Ik vind het wel een fijne typering. Hij was wel een redelijke keeper, maar aan zijn persoon heb ik for some reason altijd een enorme hekel gehad. In Studio Voetbal vind ik hem vooral een nietszeggende zak hooi. Slaapverwekkend mannetje.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:14 schreef Morendo het volgende:
Die schorre keeper die alleen over PSV praat.
Derksen over Waterreus.
Hoeveel homoseksualiteit kunnen 140864 pixels uitstralen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Mooi dat de broertjes Van Duren ook weer even voorbij kwamen...
[ afbeelding ]
Omdat ze op de training zo goed zijn dus? Nee, veeleer omdat ze in (belangrijke) wedstrijden beslissend zijn, vrijlopen en doelpunten maken. Ongeacht de dekking.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk omdat het de drie beste voetballers ter wereld zijn, verkeren in bloedvorm en iedere dag samen trainen waardoor ze elkaar blindelings vinden. Dat lijkt mij de meest generaliserende mogelijkheid, maar het zal vast en zeker dieper en gecompliceerder liggen dan dat.
Dat was echt lachen inderdaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Mooi dat de broertjes Van Duren ook weer even voorbij kwamen...
[ afbeelding ]
En geweldig op elkaar zijn ingespeeld. Het is natuurlijk wel heerlijk dat de pass 'altijd' precies op het juiste moment komt als je een loopactie maakt. Briljante spelers.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Omdat ze op de training zo goed zijn dus? Nee, veeleer omdat ze in (belangrijke) wedstrijden beslissend zijn, vrijlopen en doelpunten maken. Ongeacht de dekking.
Precies. Het is feitelijk ook niet te verdedigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:20 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
En geweldig op elkaar zijn ingespeeld. Het is natuurlijk wel heerlijk dat de pass 'altijd' precies op het juiste moment komt als je een loopactie maakt. Briljante spelers.
Dat is toch helemaal de discussie niet? Als er iemand lyrisch is over de voetballende kwaliteiten van Barça is het Gijp wel. Die man kan honderd wedstrijden achter elkaar kijken en dan nog geen genoeg krijgen van die drie.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Omdat ze op de training zo goed zijn dus? Nee, veeleer omdat ze in (belangrijke) wedstrijden beslissend zijn, vrijlopen en doelpunten maken. Ongeacht de dekking.
Ach, Gijp weet niet eens het verschil op te merken tussen Xavi en Iniesta. Jij hopelijk wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal de discussie niet? Als er iemand lyrisch is over de voetballende kwaliteiten van Barça is het Gijp wel. Die man kan honderd wedstrijden achter elkaar kijken en dan nog geen genoeg krijgen van die drie.
Wat hij zei was dat het onbegrijpelijk is hoe er werd gedekt. En daar had hij gewoon een punt. Die drie voetballer zijn de beste van de wereld en ze werden niet slecht gedekt, ze werden op cruciale plekken in het veld níet gedekt.
De goal van Messi; op 35 meter van de goal ruimte krijgen. Dat kan in de groepsronde tegen een Shaktar gebeuren, maar in de finale door ManUtd? Met een verdediging bestaande uit o.a Evra en Vidic? Zoals jij al aangaf; de beste speler van de Premier League?
Gijp zat met verbazing te kijken,
Nee inderdaad, ik gaf ook al aan 2 topics geleden ergens toen die discussie gaande was dat ook al ga je er dichter op spelen hoe harder je uitgespeeld wordt met het 9/10x perfect wegdraaien, korte bewegingen etc..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies. Het is feitelijk ook niet te verdedigen.
Hij kon zich niet meer herinneren wie het passje gaf bij de eerste goal. Niet zo makkelijk proberen te scoren, want als iemand een wandelende voetbalencyclopedie is, dan is het Gijp wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, Gijp weet niet eens het verschil op te merken tussen Xavi en Iniesta. Jij hopelijk wel.
Nouja, als het om de absolute top gaat wellicht. Hij wist niet eens dat Stoke City in de PL actief is. Notabene toen de competitie er al min of meer opzat.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij kon zich niet meer herinneren wie het passje gaf bij de eerste goal. Niet zo makkelijk proberen te scoren, want als iemand een wandelende voetbalencyclopedie is, dan is het Gijp wel.
Eerder Boskamp.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
...want als iemand een wandelende voetbalencyclopedie is, dan is het Gijp wel.
Mourinho is het twee keer, op belangrijke momenten, gelukt. Tsja, het heeft te maken met gegroepeerd verdedigen en mazzel hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:25 schreef HenkieVdV het volgende:
Toch moet er een manier zijn om ook Barca te kunnen pakken.
Gelul.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:27 schreef Buitendam het volgende:
Niet zo makkelijk proberen te scoren, want als iemand een wandelende voetbalencyclopedie is, dan is het Gijp wel.
Die kijkt helemáál alles. Maar doen alsof Gijp niet eens het verschil weet tussen Xavi of Iniesta is belachelijk.quote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij kon zich niet meer herinneren wie het passje gaf bij de eerste goal. Niet zo makkelijk proberen te scoren, want als iemand een wandelende voetbalencyclopedie is, dan is het Gijp wel.
Dat is absurd idd. Net zoals het onzinnig is om te doen alsof hij een topkenner is van het voetbal in z'n algemeen. Hij heeft volgens mij vrij weinig idee wat er bijvoorbeeld speelt bij een club als Aston Villa of HSV.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die kijkt helemáál alles. Maar doen alsof Gijp niet eens het verschil weet tussen Xavi of Iniesta is belachelijk.
Dat hij geen interesse heeft in clubs neem ik van je aan, maar van hetgeen wat zich op het veld afspeelt vind ik hem wel degelijk een topkenner.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:32 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dat is absurd idd. Net zoals het onzinnig is om te doen alsof hij een topkenner is van het voetbal in z'n algemeen. Hij heeft volgens mij vrij weinig idee wat er bijvoorbeeld speelt bij een club als Aston Villa of HSV.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:31 schreef gniffie het volgende:
[..]_!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gijp heeft er totaal geen kijk op hoor, laat die mooie praatjes van hem je niet gek maken
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat hij geen interesse heeft in clubs neem ik van je aan, maar van hetgeen wat zich op het veld afspeelt vind ik hem wel degelijk een topkenner.
Ik denk ook wel dat hij het spelletje heel behoorlijk ziet en daar ook niet zoveel onzin over uitkraamt. Maar bij een 'wandelende voetbalencyclopedie' denk ik meer aan een man die moeiteloos een vraag als "wie is de manager van Everton?" kan beantwoorden. Ik heb zo'n vermoeden dat René geen flauw benul heeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat hij geen interesse heeft in clubs neem ik van je aan, maar van hetgeen wat zich op het veld afspeelt vind ik hem wel degelijk een topkenner.
Die Gijp die fan is van lengte en kracht? Die Gijp die verdedigende middenvelders maar waterdragers vindt? Die het middenveld van Ajax slecht vind, terwijl het het meest technische is van de Eredivisie? Die brult dat Ajax Verhoek moet kopen, terwijl Verhoek veel ruimte voor zich moet hebben om een actie te maken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gijp's visie over voetbal en spelers is simplistisch, generaliserend en vermakelijk. Meer niet. Zeker niet iemand om te quoten als een autoriteit of zo.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zal maar niet vragen voor welke club jij bent.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:41 schreef gniffie het volgende:
En ze denken nog steeds dat Ajax 4-2-3-1 speelt terwijl ze daar al 4 maanden van afgestapt zijn.
Die mensen die lullen maar wat raak hoor
Dat denk ik ook niet, want dat interesseert hem ook geen reetquote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:39 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat hij het spelletje heel behoorlijk ziet en daar ook niet zoveel onzin over uitkraamt. Maar bij een 'wandelende voetbalencyclopedie' denk ik meer aan een man die moeiteloos een vraag als "wie is de manager van Everton?" kan beantwoorden. Ik heb zo'n vermoeden dat René geen flauw benul heeft.
Geen Feyenoordfan, zeker?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:39 schreef gniffie het volgende:
[..]
Die Gijp die fan is van lengte en kracht? Die Gijp die verdedigende middenvelders maar waterdragers vindt? Die het middenveld van Ajax slecht vind, terwijl het het meest technische is van de Eredivisie? Die brult dat Ajax Verhoek moet kopen, terwijl Verhoek veel ruimte voor zich moet hebben om een actie te maken?
Laat me niet lachen
Voor Ajax uiteraard, maar kan nu enkel voorbeelden van die club bedenkenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:41 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik zal maar niet vragen voor welke club jij bent.
Ga dan naar het Ajaxtopic, notoire demagoog.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:43 schreef gniffie het volgende:
[..]
Voor Ajax uiteraard, maar kan nu enkel voorbeelden van die club bedenken![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ga dan naar het Ajaxtopic, notoire demagoog.
Dat zal ook best, maar het leek alsof jij de illusie had dat hij in de breedte echt een kenner is van de voetbalwereld. Anders vind ik de term 'wandelende voetbalencyclopedie' vrij ongepast. Ik zei ook al dat hij wel kijk op het spelletje heeft, al zijn er mensen die ik wat dat betreft nog een stuk serieuzer neem.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, want dat interesseert hem ook geen reet
Ja, vooral Eriksen vindt hij een verschrikking die niets goed kan doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:39 schreef gniffie het volgende:
[..]
Die het middenveld van Ajax slecht vind, terwijl het het meest technische is van de Eredivisie?
Ok daar heeft hij ongelijk, maar je gaat toch niet beweren dat jij achter de visie van Gijp staat over een hoop spelers? Bij hem is het zwart of wit en een speler waar hij niet van houdt is in zijn optiek dan gewoon slecht.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, vooral Eriksen vindt hij een verschrikking die niets goed kan doen.
Nee, ik doelde op het voetbalspel. Zijn vader en oom hebben het hem met de paplepel ingegoten, daarna werd ie zelf ontzettend goed en verder heeft hij de rest van zijn leven voetbal gekeken. Hem afdoen als een koddige kerel die je niet serieus moet nemen wil ik haast een belediging noemen, en daarom typeerde ik hem als een voetbalencyclopedie.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:45 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dat zal ook best, maar het leek alsof jij de illusie had dat hij in de breedte echt een kenner is van de voetbalwereld. Anders vind ik de term 'wandelende voetbalencyclopedie' vrij ongepast. Ik zei ook al dat hij wel kijk op het spelletje heeft, al zijn er mensen die ik wat dat betreft nog een stuk serieuzer neem.
- Messi, Xavi en Iniesta zijn de beste spelers ter wereld.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, want dat interesseert hem ook geen reet
De discussie met Morendo ging over het feit dat Gijp kritiek had op het spel van ManUtd. Onder andere het dekken van 'de grote drie'. Morendo reageert uiteindelijk met 'ach, Gijp ziet het verschil tussen Xavi en Iniesta niet.' Wat gelul is, hij wist alleen niet meer wie het passje nu precies gaf, maar dat deed er ook niet toe, omdat het passje schitterend was. Wat dat betreft heeft Gijp zoveel voetbalkennis als een encyclopedie, vind ik.
Kan hem niet zoveel schelen welke trainer op welke positie zit. Zolang het maar een koddige kerel is dat ie weer lekker kan giechelen.
Qua inzicht in het spelletje kan ik een eind met je meegaan. Toch staan in een encyclopedie vooral feiten en echt een man een indrukwekkende feitenkennis is René niet. Maar idd, hij zegt voetbalinhoudelijk vaak wel zinnige dingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, ik doelde op het voetbalspel. Zijn vader en oom hebben het hem met de paplepel ingegoten, daarna werd ie zelf ontzettend goed en verder heeft hij de rest van zijn leven voetbal gekeken. Hem afdoen als een koddige kerel die je niet serieus moet nemen wil ik haast een belediging noemen, en daarom typeerde ik hem als een voetbalencyclopedie.
Hij vindt Anita een waterdrager, terwijl Anita bijna even technisch is als Eriksen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, vooral Eriksen vindt hij een verschrikking die niets goed kan doen.
Zucht, nog maar een keer.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
- Messi, Xavi en Iniesta zijn de beste spelers ter wereld.
- Mits goed verdedigd, kunnen ze echter volledig uitgeschakeld worden.
Het kan niet allebei waar zijn natuurlijk, maar jij en Gijp denken blijkbaar van wel.
Je kunt ook weer overdrijven.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:52 schreef Buitendam het volgende:
Messi op 35 meter van de goal een halve meter ruimte geven is een honderd procent zekere 2-1 achterstand.
Je eerste drie punten is een mening. Misschien deelt Gijp die niet, maar dat maakt hem niet meteen een demagoog. Je laatste punt is ook kolder. Gijp praat altijd over een fitte Ruiz, een fitte Janssen en een fitte Douglas. De baltechniek van Janssen is, net zoals de rest van Nederland, een positief extraatje.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:51 schreef gniffie het volgende:
[..]
Hij vindt Anita een waterdrager, terwijl Anita bijna even technisch is als Eriksen.
Ook dat omhoog gepraat van Roorda, gelijk heel de Nederlandse top moet erachteraan volgens hen.
En Bale gigantisch goed vinden na die 2 wedstrijdjes in de CL, heeft daarna niks meer laten zien. Word zelfs de wedstrijd uitgespeeld door Neville van Everton_!
Ook Janssen de beste speler van de eredivisie vinden, die man leunt op zijn lange bal en vrije trap, Ruiz is nog steeds met afstand de beste speler van de Eredivisie, Geweldig overzicht, techniek, dribbel heeft die jongen
Inderdaad. Het heet sarcasme voor de minimaal 5 meter die hij kreeg van Evra. Sterker nog, Messi dribbelde voor hij schoot.quote:
Dan maak je toch een denkfout. Messi, Xavi en Iniesta zijn natuurlijk zo goed omdat ze niet gemakkelijk door elke houthakker afgestopt kunnen worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:52 schreef Buitendam het volgende:
Xavi, Iniesta en Messi op het middenveld is het beste van het beste. Wil je van ze winnen moet je het geluk hebben dat zij een offday hebben en jij boven je kunnen speelt. Daarnaast moet je ze 90 minuten lang het voetballen onmogelijk maken.
Dit is toch van een populisme en leugenachtigheid waar geen fatsoenlijk mens serieus op kan reageren.quote:Barça wordt op sommige cruciale punten niet eens slecht gedekt, nee, ze worden helemaal níet gedekt.
Natuurlijk is dat het niet. Wanneer Messi van 35 meter moet schieten dan gaat er iets goed. Dat Edwin als een zak aardappels naar de hoek gaat staat daar los van.quote:Messi op 35 meter van de goal een halve meter ruimte geven is een honderd procent zekere 2-1 achterstand.
We hebben het dan ook over de Champions League finale tegen de kampioen van Engeland, met de beste verdedigers. Vandaar de deceptie dat zelfs zij die drie zoveel ruimte geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef Morendo het volgende:
Dan maak je toch een denkfout. Messi, Xavi en Iniesta zijn natuurlijk zo goed omdat ze niet gemakkelijk door elke houthakker afgestopt kunnen worden.
Kijk de 2-1 nog maar eens terug dan. Messi kan nog richting de goal dribbelen voordat Evra besluit dat het toch maar eens tijd wordt om te gaan dekken.quote:Dit is toch van een populisme en leugenachtigheid waar geen fatsoenlijk mens serieus op kan reageren.
Dat was dan ook net zo goed een argument van Gijp. Dat vd Sar heel slecht keepte.quote:Natuurlijk is dat het niet. Wanneer Messi van 35 meter moet schieten dan gaat er iets goed. Dat Edwin als een zak aardappels naar de hoek gaat staat daar los van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |