Tja, ik noem dat een rattenrace in optima forma. Nog meer nadruk leggen op presteren, presteren, presteren.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je wat het is, in het bedrijfsleven past men tegenwoordig veel minder starre beloningen toe, die zijn gebaseerd op dienstjaren en opleiding. Tegenwoordig kijkt men veel meer naar wat persoon x voor het bedrijf oplevert en past daar de beloning op aan.
En tsja, schijnbaar hoeft dat niet altijd de persoon met de zwaarste studie te zijn.
Vind ik niet meer dan terecht, de vader van een kennis van mij is bouwkundig ingenieur en heeft zijn eigen bureau. Vroeger stuurde hij rekeningen algelang naar het aantal uren hij maakte voor een project, tegenwoordig schat hij vrij goed in hoeveel geld voor de opdrachtgever oplevert en zegt van `jullie verdienen aan mijn werk 100, dan wil ik daar 30 van`.
Terreuraanslagen vonden vroeger ook al plaats, dat is geen argument.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt. Er sterven miljarden mensen van de honger anno 2011. 2 op de 3 mensen lijden honger.Het is een schande dat we het laten gebeuren. We zijn een stel faalhazen bij elkaar wat dat betreft. We maken ons druk als de winst 1% lager is dan het jaar ervoor.
![]()
Ja, dat is ook markt. De anderen laten verrekken. Geen wonder dat mensen boos worden, geen wonder dat er oorlogen zijn, geen wonder dat terreuraanslagen plaatsvinden. Ik schaam me dat ik deel uitmaak van een systeem dat ronduit pervers is.
Die markt zorgt er wel voor dat het bij de winnaars terecht komen. Er kunnen geen winnaars zonder verliezers zijn. Daar zit imo het onrechtvaardige.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Terreuraanslagen vonden vroeger ook al plaats, dat is geen argument.
En honger is iets natuurlijks, het is juist de vrije markt die ervoor gezorgd heeft dat wij in het westen niet meer dood gaan van de honger maar juist een steeds groter wordende bevolking kunnen voeden.
Maar we kunnen het uiteraard ook zo organiseren zoals in Noord-Korea, het land waar miljoenen mensen doodgaan van de honger, als jij dat een aanlokkelijker alternatief vind dan is dat jouw goed recht.
Nogmaals, de markt zorgt er juist voor dat we met dezelfde beschikbare middelen steeds meer voeding kunnen produceren. Was die markt er niet geweest, dan hadden we veel meer hongersnoden gehad.
Alleen een studie is niet genoeg, wil je wat bereiken dan hoort daar veel meer bij. Net zoals je niet kunt verwachten dat een rijbewijs garant staat voor dezelfde prestatie's als een coureur.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik noem dat een rattenrace in optima forma. Nog meer nadruk leggen op presteren, presteren, presteren.
En was dat maar eens echt zo. Een zware studie doen, dat is geen prestatie leveren? Keihard werken? Voor noppes? Eerlijk?
Studenten die tijdens hun studie niets anders gedaan hebben dan zuipen maken in het bedrijfsleven ook weinig kans hoor, die CV's worden meteen naar de prullenbak verwezen.quote:Als je 30 jaar geleden een papiertje binnenhaalden stond dat haast gerant voor een verdiende carrière met alle egards van dien. Zoals het ook gewoon hoort. Iemand die zijn vrije tijd achter het bureau doorbracht hoort anders te worden behandeld dan iemand die zijn studietijd verzoop. Maar die laatste wordt wel beloond! Nu mag je blij zijn als je een kans krijgt. Ik bedoel dan een echte kans.
Ja, dat is het zure. Maar vind je dat dit ook niet rijkelijk is doorgeschoten dan?quote:Op zondag 5 juni 2011 11:25 schreef von_Preussen het volgende:
Waar men tegenwoordig naar kijkt is de persoonlijke ontwikkeling, achter een bureau blijven zitten behoort daar duidelijk niet toe.
Deze lijst ik in.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:26 schreef Auti het volgende:
Je moet er niet zo over piekeren EG, en in andere lijnen gaan denken.
Nee hoor, de markt zorgt ervoor dat iedereen aan het proces kan deelhebben.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die markt zorgt er wel voor dat het bij de winnaars terecht komen. Er kunnen geen winnaars zonder verliezers zijn. Daar zit imo het onrechtvaardige.
Dat is theoretisch misschien zo, want niemand zou zeggen dat niemand zou wordt uitgesloten. Maar de markt stelt wel eisen aan mensen, die bovendien extreem zijn. En daar kan niet iedereen aan voldoen.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee hoor, de markt zorgt ervoor dat iedereen aan het proces kan deelhebben.
Hier kom ik zo op terug, vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat is het zure. Maar vind je dat dit ook niet rijkelijk is doorgeschoten dan?
Ik wilde eigenlijk aangeven dat er best mooie baantjes zijn die goed betalen en die ook voor EG best te doen zijn (misschien).quote:Op zondag 5 juni 2011 10:51 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het bedrag op zich valt best mee. Een senior beleidsmedewerker bij de overheid (schaal 12) zit uiteindelijk op bijna 3.000 euro netto (5.000 euro bruto) plus een dertiende maand. In het bedrijfsleven liggen de salarissen hoger. Voor mensen zonder Asperger dus een bovengemiddeld salaris, maar niet bijzonder.
Het gevaar ontstaat als je jezelf als referentiekader neemt. Als je inkomen 923 euro netto is (Wajong), dan is elk salaris bij wijze van spreken een topsalaris.
Ik geloof dat hij al voor heel lange tijd uit het arbeidsproces is.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk aangeven dat er best mooie baantjes zijn die goed betalen en die ook voor EG best te doen zijn (misschien).
Zon is op z'n tijd best mooi, maar als ik te lang in de zon sta word ik gewoon moe. Volgens mij put de zon het menselijk lichaam uit.quote:Op zondag 5 juni 2011 07:38 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ja, dat maakt het warm. Ik wil de zon anders wel van je overnemen
Vandaag opnieuw overwegend bewolkt weer. 5 graden te koud voor de tijd van het jaar en veel te nat. Het lijkt wel... maart! Vakantiegangers zitten te verkleumen bij max. 20°C (hoort 25°C te zijn), terwijl ze in april (in Nederland!) nog op het strand lagen.
Verder is de natuur heel mooi hoor
Vlinderbloemen ruiken lekker, de lavendel komt al een beetje in bloei.
Mijn werk is 3 km van het strand, ik neem in juli en aug. wel wat vrije middagen. Ik laat geen enkele kans meer onbenut en niets meer aan het toeval over. Volgend jaar regel ik mijn vervoer wel op het laatste moment, heb al gezien dat het niet eens zo duur is.
Gelukkig is het nu weer donkerquote:Op zondag 5 juni 2011 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zon is op z'n tijd best mooi, maar als ik te lang in de zon sta word ik gewoon moe. Volgens mij put de zon het menselijk lichaam uit.
Kan aan mij liggen, maar ik word altijd depri van teveel zonlicht, ik vind het niet fijn om het maar zo te zeggen. Derhalve heb ik ook een goede zonnebril.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Bij warmte/veel zon moet het hart harder werken, om het lichaam op 37 graden te houden. Dat maakt dat iemand daardoor sneller moe raakt. Maar je moet ook goed blijven drinken .
Dat is wel apart hoor. Ik dacht even dat je fysiek moe werd van de zon/warme. De meeste mensen worden juist minder depri door de zonlicht..... Maar teveel is nooit goedquote:Op maandag 6 juni 2011 00:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar ik word altijd depri van teveel zonlicht, ik vind het niet fijn om het maar zo te zeggen. Derhalve heb ik ook een goede zonnebril.
Heel even is leuk, maar ik kan er niet in liggen, word ik moe van.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is wel apart hoor. Ik dacht even dat je fysiek moe werd van de zon/warme. De meeste mensen worden juist minder depri door de zon. Maar teveel is nooit goed
Ik hou dat ook niet lang vol. Ook liever in de schaduw.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel even is leuk, maar ik kan er niet in liggen, word ik moe van.
Juist, betekent alleen wel dat je erg bleek bentquote:Op maandag 6 juni 2011 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hou dat ook niet lang vol. Ook liever in de schaduw.
Nee hoor. In de schaduw word je ook wel degelijk bruinquote:Op maandag 6 juni 2011 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Juist, betekent alleen wel dat je erg bleek bent
Ik dwing mezelf gewoon om even in de zon te bruinen, het enige echte remedie tegen bleekheid.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee hoor. In de schaduw word je ook wel degelijk bruin
Ik hoop dat je ondanks het mindere weer geniet van de schoonheid van de bestemming. Ik ben een beetje jaloers op jouquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |