doe dan niks.. want ze kunnen ook in de komkommer zitten.. nogal zonde van de schilquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:51 schreef MaGNeT het volgende:
Gewoon goed wassen, de schil eraf halen en opeten die hap.
Niets mis mee
Onzin.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:52 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
doe dan niks.. want ze kunnen ook in de komkommer zitten.. nogal zonde van de schil
bron?quote:
aan de komkommer ga je niet dood hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:57 schreef Specularium het volgende:
Ben nergens bang voor.
Dan maar doodgaan aan een komkommer, ook een prestatie opzich.
Had dat hele nieuws gemist op het moment maar ik kreeg door de berichtgeving dat idee wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
aan de komkommer ga je niet dood hoor
De kans dat je op weg naar de groentenboer aan een verkeersongeval komt te overlijden is groter dan de kans dat je aan EHEC komt te overlijden...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:57 schreef Specularium het volgende:
Ben nergens bang voor.
Dan maar doodgaan aan een komkommer, ook een prestatie opzich.
Ik zou nu geen tauge etenquote:Op zondag 5 juni 2011 20:58 schreef Spanky78 het volgende:
Komkommer halveren, pitjes eruit schrapen, schuin in stukken snijden. Olie in wok heet laten worden, teentje knoflook erin fruiten, beetje sesamolie erbij. Komkommer erbij, 1 minuut roerbakken. Dan Pindasaus eroverheen en snel aan de kook brengen. Op het laatst een hand tageh erin en even snel doorroeren maar niet slap laten worden.
Voila. Als je de komkommer graag steviger houdt doe je hem er een minuut voor de taugeh erin.
Je kunt de komkommer snel blancheren in de schil als je bang bent voor coli. Gewoon 20 seconden onderdompelen in water dat net heeft gekookt. Daarna snel afspoelen
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:38 schreef RobinOok het volgende:
Leuk,je hebt het gemaakt! :-)
Hier is ie toch gewoon opgegaan op brood.
Vandaag weer nieuwe gekocht, morgen een Japanse salade mee maken.
Thx binnenkort een makenquote:Op maandag 6 juni 2011 01:23 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Japanse komkommersalade met Lapsang Souchong Dressing
Hm, eigenlijk is de belangrijkste smaakmaker (Lapsang Souchong) Chinees, maar het resultaat smaakt in mijn ogen veel meer Japans, dus ik noem het lekker Japans. ;-)
Enneuh, op plaatje deed ik het in partjes, maar met spaghetti-achtige sliertjes vond ik eigenlijk lekkerder. Dunne schijfjes ook favoriet. De wakame kun je ook weg laten.
Living on the edge!quote:Op maandag 6 juni 2011 11:05 schreef tomaat52 het volgende:
Heb eergisteren gewoon tomaat, komkommer en salade gegeten in Duitsland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |