abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97602141
Aangezien ik over een aantal dagen de sleutel van mijn appartementje krijg, houdt dat ook in dat mijn prakkie niet meer op tafel staat als ik thuiskom... Ach, volwassen worden, zelf wassen, zelf schoonmaken... en zelf koken :o En vooral dat laatste ben ik bang dat ik er moeite mee ga krijgen. Ik heb al eens een half jaar op mezelf gewoond maar dat bestond toch vooral uit a. geen avondeten, b. sla of c. een boterham. Nu ik ga samenwonen wil ik dit wel goed aanpakken want ik moet natuurlijk wel bij schoonmoeders in de gratie blijven :D

Ik ben absoluut geen held in zelf een snel gerecht in elkaar flansen en in mijn koelkast waren ook altijd dingen aan het wegkwijnen. Hebben de culinair onderlegde FOK!kers hier nog wat tips, trucs en recepten voor makkelijke, snelle maar toch lekkere gerechten voor 2 personen?

Misschien nog even belangrijk om het bah-lijstje erbij te zetten:
ik vind gehakt niet zo heel lekker, vriendlief vindt krootjes niet zo lekker (boehoe mijn lievelingseten...) en we vinden allebei tomaat niet zo lekker. De dingen zoals spaghetti en macaroni vallen dus al een beetje af, alhoewel variaties natuurlijk welkom zijn :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:00:22 #2
337417 Gangsterboi
Gangsterder dan gangster.
pi_97602233
pi_97602246
Al die wereldgerechtenpakjes van Knorr zijn voor 2 personen en dat is zeer makkelijk. :P

Deze dus: http://www.knorr.nl/site/producten/543226/groep
gr gr
pi_97602613
Aardappelen en groenten koken in één pan is echt niet zo moeilijk.
pi_97602672
wtf zijn 'krootjes' :')
Gewoon, omdat het kan.
  Eindredactie Games woensdag 1 juni 2011 @ 23:08:08 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_97602676
Prakkie :') Bestaan er nog giftigere woorden.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_97602696
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:06 schreef Socios het volgende:
Aardappelen en groenten koken in één pan is echt niet zo moeilijk.
nee maar om dat nou elke dag te eten, nee bedankt. Ik zou zo graag wat receptjes enzo of tips van simpele maar wel leuke gerechten willen! :P
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:00 schreef Quyxz_ het volgende:
Al die wereldgerechtenpakjes van Knorr zijn voor 2 personen en dat is zeer makkelijk. :P

Deze dus: http://www.knorr.nl/site/producten/543226/groep
Kijk dat bedoel ik, daar dénk ik geeneens aan als ik in de supermarkt loop :)
pi_97602744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:08 schreef -AnneX- het volgende:
rode bieten. heel lekker als je er een beetje kaasblokjes doorheen doet en dat een beetje laat smelten O+
pi_97602803
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:09 schreef kirsten. het volgende:

[..]

rode bieten. heel lekker als je er een beetje kaasblokjes doorheen doet en dat een beetje laat smelten O+
zeg dan gewoon rode bieten :P

oh en de conimex boemboe's zijn ook zeer goed te doen :Y
Gewoon, omdat het kan.
pi_97602809
Zo simpel, kipfilet, wokgroente, noodles, woksaus, klaar.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:10:31 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97602824
Van die texmex pakjes zijn ook handig.
pi_97603046
Pasta met ham (of spekjes), champignons, spinazie (gewoon of a la creme) en blikje mais, evt roomkaas.

Goedkoop, goed te doen voor 2 personen of voor grote groepen.
Klussen deel 1 en 2
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:18:56 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97603256
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:58 schreef kirsten. het volgende:

Ik ben absoluut geen held in zelf een snel gerecht in elkaar flansen en in mijn koelkast waren ook altijd dingen aan het wegkwijnen. Hebben de culinair onderlegde FOK!kers hier nog wat tips, trucs en recepten voor makkelijke, snelle maar toch lekkere gerechten voor 2 personen?

Het FOK!-kookboek!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97603767
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Het FOK!-kookboek!
Gast, dank voor deze post _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:31:04 #15
165512 MASD
Music is dead.
pi_97603909
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:08 schreef -AnneX- het volgende:
Sauerkraut->kraut->kroot.
Long live music.
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:43:37 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97604532
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:31 schreef MASD het volgende:

Sauerkraut->kraut->kroot.
:N

Rode bieten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97604667
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:10 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Zo simpel, kipfilet, wokgroente, noodles, woksaus, klaar.
Dit.

Tevens: Magnetron.

De jeugd van tegenwoordig :N
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:18:27 #18
165512 MASD
Music is dead.
pi_97606501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:43 schreef golfer het volgende:

[..]

:N

Rode bieten.
Dat werkt toch niet.
Long live music.
pi_97607563
je hebt op diverse sites receptenzoekers bij sommige kan je allemaal spullen die bijv opmoeten zelf invullen. Kan je overigens ook op google doen. Makkelijker kan niet. En er komt altijd wel een recept uit voort.

1 tip grote pan soep maken en in kleine porties invriezen. Zo heb je altijd wat achter de hand.
The most important part of my religion is to play guitar.
~ Lou Reed
pi_97609984
Het Fokke en Sukke kookboek halen.

Op low budget gericht, de ongeveer prijzen erbij.
Het ligt allemaal voor de hand wat er in staat maar het is handig.
Ook gericht op voor 1 persoon koken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 juni 2011 @ 03:35:21 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_97611684
Goeie soep en zeer cheap:

2 liter water aan de kook brengen
2 blokjes runderbouillon toevoegen
2 pakjes spekblokjes goed gaar bakken, echt donkerbruin laten worden, beetje krokant
2 courgettes in redelijk kleine blokjes erin, flink laten koken, fijnstampen met zo'n ding waar je ook aardappelpuree mee maakt
laag vuurtje
een bosje lente-uitjes fijnsnijden (of eigenlijk zoveel je wil, ik snij meestal 2 bosjes :9 )
spekjes erbij (ik gooi meestal het vet erbij voor de smaak), lente-ui erbij, minuutje laten koken. Opscheppen maar. Kun je dagen van eten, ook lekker voor de lunch, wel beetje wintersoepje.

Spaghetti Bolognese (lekker en cheap)
Halve kilo gehakt, op laag vuurtje garen
Breng water aan de kook en doe daar je pasta in, laat op laag vuurtje garen
In een andere pan doe je olijfolie, fruit een fijngehakt teentje knoflook en 2 gesnipperde uien aan, zodat ze lichtbruin worden (verse knoflook kun je ook vervangen door knoflookpoeder..) . Verder invullen zoals jij het lekker vindt en wat het budget toelaat (paprika, champignon etc etc.). Doe er 2 blikjes tomatenblokjes of gepelde tomaten bij. Doe er uiteindelijk nog de gehakt bij. Nu ga je steeds toevoegen en proeven. Weer zelf in te vullen. Oregano, basilicum, peper, zout (met verse kruiden is het trouwens veel lekkerder.

Giet de pasta af en doe er wat olijfolie bij, goed doorhusselen. Op je bord, flinke lepel saus er middenin en :Y) . Italianen vonden dit een uitstekende benadering en mijn vader is pastahater maar dit vond hij zelfs lekker. Veel saus maken en invriezen. Volgende keer alleen wat pasta koken en de saus opwarmen.

Stamppotten (cheap en lekker)

Basis zijn je aardappelen, 1 kilo. Schillen en heel goed gaar koken. Stampen met melk tot je een fijne textuur krijgt. Dan op smaak brengen met peper, zout, nootmuskaat en gebakken spekjes.

Groenten is altijd simpel. Onderin de pan kook je je aardappelen, bovenin je groenten. Alles gaat tegelijk de pan in. De helft aardappelen, de helft groenten en gewoon meestampen.

1000 gram boerenkool
500 gram ui, 500 gram wortel (in grote blokjes gesneden)
1000 gram zuurkool
etc etc

Stuk vlees naar wens, klaar. Invriezen: check.
Resistance is futile.
pi_97612301
Bedankt allemaal voor de tips :)

dat FOK-kookboek is trouwens echt ideaal, wist helemaal niet dat dat bestond joh!
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:46 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit.

Tevens: Magnetron.

De jeugd van tegenwoordig :N
ja maar ik wil nou juist eens geen magnetronvoer eten, maar zelf koken. Het moet alleen niet teveel tijd en geld in beslag gaan nemen.
pi_97612309
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2011 03:35 schreef Seven. het volgende:
Goeie soep en zeer cheap:

2 liter water aan de kook brengen
2 blokjes runderbouillon toevoegen
2 pakjes spekblokjes goed gaar bakken, echt donkerbruin laten worden, beetje krokant
2 courgettes in redelijk kleine blokjes erin, flink laten koken, fijnstampen met zo'n ding waar je ook aardappelpuree mee maakt
laag vuurtje
een bosje lente-uitjes fijnsnijden (of eigenlijk zoveel je wil, ik snij meestal 2 bosjes :9 )
spekjes erbij (ik gooi meestal het vet erbij voor de smaak), lente-ui erbij, minuutje laten koken. Opscheppen maar. Kun je dagen van eten, ook lekker voor de lunch, wel beetje wintersoepje.

Spaghetti Bolognese (lekker en cheap)
Halve kilo gehakt, op laag vuurtje garen
Breng water aan de kook en doe daar je pasta in, laat op laag vuurtje garen
In een andere pan doe je olijfolie, fruit een fijngehakt teentje knoflook en 2 gesnipperde uien aan, zodat ze lichtbruin worden (verse knoflook kun je ook vervangen door knoflookpoeder..) . Verder invullen zoals jij het lekker vindt en wat het budget toelaat (paprika, champignon etc etc.). Doe er 2 blikjes tomatenblokjes of gepelde tomaten bij. Doe er uiteindelijk nog de gehakt bij. Nu ga je steeds toevoegen en proeven. Weer zelf in te vullen. Oregano, basilicum, peper, zout (met verse kruiden is het trouwens veel lekkerder.

Giet de pasta af en doe er wat olijfolie bij, goed doorhusselen. Op je bord, flinke lepel saus er middenin en :Y) . Italianen vonden dit een uitstekende benadering en mijn vader is pastahater maar dit vond hij zelfs lekker. Veel saus maken en invriezen. Volgende keer alleen wat pasta koken en de saus opwarmen.

Stamppotten (cheap en lekker)

Basis zijn je aardappelen, 1 kilo. Schillen en heel goed gaar koken. Stampen met melk tot je een fijne textuur krijgt. Dan op smaak brengen met peper, zout, nootmuskaat en gebakken spekjes.

Groenten is altijd simpel. Onderin de pan kook je je aardappelen, bovenin je groenten. Alles gaat tegelijk de pan in. De helft aardappelen, de helft groenten en gewoon meestampen.

1000 gram boerenkool
500 gram ui, 500 gram wortel (in grote blokjes gesneden)
1000 gram zuurkool
etc etc

Stuk vlees naar wens, klaar. Invriezen: check.
ooh die soep klinkt erg lekker! De rest ook hoor maar vooral die soep O+
pi_97612363
Pasta, pesto, spinazie, spekjes, champignons
Pasta, rode saus, paprika, courgette, champignons, gehakt

Ook simpel en ideaal aan te passen aan hoeveel mensen er mee eten..

Verder, op www.appie.nl staan veel recepten
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:07:28 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97612571
Krootjes!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')