abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97897836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:16 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]
DR
8)7

Hoe kan je hem beter vinden zonder vergelijking?

Deze opmerking slaat totaal nergens op.
de poster en cast verraden veel
pi_97900060
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:16 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

8)7

Hoe kan je hem beter vinden zonder vergelijking?

Deze opmerking slaat totaal nergens op.
Ik ben het met jimjim eens en wel hierom:

- het origineel was een Frans-Georgische film, nogal zeldzaam
- het origineel was in zwart-wit (geen idee over de remake)
- het origineel zag ik met 10 anderen in een filmhuis (later op DVD wassie iets minder, maar nog steeds errug sterk)
- de scores van de remake zeggen natuurlijk ook iets
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:42:17 #128
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97900806
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben het met jimjim eens en wel hierom:

- het origineel was een Frans-Georgische film, nogal zeldzaam
- het origineel was in zwart-wit (geen idee over de remake)
- het origineel zag ik met 10 anderen in een filmhuis (later op DVD wassie iets minder, maar nog steeds errug sterk)
- de scores van de remake zeggen natuurlijk ook iets
Ik weet niet goed of je nou sarcastisch bent of het serieus bedoelt.
pi_97901681
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik weet niet goed of je nou sarcastisch bent of het serieus bedoelt.
Bloedserieus. })

Als een remake hoge ogen gooit, lijkt ie me de moeite waard. Maar er zijn niet zo gek veel remakes die beter zijn dan het origineel. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_97906839
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:32 schreef Karina het volgende:
Tijdje niet gepost hier, wel een zooi films gezien, maar ik begin gewoon weer met de meest recente, meteen een nogal vreemde, op zijn zachtst gezegd:
The Human Centipede (First Sequence)
Horror/griezel?

Een gestoorde arts kidnapt 2 meisjes en een jongen en voert een bizar experiment op ze uit. Hij maakt ze tot een "Human Centipede".

Meer vertellen zou spoileren zijn. Ik heb heel wat rare/enge/vreemde films gezien, maar dit was toch wel een van de vreemdste. Op zich niet eens zo een slechte film en ook het acteer werk viel reuze mee.

Als je van rare films houdt, kijken, anders overslaan.
[ afbeelding ]
Ik vond dit werkelijk zo'n slechte film. Niet origineel (alleen dan de reden waarom hij ze ontvoerde), vond het slecht geacteerd, vooral die irritante meisjes. Las ergens dat de film van een Nederlander is en verboden is in England(??). Deze film zou overal verboden moeten worden, maar gewoon omdat die zo slecht was :P
Maar ben blij voor je dat jij meer plezier uit de film haalde dan ik.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:18:06 #131
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_97907000
Deel 2 is verboden. en wel hierom

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_97908070
ok, dank je voor de uitleg. Ik zag het op televaag, en die hadden er een trailer van de eerste bij gezet. Dus ik was even op het verkeerde been gezet.
Nou deel 2 ga ik zeer waarschijnlijk niet kijken ook al zou die beschikbaar zijn :)
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:52:06 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_97909599
Swordfish
Hacken en actie, ik vind het maar een suffe combinatie, zeker als het plot niet veel bijzonders is. Bad guy John Travolta en een driftig op een toetsenbord rammende Hugh Jackman maken nog het beste van Swordfish, maar Hale Berry laat zichzelf weer es van haar matigste kant zien met als dieptepunt een uiterst onnodige bloot-scene. De actiescenes waren nog wel lollig om te zien, maar daar houdt het wel bij op. Cijfer: 5,5

Adaptation.
Geinig om te zien hoe een film over een loserige screenwriter, die een verhaal over orchideeën voor op het witte doek wil schrijven, toch nog boeiend kan zijn. Adaptation. houdt de kijker voortdurend bezig en is bovendien geestig. Cijfer: 8

Cat on a Hot Tin Roof
De vonken vliegen eraf! Wat een geweldig familiedrama is ditmet eerste-klas-acteerwerk van de cast, waaronder een quasi-stoere Paul Newman en knappe Elisabeth Taylor. Mooi ook dat ontwrichte families in de jaren '50 het onderwerp van een film kon zijn. Zie je niet vaak in die tijd, zeker niet wanneer het slechtste in mensen naar boven gehaald kan worden. Menig karakter verdient een schop onder zijn of haar kont en gelukkig blijft dan ook niet iedereen gespaard! Cijfer: 8

Kindergarten Cop
Schwarzenegger in een kinderfilm is als pakweg eh... bier zonder alcohol? Het is zo jammerlijk om de grote baas te zien stuntelen als kleuterleider van een ongeregeld zootje koters. Extra jammer is dat weer zo'n typische film is, waarbij al die koters zogenaamd allemaal grappig moeten zijn. Het beperkt zich tot van die vieze ondeugende humor, hihihi. Nee, dit was niet veel soeps. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_97909817
Grappig dat je zegt dat Halle Berry zih weer eens van haar matigste kant laat zien, terwijl ze tot deze film eigenlijk nog helemaal niet echt bekend was. Swordfish is echt wel een goede film, jammer dat jij het er niet mee eens bent :P
pi_97913326
waiting for forever (2010 )

Een redelijke film. Beetje kort. had wel langer gekund. lange inleiding maar kort einde.

7/10
pi_97913691
Paul

Leuk filmpje wel, niet heel speciaal, gewoon simpel en grappig. CGI van tegenwoordig is trouwens wel om je vingers bij af te likken, nog even en je ziet écht geen verschil meer tussen echt en 3D.

7,5.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:43:00 #137
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_97913985
Welke film zal ik nu gaan kijken?
The Great Buck Howard
Gran Torino
Unstoppable
of Inception ?
of godfather triology, heb ik ook nog nooit gezien :P of The Matrix.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:49:41 #138
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97914474
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:43 schreef Dagoduck het volgende:
The Great Buck Howard
Gran Torino
Unstoppable
of Inception ?
Hangt af van je bui.
pi_97914706
quote:
The Great Buck Howard
Gran Torino
Unstoppable
of Inception ?
Matrix.
pi_97914760
quote:
The Great Buck Howard
Gran Torino
Unstoppable
of Inception ?
inception _O_
pi_97914862
Matrix! Fo Sho! Zijn betere films, maar is echt een must see!
pi_97914911
Echt MUST MUST See..!
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:09:44 #143
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97915838
Zonet Street Kings 2 gezien. Standaard verhaal, maar kijkt lekker weg door hoofdrolspelers
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:22:45 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_97916598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:55 schreef JDx het volgende:
Grappig dat je zegt dat Halle Berry zih weer eens van haar matigste kant laat zien, terwijl ze tot deze film eigenlijk nog helemaal niet echt bekend was. Swordfish is echt wel een goede film, jammer dat jij het er niet mee eens bent :P
De hele hype van de film ging toen over de topless-scene van Berry, Travolta en Jackman waren maar bijzaak.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_97916990
The Jacket

een ex-militair wordt in een TBS kliniek geplaatst omdat hij een agent zou hebben vermoord en zijn alibi niet klopt (zijn geheugen is wat beroerd door zijn tijd in de golfoorlog)
daar ondergaat hij een behandeling die hem soort van in de toekomst laat kijken

intressante film ^O^
goede opbouw van de film ook :Y
7,5/10
pi_97919062
Never let me go

(Sci-fi/drama/romantiek)

Film over de jonge mensen Kathy, Tommy en Ruth die met elkaar opgroeien. Ze zijn alledrie gedwongen orgaandonoren waardoor ze nooit een normaal, lang leven zullen hebben.

Er staan me heel veel dingen tegen aan deze film (niet lezen als je niet gespoiled wil worden).

Ten eerste vind ik het onlogisch dat je niet meer moeite doet om de grote liefde van je leven, waar je dus zelfs mee omgaat, te laten zien wat je voor hem/haar voelt. En waarom Tommy bij Ruth blijft als hij weet dat zijn gevoelens voor Kathy zo sterk zijn, en het mogelijk wederzijds is. Tuurlijk, Ruth toont meer initiatief, maar toch. Tommy is een slappe zak.

Ten tweede kan ik er absoluut niet tegen dat ze hun lot accepteren, wat bijvoorbeeld bij The Island (soortgelijk idee) niet het geval was. Dat ze, ondanks nog zoveel hebben om voor te leven, niet vechten tegen het oneerlijke lot dat hun is toegeschreven. Dat wordt gedaan alsof ze geen ziel hebben, geen mensen zijn, omdat het klonen zijn (terwijl het te vergelijken is met tweelingen, absurd dus). Waar is de strijdlust, de overlevingsdrang, de drang om vrij te zijn, zelf je keuzes te maken en anderen niet over jouw leven te laten bepalen. Zeker niet wanneer deze eindigt.

Natuurlijk is het een goeie film, en het einde legt uit waarom Kathy oa accepteert dat ze 'complete' (dood gaat), na de orgaandonaties. Het is haar levensdoel, haar bestaansrecht, en misschien zullen de normale mensen ook wel meer tijd willen dat ze niet altijd gegund wordt. Volgens haar redenatie is hun leven niet slechter.

Dat is het wel, want die niet-donoren proberen ten minste te blijven leven, hun dromen waar te maken. Het enige waaruit blijkt dat Kathy en Tommy dat ook willen is hun deferral aanvraag. Maar daarna accepteren ze vrij snel zonder slag of stoot dat de tijd ze niet gegund is.

Ik weet niet wat voor een cijfer het te geven. Aan de ene kant is het een heel sterke film, maar aan de andere kant ben ik dus totaal niet tevreden waar de film naartoe geschreven is.

Een neutrale 7 dan maar.
pi_97924285
Love in the Time of Cholera (2007)
Romantisch drama in het Colombia van eind 19e - begin 20e eeuw. Mooie beelden, landschappen, scenes, etc. Acteerwerk is goed, met een uitstekende Javier Bardem en een uiteraard adembenemende Catalina Sandino Moreno (Maria Full of Grace) en een heel blik mooie Colombiaanse vrouwen.

Het verhaal is nogal slap en matig, maar ik vind het thema nu wel persoonlijk confronterend*, daarom toch nog redelijk goed, maar er had veel meer in deze film gezeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

7.8/10
(IMDB: 6.2/10)

pi_97924328
Vandaag Thor (2011) gezien. Vond het toch een te hoog cliche/hollywood gehalte hebben. Einde ook niet heel sterk en de Iron Man films zijn mijn inziens beduidend sterker. Cliche helden filmpje. Niet meer niet minder.

6.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:09:47 #149
277865 Sejt
Ondertitel
pi_97926335
The Painted Veil

Een romantisch drama met een setting in China. Geweldige beelden, (hele) goede acteurs en een goed verhaal. Verwacht geen plotwendingen, maar gewoon een prachtig opgezette vertelling van 2 mensen die een enorm afstand tussen elkaar moeten overbruggen.

IMDb: 7,5
Ik: 8,0
I love my mispoken words.
pi_97926412
The Women

Vage horrorfilm over een mokkel dat in het bos wordt gevonden. Die binden ze vast in de kelder. Daar doen ze allerlei dingen met haar. Op een gegeven moment wordt ze bevrijd en gaat ze haar woede af reageren op de familie. Best wel wat gore. Ik had na het einde echt zoiets, waar heb ik 1,5 uur lang naar zitten kijken?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')