abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97936171
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:02 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Lijstjes kloppen niet helemaal, ik mis namelijk de VS in die lijsten :{w
De USA heeft toch triple A? Vandaar dat ze er niet tussen staan _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:01 schreef SeLang het volgende:
Rente ongewijzigd -O-
Er zal veel afhangen van wat Trichet zo gaat roepen. De vorige persconferentie werd al bekend dat er vandaag niet verhoogd zou worden en dat gaf een mooie selloff in de euro.
Eigenlijk moet de rente omhoog maar dat trekken de PIGS weer niet.
Ik verwacht vanmiddag 'monitor very closely'. Volgende maand dus ook ongewijzigd.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:20:03 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97936392
De ECB moeten wat geloofwaardigheid terugwinnen dus ik gok op een verhoging in juli
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:22:02 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97936469
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:03 schreef Drugshond het volgende:
Keep on trucking Selang.....
Carry trades naar Z-Amerika een optie ?!
Euribor loopt gestaag op. Op een gewone bankrekening zonder voorwaarden krijg je alweer 2,7%. Dat is helemaal niet zo slecht, gezien de deflatoire tendens in de economie :)
Mijn reisverslagen
pi_97936696
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:20 schreef SeLang het volgende:
De ECB moeten wat geloofwaardigheid terugwinnen dus ik gok op een verhoging in juli
In welke zin waren ze die geloofwaardigheid verloren?
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:29:34 #125
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97936764
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:15 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De USA heeft toch triple A? Vandaar dat ze er niet tussen staan _O-

[..]

Wat ook een groot mysterie is. Oh wacht, eigenlijk niet, want de meeste ratingbureau's zijn Anglo-Amerikaans. Die lijstjes zijn onbetrouwbaar want politiek gemotiveerd ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:34:36 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97936949
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In welke zin waren ze die geloofwaardigheid verloren?
Door tegen de eigen regels in junk als collateral te accepteren en fiscaal beleid te gaan bedrijven door specifiek PIIGS bonds op te gaan kopen. Door dat laatste te doen hebben ze hun politieke onafhankelijkheid opgegeven.
Mijn reisverslagen
pi_97937010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:20 schreef SeLang het volgende:
De euro springt met een volle cent tegelijk heen en weer c_/
'strong vigilance'
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:37:51 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97937099
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:35 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De euro springt met een volle cent tegelijk heen en weer c_/
Mijn reisverslagen
pi_97937309
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Euribor loopt gestaag op. Op een gewone bankrekening zonder voorwaarden krijg je alweer 2,7%. Dat is helemaal niet zo slecht, gezien de deflatoire tendens in de economie :)
wat zegt u? )

http://www.nu.nl/economie(...)veau-in-25-jaar.html
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:43:36 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97937346
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:35 schreef fedsingularity het volgende:

'strong vigilance'
He said it :Y
Mijn reisverslagen
pi_97937386
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

He said it :Y
Dat is toch meestal een verhoging?
Waarom wint de zwaartekracht dan nu op de euro?
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:47:35 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97937523
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat zegt u? )

http://www.nu.nl/economie(...)veau-in-25-jaar.html
Dat is CPI inflatie binnen een deflatoire 'big picture' (debt destruction). Die CPI inflatie geeft alleen maar een extra squeeze, tenzij het resulteert in een loongolf. Maar dat ligt voorlopig niet voor de hand door de hoge werkloosheid en lage economische groei.
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:49:23 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97937600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:44 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Dat is toch meestal een verhoging?
Waarom wint de zwaartekracht dan nu op de euro?
Weet ik niet. Misschien omdat zojuist ook werd aangekondigd dat het Amerikaanse handelstekort terugloopt (=sterkere dollar)
Mijn reisverslagen
pi_97937729
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Weet ik niet. Misschien omdat zojuist ook werd aangekondigd dat het Amerikaanse handelstekort terugloopt (=sterkere dollar)
Tja het is niet te filmen de laatste tijd. De ww aanvragen lopen daarentegen nog steeds op en dat lijkt me nou niet erg positief voor de dollar.
pi_97937802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is CPI inflatie binnen een deflatoire 'big picture' (debt destruction). Die CPI inflatie geeft alleen maar een extra squeeze, tenzij het resulteert in een loongolf. Maar dat ligt voorlopig niet voor de hand door de hoge werkloosheid en lage economische groei.
hmmm, ik vind een reele rente van nul of negatief na belastingen nou niet zo geweldig hoor.... dus ik sta nog even niet te juichen over 2,7%....
pi_97937901
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:47 schreef SeLang het volgende:

He je hebt het hier over NL wij hebben nog steeds een heel lage werkeloosheid. We zijn geen UK,IR,GR,SP of zo. ;)
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:05:18 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97938316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hmmm, ik vind een reele rente van nul of negatief na belastingen nou niet zo geweldig hoor.... dus ik sta nog even niet te juichen over 2,7%....
Voor mij is het vet positief :P

Maar CPI boeit niet zo, zeker niet als die prijsstijgingen grotendeels vooral zitten in tijdelijke commodity bubbles. Dit wordt bovendien meer dan gecompenseerd door dalende huizenprijzen. Stel een gemiddeld huis daalt 10% in prijs. Dat is 27k ofzo. Met die besparing kun je heel wat gestegen brood prijzen opvangen hoor. Maar dat koophuis zit dus niet in de CPI.
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:07:21 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97938392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He je hebt het hier over NL wij hebben nog steeds een heel lage werkeloosheid. We zijn geen UK,IR,GR,SP of zo. ;)
Ik maak me geen zorgen over een gestegen CPI, maar wel als ik lees dat ergens de lonen stijgen. Lonen zijn de echte driver van inflatie, niet commodity- of retailprijzen.
Mijn reisverslagen
pi_97938452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Voor mij is het vet positief :P

Maar CPI boeit niet zo, zeker niet als die prijsstijgingen grotendeels vooral zitten in tijdelijke commodity bubbles. Dit wordt bovendien meer dan gecompenseerd door dalende huizenprijzen. Stel een gemiddeld huis daalt 10% in prijs. Dat is 27k ofzo. Met die besparing kun je heel wat gestegen brood prijzen opvangen hoor. Maar dat koophuis zit dus niet in de CPI.
Zelfs zonder belastingheffing en inflatie kan ik 2,7% niet vet positief noemen :)

Ik zie die 'besparing' niet zo, hooguit misschien psychologisch. Of vind je 300% stijging in 20 jaar 'verdiend' geld? :)
pi_97938499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik maak me geen zorgen over een gestegen CPI, maar wel als ik lees dat ergens de lonen stijgen. Lonen zijn de echte driver van inflatie, niet commodity- of retailprijzen.
nou, die stijgen in NL alle kommer en kwel ten spijt ook met een paar percent per jaar. In landen die productie van onze goederen voor hun rekening nemen (mn China en India) met enkele tientallen percenten per jaar....
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:13:15 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97938630
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik zie die 'besparing' niet zo, hooguit misschien psychologisch. Of vind je 300% stijging in 20 jaar 'verdiend' geld? :)
Als je nu zou cashen wel ja :Y.

Maar eigenlijk is dat dus gewoon een verborgen zeer hoge inflatie geweest in de afgelopen jaren (die je niet terugziet in de CPI). We zitten nu juist in een deflatoire (of disinflatoire) periode.

Daar zitten imo al die "hyperinflatie" goldbugs ook fout. Die "hyperinflatie" ligt juist achter ons. Dat was o.a. die huizenbubble.
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:15:18 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97938717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou, die stijgen in NL alle kommer en kwel ten spijt ook met een paar percent per jaar. In landen die productie van onze goederen voor hun rekening nemen (mn China en India) met enkele tientallen percenten per jaar....
En dat zijn dus de factoren die je in de gaten moet houden want dat is de echte driver van inflatie
Mijn reisverslagen
pi_97938911
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

En dat zijn dus de factoren die je in de gaten moet houden want dat is de echte driver van inflatie
mijn observatie is dat bedrijven hun (interne) inflatie de afgelopen vijf jaar hebben beheerst door ontzettend veel te offshoren, maar dat ze nu dubbele inflatie binnenhalen doordat kosten nu rockbottom zijn en ze nu geconfronteerd worden met looninflatie naar Aziatische maatstaven.....
en in de huidige globale markt dat ge-exporteerd wordt naar het Westen. Ik sta dus niet te kijken van 2,zoveel procent inflatie.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:39:07 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97939729
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mijn observatie is dat bedrijven hun (interne) inflatie de afgelopen vijf jaar hebben beheerst door ontzettend veel te offshoren, maar dat ze nu dubbele inflatie binnenhalen doordat kosten nu rockbottom zijn en ze nu geconfronteerd worden met looninflatie naar Aziatische maatstaven.....
en in de huidige globale markt dat ge-exporteerd wordt naar het Westen. Ik sta dus niet te kijken van 2,zoveel procent inflatie.
Dat kan een probleem worden en dan moeten we hopen dat de ECB haar target van <2% inflatie weet te behouden. Rente zal dan fors omhoog moeten ( ik kan niet wachten c_/ ). Maar momenteel lijkt CPI inflatie dramatischer dan het is. Met de laatste cijfers hebben we het over 1,6% annualised over de afgelopen 3 jaar (in NL).
Mijn reisverslagen
pi_97941560
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat kan een probleem worden en dan moeten we hopen dat de ECB haar target van <2% inflatie weet te behouden. Rente zal dan fors omhoog moeten ( ik kan niet wachten c_/ ). Maar momenteel lijkt CPI inflatie dramatischer dan het is. Met de laatste cijfers hebben we het over 1,6% annualised over de afgelopen 3 jaar (in NL).
De ECB kan de rente alle kanten op sturen, maar dit soort inflatie kan ze niet beinvloeden.
Helemaal gek zijn ze ook niet, he :)
(whishfull thinking Selang?)
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:19:34 #146
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97941749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:40 schreef bbwgirliegirl het volgende:
Echt een vuile leugenaar trouwens die Jan-Kees. Wat een smerige vuile hond is het eigenlijk met z'n verhaaltjes over "We zijn bezig om Griekenland te redden en dat is goed voor de Nederlandse belastingbetaler."
Hij heeft gelijk natuurlijk, maar leuk is anders. Hij heeft trouwens al zo'n 5 jaar gelijk, ook toen iedereen nog in de waan was :Y
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2011 @ 16:21:52 #147
230491 Zith
pls tip
pi_97941883
Griekenland heeft een cultureshift nodig. Ik stel voor deze in de maand juli in te plannen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97945354
De Jager stelt reis naar VS uit in verband met euro-kwesties

AMSTERDAM (Dow Jones)--Minister van Financien Jan Kees de Jager heeft zijn werkbezoek aan de Verenigde Staten uitgesteld, in verband met belangrijke beslissingen die moeten worden genomen over de euro, maakt het ministerie van Financien donderdag bekend.
Het werkbezoek stond gepland voor de periode 13 tot en met 19 juni. "Deze maand zullen moeilijke keuzes gemaakt moeten worden in het belang van de stabiliteit van de euro. Ik wil daar nu al mijn tijd en energie aan besteden, zodat ik er zeker van ben dat het Nederlandse belang overal zo goed mogelijk naar voren gebracht wordt", aldus De Jager.
pi_97945403
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:41 schreef fedsingularity het volgende:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Minister van Financien Jan Kees de Jager heeft zijn werkbezoek aan de Verenigde Staten uitgesteld, in verband met belangrijke beslissingen die moeten worden genomen over de euro, maakt het ministerie van Financien donderdag bekend.
Het werkbezoek stond gepland voor de periode 13 tot en met 19 juni. "Deze maand zullen moeilijke keuzes gemaakt moeten worden in het belang van de stabiliteit van de euro. Ik wil daar nu al mijn tijd en energie aan besteden, zodat ik er zeker van ben dat het Nederlandse belang overal zo goed mogelijk naar voren gebracht wordt", aldus De Jager.
Nu begin ik me echt zorgen te maken :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:45:35 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97947818
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De ECB kan de rente alle kanten op sturen, maar dit soort inflatie kan ze niet beinvloeden.
Helemaal gek zijn ze ook niet, he :)
(whishfull thinking Selang?)
We hebben in het verleden ook weleens veel hogere inflatie gehad en dan krijg je doorgaans rentes die dat meer dan compenseren. De reële rente is vrijwel altijd positief. En ik wil weleens zien wat een hogere nominale rente doet met huidige aandelen waarderingen en huizenprijzen ( ik heb wel een vermoeden... O-) ), dus al met al zie ik dat als een gunstig scenario.

Het minst gunstige scenario is waarschijnlijk het Japan-scenario, waarbij inflatie, groei en rente per saldo jarenlang niet ver boven nul zitten. Helaas is dat wel een van de meest waarschijnlijke scenarios in de huidige situatie.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')