me wel om even op te springen en even te dansen springen en huppelen om wat van mn energie af te komen :P
pi_98151736
Haha, dat kan zeker wel werken denk ik.. doe ik eigenlijk nooit.
Krijg zo'n visueel beeld voor me, een beetje Ratelband achtig; Woohoo!! TJAKKA!! YEAH.. DOE MAAR! DOE MAAR!! alles er lekker uit,, YEAH TJAKKA!! WOOHOO!!!!

Wat moeten mensen dan wel niet denken, hahahha.. helemaal springen en stuiteren en daarna gewoon weer rustig gaan zitten :o

Maar ik denk wel dat het kan werken :Y
-weg-
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:31:00 #84
238488 Crapbag
I love crap
pi_98152208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:12 schreef Auti het volgende:
Haha, dat kan zeker wel werken denk ik.. doe ik eigenlijk nooit.
Krijg zo'n visueel beeld voor me, een beetje Ratelband achtig; Woohoo!! TJAKKA!! YEAH.. DOE MAAR! DOE MAAR!! alles er lekker uit,, YEAH TJAKKA!! WOOHOO!!!!

Wat moeten mensen dan wel niet denken, hahahha.. helemaal springen en stuiteren en daarna gewoon weer rustig gaan zitten :o

Maar ik denk wel dat het kan werken :Y
Dat doe ik thuis wel eens ja :Y
Oke niet ala Ratelband met Tsjakka e.d., maar we even uithyperen. Even trap op en af rennen, stuiteren en heul druk doen. Ben ik iig mijn overtollige energie wat kwijt (nee ik sport inderdaad niet :D )

Pff nu moet ik nog 1,5 uur wachten (ben al vanaf half 11 aan het wachten) tot mijn volgende tentamen begint. o|O (misschien toch maar even een rondje om het gebouw gaan rennen ofzo...)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_98152536
Voor iemands neus springen als een eckte power ranger is ook altijd vet gaaf!

Succes met je tentamens!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:58:57 #86
238488 Crapbag
I love crap
pi_98153005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:43 schreef Fes1-2 het volgende:
Voor iemands neus springen als een eckte power ranger is ook altijd vet gaaf!

Succes met je tentamens!
Thanks :)
En er zit net een hele tafel met docenten voor me, weet niet of ze een Powerranger-actie zo kunnen waarderen :P
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_98154540
Er is maar een manier om daar achter te komen! Wel filmen aub.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:55:37 #88
238488 Crapbag
I love crap
pi_98156901
Heb het er toch maar niet op gewaagd :D
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:58:38 #89
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98193607
Gister intake nummer 1 gehad :) Uur gesproken, stapel vragenlijsten mee, en de komende 3 weken op gesprek, eindelijk begonnen *O*
pi_98194546
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:03 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik doe het ook wel onbewust.. En zit inderdaad ook altijd met pennen in mn mond... of paperclips of batterijen en in heel sommige gevallen met een halve random reader ........

Maar als ik dan doodsaai mn tijd aan het verdoen ben continu denkend aan alles wat nog op mn to do list staat helpt het me wel om even op te springen en even te dansen springen en huppelen om wat van mn energie af te komen :P
Ik stop ook echt van alles in m'n mond :') De halve random reader komt me maar al te bekend voor.
Meestal als ik rustig moet worden werkt "even gamen" ook wel. Alleen kan ik dat nooit even ;(
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:33:33 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98204332
hmmmpfzzzzz...

ik moet geloof ik 4 weken zonder concerta en ritalin gaan doen.... ik had even onverwacht een leuke vakantie geboekt naar maleisie, ambassade gebeld wat ik moet doen om mijn meds te mogen invoeren... de tering zeg hé!

ik moet hebben:
- een verklaring van de arts
- goedkeuring van de verklaring door ministerie volksgezondheid
- goedkeuring door ministerie buitenlandse zaken
- en dan naar de ambassade en daar een goedkeuring regelen

zoals ik al zei: de tering! dat gaan we niet redden in een week (volgende week om deze tijd zit ik al in t vliegtuig)

dus geen dope mee -O-
pfffffff
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98204612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:33 schreef Murmeli het volgende:
hmmmpfzzzzz...

ik moet geloof ik 4 weken zonder concerta en ritalin gaan doen.... ik had even onverwacht een leuke vakantie geboekt naar maleisie, ambassade gebeld wat ik moet doen om mijn meds te mogen invoeren... de tering zeg hé!

ik moet hebben:
- een verklaring van de arts
- goedkeuring van de verklaring door ministerie volksgezondheid
- goedkeuring door ministerie buitenlandse zaken
- en dan naar de ambassade en daar een goedkeuring regelen

zoals ik al zei: de tering! dat gaan we niet redden in een week (volgende week om deze tijd zit ik al in t vliegtuig)

dus geen dope mee -O-
pfffffff
Dat wordt dan stuiteren als een strandbal? :X
Maar serieus, dat is best kut.
pi_98204615
heb dat toen in 1 middag geregeld zonder naar ambassade zelf te hoeven.
Was toen voor mn zoon.
Ging gewoon via mail uitprinten en klaarr.
waar ga je heen?
Want bijv turkije was echt de medische verklaring arts en apotheeklijst voldoende.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:10:46 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98206146
@missyB: ik ga naar Maleisie. Die man van de ambassade wist het echt heel zeker. Ik ging er een beetje tegenin en toen zei hij ook: je moet dit echt hebben, anders geloven ze je niet.

@horchata: valt denk ik mee. ik heb bijna 34 jaar zonder gedaan, dus ik hoop dat ik dat nog kan ;-)
en laatst ook nog een paar weken zonder. dat ging redelijk, behalve dat ik op een gegeven moment wel een beetje chaotisch werd. dat bouwde zich op zeg maar.
Volgens mij heb ik niet zo'n hele erge heftige versie van ADHD ;-) en zonder meds ben ik socialer, dat is ook wel fijn! denk dat ik wel al een dagje eerder stop, dinsdag ofzo. anders moet ik zo wennen in het vliegtuig ofzo. da's ook niks
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98209652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:10 schreef Murmeli het volgende:
@missyB: ik ga naar Maleisie. Die man van de ambassade wist het echt heel zeker. Ik ging er een beetje tegenin en toen zei hij ook: je moet dit echt hebben, anders geloven ze je niet.

@horchata: valt denk ik mee. ik heb bijna 34 jaar zonder gedaan, dus ik hoop dat ik dat nog kan ;-)
en laatst ook nog een paar weken zonder. dat ging redelijk, behalve dat ik op een gegeven moment wel een beetje chaotisch werd. dat bouwde zich op zeg maar.
Volgens mij heb ik niet zo'n hele erge heftige versie van ADHD ;-) en zonder meds ben ik socialer, dat is ook wel fijn! denk dat ik wel al een dagje eerder stop, dinsdag ofzo. anders moet ik zo wennen in het vliegtuig ofzo. da's ook niks
Oke dat kan natuurlijk dat het moet, ik heb het toen ook wel gedaan maar bleek achteraf niet nodig dat bedoel ik.
maar dat was in zucht en scheet geregeld toen, duurde echt geen week!
pi_98211897
aaaaarghh
mijn dextro amfetamine is op :(
en ik zou een afspraak hebben met mijn behandelend psych, alleen vergeet ik die afspraken steeds ...
dit nu al 4x op een rij

:(

iemand advies wat te doen?
pi_98212948
de huisartsenpost bellen en je probleem voorleggen, dan word je ws doorverwezen naar dienstdoende apotheek en schrijft de avondarts die dienst heeft je recept uit.
Verder een dik excuus naar je psych :) en een methode uitvinden die voor jou werkt zodat je geen afspraken vergeet.
Voor mij werkt een whiteboard in mn keuken, een agenda in mn tas, een notitieboekje en mn mobiele telefoon.
Ik probeer alles in mn notitieboekje te zetten en elke dag zet ik alle afspraken die daar in staan over op mn foon en whiteboard en agenda.
dat werkt redelijk goed
pi_98237287
@Murmeli. Wat als ze je aan zouden houden? Is het dan drgssmokkel?

Ik weet maar 1 oplossing. Je ticket aan mij geven, want ik slik geen concerta en ritalin... >:)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:25:04 #99
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98239704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:33 schreef Murmeli het volgende:
hmmmpfzzzzz...

ik moet geloof ik 4 weken zonder concerta en ritalin gaan doen.... ik had even onverwacht een leuke vakantie geboekt naar maleisie, ambassade gebeld wat ik moet doen om mijn meds te mogen invoeren... de tering zeg hé!

ik moet hebben:
- een verklaring van de arts
- goedkeuring van de verklaring door ministerie volksgezondheid
- goedkeuring door ministerie buitenlandse zaken
- en dan naar de ambassade en daar een goedkeuring regelen

zoals ik al zei: de tering! dat gaan we niet redden in een week (volgende week om deze tijd zit ik al in t vliegtuig)

dus geen dope mee -O-
pfffffff
Met een Schengenverklaring kom je al een heel eind! Moet je naar je arts en VWS sturen, mail VWS dat het spoed is (ik kreeg m in 3 dagen terug) stempel van hen erop en je heb praktisch alle toestemming die je nodig hebt.

Weet je zeker dat je niet ook naar de maleisische Ambassade moet?
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:25:53 #100
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98239725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:32 schreef seasushi het volgende:
@Murmeli. Wat als ze je aan zouden houden? Is het dan drgssmokkel?

Ik weet maar 1 oplossing. Je ticket aan mij geven, want ik slik geen concerta en ritalin... >:)
Niet direct drugssmokkel, maar de stoffen vallen wel onder opiaten.
pi_98241248
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:10 schreef Murmeli het volgende:

@horchata: valt denk ik mee. ik heb bijna 34 jaar zonder gedaan, dus ik hoop dat ik dat nog kan ;-)
en laatst ook nog een paar weken zonder. dat ging redelijk, behalve dat ik op een gegeven moment wel een beetje chaotisch werd. dat bouwde zich op zeg maar.
Volgens mij heb ik niet zo'n hele erge heftige versie van ADHD ;-) en zonder meds ben ik socialer, dat is ook wel fijn! denk dat ik wel al een dagje eerder stop, dinsdag ofzo. anders moet ik zo wennen in het vliegtuig ofzo. da's ook niks
Dat scheelt dan weer ^O^ .

Op vakantie is het ook minder erg op chaotisch te zijn lijkt me zo, verder ben ik voornamelijk jaloers want ik wil ook vakantie :+
pi_98246396
Helpt bij jullie de medicatie tegen uitsteldrang? Heb Concerta geslikt en slik nu dexamfetemine maar behalve minder eetlust en iets rustiger merk ik weinig positiefs in de vorm van minder snel afgeleid of langere concentratie, jammer!
pi_98251832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:34 schreef stoeltafel het volgende:
Helpt bij jullie de medicatie tegen uitsteldrang? Heb Concerta geslikt en slik nu dexamfetemine maar behalve minder eetlust en iets rustiger merk ik weinig positiefs in de vorm van minder snel afgeleid of langere concentratie, jammer!
Uitsteldrang is iets heuuuuuuuuuuuuuuuul anders dan concentratie. Nu kunnen de add / adhd symptomen voor een leek wel overkomen als iemand die lui is en nooit wat uitvreet en weet ik veel wat.. maar nu moet je niet denken dat OMDAT je add / adhd hebt die problemen puur en alleen daardoor komen en de medicatie alles dus even voor je op zou lossen.. Niet het geval!! (of bij sommige van jullie wel?...)

Ik ben buiten mn add om ook gewoon een luie donder en het kost me nog steeds erg veel moeite om ergens aan te beginnen, of om dingen niet uit te stellen. Wat ik echter wel merk met mn medicatie (concerta) is dat als ik dan ergens aan begin ik daar langer mijn aandacht bij kan houden. Het lukt me langzamerhand steeds vaker om iets af te maken of om een projectje in de banen te leiden precies (of ongeveer) zoals ik het vooraf gepland heb.
Daardoor krijg ik ook steeds meer het idee dat het nut heeft om ergens aan te beginnen. Simpelweg omdat het afmaken van dingen steeds regelmatiger gebeurt en ik dus ook de beloning van het afmaken steeds vaker ervaar. Voorheen had ik meer het kutgevoel van ik kan het wel maar ik doe het gewoon niet (of half)... Dus waarom zou ik er in hemelsnaam aan beginnen?
Het zou wat zijn als daar een pilletje voor bestond :P

Ik zie de uitsteldrang (mijne althans) dan ook meer als symptoom van slechte concentratie. Omdat mijn concentratie beter is als ik medicatie gebruik hoop ik dus ook dat mijn drang om dingen uit te stellen uiteindelijk minder wordt.
Daarbij is er natuurlijk ook nog een stukje persoonlijkheid.. Bijvoorbeeld: Misschien boeit het je geen ene reet dat je huis of kamer een teringzooi is. Het is dus voornamelijk een teringzooi omdat het je niet boeit. Niet omdat je de concentratie mist om het op te ruimen. Voordeel is wel dat je het geluk hebt dat je stiekem je add / adhd er de schuld van kan geven :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Fes1-2 op 16-06-2011 15:51:40 ]
pi_98252197
Uitsteldrang heeft natuurlijk wel met concentratie te maken. Als ik de concentratie wat langer kan vast houdem hoef ik school niet steeds uit te stellen :)

Ondervind momenteel last van mijn ADD/ADHD icm mijn opleiding zonder structuur, grrrr echt totaal de verkeerde opleiding gekozen maar gelukkig is het einde in zicht en ook geen medicatie meer.
pi_98255600
Als jij ergens mee stopt omdat jij je niet kunt concentreren is dat iets heel anders dan uitstellen hoor...
Uitstellen is ergens zo vaak mogelijk niet aan beginnen. (is dit er een voor een tegeltje?)
pi_98256192
Natuurlijk is het wat anders maar ze liggen toch in elkaars verlengde.
Als je je concentratie goed vast houd dan hoef je het ook niet zoveel/vaak iets uit te stellen.

Zijn hier mensen die een hele vrije baan of studie hebben? zo ja hoe gaan jullie hiermee om?

Doe zelf de studie Small business en tijdens de studie krijg je geen college en er zijn geen vaste toets momenten. Je moet de punten halen dmv projecten uit te voeren. Je mag dit zelf in plannen en je moet ook zelf de boeken uitkiezen. Gevolg dik een jaar vertraging maar ik mag gelukkig bijna afstuderen.

Vrij lastig als je ADHD en ADD hebt maar ik wist dit nog niet vanzelf toen ik de opleiding begon. Wist wel dat ik redelijk druk was maar niet dat het zo mijn school zou beïnvloeden.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:28:00 #107
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98259260
Ik heb een vrije baan, maar dit pakt juist goed uit. Knallen op de hyperfocus (als in 3 dagen werk verzetten in 1 middag), maar dan niet meteen paniek als er een dag niets uitkomt.

Ik heb hierover ook goed overlegt met mijn manager. :) De ene dag ben ik vroeg, de andere laat, de andere niet, als ik maar een beetje communiceer :)

Ik had in vorige werk juist gezeik (waar altijd op een bepaalde tijd komen belangrijk was)

Tuurlijk heb ik ook deadlines en afspraken met andere mensen, maar dan is er druk en lukt dat ook wel ;)
pi_98259357
dextroamfetamine meenemen naar Engeland was één grote hel!!

moest helemaal van groningen naar Den Haag reizen voor zo'n verklaring
alles geregeld etc
( reiste via duitsland)
schengenverklaring
nietschengenverklaring
doktersverklaring in het engels en duits

en nogsteeds in engeland bij de douane aangehouden omdat ze het wilden controleren ...

kortom kijk heel erg uit met je medicijnen ..

oh en mijn psych heeft gebeld voor een nieuwe afspraak, alleen niet over mijn lege dex voorraad gehad, toch maar even huisartenspost bellen ofzo??

:)
oh en ik hou van de hyperfocus :)
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:31:49 #109
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98259393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:30 schreef dan13lv het volgende:
oh en ik hou van de hyperfocus :)
Ik ook:) Vind het alleen heel jammer dat ik het niet op afroep aan en uit kan zetten :)
pi_98259545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:31 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ik ook:) Vind het alleen heel jammer dat ik het niet op afroep aan en uit kan zetten :)
ik kan het een beetje richten, vooral met muziek dan ga ik zo op in de muziek dat ik in de hyperfocus beland ..

kortom het is wel aan en uit te zetten maar supermoeilijk :Y
pi_98260930
mmm echt er wordt meer geroddeld over me door oud collegas en collegas dan dat ik wist.
Vandaag dus zegt er eentje dat je ADHD hebt komt vaak naar voren als ik met andere mensen spreek.
Dus ik oja hoezo en waarom dan?
Hij: Omdat je je nooit bij het onderwerp van gesprek kan houden!

( hetgeen niet waar is maar goed)

Sinds men weet van mijn diagnose doet men ineens er moeilijk over.

Zo van neem je op tijd je meds dan ben je tenminste normaal hanteerbaar.

Trouwens vandaag heb ik wel 2 uur rond gestuiterd op het werk.
Zegt de collega die me ook aansprak over mijn ADHD dus ow als je straks gegeten hebt wordt het vast minder.
Waarop iemand met ADD zei dat werkt zo niet laat hem maar lekker stuiteren :)
pi_98260988
*O* eindelijk heb ik een beetje trek nu snel iets koken.
pi_98262596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:07 schreef Dropkogel het volgende:
mmm echt er wordt meer geroddeld over me door oud collegas en collegas dan dat ik wist.
Vandaag dus zegt er eentje dat je ADHD hebt komt vaak naar voren als ik met andere mensen spreek.
Dus ik oja hoezo en waarom dan?
Hij: Omdat je je nooit bij het onderwerp van gesprek kan houden!

( hetgeen niet waar is maar goed)

Sinds men weet van mijn diagnose doet men ineens er moeilijk over.

Zo van neem je op tijd je meds dan ben je tenminste normaal hanteerbaar.

Trouwens vandaag heb ik wel 2 uur rond gestuiterd op het werk.
Zegt de collega die me ook aansprak over mijn ADHD dus ow als je straks gegeten hebt wordt het vast minder.
Waarop iemand met ADD zei dat werkt zo niet laat hem maar lekker stuiteren :)
bij mij reageren ze altijd van
oh heb je adhd? echt?

dan is het ineens een probleem ..
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:05:03 #114
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98263601
Ik ben altijd een voorstander van gewoon over alles praten. Maar het is een moeizaam en teleurstellend proces :P
pi_98266524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:43 schreef dan13lv het volgende:

[..]

bij mij reageren ze altijd van
oh heb je adhd? echt?

dan is het ineens een probleem ..
Ergens vaag toch want als iemand je goed kent was het allang opgevallen diagnose of niet.
Vaak denk ik dan ik laat die mensen lekker kletsen :6
pi_98268053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:59 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Ergens vaag toch want als iemand je goed kent was het allang opgevallen diagnose of niet.
Vaak denk ik dan ik laat die mensen lekker kletsen :6
ja inderdaad, mensen die me erg goed kennen weten het ook wel en die hebben er geen problemen mee, maar bijvoorbeeld een nieuwe klas is altijd wel spannend "die eerste indruk" ...
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:31:50 #117
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98268402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:25 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Met een Schengenverklaring kom je al een heel eind! Moet je naar je arts en VWS sturen, mail VWS dat het spoed is (ik kreeg m in 3 dagen terug) stempel van hen erop en je heb praktisch alle toestemming die je nodig hebt.

Weet je zeker dat je niet ook naar de maleisische Ambassade moet?
vws kan ik in een half uur regelen, kwestie van langsfietsen in de lunchpauze. maar dan ook nog dat andere ministerie, en inderdaad ook de ambassade, dat vind ik gewoon teveel moeite. dus ik laat het wel gaan...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98276411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:19 schreef stoeltafel het volgende:
Natuurlijk is het wat anders maar ze liggen toch in elkaars verlengde.
Als je je concentratie goed vast houd dan hoef je het ook niet zoveel/vaak iets uit te stellen.

Zijn hier mensen die een hele vrije baan of studie hebben? zo ja hoe gaan jullie hiermee om?

Doe zelf de studie Small business en tijdens de studie krijg je geen college en er zijn geen vaste toets momenten. Je moet de punten halen dmv projecten uit te voeren. Je mag dit zelf in plannen en je moet ook zelf de boeken uitkiezen. Gevolg dik een jaar vertraging maar ik mag gelukkig bijna afstuderen.

Vrij lastig als je ADHD en ADD hebt maar ik wist dit nog niet vanzelf toen ik de opleiding begon. Wist wel dat ik redelijk druk was maar niet dat het zo mijn school zou beïnvloeden.
Ik ben gestopt met sbrm na een paar maanden :p ben nu ondernemer. Geloof jij het haha. Kom er nog wel op terug moet nu slapen... Wekker gaat om kwart over 5 :(
pi_98278982
Ben ook al ondernemer en gelukkig bijna klaar maar deze opleiding had ik nooit moeten kiezen!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:05:54 #120
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98292182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:31 schreef Murmeli het volgende:

[..]

vws kan ik in een half uur regelen, kwestie van langsfietsen in de lunchpauze. maar dan ook nog dat andere ministerie, en inderdaad ook de ambassade, dat vind ik gewoon teveel moeite. dus ik laat het wel gaan...
neem het anders gewoon mee, met een medicijnpaspoort, en als t niet okee is voor de douane flikker je ze weg.. Simpel zat. :P
pi_98299411
Soms kan een douane of een agent echt moeilijk doen hoor.
Een tijdje geleden ging ik een halve dag naar Antwerpen en ik had 5 tabletten Ritalin bij me begon meneer de agent moeilijk te doen.
Pas nadat hij mn psychiater had gesproken mocht ik doorgaan met pillen met de waarschuwing dat ik de volgende keer een verklaring mee moest hebben.

Maar de hoeveelheid slaapmedicatie die we bij ons hadden daar had hij beter iets van kunnen zeggen....dat was zeker niet gezond te noemen.

Trouwens zo druk als ik gisteren was zo sloom voel ik me vandaag bah.
pi_98301776
Vandaag weer nieuwe behandeling opgestart: heb binnenkort groepsgesprekken over medicatie. Wil niet structureel aan de ritalin want hou niet van die zooi in mijn lichaam. Neem het incidenteel, wanneer ik moet leren voor tentamens en voor het maken van een tentamen en heb zelf het gevoel dat dat wel voldoende is.
Daarnaast heb ik moeite met mijn slaapritme, ik slaap pas erg laat en sta dus ook vrij laat op, iemand tips hiervoor?
pi_98318094
Weet iemand iets van Aderrall af? Het is een mix van 4 soorten amfetaminen tegen ADHD/ADD in amerika wordt het zo te lezen vaak uitgeschreven. Maar hoe het zit in Nederland...?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:15:51 #124
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98318962
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:05 schreef TheaTraal het volgende:
Vandaag weer nieuwe behandeling opgestart: heb binnenkort groepsgesprekken over medicatie. Wil niet structureel aan de ritalin want hou niet van die zooi in mijn lichaam. Neem het incidenteel, wanneer ik moet leren voor tentamens en voor het maken van een tentamen en heb zelf het gevoel dat dat wel voldoende is.
Daarnaast heb ik moeite met mijn slaapritme, ik slaap pas erg laat en sta dus ook vrij laat op, iemand tips hiervoor?
Wat is precies het doel van die groepsgesprekken?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:30:46 #125
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98319712
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:57 schreef Dropkogel het volgende:
Soms kan een douane of een agent echt moeilijk doen hoor.
Een tijdje geleden ging ik een halve dag naar Antwerpen en ik had 5 tabletten Ritalin bij me begon meneer de agent moeilijk te doen.
Pas nadat hij mn psychiater had gesproken mocht ik doorgaan met pillen met de waarschuwing dat ik de volgende keer een verklaring mee moest hebben.

Maar de hoeveelheid slaapmedicatie die we bij ons hadden daar had hij beter iets van kunnen zeggen....dat was zeker niet gezond te noemen.

Trouwens zo druk als ik gisteren was zo sloom voel ik me vandaag bah.
precies! binnen europa zou ik de gok nog wel wagen, maar ik heb echt geen flauw idee hoe ze in maleisie gaan reageren, dus gewoon geen dope mee.
is goed voor me ;-)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98327755
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:15 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Wat is precies het doel van die groepsgesprekken?
Voor mij om dan te kijken of die medicatie wel verstandig is of niet.
Degene met wie ik het intake had probeerde me over te halen maar dat is makkelijk praten.
Ik leef al heel lang zonder dat ik wist dat ik ADHD heb en heb er ook niet veel last van. Dus in die praatgroep zitten er mensen die wel en geen medicatie gebruiken en zal ik kijken wat mijn keuze zal worden.
Misschien ga ik het alsnog een maand proberen en zie ik het verschil maar tot op heden heb ik er tegenzin in.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 11:51:42 #127
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98328318
Oja, medicatie.... zal die eens innemen.... :(

Ik word gek van mezelf! Dat samenwonen was bagger, maar alleen wonen is nog erger. Kom niet op tijd mn nest in, kom er niet op tijd uit, vergeet doorlopend mn dope :( zo irritant!
(en ex komt ook zn nest niet in, die mailde me net dat ie er om half6 in lag vannacht)
t is geen reden om hem terug te willen ofzo, maar pfff.... ik had niet verwacht dat ik zó erg zou terugvallen in oud gedrag :( :(
goffer -O-
kut
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98329443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

precies! binnen europa zou ik de gok nog wel wagen, maar ik heb echt geen flauw idee hoe ze in maleisie gaan reageren, dus gewoon geen dope mee.
is goed voor me ;-)
Dan wens ik je een vrolijke tijd zonder dope :)
En natuurlijk een fijne vakantie alvast.
pi_98329566
@ Murmeli zet anders de wekker van je telefoon dan vergeet je de dope ook niet.

Over het slapen betreft is wel herkenbaar.
Ik heb dan wel geen partner momenteel maar merk dat het moeilijker is een gewone () nacht te maken sinds ik alleen woon.

trouwens ga ik wel om 23.00 naar bed maar als ik niet kan slapen ga ik er om 1.00 weer uit en luister muziek tot een uurtje of 3 daarna ga ik weer slapen.
En dan staat de wekker ongeveer om 6.45 haha.

Dus als een redelijk verrot propje kom ik uit bed en dat zeker 4x per week.

Het slapen gaat trouwens pas beter sinds ik geen frustratie meer heb over het niet slapen....maar das makkelijk lullen ik weet dat dit niet iedereen lukt zonder er frustratie over te hebben.
pi_98329593
En echt wat ben ik lui ik moet ergens heen waar ik binnen 15 min ben en nog ben ik niet weg geen zin dus.
pi_98336126
aaarrgh ik kan hier zooo boos om worden,
ik heb vanaf 27 juni toetsweek, alleen kan ik geen dextroamfetamine meer krijgen omdat mijn behandelend psych de behandeling heeft stopgezet, ook echt zonder reden ofzo ...
en de afspraak is vrijdag pas :(
ik had dr gister ook nog gebeld en toen was het van vrijdag ja jaja

nu blijf ik dus gvd weer zitten omdat ik me niet kan concentreren :( echt te kutt

ik moest het even kwijt :(
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:29:29 #132
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_98337351
Tijd geleden gediagnosticeerd met ADD, waarschijnlijk binnenkort aan medicatie (ben nu al vergeten wat het was, volgensmij Dexto nog wat ... , of concerta) iedergeval geen ritalin.

Sta ook enige tijd op de wachtlijst voor de praatgroep (wat me erg leuk lijkt) , want het eigenlijk zijn medicijnen mijn laatste keuze, omdat ik al Astma-medicatie (en vaak bloedarmoede) heb. ;(

wat zijn jullie ervaringen met deze medicijnen, en werden jullie een soort van verslaafd hieraan? ?? :)
pi_98337917
dextroamfetamine is voor mij verslavend ( zie mijn bovenstaande post )
rittalin werkte niet zogeod bij mij
strattera ( atomoxetine) is neit verslavend en werkt bij mij redelijk ..
pi_98347896
er is ooit bij mij ook ADD vastgesteld....(paar jaar terug) maar visolie van de hema was genoeg om iig het concentreren wat te helpen.
dat gebruik ik nu niet meer maar heb af en toe nog wel eens een "snap-to-reality" momentje.
  zondag 19 juni 2011 @ 01:42:02 #135
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98359259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:41 schreef Dropkogel het volgende:
@ Murmeli zet anders de wekker van je telefoon dan vergeet je de dope ook niet.

Over het slapen betreft is wel herkenbaar.
Ik heb dan wel geen partner momenteel maar merk dat het moeilijker is een gewone () nacht te maken sinds ik alleen woon.

trouwens ga ik wel om 23.00 naar bed maar als ik niet kan slapen ga ik er om 1.00 weer uit en luister muziek tot een uurtje of 3 daarna ga ik weer slapen.
En dan staat de wekker ongeveer om 6.45 haha.

Dus als een redelijk verrot propje kom ik uit bed en dat zeker 4x per week.

Het slapen gaat trouwens pas beter sinds ik geen frustratie meer heb over het niet slapen....maar das makkelijk lullen ik weet dat dit niet iedereen lukt zonder er frustratie over te hebben.
Ja, ik zou weer gewoon op vaste tijden moeten gaan slapen en dan in t weekend mn wekker zetten voor de dope. en die dan ook naast mn bed zetten met een glas. Maar ik kan mn dope steeds niet vinden, ga te laat naar bed, ik maak er echt een tyfuszooi van :(
Precies wat jij zegt: geen partner meer en moeilijker regelmatig leven.
ex heeft er ook last van. die mailde mij dat ook vandaag nog. T is geen reden om terug te gaan bij elkaar, maar pfff.... die regelmaat mis ik wel.
aan de andere kant: heb net wel een supergezellig feestje gehad, iets teveel gezopen alleen (3 wijn is voor mij al teveel, voel me echt zwaar aangeschoten en zit nu wat water te tanken wat me niet smaakt :r )

Als ik eenmaal lig slaap ik wel, want als ik niet kan slapen gooi ik er een halve ritalin in en dan ben ik zo weg (en als mn concerta nog werkt dan ben ik hoe dan ook snel weg, meestal binnen een kwartier en soms een half uurtje)

niet frusti raken over niet kunnen slapen heb ik ook wel aardig geleerd. Zoveel slapeloze nachten gehad, je leert genieten van het gewoon rustig liggen, de stilte om je heen, het lekkere warme en zachte bed.... mjam!

En ik slaap naar mijn gevoel ook beter sinds ik wat vitamine D aanvulling slik. Daar bleek ik een tekort aan te hebben. daarom was ik oververmoeid. nu nergens meer last van *O* en dus beter slapen, minder last van mn spieren, etc.... *O* woeiiii!!!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98363737
Wat een paar vitamine dan al niet kan schelen.

Echt gisteravond werd ik vanzelf moe dat heb ik nu haast nooit.
Gevolg was dat het bed al lekker lag om 22:15 ofzo.
Radio aan en een beetje naar buiten kijken tot het te donker werd.
En vanmorgen was ik een keer uitgeslapen om half 8 *O*

O ja eindelijk heb ik een begin gemaakt met ramen zemen....nu de buitenkant nog.
Alhoewel de ramen nu vanzelf nat worden :Y
  zondag 19 juni 2011 @ 11:08:20 #137
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98363875
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:00 schreef Dropkogel het volgende:
Wat een paar vitamine dan al niet kan schelen.

Echt gisteravond werd ik vanzelf moe dat heb ik nu haast nooit.
Gevolg was dat het bed al lekker lag om 22:15 ofzo.
Radio aan en een beetje naar buiten kijken tot het te donker werd.
En vanmorgen was ik een keer uitgeslapen om half 8 *O*

O ja eindelijk heb ik een begin gemaakt met ramen zemen....nu de buitenkant nog.
Alhoewel de ramen nu vanzelf nat worden :Y
handig, wisser eroverheen en klaar is kees!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98364022
Zo hard regent het nu ook weer niet zo te zien.

c_/ tijd.
  zondag 19 juni 2011 @ 11:53:36 #139
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98364938
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:15 schreef Dropkogel het volgende:
Zo hard regent het nu ook weer niet zo te zien.

c_/ tijd.
-O-
hier wel hoor! ;-)
theetijd inderdaad. en ontbijttijd :D

koffiedrink-ze!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98405984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:29 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

wat zijn jullie ervaringen met deze medicijnen, en werden jullie een soort van verslaafd hieraan? ?? :)
Ik gebruik Concerta, en verslaafd ben ik niet. Het is wel zo dat ik een verschil merk als ik m'n medicatie nog niet heb ingenomen, maar dat zijn dan kenmerken die ik voor de medicatie had (onrustig e.d) en geen 'afkickverschijnselen'.
pi_98412758
tjonge jonge wat tenenkrommend weer.
het gespreksonderwerp was slecht slapen ( collega klaagt over 1 nacht en komt gewoon een vol uur te laat) dus mijn reactie goh jij hebt ook veel praatjes als je net binnen komt zeg!
zij : maar ik ging pas 2 uur in slaap vallen.
Toen irriteerde ik me nog meer en zei zo van 1 nacht ga je echt niet dood hoor.

Begint ze over snoep ( en ze was al kei druk) en kreeg uiteindelijk van collega Q de hele zak.
Zegt ze trots als ik snoep eet heb ik ook adhd.
niet veel later je went er vanzelf aan!

Ja natuurlijk betweter!
  maandag 20 juni 2011 @ 17:58:41 #142
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98421164
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:00 schreef Dropkogel het volgende:
tjonge jonge wat tenenkrommend weer.
het gespreksonderwerp was slecht slapen ( collega klaagt over 1 nacht en komt gewoon een vol uur te laat) dus mijn reactie goh jij hebt ook veel praatjes als je net binnen komt zeg!
zij : maar ik ging pas 2 uur in slaap vallen.
Toen irriteerde ik me nog meer en zei zo van 1 nacht ga je echt niet dood hoor.

Begint ze over snoep ( en ze was al kei druk) en kreeg uiteindelijk van collega Q de hele zak.
Zegt ze trots als ik snoep eet heb ik ook adhd.
niet veel later je went er vanzelf aan!

Ja natuurlijk betweter!
Geforceerd grappige personen :@
pi_98422570
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:00 schreef Dropkogel het volgende:
tjonge jonge wat tenenkrommend weer.
het gespreksonderwerp was slecht slapen ( collega klaagt over 1 nacht en komt gewoon een vol uur te laat) dus mijn reactie goh jij hebt ook veel praatjes als je net binnen komt zeg!
zij : maar ik ging pas 2 uur in slaap vallen.
Toen irriteerde ik me nog meer en zei zo van 1 nacht ga je echt niet dood hoor.

Begint ze over snoep ( en ze was al kei druk) en kreeg uiteindelijk van collega Q de hele zak.
Zegt ze trots als ik snoep eet heb ik ook adhd.
niet veel later je went er vanzelf aan!

Ja natuurlijk betweter!
Zo iemand zou je toch de zak door haar strot heen rammen.... >:)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98431356
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:12 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ik gebruik Concerta, en verslaafd ben ik niet. Het is wel zo dat ik een verschil merk als ik m'n medicatie nog niet heb ingenomen, maar dat zijn dan kenmerken die ik voor de medicatie had (onrustig e.d) en geen 'afkickverschijnselen'.
Ik heb ook concerta en soms voor s'avonds / weekend een normale ritalin.. Maar gewoon OMDAT het een stripje is heb ik wel is de neiging (het gevoel!!!) dat ik dat hele stripje op wil eten :P

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:00 schreef Dropkogel het volgende:
tjonge jonge wat tenenkrommend weer.
het gespreksonderwerp was slecht slapen ( collega klaagt over 1 nacht en komt gewoon een vol uur te laat) dus mijn reactie goh jij hebt ook veel praatjes als je net binnen komt zeg!
zij : maar ik ging pas 2 uur in slaap vallen.
Toen irriteerde ik me nog meer en zei zo van 1 nacht ga je echt niet dood hoor.

Begint ze over snoep ( en ze was al kei druk) en kreeg uiteindelijk van collega Q de hele zak.
Zegt ze trots als ik snoep eet heb ik ook adhd.
niet veel later je went er vanzelf aan!

Ja natuurlijk betweter!
Zeikwijven :{ (niets tegen vrouwen hier hoor... maar dit lijkt me we zo'n typetje)
pi_98450139
Dag Murmeli. Veel plezier in Maleisie! :W
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98451238
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:08 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik heb ook concerta en soms voor s'avonds / weekend een normale ritalin.. Maar gewoon OMDAT het een stripje is heb ik wel is de neiging (het gevoel!!!) dat ik dat hele stripje op wil eten :P

Die heb ik ook als backup, maar nooit de neiging om een hele strip er doorheen te jagen. Wel merk ik daarbij veel meer als het uitgewerkt is, dan voel ik me soms wel nogal 'Need...more...medssss....' :')
pi_98455319
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:48 schreef Horchata het volgende:

[..]

Die heb ik ook als backup, maar nooit de neiging om een hele strip er doorheen te jagen. Wel merk ik daarbij veel meer als het uitgewerkt is, dan voel ik me soms wel nogal 'Need...more...medssss....' :')
Inderdaad! Ik jaag er geen hele strip doorheen maar dat gevoel van hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm zal ik nou nog een pilletje nemen is wel aanwezig :P Ik doe dat dus niet dus kan ook niet echt stellen dat ik verslaafd ben
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:52:32 #148
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98455687
jaa soms word ik zo heerlijk actief van de ritalin en ben ik zo goed bezig met dingen afmaken en dan denk ik echt *** het is al 4u geweest ik mag niet meer.. Maar wat voor effect zal het op mijn slapen hebben, zal ik het uittesten etc :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:26:53 #149
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98456912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:58 schreef seasushi het volgende:
Dag Murmeli. Veel plezier in Maleisie! :W
Senks *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98464485
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
jaa soms word ik zo heerlijk actief van de ritalin en ben ik zo goed bezig met dingen afmaken en dan denk ik echt *** het is al 4u geweest ik mag niet meer.. Maar wat voor effect zal het op mijn slapen hebben, zal ik het uittesten etc :p
Dat heb ik wel uitgetest :) voor mij werkte het goed.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:00:40 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98476914
Ik heb vanmiddag heel erg boos enzo gedaan tegen een mevrouw van de DHL. eigenlijk zelfs tegen 2 mevrouwen van de DHL....
en ik heb gezegd dat de koerier duidelijk te dom is om te poepen ;)

En dan was ik echt nog beschaafd...

Ik voelde me meer in de stemming voor smijten met dodelijke ziektes en veel gvd en dan af te sluiten met: weet je wat: stop dat pakketje maar in je hol!
maar dat heb ik niet gedaan. goed he?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:11:00 #152
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98498386
Goed hoor Murmeli, ik ben trots op je ;)

vandaag 12 uur 2de gesprek :)
pi_98499157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:00 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb vanmiddag heel erg boos enzo gedaan tegen een mevrouw van de DHL. eigenlijk zelfs tegen 2 mevrouwen van de DHL....
en ik heb gezegd dat de koerier duidelijk te dom is om te poepen ;)

En dan was ik echt nog beschaafd...

Ik voelde me meer in de stemming voor smijten met dodelijke ziektes en veel gvd en dan af te sluiten met: weet je wat: stop dat pakketje maar in je hol!
maar dat heb ik niet gedaan. goed he?
Doe je netjes. Ik hou me altijd heel erg in als ik boos dreig te worden. Het gebeurt bijna nooit dat ik écht boos word, maar als dat zo is heb ik echt de neiging om met dingen te gaan gooien enzo :D . Het is al weer een aantal jaar gelden dat het zover gekomen is, gelukkig ben ik niet zo snel boos.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:11 schreef DuracellPower het volgende:
vandaag 12 uur 2de gesprek :)
Wat voor gesprek is het, diagnose o.i.d?
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:11:03 #154
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98499561
2de intake gesprek
pi_98499595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:11 schreef DuracellPower het volgende:
2de intake gesprek
Succes alvast! :)

De hoeveelheid gesprekken vooraf was ik al bijna weer vergeten :')
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:15:08 #156
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98499674
tnxs! de 3de staat ook al gepland ;)
pi_98499720
Haha, gezellig :p

Ik ben de laatste dagen echt niet vooruit te branden, heel vermoeiend. Binnenkort m'n rijlessen ook maar weer eens oppakken, want dat wordt onderhand ook wel weer eens tijd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:20:17 #158
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98499788
ik heb rijlessen 6 x opnieuw op gepakt in zo een 4 jaar tijd ;)
pi_98500175
Nou, ik kom ook maar eens mee babbelen hiero.
Ben ongeveer een jaar geleden begonnen met diagnostisch onderzoek.
Daar kwam rond eind november uit dat ik geen ADD had. Gezien mijn "turbulente jeugd" (zoals ze dat noemden) kreeg ik wel sinds maart therapie en daarnaast was ik al sinds december bezig met een coach.
Vorige maand vertelde mijn psych me dat ze toch vond dat ik meer tests moest doen omdat ik niet genoeg vooruitgang maakte met m'n therapie en de dingen die ik vertelde deden haar zo sterk denken aan iemand met ADD dat ze toch twijfelde aan de vorige uitslag.
Donderdag uitslag gehad: Toch wel ADD.
Morgen beginnen we met psycho-educatie.

oh en ik heb trouwens afgelopen maandag m'n rijbewijs gehaald (één van m'n doelen met mn coach).
Ik was 2 jaar geleden ooit begonnen, maar dat stagneerde op het leren van de theorie.
Vond het wel goed van mezelf: rijbewijs gehaald, doel gehaald en voor het eerst sinds de basisschool iets helemaal afgemaakt. *O*
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:29:05 #160
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98503782
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:53 schreef Horchata het volgende:

[..]

Doe je netjes. Ik hou me altijd heel erg in als ik boos dreig te worden. Het gebeurt bijna nooit dat ik écht boos word, maar als dat zo is heb ik echt de neiging om met dingen te gaan gooien enzo :D . Het is al weer een aantal jaar gelden dat het zover gekomen is, gelukkig ben ik niet zo snel boos.

[..]

Wat voor gesprek is het, diagnose o.i.d?
Ik ben heel snel geïrriteerd. Echt boos ben ik niet snel. Maar gisteren gingen ze gewoon te ver en dan word ik echt kwaad.

Nu ook opgefokt (klein beetje). Concerta mocht niet mee, dus mijn eigen karakter komt weer boven. :r
Maar goed, vakantie moet Chill genoeg zijn om geen last van mezelf te krijgen.

Over anderhalf uur stijg ik op :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98503940
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:31 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zo iemand zou je toch de zak door haar strot heen rammen.... >:)
haha ja haast wel.
pi_98504031
@ Murmeli goede reis alvast.
pi_98504123
Echt vandaag ben ik mijn agenda weer kwijt dus ik bel naar de poli van het ziekenhuis zegt ze waarom bel je?
Ik ja ik wil graag weten hoe laat mijn afspraken morgen zijn.
Ja maar daar hoef je toch niet voor te bellen?
Jawel ik ben mijn agenda kwijt!

Echt sommige mensen :P
pi_98504218
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik ben heel snel geïrriteerd. Echt boos ben ik niet snel. Maar gisteren gingen ze gewoon te ver en dan word ik echt kwaad.

Dat snel geïrriteerde ken ik ook wel, haha.
Goede reis / fijne vakantie alvast! :)
pi_98505096
update
Ik ben nu ruim 1,5 week bezig met methylfenidaat 30 mg per dag.
Nu 2 keer verschrikkelijke hartkloppingen gehad en duizelig.
Ik werd er bang van dus dat is niet zo lekker.
Psych gebeld en mag niet verhogen zaterdag en nog 4 weken op deze dosering blijven, nog even overlegd om te halveren maar we weten niet of het door d emethyl komt of door enorme stress hier afgelopen weekend.
Vandaag dus weer de normale 30 mg en als het nu weer gebeurt halveren en dat 4 weken aankijken dan naar 30 mg en vanuit daar weer omhoog.
Iemand die dit herkent?
Wegens tijdgebrek kan ik even niet inhoudelijk op anderen ingaan, sorry!
pi_98505181
Fokking hell..

Ik had vandaag mijn eindgesprek van de stage. Nu was ik enorm zenuwachtig..

MAAR HEB HET GEHAALD *O*
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:21:17 #167
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98505705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:05 schreef missyB het volgende:
update
Ik ben nu ruim 1,5 week bezig met methylfenidaat 30 mg per dag.
Nu 2 keer verschrikkelijke hartkloppingen gehad en duizelig.
Ik werd er bang van dus dat is niet zo lekker.
Psych gebeld en mag niet verhogen zaterdag en nog 4 weken op deze dosering blijven, nog even overlegd om te halveren maar we weten niet of het door d emethyl komt of door enorme stress hier afgelopen weekend.
Vandaag dus weer de normale 30 mg en als het nu weer gebeurt halveren en dat 4 weken aankijken dan naar 30 mg en vanuit daar weer omhoog.
Iemand die dit herkent?
Wegens tijdgebrek kan ik even niet inhoudelijk op anderen ingaan, sorry!
Ik vind jou startdosering sowieso al behoorlijk aan de hoge kant. Die van mij was dan wel extreem laag (5mg) maar ik functioneer zelf prima op 20mg... En jij bent gestart met nog 10mg extra. Vind het heel erg veel.

De hartkloppingen herken ik, daar heb ik ook wel eens last van maar de boel is al meerdere malen gecontroleerd en het gaat ook wel prima. Ik probeer er niet zo op te letten dan merk ik er ook minder van.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_98506489
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:17 schreef Horchata het volgende:
Haha, gezellig :p

Ik ben de laatste dagen echt niet vooruit te branden, heel vermoeiend. Binnenkort m'n rijlessen ook maar weer eens oppakken, want dat wordt onderhand ook wel weer eens tijd.
ik heb op mijn 18 de mijn eerste les gehad en ben op mijn 30ste pas geslaagd....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98507425
Nu ik dit allemaal zo lees voel ik me in ieder geval niet meer alleen wat betreft het vertraagde rijbewijs :D

Morgen maar een afspraak maken voor de eerste rijles in 5-6 jaar, ik heb alle vaardigheden destijds gehad dus ik hoop dat ik het weer snel oppik..
  woensdag 22 juni 2011 @ 14:50:28 #170
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98509362
Net mijn 2de gesprek gehad.

Ik moest vorige keer een aantal algemene testen meenemen en invullen. Deze gaat ze nog uitgebreid bekijken, maar na een eerste scan had ik wel genoeg punten voor een depressie. Daar schrok ik wel even van :(

Toen is ze een uurtje lang gaan vragen, over vroeger op school, jeugd, relaties werk enz enz. Na deze korte versie van mijn levensverhaal (uur is natuurlijk niet genoeg voor mijn dynamische leven ;)), en een hoop vragen beantwoord te hebben, gaat ze "er van uit" dat ik wel een adhd-er ben, en dat sombere gevoelens (die depressie) een gevolg zijn van het hier mee stoeien.

Nu mag ik maandag alweer komen om de op ADHD gerichte testen te gaan doen..

Ook denkt ze aan mindfullniss, maar wel in combinatie met andere "middelen" (wat ze daar mee bedoelt heb ik even niet gevraagd)

Ook moet ik elke dag 5 minuten "ademen" als huiswerk. (dus proberen niets anders te doen of denken)

Al met al een goed gesprek, wel een emotionele achtbaan, erg geschrokken van het depressie verhaal, maar opgelucht toen ze aan het einde van de rit hardlachend zei: "Ik snap nu wel dat jij en andere mensen denken dat je ADHD heb" Niet dat ik dat graag wil hebben, maar wel een fijnere gedachte dan dat ik al jaren een depressie zou hebben :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:20:14 #171
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98520612
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Fokking hell..

Ik had vandaag mijn eindgesprek van de stage. Nu was ik enorm zenuwachtig..

MAAR HEB HET GEHAALD *O*
Gefeliciteerd *O*
quote:
Net mijn 2de gesprek gehad.

Ik moest vorige keer een aantal algemene testen meenemen en invullen. Deze gaat ze nog uitgebreid bekijken, maar na een eerste scan had ik wel genoeg punten voor een depressie. Daar schrok ik wel even van :(

Toen is ze een uurtje lang gaan vragen, over vroeger op school, jeugd, relaties werk enz enz. Na deze korte versie van mijn levensverhaal (uur is natuurlijk niet genoeg voor mijn dynamische leven ;)), en een hoop vragen beantwoord te hebben, gaat ze "er van uit" dat ik wel een adhd-er ben, en dat sombere gevoelens (die depressie) een gevolg zijn van het hier mee stoeien.

Nu mag ik maandag alweer komen om de op ADHD gerichte testen te gaan doen..

Ook denkt ze aan mindfullniss, maar wel in combinatie met andere "middelen" (wat ze daar mee bedoelt heb ik even niet gevraagd)

Ook moet ik elke dag 5 minuten "ademen" als huiswerk. (dus proberen niets anders te doen of denken)

Al met al een goed gesprek, wel een emotionele achtbaan, erg geschrokken van het depressie verhaal, maar opgelucht toen ze aan het einde van de rit hardlachend zei: "Ik snap nu wel dat jij en andere mensen denken dat je ADHD heb" Niet dat ik dat graag wil hebben, maar wel een fijnere gedachte dan dat ik al jaren een depressie zou hebben
Ik ben benieuwd hoe dat mindfullness en die ademoefeningen gaan werken voor jouw.

Afgelopen drie weken was ik elk weekende weg van huis en mijn slappe ritme is weer helemaal naar de klote. Sinds vrijdag bezig om het weer in gareel te krijgen. Maar is zoveel werk :( Ik heb nu twee stapels droge was op de bank (een van vorige week en een van de week daar voor) een halve wasmand met niet goed gewassen en half nat spul naast de wasmachine en een stapel vieze was naast mijn bureau.
Kan ook maar slecht inslaap komen :'( Gister tot 7:00-8:00 wakker gelegen (steeds half uurtje lezen en dan uur proberen te slapen) en vandaag werd ik wakker op de bank om 15:00. (Weer een gevalletje van wakker worden - wekker uit zetten - in slaap vallen op de bank).

Vergeet al een maand te reageren op twee brieven :r

Het is me iig wel duidelijk dat discipline erg belangrijk is. Alles loopt binnen no time uit de hand bij mij. Gelukkig ben ik nu wel sneller met signaleren dat het fout gaat en dan ook daadwerkelijk ingrijpen. En ik heb net de keuken schoon gemaakt (alleen de vloer nog dwijlen) *O*

En ik heb een gietijzeren wok gevonden (gratis :D)
pi_98528734
Rare vraag: zijn er meer vegetariers onder jullie?
Ik heb soms het idee dat mijn vegetarisch dieet niet helemaal handig is in combinatie met ADHD.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_98530085
Ik heb een rare vraag.

Zit een beetje te denken en ik heb nogal moeite mijn energie juist te verdelen. Zoveel is TE leuk. En ik stort me op die bepaalde dingen en vergeet erbij eigenlijk de rest,

Ik weet dat ik kenmerken heb van ADD, maar ik heb geen zin in testen of labels.

Maar kan je niet gewoon Ritalin proberen, kijken of het effect heeft? Kan je daar makkelijk aan komen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:00:13 #174
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98530285
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:36 schreef Robophatt het volgende:
Rare vraag: zijn er meer vegetariers onder jullie?
Ik heb soms het idee dat mijn vegetarisch dieet niet helemaal handig is in combinatie met ADHD.
Sinds ik 10 jaar oud was (kan ook 11 zijn :P ) ben ik vegetariër.

Of het wetenschappelijk onderbouwd is weet ik niet, maar van bekenden en buren heb ik wel positieve verhalen over omega 3 en 6 (volgens mij 9 ook) gehoord met betrekking tot autisme.

Zelf zit ik er ook aan te denken om vis proberen te consumeren. Maar het is nog een proces. Toen ik vis wou gaan kopen kon ik niet eens me zover krijgen om het uit de koeling te pakken.

Wel ga ik proberen zoveel mogelijk producten met toegevoegde omega stoffen (zoals eieren) in mijn voeding te verwerken.

Veganist en vegetarier zijn is mooi, maar je eigen lichaam en gezondheid gaan voor vind ik.

Ik weet nog niet wat ik precies ga doen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:01:31 #175
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98530363
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:57 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb een rare vraag.

Zit een beetje te denken en ik heb nogal moeite mijn energie juist te verdelen. Zoveel is TE leuk. En ik stort me op die bepaalde dingen en vergeet erbij eigenlijk de rest,

Ik weet dat ik kenmerken heb van ADD, maar ik heb geen zin in testen of labels.

Maar kan je niet gewoon Ritalin proberen, kijken of het effect heeft? Kan je daar makkelijk aan komen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou altijd vrienden kunnen vragen of je een strookje mag. Maar naar de psych gaan is altijd de beste optie denk ik.
pi_98530493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:01 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Je zou altijd vrienden kunnen vragen of je een strookje mag. Maar naar de psych gaan is altijd de beste optie denk ik.
Zo erg is het niet. Ik heb er nog niet echt last van en heb daar ook niet echt behoefte aan.

Ik weet wel wat er "mis" is, maar zoek een middel om dat te verhelpen.

Ik vraag wel een keer speed aan een maat. Opdrinken en gaan. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98530804
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo erg is het niet. Ik heb er nog niet echt last van en heb daar ook niet echt behoefte aan.

Ik weet wel wat er "mis" is, maar zoek een middel om dat te verhelpen.

Ik vraag wel een keer speed aan een maat. Opdrinken en gaan. ;)
Blijf vooral Drugs gebruiken waar het voor bedoeld is (recreatie en vermaak) maar ga het niet op eigen houtje als zelfmedicatie gebruiken..
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98531528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:08 schreef seasushi het volgende:

[..]

Blijf vooral Drugs gebruiken waar het voor bedoeld is (recreatie en vermaak) maar ga het niet op eigen houtje als zelfmedicatie gebruiken..
Nee, en zeker speed niet.

Nee, maar wil het gewoon es proberen. Kijken of het werkt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98531872
Mijn
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, en zeker speed niet.

Nee, maar wil het gewoon es proberen. Kijken of het werkt.
Mijn ervaring is dat speed zeker niet hetzelfde effect heeft als ritalin. Eerder coke. ( om een beetje helder en gestructureerd te worden in mijn hoofd dan he)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:29:25 #180
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98532229
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, en zeker speed niet.

Nee, maar wil het gewoon es proberen. Kijken of het werkt.
Ik vind je motivatie nogal vaag.

Waarom denk je dat er wat 'mis' is?
Wat verwacht je dat er veranderd onder invloed van drugs?

Je denkt iig wel al richting de amfetamines, aangezien je hier advies zoekt. Ik weet natuurlijk niet of je ook bij andere topics vraagt.

Ik raad je aan om heel voorzichtig te zijn. Wat staat je niet aan bij psychiatrische begeleiding met medicatie?

En leg eens uit wat je bedoeld met in hokjes geplaatst worden bedoelt. Het is een bekende uitspraak, maar hoe zie jij het?
pi_98532628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:29 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Ik vind je motivatie nogal vaag.

Waarom denk je dat er wat 'mis' is?
Wat verwacht je dat er veranderd onder invloed van drugs?

Je denkt iig wel al richting de amfetamines, aangezien je hier advies zoekt. Ik weet natuurlijk niet of je ook bij andere topics vraagt.

Ik raad je aan om heel voorzichtig te zijn. Wat staat je niet aan bij psychiatrische begeleiding met medicatie?

En leg eens uit wat je bedoeld met in hokjes geplaatst worden bedoelt. Het is een bekende uitspraak, maar hoe zie jij het?
Ik heb het niet nodig, naampjes en zo. En ik wil ook geen medicatie. Ik wil kijken of het werkt.

Dat is toch niet zo gek?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:00:33 #182
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98534591
Maar dat kan ook in overleg met een psychiater/huisarts. Deze mensen kunnen ook voor kleinere problemen steun bieden. Het betekend niet meteen dat je een psychotisch rand geval bent om informatie en misschien hulp in te winnen bij de dokter.

Ik vind het niet vreemd dat je wilt experimenteren, maar ik ben erg benieuwd wat je achterliggende motivatie is om te kijken of 'het' werkt.

Je hebt het steeds over een vaag probleem (die je misschien wel vaag wilt houden, waarom?) en wilt van hak op de tak zelf experimenteren met medicatie (in de vorm voor voorgeschreven of de soort die recreatief wordt gebruikt).

Je vraag is eigenlijk of je te weten kan komen of er echt wat 'mis' is met de methode zelf experimenteren met medicijnen.
Maar ook mensen met persoonlijke ervaring hebben niet de finesse om zaken als medicatie echt grondig te beoordelen.

Ik heb wel eens aan een vriendin een strookje ritalin gegeven. Ik (en vele anderen :P) hadden al een vermoeden dat ze adhd had. Maar het viel helemaal niet goed bij haar. Later heeft ze wel de diagnose adhd gekregen, maar neemt nu geen medicatie.
Over dit hele proces kan ik maar heel weinig beoordelen. Een dokter of psychiater heeft veel meer kennis betreft dit soort reacties.

Maar waarom wil je weten of 'het' werkt?
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:12:12 #183
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98535435
Owja, nog even tussendoor:

Toen ik de keuken aan het schoonmaken was dacht ik 'laat ik eens de vaatwasser verplaatsen, dat stukje zal de afgelopen 5 jaar ook wel niet gedaan zijn'. Lag er godverdomme twee keutels achter :o
Dus maar handschoenen aangedaan en ze opgepakt. Bij nadere inspectie bleken het walnoten in verregaande staat van verrotting te zijn :')
pi_98542894
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:57 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb een rare vraag.

Zit een beetje te denken en ik heb nogal moeite mijn energie juist te verdelen. Zoveel is TE leuk. En ik stort me op die bepaalde dingen en vergeet erbij eigenlijk de rest,

Ik weet dat ik kenmerken heb van ADD, maar ik heb geen zin in testen of labels.

Maar kan je niet gewoon Ritalin proberen, kijken of het effect heeft? Kan je daar makkelijk aan komen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie je ongeveer in elk drugstopic. Zou dat experimenteren niet de reden kunnen zijn waarom je je energie moeilijk kunt verdelen?
Want wat als Ritalin het effect heeft dat je zou willen (ja wat eigenlijk?) Wat kun je dan met deze informatie. Denk je dat dat dan de bevestiging voor jezelf is dat je ADD hebt. Nee dus.
De enige manier om daar achter te komen is om toch met een psychiater te gaan praten. En Wat dan nog als je een stempeltje krijgt. Men kan het echt niet op je voorhoofd zien staan hoor. Het geeft jou alleen maar duidelijkheid over waarom je bent zoals je bent. Daarna kun je nog altijd zien wat je daarmee moet.
Het is ook niet zo dat je daar dan je hele leven op moet aanpassen door gezond te eten drinken slapen geen drugs gebruiken oid. Wellicht is dat verstandiger, maar die keus is aan jou. Door middel van een diagnose kun je die keuze alleen maar bewuster maken
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98542958
De meesten die het hebben over stempeltjes, labeltjes en hokjes zijn vaak mensen die er geen hebben.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:21:23 #186
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98543560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

[..]

Ik ben benieuwd hoe dat mindfullness en die ademoefeningen gaan werken voor jouw.

*knip*
Heb een 8-weekse training gedaan, het helpt echt! t is niet zozeer ademhaal-oefeningen, maar focus oefeningen, op jezelf leren focussen waardoor je je even af kan sluiten en tot jezelf kan komen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:32:33 #187
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98543756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:36 schreef Robophatt het volgende:
Rare vraag: zijn er meer vegetariers onder jullie?
Ik heb soms het idee dat mijn vegetarisch dieet niet helemaal handig is in combinatie met ADHD.
Ik ben ook vegetarier maar ik ondervind geen hinder ofzo? Wat merk jij dan?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_98544047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:33 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik zie je ongeveer in elk drugstopic. Zou dat experimenteren niet de reden kunnen zijn waarom je je energie moeilijk kunt verdelen?
Want wat als Ritalin het effect heeft dat je zou willen (ja wat eigenlijk?) Wat kun je dan met deze informatie. Denk je dat dat dan de bevestiging voor jezelf is dat je ADD hebt. Nee dus.
De enige manier om daar achter te komen is om toch met een psychiater te gaan praten. En Wat dan nog als je een stempeltje krijgt. Men kan het echt niet op je voorhoofd zien staan hoor. Het geeft jou alleen maar duidelijkheid over waarom je bent zoals je bent. Daarna kun je nog altijd zien wat je daarmee moet.
Het is ook niet zo dat je daar dan je hele leven op moet aanpassen door gezond te eten drinken slapen geen drugs gebruiken oid. Wellicht is dat verstandiger, maar die keus is aan jou. Door middel van een diagnose kun je die keuze alleen maar bewuster maken
Nee, ik gebruik helemaal niet veel. Heb een interesse in veel dingen.

Maar daarom wil ik het juist niet, heb ik bedacht. Ook speed trekt me niet vanwege de verslavingsgevoeligheid en het is een soort test. Werkt Ritalin -> mis je een stofje -> ADD -> labeltje, etc.

Ik weet dat velen van jullie er baat bij hebben dat het een naam heeft en als je je daar beter bij voelt, prima, maar voor mij hoeft het niet.

Die energie verdelen is gewoon een kwestie van doen en niet zo zeiken. :P

Ik zal af en toe een beetje meelezen hier.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98544494
quote:
12s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik gebruik helemaal niet veel. Heb een interesse in veel dingen.

Maar daarom wil ik het juist niet, heb ik bedacht. Ook speed trekt me niet vanwege de verslavingsgevoeligheid en het is een soort test. Werkt Ritalin -> mis je een stofje -> ADD -> labeltje, etc.

Ik weet dat velen van jullie er baat bij hebben dat het een naam heeft en als je je daar beter bij voelt, prima, maar voor mij hoeft het niet.

Die energie verdelen is gewoon een kwestie van doen en niet zo zeiken. :P

Ik zal af en toe een beetje meelezen hier.
Ik zei niet dat je veel gebruikte, maar dat je in veel drugstopics te vinden bent ;)
Als ritalin werkt wil dat niet zeggen dat je ADD hebt.

Maar als jij uiteindelijk weet hoe je je energie goed moet verdelen, laat het me dan even weten. Die kennis kan ik ook wel gebruiken :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98544639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:00 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Sinds ik 10 jaar oud was (kan ook 11 zijn :P ) ben ik vegetariër.

Of het wetenschappelijk onderbouwd is weet ik niet, maar van bekenden en buren heb ik wel positieve verhalen over omega 3 en 6 (volgens mij 9 ook) gehoord met betrekking tot autisme.

Zelf zit ik er ook aan te denken om vis proberen te consumeren. Maar het is nog een proces. Toen ik vis wou gaan kopen kon ik niet eens me zover krijgen om het uit de koeling te pakken.

Wel ga ik proberen zoveel mogelijk producten met toegevoegde omega stoffen (zoals eieren) in mijn voeding te verwerken.

Veganist en vegetarier zijn is mooi, maar je eigen lichaam en gezondheid gaan voor vind ik.

Ik weet nog niet wat ik precies ga doen.
Ja ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem. Heb het er de laatste tijd ook regelmatig met mijn moeder over en zij denkt ook dat het beter is als ik op z'n minst weer vis ga eten. Niet om het minst omdat mijn weerstand gewoon echt waardeloos is :P

Maar ik zocht het een en ander op over voeding die goed is voor ADHD'ers en kwam er toen bij uit dat die omega stoffen nogal belangrijk zijn. Mijn concentratie is gewoon ECHT waardeloos en het lijkt alsmaar erger te worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:32 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ik ben ook vegetarier maar ik ondervind geen hinder ofzo? Wat merk jij dan?
Het bovenstaande dus :P
Ik eet wel voldoende vervangende middelen maar ik heb toch het idee dat het niet helemaal werkt zoals het hoort...
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:36:11 #191
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98546986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:13 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem. Heb het er de laatste tijd ook regelmatig met mijn moeder over en zij denkt ook dat het beter is als ik op z'n minst weer vis ga eten. Niet om het minst omdat mijn weerstand gewoon echt waardeloos is :P

Maar ik zocht het een en ander op over voeding die goed is voor ADHD'ers en kwam er toen bij uit dat die omega stoffen nogal belangrijk zijn. Mijn concentratie is gewoon ECHT waardeloos en het lijkt alsmaar erger te worden.

[..]

Het bovenstaande dus :P
Ik eet wel voldoende vervangende middelen maar ik heb toch het idee dat het niet helemaal werkt zoals het hoort...
Ik zal je pmen als ik een interessant alternatief vind om deze stofjes alsnog te krijgen (in plaats van vis eten)
pi_98549358
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:36 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Ik zal je pmen als ik een interessant alternatief vind om deze stofjes alsnog te krijgen (in plaats van vis eten)
Thanks!

Jezus, ik ben mijn portfolio dus bij elkaar aan 't zoeken. Dinsdag intake gesprek op de academie in Tilburg om in het 3e jaar in te kunnen stromen. Echt afschuwelijk, OVERAL heb ik werk liggen en echt alles ligt compleet door elkaar. Het is echt zoooo'n gigantische tyfus bende, niet tekort.
En natuurlijk kan ik mijn beste werken niet vinden :')

Denk dat ik maar een blog aan ga maken om een groot deel digitaal te kunnen laten zien. Dit werkt dus echt niet. Ik zou een foto moeten maken van de zolder waar ik nu bezig ben alles uit te zoeken, echt ernstig :P
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:46:44 #193
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98552082
De afgelopen twee weken vergeet ik dus altijd mijn sleutel. Verschrikkelijk. Huisgenoten worden er niet blij van :')
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:30 #194
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98552445
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

[..]

Ik ben benieuwd hoe dat mindfullness en die ademoefeningen gaan werken voor jouw.

Afgelopen drie weken was ik elk weekende weg van huis en mijn slappe ritme is weer helemaal naar de klote. Sinds vrijdag bezig om het weer in gareel te krijgen. Maar is zoveel werk :( Ik heb nu twee stapels droge was op de bank (een van vorige week en een van de week daar voor) een halve wasmand met niet goed gewassen en half nat spul naast de wasmachine en een stapel vieze was naast mijn bureau.
Kan ook maar slecht inslaap komen :'( Gister tot 7:00-8:00 wakker gelegen (steeds half uurtje lezen en dan uur proberen te slapen) en vandaag werd ik wakker op de bank om 15:00. (Weer een gevalletje van wakker worden - wekker uit zetten - in slaap vallen op de bank).

Vergeet al een maand te reageren op twee brieven :r

Het is me iig wel duidelijk dat discipline erg belangrijk is. Alles loopt binnen no time uit de hand bij mij. Gelukkig ben ik nu wel sneller met signaleren dat het fout gaat en dan ook daadwerkelijk ingrijpen. En ik heb net de keuken schoon gemaakt (alleen de vloer nog dwijlen) *O*

En ik heb een gietijzeren wok gevonden (gratis :D)
Ik ben ook benieuwd, ik heb er gisteren al niet aan gedacht om het te doen |:( Ik heb nog een was in de machine zitten, die ook al niet meer zo fris zal zijn. o|O
pi_98552705
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:55 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd, ik heb er gisteren al niet aan gedacht om het te doen |:( Ik heb nog een was in de machine zitten, die ook al niet meer zo fris zal zijn. o|O
Fijn. Ook hier een eeuwig ikbenvergetendewaseruittehalenennoustinkthet probleem. En dan nog alle sokken die verdwijnen :(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:10:32 #196
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98553042
Ik vind het altijd zo zonde dat ik water moet verspillen om een was opnieuw te draaien.
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:36:04 #197
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98554167
dat is het ook, maar eigen schuld dikke bult ;)

of jezelf aanleren de zoemer aan te zetten, en meteen reageren.. Mja discipline is niet t sterkste punt :P
pi_98554203
Aanhanger rijbewijs gister gehaald... Morgen de motor :D
Gelukkig niet zo'n zelfde lul als met de rijtest :')

Concerta nemen en goaaaaaaaaaaan met die banaan!
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:59:58 #199
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98558365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:37 schreef Fes1-2 het volgende:
Aanhanger rijbewijs gister gehaald... Morgen de motor :D
Gelukkig niet zo'n zelfde lul als met de rijtest :')

Concerta nemen en goaaaaaaaaaaan met die banaan!
Succes.
pi_98562901
hoe is het eigenlijk met relaties als adhd'er
ik heb nu een vriendin alleen die heeft geen adhd, zijn er dingen die jezelf zijn opgevallen tijdens het hebben van een relatie???
pi_98573412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:36 schreef Swiffer het volgende:
dat is het ook, maar eigen schuld dikke bult ;)

of jezelf aanleren de zoemer aan te zetten, en meteen reageren.. Mja discipline is niet t sterkste punt :P
er zit zelfs een deuntje met 6 verschillende tonen in mijn wasmasjien. Maar toch heb ik net de was voor de derde :@ keer aan moeten zetten..
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98576516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:50 schreef dan13lv het volgende:
hoe is het eigenlijk met relaties als adhd'er
ik heb nu een vriendin alleen die heeft geen adhd, zijn er dingen die jezelf zijn opgevallen tijdens het hebben van een relatie???
Vind het moeilijk omdat ik al snel sleur ervaar in een relatie.
Woon nu samen met iemand die lekker zijn eigen gang gaat en me vrij laat in m'n dingen. Hij heeft geduld met me en weet dat sommige gekke dingetjes van mij door m'n ADHD komt.
Heb nog nooit langer dan 3 jaar een relatie gehad maar hoop dat nu toch eens te gaan verbreken.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:18:57 #203
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98594229
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 19:20 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*

[..]

Ik ben benieuwd hoe dat mindfullness en die ademoefeningen gaan werken voor jouw.

Ademhalingsoefening bevalt niet echt, raak er een beetje van in paniek, hele grote gedachtestroom komt steeds op gang.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:53:07 #204
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98595100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:50 schreef dan13lv het volgende:
hoe is het eigenlijk met relaties als adhd'er
ik heb nu een vriendin alleen die heeft geen adhd, zijn er dingen die jezelf zijn opgevallen tijdens het hebben van een relatie???
Gauw op iemand uitgekeken en kan mn aandacht moeilijk bij sex houden :@ tenzij het allemaal nieuw en spannend is.
Opvliegendheid is lastig.
Heb tot nu toe nog geen langere relatie dan 2 jaar gehad...

Maar denk wel dat t mogelijk is, gewoon wat langer zoeken voor de juiste persoon :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:54:29 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98595139
En samenwonen vind ik geen succes trouwens. Hoewel je elkaar dan wel on track kunt houden qua op tijd naar bed gaan...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:59:12 #206
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98596846
Ik heb inmiddels een relatie van 3 jaar (ik ben 23) en dat is een dikke verbetering van daarvoor dan hield het zo ongeveer op met 4 maanden ;)

We wonen ook samen en de reden waarom dat het samenwonen goed gaat is denk ik dat hij militair is en doordeweeks 3 nachten op de kazerne slaapt. Als hij 3 weken vakantie heeft en ook gewoon thuis rond hangt word ik namelijk wel gek. Ben dan ook een beetje bang voor het moment dat hij van standplaats veranderd zodat hij wel echte nacht thuis is of als hij helemaal uit het leger gaat.

Voor mijzelf waren mijn beste relaties lange afstandrelaties zodat ik er niet snel op uitgekeken raakte. Verliefd worden is voor mij namelijk niet erg moeilijk en dan wil je ook fulltime bij iemand zijn. Dan ben ik er zelf vaak na een maand of 2 al wel weer klaar mee als het niet sneller is als diegene binnen een km of 20 woont. Goed bereisbaar dus. Maar zodra het veel verder is en zeker in de tijd dat ik afhankelijk was van mijn brommer, het OV en soms mijn ouders maakte het voor mij aantrekkelijker.

Mijn beste vriend van mijn puberteit woont in de buurt van Hoorn ik kom zelf uit zuid oost Drenthe. Ik heb vriendjes gehad in Twello (Gelderland), Veenendaal en Amsterdam.

Mijn huidige kerel komt uit Harlingen dus dat is ook een goed uur met de auto en iets langer met de trein.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:01:24 #207
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98596941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:18 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ademhalingsoefening bevalt niet echt, raak er een beetje van in paniek, hele grote gedachtestroom komt steeds op gang.
Concentreer je dan gewoon weer alleen op het gevoel van je ademhaling, hoe je buik heen en weer gaat, hoe je de stroom in je neus voelt, etc. Dat is juist de truc van mindfulness.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:16:29 #208
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98597557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:01 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Concentreer je dan gewoon weer alleen op het gevoel van je ademhaling, hoe je buik heen en weer gaat, hoe je de stroom in je neus voelt, etc. Dat is juist de truc van mindfulness.
Dat had ik begrepen ja, dat lukt mij nu nog zo een 4.3 seconden. Maar ik ga oefenen ;)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:43:34 #209
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98606587
Nog even terugkomend op de vegatariers. Sinds wanneer zijn jullie vega en sinds wanner hebben jullie de diagnose/gebruik je medicatie?
Ik ben wel benieuwd.
Ik weet van mijn ouders dat ze mijn rond mijn 6e/7e op hoogbegaafdheid hebben laten testen e.d. Omdat ze wel
Wisten dat er iets was maar niemand ze kon vertellen wat dan. Kan me alleen die ene test
Herinneren al schijnen mn ouders meerdere keren ergens te hebben aangeklopt.

Ik werd op mijn 11e vegetarier en kreeg op mijn 23e de diagnose + medicatie. Allemaal
Dit jaar dus. Ben nu wel benieuwd wat jullie dan zo specifiek merken?
Mijn rapporten gaven altijd hetzelfde aan daar is in groep 8 geen verandering in gekomen.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:54:50 #210
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98607260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:16 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dat had ik begrepen ja, dat lukt mij nu nog zo een 4.3 seconden. Maar ik ga oefenen ;)
Veel oefenen! Dan kun je t steeds langer. Heb je ook begeleiding?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:55:26 #211
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98607302
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:43 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nog even terugkomend op de vegatariers. Sinds wanneer zijn jullie vega en sinds wanner hebben jullie de diagnose/gebruik je medicatie?
Ik ben wel benieuwd.
Ik weet van mijn ouders dat ze mijn rond mijn 6e/7e op hoogbegaafdheid hebben laten testen e.d. Omdat ze wel
Wisten dat er iets was maar niemand ze kon vertellen wat dan. Kan me alleen die ene test
Herinneren al schijnen mn ouders meerdere keren ergens te hebben aangeklopt.

Ik werd op mijn 11e vegetarier en kreeg op mijn 23e de diagnose + medicatie. Allemaal
Dit jaar dus. Ben nu wel benieuwd wat jullie dan zo specifiek merken?
Mijn rapporten gaven altijd hetzelfde aan daar is in groep 8 geen verandering in gekomen.
Niet om te zeuren, maar waarom op elke nieuwe regel een hoofdletter?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:01:15 #212
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98607680
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:54 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Veel oefenen! Dan kun je t steeds langer. Heb je ook begeleiding?
Nog niet, moest dit alvast proberen ;)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:02:05 #213
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98607742
Maakt het wel makkelijker..

Wil je misschien luisteroefeningen? (mp3?)
http://www.nieuwezijds.nl(...)depressie/Downloads/

PM me dan ff voor het wachtwoord :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:08:53 #214
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98608183
Succes!

Zo, bijna weekend. Aan toe!

Ik heb vandaag mn koffiesiroop en melkopschuimer binnengekregen, kan ik m'n eigen vanille-latte koffie maken, stomme Starbucks zit te ver weg.
pi_98615490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:59 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik heb inmiddels een relatie van 3 jaar (ik ben 23) en dat is een dikke verbetering van daarvoor dan hield het zo ongeveer op met 4 maanden ;)

We wonen ook samen en de reden waarom dat het samenwonen goed gaat is denk ik dat hij militair is en doordeweeks 3 nachten op de kazerne slaapt. Als hij 3 weken vakantie heeft en ook gewoon thuis rond hangt word ik namelijk wel gek. Ben dan ook een beetje bang voor het moment dat hij van standplaats veranderd zodat hij wel echte nacht thuis is of als hij helemaal uit het leger gaat.

Voor mijzelf waren mijn beste relaties lange afstandrelaties zodat ik er niet snel op uitgekeken raakte. Verliefd worden is voor mij namelijk niet erg moeilijk en dan wil je ook fulltime bij iemand zijn. Dan ben ik er zelf vaak na een maand of 2 al wel weer klaar mee als het niet sneller is als diegene binnen een km of 20 woont. Goed bereisbaar dus. Maar zodra het veel verder is en zeker in de tijd dat ik afhankelijk was van mijn brommer, het OV en soms mijn ouders maakte het voor mij aantrekkelijker.

Mijn beste vriend van mijn puberteit woont in de buurt van Hoorn ik kom zelf uit zuid oost Drenthe. Ik heb vriendjes gehad in Twello (Gelderland), Veenendaal en Amsterdam.

Mijn huidige kerel komt uit Harlingen dus dat is ook een goed uur met de auto en iets langer met de trein.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:54 schreef Murmeli het volgende:
En samenwonen vind ik geen succes trouwens. Hoewel je elkaar dan wel on track kunt houden qua op tijd naar bed gaan...
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Gauw op iemand uitgekeken en kan mn aandacht moeilijk bij sex houden :@ tenzij het allemaal nieuw en spannend is.
Opvliegendheid is lastig.
Heb tot nu toe nog geen langere relatie dan 2 jaar gehad...

Maar denk wel dat t mogelijk is, gewoon wat langer zoeken voor de juiste persoon :)
ah superbedankt voor de reacties :)
ik ik zie haar nu bijna dagelijks, ze woont ook ongeveer een uur reizen van me vandaan, maar ik ik wil nu ook echt fulltime bij haar zijn ....

belangrijkste is denk ik dat je niet op elkaar uitgekeken raakt, maar dat kun je zelf in de hand houden volgens mij :)

ik hou jullie wel op de hoogte hoe het allemaal gaat en dergelijke :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:10:45 #216
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98616517
quote:
ah superbedankt voor de reacties :)
ik ik zie haar nu bijna dagelijks, ze woont ook ongeveer een uur reizen van me vandaan, maar ik ik wil nu ook echt fulltime bij haar zijn ....

belangrijkste is denk ik dat je niet op elkaar uitgekeken raakt, maar dat kun je zelf in de hand houden volgens mij :)

ik hou jullie wel op de hoogte hoe het allemaal gaat en dergelijke :)
[..]

[..]

Mijn relatie is uitgegaan na 4 jaar, niet direct door adhd, wel door de rare voor haar onverklaarbare acties die ik daardoor had. Ex was er al een tijdje van overtuigt dat ik iets van ADHD had, maar ik wou er niet aan.... Pas toen ze niet meer wou, is dat bord voor mijn kop wat gezakt, ben nu ook daardoor o.a. de behandeling aangegaan, want achteraf gezien was dit niet de eerste keer, en ik wil niet aan de gang blijven.

Overigens was ze zelf een ADD-er

[ Bericht 27% gewijzigd door DuracellPower op 24-06-2011 18:29:18 ]
pi_98617246
Ik ben al ruim 5 jaar samen met mijn vriend, waarvan 4 samenwonend.
Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat je als partner erg veel geduld opbrengt.
Ik wil ook nog wel eens "frustratie-uitbarstingen" krijgen die ik (natuurlijk!) op hem afreageer. Ik weet niet hoe dat bij haar zit, maar daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Hoe hij het allemaal vol houdt met mij?? geen idee.. maar ik vind dat mijn vent een hele rits medailles verdient O+
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_98621645
Ik heb nu ruim 5 jaar een relatie, en ik heb geen last van het 'uitgekeken zijn'. Dus het is niet alsof dat iets is wat bij iedereen voorkomt ;). Sinds bekend is dat ik ADHD is is het zelf alleen nog maar beter geworden. Er is veel meer begrip voor een aantal dingen die anders irritaties veroorzaakten, zo ben ik nogal vergeetachtig en soms niet zo behulpzaam omdat ik afgeleid bent ('Je zou toch komen helpen afwassen? Waarom zit je nu dan een tijdschrift te lezen? :')).

Als je met de juiste persoon een relatie hebt is het denk ik geen probleem als je AD(H)D hebt. Alleen communicatie en begrip zijn wel essentieel.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:32:17 #219
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98621777
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:43 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik werd op mijn 11e vegetarier en kreeg op mijn 23e de diagnose + medicatie. Allemaal
Dit jaar dus.
Bijna ditto hier. Maar ben deze maand 24 geworden en ben vorig jaar al gestopt met medicatie.
pi_98624104
Mijn man houdt het al 11 jaar met me uit en ik heb mijn diagnose en medicatie pas sinds 1,5 week.
Maar dat die nog nooit gillen weg is gelopen hahaha.
Het waren ups and downs en die zullen er ook altijd wel zijn, het gaat erom of je elkaar de moeite waard blijft vinden.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:32:08 #221
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98624260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:28 schreef missyB het volgende:
Mijn man houdt het al 11 jaar met me uit en ik heb mijn diagnose en medicatie pas sinds 1,5 week.
Maar dat die nog nooit gillen weg is gelopen hahaha.
Het waren ups and downs en die zullen er ook altijd wel zijn, het gaat erom of je elkaar de moeite waard blijft vinden.
Verbaast. Wat was de diagnose?
The view from nowhere.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:08:08 #222
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98628882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:55 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Niet om te zeuren, maar waarom op elke nieuwe regel een hoofdletter?
Dat doet mijn telefoon automatisch ;) ik wil nu gewoon eens een keer een antwoord :)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_98629115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:50 schreef dan13lv het volgende:
hoe is het eigenlijk met relaties als adhd'er
ik heb nu een vriendin alleen die heeft geen adhd, zijn er dingen die jezelf zijn opgevallen tijdens het hebben van een relatie???
Ja, dat ik op een gegeven moment ineens iets heb van: "ik wil dit niet meer" -O-
Dan lijkt het net alsof ik er klaar mee ben en iedereen 'afstoot'.

Terwijl ik écht wel een vriendin wil O+
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 04:05:25 #224
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98637295
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ja, dat ik op een gegeven moment ineens iets heb van: "ik wil dit niet meer" -O-
Dan lijkt het net alsof ik er klaar mee ben en iedereen 'afstoot'.

Terwijl ik écht wel een vriendin wil O+
Ik ben benieuwd waar deze reactie door ontstaat. Verschild per persoon natuurlijk, maar adhd zal denk ik wel enkele factoren hebben die alle adhders met elkaar delen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 07:12:23 #225
346548 DjDaMachinery
Nobody S-Capes Us
pi_98637708
Heb net een week mn uitslag van da onderzoek gebeuren:P , ADD&PddNOS :{
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:25:33 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98637919
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:28 schreef missyB het volgende:
Mijn man houdt het al 11 jaar met me uit en ik heb mijn diagnose en medicatie pas sinds 1,5 week.
Maar dat die nog nooit gillen weg is gelopen hahaha.
Het waren ups and downs en die zullen er ook altijd wel zijn, het gaat erom of je elkaar de moeite waard blijft vinden.
Waar halen jullie die geduldige mensen vandaan? Ik heb alleen maar vriendjes gehad die niet met mijn Opvliegendheid kunnen omgaan (terwijl ik het nog maar nauwelijks heb) en mja, meer van dat. Ik moet zelf altijd de sterke en geduldige zijn in relaties. Maar dat lukt me dus ook niet. Of nou ja, ik kan het wel, maar t kost me zoveel moeite en dan heb ik geen zin meer om de verstandigste te zijn.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:27:01 #227
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98637926
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 07:12 schreef DjDaMachinery het volgende:
Heb net een week mn uitslag van da onderzoek gebeuren:P , ADD&PddNOS :{
was dat ook wat je verwachtte?

Niet blij mee? (gezien je smiley)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_98638930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Verbaast. Wat was de diagnose?
Mijn diagnose is dus adhd met 9 van de 9 op concentratie en 8 van de 9 op hyperactief.en borderlinetrekken.
Ik heb de mazzel gehad dat er iemand uitviel bij de psych en die plek mocht ik hebben dus alles was in 2,5 week rond.
ben vandaag precies 14 dagen bezig met methtlfenidaat 30 mg per dag en zou vandaag omhoog moeten naar 45 mg maar gezien de hartkloppingen en duizelingen die ik als bijwerkingen heb gehad blijf ik nog 4 weken op 30 mg en dan na overleg met psych omhoog.
rebound is lastig maar do-able merk wel dat dosering aan lage kant is wat betreft mn hyperactiviteit en chaos in brein maar gezien de bijwerkingen doen we kalm aan.
pi_98639051
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:27 schreef Murmeli het volgende:

[..]

was dat ook wat je verwachtte?

Niet blij mee? (gezien je smiley)
Zeg. Zit jij niet op een bountystrand met een cocktail in je hand?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_98642475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 10:04 schreef missyB het volgende:

[..]

Mijn diagnose is dus adhd met 9 van de 9 op concentratie en 8 van de 9 op hyperactief.en borderlinetrekken.
Ik heb de mazzel gehad dat er iemand uitviel bij de psych en die plek mocht ik hebben dus alles was in 2,5 week rond.
ben vandaag precies 14 dagen bezig met methtlfenidaat 30 mg per dag en zou vandaag omhoog moeten naar 45 mg maar gezien de hartkloppingen en duizelingen die ik als bijwerkingen heb gehad blijf ik nog 4 weken op 30 mg en dan na overleg met psych omhoog.
rebound is lastig maar do-able merk wel dat dosering aan lage kant is wat betreft mn hyperactiviteit en chaos in brein maar gezien de bijwerkingen doen we kalm aan.
heb je geluk mee.. Ik ben al ruim een jaar bezig en heb net 2 weken geleden te horen gekregen dat ik ADD heb :{
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_98642855
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 12:57 schreef Selyn het volgende:

[..]

heb je geluk mee.. Ik ben al ruim een jaar bezig en heb net 2 weken geleden te horen gekregen dat ik ADD heb :{
toen ik me aanmeldde kreeg ik te horen dat ik 4 maand zou moeten wachten in totaal.
Dus ja ik besef de mazzel heel goed, moet zeggen t was erg pittig zo vaak en snel achter elkaar naar de psych maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Hopelijk ben ik qua medicijnen dan voor de zomervakantie van mijn kinderen aardig ingeregeld
pi_98643099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:11 schreef missyB het volgende:

[..]

toen ik me aanmeldde kreeg ik te horen dat ik 4 maand zou moeten wachten in totaal.
Dus ja ik besef de mazzel heel goed, moet zeggen t was erg pittig zo vaak en snel achter elkaar naar de psych maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Hopelijk ben ik qua medicijnen dan voor de zomervakantie van mijn kinderen aardig ingeregeld
Ik hoefde niet lang te wachten voordat ik bij m'n psych terecht kon. ongeveer een week :P
diagnose liet gewoon erg lang op zich wachten, kan blijkbaar erg goed compenseren qua tests die afgenomen zijn. vorige maand moest ik drie dagen achter elkaar er naartoe: dinsdag coach, woensdag meer tests, vrijdag therapie en die week daarop was het precies hetzelfde. ondertussen ook nog eens 2 rijlessen per week á 4 uur en daarnaast nog de dagelijkse dingen doen.

Aangezien het allemaal een "einde in zicht" had en helemaal ingepland en vast stond, vond ik het eigenlijk best prettig om voor de verandering 's elke dag iets te doen te hebben. Ben er goed doorheen gekomen iig.

Idd hopen dat je medicatie helemaal ingeregeld is voor de vakantie. Kun je lekker "zorgeloos" vakantie vieren! ^O^
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_98661101
ah ik heb nu 12,5mg dexamfetamine gehad, echt superstijve kaken, en superdroge mond, maar ik kan me wel supergoed concentreren nu :) en sorry voor het overmatig super gebruik ;)
pi_98661744
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:41 schreef dan13lv het volgende:
ah ik heb nu 12,5mg dexamfetamine gehad, echt superstijve kaken, en superdroge mond, maar ik kan me wel supergoed concentreren nu :) en sorry voor het overmatig super gebruik ;)
Ik vind het super!
pi_98662401
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:01 schreef missyB het volgende:

[..]

Ik vind het super!
hahaha :)
  zondag 26 juni 2011 @ 13:17:59 #236
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98675221
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 10:04 schreef missyB het volgende:

[..]

Mijn diagnose is dus adhd met 9 van de 9 op concentratie en 8 van de 9 op hyperactief.en borderlinetrekken.
Ik heb de mazzel gehad dat er iemand uitviel bij de psych en die plek mocht ik hebben dus alles was in 2,5 week rond.
ben vandaag precies 14 dagen bezig met methtlfenidaat 30 mg per dag en zou vandaag omhoog moeten naar 45 mg maar gezien de hartkloppingen en duizelingen die ik als bijwerkingen heb gehad blijf ik nog 4 weken op 30 mg en dan na overleg met psych omhoog.
rebound is lastig maar do-able merk wel dat dosering aan lage kant is wat betreft mn hyperactiviteit en chaos in brein maar gezien de bijwerkingen doen we kalm aan.
Dat verklaart het rondstuiteren. Ik dacht dat je een middlife crises had. Zo van help, daarlijk kan het allemaal niet meer en ik zou zo graag nog .... :D. Van medicijnen heb ik geen verstand. Ik hoop voor je dat het je helpt je beter te voelen, inzoverre als je er zelf last van hebt (of je huwelijk/gezin).

[ Bericht 7% gewijzigd door deelnemer op 26-06-2011 13:24:08 ]
The view from nowhere.
pi_98685346
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:17 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat verklaart het rondstuiteren. Ik dacht dat je een middlife crises had. Zo van help, daarlijk kan het allemaal niet meer en ik zou zo graag nog .... :D. Van medicijnen heb ik geen verstand. Ik hoop voor je dat het je helpt je beter te voelen, inzoverre als je er zelf last van hebt (of je huwelijk/gezin).
hahahah de midlife crisis hobbelt daar nog vrolijk tussendoor hoor.
Maar t gaat beter, ben al redelijk gewend dat jongste spruit ook naar school gaat nu.
ben met veel leuke dingen bezig en ja de meds helpen :)
pi_98709471
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waar halen jullie die geduldige mensen vandaan? Ik heb alleen maar vriendjes gehad die niet met mijn Opvliegendheid kunnen omgaan (terwijl ik het nog maar nauwelijks heb) en mja, meer van dat. Ik moet zelf altijd de sterke en geduldige zijn in relaties. Maar dat lukt me dus ook niet. Of nou ja, ik kan het wel, maar t kost me zoveel moeite en dan heb ik geen zin meer om de verstandigste te zijn.
Ik probeer het altijd zo duidelijk mogelijk te maken dat ze zo weinig mogelijk van me moeten verwachten :P

Ennnnnnnn... Ook geslaagd voor motorexamen vrijdag :D :D :D
pi_98710381
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 09:37 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik probeer het altijd zo duidelijk mogelijk te maken dat ze zo weinig mogelijk van me moeten verwachten :P

Ennnnnnnn... Ook geslaagd voor motorexamen vrijdag :D :D :D
*O* *O* *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 27 juni 2011 @ 10:17:09 #240
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98710485
Geslaagd met glans voor de testen, het is officieel, ik heb ADHD. Raar gevoel, 32 jaar vallen en opstaan word ineens verklaard. |:( Ik zag hem al een tijdje aankomen, maar hakt er toch wel even in :{
pi_98710663
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:17 schreef DuracellPower het volgende:
Geslaagd met glans voor de testen, het is officieel, ik heb ADHD. Raar gevoel, 32 jaar vallen en opstaan word ineens verklaard. |:( Ik zag hem al een tijdje aankomen, maar hakt er toch wel even in :{
Auw.... :* Het komt vanzelf goed Schatje.....
Nu accepteren en kijken hoe nu verder, met evt, wat voor medicatie En hopelijk met de komende 32 jaar met meer opstaan dan vallen.

Wordt ADHD eigenlijk minder na de overgang of als je echt bejaard aan het worden bent?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 27 juni 2011 @ 10:38:51 #242
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98711133
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:22 schreef seasushi het volgende:

[..]

Auw.... :* Het komt vanzelf goed Schatje.....
Nu accepteren en kijken hoe nu verder, met evt, wat voor medicatie En hopelijk met de komende 32 jaar met meer opstaan dan vallen.

Wordt ADHD eigenlijk minder na de overgang of als je echt bejaard aan het worden bent?
Dankje, is lief van je. Dat heb ik dus ook gevraagd (moet ik de rest van mijn leven medicijnen enzo?) Waarschijnlijk wel, het gaat niet " over", was het antwoord.

Ben nu druk met accepteren ;) Komen heel veel gevoelens langs, baal ook een beetje dat ik het nu pas weet.
pi_98720637
:'( leuk al die drukke verhaaltjes die door je hoofd schieten.
nu ben ik dus moe...maar voel me net een Duracell konijntje.
pi_98720937
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:38 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dankje, is lief van je. Dat heb ik dus ook gevraagd (moet ik de rest van mijn leven medicijnen enzo?) Waarschijnlijk wel, het gaat niet " over", was het antwoord.

Ben nu druk met accepteren ;) Komen heel veel gevoelens langs, baal ook een beetje dat ik het nu pas weet.
Dat kan ik me voorstellen hoor dat je nu even baalt.
Zelf heb ik mijn diagnose nog geen half jaar en echt toen er eenmaal dingen gingen veranderen doordat ik me met medicatie ineens wel wat beter kon concentreren maakte echt dat ik rouwde vanwege oa het naar school gaan wat ik nooit heb kunnen volbrengen.
En zo zijn er natuurlijk nog wel meer dingen.

Nu ben ik wel zover dat er toch ook wel leuke dingen zijn ookal heb je ADHD :)
pi_98721041
Trouwens wat is dat toch altijd met de dag na de hyperfocus?
Echt ik ben dan echt tot niks in staat ofzo.

Vinden andere mensen dan weer irritant want je zou expres niet luisteren...
Maar goed ik had echt niet gehoord dat ik 3 dozen moest maken.
En zo gaat het nu al de hele dag.
pi_98752890
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 15:24 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen hoor dat je nu even baalt.
Zelf heb ik mijn diagnose nog geen half jaar en echt toen er eenmaal dingen gingen veranderen doordat ik me met medicatie ineens wel wat beter kon concentreren maakte echt dat ik rouwde vanwege oa het naar school gaan wat ik nooit heb kunnen volbrengen.
En zo zijn er natuurlijk nog wel meer dingen.

Nu ben ik wel zover dat er toch ook wel leuke dingen zijn ookal heb je ADHD :)
Bekend verhaal inderdaad! Ik heb ook nog vaak het idee van arghhh zou ik het allemaal nou wel gehaald hebben als ik toen al wist dat ik add had. Wil ik het niet over doen? Ik vind het nog steeds best lastig om het toekomstbeeld wat ik had voordat de diagnose gesteld was vast te houden. Maar we doen ons best toch!

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:38 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dankje, is lief van je. Dat heb ik dus ook gevraagd (moet ik de rest van mijn leven medicijnen enzo?) Waarschijnlijk wel, het gaat niet " over", was het antwoord.

Ben nu druk met accepteren ;) Komen heel veel gevoelens langs, baal ook een beetje dat ik het nu pas weet.
Wat ik nu ga zeggen is misschien een beetje vreemd gezien wat ik hier boven heb beschreven. Maar bedenk je wel dat je straks met je koppie in staat bent om de toekomst er beter en leuker uit te laten zien! Dat is een leuker vooruitzicht als denken aan wat je allemaal had kunnen doen :P Maarja dat hebben we hier allemaal wel is en dan moet je gewoon maar even in dit topic posten :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:38:25 #247
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98754496
Ja ik snap hem, maar het gevoel van "nu gaan we dingen echt "aanpakken"overheerst wel op dit moment, dus dat maar even vasthouden. Maar frustratie zit er wel!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:16:26 #248
344362 BusterNL
Sitting on cloud 12
pi_98760433
Heb de diagnose een paar weken ook binnen: adhd (gecombineerd). 8/9 aandacht en 8/9 hyperactiviteit. Heb sinds gisteren 20mg medikinet (CR versie). Hoe lang duurt het voordat je echt hier iets van merkt? Stoppen dingen als tikken met de vingers, wiebelen op de stoel enzo vanzelf, of is het inmiddels aangeleerd gedrag wat afgeleerd moet worden?

Ik heb inmiddels zulke hoge verwachtingen van de medicatie (wat ook niet bepaald is afgeremd door de mensen bij Psyq), dat ik niet weet in welke mate ik deze verwachtingen moet temperen. Ben nogal bang om teleurgesteld te raken.

Ik bedoel: ben ik nog wel een adhd-er straks als de medicatie goed werkt? Tuurlijk 'ben' je het voor altijd, maar zijn de symptomen (nadelen) van adhd weg tot de rebounds?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:21:59 #249
344362 BusterNL
Sitting on cloud 12
pi_98760643
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 10:38 schreef DuracellPower het volgende:

Ben nu druk met accepteren ;) Komen heel veel gevoelens langs, baal ook een beetje dat ik het nu pas weet.
Ja, ik ben aan de ene kant erg blij dat er een 'nieuwe start' is, maar tegelijk ben ik ook vaak erg somber/teleurgesteld over alle gemiste kansen en onnodige problemen die ik heb gehad.

Deze twee gevoelens wisselen elkaar telkens af. Gelukkig helpt het mooie weer wel om het allemaal toch wat zonniger in te zien en vooral blij te zijn met de kansen die de adhd diagnose biedt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:03:46 #250
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98762301
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:21 schreef BusterNL het volgende:

[..]

Ja, ik ben aan de ene kant erg blij dat er een 'nieuwe start' is, maar tegelijk ben ik ook vaak erg somber/teleurgesteld over alle gemiste kansen en onnodige problemen die ik heb gehad.

Deze twee gevoelens wisselen elkaar telkens af. Gelukkig helpt het mooie weer wel om het allemaal toch wat zonniger in te zien en vooral blij te zijn met de kansen die de adhd diagnose biedt.
Ik snap wat je zegt, heb een goede relatie behoorlijk verneukt met mijn gedrag, en nog wel wat meer zaken. Maar gister was geschiedenis..... En nu vanaf nu gaan we knallen! (hou ik mij steeds voor, maar nee lukt niet altijd)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:06:34 #251
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_98762429
Gadverdarre, ik had er de eerste twee maanden helemaal geen last van maar de laatste week als ik mijn ritalin neem ben ik daarna kots misselijk. Gadverdarre doe niet :|
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_98783127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:16 schreef BusterNL het volgende:
Heb de diagnose een paar weken ook binnen: adhd (gecombineerd). 8/9 aandacht en 8/9 hyperactiviteit. Heb sinds gisteren 20mg medikinet (CR versie). Hoe lang duurt het voordat je echt hier iets van merkt? Stoppen dingen als tikken met de vingers, wiebelen op de stoel enzo vanzelf, of is het inmiddels aangeleerd gedrag wat afgeleerd moet worden?
Tot mijn grote verbazing was mijn gewiebel een van de eerste dingen die verdween toen ik aan de medicatie begon. Zonder er bewust mee te stoppen, het gebeurde gewoon niet meer :). Hoe dit bij jou is kan ik natuurlijk niet zeggen, iedereen reageert uiteindelijk anders op medicatie.
pi_98785003
en het is weer uit met mijn vriendin, na precies een week,
fijn :{
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:39:46 #254
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98791100
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:21 schreef dan13lv het volgende:
en het is weer uit met mijn vriendin, na precies een week,
fijn :{
Balen -O-

Hoe gaat het met de dextro?
pi_98791623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:39 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Balen -O-

Hoe gaat het met de dextro?
dag daarna superdikke kaakpijn :( niet meer gebruikt eigenlijk had t om 3 uur smiddags genomen wakker gelegen tot 5 uur :(

bij mij werkt het gewoon te lang ofzo:(

ja klopt wel balen, heel klein kansje om t te fixen maar ik zie wel :{
  woensdag 29 juni 2011 @ 01:10:50 #256
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98803523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:46 schreef dan13lv het volgende:

[..]

dag daarna superdikke kaakpijn :( niet meer gebruikt eigenlijk had t om 3 uur smiddags genomen wakker gelegen tot 5 uur :(

bij mij werkt het gewoon te lang ofzo:(

ja klopt wel balen, heel klein kansje om t te fixen maar ik zie wel :{
Hoe lang gingen jullie met elkaar?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:32:30 #257
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98944533
Kickje!!

hallloo lo loo!!
pi_98958059
*O*

Zo zeg een paar dagen stilte hier?

trouwens handig met een pen schrijven alleen schrijf ik zo snel dat ik krassen krijg in mijn handschrift, grappig om te merken wel.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:31:13 #259
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98958456
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:19 schreef Dropkogel het volgende:
*O*

Zo zeg een paar dagen stilte hier?

trouwens handig met een pen schrijven alleen schrijf ik zo snel dat ik krassen krijg in mijn handschrift, grappig om te merken wel.
Ja, ben ik net een week officeel een echte ADHD-er, post hier niemand meer ;)

Hoe bedoel je met een pen?
pi_98961467
Het zal echt niet aan jou liggen dat er niemand post hoor.

Ik bedoelde met een balpen schrijven....voor een niet leesbaar handschrift.
  zondag 3 juli 2011 @ 00:24:04 #261
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98968767
maar waarom is dat dan handig om met een pen te schrijven? ik snap hem ff niet :)
  zondag 3 juli 2011 @ 00:59:05 #262
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_98969929
Nou, dat wordt dan maar een schoonschrijfcursus.

Of dit: http://www.loi.nl/hobby_e(...)alligrafie/index.htm
pi_98988840
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:24 schreef DuracellPower het volgende:
maar waarom is dat dan handig om met een pen te schrijven? ik snap hem ff niet :)
Omdat ik op locatie schrijf en geen laptop heb.
pi_98989175
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:10 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Hoe lang gingen jullie met elkaar?
nou toen een week, alleen is het weer aan inmiddels,
wat blijkt, ze heeft geen adhd maar wel impulsieve acties :P

:)
  zondag 3 juli 2011 @ 18:17:07 #265
344362 BusterNL
Sitting on cloud 12
pi_98989841
Nu ik met mn psycholoog ('coach') bezig ben met het werken aan de problemen die ontstaan zouden kunnen zijn door adhd, komt er echt een shitload aan problemen boven. Het is echt erg confronterend.

