abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97555702

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB & willem888 voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost d.m.v. de knop 'open nieuw deel'. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
pi_97558677
Hey beste mensen, ik ben al wat dichterbij mijn zoektocht gekomen! :P
Het is volgens mij een remix van dit nummer: en dan vooral de 'latin' versie. Wellicht een cover, wie kan me helpen, alvast bedankt ;)
pi_97560454
En gevonden na wat youtube research! :) Twas uiteindelijk een frans nummer:

pi_97561964
Ik quote mijn zoekvraagje ook nog maar even een keer :)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:20 schreef DjinN het volgende:
Hallo :)
Ik ben voor mijn mams op zoek naar een liedje. Ze hoort het elke keer bij de reclame voor aankomende films die op RTL8 worden uitgezonden. De stem deed haar aan Paul Simon denken (waardoor ik dus automatisch aan John Mayer denk..zijn stem lijkt ook op die van Paul Simon). Maar ik kan dus nergens vinden wat voor liedje het is.
Ze heeft geprobeerd de tekst te onthouden. Het enige wat ze er uit op kon maken was "You close your eyes and next to me" oid.
Kan iemand mij miss helpen ?? Alvast bedankt :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:28:38 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_97562339
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:22 schreef DjinN het volgende:
Ik quote mijn zoekvraagje ook nog maar even een keer :)

[..]

Heb je een linkje?

Deze is van juni, bedoel je die?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_97562695
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:28 schreef donroyco het volgende:

[..]

Heb je een linkje?

Deze is van juni, bedoel je die?
Hmm dat klinkt niet echt als een Paul Simon look-alike...Heb je toevallig ook een linkje naar de promo van de mei filmmaand ??
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:38:00 #7
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_97562851
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:35 schreef DjinN het volgende:

[..]

Hmm dat klinkt niet echt als een Paul Simon look-alike...Heb je toevallig ook een linkje naar de promo van de mei filmmaand ??
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_97564325
Ik had een beat in mijn hoofd, en ik wist er geen nummer bij.

Met goede moed begin ik mijn mp3 computer door te spitten, tientallen nummers, geen succes.

Na 2 uur geef ik het op en wil wat anders gaan doen...... en zet toevallig een cd van faithless op...

krijg NOU WAT>>>> Album 'The Dance' Track.... Feelin' Good ...... Het fucking riedeltje dat ik al uren zoek...

Maar nu de vraag.... Zit dit ook in een ander nummer? Want ik blijf mezelf wijsmaken dat ik het ergens anders van ken. Ik zal een filmpje linken en precies aangeven welk stukje ik bedoel.

Het zit op de achtergrond wel door het hele nummer, maar het komt voor het eerst vet op de voorgrond van 2:38 tot 3:20

Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_97570752
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:06 schreef vaarsuvius het volgende:

Met goede moed begin ik mijn mp3 computer door te spitten, tientallen nummers, geen succes.

Na 2 uur geef ik het op en wil wat anders gaan doen...... en zet toevallig een cd van faithless op...

krijg NOU WAT>>>> Album 'The Dance' Track.... Feelin' Good ...... Het fucking riedeltje dat ik al uren zoek...

Maar nu de vraag.... Zit dit ook in een ander nummer? Want ik blijf mezelf wijsmaken dat ik het ergens anders van ken. Ik zal een filmpje linken en precies aangeven welk stukje ik bedoel.

Het zit op de achtergrond wel door het hele nummer, maar het komt voor het eerst vet op de voorgrond van 2:38 tot 3:20

In de comments zegt iemand iets over een sample van/in het nummer Jump van Madonna:
Maar daar moet je wel heel veel fantasie voor hebben..
  woensdag 1 juni 2011 @ 07:34:21 #10
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_97571348
quote:

Het nummer (en dan de beat) doet mij aan 2 nummers denken, maar het is denk ik niet wat je bedoelt...:

En deze versie van:
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
pi_97576883

Dat akkoord op 0.30, na half alive... Dat ken ik. Dat is identiek aan een ander nummer. Maar ik kom er maar niet op. Iemand?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:48:02 #12
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_97578465
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:

Dat akkoord op 0.30, na half alive... Dat ken ik. Dat is identiek aan een ander nummer. Maar ik kom er maar niet op. Iemand?
Het doet mij denken aan:
Maar ik ben niet echt klassiek geschoold ;)
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
pi_97578468
Heb het al, JDX - Sarah Mariah - Live The Moment
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:39:22 #14
284024 ecktebaas
Hardwerkende Yugoslav
pi_97582104
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:26 schreef ecktebaas het volgende:
Het lied hier:

Iraq Strikes back door Rob Hofman
Ik had er nog geen antwoord op.

[ Bericht 61% gewijzigd door krioro op 02-06-2011 00:56:55 ]
somige mense zijn belangerijk (L) andere niet
pi_97590699
quote:

't komt mij idd ook best wel bekend voor...
Heb nu ook een soortgelijk deuntje in m'n hoofd maar weet dus niet van welk nummer dit is...
Ik ga even zoeken ^O^
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_97592319
Kan iemand mij helpen.

Iemand heeft dit nummer Prodigy genoemd, en zo begint het ook, maar gaat dan over in een gabber nummer. Maar nu wil ik dus weten welk nummer :)

pi_97594129
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:25 schreef stbabylon het volgende:
Kan iemand mij helpen.

Iemand heeft dit nummer Prodigy genoemd, en zo begint het ook, maar gaat dan over in een gabber nummer. Maar nu wil ik dus weten welk nummer :)

Misschien helpt dit je verder:

Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_97594341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:16 schreef JustinK het volgende:

[..]

Misschien helpt dit je verder:

Ja, helpt zeker. Het is iig Chosen Few. Het lijkt heel veel hier op:
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:23:23 #19
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97594445
Ik maak ook nog even schaamteloze reclame voor mijn verzoek O-)

quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:43 schreef AllesWatWas het volgende:
Onderstaand melodietje zat dus eind maart in mijn hoofd, en nu weer. En ik heb geen idee waarom. Maar ik wil wel graag weten waar ik het van ken :Y Ik heb hem dus ‘ingehumd’ (en die leuke muziekzoekmachines kenden hem niet en gaven een of ander nummer van Avril Lavigne als suggestie ofzo 8)7 )

http://dl.dropbox.com/u/2888457/liedje.aif (hopelijk val je niet in slaap :') )

Ik heb toch het idee dat het behoorlijk bekend is :@
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_97597315
Ik zoek de naam van een nummer, een soort van dance hit, gezongen door een vrouw, waarin het eind van het refrein (of het refrein zelf) een aangehouden noot is die verdeeld in stappen van twee die steeds chromatisch naar beneden gaan. Snappie? ;)

Dus

AH ahAH ahAH ahAH ah HAAAA

waarbij de hoofdletters de nadruk krijgen (zo'n korte slide-up van de stem, zeg maar) en langer duren dan de kleine letters en de laatste HAAAA de hoogte weer heeft van de tweede stap naar beneden, chromatisch gezien. Euh... wacht, ik maak even een plaatje.

En dat ah-ah-ah is volgens mij het einde van een woord, niet gewoon aaaaaah.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:07:58 #21
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_97599426
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:26 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik zoek de naam van een nummer, een soort van dance hit, gezongen door een vrouw, waarin het eind van het refrein (of het refrein zelf) een aangehouden noot is die verdeeld in stappen van twee die steeds chromatisch naar beneden gaan. Snappie? ;)

Dus

AH ahAH ahAH ahAH ah HAAAA

waarbij de hoofdletters de nadruk krijgen (zo'n korte slide-up van de stem, zeg maar) en langer duren dan de kleine letters en de laatste HAAAA de hoogte weer heeft van de tweede stap naar beneden, chromatisch gezien. Euh... wacht, ik maak even een plaatje.

[ afbeelding ]

En dat ah-ah-ah is volgens mij het einde van een woord, niet gewoon aaaaaah.
Kun je niet vocaroo.com gebruiken?
pi_97599799
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

Kun je niet vocaroo.com gebruiken?
Bedankt voor de tip: al moet ik daar een mic voor regelen. ;) Maar ik heb 'm ondertussen via via al gevonden! Het is Incognito's versie van Stevie Wonders Don't you worry 'bout a thing! :) Ik miste dus een paar noten in m'n voorbeeld... ;)
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:18:21 #23
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_97599996
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:14 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip: al moet ik daar een mic voor regelen. ;) Maar ik heb 'm ondertussen via via al gevonden! Het is Incognito's versie van Stevie Wonders Don't you worry 'bout a thing! :) Ik miste dus een paar noten in m'n voorbeeld... ;)
Ah ja, ik snap nu jouw uitleg. :7
pi_97614083
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '90.
Ik weet alleen nog de videoclip, waarin de camera op een (model)trein was gemonteerd en je door het landschap ging. Iemand?
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:42:15 #25
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_97614094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:41 schreef Tieu het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '90.
Ik weet alleen nog de videoclip, waarin de camera op een (model)trein was gemonteerd en je door het landschap ging. Iemand?

Deze?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')