abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:31:45 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98152221
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:29 schreef SeLang het volgende:
Livestream:

"U stuurt dus aan op een haircut!"

"Ehm, ja, een gedeeltelijke haircut"

Een gedeeltelijke haircut _O-
Politici :')
Mij was dat duidelijk. Geen 100% maar 20% ofzo.

CU-vrouwtje snapt het trouwens best wel.
The End Times are wild
pi_98152293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:26 schreef meth77 het volgende:

[..]

Een zelfstandig economie is een economie met een fiscale, politieke eenheid en een rentebeldi
Wat heeft een fiscale of politieke eenheid in godsnaam te maken met de optimale wisselkoers voor de economie van een bepaalde regio?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:37:38 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98152384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mij was dat duidelijk. Geen 100% maar 20% ofzo.

CU-vrouwtje snapt het trouwens best wel.
Een gedeeltelijke haircut

Een haircut is per definitie gedeeltelijk. Maar ik was niet de enige die dubbel lag van het lachen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:40:29 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98152460
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een gedeeltelijke haircut

Een haircut is per definitie gedeeltelijk. Maar ik was niet de enige die dubbel lag van het lachen.
Ja, dat snap ik ook wel. Maar wat ze wilde zeggen was dat niet alle schulden aan Griekenland kwijtgescholden werden.
The End Times are wild
pi_98152551
Volgens de bankeconomen moet er dus niet geherstructureerd worden.

Ok dan. :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:44:37 #231
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_98152589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:43 schreef Terrorizer het volgende:
Volgens de bankeconomen moet er dus niet geherstructureerd worden.

Ok dan. :P
er valt daar makkelijk voor een paar miljard te herstructureren.
"Ik quote graag mezelf."
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:47:07 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98152654
De Grieken moeten bezuinigingen gewoon keihard afgedwongen worden. Dat is niet zo moeilijk toch? Griekenland geeft bijvoorbeeld relatief 4x zoveel geld uit aan defensie. Deel dat bedrag door acht. Zo kun je dat wel op meer departementen toepassen.
En de Grieken moeten gewoon op jacht naar geld in eigen land. Al die vele miljarden die weggesluisd zijn naar het buitenland (Kreta) moeten gewoon teruggevorderd worden en hierop moeten boetes van 25% oid geheven worden.
The End Times are wild
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:48:27 #233
141482 Q.
JurassiQ
pi_98152692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:47 schreef LXIV het volgende:
De Grieken moeten bezuinigingen gewoon keihard afgedwongen worden. Dat is niet zo moeilijk toch? Griekenland geeft bijvoorbeeld relatief 4x zoveel geld uit aan defensie. Deel dat bedrag door acht. Zo kun je dat wel op meer departementen toepassen.
En de Grieken moeten gewoon op jacht naar geld in eigen land. Al die vele miljarden die weggesluisd zijn naar het buitenland (Kreta) moeten gewoon teruggevorderd worden en hierop moeten boetes van 25% oid geheven worden.
+1. Ze zijn te lang overal mee weg gekomen, tijd dat er wat gebeurt, anders gaan andere landen ook de boel bij elkaar liegen en bedriegen. Er moet een voorbeeld gemaakt worden van Griekenland!
For great justice!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:50:09 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98152730
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:48 schreef Q. het volgende:

[..]

+1. Ze zijn te lang overal mee weg gekomen, tijd dat er wat gebeurt, anders gaan andere landen ook de boel bij elkaar liegen en bedriegen. Er moet een voorbeeld gemaakt worden van Griekenland!
Ja dat klopt. Maar het is óf ze geld lenen, of ze failliet te laten gaan. Als ze failliet gaan betalen ze hun schulden dus uiteindelijk gewoon niet. Daarom is het standpunt van het CDA het juiste: we laten ze niet defaulten, ze moeten de broekriem zeer strak aanhalen en ons terugbetalen. Tot de laatste cent. Om dit mogelijk te maken moeten we ze nu dus toch lenen.
The End Times are wild
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:52:37 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_98152810
Die Grieken trekken straks zelf de stekker eruit nadat ze eerst nog even de maximale hoeveelheid geld hebben losgepeuterd van Nederland en anderen. Er is namelijk helemaal geen geloofwaardig scenario waarin het ooit kan worden terugbetaald.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:53:24 #236
324665 meth77
to do or not to do
pi_98152833
quote:
di 14 jun 2011, 12:05
Griekenland failliet

AMSTERDAM - Standard & Poor's (S&P) heeft de Griekse kredietwaardigheid verlaagd naar CCC. De kredietbeoordelaar geeft hiermee aan dat er “aanzienlijk grotere waarschijnlijkheid is op een of meerdere wanbetalingen”. De Griekse tienjaarsrente liep dinsdag op tot 17% doordat de obligaties massaal werden verkocht door beleggers.

Wie gelooft er nog in Griekenland? Vrijwel dagelijks worden we overspoeld met nieuwe schandalen uit dit Zuid-Europese land. Zo hebben de Grieken recent besloten tot de aanleg van een Formule 1 circuit en honderden Griekse (oud-)parlementariërs eisen voor de rechter nabetalingen van gemiddeld ¤ 250.000 per persoon.

Afgelopen week nog verscheen het bericht dat 4500 ambtenaren die waren overleden, nog steeds pensioen kregen. Die hebben in ieder geval hun pensioen goed geregeld. Het is één van de voorbeelden die illustratief zijn voor de manier waarop Grieken omgaan met de regels.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:53:37 #237
324665 meth77
to do or not to do
pi_98152840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:52 schreef SeLang het volgende:
Die Grieken trekken straks zelf de stekker eruit nadat ze eerst nog even de maximale hoeveelheid geld hebben losgepeuterd van Nederland en anderen. Er is namelijk helemaal geen geloofwaardig scenario waarin het ooit kan worden terugbetaald.
Dat dus
pi_98152856
quote:
Dit dus. En in hoeverre geloven wij nog enige toezeggingen op papier van de Grieken nadat ze ons jaren lang bedrogen hebben?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98153239
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:47 schreef LXIV het volgende:
Ik denk niet dat de bevolking daar heel veel trek in heeft. Keiharde lastenverhogingen/bezuinigingen, dat gaat de politiek echt niet lukken. En terecht daarmee zou een onevenredig deel van de opgebouwde schuld op de huidige generatie belastingbetalers worden afgewenteld, dat vind ik moreel gezien niet te accepteren. Toch de bezuinigingen er doorheen rammen, zoals de EU ongetwijfeld zou willen, is niet democratisch te noemen (dat past op zich natuurlijk wel uitstekend bij de EU :') ). En dan hebben we na een financieel faillissement ook nog een moreel faillissement te pakken.
pi_98153353
Wat een droeftoeter die vent van de PVV zeg.
"wij waren ook tegen" jullie bestonden toen nog niet.
Hell To The Liars
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:11:16 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98153423
quote:
Dat zou werkelijk the bloody limit zijn! Maar je weet het inderdaad nooit. Het zou wel een stunt zijn.

Ik geloof niet dat er geen geloofwaardig scenario zijn waarin het terugbetaald kan worden. Daarvoor is er nog teveel krom in Griekenland. Juist hierdoor zijn er mogelijkheden genoeg. Zoals minder geld uitgeven en belastingen gaan innen.
Als land (dus overheid, burgers en bedrijven) is er namelijk voldoende geld in Griekenland.
The End Times are wild
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:12:51 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98153498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de bevolking daar heel veel trek in heeft. Keiharde lastenverhogingen/bezuinigingen, dat gaat de politiek echt niet lukken. En terecht daarmee zou een onevenredig deel van de opgebouwde schuld op de huidige generatie belastingbetalers worden afgewenteld, dat vind ik moreel gezien niet te accepteren. Toch de bezuinigingen er doorheen rammen, zoals de EU ongetwijfeld zou willen, is niet democratisch te noemen (dat past op zich natuurlijk wel uitstekend bij de EU :') ). En dan hebben we na een financieel faillissement ook nog een moreel faillissement te pakken.
Ze hoeven niets onmenselijks te doen. Niets meer dan dat bijvoorbeeld Nederland gedaan heeft. Om nogmaals terug te komen op defensie: Nederland heeft hierop 15% bezuinigd. Kunnen de Grieken niet af met een defensie die relatief net zo groot is als de Nederlandse? Zo zijn er mogelijkheden genoeg.
The End Times are wild
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:14:08 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98153541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit dus. En in hoeverre geloven wij nog enige toezeggingen op papier van de Grieken nadat ze ons jaren lang bedrogen hebben?
Dan moet je Griekenland onder curatele stellen. Dus gewoon de regering naar huis sturen en het land laten besturen door Noord-Europeanen. Dat wij bepalen hoeveel geld er naar welk departement gaat. Die Grieken zullen moeten betalen, linksom of rechtsom. Zolang er in Griekenland geen mensen omkomen van de honger is er wat mij betreft nog steeds geld te halen.
The End Times are wild
pi_98153593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze hoeven niets onmenselijks te doen. Niets meer dan dat bijvoorbeeld Nederland gedaan heeft. Om nogmaals terug te komen op defensie: Nederland heeft hierop 15% bezuinigd. Kunnen de Grieken niet af met een defensie die relatief net zo groot is als de Nederlandse? Zo zijn er mogelijkheden genoeg.
Ik kan me voorstellen dat Griekenland niet kan/ wil bezuinigen op defensie.
Er is toch zo'n eiland in de buurt waar ze over twisten en hun buren zijn nu wel vriendjes, maar niet zo betrouwbaar als de onze als het gaat om oorlog
Hell To The Liars
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:16:01 #245
324665 meth77
to do or not to do
pi_98153596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan moet je Griekenland onder curatele stellen. Dus gewoon de regering naar huis sturen en het land laten besturen door Noord-Europeanen. Dat wij bepalen hoeveel geld er naar welk departement gaat. Die Grieken zullen moeten betalen, linksom of rechtsom. Zolang er in Griekenland geen mensen omkomen van de honger is er wat mij betreft nog steeds geld te halen.
Ha de Grieken geven niet eens toestemming dat de EU zich mag bemoeien met de verkoop van spoorwegen en vliegvelden voor welke waarde en aan wie
pi_98153757
Zou de minister niet wat geinteresseerder aan het debat willen meenemen.
Zit ie zijn lunch bestelling door te smsen ofzo?
Hell To The Liars
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:22:37 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98153848
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Er is toch zo'n eiland in de buurt waar ze over twisten en hun buren zijn nu wel vriendjes, maar niet zo betrouwbaar als de onze als het gaat om oorlog
Ze hebben niks te willen en ze kunnen het niet meer betalen. Zo simpel is het.
The End Times are wild
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:23:18 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98153875
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:16 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ha de Grieken geven niet eens toestemming dat de EU zich mag bemoeien met de verkoop van spoorwegen en vliegvelden voor welke waarde en aan wie
Dat zijn dan voorwaarden die aan een nieuwe lening kunnen worden verbonden. Al denk ik dat dit wel ver gaat, ik verwacht dat het gewoon om bedragen en tijdspaden gaat.
The End Times are wild
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:23:26 #249
324665 meth77
to do or not to do
pi_98153879
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Cyprus bedoel je
pi_98153929
quote:
Dat is alleen in het belang van de Grieken als ze het begrotingstekort hebben weggewerkt of zodanig hebben teruggebracht dat het intern kan worden gefinancierd/in korte tijd kan worden omgebogen na een overschot. Daar word op aangestuurd, dat is toch geen geheim meer?

Maar dan zijn we wel een aantal jaren verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')