Ik ben mn hele leven al bezig om te manoeuvreren rondom mijn problemen, teleurstellingen, onzekerheden, treurigheid, enz. en om naar de buitenwereld altijd de schijn op te houden dat alles goed is. Mensen die ik ken zouden hoogstens van mij kunnen zeggen dat ik een rustig persoon ben.

Ik was mij altijd wel bewust van mijn tekortkomingen (psychologische problemen), maar heb hier nooit een verband in gezien. Ik had gehoopt dat het gros kwam door jarenlang genegeerde adhd en dat medicatie de oplossing was.

Het blootgeven haalt die façade onderuit die ik jarenlang heb opgehouden (naar derden). Gelukkig ben ik wel erg eerlijk in de gesprekken. Maar het eerlijk zijn geeft wel weer een erg 'zwak' gevoel.

Het werd trouwens wel steeds moeilijker die schijn op te houden. Niet alleen naar andere toe, maar ook naar mijzelf. Uitputtend.......
  maandag 4 juli 2011 @ 01:01:33 #267
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99007881
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 17:50 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Omdat ik op locatie schrijf en geen laptop heb.
Ik snap het nog steeds niet :o
  maandag 4 juli 2011 @ 11:04:40 #268
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99014338
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:17 schreef BusterNL het volgende:
Nu ik met mn psycholoog ('coach') bezig ben met het werken aan de problemen die ontstaan zouden kunnen zijn door adhd, komt er echt een shitload aan problemen boven. Het is echt erg confronterend.

Ik ben mn hele leven al bezig om te manoeuvreren rondom mijn problemen, teleurstellingen, onzekerheden, treurigheid, enz. en om naar de buitenwereld altijd de schijn op te houden dat alles goed is. Mensen die ik ken zouden hoogstens van mij kunnen zeggen dat ik een rustig persoon ben.

Ik was mij altijd wel bewust van mijn tekortkomingen (psychologische problemen), maar heb hier nooit een verband in gezien. Ik had gehoopt dat het gros kwam door jarenlang genegeerde adhd en dat medicatie de oplossing was.

Het blootgeven haalt die façade onderuit die ik jarenlang heb opgehouden (naar derden). Gelukkig ben ik wel erg eerlijk in de gesprekken. Maar het eerlijk zijn geeft wel weer een erg 'zwak' gevoel.

Het werd trouwens wel steeds moeilijker die schijn op te houden. Niet alleen naar andere toe, maar ook naar mijzelf. Uitputtend.......
Same here!
  maandag 4 juli 2011 @ 11:43:23 #269
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_99015468
Heb mn moeder vorige week naar het crematorium gebracht, helemaal van mn padje af ...
  maandag 4 juli 2011 @ 11:47:46 #270
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99015606
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:43 schreef Swiffer het volgende:
Heb mn moeder vorige week naar het crematorium gebracht, helemaal van mn padje af ...
Jezus, strekte man!
  maandag 4 juli 2011 @ 12:09:50 #271
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_99016314
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:43 schreef Swiffer het volgende:
Heb mn moeder vorige week naar het crematorium gebracht, helemaal van mn padje af ...
Dat is erg verdrietig, heel erg veel sterkte! Doe wat voor jou het beste is om het te verwerken!!

Ik doe mee met een PFT groep, Physical Focus Therapy. Het gaat over grenzen aangeven e.d. en duidelijk zijn. Ik had alleen in les 2 een aanvaring met 1 van de 2 docenten waardoor ik laatst geen zin had om er weer naar toe te gaan. Heb daar nu wel een beetje spijt van maar nu moet ik ze dus even bellen met hoe en wat etc. Feest :|
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 4 juli 2011 @ 12:14:50 #272
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_99016503
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:47 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Jezus, strekte man!
dankjullie.

Ze was niet ziek ofzo, dr rikketik besloot er ineens mee op te houden. Ze heeft zelf niets in de gaten gehad *gelukkig maar*
pi_99017459
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:14 schreef Swiffer het volgende:

[..]

dankjullie.

Ze was niet ziek ofzo, dr rikketik besloot er ineens mee op te houden. Ze heeft zelf niets in de gaten gehad *gelukkig maar*
Shit, dat zijn heftige dingen ;(

Sterkte :*
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:56:38 #274
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_99017819
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:43 schreef Swiffer het volgende:
Heb mn moeder vorige week naar het crematorium gebracht, helemaal van mn padje af ...
Gecondoleerd ;(
pi_99023476
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:14 schreef Swiffer het volgende:

[..]

dankjullie.

Ze was niet ziek ofzo, dr rikketik besloot er ineens mee op te houden. Ze heeft zelf niets in de gaten gehad *gelukkig maar*
Heftig. Sterkte ermee.
pi_99023659
sterkte :*
pi_99024025
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:14 schreef Swiffer het volgende:

[..]

dankjullie.

Ze was niet ziek ofzo, dr rikketik besloot er ineens mee op te houden. Ze heeft zelf niets in de gaten gehad *gelukkig maar*
Gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd!
pi_99030294
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 11:43 schreef Swiffer het volgende:
Heb mn moeder vorige week naar het crematorium gebracht, helemaal van mn padje af ...
gecondoleerd
  maandag 4 juli 2011 @ 23:21:50 #279
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_99045719
Tnx y'all
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:33:36 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99100148
Sjezus, swiffer! Wat erg! Gaat t wel n beetje met je? Heb je genoeg steun in je omgeving?
Gecondoleerd en heel heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:35:54 #281
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99100182
Ik ben nu trouwens op vakantie en weg zijn de ergste adhd klachten! De eerste week sliep ik nog moeilijk in enzo, maar ik zit nu op n zonnig eiland en ben best chill. Zonder medicatie.
(hoewel ik wel wellbutrin slik als AD, en dat schijnt ook tegen adhd te kunnen helpen)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99102171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:35 schreef Murmeli het volgende:
Ik ben nu trouwens op vakantie en weg zijn de ergste adhd klachten! De eerste week sliep ik nog moeilijk in enzo, maar ik zit nu op n zonnig eiland en ben best chill. Zonder medicatie.
(hoewel ik wel wellbutrin slik als AD, en dat schijnt ook tegen adhd te kunnen helpen)
Misschien dat de hoeveelheid zon meehelpt? Ik merk in ieder geval altijd dat ik bij goed weer veel beter functioneer en meer energie heb (op een positieve manier).

Dat gezegd hebbende merk ik dat ik de laatste week extreem chaotisch ben. Het begint vermoeiend te worden, want ik lijk constant alles te vergeten en achter de feiten aan te hobbelen. Hopelijk trekt het ook weer net zo snel weg als het gekomen is :')
pi_99106019
Net voor de 2de keer wakker ;(
Waarom ga ik dan ook naar een feestje als ik eigenlijk moe was ;)

Het was wel heel gezellig best wel veel oude bekenden gezien eigenlijk.

Diegene waarbij het feest was had een Atari speelkast staan, prima om jezelf te vermaken iig.
pi_99106889
Vanavond laatste keer groepscoaching, ik ga het denk ik wel soort van missen. Niet perse omdat ik het hard nodig heb, maar we hebben echt een super leuke groep :P Denk dat het wel nummers uitwisselen wordt haha.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_99112978
Altijd leuk als je er contacten aan over houdt.
pi_99114488
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:21 schreef Swiffer het volgende:
Tnx y'all
Swiffer, gecondoleerd en sterkte.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_99121740
ik word ramgek van de rebounds en de bijwerkingen, verhoging tot 45 mg nog niet eens aangedurfd.Wat moet ik nu???
Na 2,5 uur komt de ellende dubbel en dwars terug.
Mn eten is helemaal hopeloos waar ik weer erg flauw van word omdat mn suikerspiegel en bloeddruk dan zo laag zijn.
Ik heb zin om even flink potje te janken nu.

Swiffer wat erg om je moeder te moeten verliezen, ik wil je heel veel sterkte toewensen voor nu en in de toekomst.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:15:44 #288
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99123867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:15 schreef missyB het volgende:
ik word ramgek van de rebounds en de bijwerkingen, verhoging tot 45 mg nog niet eens aangedurfd.Wat moet ik nu???
Na 2,5 uur komt de ellende dubbel en dwars terug.
Mn eten is helemaal hopeloos waar ik weer erg flauw van word omdat mn suikerspiegel en bloeddruk dan zo laag zijn.
Ik heb zin om even flink potje te janken nu.

Swiffer wat erg om je moeder te moeten verliezen, ik wil je heel veel sterkte toewensen voor nu en in de toekomst.
Wat ik bij mijn ex zag, is dat je de dosis nu juist wel moet verhogen...dat je lichaam aan het wennen is.. Maar ik ben geen dokter!!
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:49:02 #289
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99159023
Hallo iedereen ik ben Tim 33 jaar en weet al dat ik add heb sinds mn 22ste, heb in het begin ritalin geslikt maar sloeg nooit echt aan ook meerdere AD waaronder seroxat en nog een maar weet ik niet meer....(goh) en loop nu ook weer tegen dingen aan,zit al een tijd in de wao met tussendoor proberen een baan te houden,wat moeilijk lukt en nu werk ik part-time al postbode naast mijn wao maar relatie loopt op zijn einde na 6 jaar en moet een eigen plek hebben maar kan eigenlijk nergens heen daarbovenop ben ik nog klein beetje verliefd op iemand die ook niet stabiel is en geen relatie wil op dit moment.... dus goeie tijd om een verse start te maken maar weet niet hoe en wat ik moet doen alles komt tegelijk ineens.....en heb het al zo druk in mijn hoofd....arhhhhhh om gek van te worden af en toe dus wil weer beginnen met iets wat kan helpen maar weet niet wat.....iemand tips...? gr tim
  donderdag 7 juli 2011 @ 17:04:39 #290
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99159609
en heel veel sterkte nog met je verlies swiffer......hoe gaat het nu met je....?
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:22:25 #291
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_99177432
Redelijk, zit thuis , en slaap hele dagen .. Tnx
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:25:04 #292
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_99177587
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:33 schreef Murmeli het volgende:
Sjezus, swiffer! Wat erg! Gaat t wel n beetje met je? Heb je genoeg steun in je omgeving?
Gecondoleerd en heel heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Stja steun, sinds mn scheiding zijn er veel gaan lopen vrees ik. Maar mn vriend helpt me er doorheen. Hopelijk snel van de dubbele depressie af, ben zooo moe..

Goed dat het daar zonder medz ook gaat. Thuis niet zonder gaan proberen, je medz heb je in je oude situatie waarschijnlijk wel nodig! Al had ik met ritalin wel gestopt, in jouw situatie, met AD stoppen kan alsnog zijn weerslag hebben..
pi_99190832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:49 schreef Nonverbaal het volgende:
Hallo iedereen ik ben Tim 33 jaar en weet al dat ik add heb sinds mn 22ste, heb in het begin ritalin geslikt maar sloeg nooit echt aan ook meerdere AD waaronder seroxat en nog een maar weet ik niet meer....(goh) en loop nu ook weer tegen dingen aan,zit al een tijd in de wao met tussendoor proberen een baan te houden,wat moeilijk lukt en nu werk ik part-time al postbode naast mijn wao maar relatie loopt op zijn einde na 6 jaar en moet een eigen plek hebben maar kan eigenlijk nergens heen daarbovenop ben ik nog klein beetje verliefd op iemand die ook niet stabiel is en geen relatie wil op dit moment.... dus goeie tijd om een verse start te maken maar weet niet hoe en wat ik moet doen alles komt tegelijk ineens.....en heb het al zo druk in mijn hoofd....arhhhhhh om gek van te worden af en toe dus wil weer beginnen met iets wat kan helpen maar weet niet wat.....iemand tips...? gr tim
Hier zou iedereen van gaan stuiteren...
Ik weet niet of je nog af en toe een psychiater ziet? Misschien via bij een SPV er komen die kan helpen om orde in de chaos te brengen, door proberen wat praktische zaken aan te pakken?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 9 juli 2011 @ 10:20:07 #294
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99235516
Ok, een cursus gaan volgen zonder medicatie is n beetje zwaar! Ik dacht, ach, iedereen kan dat, dus ik ook (duiken...). T lukt wel, maar kost extra tijd en energie. Heb de boel maar n beetje opgerekt en vanmiddag vrij genomen, hihi.
Ik doe braaf maar de halve cursus en ben gewoon net zo lang bezig als 2 gasten hier die de hele cursus doen. Oeps!
Had t erg onderschat, berg leeswerk, niet normaal!
Vanmorgen wist ik niks meer, kon nog net onthouden hoe ik moest ademhalen, hihi.

Owh en achterstevoren van de boot af kukelen is best cool! Leek me dood eng, maar met al die zooi op je rug blijf je toch drijven. (Na een evt koprol achterstevoren dan)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_99251449
Vet aan de schijterij van de Ritalin. Blijft dit of is dit alleen in het begin? Als zon kreng begint te werken altijd standaard aan de diarree.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:12:23 #296
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99252800
nee al heel lang niet meer heb het aardig verwaarloosd eigenlijk gebruik ook niks alleen wiet iedere dag.....haha... maar wil graag weer aan de slag, genoeg niks gedaan dus ga met mn zus ook iets doen tegen mn add genaamd Brainwave Optimization neurofeedback mischien dat dat wat kan helpen en wil wel in een groep ofzo maar moet ik nog even uitzoeken waar......en had altijd iemand van de breijder stichting die veel van add wist maar is al weer 6 jaar geleden...:(
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:14:49 #297
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99252861
wat voor cursus ben je bezig dan murmeli...?
  zondag 10 juli 2011 @ 10:22:48 #298
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_99269500
Ik ga vandaag eens een en ander proberen met post-its en kookwekkers.

Kijken of ik wat gedaan krijg :)
  zondag 10 juli 2011 @ 13:12:51 #299
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99273696
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:14 schreef Nonverbaal het volgende:
wat voor cursus ben je bezig dan murmeli...?
Duiken :D zó gaaf!
1e diploma binnen, morgen ga ik naar ergens waar niets te duiken valt, maar ik wil gauw weer verder (na deze vakantie hoor, anders doe ik niks dan eilandhoppen en ik had gepland om nog eea te gaan zien.)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 10 juli 2011 @ 13:16:11 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_99273823
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:25 schreef Jack_is_Back het volgende:
Vet aan de schijterij van de Ritalin. Blijft dit of is dit alleen in het begin? Als zon kreng begint te werken altijd standaard aan de diarree.
Ik ga ook wat makkelijker naar de plee van Ritalin etc. Maar voor mij is dat juist gunstig. Zit nl vaak verstopt.
Het wordt wel wat minder denk ik. Check het anders ook ff met je arts.
Ik denk overigens niet dat t diarree is, want je hebt geen infectie oid, maar je gaat er zeg maar extreem soepeltjes van poepen ;)

Heerlijk onderwerp, hihi. Ik ga zo nog eten hihi
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 10 juli 2011 @ 20:13:43 #301
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_99291030
Cool... duiken en wil je er ook geld mee verdienen of puur voor de lol.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')