Zo te zien op buienradar, komt er nog wel wat aangedreven.quote:
Wel veel windvlagen.quote:
Nope, ik mis nog onweer en zeer zware windstotenquote:
Volgens mij krijgt het zuidoosten (Limburg,z-o Brabant) er wel mee te maken,quote:Op maandag 30 mei 2011 20:22 schreef INViCTuS het volgende:
Wat uit Frankrijk komt trekt grotendeels richting het oosten en pikken we in Nederland niet veel van mee volgens mij. Wel van het front uit Engeland maar dat is pas morgen en levert voornamelijk regen en volgens verwachting het meeste in oostelijk NL.
Er mist nog een plaatje met een biermeisje van Oktoberfest.quote:
quote:Op maandag 30 mei 2011 21:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ook hier mooie luchten op de cam die inmiddels boven het dak hangtKlik
Mooie site trouwensquote:Op maandag 30 mei 2011 21:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ook hier mooie luchten op de cam die inmiddels boven het dak hangtKlik
Laat er hier maar veel regen vallen vannacht, vandaag was echt niet te doen met die klote hooikoorts.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:40 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Twente heb je nu echt sterke windvlagen zeg
Die komen er aan. Het ziet er naar uit dat de buien uit Frankrijk over het oosten van het land gaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:50 schreef Saekerhett het volgende:
Laat er hier maar veel regen vallen vannacht, vandaag was echt niet te doen met die klote hooikoorts.
Waarom altijd weer daar en nooit hierquote:Op maandag 30 mei 2011 23:02 schreef Magnificat het volgende:
Nog even wachten maar dan worden we in het oosten des lands eindelijk beloond.
Verwacht rond 2.30 de eerste knallen.
![]()
Nog erg warm hier trouwens, op thermometer 26 graden.
Met daarbij een aardig windje.
Haha ja, maar aan de kust wonen heeft zo zijn voordelenquote:Op maandag 30 mei 2011 23:12 schreef Magnificat het volgende:
Je woont zeker aan de kust?
Die zeelucht/wind houd het echte ( leuke) werk tegen.
Als je wil genieten moet je toch echt verhuizen
Hoop je?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:02 schreef Magnificat het volgende:
Nog even wachten maar dan worden we in het oosten des lands eindelijk beloond.
Verwacht rond 2.30 de eerste knallen.
![]()
Nog erg warm hier trouwens, op thermometer 26 graden.
Met daarbij een aardig windje.
In Belgie zijn leuke dingen te zien met een niet al te slechte koers voor het oosten des landsquote:
Ah, dat is dus hier. Laat maar komenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:08 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
In Belgie zijn leuke dingen te zien met een niet al te slechte koers voor het oosten des lands
Ja, Twente, Drenthe, Groningen krijgen de derde bui.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik denk dat het rond 6 uur een keer gaat onweren hier.
Ik ben er bang voor. De activiteit was al minder geworden, maar nu is het helemaal niksquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik denk dat het rond 6 uur een keer gaat onweren hier.
Ach ja het zal een keer ook niet,na elf uur was het alweer kurk droogquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:39 schreef Schuifpui het volgende:
Hier in het toch al drogere westen maar 1 - 2 mm. Vandaag verder droog.
Ja, dat herinner ik mij nog goed..........quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:42 schreef horned_reaper het volgende:
Lente 1893 was nog een stuk droger dan dit jaar.
Bracht het jaar 1976 maar 69,0 mm met zich mee in België, zo bracht de lente van het jaar 1893 maar een miezerige 37,6 mm aan neerslag met zich mee.
1893 was ook direct de lente met de meeste zonuren, namelijk 643,0 uur aan zonneschijn.
1893 moet het echter net ontgelden qua aantal regendagen. Zo regende het in de lente van 1893 op 24 dagen maar regende het in de gehele lente van 1880 op minder dagen met 23 regendagen.
