abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:18:28 #1
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97658940
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

vrijdag 3 juni 2011 @ 15:24:41 #2
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97659147
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:03 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Verklaar je (tot aller lering ende vermaak) nader,ajb
Ff snel dan

Voor:
Vaak energie en enthousiasme als een dolle, kan ik heel erg van genieten.
Bijna altijd zin om iets te ondernemen.
Met dank aan hyperfocus, maak ik wel carrière als een malle
Maak makkelijk contact met mensen

Tegen:
Door dezelfde hyperfocus wel belangrijke andere zaken laten liggen
Hoop mensen kunnen niet zo goed met mij omgaan.
Ik kan niet altijd even goed met "normale" mensen omgaan/begrijpen
Soort van bindingsangst
Druk, druk druk
Kan niet wachten (nergens op)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:31:58 #3
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97659396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:16 schreef Aristoo het volgende:
Iemand hier daarbij ook bipolair en hooggevoelig/hoogbegaafd?
Weet ik niet, ga binnenkort wel wat testen doen op dat gebied.

Moest laatst wel een "HBO assessmenttest" doen voor een nieuwe functie (ik ben 18 jaar geleden van de LTS af getrapt) Scoorde daar "boven gemiddeld", maar die uitslag vertelde mij verder niet zoveel. :)
En, niet om te overdrijven, tijdens die test had ik een concentratie van ongeveer 2.8 sec. Ik zou hem nog wel eens willen doen :)
pi_97667850
Kut kut kut kut kut kut kut dubbele plannen ook altijd.
Had ik een vriendin beloofd om met haar samen te gaan eten morgen avond, compleet vergeten, plan ik een zeiluitje met andere vrienden voor morgen middag. Noway dat we optijd thuis gaan zijn. FML. Even kijken of ik iets kan regelen -.-
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97688499
quote:
Sorry hier alleenADHD en bipolair.. Helaas niet ook nog eens hoogbegaafd
@Seasushi. "Helaas" zou je hier ook kunnen vervangen door gelukkig..Hoogbegaafdheid doet een behoorlijke aanslag op je geduld (anderen te traag van begrip) en aanpassingsvermogen. Ook is het behoorlijk eenzaam. Ik ken niemand die me echt het 'begrepen gevoel' weet te geven. Heb wel veel vrienden, maar geen soulmate aan wie ik dingen kwijt kan...

[ Bericht 19% gewijzigd door Aristoo op 04-06-2011 07:04:47 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:57:27 #6
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97693310
Iemand toevallig ervaring met Nervovit Forte?
pi_97704046
Weet iemand welke ADD-medicijnen vergoed worden door welke verzekeringen? Ritalin wordt vergoed door mijn verzekering (Univé). Concerta niet. Zouden dextro-amfetamine en Adderall vergoed worden?
pi_97742411
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 06:36 schreef Aristoo het volgende:

[..]

@Seasushi. "Helaas" zou je hier ook kunnen vervangen door gelukkig..Hoogbegaafdheid doet een behoorlijke aanslag op je geduld (anderen te traag van begrip) en aanpassingsvermogen. Ook is het behoorlijk eenzaam. Ik ken niemand die me echt het 'begrepen gevoel' weet te geven. Heb wel veel vrienden, maar geen soulmate aan wie ik dingen kwijt kan...
"Helaas" was ook cynisch bedoeld.. 2 stempels op mijn hoofd is wel genoeg. Al moet ik zeggen dat vooral in de manische perioden iedereen te traag en dom is in mijn ogen. ;(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 5 juni 2011 @ 16:58:00 #9
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97742807
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:48 schreef seasushi het volgende:

[..]

"Helaas" was ook cynisch bedoeld.. 2 stempels op mijn hoofd is wel genoeg. Al moet ik zeggen dat vooral in de manische perioden iedereen te traag en dom is in mijn ogen. ;(
En hoe zit het met de eenzaamheid? Daar heb ik nog het meest last van.
pi_97743305
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:58 schreef Aristoo het volgende:

[..]

En hoe zit het met de eenzaamheid? Daar heb ik nog het meest last van.
Euhhhh... Ik heb geen soulmate. Volgens mij de meeste mensen niet. Ik voel me al begrepen als vrienden mij met rust laten als het nodig is, en me in mijn waarde laten. Ik geloof dat het te ver gaat om van anderen te verwachten dat ze al mijn gedachtenkronkels kunnen volgen.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:21:14 #11
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97746648
Mijn ervaring is dat als men de tijd neemt om naar je te luisteren het met die kronkels wel meevalt.
Een goede vriend/vriendin (soulmate was wellicht een overdreven term) doet dat, zodat je je ei kwijt kunt. Zelfs in een manie waarin je berstensvol met 'eieren' zit, en je zo snel gaat dat men doodmoe van je wordt...Als ze gaan gapen weet ik dan genoeg, tijd om te zwijgen, de hersens zijn moe weet ik dan. Kan niet verwachten dat ze een continu hyperactief persoon bijhouden, als ze hun best maar doen. En daar ontbreekt het m.i. vaak aan i.v.m. intellectuele luiheid. Wou soms dat ik me wat minder 'bewust' was van dingen, en mezelf, en ook 'oogkleppen' op had. Hele grote.Aan de andere kant weer niet...
Toch is het niet alsof ik hierover in de knoop zit met mezelf. Zit ondanks/dankzij de 'stempels' lekker in mijn vel en heb bepaald geen minderwaardigheidscomplex. Snap je cynische "helaas" dan ook niet. Zo laat (m.i.) je jezelf niet in je (volledige) ' waarde'...
Hoe handel jij b.t.w. je bipolairiteit?
pi_97747975
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:21 schreef Aristoo het volgende:
Snap je cynische "helaas" dan ook niet. Zo laat (m.i.) je jezelf niet in je (volledige) ' waarde'...
Hoe handel jij b.t.w. je bipolairiteit?
Met mijn "waarde"is niks mis. Wel hoe mijn omgeving soms tegen mij aankijkt. Vooral omdat ik geen zin meer heb in het gesprek/uitleg/verdediging hierover. Óók tegen goede vrienden.
Hoe ik met mijn bipolariteit omga is wellicht te veel off topic
  zondag 5 juni 2011 @ 20:12:40 #13
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97753165
" Hoe ik met mijn bipolariteit omga is wellicht te veel off topic"
On topic als je ook ADHD hebt.
" Óók tegen goede vrienden.."
Mag je een beetje jezelf zijn van ze of moet je je vaak inhouden?
Doe je aan (zelf)medicatie?
Vragen,vragen.....
pi_97753602
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:12 schreef Aristoo het volgende:
" Hoe ik met mijn bipolariteit omga is wellicht te veel off topic"
On topic als je ook ADHD hebt.
" Óók tegen goede vrienden.."
Mag je een beetje jezelf zijn van ze of moet je je vaak inhouden?
Doe je aan (zelf)medicatie?
Vragen,vragen.....
Doe maar een pm dan.. Is niet relevant voor dit topic allemaal
  zondag 5 juni 2011 @ 20:58:17 #15
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97756319
Ik realiseer me dat het allemaal vrij persoonlijk wordt...(doe mij anders maar een PM dan)
Maar ik denk dat andere forumleden het niet irrelevant zullen vinden. Psychologische aandoeningen overlappen elkaar qua symptomatiek/problematiek en behandeling dan ook behoorlijk..

[ Bericht 0% gewijzigd door Aristoo op 06-06-2011 05:37:00 ]
pi_97764299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:38 schreef Johannes_VIII het volgende:
Weet iemand welke ADD-medicijnen vergoed worden door welke verzekeringen? Ritalin wordt vergoed door mijn verzekering (Univé). Concerta niet. Zouden dextro-amfetamine en Adderall vergoed worden?
staat het in de lijst van geneesmiddelen van de overheid dan ja, ( polisvoorwaarden checken)
strattera bij fbto met een max van 500 euro
rest staat op die lijst, welke verzekeringsmaarschappij heb je?
pi_97764348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:24 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ff snel dan

Voor:

Tegen:
Soort van bindingsangst
Druk, druk druk
DIT is precies mijn leven !

gymnasium gedaan 4 jaar, in de derde blijven zitten, derde over gedaan, kon door naar gym 4 maar ben naar vwo 4 gegaan, daar zit ik nu in

al heb ik wel de nodige problemen ( niet qua cijfers, maar qua aanwezigheid etc etc)
  zondag 5 juni 2011 @ 23:53:16 #18
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97767514
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:16 schreef Aristoo het volgende:
Iemand hier daarbij ook bipolair en hooggevoelig/hoogbegaafd?
Ik ben hoogbegaafd en heb adhd. Voor mij is dat eerste juist mijn "redding". Door (met veel pijn en moeite) op plaatsen terecht te komen waar je je niet volgens een heel strak schema en sterke regeltjes moet gedragen, heb ik maar weinig last van mijn adhd. Heb ooit een MBO-opleiding gedaan waarbij ik veel meer moeite had dan de WO opleiding die ik nu doe, puur omdat ik nooit dingen op tijd inleverde, veel te veel vergat etc.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97774551
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:53 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben hoogbegaafd en heb adhd. Voor mij is dat eerste juist mijn "redding". Door (met veel pijn en moeite) op plaatsen terecht te komen waar je je niet volgens een heel strak schema en sterke regeltjes moet gedragen, heb ik maar weinig last van mijn adhd. Heb ooit een MBO-opleiding gedaan waarbij ik veel meer moeite had dan de WO opleiding die ik nu doe, puur omdat ik nooit dingen op tijd inleverde, veel te veel vergat etc.
Door op plekken terecht te komen waar je je niet gestructureerd hoeft te zijn had je geen last van je adhd.. maar je mbo opleiding is moeilijker dan je wo opleiding? Dat klopt niet.
Ik kwam eigenlijk alleen op school als ik iets leuk vond...
  maandag 6 juni 2011 @ 10:44:11 #20
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97777627
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 07:42 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Door op plekken terecht te komen waar je je niet gestructureerd hoeft te zijn had je geen last van je adhd.. maar je mbo opleiding is moeilijker dan je wo opleiding? Dat klopt niet.
Ik kwam eigenlijk alleen op school als ik iets leuk vond...
Dat leg ik daarna juist uit. Op het MBO is het heel massaal en heel erg volgens de regels en schemas werken. Daar ging ik de mist in omdat ik die dingen niet op tijd af had of vergat, etc.

Hier heb je veel meer vrijheid en wordt er minder getoetst of je wel bepaalde regeltjes kunt volgen en of je binnen een bepaald keurslijf past maar wordt je veel meer beoordeeld op inzicht en dat soort zaken.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97777910
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat leg ik daarna juist uit. Op het MBO is het heel massaal en heel erg volgens de regels en schemas werken. Daar ging ik de mist in omdat ik die dingen niet op tijd af had of vergat, etc.

Hier heb je veel meer vrijheid en wordt er minder getoetst of je wel bepaalde regeltjes kunt volgen en of je binnen een bepaald keurslijf past maar wordt je veel meer beoordeeld op inzicht en dat soort zaken.
Ik begrijp hem. Maar had je op het MBO dan meer last van je adhd of van de adhd en daarom de opleiding? Ik ben aan twee hbo studios begonnen en juist de onregelmatige lessen en weet ik veel wat zorgde ervoor dat ik alles vergat nooit boeken heb gekocht en weet ik veel wat allemaal.. Aan het niveau lag het in ieder geval niet dat ik er mee gestopt ben
  maandag 6 juni 2011 @ 11:10:00 #22
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97778382
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:54 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik begrijp hem. Maar had je op het MBO dan meer last van je adhd of van de adhd en daarom de opleiding? Ik ben aan twee hbo studios begonnen en juist de onregelmatige lessen en weet ik veel wat zorgde ervoor dat ik alles vergat nooit boeken heb gekocht en weet ik veel wat allemaal.. Aan het niveau lag het in ieder geval niet dat ik er mee gestopt ben
Goeie vraag, dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik denk dat de adhd hetzelfde was maar door een optelling van zowel gebrek aan uitdaging + continu afgerekend worden op hoe goed je dingen organiseert (i.p.v. hoe goed je dingen begreep) ik er vele meer last van had.

Ook nu hier merk ik dat ik vaak punten laat liggen bij zaken die voor andere mensen juist inkoppertjes zijn (bepaalde dingen op bepaalde tijden doen, je goed en netjes aan sommige schrijfregels houden etc) maar dat ik op andere vlakken juist weer beter ben en die eerdere zaken ophef.
pi_97778876
Ik ben niet hoogbegaafd, maar mijn intelligentie heeft er wel voor gezorgd dat mijn adhd nooit naar boven is gekomen. Op de basisschool hielden ze me geprikkeld door me gewoon vooruit te laten werken en dingen uit hogere jaren te maken. Toen ik daarna naar het VWO ging heeft het me een beetje gered, omdat ik eigenlijk nooit iets in orde had.
Op de kunstacademie heb je er helaas vrij weinig aan. De theorie was ver beneden mijn niveau en de praktijk eigenlijk erboven. En dan heb je daar zo ontzettend veel vrijheid dat ik uiteindelijk toch door de mand ben gevallen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Robophatt op 06-06-2011 13:19:32 ]
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97780711
Ik vind de term hoogbegaafdheid sowieso vrij nietszeggend. Het lijkt vooral op te duiken in situaties waarin het negatieve gevolgen heeft, waardoor het meer een excuus lijkt. Het probleem ligt aan anderen, niet aan mij want ik ben hoogbegaafd dus anderen begrijpen me niet

Natuurlijk gebeurt dit ook in zekere zin met o.a AD(H)D en andere bijzonderheden (afwijkingen klinkt zo naar :') ), maar ik heb de indruk dat dit met hoogbegaafdheid nog vaker gebeurt. Er zijn vast mensen die oprecht hoogbegaafd zijn (door onderzoek vastgesteld) en hier last van hebben, alleen ik word zo moe van ouders die hun kinderen als hoogbegaafd bestempelden omdat ze niet volgens wens presteren.

En nu stop ik voordat ik nog verder offtopic ga (of woedende hoogbegaafden over me heen krijg :+ )
  maandag 6 juni 2011 @ 12:22:05 #25
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97780825
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:18 schreef Horchata het volgende:
Ik vind de term hoogbegaafdheid sowieso vrij nietszeggend. Het lijkt vooral op te duiken in situaties waarin het negatieve gevolgen heeft, waardoor het meer een excuus lijkt. Het probleem ligt aan anderen, niet aan mij want ik ben hoogbegaafd dus anderen begrijpen me niet

Natuurlijk gebeurt dit ook in zekere zin met o.a AD(H)D en andere bijzonderheden (afwijkingen klinkt zo naar :') ), maar ik heb de indruk dat dit met hoogbegaafdheid nog vaker gebeurt. Er zijn vast mensen die oprecht hoogbegaafd zijn (door onderzoek vastgesteld) en hier last van hebben, alleen ik word zo moe van ouders die hun kinderen als hoogbegaafd bestempelden omdat ze niet volgens wens presteren.

En nu stop ik voordat ik nog verder offtopic ga (of woedende hoogbegaafden over me heen krijg :+ )
Nee hoor ik ben het helemaal met je eens. De grens van hoogbegaafdheid is ook erg laag. Logischerwijs zou ongeveer 25% van alle universiteits-studenten hoogbegaafd moeten zijn, terwijl die probleemgevallen een enkeling zijn. Maar diegenen waarbij het goed gaat hoor je nooit waardoor er een of ander stigma over hoogbegaafdheid bestaat dat waarschijnlijk helemaal niet terecht is.

Oh ja ook OT, sorry :P
  maandag 6 juni 2011 @ 12:25:28 #26
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_97780932
Oh ja, was dit topic helemaal vergeten. Ah wel, anywho ik ben weer terug.
Hallo, ik ben raistlin6 en ik heb ADD en gebruik daarvoor dexamphetamine, maar om een onverklaarbare reden wil ik geen melatonine slikken, dus ben ik ook vaak 's nachts online te vinden. (hallo raistlin6) Hallo. :)
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  maandag 6 juni 2011 @ 12:32:15 #27
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97781120
en je hebt een tovernaarsnaam
  maandag 6 juni 2011 @ 12:36:17 #28
69315 raistlin6
pi_97781256
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:32 schreef oompaloompa het volgende:
en je hebt een tovernaarsnaam
Dat komt er inderdaad ook nog eens bij, kun je nagaan!
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_97786983
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:25 schreef raistlin6 het volgende:
Oh ja, was dit topic helemaal vergeten. Ah wel, anywho ik ben weer terug.
Hallo, ik ben raistlin6 en ik heb ADD en gebruik daarvoor dexamphetamine, maar om een onverklaarbare reden wil ik geen melatonine slikken, dus ben ik ook vaak 's nachts online te vinden. (hallo raistlin6) Hallo. :)
Goh, dat wist ik niet.. maar het was mij wel al opgevallen dat jij een echte nachtbraker bent.
(of iig altijd erg vroeg wakker). Schopt dat niet je leven in de war of heb je gewoon weinig slaap nodig?
-weg-
  maandag 6 juni 2011 @ 16:00:56 #30
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97789118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:24 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ff snel dan

Voor:

Tegen:
Soort van bindingsangst
Druk, druk druk
Hoe werkt dat?
  maandag 6 juni 2011 @ 16:03:00 #31
338880 haan33
Studerende Boy
pi_97789220
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:00 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Hoe werkt dat?
ik heb het ook, adhd'ers zijn moeilijk te begrijpen
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  maandag 6 juni 2011 @ 16:37:03 #32
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97791074
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:00 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Hoe werkt dat?
O.a. laatste relatie mee verneukt, op het moment dat het "echter" word een onverklaarbare
"paniek" in het kopje, kan het zelf allemaal beter maar zelf en alleen doen.

Zie het allemaal niet werken (dat zijn dan hele rare gedachtekronkels), en lijkt mij dan beter om te stoppen. In geval met mijn ex heb ik eerst haar er van overtuigd dat het beter was uit elkaar te gaan, helaas had ik mijzelf binnen 24 uur bedacht. Alleen was dat te laat :(

In het algemeen, moeite met mensen " toe" te laten, grote moeite om hulp aan te nemen bij problemen, dat soort dingen
  maandag 6 juni 2011 @ 16:38:51 #33
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97791161
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:59 schreef dan13lv het volgende:

[..]

DIT is precies mijn leven !

gymnasium gedaan 4 jaar, in de derde blijven zitten, derde over gedaan, kon door naar gym 4 maar ben naar vwo 4 gegaan, daar zit ik nu in

al heb ik wel de nodige problemen ( niet qua cijfers, maar qua aanwezigheid etc etc)
Tja, het is een feest van herkenbaarheid als je er eenmaal achter bent :) Ik heb eerst jaren gedacht dat ik de enigste was ;)
pi_97795978
Ik krijg de afgelopen tijd beetje het idee dat ik naast die ADD misschien ook wel wat depressieve trekjes heb......... :( Sommige dingen willen gewoon niet echt . Ik blijft het moeilijk vinden om mezelf aan het werk te zetten.
pi_97817730
Vandaag overgestapt van Concerta naar Dexamfetamine en merk al gelijk positieve verbetering zoals normaal kunnen eten en geen vieze smaak in me mond. Met Concerta zat ik op 36mg per dag en met Dex slik ik 3x5mg is dit ongeveer dezelfde dosis?
pi_97817883
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Heb het juist andersom, mbo ging prima maar op mijn hbo heb ik geen lessen en alles zelf standig doen werkt lastig. Terwijl ik me minor direct had gehaald.
pi_97836402
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:15 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag overgestapt van Concerta naar Dexamfetamine en merk al gelijk positieve verbetering zoals normaal kunnen eten en geen vieze smaak in me mond. Met Concerta zat ik op 36mg per dag en met Dex slik ik 3x5mg is dit ongeveer dezelfde dosis?
De positieve effecten wel hetzelfde? Het lukt me na een half jaar eindelijk een beetje om gewoon wat (geforceerd :P) te eten :) Verder vind ik het wel top spul hoor dat concerta.

Volgens mij ben ik trouwens mn recept voor de komende 3 maanden kwijtgeraakt :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:28:58 #38
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97838434
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:17 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Heb het juist andersom, mbo ging prima maar op mijn hbo heb ik geen lessen en alles zelf standig doen werkt lastig. Terwijl ik me minor direct had gehaald.
Het ligt misschien meer aan de onderwijsstijl dan het niveau?
pi_97841173
Ik heb de laatste tijd ontzettende kaakkramp van de Concerta, meer mensen ervaring mee?
pi_97841482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:40 schreef Horchata het volgende:
Ik heb de laatste tijd ontzettende kaakkramp van de Concerta, meer mensen ervaring mee?
Wel toen ik coke had gebruikt terwijl ik dat nog nooit gehad had...... Misschien een beetje teveel van alles toen =/
pi_97843908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:49 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Wel toen ik coke had gebruikt terwijl ik dat nog nooit gehad had...... Misschien een beetje teveel van alles toen =/
Hmm, bij mij is er geen coke in het spel :')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:08:45 #42
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97845034
Bij ritalin kreeg ik soms kramp in mijn linkerkuit. Dus zal ook wel mogelijk zijn bij concerta.
pi_97846401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:44 schreef Horchata het volgende:

[..]

Hmm, bij mij is er geen coke in het spel :')
Hm tja.. van drugs krijg je sowieso wat vreemde lichaamstrekjes. Dat methylfenidaat beter is dan coke wil dan ook niet zeggen dat je helemaal geen bijverschijnselen zult hebben.

Heb je er veel last van dan?
pi_97846616
met dex heb ik altijd last van kaakkrampen, en een stijve kaak en een droge mond
beetje xtc achtig maar dan minder ..
pi_97846789
Wat was ik blij met mijn werk vandaag moest veel lopen oa, en mijn concentratie was ver te zoeken.

Trouwens ook grappig zegt een collega hoe kan je nu ADHD hebben dat is toch een kinderziekte?
Was een serieuze vraag ook nog bleek achteraf.

Ik lachte erom en zei kinderen worden ook groot :)
pi_97866788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:41 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Heb je er veel last van dan?
Best wel, m'n tanden zijn volgens de tandarts licht beschadigd en de binnenkant van m'n wangen zitten vol wondjes. Blijkbaar ben ik nogal aan het knarsen in m'n slaap ;(
pi_97876743
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:17 schreef Horchata het volgende:

[..]

Best wel, m'n tanden zijn volgens de tandarts licht beschadigd en de binnenkant van m'n wangen zitten vol wondjes. Blijkbaar ben ik nogal aan het knarsen in m'n slaap ;(
Hm dat is wel kut...! Ik werd vanmorgen aan de andere kant van mn kamer waker, helemaal in de dekens gewikkeld in een hoekje op de grond :{ Weet niet wat ik uitgespookt heb
pi_97877843
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:39 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hm dat is wel kut...! Ik werd vanmorgen aan de andere kant van mn kamer waker, helemaal in de dekens gewikkeld in een hoekje op de grond :{ Weet niet wat ik uitgespookt heb
Klinkt als een wilde nacht _O-
pi_97884373
Aardig gek inderdaad ja!

Mensen. Ik heb nieuws! Morgen heb ik mn rijtest bij het CBR! Dus om te kijken of ik niet als een mongool rij icm met die medicijnen :') Nu alleen mn auto nog even netjes maken want ik moet met mn eigen auto komen :P godverdomme, verplicht opruimen!
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:31:09 #50
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97886866
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:30 schreef Fes1-2 het volgende:
Aardig gek inderdaad ja!

Mensen. Ik heb nieuws! Morgen heb ik mn rijtest bij het CBR! Dus om te kijken of ik niet als een mongool rij icm met die medicijnen :') Nu alleen mn auto nog even netjes maken want ik moet met mn eigen auto komen :P godverdomme, verplicht opruimen!
Succes :)
pi_97925489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:30 schreef Fes1-2 het volgende:
Aardig gek inderdaad ja!

vergeet de cockpitspray niet.
Succes en hopelijk feestje daarna
pi_97925519
Is dat van die nieuwe autolucht? Dat vind ik altijd zo verschrikkelijk meuren :')
Maar bedankt! We gaan er zo mee beginnen :P Ik hoop trouwens wel dat die vent een beetje chill is... vraag me af omdat ik dan in mn eigen auto rij ik ook gewoon een peukie mag roken :D
pi_97925564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:15 schreef Fes1-2 het volgende:
Is dat van die nieuwe autolucht? Dat vind ik altijd zo verschrikkelijk meuren :')
Maar bedankt! We gaan er zo mee beginnen :P Ik hoop trouwens wel dat die vent een beetje chill is... vraag me af omdat ik dan in mn eigen auto rij ik ook gewoon een peukie mag roken :D
Die gore autolucht ja
Ik zou dat sigaretje maar ff vergeten. Kan hij gaan zeiken dat je niet met 2 handen aan het stuur zit, of afgeleid kan raken doordat je je as wil aftippen enz.
Even je best doen om de ideale examenkandidaatspelen en daarna 3 tegelijk opsteken ( steek ik er ook een op, op je gezondheid ;) )
pi_97925772
Terwijl ik jou post zit te lezen herinner ik me even dat ik de brief van het CBR thuis heb laten liggen... die ik mee moest nemen dus..

KUT!

Maar het is geen examen he gewoon een rijtest :P Dus hij kijkt alleen of ik normaal kan autorijden en geen gevaarlijke dingen doe.. Ik vind de hele test dus ook een beetje :') Maar gezellig dat je met me mee doet! 15.00u begin ik

Ik gaat maar even naar het cbr bellen.. Maar eerst naar de jumbo peuken halen :)
pi_97926814
ben ik weer! jippie mn gangrenovatie is op een intercom hoorn en 1 plintje na eindelijk af.
Ik kan weer gaan soppen in huis.
Maandag groot feest buiten op de parking om mijn dochter haar 4e verjaardag te vieren en mijn 38e verjaardag.
Meeste boodschappen al in huis en erg effectief gedaan mag ik wel zeggen.
Er komt weer wat ruimte in mn chaosbrein.
Door diverse mazzeltjes heb ik mn adhd testen sneller gehad dan ze laatst zeiden en vrijdag mag ik al op voor diagnosegesprek, spannend!!!!

Fes succes vandaag man!
pi_97940744
Fes 1-2 alweer terug?
pi_97944339
Opleiding gevonden :D!
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:46:13 #58
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97945556
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:15 schreef Robophatt het volgende:
Opleiding gevonden :D!
Wat ga je doen?
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:46:46 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97945576
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wil niet lullig overkomen, maar dat heb ik eerder gehoord. Hoop dat je het (weer) fout hebt...

Maar kut blijft het wel.
Vlaakje heeft weer gelijk :@
Hij kon wéér niet zonder me en ik kom hem niet weerstaan...zucht....

Ik ben wel heel blij, maar ook bang dat het nóg een keer gebeurt. Volgens mij ga ik ons op relatietherapie sturen ofzo. Relatietherapie voor ADHD-ers dan haha ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97945631
aaargh net wat morgen zo belangrijk voor me is geen oppas. dus gaan ze beide maar mee en met ds in wachtkamer zitten onder begeleiding van mn chauffeur.
Hopelijk gaat dat goed.
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:06:50 #61
69315 raistlin6
pi_97946361
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:46 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vlaakje heeft weer gelijk :@
Hij kon wéér niet zonder me en ik kom hem niet weerstaan...zucht....

Ik ben wel heel blij, maar ook bang dat het nóg een keer gebeurt. Volgens mij ga ik ons op relatietherapie sturen ofzo. Relatietherapie voor ADHD-ers dan haha ;)
:D Ik heb het verhaal verder niet gevolgd of zo, misschien dat ik het nog terug ga lezen, ik kijk wel. Maar relatietherapie voor ADHD'ers is best gebruikelijk hoor. Nu heb ik dat gelukkig niet nodig, omdat ik een heel lief, geduldig en begripvol vriendinnetje heb, maar het werd wel als standaard iets aangeboden bij PSYQ adhd-polie toen ik daar in behandeling kwam.
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:27:56 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97947202
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:06 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

:D Ik heb het verhaal verder niet gevolgd of zo, misschien dat ik het nog terug ga lezen, ik kijk wel. Maar relatietherapie voor ADHD'ers is best gebruikelijk hoor. Nu heb ik dat gelukkig niet nodig, omdat ik een heel lief, geduldig en begripvol vriendinnetje heb, maar het werd wel als standaard iets aangeboden bij PSYQ adhd-polie toen ik daar in behandeling kwam.
Oh, das wel grappig dat ze dat meteen aanboden. Vriendje en ik zijn daar allebei in behandeling, maar t is ons niet zozeer aangeboden. Het onderwerp is wel eens gevallen in onze gesprekken bi PsyQ. Althans bij mijn gesprekken.

Fijn dat jullie relatie zo goed gaat :) :)
Op zich zijn wij ook wel lief, geduldig en begripvol met elkaar, maar we zijn ook erg snel gekwetst en maken alles zwaar. vandaag zei ik ook weer iets tegen hem, niet doorhebbend dat het best wel eens lomp kon overkomen, en dan klapt hij meteen dicht. Kan hij niets aan doen, maar een paar van dit soort gebeurtenissen achter elkaar en het vertrouwen krijgt weer een flinke deuk..

om je teruglezen te besparen:
vriendje en ik zijn 2 jaar samen, in het begin is het een paar keer uitgeweest (1x door mij, 3x door hem), weer bij elkaar gekomen omdat we ontzettend gek op elkaar zijn. Vorig jaar november op proef gaan samenwonen in zijn huis. Dat kostte zoveel moeite en gaf zoveel gedoe dat we er eigenlijk allebei bijna aan onderdoor gingen en hij maakte het 2 weken terug uit. Ik zal al wel aankomen dat ie weer terug zou willen en dat was dus ook zo. Maar niet weer samenwonen en niet al te zeer proberen om het zwaar te maken met van die relatie-verwachtingspatronen, want daar kunnen we niet zo goed tegen.

Dus.... lastig ;) maar mja we zijn wel nog steeds gek op elkaar. Dit is mijn langste en meest serieuze relatie nu toe (oh wacht ik ging het geen relatie meer noemen) en heb gewoon zo'n gevoel van dit is hem voor mij. alleen het gaat nogal lastig dus ;)
pi_97952537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:46 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Wat ga je doen?
Docent Beeldende Vormen in Tilburg. Heb al 3 jaar kunstacademie gedaan, dus ik kan waarschijnlijk instromen in 3e jaar deeltijd.
pi_97971913
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:00 schreef seasushi het volgende:
Fes 1-2 alweer terug?
Ik heb het gehaald.. had ook niet anders verwacht want ik heb echt het idee dat ik nog beter rij met die medicijnen... Maar $%& wat een super klote procedure. Ik had al 3 alinea's klaar staan als klachtenbrief maar ik denk dat ik er nog maar een kantje bij ga schrijven. Echt NIET tevreden over hoe dat allemaal gaat daarzo... Hoop niet dat deze hele pleuris straks op nummer 1 staat in google maar goed, toch wel even de behoefte om mn verhaal te doen.

Eerst word me verteld dat ik daar zit omdat ik medicatie gebruik ivm ADHD en ik eigenlijk geen auto mag besturen :{ ... Die man geeft zn mening dat het met medicatie wel beter moet gaan e.d. maar omdat het toch een psychische stoornis is :{ :{ :{ was ik nu aanwezig op het cbr om een rijtest te doen :{ :{ Ik geef nog even aan dat ik geen ADHD maar ADD heb en dat ik geloof dat de symptomen van een ADD-er echt heel anders zijn dan die van ADHD maar het was gewoon een of ander subtype.. Ok wat jij wil man.

Goed. Ik was met mn eigen auto dus die vent erbij en ik probeer constant een beetje een gesprek gaande te houden.. 20 minuten rijden met iemand die niks anders doet dan jou in de gaten houden is toch al geen fijn gevoel? Beetje lullen dus dacht ik maar alles kwam van mijn kant.. Gezellig he :D Ergens een keer zijn aanwijzingen niet goed opgevolgd maar daar ontstond geen gevaarlijke situatie door. Verder foutloos en vlot gereden zoals ik ook gewoon rij...
Komen we terug daarzo: "In principe ben je wel rijgeschikt." Dus nou dat is fijn om te horen. "Je was alleen wel de hele tijd met andere dingen bezig, heb je je medicatie wel ingenomen?". WTF :{ :{ :{ Ja tuurlijk heb ik mn medicatie genomen.. Vraag ik waar ik de hele tijd mee bezig was dan? "Ja je vroeg de hele tijd van alles aan me en zeker met ADHD moet je je toch alleen op het autorijden concentreren. Zeker voor de nieuwe rijbewijzen die je wilt gaan halen moet je dat echt nog even goed oefenen." FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!
Ik denk dat die vent geluk had dat ik mn medicatie had ingenomen en dat ik rustig tot tien kon tellen me realiserend dat ik het gehaald had en mn reactie *stotter stotter....* "laat maar :') " was in plaats van een scheldoffensief te beginnen maar what the fuck wat had die vent het verdiend! ARGH. Ik heb hem nauwelijks aangekeken in de auto omdat ik gewoon met de weg bezig was maar goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed. Ik heb het gehaald.
pi_97971963
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:05 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik heb het gehaald.. had ook niet anders verwacht want ik heb echt het idee dat ik nog beter rij met die medicijnen... Maar $%& wat een super klote procedure. Ik had al 3 alinea's klaar staan als klachtenbrief maar ik denk dat ik er nog maar een kantje bij ga schrijven. Echt NIET tevreden over hoe dat allemaal gaat daarzo... Hoop niet dat deze hele pleuris straks op nummer 1 staat in google maar goed, toch wel even de behoefte om mn verhaal te doen.

Eerst word me verteld dat ik daar zit omdat ik medicatie gebruik ivm ADHD en ik eigenlijk geen auto mag besturen :{ ... Die man geeft zn mening dat het met medicatie wel beter moet gaan e.d. maar omdat het toch een psychische stoornis is :{ :{ :{ was ik nu aanwezig op het cbr om een rijtest te doen :{ :{ Ik geef nog even aan dat ik geen ADHD maar ADD heb en dat ik geloof dat de symptomen van een ADD-er echt heel anders zijn dan die van ADHD maar het was gewoon een of ander subtype.. Ok wat jij wil man.

Goed. Ik was met mn eigen auto dus die vent erbij en ik probeer constant een beetje een gesprek gaande te houden.. 20 minuten rijden met iemand die niks anders doet dan jou in de gaten houden is toch al geen fijn gevoel? Beetje lullen dus dacht ik maar alles kwam van mijn kant.. Gezellig he :D Ergens een keer zijn aanwijzingen niet goed opgevolgd maar daar ontstond geen gevaarlijke situatie door. Verder foutloos en vlot gereden zoals ik ook gewoon rij...
Komen we terug daarzo: "In principe ben je wel rijgeschikt." Dus nou dat is fijn om te horen. "Je was alleen wel de hele tijd met andere dingen bezig, heb je je medicatie wel ingenomen?". WTF :{ :{ :{ Ja tuurlijk heb ik mn medicatie genomen.. Vraag ik waar ik de hele tijd mee bezig was dan? "Ja je vroeg de hele tijd van alles aan me en zeker met ADHD moet je je toch alleen op het autorijden concentreren. Zeker voor de nieuwe rijbewijzen die je wilt gaan halen moet je dat echt nog even goed oefenen." FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!
Ik denk dat die vent geluk had dat ik mn medicatie had ingenomen en dat ik rustig tot tien kon tellen me realiserend dat ik het gehaald had en mn reactie *stotter stotter....* "laat maar :') " was in plaats van een scheldoffensief te beginnen maar what the fuck wat had die vent het verdiend! ARGH. Ik heb hem nauwelijks aangekeken in de auto omdat ik gewoon met de weg bezig was maar goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed. Ik heb het gehaald.
De tering -O-
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:09:40 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97972024
Wat een gezeik zeg! Pffffff......
Naja, binnen is binnen zullen we maar zeggen
pi_97972151
Ja idd! Mja.. Stomme is dat ik dan s'avonds nog aan mezelf ga twijfelen ook of ik niet impulsiever was geworden van die medicijnen of weet ik veel... :'( Houden jullie allemaal stevig je lippen op elkaar met het auto rijden als je je medicijnen gebruikt hebt? =/ Ik heb juist het idee dat ik een stuk relaxter ben gaan praten vooral omdat ik mn aandacht kan verdelen.
pi_97973424
Hulde aan Fes dat hij tot 10 heeft kunnen tellen! _O_ En in ieder geval uiterlijk boven het gezeik van het CBR heeft gestaan.

Geen twijfels. laat je niet in de war brengen door iemand die van te voren eigenlijk zijn mening al klaar had zonder juiste kennis daarover.
pi_97973675
Danku danku!
Het is trouwens nog niet klaar... Er zit nog een kleine kans (minikansje) in dat ik ook voor mn A rijbewijs een rijtest moet gaan doen omdat er iets mis is gegaan met de eigen verklaring voor mn A rijbewijs.. Dit was dus alleen voor BE :( Moet nu snel een nieuwe eigen verklaring indienen...
Vastgeroest kutsysteem is het.. Wordt een flinke klacht als het me lukt om hem af te typen en op te sturen :P
pi_97978157
+1 voor FES goed gedaan man! die BE is in elk geval in tha pocket! en je hebt je weten te beheersen tov minkukel eerste klas.

Moccht je voor A ook opmoeten gewoon van te voren al zeggen, de vorige keer kreeg ik commentaar dat ik teveel zou praten terwijl ik beleefd wilde zijn zou u willen beoordelen op mijn totale rijden aub?

Ik kom net van de psych af met mn diagnose.
ADHD niks verrassends dus, wel even slikken zo zwart op wit.
Scoorde 9 van de 9 op concentratiegedeelte en 8 van 9 op hyperactieve gedeelte.
Recept meegekregen voor methyl en gelijk afgehaald.
Ik begin morgen met 30 mg per dag en over week ga ik door naar 45 mg per dag en over 6 weken weer naar de psych.
ben wel blij dat ipv de gemiddelde 16!!! weken ik de boel rond heb in 2 weken dankzij afgezegde afspraken van anderen.
Nu nog hopen en bidden dat de methyl goed werkt en eindelijk eens rust!
pi_97978638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:05 schreef missyB het volgende:
+1 voor FES goed gedaan man! die BE is in elk geval in tha pocket! en je hebt je weten te beheersen tov minkukel eerste klas.

Moccht je voor A ook opmoeten gewoon van te voren al zeggen, de vorige keer kreeg ik commentaar dat ik teveel zou praten terwijl ik beleefd wilde zijn zou u willen beoordelen op mijn totale rijden aub?

Ik kom net van de psych af met mn diagnose.
ADHD niks verrassends dus, wel even slikken zo zwart op wit.
Scoorde 9 van de 9 op concentratiegedeelte en 8 van 9 op hyperactieve gedeelte.
Recept meegekregen voor methyl en gelijk afgehaald.
Ik begin morgen met 30 mg per dag en over week ga ik door naar 45 mg per dag en over 6 weken weer naar de psych.
ben wel blij dat ipv de gemiddelde 16!!! weken ik de boel rond heb in 2 weken dankzij afgezegde afspraken van anderen.
Nu nog hopen en bidden dat de methyl goed werkt en eindelijk eens rust!
Fijn om te horen! Wel goed de bijwerkingen in de gaten houden!

Maar uhm.. E bij B moet ik nog voor afrijden hoor.. Dit was alleen een rijtest om te kijken of ik wel voertuigen mag besturen omdat ik zo verdraaid eerlijk ben geweest om bij een van de vragen JA in te vullen op mn medische verklaring.. :'( Oftewel voor mn medische rijgeschiktheid.
pi_97978736
ooooooh dan begreep ik dat verkeerd.
dan is het in elk geval horde 1 genomen op weg naar!

enne eerlijk duurt altijd het langst, tis nu even vagina maar op lange termijn wel beter.
dat je gewoon zeker weet dat je het goed doet op de weg ondanks adhd, meds etc
pi_98027619
vanochtend dus gestart met methyl.
De eerste pil deed me goed, ik liep op straat en bedacht me opeens dat mn hoofd stilstond!
fijne ervaring.
maar nu pil 2 is ander verhaal.
Mijn hoofd is nog steeds rustig maar mn lijf daarentegen, ik voel me zo nerveus en gejaagd van binnen in mijn lijf.
Nu weet ik dat dat 1 van de bijwerkingen kan zijn maar ik ervaar het toch als heel erg naar tot beverig aan toe.
iemand die dat herkent en me even een hart onder de riem kan steken?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:20:50 #74
69315 raistlin6
pi_98032417
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:11 schreef missyB het volgende:
vanochtend dus gestart met methyl.
De eerste pil deed me goed, ik liep op straat en bedacht me opeens dat mn hoofd stilstond!
fijne ervaring.
maar nu pil 2 is ander verhaal.
Mijn hoofd is nog steeds rustig maar mn lijf daarentegen, ik voel me zo nerveus en gejaagd van binnen in mijn lijf.
Nu weet ik dat dat 1 van de bijwerkingen kan zijn maar ik ervaar het toch als heel erg naar tot beverig aan toe.
iemand die dat herkent en me even een hart onder de riem kan steken?
Herkent!
In het begin moet je lichaam eraan wennen, als dat het is gaat het vanzelf over. Maar het kan ook zijn dat je iets te hoog gedoseerd zit, dan 2e pilletje gewoon ietsje later. Bij de ene persoon werkt het langer dan bij een ander. Bij mij werkt het bijvoorbeeld net iets minder lang dan gemeld in bijsluiter. Ik slik dexamphetamine, maar qua dit punt geldt het voor allebei hetzelfde.
Uurtje later proberen die tweede zou ik doen, als je dan in een rebound komt, dan in plaats van een uur later een half uur later. Als dat allemaal niks uitmaakt zal het wennen zijn denk ik, maar dan kun je voor de zekerheid de doc even raadplegen, maar ik ga ervan uit dat je het oplost door die tweede later te nemen.
pi_98032498
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:20 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Herkent!
In het begin moet je lichaam eraan wennen, als dat het is gaat het vanzelf over. Maar het kan ook zijn dat je iets te hoog gedoseerd zit, dan 2e pilletje gewoon ietsje later. Bij de ene persoon werkt het langer dan bij een ander. Bij mij werkt het bijvoorbeeld net iets minder lang dan gemeld in bijsluiter. Ik slik dexamphetamine, maar qua dit punt geldt het voor allebei hetzelfde.
Uurtje later proberen die tweede zou ik doen, als je dan in een rebound komt, dan in plaats van een uur later een half uur later. Als dat allemaal niks uitmaakt zal het wennen zijn denk ik, maar dan kun je voor de zekerheid de doc even raadplegen, maar ik ga ervan uit dat je het oplost door die tweede later te nemen.
het gebeurde juist bij de tweede pil.
Ik vermoed te snel na de eerste.
Ik had wat uitgeslapen vanochtend en nam dus pas om kwart voor 10 de eerste en de tweede om 1 uur om zo weer even op de goede tijen uit te kunnen komen.
Heb nu de laatste om 5 uur genomen en voel me nu prima, dat nerveuze is dus nu weg.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:25:05 #76
69315 raistlin6
pi_98032555
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:23 schreef missyB het volgende:

[..]

het gebeurde juist bij de tweede pil.
Ik vermoed te snel na de eerste.
Ik had wat uitgeslapen vanochtend en nam dus pas om kwart voor 10 de eerste en de tweede om 1 uur om zo weer even op de goede tijen uit te kunnen komen.
Heb nu de laatste om 5 uur genomen en voel me nu prima, dat nerveuze is dus nu weg.
Ik had het idd ook over de tweede. Maar dan is het dus idd die tweede ietsje later nemen. Als je nou na 4 uur in een rebound terecht zou komen, dan kun je ook nog een klein beetje terug qua tijd ertussen. Maar chill dat het zo goed opgelost is dan.
Geniet ervan! Voor mij was de grootste openbaring die eerste dag dat ik tijdens een serie of film kijken niet door van alles werd afgeleid.
pi_98036831
Wow missyB, heb jij je medicatie nu al? Ik heb 12 augustus pas de eerste afspraak met de psychiater over medicate. Duurt echt lang.
pi_98055368
Er viel iemand uit en werd ik gebeld of ik die afspraken wilde, daaar zei ik geen nee tegen!
Dus ben in 2 weken 3 maal geweest en in totaal iets van 6,5 uur aan vragenlijsten en gesprekken gehad.en dus sinds vrijdag diagnose en recept mee.
Vraag anders eens of ze je willen bellen als er iemand uitvalt.
Normaliter had ik ook in totaal 16 weken moeten wachten.
  zondag 12 juni 2011 @ 09:46:00 #79
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98055543
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 09:26 schreef missyB het volgende:
Er viel iemand uit en werd ik gebeld of ik die afspraken wilde, daaar zei ik geen nee tegen!
Dus ben in 2 weken 3 maal geweest en in totaal iets van 6,5 uur aan vragenlijsten en gesprekken gehad.en dus sinds vrijdag diagnose en recept mee.
Vraag anders eens of ze je willen bellen als er iemand uitvalt.
Normaliter had ik ook in totaal 16 weken moeten wachten.
Echt tof! Ik ben toen ook gebeld om tussendoor te komen toen iemand uitviel. Maar ik had mn diagnose al, dat scheelde sowieso al
pi_98147751
Hmmmmmmmmm......

Vraagje voor de ADD-ers en misschien ook de ADHD-ers.. Maar voelen jullie je ook daadwerkelijk beter als je lekker geforceerd staat te springen en huppelen in plaats van rustig loopt wanneer je met allerlei niet interessante taken bezig bent? Ik moet me nu concentreren op bloedsaai werk en probeer mezelf zo een beetje af te leiden :P Het komt er op neer dat het wel werkt!
Misschien moet ik sochtends maar is gaan hardlopen voor ik naar mn werk ga.. jammer dat uit bed komen alleen zo verdaaid lastig is. Ik ben nooit moe als ik wakker loop maar de neiging om te blijven liggen is altijd zo groot haha

Fijne week allemaal!
En een kusje van fes die zich nu lekker goed voelt na een dip van een uur en lekker rondstuitert genietend van saaie werkzaamheden en het zonnetje buiten en 3fm op de radio!
pi_98147854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:41 schreef Fes1-2 het volgende:
Hmmmmmmmmm......

Vraagje voor de ADD-ers en misschien ook de ADHD-ers.. Maar voelen jullie je ook daadwerkelijk beter als je lekker geforceerd staat te springen en huppelen in plaats van rustig loopt wanneer je met allerlei niet interessante taken bezig bent? Ik moet me nu concentreren op bloedsaai werk en probeer mezelf zo een beetje af te leiden :P Het komt er op neer dat het wel werkt!

Ik doe dat onbewust... ik zit dan vreselijk te tappen met mijn ene voet op mijn andere voet, daar heb ik ook een hele plek van die niet meer weggaat :') Of/en op pennen kauwen, of klikken.
Maar ik weet eigenlijk niet of ik me daar beter door voel. Als het echt oer en oersaai is dan lukt concentreren gewoon echt niet.

Ik kom net bij de huisarts vandaan en ga vanaf vandaag voor de 3e (of is het nu 4e?) keer weer beginnen met Ritalin. Ik kan blijkbaar niet zonder.

En ik klim vanmiddag op mijn fiets en dan ga ik een heel eind fietsen. ^O^
-weg-
pi_98151391
Ik doe het ook wel onbewust.. En zit inderdaad ook altijd met pennen in mn mond... of paperclips of batterijen en in heel sommige gevallen met een halve random reader ........

Maar als ik dan doodsaai mn tijd aan het verdoen ben continu denkend aan alles wat nog op mn to do list staat helpt het me wel om even op te springen en even te dansen springen en huppelen om wat van mn energie af te komen :P
pi_98151736
Haha, dat kan zeker wel werken denk ik.. doe ik eigenlijk nooit.
Krijg zo'n visueel beeld voor me, een beetje Ratelband achtig; Woohoo!! TJAKKA!! YEAH.. DOE MAAR! DOE MAAR!! alles er lekker uit,, YEAH TJAKKA!! WOOHOO!!!!

Wat moeten mensen dan wel niet denken, hahahha.. helemaal springen en stuiteren en daarna gewoon weer rustig gaan zitten :o

Maar ik denk wel dat het kan werken :Y
-weg-
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:31:00 #84
238488 Crapbag
I love crap
pi_98152208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:12 schreef Auti het volgende:
Haha, dat kan zeker wel werken denk ik.. doe ik eigenlijk nooit.
Krijg zo'n visueel beeld voor me, een beetje Ratelband achtig; Woohoo!! TJAKKA!! YEAH.. DOE MAAR! DOE MAAR!! alles er lekker uit,, YEAH TJAKKA!! WOOHOO!!!!

Wat moeten mensen dan wel niet denken, hahahha.. helemaal springen en stuiteren en daarna gewoon weer rustig gaan zitten :o

Maar ik denk wel dat het kan werken :Y
Dat doe ik thuis wel eens ja :Y
Oke niet ala Ratelband met Tsjakka e.d., maar we even uithyperen. Even trap op en af rennen, stuiteren en heul druk doen. Ben ik iig mijn overtollige energie wat kwijt (nee ik sport inderdaad niet :D )

Pff nu moet ik nog 1,5 uur wachten (ben al vanaf half 11 aan het wachten) tot mijn volgende tentamen begint. o|O (misschien toch maar even een rondje om het gebouw gaan rennen ofzo...)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_98152536
Voor iemands neus springen als een eckte power ranger is ook altijd vet gaaf!

Succes met je tentamens!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:58:57 #86
238488 Crapbag
I love crap
pi_98153005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:43 schreef Fes1-2 het volgende:
Voor iemands neus springen als een eckte power ranger is ook altijd vet gaaf!

Succes met je tentamens!
En er zit net een hele tafel met docenten voor me, weet niet of ze een Powerranger-actie zo kunnen waarderen :P
pi_98154540
Er is maar een manier om daar achter te komen! Wel filmen aub.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:55:37 #88
238488 Crapbag
I love crap
pi_98156901
Heb het er toch maar niet op gewaagd :D
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:58:38 #89
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_98193607
Gister intake nummer 1 gehad :) Uur gesproken, stapel vragenlijsten mee, en de komende 3 weken op gesprek, eindelijk begonnen *O*
pi_98194546
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:03 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik doe het ook wel onbewust.. En zit inderdaad ook altijd met pennen in mn mond... of paperclips of batterijen en in heel sommige gevallen met een halve random reader ........

Maar als ik dan doodsaai mn tijd aan het verdoen ben continu denkend aan alles wat nog op mn to do list staat helpt het me wel om even op te springen en even te dansen springen en huppelen om wat van mn energie af te komen :P
Ik stop ook echt van alles in m'n mond :') De halve random reader komt me maar al te bekend voor.
Meestal als ik rustig moet worden werkt "even gamen" ook wel. Alleen kan ik dat nooit even ;(
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:33:33 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98204332
hmmmpfzzzzz...

ik moet geloof ik 4 weken zonder concerta en ritalin gaan doen.... ik had even onverwacht een leuke vakantie geboekt naar maleisie, ambassade gebeld wat ik moet doen om mijn meds te mogen invoeren... de tering zeg hé!

ik moet hebben:
- een verklaring van de arts
- goedkeuring van de verklaring door ministerie volksgezondheid
- goedkeuring door ministerie buitenlandse zaken
- en dan naar de ambassade en daar een goedkeuring regelen

zoals ik al zei: de tering! dat gaan we niet redden in een week (volgende week om deze tijd zit ik al in t vliegtuig)

dus geen dope mee -O-
pfffffff
pi_98204612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:33 schreef Murmeli het volgende:
hmmmpfzzzzz...

ik moet geloof ik 4 weken zonder concerta en ritalin gaan doen.... ik had even onverwacht een leuke vakantie geboekt naar maleisie, ambassade gebeld wat ik moet doen om mijn meds te mogen invoeren... de tering zeg hé!

ik moet hebben:

zoals ik al zei: de tering! dat gaan we niet redden in een week (volgende week om deze tijd zit ik al in t vliegtuig)

dus geen dope mee -O-
pfffffff
Dat wordt dan stuiteren als een strandbal? :X
Maar serieus, dat is best kut.
pi_98204615
heb dat toen in 1 middag geregeld zonder naar ambassade zelf te hoeven.
Was toen voor mn zoon.
Ging gewoon via mail uitprinten en klaarr.
waar ga je heen?
Want bijv turkije was echt de medische verklaring arts en apotheeklijst voldoende.
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:10:46 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98206146
@missyB: ik ga naar Maleisie. Die man van de ambassade wist het echt heel zeker. Ik ging er een beetje tegenin en toen zei hij ook: je moet dit echt hebben, anders geloven ze je niet.

@horchata: valt denk ik mee. ik heb bijna 34 jaar zonder gedaan, dus ik hoop dat ik dat nog kan ;-)
en laatst ook nog een paar weken zonder. dat ging redelijk, behalve dat ik op een gegeven moment wel een beetje chaotisch werd. dat bouwde zich op zeg maar.
Volgens mij heb ik niet zo'n hele erge heftige versie van ADHD ;-) en zonder meds ben ik socialer, dat is ook wel fijn! denk dat ik wel al een dagje eerder stop, dinsdag ofzo. anders moet ik zo wennen in het vliegtuig ofzo. da's ook niks
pi_98209652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:10 schreef Murmeli het volgende:
@missyB: ik ga naar Maleisie. Die man van de ambassade wist het echt heel zeker. Ik ging er een beetje tegenin en toen zei hij ook: je moet dit echt hebben, anders geloven ze je niet.

@horchata: valt denk ik mee. ik heb bijna 34 jaar zonder gedaan, dus ik hoop dat ik dat nog kan ;-)
en laatst ook nog een paar weken zonder. dat ging redelijk, behalve dat ik op een gegeven moment wel een beetje chaotisch werd. dat bouwde zich op zeg maar.
Volgens mij heb ik niet zo'n hele erge heftige versie van ADHD ;-) en zonder meds ben ik socialer, dat is ook wel fijn! denk dat ik wel al een dagje eerder stop, dinsdag ofzo. anders moet ik zo wennen in het vliegtuig ofzo. da's ook niks
Oke dat kan natuurlijk dat het moet, ik heb het toen ook wel gedaan maar bleek achteraf niet nodig dat bedoel ik.
maar dat was in zucht en scheet geregeld toen, duurde echt geen week!
pi_98211897
aaaaarghh
mijn dextro amfetamine is op :(
en ik zou een afspraak hebben met mijn behandelend psych, alleen vergeet ik die afspraken steeds ...
dit nu al 4x op een rij

:(

iemand advies wat te doen?
pi_98212948
de huisartsenpost bellen en je probleem voorleggen, dan word je ws doorverwezen naar dienstdoende apotheek en schrijft de avondarts die dienst heeft je recept uit.
Verder een dik excuus naar je psych :) en een methode uitvinden die voor jou werkt zodat je geen afspraken vergeet.
Voor mij werkt een whiteboard in mn keuken, een agenda in mn tas, een notitieboekje en mn mobiele telefoon.
Ik probeer alles in mn notitieboekje te zetten en elke dag zet ik alle afspraken die daar in staan over op mn foon en whiteboard en agenda.
dat werkt redelijk goed
pi_98237287
@Murmeli. Wat als ze je aan zouden houden? Is het dan drgssmokkel?

Ik weet maar 1 oplossing. Je ticket aan mij geven, want ik slik geen concerta en ritalin... >:)
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:25:04 #99
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98239704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:33 schreef Murmeli het volgende:
hmmmpfzzzzz...

ik moet hebben:

dus geen dope mee -O-
pfffffff
Met een Schengenverklaring kom je al een heel eind! Moet je naar je arts en VWS sturen, mail VWS dat het spoed is (ik kreeg m in 3 dagen terug) stempel van hen erop en je heb praktisch alle toestemming die je nodig hebt.

Weet je zeker dat je niet ook naar de maleisische Ambassade moet?
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:25:53 #100
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_98239725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:32 schreef seasushi het volgende:
@Murmeli. Wat als ze je aan zouden houden? Is het dan drgssmokkel?

Ik weet maar 1 oplossing. Je ticket aan mij geven, want ik slik geen concerta en ritalin... >:)
Niet direct drugssmokkel, maar de stoffen vallen wel onder opiaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')