abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 11:29:40 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97779048
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:25 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat er een omgekeerd evenredig verband bestaat tussen huurprijs en bezettingsgraad, is dat zo raar??
Nee, je beweerde dat er veel leegstand was in de woninghuursector. We wachten nog op je bronnen en cijfers.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:51:26 #202
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_97779734
-nuttige post :') -

[ Bericht 91% gewijzigd door Bolkesteijn op 06-06-2011 13:12:28 ]
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  maandag 6 juni 2011 @ 11:53:49 #203
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97779808
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:51 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Wie wil er jaren niets opbouwen?
Even voor je aangepakt. Je had het over huurders toch :?
  maandag 6 juni 2011 @ 11:55:28 #204
324665 meth77
to do or not to do
pi_97779865
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:29 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, je beweerde dat er veel leegstand was in de woninghuursector. We wachten nog op je bronnen en cijfers.
nee dat zei ik niet
Ik zei dat de duurdere vrije sectorwoningen meer last van leegstand hebben
Huizenmarkt#144: De NVM wil het negatieve sentiment doorbreken
  maandag 6 juni 2011 @ 11:56:41 #205
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97779910
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:

[..]

Die woningen hebben wel het eerst last van leegstand hoor.
Huurwoningen en leegstand. Uhuh.

Die duurdere hebben vast iets meer van leegstand. Maar dan praat je over 2% van de markt ofzo, dus waar hebben we het over.

[ Bericht 13% gewijzigd door Whuzz op 06-06-2011 12:03:41 ]
  maandag 6 juni 2011 @ 12:27:42 #206
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97780994
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)zen-visualisatie.htm

eet je hart eruit, teven!

het aantal transacties per jaar is een interessante.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 12:28:39 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97781020
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:27 schreef BertV het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)zen-visualisatie.htm

eet je hart eruit, teven!

het aantal transacties per jaar is een interessante.
Waarom moeten de teven hun hart eruit eten?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 6 juni 2011 @ 12:29:04 #208
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97781029
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom moeten de teven hun hart eruit eten?
Sorry, ik ben een beetje baldadig, koude jongen.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 12:30:47 #209
16180 crew  CoolGuy
pi_97781079
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Sorry, ik ben een beetje baldadig, koude jongen.
Oh maar mijn vraag was serieus, ik bedoel, wie moet er dan precies 'last' hebben van dat linkje wat je geeft?
  maandag 6 juni 2011 @ 13:08:20 #210
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97782295
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh maar mijn vraag was serieus, ik bedoel, wie moet er dan precies 'last' hebben van dat linkje wat je geeft?
Vragen naar de bekende weg. Het geeft de huidige penibele situatie goed weer.
Best interessant om het per huizentype te kunnen bekijken.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:10:52 #211
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97782378
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:08 schreef BertV het volgende:
Het geeft de huidige penibele situatie goed weer.
Penibel voor wie en hoe wordt dat precies weergegeven in die animatie?
De situatie is vrij penibel voor starters die uit hun qua prijs stijgende huurflat weg willen, maar geen hypotheek kunnen krijgen ja. Maar dat zie je nergens in die animatie :?
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:23:08 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_97782727
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De situatie is vrij penibel voor starters die uit hun qua prijs stijgende huurflat weg willen, maar geen hypotheek kunnen krijgen ja. Maar dat zie je nergens in die animatie :?
Dat dus. Niks bekende weg.
pi_97783336
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nog steeds ontken je dus dat de huizenprijzen zich zullen aanpassen aan het nieuwe (lagere) marktprijs. Ik weet het.... mensen die niet hoeven te verkopen verkopen niet, echter mensen die willen verkopen en dat ook kunnen zullen gewoon meegaan in het lagere prijsplafond. Zij zijn immers ook minder doekoes kwijt voor hun nieuwe huisje.... dus Whuzz... daar zit je dan in je overgewaardeerde woning... geen wonder dat jouw hersenen enige dissonantie vertonen... deed ik nu wel of niet een 'slimme z' :?
Misschien is het wel gewoon slimmer om nog even de kat uit de boom te kijken en krijg je straks gewoon tokkie buren naast je te wonen :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:45:26 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_97783506
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nog steeds ontken je dus dat de huizenprijzen zich zullen aanpassen aan het nieuwe (lagere) marktprijs. Ik weet het.... mensen die niet hoeven te verkopen verkopen niet, echter mensen die willen verkopen en dat ook kunnen zullen gewoon meegaan in het lagere prijsplafond. Zij zijn immers ook minder doekoes kwijt voor hun nieuwe huisje.... dus Whuzz... daar zit je dan in je overgewaardeerde woning... geen wonder dat jouw hersenen enige dissonantie vertonen... deed ik nu wel of niet een 'slimme z' :?
Misschien is het wel gewoon slimmer om nog even de kat uit de boom te kijken en krijg je straks gewoon tokkie buren naast je te wonen :D
Ik snap dat verhaal van 'dus whuzz, daar zit je dan in je overgewaardeerde woning' niet. Dus omdat een vergelijkbaar huis ooit eventueel een keer goedkoper kan worden dan wat het was toen hij het kocht is dat een issue?

Dat is hetzelfde als mensen uitlachen die een nieuwe auto kopen, omdat die auto over een paar jaar een stuk goedkoper aan te schaffen is dan nu ie net nieuw is. Dus? En dat is een probleem...voor...wie, precies? Degenen die daar hard om lachen en roepen 'sukkel' zijn veelal die mensen die die auto *nu* niet kunnen betalen.

Degene die die auto nu wel koopt heeft daar schijt aan. :')
pi_97783548
Maar beste trollxeno passen de prijzen zich aan omdat de financierbaarheid afneemt? Zo ja dan kunnen tokkies nog steeds niets financieren, of ze moeten met hun wietplantage genoeg geld hebben verdient, maar dat zwart geld kun je toch niet zomaar voor je financiering gebruiken, dus lijkt me dat niet het geval te zijn. :W
  maandag 6 juni 2011 @ 13:47:51 #216
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97783591
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als mensen uitlachen die een nieuwe auto kopen, omdat die auto over een paar jaar een stuk goedkoper aan te schaffen is dan nu ie net nieuw is.
Aha, dus nu gaan we auto's met huizen vergelijken?
Volgens mij geeft dit nu juist aan waarom de situatie zo penibel is.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:50:17 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_97783675
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:47 schreef BertV het volgende:

[..]

Aha, dus nu gaan we auto's met huizen vergelijken?
Volgens mij geeft dit nu juist aan waarom de situatie zo penibel is.
Nee, voor auto kun je vanalles invullen, het gaat om een redenering duidelijk te maken, het heeft niks daadwerkelijk met een auto te maken.

Waarom zou nu juist dit aan moeten geven waarom de situatie zo penibel is? :') Omdat er huilies langs de kant staan die niet genoeg geld hebben om X te bekostigen, maar in plaats van dan maar te zeggen 'oke, dan is X niet voor mij weg gelegd' maar gaan zeiken dat X goedkoper moet worden zodat zij het ook kunnen betalen.
pi_97783712
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:46 schreef Basp1 het volgende:
Maar beste trollxeno passen de prijzen zich aan omdat de financierbaarheid afneemt? Zo ja dan kunnen tokkies nog steeds niets financieren, of ze moeten met hun wietplantage genoeg geld hebben verdient, maar dat zwart geld kun je toch niet zomaar voor je financiering gebruiken, dus lijkt me dat niet het geval te zijn. :W
Wat begrijp je niet aan afnemende financierbaarheid? Ben ik niet duidelijk genoeg of heb je in zo'n grote mate last van cognitieve dissonantie dan zelfs eenvoudige logische gevolgtrekkingen onderdrukt worden?
I'll sing you a lullaby.
pi_97783753
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, voor auto kun je vanalles invullen, het gaat om een redenering duidelijk te maken, het heeft niks daadwerkelijk met een auto te maken.

Waarom zou nu juist dit aan moeten geven waarom de situatie zo penibel is? :') Omdat er huilies langs de kant staan die niet genoeg geld hebben om X te bekostigen, maar in plaats van dan maar te zeggen 'oke, dan is X niet voor mij weg gelegd' maar gaan zeiken dat X goedkoper moet worden zodat zij het ook kunnen betalen.
Als MB geen auto's voor prijs X kan verkopen dan gaan ze auto's verkopen voor <X... lijkt mij heel logisch...
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:55:09 #220
16180 crew  CoolGuy
pi_97783852
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als MB geen auto's voor prijs X kan verkopen dan gaan ze auto's verkopen voor <X... lijkt mij heel logisch...
Ja, als Ferrari geen auto's voor prijs X kan verkopen dan zullen ze goedkoper moeten worden. Echter, er zijn mensen die de prijs voor een Ferrari wel kunnen betalen. Dat doen ze dan ook. Zonder problemen.

Maar dan komt Xeno voorbij, en die vind dat de prijs voor die Ferrari te duur is. Stiekem wil Xeno ook een Ferrari, maar dat kan ie met de huidige prijzen niet betalen, dus in plaats van dan maar te accepteren dat er sommige dingen niet voor hem weg gelegd zijn moet Ferrari zijn prijzen dan maar aanpassen omdat Huilie Xeno dat graag wil. Zo werkt het dus niet :')
pi_97783855
Het principe achter zeepbel blazen is het negeren van de logica van oorzaak en gevolg... in veel gevallen veroorzaakt door cognitieve dissonantie... de buren doen het ook en die hebben ook een dikke overwaarde... dus waarom ik ook niet... kuddegedrag w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:56:12 #222
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97783889
Een koopwoning is een beetje als een Renault Velsatis.
Comfortabel, ruim, luxe, maar als je er op uitgekeken bent dan sta je toch wel beteuterd te kijken bij de dealer.

Gewoon doorrijden is het advies... ondanks het verbruik en de wegenbelasting.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:56:30 #223
16180 crew  CoolGuy
pi_97783898
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:55 schreef xenobinol het volgende:
Het principe achter zeepbel blazen is het negeren van de logica van oorzaak en gevolg... in veel gevallen veroorzaakt door cognitieve dissonantie... de buren doen het ook en die hebben ook een dikke overwaarde... dus waarom ik ook niet... kuddegedrag w/
Nee, mensen willen gewoon wonen. Die kopen geen huis met de gedachte dat ze dan de overwaarde kunnen cashen, mensen kopen een huis met gedachte dat ze daar lekker willen gaan wonen. Om daar te wonen. Maar dat snap jij niet. In veel gevallen wordt dat niet snappen of dat niet willen snappen veroorzaakt door cognitieve dissonantie.
pi_97783904
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, als Ferrari geen auto's voor prijs X kan verkopen dan zullen ze goedkoper moeten worden. Echter, er zijn mensen die de prijs voor een Ferrari wel kunnen betalen. Dat doen ze dan ook. Zonder problemen.

Maar dan komt Xeno voorbij, en die vind dat de prijs voor die Ferrari te duur is. Stiekem wil Xeno ook een Ferrari, maar dat kan ie met de huidige prijzen niet betalen, dus in plaats van dan maar te accepteren dat er sommige dingen niet voor hem weg gelegd zijn moet Ferrari zijn prijzen dan maar aanpassen omdat Huilie Xeno dat graag wil. Zo werkt het dus niet :')
Haha.... een standaard baksteen op een '1' postzegel vergelijken met een exclusief product voor de rijksten der aarde....
Als de bakker zijn brood niet kan verkopen voor 1 euro dan probeert hij het voor 90 cent :7
I'll sing you a lullaby.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:57:09 #225
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97783918
quote:
Dat is geen cognitieve dissonantie.
(waarom wordt die term de laatste jaren zo vaak helemaal verkeerd gebruikt? :()
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 13:58:38 #226
16180 crew  CoolGuy
pi_97783968
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Haha.... een standaard baksteen op een '1' postzegel vergelijken met een exclusief product voor de rijksten der aarde....
Als de bakker zijn brood niet kan verkopen voor 1 euro dan probeert hij het voor 90 cent :7
Maar die standaard baksteen kun jij niet betalen, en een heleboel andere mensen wel. Maar volgens jou is dat een probleem van allemaal die mensen, en niet van jou.

Als een bakker zijn brood niet kan verkopen voor 1 euro dan probeert hij het voor 90 cent ja. Maar er zijn mensen voor wie die ene euro ook geen probleem is. Er wordt alleen maar hard geroepen door mensen die die ene euro niet kunnen ophoesten :7
pi_97783985
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat is geen cognitieve dissonantie.
(waarom wordt die term de laatste jaren zo vaak helemaal verkeerd gebruikt? :()
Je moet 1 of meerdere tegenstrijdige observaties/gedachten negeren... iedereen weet dat er geen geldbomen bestaan en dat de bomen niet groeien tot in de hemel...

[ Bericht 0% gewijzigd door xenobinol op 06-06-2011 14:07:12 ]
I'll sing you a lullaby.
pi_97784095
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar die standaard baksteen kun jij niet betalen, en een heleboel andere mensen wel. Maar volgens jou is dat een probleem van allemaal die mensen, en niet van jou.

Als een bakker zijn brood niet kan verkopen voor 1 euro dan probeert hij het voor 90 cent ja. Maar er zijn mensen voor wie die ene euro ook geen probleem is. Er wordt alleen maar hard geroepen door mensen die die ene euro niet kunnen ophoesten :7
De bakker verdient 20 cent aan een brood van 90 cent en 30 cent aan een brood van 1 euro... liever verkoopt hij dus 2 broden voor 90 cent. Tenslotte maakt het voor de bakker niet zoveel uit of hij nu 1 brood of 2 broden moet bakken. Ach... misschien wil hij dat ene brood wel even besprenkelen met wat sesamzaadjes om hem voor 1 euro 50 te kunnen verkopen.... voor wie het lijden kan :)
I'll sing you a lullaby.
pi_97784158
Het liefst verkoopt de bakker alleen maar broden van ¤1,50.... uiteraard... maar dat moet hem wel genoeg opleveren... de bakker moet immers ook brood eten.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:07:15 #230
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97784320
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je moet 1 of meerdere tegenstrijdige observaties negeren... iedereen weet dat er geen geldbomen bestaan en dat de bomen niet groeien tot in de hemel...
Dat is niet wat de term inhoudt, misschien moet je het even google-en. Voor de rest nogal off-topic dus ik hou er over op.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97784478
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat is niet wat de term inhoudt, misschien moet je het even google-en. Voor de rest nogal off-topic dus ik hou er over op.
Ach..... het gevolg van CD is dat mensen een verkeerd beeld van de realiteit vormen... ignorance is bliss :)
I'll sing you a lullaby.
pi_97784509
Het valt wel mee, het zal wel loslopen.... zoiets laat men niet gebeuren... dat gebeurt alleen in Afrika etc.... etc...
I'll sing you a lullaby.
pi_97784553
Tijd om je kloon weer erbij te pakken xeno.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 14:17:29 #234
16180 crew  CoolGuy
pi_97784757
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ach..... het gevolg van CD is dat mensen een verkeerd beeld van de realiteit vormen... ignorance is bliss :)
Ah, dus de hele tijd met een term gooien, en als je er dan fijntjes op gewezen wordt dat je die term helemaal niet correct gebruikt, dan is dat ineens ook niet meer zo heel belangrijk :')

Faal. Ga nou eens energie steken in werk/betere baan dan je nu hebt, in plaats van de schuld bij anderen te zoeken. Maar nee, dat is allemaal te lastig he. Wel vermakelijk. Achter de posts van de user Xenobinol gaat een echt persoon schuil die een beetje mislukt is, en dat probeert ie te overschreeuwen door op een forum te roepen hoe dom de kopers allemaal zijn. Dat is vermakelijk. Goed, dat is leedvermaak, maar dat mag de pret niet drukken.
pi_97784758
quote:
Rabo-topman: huizenmarkt kan weer inzakken

maandag 06 juni 2011, 01:10:49

Bestuursvoorzitter Piet Moerland van Rabobank vreest dat de Nederlandse woningmarkt weer zal inzakken als de politiek plannen voor beperking van de hypotheekrenteaftrek doorzet.

Opkrabbelen

In een interview met persbureau Reuters waarschuwde hij daar onlangs voor. ''Laten we nu geen terugslag creëren. De huizenmarkt is geleidelijk aan het opkrabbelen. Dat proces moeten we niet verstoren met maatregelen. Dit is niet het moment", zei Moerland. De Nederlandse woningmarkt lijkt, na een periode van gematigde prijsdalingen, enigszins tot rust gekomen. Volgens de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) stegen de prijzen in de eerste maanden van dit jaar met 0,4%.
NVM en DNB

De voorman van de grootste hypotheekverstrekker van Nederland staat niet alleen met zijn waarschuwing. Vorige week zei NVM-voorzitter Ger Hukker al dat dit een heel slecht moment is voor discussie over de renteaftrek. Nout Wellink, de president van De Nederlandsche Bank, zei vorige maand dat tornen aan de aftrek schadelijk zou zijn voor de woningmarkt.

Geen precieze verwachting

Moerland wilde geen precieze verwachting geven van hoe sterk de prijsdaling volgens hem zal zijn, als de overheid toch maatregelen neemt. Een van de ambtelijke werkgroepen die moest zoeken naar mogelijkheden voor de overheid om te bezuinigen presenteerde begin deze maand vijf varianten voor hervorming van de woningmarkt. Zij schatten dat de meest ingrijpende variant leidt tot een prijsdaling van ongeveer 13%.

'Geen nieuwe voorzieningen Rabo'

Eventuele dalingen zullen geen negatief effect hebben op de financiële positie van Rabobank. Moerland verwacht geen nieuwe voorzieningen voor eventuele verliezen op de hypothekenportefeuille. Een voorzichtig kredietbeleid en het uitblijven van een scherpe prijsstijging, zoals onder meer in de VS en het VK heeft plaatsgevonden, noemde hij als redenen.

Bron: RTLZ.nl
Piet Moerland..... de droeftoeter van bancair Nederland.... geen wonder want de Rabo zit diep in de huizenmarkt... het liefst zou Piet iedere huurder dwingen tot het kopen van een overgewaardeerde stapel stenen... het liefst gefinancierd door de fantastische feilloze Rabobank.... altijd goed voor een dikke bonus :7
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 14:18:13 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_97784778
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Piet Moerland..... de droeftoeter van bancair Nederland.... geen wonder want de Rabo zit diep in de huizenmarkt... het liefst zou Piet iedere huurder dwingen tot het kopen van een overgewaardeerde stapel stenen... het liefst gefinancierd door de fantastische feilloze Rabobank.... altijd goed voor een dikke bonus :7
Dat is wat mensen doen. Ik doe mn werk ook goed. Dat levert me ook een bonus op. Het is wat he, mensen die proberen iets te bereiken. Zou je ook eens moeten proberen.
pi_97784981
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is wat mensen doen. Ik doe mn werk ook goed. Dat levert me ook een bonus op. Het is wat he, mensen die proberen iets te bereiken. Zou je ook eens moeten proberen.
Er zijn genoeg mensen die hun werk ook prima en uitstekend doen maar geen bonus krijgen... die krijgen gewoon een salaris :)

Banken doen het overigens niet zo heel goed... bij een beetje tegenslag moeten ze al aan het infuus van de overheid... goed... Rabo is daar tot dusver van gevrijwaard... dankzij allerlei subsidies als dubbel HRA, startersubsidies, NHG en terugkoopgaranties.... tja.. de Rabo krijgt feitelijk gewoon steun alleen heet het niet zo. What's in a name?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 14:26:05 #238
16180 crew  CoolGuy
pi_97785067
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die hun werk ook prima en uitstekend doen maar geen bonus krijgen... die krijgen gewoon een salaris :)
Dus? Dat heb ik ook, en dat is prima, maar afhankelijk van verschillende factoren krijg je ook nog eens een bonus. Dat is alleen maar leuk meegenomen.

Andere mensen die hun werk ook prima doen maar geen bonus krijgen...dus? Moet ik me daar nu schuldig over voelen, of wat? Dat is niet mijn probleem dat die mensen geen bonus krijgen.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:29:45 #239
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97785212
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah, dus de hele tijd met een term gooien, en als je er dan fijntjes op gewezen wordt dat je die term helemaal niet correct gebruikt, dan is dat ineens ook niet meer zo heel belangrijk :')

Faal. Ga nou eens energie steken in werk/betere baan dan je nu hebt, in plaats van de schuld bij anderen te zoeken. Maar nee, dat is allemaal te lastig he. Wel vermakelijk. Achter de posts van de user Xenobinol gaat een echt persoon schuil die een beetje mislukt is, en dat probeert ie te overschreeuwen door op een forum te roepen hoe dom de kopers allemaal zijn. Dat is vermakelijk. Goed, dat is leedvermaak, maar dat mag de pret niet drukken.
Kijk dat is nou wel cognitieve dissonantie :D
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 14:33:00 #240
16180 crew  CoolGuy
pi_97785352
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:29 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Kijk dat is nou wel cognitieve dissonantie :D
:D
pi_97787752
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:17 schreef CoolGuy het volgende:

Ik gebruik de term wel degelijk correct, dat mijn post verkeerd geïnterpreteerd wordt doet daar niets aan af ;)

quote:
Wanneer ben je volgens jou dan wel 'goed gelukt' :? Als je 'zo gelukkig' bent dat je geen vragen meer stelt en enkel nog maar voor jezelf leeft?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 15:33:56 #242
16180 crew  CoolGuy
pi_97787927
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik gebruik de term wel degelijk correct, dat mijn post verkeerd geïnterpreteerd wordt doet daar niets aan af ;)

[..]

Wanneer ben je volgens jou dan wel 'goed gelukt' :? Als je 'zo gelukkig' bent dat je geen vragen meer stelt en enkel nog maar voor jezelf leeft?
Ja, volgens die redenering heb je altijd gelijk. Wat jij doet is zeggen dat de hele wereld gek is, en niet jij. Nou, ondere andere ben je goed gelukt als je geen uitkering nodig hebt, en het ook niet nodig hebt om je eigen falen af te wimpelen op anderen.

Vragen stellen =! afwimpelen van eigen falen.
pi_97788025
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan afnemende financierbaarheid? Ben ik niet duidelijk genoeg of heb je in zo'n grote mate last van cognitieve dissonantie dan zelfs eenvoudige logische gevolgtrekkingen onderdrukt worden?
Jij bent niet duidelijk genoeg, je had het namelijk over dalende huizenprijzen en tokkies die daardoor volgens jou voor een appel en een ei naast je komen wonen, wat natuurlijk heel wat anders is als dalende financierbaarheid. Het een sluit het ander niet uit, maar door de dalende financierbaarheid kunnen de mensen die nu niet kunnen kopen straks nog niets kopen. Maar mijn logica zal wel weer niet voldoen aan jou logica. :')
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 15:38:24 #244
16180 crew  CoolGuy
pi_97788092
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij bent niet duidelijk genoeg, je had het namelijk over dalende huizenprijzen en tokkies die daardoor volgens jou voor een appel en een ei naast je komen wonen, wat natuurlijk heel wat anders is als dalende financierbaarheid. Het een sluit het ander niet uit, maar door de dalende financierbaarheid kunnen de mensen die nu niet kunnen kopen straks nog niets kopen. Maar mijn logica zal wel weer niet voldoen aan jou logica. :')
Dat mag je niet zeggen ,want dat is niet wat Xeno wil horen. Hij wil namelijk vasthouden aan dat beeld dat hij heeft dat hij straks ineens wél in de positie is om een huis te kopen, want als dat niet waar blijkt te zijn dan is zijn kruistocht van de afgelopen jaren ineens nutteloos gebleken :')
  maandag 6 juni 2011 @ 15:46:38 #245
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97788446
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Cognitieve dissonantie is een verschil tussen 2 onverenigbare attitudes of tussen attitude en gedrag.

quote:
Dit is hoogstens slecht nadenken, verkeerde gevolgen trekken of makkelijk beïnvloedt worden door de buren. Er staan geen 2 attitudes / gedragingen in je post dus kan er van cognitieve dissonantie geen sprake zijn.

Hier:
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false

(je enorme behoefte om toch tegen de bewijzen in je gelijk proberen te halen is dan weer wel cognitieve dissonantie. Je hebt een beeld van jezelf dat je gelijk hebt. De feiten spreken het tegen, dus moet je of je zelfbeeld bijstellen of de feiten bijstellen. aangezien het makkelijker is de feiten te verdraaien dan te accepteren dat je het misschien fout had, ga je elke mogelijkheid aan toch maar iets te vinden dat je gelijk bevestigt)
  maandag 6 juni 2011 @ 16:21:47 #246
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97790283
Kamp snijdt fors in kindregelingen

Dat wordt of je kinderen wegdoen of je huis verkopen voor sommigen die nog net het hoofd boven water houden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_97790351
Welke sommigen? Hoeveel mensen gaat het om? Waar zijn de cijfers, de onderbouwingen, de argumen.......... o screw it ook maar, die gaat er toch niet komen.
pi_97790502
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:46 schreef oompaloompa het volgende:

Dat is niet waar. Cognitieve dissonantie is een verschil tussen 2 onverenigbare attitudes of tussen attitude en gedrag.
Dat weet ik, toch kopen voor de topprijs terwijl je weet dat het waanzin is.

quote:
Dit is hoogstens slecht nadenken, verkeerde gevolgen trekken of makkelijk beïnvloedt worden door de buren. Er staan geen 2 attitudes / gedragingen in je post dus kan er van cognitieve dissonantie geen sprake zijn.
Dus tegenwoordig is het trekken van een conclusie op tegenstrijdige gedachten een kwestie van 'slecht nadenken' ? Wat is dan goed nadenken?

Ik beweer nergens dat ik feilloos ben of geen verkeerde conclusies trek, ik beweer alleen maar dat een hoop huizenbezitters slecht denkwerk verricht hebben :D
I'll sing you a lullaby.
  maandag 6 juni 2011 @ 16:25:56 #249
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_97790516
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:23 schreef Scorpie het volgende:
Welke sommigen? Hoeveel mensen gaat het om? Waar zijn de cijfers, de onderbouwingen, de argumen.......... o screw it ook maar, die gaat er toch niet komen.
Geen idee en daarbij ben ik de altijd positieve huizenbezitter hier :P (zonder kinderen overigens).
Lijkt er op dat ze de tweeverdieners weer langzaam terug willen dringen waar wel de hypotheken vaak op twee salarissen zijn afgesloten
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_97790543
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:21 schreef Bayswater het volgende:
Kamp snijdt fors in kindregelingen

Dat wordt of je kinderen wegdoen of je huis verkopen voor sommigen die nog net het hoofd boven water houden.
Pffff..... 52 euro per kind per maand extra.... dat moeten die kapitalisten toch met gemak op kunnen brengen.... het is niet eens veel geld volgens sommigen :')
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')