abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:28:14 #176
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97701772
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 16:04 schreef PPL het volgende:
Verhaal mbt de white walkers

Heb ik dit gemist in de serie of is het de zoveelste spoiler. :')
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:28:46 #177
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_97701784
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom vertel je dit? Ga naar het boekentopic.

[..]

Idd... Erg jammer dat sommige boekenkneuzen het voor de kijkers van de serie verpesten ;( .
Dit was gewoon uit de eerste aflevering te halen
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_97702181
Inderdaad, ik heb de boeken ook niet gelezen. Volgende keer dus beter opletten voordat je begint te janken, kneusje.
pi_97702624
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:07 schreef Jivis het volgende:
Vind het nu wel een beetje spoiler-gevaarlijk worden met al die beschrijvingen van de White Walkers en wat ze doen enzovoorts. Daar was ik graag zelf geleidelijk in de serie achtergekomen.
Daar is niks spoilerigs aan, in het boek is dat vanaf het begin bekend. Het enige probleem is dat het wat moeilijker is om dat allemaal duidelijk en toch kort over te brengen op tv.
Beneath the gold, bitter steel
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:58:39 #180
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97702771
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:54 schreef Fingon het volgende:

[..]

Daar is niks spoilerigs aan, in het boek is dat vanaf het begin bekend. Het enige probleem is dat het wat moeilijker is om dat allemaal duidelijk en toch kort over te brengen op tv.
fuck die boeken(pardon me), we kijken de serie en daarin is het niet duidelijk . (punt)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 18:14:08 #181
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_97703370
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:24 schreef Locusta het volgende:
Man, wat een gezeik steeds over die spoilers. Laten we in hemelsnaam niet te krampachtig gaan doen zeg :{w Straks komt er in dit topic alleen nog maar gezeur over spoilers voor en geen posts meer over de afleveringen, dat zou pas een afknapper zijn :{

Soms is de lijn tussen wat meer info geven over een aflevering en spoileren heel dun. Dat we er op letten: prima. Maar als je wilt zeuren over spoilers, ga dan ajb naar KLB ofzo.
Die lijn is niet dun, alle informatie die je niet uit de afleveringen die tot nu toe ge-aired zijn kunt halen is per definitie een spoiler.
twijfel je of iets een spoiler is zet het dan ajb in spoilertags.

Het zou pas een afknapper zijn als mensen wegblijven uit dit topic omdat het vol staat met spoilers.
pi_97705494
Wat nu dus gebeurd. Even op het spoiler tagje drukken teveel moeite? Opbokken dan, ga maar ergens anders heen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:20:47 #183
318507 Jester65
Stay frosty
pi_97705546
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:02 schreef Asskimo het volgende:

[..]

Denk het niet. Volgens mij kwam hij in boek 1 ook niet voor (zou in Dragonstone zijn)?
Denk het ook niet. Al was het maar omdat er geen foto van hem staat in de viewer's guide van HBO: http://viewers-guide.hbo.(...)de/houses/baratheon/
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:21:53 #184
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_97705591
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:19 schreef drumstickNL het volgende:
Wat nu dus gebeurd. Even op het spoiler tagje drukken teveel moeite? Opbokken dan, ga maar ergens anders heen.
_O_
pi_97706198
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97706203
Deze dan maar in de volgende OP?

zaterdag 4 juni 2011 @ 19:41:48 #187
133369 Jivis
Critikut
pi_97706374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:37 schreef Young_David het volgende:
Deze dan maar in de volgende OP?

[ afbeelding ]
_O_.
Amen.
pi_97706428
Titel volgende aflevering
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaat natuurlijk over, [/BOEKSPOILERS DUS]
SPOILER
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97706451
Goed, om de sfeer wat vriendschappelijker te houden, gebruik ik dit mooi als excuus om foto's van Doreah te plaatsen:

:)
pi_97707924
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:37 schreef .aeon het volgende:
SPOILER
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:43 schreef Felagund het volgende:
SPOILER
SPOILER
Hahaha. You guys.. :`)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:34:27 #191
133369 Jivis
Critikut
pi_97708632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:43 schreef MAHL het volgende:
Goed, om de sfeer wat vriendschappelijker te houden, gebruik ik dit mooi als excuus om foto's van Doreah te plaatsen:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

:)
Goed initiatief :9.
Amen.
pi_97709203
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:43 schreef Felagund het volgende:
SPOILER
SPOILER
W00h00t
SPOILER
omfg, Robert's warhammer :P
Beneath the gold, bitter steel
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:09:33 #193
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_97710141
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:28 schreef Rahl het volgende:

[..]

Dit was gewoon uit de eerste aflevering te halen
Bullshit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:14 schreef Drakire het volgende:

[..]

Die lijn is niet dun, alle informatie die je niet uit de afleveringen die tot nu toe ge-aired zijn kunt halen is per definitie een spoiler.
twijfel je of iets een spoiler is zet het dan ajb in spoilertags.

Het zou pas een afknapper zijn als mensen wegblijven uit dit topic omdat het vol staat met spoilers.
Precies. Veel wijze mensen hier toch nog _O_ .
2000 light years from home
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:21:27 #194
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_97710735
Even voor de duidelijkheid, ook in de boeken wordt (volgens mij) niet precies duidelijk gemaakt wat de White Walkers zijn en ook niet wie de Others zijn (White Walkers of zombies/wights). Dus er is net zo veel bekend in de boeken als in de serie. Uit de serie weten we dat er wezens zijn die White Walkers genoemd worden, ook wordt er gerefereerd aan Others. We zien ook 2 type wezens in de allereerste scene van aflevering 1.

Er wordt dus niks gespoilerd, alleen gespeculeerd. Ik snap dat het niet leuk is als er dingen die heel duidelijk in het boek staan van te voren worden verklapt. Maar in dit geval is het, in ieder geval wat mij betreft, gewoon speculatie, waar je als serie-kijker net zo hard aan mee kunt doen.

Ik vind de krampachtigheid waarmee alle eventuele informatie die boekenlezers zouden hebben gelijk als spoiler betiteld wordt wel erg overdreven. Er is ook in de boeken nog behoorlijk wat ruimte voor interpretatie en speculatie en zolang je dat hier post nadat het op tv is geweest, dan is er niks aan de hand. Een spoiler zou zijn als iemand bij aflevering 6 had gezegd dat Robert de pijp uit ging op die jacht. Ik houd mezelf ook verre van speculaties over bijvoorbeeld hoe Robert zo aan zijn einde heeft kunnen komen, omdat ik dat iets vind dat je zelf moet ontdekken.

Het enige dat je van boeklezers kunt vragen is dat ze geen antwoord geven op vragen die mensen zich hier stellen als speculatie. Bijv. als iemand bij aflevering 2 of 3 zou vragen of Ned Littlefinger nu wel of niet moet vertrouwen, is het niet grappig als je dan als boekkenner roept: "Nou, Littlefinger zet Ned het mes op de keel als hij na de dood van Robert probeert om Joffrey van de troon te houden!" Ook subtiele hints werken niet, want ze zijn vaak niet zo subtiel als je zelf denkt.

Maar goed, mijn punt was dat de info over de White Walkers/Others in het boek echt niet duidelijker is dan in de serie.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:31:54 #195
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97711263
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:21 schreef Chevalric het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ook in de boeken wordt (volgens mij) niet precies duidelijk gemaakt wat de White Walkers zijn en ook niet wie de Others zijn (White Walkers of zombies/wights). Dus er is net zo veel bekend in de boeken als in de serie. Uit de serie weten we dat er wezens zijn die White Walkers genoemd worden, ook wordt er gerefereerd aan Others. We zien ook 2 type wezens in de allereerste scene van aflevering 1.

Er wordt dus niks gespoilerd, alleen gespeculeerd. Ik snap dat het niet leuk is als er dingen die heel duidelijk in het boek staan van te voren worden verklapt. Maar in dit geval is het, in ieder geval wat mij betreft, gewoon speculatie, waar je als serie-kijker net zo hard aan mee kunt doen.

Ik vind de krampachtigheid waarmee alle eventuele informatie die boekenlezers zouden hebben gelijk als spoiler betiteld wordt wel erg overdreven. Er is ook in de boeken nog behoorlijk wat ruimte voor interpretatie en speculatie en zolang je dat hier post nadat het op tv is geweest, dan is er niks aan de hand. Een spoiler zou zijn als iemand bij aflevering 6 had gezegd dat Robert de pijp uit ging op die jacht. Ik houd mezelf ook verre van speculaties over bijvoorbeeld hoe Robert zo aan zijn einde heeft kunnen komen, omdat ik dat iets vind dat je zelf moet ontdekken.

Het enige dat je van boeklezers kunt vragen is dat ze geen antwoord geven op vragen die mensen zich hier stellen als speculatie. Bijv. als iemand bij aflevering 2 of 3 zou vragen of Ned Littlefinger nu wel of niet moet vertrouwen, is het niet grappig als je dan als boekkenner roept: "Nou, Littlefinger zet Ned het mes op de keel als hij na de dood van Robert probeert om Joffrey van de troon te houden!" Ook subtiele hints werken niet, want ze zijn vaak niet zo subtiel als je zelf denkt.

Maar goed, mijn punt was dat de info over de White Walkers/Others in het boek echt niet duidelijker is dan in de serie.
Als mensen het gevoel hebben dat het iets verklapt en daarmee afdoet aan hun plezier van de serie, had het beter tussen {spoiler} kunnen staan.

Kun je allemaal heel erg semantisch gaan bediscussiėren of het echt een spoiler is of niet, uiteindelijk willen mensen het blijkbaar niet weten en kun je het beter niet doen, of het nou "officieel" een spoiler is of niet.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97713825
En daarnaast, hierop spoiler.png drukken is niet veel moeite. (Zonder te overdrijven. :P )
pi_97714737
Misschien een idee om een poll in te voeren, voor meest geefbaar vrouwelijk schoon?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:54:41 #198
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_97716217
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als mensen het gevoel hebben dat het iets verklapt en daarmee afdoet aan hun plezier van de serie, had het beter tussen {spoiler} kunnen staan.

Kun je allemaal heel erg semantisch gaan bediscussiėren of het echt een spoiler is of niet, uiteindelijk willen mensen het blijkbaar niet weten en kun je het beter niet doen, of het nou "officieel" een spoiler is of niet.
Tuurlijk, als je twijfelt, gooi je er tags om heen. Maar het is nu zo dat als je zegt dat je het boek gelezen hebt, dan is alles wat je zegt gelijk een spoiler. Dat is ook wat overdreven.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:38:36 #199
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_97718741
Misschien wel. Al denk ik dat Danny dat zó hard zo winnen dat het niet leuk meer is
“An interesting thing is a good thing.”
pi_97718845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:21 schreef Chevalric het volgende:

_O_

kunnen we nu aub ophouden over de discussie of iets een spoiler is of niet? Ik zou zeggen als het op tv is geweest, is het geen spoiler, als het daar nog niet op is geweest, is dat het wel. Als iemand een vraag stelt, en daar ook antwoord op wil hebben, PM het dan even, of zet het in een spoilertag. Dan is het eigen risico wanneer je zou kijken. En degene die die vraag stelde kan dan ook zelf beslissen of hij/zij het zal gaan lezen of niet.

Mensen laten we het AUB weer over de serie gaan hebben ipv beetje gaan discusseren over een spoiler, als je wil discusseren, er zijn vast genoeg andere topics waar je dat kan doen.

PS. overmorgen weer... :D
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')