Ja he? ..... Mooie tijden waren dat... *traantje wegpinkt*quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, dat herinner ik mij nog goed..........
Ja, dat waren nog eensch tijdenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ja he? ..... Mooie tijden waren dat... *traantje wegpinkt*
Toen hadden ze het ook al over de global warmingquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, dat waren nog eensch tijden
WTF? Waar woon jij?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het was hier niet te houden.
Amper wind en 19°C, je kan wel neer vallen met die vochtigheid, en dan die bomen die de wind tegen houden, ja daar worden we vrolijk van
Holwerdquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:38 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
WTF? Waar woon jij?
Hier waaide het behoorlijk hard vandaag..... zo hard dat het soms even niet lekker was in de tuin.
Bron: Jan Visserquote:Zondag krijgen we te maken met een weersverandering. Een lagedrukgebied boven Frankrijk trekt dan naar het noordoosten richting het oosten van ons land waardoor de atmosfeer onstabieler en vochtiger zal worden. Het juiste verloop van deze dag is nog altijd niet duidelijk zodat het vooral op nowcasten aan zal komen. Zondag is het wisselend bewolkt met in de ochtend in het zuiden al kans op regen- of onweersbuien, in het noorden blijft het droog en is er meer ruimte voor de zon. In de loop van de middag een verder toenemende kans op (stevige) regen- of onweersbuien met kans op windstoten en lokaal veel neerslag. Door deze buien kan het weer van plaats tot plaats sterk verschillen. Van origine zitten we nog altijd in warme lucht, op circa 1500 meter is het 12 tot 14°C! De maxima zijn sterk afhankelijk van de hoeveelheid zonneschijn en variëren tussen 18 en 26°C. De laagste maxima zijn voor het Waddengebied weggelegd de hoogste voor het oosten van het land. Het zal wel wat drukkende gaan aanvoelen. Er waait een matige en aan zee vrij krachtige noordoostenwind. Op nadering van het lagedrukgebied zal de wind in de loop van de middag in het zuiden gaan afnemen.
Wat voor de ene 'slecht' is, is voor de ander juist mooi.quote:
Het lijkt me dat ze in de guidance tegenwoordig meer ingaan op de parameters in m.b.t. onweerskansen dan een aantal jaren terug. Zouden ze in de gaten hebben dat onweersliefhebbers ook de guidance lezen?quote:BEWOLKING:
Nog slechts heel lokaal een zeer ondiepe Cu. Vanaf komende nacht nacht bewolking door middelbare onstabiliteit (doorkomst van barokliene zone), vooral in het zuiden. Pas morgenmiddag convectie vanaf de grond als de convectietemperatuur bereikt wordt (Tconv= ca 28 C). De CAPE waarden lopen uiteen van 1000 J/Kg in het noordwesten tot 2000 J/kg in het ZO. Toppen rond FL400 volgens HIRLAM, met overshooting wellicht richting FL420-430. [b]Er is overigens niet of nauwelijks sprake van schering. De schering in de onderste 6 km is 15-20 kn. Dit betekent dat er voor morgenmiddag met name in de zuidoostelijke helft slecht tot matig ontwikkelde multicell clusters te verwachten zijn.
NEERSLAG:
Convectief van aard. Komende nacht in het zuiden mogelijk restanten van (onweers)buien, zowel HIRLAM als ECMWF geven een signaal. Overdag breidt de onstabiele lucht zich verder noordwaarts uit. Naar alle waarschijnlijkheid pas morgen in de middag een sterke opleving van de convectieve activiteit. Tot die tijd is er overigens ook nauwelijks forcering in de bovenlucht. HIRLAM suggereert verder een sterk plaatselijk karakter van de buien en dat lijkt realistisch met nauwelijks achtergrondstroming. Plaatselijk kunnen dan ook best grote hoeveelheden vallen, 10-20 mm, mogelijk nog wat meer. Morgenavond mogelijk toenemende neerslagactiviteit boven het noorden en de Noordzee door PVA. Onweerskansen lijken vooral voor het zuidoosten vrij groot, naar het noordwesten toe wat afnemend. INDECS (vorige run, nieuwe run heeft problemen) komt voor vrijwel het hele land met vrij hoge waarden, 60-80%, met de hoogste kansen voor zwaar onweer in het oosten en zuidoosten (25-35%) in de middag en avond. Temperatuur-verdeling lijkt bij afwezigheid van forcering in de bovenlucht bepalend en deze schuift nog wel per run en per model.
Nee, het KNMI heeft pas een rapport uitgebracht (intern) waarin ze voor extreem weer adhv onderzoek een aantal parameters hebben opgesteld die aangeven wat voor type buien met wat voor randverschijnselen er te verwachten zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:51 schreef DemonRage het volgende:
De KNMI guidance:
[..]
Het lijkt me dat ze in de guidance tegenwoordig meer ingaan op de parameters in m.b.t. onweerskansen dan een aantal jaren terug. Zouden ze in de gaten hebben dat onweersliefhebbers ook de guidance lezen?
Ik wil onweer, BBQ of niet..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:05 schreef Resistor het volgende:
[..]
Wat voor de ene 'slecht' is, is voor de ander juist mooi.
Of wil jij een onweersbui als je net je eerste stukjes vlees op de kolenbarbecue legt?
alhoewel hier Gouda wel weer bij zitquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:06 schreef horned_reaper het volgende:
(Kleuren op de kaart gaven CAPE intensiteit aan)
[ afbeelding ]
Inderdaad, een warme zomerdag (actueel 28,6 graden) hoort afgesloten te worden met onweerquote:
Nou, 2 weken geleden heb ik genoten hoorquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:17 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Inderdaad, een warme zomerdag (actueel 28,6 graden) hoort afgesloten te worden met onweer
ipv een miezerbuitje zoals laatst.
Dat was een flinke bui inderdaad, alleen met lage bliksemactiviteit.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:24 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nou, 2 weken geleden heb ik genoten hoor..
Mwa, hier hebben we van 3 tot 5/6 toch continu onweer gehad.. Was hoogstens 5 minuten stil..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:27 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat was een flinke bui inderdaad, alleen met lage bliksemactiviteit.
Heb ik dan wat gemist of is het langs Tholen heen gegaan?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
Mwa, hier hebben we van 3 tot 5/6 toch continu onweer gehad.. Was hoogstens 5 minuten stil..
Ik vermoed dat laatstequote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Heb ik dan wat gemist of is het langs Tholen heen gegaan?
Ik kan het me niet plaatsen iig.
Hier 28,7 graden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik vermoed dat laatste..
Terneuzen heeft net de 29 graden aangetikt..
Bladeren hangen hier zo goed als stil aan de bomen..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:10 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier 28,7 graden.
Met een verkoelend windje.
Nja, ik woon ook op het platteland.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:13 schreef Timmos het volgende:
[..]
Bladeren hangen hier zo goed als stil aan de bomen..
hij's aangepastquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:32 schreef horned_reaper het volgende:
Hier de onweersverwachting voor morgen!![]()
[ afbeelding ]
Zuid-Nederland heeft anders toch prijs, lijkt het. Gezien de hitte nu lijkt het me wel dat het zal gaan regenen / onweren straks (in Zuid-NL dus).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:57 schreef FoXje het volgende:
Is al iets te zien in Limburg, en er komt vanalles uit Duitsland.Zal vanavond wel niets worden denk ik.
http://buienradar.nl/h.as(...)-4&voor=201106041840
Dit ook.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Het MOET hier in NO Brabant wel gaan onweren vanavond, het is echt niet uit te houden. Wat een benauwdheid.
zo brabant ook, tis niet te harden!quote:
Het was in Arnhem een groot deel van de dag grijs maar warm en benauwd.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:44 schreef ACT-F het volgende:
Hier in het oosten zit ik altijd goed voor dit type weer
da's ff geleden,,quote:
Ik vind die level 3 toch nog net even wat spannender. *traantje wegpinkt*quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:00 schreef marcel-o het volgende:
[..]
da's ff geleden,,
level 1 voor t hele land
Toen kwam de wind uit een totaal andere richtingquote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:14 schreef marcel-o het volgende:
t is trouwens wel opvallend dat het een heel andere warmte is dan 2 weken terug.
zelfde temperatuur maar minder plakkerig.
Estofex geeft zelfs een kans op een funnel / tornado...quote:
gaat wel meevallen op de meeste plaatsen. Lucht is vrij droog.quote:
ten oosten zit er ook watquote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ten westen van Maastricht ontstaan wat buitjes.
of het verpieterd weerquote:
Volgens teletekst zal het vannacht overal droog zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:30 schreef taxibabe het volgende:
Hoe groot is de kans dat het in de regio Achterhoek/Twente gaat onweren vannacht?
nou, voor het zuiden van het land zou ik daar niet vanuit gaan, zou de komende uren nog wat kunnen vallen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:54 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Volgens teletekst zal het vannacht overal droog zijn.
waar is dat?quote:
Ik vond het ook een beetje een aparte voorspelling gezien het beeld dat buienradar op het moment schetst. Of het nog over Twente/Achterhoek zal trekken is moeilijk te zeggen, het verplaatst zich allemaal behoorlijk langzaam. Misschien aan het eind van de nacht nog iets, als het de lijn van de afgelopen 60 minuten aanhoudt?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
nou, voor het zuiden van het land zou ik daar niet vanuit gaan, zou de komende uren nog wat kunnen vallen.
ah, daar komt wel wat aan vanuit het oosten zo te zien!quote:
Bedankt, we wachten het af. Ik word vanzelf wel wakker als het wel gaat onweren..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:04 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik vond het ook een beetje een aparte voorspelling gezien het beeld dat buienradar op het moment schetst. Of het nog over Twente/Achterhoek zal trekken is moeilijk te zeggen, het verplaatst zich allemaal behoorlijk langzaam. Misschien aan het eind van de nacht nog iets, als het de lijn van de afgelopen 60 minuten aanhoudt?
oke nog 1,5 uur voor het hier is ongeveer (zo brabant)quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah, ik voel nu de eerste druppels
is beetje afgekoeld, maar valt mee. Regent ook amper nu..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:16 schreef mefke79 het volgende:
[..]
oke nog 1,5 uur voor het hier is ongeveer (zo brabant)![]()
koelt het de boel ook een beetje? Tis hier zo warm nog...
Mwoah, een normale onweersbui kun je in principe nog wel doorheen slapen toch?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:14 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bedankt, we wachten het af. Ik word vanzelf wel wakker als het wel gaat onweren..
Verkeerd geklikt in de lijst met actieve topics?quote:
Bij Lille in de buurt zie ik de buien intenser worden en ook in die sliert die over (Zuid-)Limburg gaat trekken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:25 schreef Againzender het volgende:
Hele front lijkt alleen maar te activeren? Boven Frankrijk en een staart naar boven richting Brussel?
Jepquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:22 schreef Rikketik het volgende:
Verkeerd geklikt in de lijst met actieve topics?
Als ik em door Paint Shop haal dan lijkt het net of dat gewoon de achtergrond afbeelding is, ik zie dit op meer plekken dus ben bang dat dit em helaas niet is waar je misschien op gehoopt hadquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:40 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1
Zit daar ten oosten van M-Limburg nu een groen puntje?![]()
Jammer, zag namelijk wat paars/blauw er omheen en dan dat groen. Dus ik dacht; misschien is het wel een heeeeele mooie bui xDquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als ik em door Paint Shop haal dan lijkt het net of dat gewoon de achtergrond afbeelding is, ik zie dit op meer plekken dus ben bang dat dit em helaas niet is waar je misschien op gehoopt had
Waar haal je die vandaan? Als ik op KNMI.nl kijk, is het overal groen, beetje geel rechtsquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ook mogen de rollen wel eens omgedraaid worden!
[ afbeelding ]
Was een geintje he, ik heb er ook nog één van het WK voetbal:quote:Op zondag 5 juni 2011 00:07 schreef zoem het volgende:
[..]
Waar haal je die vandaan? Als ik op KNMI.nl kijk, is het overal groen, beetje geel rechts
Intrappen? Valt wel mee tochquote:Op zondag 5 juni 2011 00:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je bent nou al de 2de die er een beetje in trapt![]()
Zo prof is het toch niet gedaan? Schijnbaar wel dusanyway wat dacht je van paint shop pro
Dat zou ik ook zeggenquote:Op zondag 5 juni 2011 00:13 schreef zoem het volgende:
[..]
Intrappen? Valt wel mee toch
Het is zaterdagavond, ik ben doodmoe
Luchtdruk Leiden lijkt me normaal zo te zien.,ik denk niet dat je ook maar iets van die buien gaat mee krijgen, als het wel zo is dan zou het een aantal druppels zijn. Kortom lekker je bedje opzoekenquote:Op zondag 5 juni 2011 00:12 schreef RiKe het volgende:
De luchtdruk in Leiden is net enorm veranderd.
Zou het kunnen dat ik ook nog wat er van mee maak?
vreemd, het was de hele dag een klein beetje broeierig maar een half uur geleden werd het ineens heel klam.quote:Op zondag 5 juni 2011 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Luchtdruk Leiden lijkt me normaal zo te zien.,ik denk niet dat je ook maar iets van die buien gaat mee krijgen, als het wel zo is dan zou het een aantal druppels zijn. Kortom lekker je bedje opzoeken
Dat heeft dan meer met het vochtigheid te maken en niet met het luchtdrukquote:Op zondag 5 juni 2011 00:19 schreef RiKe het volgende:
[..]
vreemd, het was de hele dag een klein beetje broeierig maar een half uur geleden werd het ineens heel klam.
Ik deed helemaal niets en begon spontaan licht te zweten..
Ik hoop wel dat we er hier wat van mee gaan maken, de planten kunnen het hier ook wel gebruiken!
Denk je dat de buien voor Leiden gewoon uitsterven of dat ze ten zuiden passeren?
Ik vind het meer zoiets:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens dit leek me wel wat
Bijna heel Friesland (poppetje = geintje) in het blauw behalve Holwerd die met meer dan 200mm aan neerslag te kort komt
[ afbeelding ]
Ook mogen de rollen wel eens omgedraaid worden!
[ afbeelding ]
Grr, in hoog tempo zakt hij nu in elkaarquote:Op zondag 5 juni 2011 00:28 schreef Sj0rSz het volgende:
Toch nog wel een pittig ding boven M-Limburg. Maar hij lijkt qua activiteit ietwat in te kakken.
Maar die toppen10+ km
Nee gezien het zuiden altijd wel prijs heeft in welke maand dan ook.quote:Op zondag 5 juni 2011 00:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik vind het meer zoiets:
[ afbeelding ]
Welkom in Nederlandquote:Op zondag 5 juni 2011 00:32 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Grr, in hoog tempo zakt hij nu in elkaarZelfs het onweer lijkt eruit te gaan.
Graadje of 18 inderdaad, in Enschede althans. Heerlijk weer om nog even een rondje met de hond te maken.quote:Op zondag 5 juni 2011 00:22 schreef ACT-F het volgende:
Hier in Twente is het lekker fris geworden de afgelopen uren
Ik zit in M-Limburg, daar heb ik nu wat foto's vanquote:Op zondag 5 juni 2011 00:32 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Grr, in hoog tempo zakt hij nu in elkaarZelfs het onweer lijkt eruit te gaan.
Toch jammer! Was een bui met potentiequote:
Omdat we tof zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 00:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee gezien het zuiden altijd wel prijs heeft in welke maand dan ook.
Lekker verlichtquote:
Dit was pas de echte verlichting...quote:Op zondag 5 juni 2011 00:34 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Toch jammer! Was een bui met potentie
[..]
Omdat we tof zijn
[..]
Lekker verlicht
Dat komt volgens mij nu deze (Ermelo) kant op.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:00 schreef Party_P het volgende:
Apeldoorn: constant gerommel en 't regent lekker door
Als vanmiddag de zon doorkomt, kan het goed benauwd worden hoor.quote:Op zondag 5 juni 2011 07:19 schreef appelsientje het volgende:
Goed dat wordt helemaal niks qua onweer, waait veel te hard en het ns niet echt benauwd... jammer
Vanmiddag komt nog een nieuw lijntje aan dus even geduldquote:Op zondag 5 juni 2011 09:38 schreef FoXje het volgende:
Gaat het vanmiddag nog regenen? Zonnetje komt nu weer door in Eindhoven.
Mooiquote:Op zondag 5 juni 2011 09:26 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Dat komt volgens mij nu deze (Ermelo) kant op.
[ afbeelding ]
Zie het : http://www.alarmeringen.nl/static/messages/7036005.htmlquote:Op zondag 5 juni 2011 10:14 schreef Pino112 het volgende:
En de eerste woningbrand is een feit hier in de omgeving.
Ik vind dit topic boeiender dan 90 % van alle andere foktopicsquote:Op zondag 5 juni 2011 10:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom zijn er zo vaak dit soort topics? Het weer in Nederland is toch eigenlijk gewoon hartstikke laf en saai?
Dan vind je dus 166252 topics boeiender, met andere woorden: dit DE-topic boeit je nauwelijks.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:08 schreef Frutsel het volgende:
Ik vind dit topic boeiender dan 90 % van alle andere foktopics
quote:Op zondag 5 juni 2011 11:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan vind je dus 166252 topics boeiender, met andere woorden: dit DE-topic boeit je nauwelijks.
Dat kaartje is ook voor vanavondquote:Op zondag 5 juni 2011 11:08 schreef lezzer het volgende:
vannacht wel wat regen gehad.
Ik zit in het donkerste rood op die kaart, maar ik ben toch gewoon aan het sproeien
Smaak verschilt! De één houdt van treinen, de ander houdt van slowchat in ONZ. En weer anderen volgen het weer in Nederland.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Mijn vraag was dus waarom mensen dit topic/dit weer in Nederland boeiend vinden? Of is het gewoon pure verveling?
Het is allemaal hoe je het bekijkt. Het nieuws in Nederland zelf is ook niet boeiend. Die paar doden of een brandje daar op een hei... Tevens kan het natuurverschijnsel ( onweer of wolken ) prachtig zijn en al heel snel heb je mooie foto's/beelden daarvanquote:Op zondag 5 juni 2011 11:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Mijn vraag was dus waarom mensen dit topic/dit weer in Nederland boeiend vinden? Of is het gewoon pure verveling?
Inderdaad, foto van net:quote:Op zondag 5 juni 2011 11:40 schreef appelsientje het volgende:
Het gaat hier echt los qua regen, is al ruim 25mm gevallen... komt met.bakken uit de hemel
Dan hebben jullie "geluk" gehad. In Zeeland is er maar weinig gevallen.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:47 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, foto van net:
[ afbeelding ]
Al ongeveer een half uur hoosbuien
Veel cape hebben we hier niet in Zeeland, in het oosten zit je stukken beter.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:48 schreef zoem het volgende:
[..]
Dan hebben jullie "geluk" gehad. In Zeeland is er maar weinig gevallen.
Hopelijk barst het vanavond alsnog los
Dat ben ik niet met je eens, wat betreft die nieuwsartikelen. Mijn punt is dat de 'intensiteit' van het weer in Nederland zó minimaal is, dat het in mijn ogen echt totaal niet boeiend is, zelfs saai.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het is allemaal hoe je het bekijkt. Het nieuws in Nederland zelf is ook niet boeiend. Die paar doden of een brandje daar op een hei... Tevens kan het natuurverschijnsel ( onweer of wolken ) prachtig zijn en al heel snel heb je mooie foto's/beelden daarvan![]()
Je moet er uiteraard van houden, maar in dit subforum/topic zitten gewoon veel weer liefhebbers.
Hoop het ook ja. Voorlopig alleen een wat donkere lucht richting het zuidwesten.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:33 schreef QBay het volgende:
Het is enorm benauwd hier in de stad Groningen, zonder iets te doen zweet je toch. Hopelijk komt er nog een verkoelend buitje straks.
Tja vertel dat maar tegen die mensen vorig jaar in Gelderland, Lichtenvoorde.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, wat betreft die nieuwsartikelen. Mijn punt is dat de 'intensiteit' van het weer in Nederland zó minimaal is, dat het in mijn ogen echt totaal niet boeiend is, zelfs saai.
Nog iets meer warmte erbij de komende uren en die wolken zullen heel rap ontstaan.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:57 schreef lezzer het volgende:
^^ dat dus...
Van mij mag die regen eigenlijk wel komen, maar ik zie in de verste verte geen wolken op de radar...
Ook hier in NO-Brabant ontstaan gaten in het wolkendekquote:Op zondag 5 juni 2011 11:59 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Tilburg toch?
Dan zal hier de zon straks ook uitbreken.
In de Ardennen ontstaan al buitjes.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nog iets meer warmte erbij de komende uren en die wolken zullen heel rap ontstaan.
Correct!quote:Op zondag 5 juni 2011 11:59 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Tilburg toch?
Dan zal hier de zon straks ook uitbreken.
Als de zon doorbreekt, schiet de temp. weer omhoog hoorquote:Op zondag 5 juni 2011 12:14 schreef maniack28 het volgende:
Ja, ben benieuwd of dat ook wat oplevert voor later vandaag. Ben bang van niet, omdat de temperatuur nu al gezakt is door het dichttrekken met bewolking.
En die tophoogten ook meteen! Geniaal!quote:Op zondag 5 juni 2011 12:11 schreef Drassss het volgende:
Je ziet de lijntjes al in België & Duitsland ontstaan.
Het warmt nu juist op, zon komt er zachtjes aan ook bij.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:14 schreef maniack28 het volgende:
Ja, ben benieuwd of dat ook wat oplevert voor later vandaag. Ben bang van niet, omdat de temperatuur nu al gezakt is door het dichttrekken met bewolking.
Het is toch alweer 22 graden in Maastricht en Eindhoven zit nu ook al op 20 graden.. dus dat moet wel goedkomen.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:14 schreef maniack28 het volgende:
Ik had het actuele kaartje niet gekeken, mn ogen zaten nog dicht.. maar dat ziet er wel iets beter uit ja. Alhoewel ik liever een complete dag zon heb, dit is zonde van de energiequote:Op zondag 5 juni 2011 12:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het is toch alweer 22 graden in Maastricht en Eindhoven zit nu ook al op 20 graden.. dus dat moet wel goedkomen.
Geen probleemquote:Op zondag 5 juni 2011 12:20 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik had het actuele kaartje niet gekeken, mn ogen zaten nog dicht.. maar dat ziet er wel iets beter uit ja. Alhoewel ik liever een complete dag zon heb, dit is zonde van de energie
Superweer is voor mij onweerquote:Op zondag 5 juni 2011 12:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Geen probleem
Achja, laten we er maar op houden dat we al 3 dagen super weer hebben gehad.
Het is in ieder geval het logo van http://www.meteo.be/ , maar ik kan niet zo snel vinden waar de radarbeelden staan.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:42 schreef Fredo55 het volgende:
Ik kwam dit radarbeeld tegen op weerwoord:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee van welke site dit komt?
quote:Op zondag 5 juni 2011 12:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En wederom weer niets voor het westen des lands!!!
Ik reed net over de telgterweg, bij de bernard school.. daar stond alles blank... blij dat ik in de auto zatquote:Op zondag 5 juni 2011 11:47 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, foto van net:
[ afbeelding ]
Al ongeveer een half uur hoosbuien
Uiteraard, wij mogen gewoon niets krijgen...quote:Op zondag 5 juni 2011 12:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En wederom weer niets voor het westen des lands!!!
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:02 schreef RiKe het volgende:
[..]
Uiteraard, wij mogen gewoon niets krijgen...
OF (hoopvol denken), wij krijgen over een korte periode gewoon een bui waar de rest van het land alleen maar van kan dromen, om het goed te maken!
Nou de regen mogen jullie houden, dan houden wij in het oosten de onweer!quote:Op zondag 5 juni 2011 13:02 schreef RiKe het volgende:
[..]
Uiteraard, wij mogen gewoon niets krijgen...
OF (hoopvol denken), wij krijgen over een korte periode gewoon een bui waar de rest van het land alleen maar van kan dromen, om het goed te maken!
Hey wij hebben dit jaar nog helemaal GEEN onweer gehad, mogen wij ook eens?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:04 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Nou de regen mogen jullie houden, dan houden wij in het oosten de onweer!
Je zou zeggen dat de focus meer op het spul moet liggen oost van Heerlen en in Duitslandquote:Op zondag 5 juni 2011 13:06 schreef Sj0rSz het volgende:
In anderhalf uur tijd vier graden erbij. En boven Z-België ligt leuk spul klaar. Ben benieuwd tot hoever dat gaat komen.
Oosten wind doet wonderen lijkt me?quote:Op zondag 5 juni 2011 13:07 schreef Magnificat het volgende:
Zeker, van mij wel. Maar het westen doet daar gewoon niet aan mee.
Ik zei het laatst al, de zeelucht/wind houdt alle leuke dingen tegen!
Van zeewind is vandaag geen sprake denk ik, er is gewoon te weinig cape in het westen.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:07 schreef Magnificat het volgende:
Zeker, van mij wel. Maar het westen doet daar gewoon niet aan mee.
Ik zei het laatst al, de zeelucht/wind houdt alle leuke dingen tegen!
Nee, de wind die wij hier juist niet hebben!quote:
Ze mogen niet klagen na zo'n lange periode van droogte.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:33 schreef Adelante het volgende:
Arnhem meldt ondergelopen tunnels en kelders
Allemaal doorgestoken kaart..quote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wateroverlast Arnhem (EO jongerendag gisteren) en een afgebrande boerderij door blikseminslag in Staphorst.
Je kunt ze er ook niet bij hebben, die christenen...
quote:Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wateroverlast Arnhem (EO jongerendag gisteren) en een afgebrande boerderij door blikseminslag in Staphorst.
Je kunt ze er ook niet bij hebben, die christenen...
Lijkt wel iets in te zakken. Zoals zo vaakquote:Op zondag 5 juni 2011 14:28 schreef Evenveel het volgende:
Hier ook flink wat herrie in de verte @ Houthem. Ook wordt het al flink donker, grijs en koel hier.
Zo te zien krijgen wij hier ook de volle laagquote:Op zondag 5 juni 2011 14:44 schreef taxibabe het volgende:
Hmm er komt een best donkerrood vlekje deze kant op als ik buienradar moet geloven..
Het lijkt toch wel iets te activeren, ben benieuwd.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:44 schreef taxibabe het volgende:
Hmm er komt een best donkerrood vlekje deze kant op als ik buienradar moet geloven..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |