abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 11:29:40 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97779048
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:25 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat er een omgekeerd evenredig verband bestaat tussen huurprijs en bezettingsgraad, is dat zo raar??
Nee, je beweerde dat er veel leegstand was in de woninghuursector. We wachten nog op je bronnen en cijfers.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:51:26 #202
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_97779734
-nuttige post :') -

[ Bericht 91% gewijzigd door Bolkesteijn op 06-06-2011 13:12:28 ]
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  maandag 6 juni 2011 @ 11:53:49 #203
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97779808
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:51 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Wie wil er jaren niets opbouwen?
Even voor je aangepakt. Je had het over huurders toch :?
  maandag 6 juni 2011 @ 11:55:28 #204
324665 meth77
to do or not to do
pi_97779865
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:29 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, je beweerde dat er veel leegstand was in de woninghuursector. We wachten nog op je bronnen en cijfers.
nee dat zei ik niet
Ik zei dat de duurdere vrije sectorwoningen meer last van leegstand hebben
Huizenmarkt#144: De NVM wil het negatieve sentiment doorbreken
  maandag 6 juni 2011 @ 11:56:41 #205
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97779910
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:

[..]

Die woningen hebben wel het eerst last van leegstand hoor.
Huurwoningen en leegstand. Uhuh.

Die duurdere hebben vast iets meer van leegstand. Maar dan praat je over 2% van de markt ofzo, dus waar hebben we het over.

[ Bericht 13% gewijzigd door Whuzz op 06-06-2011 12:03:41 ]
  maandag 6 juni 2011 @ 12:27:42 #206
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97780994
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)zen-visualisatie.htm

eet je hart eruit, teven!

het aantal transacties per jaar is een interessante.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 12:28:39 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97781020
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:27 schreef BertV het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)zen-visualisatie.htm

eet je hart eruit, teven!

het aantal transacties per jaar is een interessante.
Waarom moeten de teven hun hart eruit eten?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 6 juni 2011 @ 12:29:04 #208
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97781029
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom moeten de teven hun hart eruit eten?
Sorry, ik ben een beetje baldadig, koude jongen.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 12:30:47 #209
16180 crew  CoolGuy
pi_97781079
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Sorry, ik ben een beetje baldadig, koude jongen.
Oh maar mijn vraag was serieus, ik bedoel, wie moet er dan precies 'last' hebben van dat linkje wat je geeft?
  maandag 6 juni 2011 @ 13:08:20 #210
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97782295
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh maar mijn vraag was serieus, ik bedoel, wie moet er dan precies 'last' hebben van dat linkje wat je geeft?
Vragen naar de bekende weg. Het geeft de huidige penibele situatie goed weer.
Best interessant om het per huizentype te kunnen bekijken.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:10:52 #211
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97782378
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:08 schreef BertV het volgende:
Het geeft de huidige penibele situatie goed weer.
Penibel voor wie en hoe wordt dat precies weergegeven in die animatie?
De situatie is vrij penibel voor starters die uit hun qua prijs stijgende huurflat weg willen, maar geen hypotheek kunnen krijgen ja. Maar dat zie je nergens in die animatie :?
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:23:08 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_97782727
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De situatie is vrij penibel voor starters die uit hun qua prijs stijgende huurflat weg willen, maar geen hypotheek kunnen krijgen ja. Maar dat zie je nergens in die animatie :?
Dat dus. Niks bekende weg.
pi_97783336
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nog steeds ontken je dus dat de huizenprijzen zich zullen aanpassen aan het nieuwe (lagere) marktprijs. Ik weet het.... mensen die niet hoeven te verkopen verkopen niet, echter mensen die willen verkopen en dat ook kunnen zullen gewoon meegaan in het lagere prijsplafond. Zij zijn immers ook minder doekoes kwijt voor hun nieuwe huisje.... dus Whuzz... daar zit je dan in je overgewaardeerde woning... geen wonder dat jouw hersenen enige dissonantie vertonen... deed ik nu wel of niet een 'slimme z' :?
Misschien is het wel gewoon slimmer om nog even de kat uit de boom te kijken en krijg je straks gewoon tokkie buren naast je te wonen :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:45:26 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_97783506
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nog steeds ontken je dus dat de huizenprijzen zich zullen aanpassen aan het nieuwe (lagere) marktprijs. Ik weet het.... mensen die niet hoeven te verkopen verkopen niet, echter mensen die willen verkopen en dat ook kunnen zullen gewoon meegaan in het lagere prijsplafond. Zij zijn immers ook minder doekoes kwijt voor hun nieuwe huisje.... dus Whuzz... daar zit je dan in je overgewaardeerde woning... geen wonder dat jouw hersenen enige dissonantie vertonen... deed ik nu wel of niet een 'slimme z' :?
Misschien is het wel gewoon slimmer om nog even de kat uit de boom te kijken en krijg je straks gewoon tokkie buren naast je te wonen :D
Ik snap dat verhaal van 'dus whuzz, daar zit je dan in je overgewaardeerde woning' niet. Dus omdat een vergelijkbaar huis ooit eventueel een keer goedkoper kan worden dan wat het was toen hij het kocht is dat een issue?

Dat is hetzelfde als mensen uitlachen die een nieuwe auto kopen, omdat die auto over een paar jaar een stuk goedkoper aan te schaffen is dan nu ie net nieuw is. Dus? En dat is een probleem...voor...wie, precies? Degenen die daar hard om lachen en roepen 'sukkel' zijn veelal die mensen die die auto *nu* niet kunnen betalen.

Degene die die auto nu wel koopt heeft daar schijt aan. :')
pi_97783548
Maar beste trollxeno passen de prijzen zich aan omdat de financierbaarheid afneemt? Zo ja dan kunnen tokkies nog steeds niets financieren, of ze moeten met hun wietplantage genoeg geld hebben verdient, maar dat zwart geld kun je toch niet zomaar voor je financiering gebruiken, dus lijkt me dat niet het geval te zijn. :W
  maandag 6 juni 2011 @ 13:47:51 #216
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97783591
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als mensen uitlachen die een nieuwe auto kopen, omdat die auto over een paar jaar een stuk goedkoper aan te schaffen is dan nu ie net nieuw is.
Aha, dus nu gaan we auto's met huizen vergelijken?
Volgens mij geeft dit nu juist aan waarom de situatie zo penibel is.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:50:17 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_97783675
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:47 schreef BertV het volgende:

[..]

Aha, dus nu gaan we auto's met huizen vergelijken?
Volgens mij geeft dit nu juist aan waarom de situatie zo penibel is.
Nee, voor auto kun je vanalles invullen, het gaat om een redenering duidelijk te maken, het heeft niks daadwerkelijk met een auto te maken.

Waarom zou nu juist dit aan moeten geven waarom de situatie zo penibel is? :') Omdat er huilies langs de kant staan die niet genoeg geld hebben om X te bekostigen, maar in plaats van dan maar te zeggen 'oke, dan is X niet voor mij weg gelegd' maar gaan zeiken dat X goedkoper moet worden zodat zij het ook kunnen betalen.
pi_97783712
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:46 schreef Basp1 het volgende:
Maar beste trollxeno passen de prijzen zich aan omdat de financierbaarheid afneemt? Zo ja dan kunnen tokkies nog steeds niets financieren, of ze moeten met hun wietplantage genoeg geld hebben verdient, maar dat zwart geld kun je toch niet zomaar voor je financiering gebruiken, dus lijkt me dat niet het geval te zijn. :W
Wat begrijp je niet aan afnemende financierbaarheid? Ben ik niet duidelijk genoeg of heb je in zo'n grote mate last van cognitieve dissonantie dan zelfs eenvoudige logische gevolgtrekkingen onderdrukt worden?
I'll sing you a lullaby.
pi_97783753
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, voor auto kun je vanalles invullen, het gaat om een redenering duidelijk te maken, het heeft niks daadwerkelijk met een auto te maken.

Waarom zou nu juist dit aan moeten geven waarom de situatie zo penibel is? :') Omdat er huilies langs de kant staan die niet genoeg geld hebben om X te bekostigen, maar in plaats van dan maar te zeggen 'oke, dan is X niet voor mij weg gelegd' maar gaan zeiken dat X goedkoper moet worden zodat zij het ook kunnen betalen.
Als MB geen auto's voor prijs X kan verkopen dan gaan ze auto's verkopen voor <X... lijkt mij heel logisch...
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:55:09 #220
16180 crew  CoolGuy
pi_97783852
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als MB geen auto's voor prijs X kan verkopen dan gaan ze auto's verkopen voor <X... lijkt mij heel logisch...
Ja, als Ferrari geen auto's voor prijs X kan verkopen dan zullen ze goedkoper moeten worden. Echter, er zijn mensen die de prijs voor een Ferrari wel kunnen betalen. Dat doen ze dan ook. Zonder problemen.

Maar dan komt Xeno voorbij, en die vind dat de prijs voor die Ferrari te duur is. Stiekem wil Xeno ook een Ferrari, maar dat kan ie met de huidige prijzen niet betalen, dus in plaats van dan maar te accepteren dat er sommige dingen niet voor hem weg gelegd zijn moet Ferrari zijn prijzen dan maar aanpassen omdat Huilie Xeno dat graag wil. Zo werkt het dus niet :')
pi_97783855
Het principe achter zeepbel blazen is het negeren van de logica van oorzaak en gevolg... in veel gevallen veroorzaakt door cognitieve dissonantie... de buren doen het ook en die hebben ook een dikke overwaarde... dus waarom ik ook niet... kuddegedrag w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:56:12 #222
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97783889
Een koopwoning is een beetje als een Renault Velsatis.
Comfortabel, ruim, luxe, maar als je er op uitgekeken bent dan sta je toch wel beteuterd te kijken bij de dealer.

Gewoon doorrijden is het advies... ondanks het verbruik en de wegenbelasting.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:56:30 #223
16180 crew  CoolGuy
pi_97783898
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:55 schreef xenobinol het volgende:
Het principe achter zeepbel blazen is het negeren van de logica van oorzaak en gevolg... in veel gevallen veroorzaakt door cognitieve dissonantie... de buren doen het ook en die hebben ook een dikke overwaarde... dus waarom ik ook niet... kuddegedrag w/
Nee, mensen willen gewoon wonen. Die kopen geen huis met de gedachte dat ze dan de overwaarde kunnen cashen, mensen kopen een huis met gedachte dat ze daar lekker willen gaan wonen. Om daar te wonen. Maar dat snap jij niet. In veel gevallen wordt dat niet snappen of dat niet willen snappen veroorzaakt door cognitieve dissonantie.
pi_97783904
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, als Ferrari geen auto's voor prijs X kan verkopen dan zullen ze goedkoper moeten worden. Echter, er zijn mensen die de prijs voor een Ferrari wel kunnen betalen. Dat doen ze dan ook. Zonder problemen.

Maar dan komt Xeno voorbij, en die vind dat de prijs voor die Ferrari te duur is. Stiekem wil Xeno ook een Ferrari, maar dat kan ie met de huidige prijzen niet betalen, dus in plaats van dan maar te accepteren dat er sommige dingen niet voor hem weg gelegd zijn moet Ferrari zijn prijzen dan maar aanpassen omdat Huilie Xeno dat graag wil. Zo werkt het dus niet :')
Haha.... een standaard baksteen op een '1' postzegel vergelijken met een exclusief product voor de rijksten der aarde....
Als de bakker zijn brood niet kan verkopen voor 1 euro dan probeert hij het voor 90 cent :7
I'll sing you a lullaby.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:57:09 #225
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97783918
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:55 schreef xenobinol het volgende:
Dat is geen cognitieve dissonantie.
(waarom wordt die term de laatste jaren zo vaak helemaal verkeerd gebruikt? :()
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')